BMW X5 xDrive40d –  6+2 bez koupelny

BMW X5 xDrive40d – 6+2 bez koupelny

 
 

Nejsilnější dieselovou motorizací není u řady X5 osmiválec, ale ze sedmičkové řady převzatý šestiválec se dvěma turbodmychadly. Bude to rozmazleným fandům značky stačit?

Jezdit v BMW X5 je v české kotlině témeř diagnóza a především příznivci ostatních značek (ale i jiných modelů BMW) jsou s to definovat řidiče mnoha přívlastky s různou měrou lichotivosti. Buď jak buď, vůz je určitě jedním z nejsportovnějších SUV na trhu a i díky mnoha extrémním motorizacím má pověst občasného popírače fyzikálních zákonů.

Námi testované provedení je zástupcem čerstvého faceliftu druhé generace, přičemž pod kapotou ukrývá nejsilnější naftový motor v nabídce. Vnější vylepšení odhalí oko i méně cvičeného fanouška: přední mlhovky se posunuly více ke středu vozu, změny tvaru se dotkly světlometů, ledvinek i nárazníků. Kdo chce více změn, může napsat do Mnichova – nám zatím připadá, že dokud zájem o ikonu trvá, není třeba hledat nové svaté.

obrázek [600 x 415]  

Interiér je, opět tradičně, směsí prostoru s nijak okatým komfortem. Esencí pohodlí jsou příplatková kožená sedadla s všestranně elektrickým nastavením a opravdu dobrým držením těla v zatáčkách. Neméně chvály zasluhuje volant – jde sice opět o příplatkovou položku, ale M verze s příjemně silným věncem má potenciál udělat z řízení dvouapůltunového monstra radost i pro nesportovce. Kombinace jednoúčelových tlačítek a rozhraní iDrive se naštěstí opět vrátila k rozumnému kompromisu a návod k obsluze vozu je tak konečně o několik stránek kratší než Vojna a mír.

Abychom nezapomněli: překoná-li posádka opravdu silné prahy s plastovými nástavci, s překvapením zjistí, že vyšplhala do jednoho z mála skutečně pětimístných vozů. Zadní dělená sedadla vypadají poněkud ploše, poskytují však přijatelný komfort třem osobám i bez anorexie – ten prostřední bude ovšem postrádat (v tomto konkrétním provedení) opěrku hlavy. Jeskyni na zavazadla s kapacitou 620 litrů zpřístupňuje opět tradiční podélně dělené víko, využití zpříjemňují podélné lišty s masivními úchyty sítě, či jiných zajišťovacích prvků.

obrázek [600 x 446]  

Jsme tu ale hlavně kvůli jízdě a pro tu poskytuje obsah kapoty papírově skvělé podmínky. Maximální výkon 225 kW, točivý moment 600 Nm a spotřeba 7,5 l/100 km zní jako pohádka z Mnichova a kapradí, jako u každého skvělého příběhu jsou minimálně dvě třetiny čistá pravda. Vpravdě fanfarónské zrychlení umožňuje především dvojice nestejně výkonných turbodmychadel – jejich připojování je navíc příjemně vyvážené, takže síla motoru se nikdy neprojeví kopancem do zad. Mohutný zátah cítí řidič pod plynem především mezi 1500-3000 otáčkami, rezervy pro jakýkoli manévr je dost v každé rychlosti.

Systém pohonu všech kol xDrive pomáhá držet tu kinetickou hračku na silnici spolehlivě, osm stupňů automatické převodovky je ale podle našeho názoru poněkud nadbytečných. Pružnost motoru by určitě umožnila téměř nerozeznatelně podobné dynamické reakce, ale počet stupňů se v konkurenčním zápolení tak hezky vyjímá…

K řidiči překvapivě sdílné řízení je v konkurenční tlačenici příjemnou výjimkou, minimální náklony karoserie jsme s 19“ pneumatikami a (opět) příplatkovým systémem Adaptive Drive s nastavitelnými tlumiči a stabilizátory trochu čekali. Fyziku ošálit nelze, ale jako u ostatních kříženců SUV s tahači platí, že vůz projede v podstatě vše, co řidiči dovolí nezmenšený pud sebezáchovy.

