Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Brdech vyroste falešná dálnice pro filmaře

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Sedm a půl kilometru dálnice odnikud nikam, takový je záměr skupiny investorů, kteří chtějí v bývalém vojenském prostoru v Brdech postavit areál, který by sloužil jednak pro testování aut, jednak pro společenské akce a natáčení akčních filmů.

Záměr postavit uprostřed bývalého vojenského újezdu čtyřproudovou dálnici s mosty, malým tunelem, dvěma křižovatkami a benzinovou pumpou zní spíše jako splnění dětského modelářského snu, je za tím ale tvrdý byznys.

"Poptávka je obrovská. Ve světě existuje stále hodně zájemců o pronájem dálnice - nejzajímavější jsou pochopitelně filmové štáby, ale organizují se i společenské akce s legálními rychlostními závody a ozývají se pochopitelně i automobilky se zájmem o testování prototypů," vysvětluje Kateřina Krušewská ze skupiny Sanok Investments, která projekt připravuje.

Investoři už získali územní rozhodnutí, ze kterého je patrné, že areál se sedm a půl kilometru dlouhou dálnicí bude ukryt uprostřed brdských lesů mezi obcemi Mirošov a Strašice, tedy jen několik kilometrů vzdušnou čarou od připravovaného amerického radaru. "S Američany jsme dohodnuti, budeme se respektovat," komentuje situaci Kruševská.

Projekt zatím nevyvolal příliš protestů ani mezi ochránci přírody a kupodivu klidní zůstali i místní obyvatelé. Jakub Vandrovec, jehož pole leží nejblíže chystanemu areálu, jen mávne rukou: "Máme dost starostí i tak a slíbili nám občasnou práci. Konečně tu měsíční krajinu někdo využije."

Projekt soukromé dálnice přitom není tak drahý, jak by se mohlo zdát. "Dálnice bude mít betonový povrch, aby vydržela případné filmované požáry, určitě ale nebude tak náročná jako běžná dálnice - nemusí totiž vydržet desetitisíce aut za den, ale jen zlomek této zátěže. O to více chceme investovat do pestrosti okolí a například mostů či křižovatek tak, aby například divák ve dvou různých filmech nepoznal, že se natáčelo na stejném místě", popisuje podrobnosti mluvčí společnosti Sanok Investments Monika Stěpankovic.

Začátek stavebních prací odhadují šéfové projektu na podzim tohoto roku, areál by měl být dokončen na jaře 2010.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Avatar - Pekelná Micinka
1. 4. 2008 16:42
Betonová zahrádka - je to apríl?
Tak nějak si vzpomínám na ilustrovaný vtip z tisku. Mapa Evropy, uprostřed Česká Republika a ze všech stran stály bagry, za nimy dobudované dálnice, jejichž pomyslný střed byl zhruba někde ku Praze. Mezi tím vším, stál člověk s konvičkou a zaléval kytičku, a říkal pánové, je to sice hezké, ale není to trochu nevhodné řešení? Je mi smutno, být "srdcem" Evropy je velmi složité, jsme rozlohou malá zem, ptám se, máme zapotřebí, ještě k těm všem skutečným dopravním stavbám stavět v téměř panenské přírodě falešnou dálnici. Opravdu jsme tak zaprodatelní? Dřív jsem se těšil, že se z bývalých vojenských prostorů, byť místy určitě znečištěnými, stanou jakési ostrovy přírody, kam bude fajn vyjet za čerstvým vzduchem a odpočinkem "mimo dosah" civilizace. A co se děje? Vše se "rozparceluje" a prodá na stupidní účely.. Snad i ten vojenský prostor měl větší význam, než tohle.
1. 4. 2008 14:25
Re: TOHLE NENÍ APRÍL
200m? Kde si ich vzal? Povedal by som, že 7 km bude prijateľnejších... ;-)
Avatar - Ricardo
1. 4. 2008 13:45
Re: Duben?
Ty si z toho děláš legraci ale štáb Cobry 11 má opravdu postavený kus vlastní dálnice ;-)
1. 4. 2008 11:47
už začali stavět...
I když je to apríl, tak ani nemusejí nic stavět. Na severu moravy jsem viděl uprostřed lesa asi 200metrů silnice a dokonce most přes rybník. Odkud kam to soudruzi plánovali bůh ví, ale začít od prostředka je super nápad >:-[] ... možná to paní Kruševská plánovala už před půl stoletím ;-)
1. 4. 2008 11:10
TOHLE NENÍ APRÍL
Jo, je to přesně tak, tohle můžu betonově potvrdit. Počítá se s tím, že postupně budou všichni šoféři absolvovat ukázkovou jízdu, jaké to je jezdit po dálnici. Bude to sice jenom 200 metrů, ale ten zážitek za to bude prý stát. No, akorát zatím prej není dořešená ta štěnice pod přední okno. Přeci jenom, zaplatit tisícovku za 200 metrů jízdy, to by byla opravdu silná káva. Jo, a bacha, ten tunel, to je kamufláž - černou barvou na skále. Tak ne abys byl první obětí první regulerní dálnice v Česku, koukej na to včas hamtnout. Pokud nemáš ABS, pak 100 metrů roštuješ a 100 metrů brzdíš. Tak nezapomeň.