4.5. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kia Sorento vs. Škoda Kodiaq – GT Line vs. Sportline. Můžou být vůbec sportovní?

 

Sorento a kodiaq v nových verzích zdůrazňují hlavně svůj sportovní charakter. Nezapomnělo se však i na rodinu?

Sportovně-užitková vozidla vznikla hlavně proto, aby byla schopná jezdit i mimo zpevněné cesty. Takový charakter je ale vyhledáván stále méně a zákazníkům stačí jejich styl, a tak přichází stále více SUV, která jsou spíše sportovní než užitková. Vedle různých SUV kupé to jsou i různé sportovní verze. Českou nabídku v nedávné době obohatily hned dva takové vozy, Kia Sorento ve verzi GT Line a Škoda Kodiaq SportLine. Jelikož se jedná o přímé konkurenty nabízející místo až pro sedm cestujících, jejich srovnání bylo jasnou volbou. Jsou opravdu tak sportovní, jak naznačuje jejich vzhled?

Váhat jsme nemuseli ani při hledání motorů, které proti sobě postavit. Sorento je po nedávném faceliftu na českém trhu dostupné výhradně s turbodieselem 2.2 CRDi (147 kW), který je ve variantě GT Line standardně spárován s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. V nabídce kodiaqu tomu odpovídá 2.0 TDI se 140 kW, které je ve všech stupních výbavy sériově spárováno se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a také pohonem všech kol.

Budeme tak mimo jiné sledovat, nakolik je objemově větší motor Kie s vyšším výkonem v praxi dynamičtější a která z automatických převodovek řadí lépe. Srovnávat toho ale budeme mnohem více!

obrázek [600 x 277]  

Odlišná cenová politika

Začněme cenou, která vyjeví první výrazný rozdíl mezi oběma vozy. Přestože se velikostí a možností sedmimístné konfigurace jedná o přímé konkurenty, pohled do ceníků ukazuje, že Sorento i Kodiaq vsadily na zcela odlišnou cenovou politiku.

Kia Sorento láká hlavně na bohatou standardní výbavu, což znamená poměrně vysokou základní cenovku převyšující milion. Konkrétně testovanou konfiguraci 2.2 CRDi + automat + pohon všech kol koupíte minimálně za 1.099.980 korun. To je dost, jenže zároveň v této ceně platné pro verzi Exclusive už dostanete navigaci, tempomat, vyhřívaný volant, parkovací senzory i vyhřívání sedadel vpředu a vzadu, což cenovku najednou opodstatňuje.

Škoda Kodiaq je naopak v základu o dost levnější. Vrcholný vznětový čtyřválec 2.0 TDI (140 kW) s DSG a automatem pořídíte už se základním stupněm Active, a to za 857.900 korun. To je proti sorentu podstatně méně, jenže ve srovnání s ním si u kodiaqu musíte připlácet za tempomat, parkovací senzory i vyhřívaná sedadla. A některé prvky jako navigaci, elektricky nastavitelná přední sedadla nebo vyhřívaný volant pro základní active ani nepořídíte.

Pořizovací nákladyKia SorentoŠkoda KodiaqŠkoda Kodiaq
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.2 CRDi (147 kW) 4x4 8AT2.0 TDI (140 kW) 4x4 DSG2.0 TDI (140 kW) 4x4 DSG
Stupeň výbavy/cena [Kč]Exclusive/1.099.980 KčActive/857.900 KčSportline/1.035.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy677
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SSS
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/SS/SS/S
Elektricky nastavitelná přední sedadla [Kč]S-15.000
Klimatizaceautomatická dvouzónováautomatická dvouzónováautomatická dvouzónová
Kola18" litá17" litá19" litá
Metalíza [Kč]20.00017.500S
Mlhová světla vpředu [Kč]S15.000*S
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]S/S9.000/15.000*S/S
Navigace [Kč]S-S
Rezervní kolo [Kč]S2.1002.100
Světelný senzor [Kč]S4.500S
Tempomat [Kč]S15.000*S
Třetí řada sedadel [Kč]S23.00019.500
Vyhřívaná sedadla vpředu/vzadu [Kč]S/S14.000S/7.000
Vyhřívaný volant [Kč]S-3.000
CELKEM po dopočtení výbavy [Kč]1.119.980943.0001.082.500
V rámci paketu Active Plus
SERVISKia SorentoŠkoda KodiaqŠkoda Kodiaq
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]64.675/7.85917.838/3.766 + 5.179 
Přední blatník [Kč]13.6487.613 
Čelní sklo [Kč]18.165 (vyhřívané)9.713 
Brzdové destičky přední [Kč]2.7424.381 
Mřížka v masce chladiče [Kč]24.0832.690 
Přední a zadní tlumič [Kč]7.272/4.3196.591/7.314 
Hodinová sazba v servisu [Kč]742968 
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]21.30921.052 
Kromě hodinové sazby servisu jsou všechny ceny v kolonce servis uváděny s DPH
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)7/5/122/3/12 
Prodloužená záruka [Kč]-5 let/100.000 km za 2.000 

Ona ale škodovka vychází cenově lépe také ve verzích, které mají k sorentu ve stupni Exclusive cenově blíže, a to včetně testovaného Sportlinu. Ten s testovanou motorizací koupíte za 1.035.900 korun, a přestože si na rozdíl od kie musíte dokupovat elektrické ovládání předních sedadel (+15.000 Kč), rezervní kolo (+2.100,-) nebo třetí řadu sedadel (+19.500,-), kodiaq je i po dorovnání výbavy výhodnější. Lépe tak vyhoví těm, co si vystačí s užší výbavou. Pořídíte si k němu zkrátka opravdu to, co vyžadujete.

