TOP50 českého trhu (leden-září 2005): Logan je mezi deseti nejžádanějšími
Tři uplynulá čtvrtletí letošního roku jsou dobrým okamžikem pro sestavení žebříčku nejžádanějších modelů napříč třídami.
Asi nepřekvapí, že v čele jsou dva domácí bestsellery, s nimiž marně již léta soupeří většina velkých dovozců, zatím jen s minimálními změnami na velikosti podílů na celkovém mnohamiliardovém koláči.
Vedle nepopiratelných kvalit domácí produkce, nahrává Škodě Auto tradice, ať už v řadách soukromých vlastníků Škodovek (tradiční argument levnějšího servisu a náhradních dílů) nebo v rámci flotilových nákupů, které jsou v mnoha státem vlastněných podnicích, v rámci výběrových řízení, přiklepnuty domácí značce.
Podíváme-li se do zahraničí, nebývá situace výrazně jiná, často jen s tím rozdílem, že trh si rozbírá více domácích značek.
Nejprodávanější model - Škoda Fabia - stále drží přes 24 % celkového trhu, druhá v pořadí je Octavia, u které je téměř pětina produkce prodána s možností odpočtu DPH.
Nejžádanějším zahraničním vozem je Renault Thalia, následována Peugeotem 206, který léta dováženým modelům vévodil. Dacia Logan je v TOP 10, na 8. příčce. Mezi 10 nejlepších se dostaly dva Renaulty, ale naopak žádný Volkswagen. Hned čtyři vozy této značky se ale seřadily ve druhé destíce.
Významným z hlediska příjmů automobilek jsou užitkové modely, konkrétně Transit a Transporter, které se v Česku umisťují mezi TOP 20 vozy.
Nejžádanějším vozem prémiového segmentu je Audi A6 (v absolutním pořadí trhu na 31. místě), do padesátky nejžádanějších se vešly ještě další dvě Audi (A3 a A4).
50 nejprodávanějších modelů v ČR, leden-září 2005, OA+LUV | ||||
poř. | model | leden-září | podíl LUV | podíl na trhu |
1. | Škoda FABIA | 29465 | 6,6% | 24,02% |
2. | Škoda OCTAVIA | 16215 | 18,8% | 13,22% |
3. | Renault THALIA | 2940 | 0,0% | 2,40% |
4. | Peugeot 206 | 2462 | 7,4% | 2,01% |
5. | Hyundai GETZ | 2297 | 0,4% | 1,87% |
6. | Opel ASTRA | 2022 | 21,4% | 1,65% |
7. | Renault MEGANE | 1971 | 28,2% | 1,61% |
8. | Dacia Logan | 1954 | 0,0% | 1,59% |
9. | Ford FOCUS | 1874 | 37,0% | 1,53% |
10. | Škoda SUPERB | 1751 | 0,0% | 1,43% |
11. | Volkswagen GOLF | 1679 | 9,5% | 1,37% |
12. | Ford TRANSIT | 1619 | 93,1% | 1,32% |
13. | Volkswagen PASSAT | 1590 | 20,0% | 1,30% |
14. | Peugeot 307 | 1531 | 25,8% | 1,25% |
15. | Volkswagen POLO | 1512 | 0,0% | 1,23% |
16. | Citroën C3 | 1442 | 0,0% | 1,18% |
17. | Toyota YARIS | 1408 | 0,0% | 1,15% |
18. | Ford FIESTA | 1313 | 5,8% | 1,07% |
19. | Volkswagen TRANSPORTER | 1294 | 76,0% | 1,05% |
20. | Hyundai ACCENT | 1219 | 0,0% | 0,99% |
21. | Citroën BERLINGO | 1041 | 80,4% | 0,85% |
22. | Ford MONDEO | 959 | 36,7% | 0,78% |
23. | Volkswagen CADDY | 897 | 94,0% | 0,73% |
24. | Fiat PANDA | 891 | 9,0% | 0,73% |
25. | Ford FUSION | 864 | 18,3% | 0,70% |
26. | Chevrolet KALOS | 827 | 0,0% | 0,67% |
27. | Toyota COROLLA | 743 | 0,0% | 0,61% |
28. | Renault CLIO | 732 | 4,2% | 0,60% |
29. | Renault KANGOO | 707 | 53,5% | 0,58% |
30. | Kia PICANTO | 657 | 0,0% | 0,54% |
31. | Audi A6 | 625 | 24,5% | 0,51% |
32. | Suzuki IGNIS | 620 | 0,0% | 0,51% |
33. | Citroën C4 | 608 | 0,0% | 0,50% |
34. | Peugeot PARTNER | 600 | 85,5% | 0,49% |
35. | Mazda 3 | 576 | 0,0% | 0,47% |
36. | Peugeot 407 | 574 | 44,1% | 0,47% |
37. | Seat IBIZA | 566 | 0,7% | 0,46% |
38. | Hyundai TUCSON | 559 | 53,3% | 0,46% |
39. | Mercedes-Benz SPRINTER | 532 | 94,5% | 0,43% |
40. | Audi A4 | 523 | 29,3% | 0,43% |
41. | Opel CORSA | 516 | 11,8% | 0,42% |
42. | Fiat STILO | 495 | 8,7% | 0,40% |
43. | Seat CORDOBA | 476 | 0,0% | 0,39% |
44. | Hyundai ATOS | 467 | 0,0% | 0,38% |
45. | Audi A3 | 457 | 0,0% | 0,37% |
46. | Fiat PUNTO | 452 | 4,0% | 0,37% |
47. | Honda CR-V | 440 | 61,6% | 0,36% |
48. | Mazda 6 | 438 | 30,4% | 0,36% |
49. | Renault MEGANE SCENIC | 431 | 25,5% | 0,35% |
50. | Seat ALTEA | 398 | 43,7% | 0,32% |
Celkem trh | 122660 | 21,4% | 100,00% |