Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Kompletní rozborka vozu Škoda Octavia po 500.000 km

Kolegové ze Světa motorů rozebrali a analyzovali deset let starý automobil Škoda Octavia, který v rukou jednoho majitele najel úctyhodných 500.000 kilometrů.
Zpět na článek
27. 11. 2014 17:57
27. 11. 2014 18:36
27. 11. 2014 20:38
29. 11. 2014 14:59
28. 11. 2014 09:41
27. 11. 2014 18:15
27. 11. 2014 19:04
27. 11. 2014 19:11
29. 11. 2014 14:59
27. 11. 2014 20:16
28. 11. 2014 20:24
29. 11. 2014 15:00
27. 11. 2014 20:08
27. 11. 2014 21:19
27. 11. 2014 21:35
29. 11. 2014 15:04
30. 11. 2014 00:52
30. 11. 2014 00:51
30. 11. 2014 00:50
27. 11. 2014 21:33
29. 11. 2014 15:07
30. 11. 2014 00:53
29. 11. 2014 18:32
27. 11. 2014 22:24
30. 11. 2014 00:53
27. 11. 2014 20:44
27. 11. 2014 22:12
27. 11. 2014 22:32
28. 11. 2014 09:23
28. 11. 2014 10:06
30. 11. 2014 18:00
28. 11. 2014 12:00
28. 11. 2014 12:15
29. 11. 2014 17:22
29. 12. 2014 14:19
27. 11. 2014 17:02
Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušenosti
:-! [odkaz] :-!

Škoda Octavia 2.0 TDI po 500.000 km :no:
Rozbalit vlákno
17
27. 11. 2014 17:22
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Hustýýýý :yes:
Avatar - JirkaV8
27. 11. 2014 18:39
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
620.000 km na malém benziňáčku Škoda :-! ... Chtělo by se všem těm najatým hloupým diskutérům říci, a umí tohle vaše Hnojdé? >:-[] Samozřejmě že neumí. Viva Škoda, ať chcete nebo né.
Avatar - _Karel_
27. 11. 2014 18:51
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Vzpamatuj se.
27. 11. 2014 19:02
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
A ty si myslíš, aký si múdry. Hlúpy je tento tvoj príspevok. Detinský.
27. 11. 2014 19:12
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Pánové... no to je vůl.. hlavně že máš v nicku V8, trumpeto... 8-s
Avatar - AUDIRS6
27. 11. 2014 19:57
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - KubikCv
27. 11. 2014 21:05
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Hjondé shnije ještě v záruce...bohužel
28. 11. 2014 20:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - baca42
27. 11. 2014 19:58
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
To je 1,5 roku starý článek, dále tam píše že poslední servis nyní v listopadu tam měl 737 000 km. :-)
27. 11. 2014 21:21
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
;-) :yes: díky...
27. 11. 2014 20:59
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
S tym benzinom urobil veelku chybu. Lebo 600.000 km a o 2 lna 100 km vyssia spotreba znamena : 6000*2*1,4=16.800 EUR. Keby jazdil dieslom, mohol za usetrene mat nove auto. A tiez som mal Octu 1,6 MPi, po 130.000 km vymena tapacirungu operadla, vymena vahy vzduchu, pri predaji som zistil netesniace tesnenie hlavy motora. Na cestach som nenastartoval viac ako 20x . Na zaciatku rozpadnute draty k imobilizeru, potom velmi bohata zmes. Na superbe II teraz po 60.000 km vymena dratov kzamku zadneho kufru, motorcek ho nedotahoval. A tiez autorizovany servis. Passat 1,8 20V 280.000 km, sup 1 1,9 PD 290.000 km bez problemov. Takze su zle benziny, zle diesle, ale aj dobre benziny a diesle. Davat palce hore dole, nechces to skusit radsej v parlamente ? S tym palcovanim ta je tu skoda.
28. 11. 2014 03:07
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
A keby žral suché rožky, mohol mať dve auta. A kdyby chodil v jednech teplakach. A kdyby nejezdil na dovolenou. A kdyby...
28. 11. 2014 09:19
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Spotreba nie je všetko.... pre moderný diesel počítaj pri tých km minimálne 2x repas vstrekovačov, spojka by možno vydržala o pár km viac, ale jej výmena (s dvojhmotou) by vyšla nie 8000 CZK ale 18 tisíc, je tu riziko že odíde turbo a celkom určite odíde časticový filter. So starším dieslom bez eko-klumpov by to ešte šlo, ale s tými modernými to bohužiaľ nevychádza tak výhodne a naviac musí človek riešiť všetky tie výmeny a repasy ktoré u toho jednoduchšieho motora nie sú. Vidím že ty si mal bohužiaľ horší exemplár Octávky 1.6. Také sa nájdu aj medzi dieslami.
28. 11. 2014 20:24
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Mám taky Octavii 1,9TDI (II generace / 12-2006) aktuálně s nájezdem ca. 500.000 a ... / teda už s ní nejezdím ale zůstala ve firmě.

