Testy Allianz: na náraznících automobilky šetří

Testy Allianz: na náraznících automobilky šetří

 

I malá nehoda při nízké rychlosti může způsobit velké finanční škody – náklady na opravu vozu se pak mohou vyšplhat až na trojnásobek hodnoty vozů, které mají systém nárazníků mnohem propracovanější.

Úzká, příliš vysoko či nízko umístěná příčná výztuha, a taktéž příliš silná část mezi samotnou výztuhou a karoserií – to vše způsobuje špatné pohlcování energie při nárazu. Výztuha totiž není schopna energii pojmout a tím pádem ji začnou pohlcovat ostatní, měkčí části vozu. Náraz likviduje světla, chladič, blatníky i přední kapotu. Příčná výztuha naopak zůstává téměř neporušena. Tyto závěry jsou vyvozeny z testů (prováděny už od roku 1990), které jsou prováděny srážkou vozidla s bariérou o hmotnosti 1000 kg při rychlosti 15 km/h. Výsledky sice říkají, že během posledních deseti let došlo k velkému posunu kupředu i přes vyšší hmotnosti vozidel, ovšem stále jsou mezi vozy velké rozdíly.

V roce 2004 tedy došlo k modifikaci testů: hmotnost bariéry vzrostla na 1400 kg a je zkosena pod úhlem asi 10 %. Podle testujících více odpovídá reálným situacím v provozu a má větší vypovídací hodnotu. Tyto testovací podmínky, vyvinuté v testovacím centru pojišťovny Allianz AZT (Allianz Zentrum für Technik), budou již brzy platit jako mezinárodně uznávané testy RCAR Low Speed Crash Test Standard.

O problém neprakticky konstruovaných nárazníků se přirozeně zajímají pojišťovny; to ony musí po nehodě vyplácet vysoké částky. Stačí totiž malá nepozornost a zdánlivě nevinná srážka končí velkými škodami. Záleží ovšem na vozidle.

Například pod zadním plastikovým nárazníkem Nissanu Micra se ukrývají malé kónicky formované „hrbolky“, které ani při malých nárazech nepohlcují energii a dochází k deformaci celé zadní části vozu. Podobně dopadá i Suzuki Jimmy, které pod nárazníkem nemá žádnou příčnou lištu, nýbrž odpružený nosník se špičatými konci. Na rozdíl od těchto vozů se Opel Astra a Ford Focus v testu prokázali mnohem schopnějšími – nárazové zóny jsou kryty lépe a absorbují energii bez zbytečného ničení ostatních částí.

Na otázku, proč výrobci nekonstruují nárazníky důsledněji, je odpověď jasná – úspora prostředků při výrobě. To ovšem platí jen u menších vozů. Naopak u větších a těžších vozů jsou priority opačné. Od roku 2010 budou testy nárazníků zahrnuty do komplexního hodnocení bezpečnosti a pojišťovny je budou brát při vyhodnocování nehod na zřetel.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: Allianz

Štítky Allianz Testy Ford Opel Suzuki Focus

 

Přidat názorDiskuse: Testy Allianz: na náraznících automobilky šetří







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…