Zastáncům nafty v kamnech doporučujeme zbystřit: ono palivo ve spojení s bavorskými motoráři vyrábí zvuk, který se v mírných rychlostech blíží nule a při šlapání vozu na krk je ochoten i zpívat melodii téměř zážehovou… Milé.

obrázek [600 x 415]  

Koho zajímá míra reality deklarované spotřeby, měl by vyjet na dálnici: Při zdejším rychlostním limitu a osmém stupni motor vrní při 1800 otáčkách a spotřeba se ustaluje okolo devítilitrové hodnoty. Týdenní test s 800 najetými kilometry jsme završili s průměrem 9,6 l /100 km, což se zohledněním poněkud sloní hmotnosti není úplně zlé.

Specifickým druhem výhrad je u luxusních vozů cena, respektive poměr základní a příplatkové výbavy. U BMW je hypertrofované sebevědomí tvůrců ceníku jaksi součástí image značky, takže potenciálním zákazníkům vzkazujeme jediné: inzerátový výkřik „cena od…“ rovnou přeskočte. Ostatně, i u tohoto testu se na základní cenu nedívejte – seznam příplatkové výbavy vám potvrdí, že to nemá smysl.

První cena vozu1.485.900,-Kč (BMW X5 xDrive 30d, 180 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.602.900,-Kč (BMW X5 xDrive 40d, 225 kW)
Základní cena testovaného vozu1.602.900,-Kč (BMW X5 xDrive 40d 225 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 2.148.224,-Kč (BMW X5 xDrive 40d, 225 kW)

Plusy

  • Výkonný a kultivovaný motor
  • Komunikativní řízení
  • Velmi dobrá jízdní dynamika
  • Přiměřený vnitřní prostor
  • Špičková sedadla

Minusy

  • Malý rozsah základní výbavy, příplatky i za samozřejmosti
  • Obtížné nastupování přes silné prahy
  • Vyšší hmotnost a obtížnější manévrovatelnost
  • Nepoužitelnost mimo zpevněný povrch
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X5 xDrive40d

Cena v základní výbavě: 1 602 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 148 224 Kč