vstřikovače - 1 x pouze vyčištěny (autorizovaný servis) při ca. 390.000 km , opravdu netuším proč by měli být dvakrát měněny-
spojka - původní včetně dvouhomoty
turbo - původní

Co se měnilo tak byly takové ty spotřebky, destičky, sem tam nějaký kulák, tlumiče, filtry.

Vždy to je o tom jak se k tomu autu chováte. Tato měla servis dle předpisu (longlife 30.000) a nic víc. V provozu byla každý den.
29. 11. 2014 00:52
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Práve to 1.9 TDI je tá odolná klasika. Moderné CR vstrekovače už majú horšiu povesť.
S tou dvojhmotou je to úspech, ale ak to jazdí výlučne dlhé trasy, prečo nie. Dvojhmotu asi viac odrovnávajú nízke otáčky a necitlivé preradenia.
Pôvodné turbo aj keď sa olej mení až pri 30.000 - to sa mi moc nechce veriť.... Asi fakt šetrné zaobchádzanie a hlavne dlhé štreky. U Octavie v článku bolo menené pred 300k, ale to by som pripísal dlhým výmenám oleja a filtru vzduchu. Inak súhlasím, pri citlivom zaobchádzaní a dobrej údržbe niektoré veci môžu vydržať dosť dlho.