Jakožto domácí značka nabízí Škoda též výhodu v podobě nižších servisních nákladů, cena náhradních dílů pro kodiaq je rozhodně nižší než u sorenta. Takové full-LED světlomety přijdou u Kie na 64.675 korun, vyhřívané čelní sklo na 18.165 Kč a třeba maska chladiče s přípravou pro kameru na 24.038 korun.

Naopak záruka je výhodnější u Kie. Také sorento nabízí standardně sedmiletou záruku, respektive záruku na ujetí 150.000 km. Naopak kodiaq má standardně jen dvouletou záruku, připlatit si však lze za pětiletou – ta do ujetí 100.000 km stojí 2.000 korun, při zájmu o navýšení nájezdu na 150.000 km však zaplatíte už poměrně tučných 13.200 korun.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮKia SorentoŠkoda Kodiaq
Základní cena68
Standardní výbava a příplatky98
Servis78
Záruky86
Průměr7,507,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Sorento 2.2 CRDi (147 kW) 8AT 4x4

Cena v základní výbavě: 1 299 980 Kč Cena v testované výbavě: 1 354 980 Kč

Škoda Kodiaq 2.0 TDI (140 kW) DSG 4x4

Cena v základní výbavě: 1 035 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 224 100 Kč

Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí

Politici mají i pro otrlé jedince vždy připravené nějaké…

Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik

Čtyřicet miliard korun. Na tolik má vyjít stavba prvního…

Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

 
Technické údaje
Motor Kia Sorento 2.2 CRDi (147 kW) 8AT 4x4Škoda Kodiaq 2.0 TDI (140 kW) DSG 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 21991968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 3800140 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1750 - 2750400 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.48.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 5.7 / 6.26.6 / 5.3 / 5.7
Emise CO2:164150
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 142 / 1662720 / 2065
Objem nádrže (l):7160
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1803 / 5131740 / 675
Rozměr pneu:235/55 R19235/50 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48004697
b) šířka (mm): 18901882
c) výška (mm): 16901655
d) rozvor (mm): 27802791
e) rozchod vpředu (mm): 16331586
f) rozchod vzadu (mm): 16441576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1120860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 940650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950980
k) šířka vpředu (mm): 15601530
l) šířka vzadu (mm): 15701510
délka sedáku vpředu (mm): 530460
délka sedáku vzadu (mm): 440430
výška opěradla vpředu (mm): 650670
výška opěradla vzadu (mm): 640640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Kia Sorento vs. Škoda Kodiaq – GT Line vs.…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 



Omlazená Kia Sorento má český ceník. Nenároční se vejdou pod milion Omlazená Kia Sorento má český ceník. Nenároční se vejdou pod milion

Třetí generaci SUV Sorento v aktualizovaném balení jsme…

Modernizovaná Kia Sorento: Osmistupňový automat a GT Line Modernizovaná Kia Sorento: Osmistupňový automat a GT Line

Modernizované Sorento přináší nejen velmi skromné…

 



 
Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Dnes 08:00

Existuje hned několik cest, jak se stát z motoristy povinně chodcem. Vůbec přitom nemusíte nasbírat dvanáct trestných bodů. Ve všech případech se připravte na úřední peripetii a další náklady, když budete chtít zase řídit.




Blesk.cz

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že tohle není obyčejný vlk

Farmář zastřelil záhadné zvíře. Vědci přiznali, že…

Nad objevem neznámého druhu šelmy připomínající vlka si lámou hlavu experti z amerického státu Montana. Tvora…

Dobrodruzi dobyli symbol Slovenska: Na vrcholku Kříváně přespali jen ve spacáku v -20 °C

Dobrodruzi dobyli symbol Slovenska: Na vrcholku…

Trojice slovenských kamarádů v čele s fotografem Peterem Lengyelem (29) snila o tom, že stráví noc na vrcholku…

 

iSport.cz

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale měla bych být šťastná, ne?

Kvitová v Paříži: Načasování asi není nejlepší, ale…

Na začátku loňského roku se zdálo, že Petra Kvitová bude muset s tenisem skončit, ale v tomto roce už má na…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“ velvyslance Turecka. A co svoboda projevu?

Advokátka Samková dostala pokutu za „prokletí“…

Česká advokátní komora potrestala advokátku Kláru Samkovou za slova, kterými „proklela“ tureckého velvyslance…

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…