Testy Allianz: na náraznících automobilky šetří

Testy Allianz: na náraznících automobilky šetří

 

I malá nehoda při nízké rychlosti může způsobit velké finanční škody – náklady na opravu vozu se pak mohou vyšplhat až na trojnásobek hodnoty vozů, které mají systém nárazníků mnohem propracovanější.

Úzká, příliš vysoko či nízko umístěná příčná výztuha, a taktéž příliš silná část mezi samotnou výztuhou a karoserií – to vše způsobuje špatné pohlcování energie při nárazu. Výztuha totiž není schopna energii pojmout a tím pádem ji začnou pohlcovat ostatní, měkčí části vozu. Náraz likviduje světla, chladič, blatníky i přední kapotu. Příčná výztuha naopak zůstává téměř neporušena. Tyto závěry jsou vyvozeny z testů (prováděny už od roku 1990), které jsou prováděny srážkou vozidla s bariérou o hmotnosti 1000 kg při rychlosti 15 km/h. Výsledky sice říkají, že během posledních deseti let došlo k velkému posunu kupředu i přes vyšší hmotnosti vozidel, ovšem stále jsou mezi vozy velké rozdíly.

V roce 2004 tedy došlo k modifikaci testů: hmotnost bariéry vzrostla na 1400 kg a je zkosena pod úhlem asi 10 %. Podle testujících více odpovídá reálným situacím v provozu a má větší vypovídací hodnotu. Tyto testovací podmínky, vyvinuté v testovacím centru pojišťovny Allianz AZT (Allianz Zentrum für Technik), budou již brzy platit jako mezinárodně uznávané testy RCAR Low Speed Crash Test Standard.

O problém neprakticky konstruovaných nárazníků se přirozeně zajímají pojišťovny; to ony musí po nehodě vyplácet vysoké částky. Stačí totiž malá nepozornost a zdánlivě nevinná srážka končí velkými škodami. Záleží ovšem na vozidle.

Například pod zadním plastikovým nárazníkem Nissanu Micra se ukrývají malé kónicky formované „hrbolky“, které ani při malých nárazech nepohlcují energii a dochází k deformaci celé zadní části vozu. Podobně dopadá i Suzuki Jimmy, které pod nárazníkem nemá žádnou příčnou lištu, nýbrž odpružený nosník se špičatými konci. Na rozdíl od těchto vozů se Opel Astra a Ford Focus v testu prokázali mnohem schopnějšími – nárazové zóny jsou kryty lépe a absorbují energii bez zbytečného ničení ostatních částí.

Na otázku, proč výrobci nekonstruují nárazníky důsledněji, je odpověď jasná – úspora prostředků při výrobě. To ovšem platí jen u menších vozů. Naopak u větších a těžších vozů jsou priority opačné. Od roku 2010 budou testy nárazníků zahrnuty do komplexního hodnocení bezpečnosti a pojišťovny je budou brát při vyhodnocování nehod na zřetel.

Spolupracujeme s TipCars.com
V pražském metru je wi-fi připojení, zatím ale jen v šesti stanicích V pražském metru je wi-fi připojení, zatím ale jen v šesti stanicích

Pražský dopravní podnik (DPP) spustil v šesti stanicích…

Navalnyj má od Ruska dostat dva miliony za nespravedlivý proces, rozhodl Štrasburk Navalnyj má od Ruska dostat dva miliony za nespravedlivý proces, rozhodl Štrasburk

Evropský soud pro lidská práva dnes nařídil Rusku, aby…

Praha o polovinu sníží pokutu černým pasažérům, kteří si koupí roční kupon Praha o polovinu sníží pokutu černým pasažérům, kteří si koupí roční kupon

Černí pasažéři, kteří dostanou v pražské MHD pokutu,…

Větrné elektrárny netáhnou, přestávají být stabilním zdrojem zisků Větrné elektrárny netáhnou, přestávají být stabilním zdrojem zisků

Větrná energetika přestává být stabilním zdrojem zisků.…

 
Zdroj: Allianz

Štítky Allianz Testy Ford Opel Suzuki Focus

 

Přidat názorDiskuse: Testy Allianz: na náraznících automobilky šetří







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Vypadá jako Volvo, ale není to Volvo. Polestar odhaluje první vůz, je jím výkonné hybridní kupé

Vypadá jako Volvo, ale není to Volvo. Polestar odhaluje první vůz. Výkonné hybridní kupé!

Dnes 13:59

Dnes představuje nová samostatná značka svůj první model. Jmenuje se Polestar 1 a švédské kořeny nezapře.




Blesk.cz

Partner Nikol Štíbrové měl nehodu na kole! Poranil si ruku

Partner Nikol Štíbrové měl nehodu na kole! Poranil si ruku

Novopečená maminka Nikol Štíbrová (30) se nechala slyšet, že doma nemá jen jedno dítě, ale dvě. Narážela tím na…

Na Bílé Hoře se do zahrady převrátil vůz popelářů. Hasiči zajišťují unikající naftu

Na Bílé Hoře se do zahrady převrátil vůz popelářů.…

Na Bílé Hoře v Praze 6 se převrátilo auto Pražských služeb do zahrady. Hasiči se v ulici Kralupská snaží…

 

iSport.cz

Tady je doma Guardiola! Podívejte se na jeho apartmán kousek od Mourinha

Tady je doma Guardiola! Podívejte se na jeho…

Má se jako v bavlnce. Trenér Manchestru City Pep Guardiola si ročně vydělá 15 milionů liber (43,5 mil. Kč) a na…

Unikátní VIDEO ze šlágru Sparta - Plzeň: jiné pohledy na (ne)uznané góly

Unikátní VIDEO ze šlágru Sparta - Plzeň: jiné…

Jeden z vrcholů fotbalového podzimu si vychutnejte ještě znovu. Jak vypadalo vítězství Plzně na Spartě 1:0 ve…

 

Reflex.cz

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších turistických atrakcí na světě

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších…

Epidemie cholery, které v 19. století zasáhly takřka celou planetu, se nevyhnuly ani Mexiku. Jen mezi lety…

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá špínu na Trumpa. Nabídl 10 milionů dolarů

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá…

„Larry Flynt je ďábel s andělskými křídly, lacině oplzlý, ale zároveň plný noblesnosti hodné obdivu,“ řekl…