A ten spotrebák je obdobný asi u každého auta...
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2014 14:54
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Troubo. Můj soused najel na 1,9 TDI bez zásadní závady 850 000 než to prodal. Včera jsme se ptal taxikáře v Superbu, na 2,0 TDI má bez těžkých závad najeto 700 000 a prodá to až bude mít najeto milion.
Gordon-brouk-Pytlík :no:
29. 11. 2014 18:33
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Proč jsi jednostranné antibenzina ?
Avatar - KubikCv
27. 11. 2014 17:57
Smekám
Smekám před panem Vaculíkem....on je ten důvod proč na Škoda----auto.cz tak úplně nezanevřít :yes:
Rozbalit vlákno
4
27. 11. 2014 18:36
Re: Smekám
Škoda, že nemohl dál vydávat AutoDiesel a AutoOjetiny ;-\
Avatar - rohYpnol
27. 11. 2014 20:38
Re: Smekám
není divu, žiješ v zemi, kde lid prahne po bulváru. Kvalitu málokdo ocení a trh je malý.
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2014 14:59
Re: Smekám
AutoDiesel a AutoOjetiny zabil český majitel tohoto magazínu který vytuneloval vlastní časopis hlavně aby měl postavený barák. Bohužel taková je pravda. Trh byl docela dobrý. Čtenářů a kupujících bylo dost.
28. 11. 2014 09:41
Re: Smekám
Taky jsem z videa nadšen a už dlouho jsem neviděl podobné video. Sice jak motor, tak značka, není to, co užívám a co preferuju, kvalita videa tím není nijak snížena. Jemu bych se svůj vůz nebál dát servisovat, i kdyby ho viděl prvně :-)
Avatar - Ada je zase tady
27. 11. 2014 18:07
Normálka
Hlavně jestli mu to dají zpátky dohromady tak dobře, aby mohl najezdit další statisíce km. Holt Škodovka není rendlík, který je po 150 tis km vhodný leda tak do šrotu. :no:
Rozbalit vlákno
8
27. 11. 2014 18:15
Re: Normálka
Taka ista normalka ako kolegov Megane s tachometrovymi 450 tis a nikto tu s toho nepada na * ;)
27. 11. 2014 19:04
Re: Normálka
Tak na rendlíku som ešte nejazdil. Ale keď nasneží, tak sa na nejakom spustím z kopca. Ty máš s tým nejaké skúsenosti, keď vieš, že zvládne 150 tis. km. A čo potom? Zoderie sa mu dno a šúchaš zadkom po zemi?
Avatar - rohYpnol
27. 11. 2014 19:11
Re: Normálka
Vůz vykoupila Škoda-Auto, původní majitel již jezdí novou.
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2014 14:59
Re: Normálka
A myslím že skládat zpět to už neplánují ...
27. 11. 2014 20:16
Re: Normálka
no kedze uz mam skodu tam musim smutne skonstatovat ze to bohuzial neni rendlik :-( je to skoda penazi >:D inak uz si pocul o tej carisme 1.9 did (preloz dci) ?
28. 11. 2014 20:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2014 15:00
Re: Normálka
V tomto případ má pravdu, Áda měl možná při svém porodu menší nehodu ....
Avatar - rohYpnol
27. 11. 2014 19:14
Video roku 2014 na ACZ
Dauertest AutoBildu se může jít klouzat. P. Vaculík patří mezi pravou auto-novinářskou elitu. Takto to má vypadat.
Rozbalit vlákno
1
27. 11. 2014 22:21
Re: Video roku 2014 na ACZ
Souhlasím, pan Vaculík je kábrňák. Co slovo ve videu, to perla. Za mě :yes: :yes: :yes:
27. 11. 2014 19:15
Stroj jako každý jiný
Na téhle oktávii je charakteristické hlavně to, jak na ní probíhal servis. Pokud člověk na jednom autě najede 500tkm, tak je logické, že ho potřebuje ke své obživě a bude se o něj patřičně starat. Pokud toto budeme aplikovat na jakýkoliv jiný vůz ( ,,včasné podchycení problémů,, ) dosáhneme stejného výsledku. V podstatě jsem čekal přesně takový závěr. Zajímavější by bylo koupit oktávku z nějakého autobazaru s najetými ,,150tkm,, a udělat rozbor na ní. Dopadlo by to podstatně hůře. Také by to mělo větší vypovídající hodnotu, protože s takovými auty se setká člověk často.

