Testy Allianz: na náraznících automobilky šetří

Testy Allianz: na náraznících automobilky šetří

 

I malá nehoda při nízké rychlosti může způsobit velké finanční škody – náklady na opravu vozu se pak mohou vyšplhat až na trojnásobek hodnoty vozů, které mají systém nárazníků mnohem propracovanější.

Úzká, příliš vysoko či nízko umístěná příčná výztuha, a taktéž příliš silná část mezi samotnou výztuhou a karoserií – to vše způsobuje špatné pohlcování energie při nárazu. Výztuha totiž není schopna energii pojmout a tím pádem ji začnou pohlcovat ostatní, měkčí části vozu. Náraz likviduje světla, chladič, blatníky i přední kapotu. Příčná výztuha naopak zůstává téměř neporušena. Tyto závěry jsou vyvozeny z testů (prováděny už od roku 1990), které jsou prováděny srážkou vozidla s bariérou o hmotnosti 1000 kg při rychlosti 15 km/h. Výsledky sice říkají, že během posledních deseti let došlo k velkému posunu kupředu i přes vyšší hmotnosti vozidel, ovšem stále jsou mezi vozy velké rozdíly.

V roce 2004 tedy došlo k modifikaci testů: hmotnost bariéry vzrostla na 1400 kg a je zkosena pod úhlem asi 10 %. Podle testujících více odpovídá reálným situacím v provozu a má větší vypovídací hodnotu. Tyto testovací podmínky, vyvinuté v testovacím centru pojišťovny Allianz AZT (Allianz Zentrum für Technik), budou již brzy platit jako mezinárodně uznávané testy RCAR Low Speed Crash Test Standard.

O problém neprakticky konstruovaných nárazníků se přirozeně zajímají pojišťovny; to ony musí po nehodě vyplácet vysoké částky. Stačí totiž malá nepozornost a zdánlivě nevinná srážka končí velkými škodami. Záleží ovšem na vozidle.

Například pod zadním plastikovým nárazníkem Nissanu Micra se ukrývají malé kónicky formované „hrbolky“, které ani při malých nárazech nepohlcují energii a dochází k deformaci celé zadní části vozu. Podobně dopadá i Suzuki Jimmy, které pod nárazníkem nemá žádnou příčnou lištu, nýbrž odpružený nosník se špičatými konci. Na rozdíl od těchto vozů se Opel Astra a Ford Focus v testu prokázali mnohem schopnějšími – nárazové zóny jsou kryty lépe a absorbují energii bez zbytečného ničení ostatních částí.

Na otázku, proč výrobci nekonstruují nárazníky důsledněji, je odpověď jasná – úspora prostředků při výrobě. To ovšem platí jen u menších vozů. Naopak u větších a těžších vozů jsou priority opačné. Od roku 2010 budou testy nárazníků zahrnuty do komplexního hodnocení bezpečnosti a pojišťovny je budou brát při vyhodnocování nehod na zřetel.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty

Za další posílení bezpečnostních opatření v oblasti…

Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela

Novou zakázku na pět tisíc bot za více než čtyři miliony…

Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy

Světovému ekonomickému fóru budou poprvé v historii plně…

Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi

Ještě letos začne v území mezi Vltavou a Berounkou na jih…

 
Zdroj: Allianz

Štítky Allianz Testy Ford Opel Suzuki Focus

 

Přidat názorDiskuse: Testy Allianz: na náraznících automobilky šetří







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

 





 
Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dnes 22:45

Český trucker Martin Kolomý z týmu Tatra Buggyra Racing obsadil druhé místo ve dvanácté etapě 40. ročníku Rallye Dakar. K neuvěřitelné situaci došlo v průběžném pořadí kategorie kamionů.




Blesk.cz

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích spřežení i překvapivé pokusy

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Polsko obměnilo ministry, názor na migranty ale zůstal: Do země je nepustíme, říká vláda

Polsko obměnilo ministry, názor na migranty ale…

Nová polská vláda premiéra Mateusze Morawieckého nijak nemění odmítavý postoj k přijímání uprchlíků. Uvedla to…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Medaile? Soči se nemusí opakovat, říká Doktor. Vlajkonoše zvolí sportovci

Medaile? Soči se nemusí opakovat, říká Doktor.…

Třikrát startoval Martin Doktor na olympijských hrách jako sportovec, jednou jel v pozici šéftrenéra…

 

Reflex.cz

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností opakování referenda o odchodu z EU

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností…

Jeden z hlasatelů brexitu, europoslanec Nigel Farage se obává, že hlasování pro brexit by mohlo být zrušeno,…

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…