Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis GMR-001 pro Le Mans dráždí uši při studeném startu. Poslechněte si, jak zní

Genesis GMR-001
Genesis GMR-001
Genesis GMR-001
Genesis GMR-001
10 Fotogalerie
Mario Rychtera
Diskuze (0)

Tým Genesis Magma Racing vstupuje na scénu endurance závodů s prototypem stavěným na základě šasi Oreca. První velké testy proběhnou v srpnu, ostrý start se plánuje na sezónu 2026.

Loni v září ohlásila značka Genesis velkolepý vstup do světa vytrvalostních závodů s hypersportem GMR-001. Tento vůz pojede ve třídách GTP a WEC Hypercar. To jsou na začátek velké ambice, protože se jedná o královskou třídu se zavedenými automobilkami jako BMW, Cadillac, Ferrari nebo Porsche.

Je to kategorie, kde se hraje o celkové vítězství, nejen dílčí v rámci kategorie. Pravidla jsou zde mnohem přísnější. Prototyp třídy LMDh musí mít šasi dodané pouze od schváleného dodavatele. Těmi jsou Dallara, Ligier, Multimatic a Oreca. Výkon hybridní soustavy je naladěný na přibližně 500 kW, minimální hmotnost činí 1030 kg.

Automobilka i tým Genesis Magma Racing dávají k dispozici jen málo technických údajů. Genesis GMR-001 je postavený na základu od Orecy. K pohonu slouží vidlicový osmiválec o objemu 3,2 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly. V rámci marketingu se automobilka netají tím, že některé technické prvky použila také u sportovního modelu i20 N.

Karoserie vozu GMR-001 vznikla ve studiu Genesis Design Europe pod vedením Luca Donckerwolkeho. Vyznačuje se parabolickou linií podél boků a plochou spodní deskou pro zvýšení aerodynamické účinnosti. Do těla karoserie jsou integrovány vstupy vzduchu určené k odvádění horkého vzduchu, čímž se zlepšuje tepelný výkon vozu. Barevné provedení dominuje oranžový odstín Magma, doplněný korejským nápisem „Magma“ a geometrickými motivy souhlásek, které vizuálně odkazují na logo týmu a korejský původ značky.

Video placeholder
Genesis GMR-001 - studený start • Zdroj: Genesis

Tým aktuálně ladí formu pro příští sezónu na francouzském okruhu Circuit Paul Ricard. Právě zde se 9. července slavnostně poprvé rozezněly výfuky studeného motoru. První větší testování je naplánováno na srpen. Aktuálně víme, že za volant se usadí Pipo Derani a André Lotterer, který má na kontě tři tituly z Le Mans.

Video placeholder
Genesis GMR-001 • Zdroj: Genesis

Zdroj: Genesis

Začít diskuzi