BTW: Perfektní rozbor auta včetně komentáře p.Redaktora - věcné a plné informací ( žádné plkání okolo ). Fakt skvělá práce. Ještě mi tam chybí výčet oprav daného vozu.
Rozbalit vlákno
10
27. 11. 2014 19:29
Re: Stroj jako každý jiný
Stejné auto stejné problémy:
servomotorky topeni, el. v přihřivač topení, dlouhé teplé starty, zarezavělá zadní náprava, rezavé spodky obou blatníků, oškrabaný ovladač světel a oken a prasklé pružiny. Snad se dožije těch 500tKm :-) .
Avatar - rohYpnol
27. 11. 2014 19:52
Re: Stroj jako každý jiný
slušné zacházení a pravidelný poctivý servis jsou předpokladem pro dlouhou životnost. Ani zdaleka to ale nestačí. Faktem je, že tahle Octavia nebyla tou nejhorší možnou kombinací. 2.0 TDI-PD 8V d DPF a DSG by dost možná byl zcela jiný příběh...
27. 11. 2014 20:32
Re: Stroj jako každý jiný
Ano slušné zacházení, cit pro auto a dobrý servis jsou určitě to nejlepší. Tento článek v SM jsem si podrobně přečetl a zajímavá byla tabulka s výčtem závad v určitým proběhu kilometrů. Nezřídka tam byla docela velké závady třeba i třikrát během 10 000 km. On to nechal opravit a jezdil dál. Já už bych to auto poslal do kytek. Prostě ojeté auto žere peníze, ne že ne. Dejte mi balík a najezdím milion i se Sanderem (nic ve zlým).
Avatar - rohYpnol
27. 11. 2014 20:36
Re: Stroj jako každý jiný
s tím Sanderem by ti pravděpodobně stačil ne balík, ale dost možná i takový malý balíček ;-)
Avatar - Ada je zase tady
27. 11. 2014 20:53
Re: Stroj jako každý jiný
Po milionu km zůstane v Sanderu původní jen řidič :-!
Avatar - simply never
29. 11. 2014 23:37
Re: Stroj jako každý jiný
Priem. vodič sandera dá ročně 10 tis. Takže este aj tato tvoja hlboka myšlienka je blbost.
27. 11. 2014 21:30
Re: Stroj jako každý jiný
Taky sem ten clanek cetl,myslim tak mesic zpatky na AUTO 7.Cena za servisy byla nekde kolem 520000,- Kc.To uz je cena za novy. ;-\
27. 11. 2014 21:49
Re: Stroj jako každý jiný
520 000 za servis ? To musel být blázen a nebo člověk, který to neplatil ze svého. To je pak hrdinství rozebírat oktávku a onanovat nad tím jak moc svělé to je >:D TVL >:D
Avatar - _Karel_
27. 11. 2014 22:10
Re: Stroj jako každý jiný
Co takhle započítat do toho vše.Tedy 1 nákup auta, půl mio km. Mohl koupit za tu dobu 3 auta, jste si jistí,že by to vyšlo levněji?
Avatar - JDM
28. 11. 2014 19:32
Re: Stroj jako každý jiný
proč blázen?? oni totiž existují lidi co si koupí auto a to auto prostě mají rádi a chtějí ho mít a užívat si ho , nepotřebují si každý 3 roky kupovat novou funglovku aby soused čuměl. Pro ty co vobrací každou korunu , počítaj spotřebu na centilitry a každej servis se jim vobracej nehty na palcích pro ně je tenhle člověk blázen takže ikdyž si to dával obyč oktávkou v 2.0TDI tak za mě :yes: :yes: :yes:
Avatar - Guttalax
27. 11. 2014 19:46
Čert ví kolik vydrží toto
[odkaz] >:-[] Ostatně Horst Fuchs v teleshoppingu vždycky prosazoval multifunkčnost svých bazmeků a Kia Soul v tomhle směru podtrhuje svou image nejen agresivnějším faceliftem, který se z ní snaží dělat zábavnější auto, ale především v naší testované verzi i příplatkovými prvky v podobě lakovaných zrcátek, kol a střechy. Výsledek je opravdu trochu cirkusácký, zvlášť ta kola přímo křičí do světa, že na sebe chcete strhnout pozornost.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rokyta.p
27. 11. 2014 23:44
Re: Čert ví kolik vydrží toto
to z tvýho linku není auto, to je zoofilní péčko pro ouchyly :no:
28. 11. 2014 20:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 11. 2014 20:08
návrh
udělejte rozborku motoru 1,4 TSI na mém VW Tiguanu a budete taky velmi překvapeni. Já byl a mechanici taky. Akorát teda mě to stálo celkem velké peníze
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ada je zase tady
27. 11. 2014 20:51
Re: návrh
Když kupuješ auta s benzinovými motory, nemůžeš se divit. Do auta patří diesel!
27. 11. 2014 21:19
Re: návrh
Když kupuješ auta s benzinovými motory, nemůžeš se divit?
PS1:- Benzínový motor je zvláště vhodný do města a na krátké vzdálenosti, pro lidi s ročním počtem ujetých kilometrů jen několik mnoho kilometrů a koupi automobilu s benzínovým motorem bych určitě doporučil pro mnoho lidí se zájmem o použité autě :yes: .

Dieselový motor je pro lidi, kteří kilometrový kilometrů za rok, takže to je docela značným úsporám přes nákladné opravy :no: .

