Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Turecký Otokar dodává první autobusy Euro 6 do Německa

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Městské a meziměstské autobusy turecké společnosti Otokar míří na evropský trh.

Otokar je největší soukromou společností v Turecku, která se zabývá vývojem a výrobou obrněných vojenských vozidel. Mezi hlavní modely patří Cobra a ARMA. Kromě toho se tato firma věnuje i licenční výrobě Land Roveru Defender a v jejím výrobním programu jsou i minibusy, autobusy střední velikosti, návěsy, přívěsy a nástavby na nákladní automobily.

Se svými autobusy se snaží Otokar prorazit i na evropském trhu. K nejnovějším a nejvýraznějším úspěchům patří dodání nových městských autobusů Kent a meziměstských Territo německé společnosti Meidenbauer Stadtbus GmbH. Ta je nasadí na linky, zajišťující dopravu v Norimberku a také mezi ním a obcí Lauf an der Pegnitz.

Nízkopodlažní dvounápravový autobus Otokar Kent pro městskou dopravu má délku rovných dvanáct metrů a rozvor náprav 5,9 metru. Karoserie tohoto modelu je široká 2540 mm a vysoká 3145 mm. Podvozek využívá nezávislé zavěšení předních kol a standardem je vzduchové odpružení přední i zadní nápravy.

K pohonu Otokaru Kent slouží přeplňovaný vznětový řadový šestiválec Deutz o objemu 7,15 l. Tento motor disponuje výkonem 213 kW (290 k) při 2100 min-1 a točivým momentem 1200 Nm dostupným od 1050 do 1650 min-1. Poháněna jsou samozřejmě kola zadní nápravy prostřednictvím automatické převodovky Voith.

Interiér modelu Kent nabízí 29 míst pro sedící pasažéry, 70 míst pro stojící cestující a jedno místo pro vozíčkáře.

Meziměstský autobus Otokar Territo může být dlouhý 12 080 mm nebo 13 260 mm s rozvorem náprav 5900 mm resp. 7080 mm. Celková šířka je pro obě verze shodných 2540 mm a vysoké jsou 3217 mm. Podvozek využívá nezávislé zavěšení předních kol a standardem je vzduchové odpružení přední i zadní nápravy.

V zádi Territa pracuje přeplňovaný vznětový řadový šestiválec MAN D0836 LOH 72, splňující emisní normu Euro VI. Tento motor o objemu 6,87 l disponuje výkonem 213 kW (290 k) při 2300 min-1 a točivým momentem 1100 Nm dostupným od 1200 do 1750 min-1. Převodovka může být manuální ZF nebo automatická ZF EcoLife.

V závislosti na celkové délce nabízí interiér modelu Territo konfiguraci sedadel a prostoru pro stojící cestující 55 + 31 nebo 63 + 19. Pro zavazadla je připraven prostor o objemu přes 5,0 m3.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
16. 2. 2014 23:59
Re: nekupovat
Na niekoho to hodiť treba... ;-)
Avatar - wakantanka
16. 2. 2014 11:48
Re: nekupovat
Ja mam skor pocit ze uz viem komu patri agentura JPP /jedna pani povedala. >:D
16. 2. 2014 08:13
Re: nekupovat
Hranice geniality začíná na IQ 160. Tak se mi zdá, že ty budes poloviční génius.
Avatar - wakantanka
16. 2. 2014 08:01
Re: nekupovat
A ze Setra je luxusnejsia verzia MB, vlastnena MB sa uz k vam do hospody donieslo? >:D A ano dost busov ked nie vsetky od MB sa robi prave v Tutecku.
15. 2. 2014 21:49
Re: nekupovat
No představ si, že za tři koruny na km jezdí vozidlo se spotřebou cca 8 l/100 km benzinu/nafty. To není­ tak složité, to jistě chápeš a toho není schopen žádný autobus, ani ten nejmenší a ani na plyn. Takže Volva vám nejezdí­ za 7 korun/km, ale tak za 14 - 15 Kč. A pokud se už třepeš na CNG Citelisy, tak tam je cena na kilometr kolem 10 Kč. Všechno vztahuju pouze na náklady za palivo. Tak a teď místo svých tradičních urážek uveď, jak jsi přišel k těm svým třem a sedmi korunám za kilometr.