Základní výbava:Protiblokovací systém brzd (ABS), včetně asistenta brzdění (BA) a řízení brzd při zatáčení (CBC), Dynamické řízení stability (DSC), včetně Dynamického řízení trakce (DTC), airbagy pro řidiče a spolujezdce, přední a zadní hlavové airbagy, indikátor "Runflat" – pasivní monitoring všech 4 kol se světelným indikátorem, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, integrovaná ochrana proti bočnímu nárazu, bezpečnostní pásy s automatickým navíjením, pyrotechnickými pásovými napínači a omezovači napínací síly, zadní s 3-bodovými pásy pro všechna místa, 18" kola z lehké slitiny "Star spoke 209", 8,5 J x 18 s letními pneumatikami 255/55 R18, dojezdové pneumatiky "Runflat" včetně indikátoru, bez náhradního kola, elektrická parkovací brzda ovládaná tlačítkem na centrální konzole, přední a zadní brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním a senzorem opotřebení brzdových destiček, posilovač řízení s proměnným převodem řízení, 6ti stupňová samočinná převodovka s elektronickou volicí páčkou a funkcí "Steptronic", kruhové koncovky výfuku z nerezavějící oceli, viditelné, 1 na každé straně, filtr pevných částic, "xDrive" – permanentní pohon všech kol s plně variabilním rozložením trakce mezi přední a zadní nápravu, automatická brzda diferenciálu, dvoustupňová brzdová světla, mlhová světla, přední sklopná loketní opěrka na středové konzole s odkládacím prostorem, podlahové rohože, varovný trojúhelník a lékárnička, zadní sedadla, vnější manuálně výškově nastavitelné a odnímatelné opěrky hlavy, centrální integrovaná a výškově optimalizovaná opěrka hlavy, sklopitelná centrální loketní opěrka s 2 integrovanými držáky nápojů, upevňovací systém dětské sedačky ISOFIX, 2x na vnější straně zadních sedadel, sklopitelná zadní opěradla, dělená v poměru 40:60, částečně elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, tříramenný kožený volant o průměru 391 mm, výškově a podélně manuálně nastavitelný volant, 2-zónová automatická klimatizace, termoizolační, zeleně zabarvená skla a vrstvené čelní sklo, odkládací prostory v centrální konzole, v předních a zadních dveřích, odpadkový koš vzadu vpravo, vyhřívaná, elektricky nastavitelná asférická vnější zpětná zrcátka s kryty v barvě vozu, "Car-/Key-Memory" – paměťová funkce v klíči, elektrické ovládání předních a zadních oken s možností uzamknutí ovládání, ochranou proti přivření a funkcí pro otevření /zavření všech oken najednou, dvoudílné dveře zavazadlového prostoru se samostatně otvíratelnou vrchní částí, multifunkční volant, vyhřívané trysky ostřikovačů, tlačítko Start/Stop pro automatické startování a vypínání motoru, 12V zásuvky v zavazadlovém prostoru, zadní části centrální konzoly a odkládací schránce vpředu, 4 upevňovací oka v zavazadlovém prostoru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, připojení AUX-In ve středové konzole, ukazatel venkovní teploty, palubní počítač, 6.5" barevný kontrolní displej, 8 programovatelných tlačítek systému "iDrive", BMW Basic Service Inclusive – 5 let / 100.000 km

Výbava testovaného vozu:19" kola z lehké slitiny "Star-spoke 334" (31.720,-Kč), Adaptive Drive-el.nastavení tuhosti a aktivní stabilizátory (86.268,-Kč), automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru (14.690,-Kč), hliníkové nástupní prahy (8.658,-Kč), podélné střešní nosníky (7.072,-Kč), zrcátka s automatickým tlumením odrazivosti (13.364,-Kč), komfortní sedadla elektricky nastavitelná (59.254,-Kč), vak na lyže (6.292,-Kč), odkládací paket včetně 12 V zásuvky (7.072,-Kč), vyhřívání sedadel pro řidiče a spolujezdce (9.958,-Kč), kvalitní dřevěné obložení Bambus Maser (15.470,-Kč), vysokotlaké ostřikovače světlometů (7.072,-Kč), kontrola parkovací vzdálenosti (PDC) vpředu i vzadu (21.242,-Kč), bi-xenonové světlomety (23.868,-Kč), deaktivace airbagu spolujezdce (1.040,-Kč), aktivní tempomat s funkcí "Stop and Go" (40.638,-Kč), navigační systém Professional (65.806,-Kč), příprava pro mobilní telefon s rozhraním Bluetooth (20.176,-Kč), USB-Audio-interface (7.878,-Kč), M Sportovní kožený volant (6.292,-Kč), Speed Limit Info-ukazatel aktuální povolené rychlosti (8.398,-Kč).

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X5 xDrive40d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 225 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 236
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 6.8 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 620 / 1750
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2185 / 680
Rozměr pneu:255/50 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4857
b) šířka (mm): 1933
c) výška (mm): 1776
d) rozvor (mm): 2933
e) rozchod vpředu (mm): 1644
f) rozchod vzadu (mm): 1650
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení BMW X5 xDrive40d
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




BMW Concept5 X5 eDrive: Třetí mnichovský plug-in model bude SUV BMW Concept5 X5 eDrive: Třetí mnichovský plug-in model bude SUV

BMW na IAA ve Frankfurtu představí další auto s technikou…

BMW X5 má problémy s brzdami BMW X5 má problémy s brzdami

Mnichovská automobilka urychleně svolává přes 30.000 vozů…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…