Do auta patří diesel?
PS2:- To je velká výhoda zejména pro lidi, kteří kupují ojetá auta. >:-[]
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2014 21:35
Re: návrh
suhlas Gordone.. :yes:
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2014 15:04
Re: návrh
2 chlápci s iq tykve se potkali u Kolína ...
30. 11. 2014 00:52
Re: návrh
Buď bláznivý a chovej se klidně šíleně, ale buď tím, kým jsi, protože jinak nikdy nezjistíš, komu se líbí ta osoba, kterou opravdu jsi. ;-)
30. 11. 2014 00:51
Re: návrh
Díky Kia-World :yes:
Avatar - Ada je zase tady
27. 11. 2014 23:24
Re: návrh
Co to žvaníš Vasjo? Jaké nákladné opravy? Přečti si to nahoře u 2.0 TDI PD
30. 11. 2014 00:50
Re: návrh
Tak si klidně dej, ty co nechtěj na ty ser, buď v pohodě ;-)

Pamatuj jsi, že pod kapotou na osobního vozu patří benzín :-!
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2014 21:33
Re: návrh
Ada .... dizlaky patria jedine do tanku ... v aute ma byt poctivy benzin .... :yes:

kazdy to vidime inak
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2014 15:07
Re: návrh
Benzín je všechno jen ne poctivý ........ Kristy pindy co vidíš poctivého na benzínu? A čo je to také "absurdné" Kefalín ??? Ale to nic soudruhu majore, to jen "poctivý benzín" ...
30. 11. 2014 00:53
Re: návrh
:no: :no: :no: :no: :no: :no: WinDiesel :no: :no: :no: :no: :no: :no:
29. 11. 2014 18:32
Re: návrh
Je jasne, ze na Felicii 1,3 MPI rozdiel medzi benzinom a naftou nepoznas, ale u 4 kolky nad 1800 kg, co uz je aj MB E, tam to poznas
27. 11. 2014 22:24
Re: návrh
Ádo, za tento názor bys měl od redakce dostat doživotní ventilek :no: :no: :no:
30. 11. 2014 00:53
Re: návrh
Tak :yes: :yes: >:-[] >:-[] :yes: :yes:
27. 11. 2014 20:44
je to o servisu
naprosto vytecna prace P. Vaculíka

je to o servisu, a taky otom v jakem rezimu auto jezdi, pokud jezdi pravidelne a navic s jednim ridicem ktery jezdi "ohleduplne" k autu, tak prece neni co resit a pul mega musi dat kde co

pokud se o auto majitel staral, tak pul mega nepovazuju za neco uchvatneho, to by mel bejt spise zaklad
Rozbalit vlákno
2
27. 11. 2014 22:27
Re: je to o servisu
Ano, za toto dílo patří panu Vaculíkovi velké uznání a poděkování. Už dlouho mě žádné video tak neobohatilo a nenadchlo. Děkuji :yes: :yes: :yes:
30. 11. 2014 00:54
Re: je to o servisu
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
27. 11. 2014 21:13
Svetové rekord benzínový motor najeto 5 000 000 km žádný pro
:-! [odkaz] :-!

Zde je to, co Irv Gordon 1800S se spotřebuje v téměř 5 miliony kilometrů jízdy:
107.400 litrů benzínu
3316 litry motorového oleje
829 olejových filtrů
464 zapalovací svíčky
156 vymena pneu
116 bodů, rotory a distributor čepice
29 sad brzdových destiček / boty
29 ventilátor pásy
4 sady tlumičů
3 vodní čerpadla
3 generátory
2 startérů
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2014 21:37
Re: Svetové rekord benzínový motor najeto 5 000 000 km žádný
klobuk dole pred tymi startermi
27. 11. 2014 22:29
Re: Svetové rekord benzínový motor najeto 5 000 000 km žádný
a klobúk dole aj pred pánom Vaculíkom, zapomněl jsi dodat ;-)
28. 11. 2014 09:10
Re: Svetové rekord benzínový motor najeto 5 000 000 km žádný
Od jisteho poctu km na tachometru se vyplati auto pritocit nez stocit. Viz. to Volvo. Pamatuji si, kdyz se tato kachna objevila v mediich. Jen malo kdo se zamyslel, jestli je takovy najezd km vubec realny. Za me rikam :no:
Avatar - simply never
29. 11. 2014 23:51
Re: Svetové rekord benzínový motor najeto 5 000 000 km žádný
Ved prave, nikto tu neviděl jeden jediný dokaz. