Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

USA: Na svolávací akci muselo letos každé páté auto

Michal Fokt
Diskuze (2)
Recally letos v Americe lámou rekordy - do servisů muselo neplánovaně přes 50 milionů aut, převážně z produkce koncernu General Motors.

Společnost Stericycle přišla v rámci své nejnovější studie s poměrně šokujícím zjištěním - letos muselo v průměru každé páté auto, jezdící na amerických silnicích, na svolávací akci do servisu. Rok 2014 ještě neskončil a zatím má za sebou rekordních 544 recallů, tedy zhruba dva denně, přičemž více než polovina z nich jde na vrub koncernu General Motors.

Svolávací akce se letos dotkly v USA prozatím 52 milionů vozů, přičemž 26,5 milionu z nich mělo na karoserii logo některé ze značek koncernu GM. Samotný General Motors se tak vlastními silami dost přiblížil počtu aut, svolaných celkově(!) v roce 2004, což byl doposud na svolávačky "nejlepší" rok, když do servisů muselo 30,8 milionu aut.

Viceprezident Stericycle Mike Rozembajgier to vysvětluje tím, že "po autech chceme, aby dělala více věcí, než v minulosti a rostoucí množství doplňků způsobuje problémy." Jak ale (minimálně ty největší) svolávací akce sleduji, většina za nich je stále ta samá písnička - brzdy, airbagy, koroze, upadlé šrouby, hadice apod. Doba, kdy se budeme děsit modré obrazovky multimediálního systému, patrně teprve přijde...

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - Barrichello
22. 10. 2014 14:15
Re: Nebrat US cars
Jojo, všechny novodobý uscars se rozpadaj, zato EU produkce je kvalita sama.

Ted bych prosil tu o červený karkulce.

Známý má na chrysleru 300M 3,5 V6 najeto 485 000 km.
A furt jezdí.

A další a další stroje.

Navíc opravy stojí 5,50 a u starších strojů si je uděláš doma na zahradě.

Všechny moderní stroje sou čím dál víc spotřebák, EU produkci nevyjímaje.

Rozdíl je ten, že u Chevroletu odejde pojista nebo spínačka za 80 USD u u bawa, mb, audi díl za 150 USD, vyžadující práci za dalších 150 USD.

Takže asi takhle.

Ono jde o to, jak moc závažné ty závady jsou a kolik to stojí, než že Chevrolet je špatný, protože měl závad 5 a audi jen 2.

Gro je v tom, že 5 závad chevroletu stojí 10 tisíc a dvě závady Audi 70 000 >:D
Protože sou to fatální popř. středně velké závady na dílech, co není spotřebák.
Avatar - petr164
22. 10. 2014 10:35
Nebrat US cars
Kromě iracionálních pocitů a dojmů není jediný důvod nakupovat US vozy současné produkce. Zatímco Jeep Cherokee z osmdesátých let slouží dodnes, nové konstrukce mají spotřební charakter a tomu přizpůsoběnou péči o preciznost konstrukce. Svolávačky překvapují spíše u Toyoty, kde konfekce trpí přesunem zdrojů k fajnovostem.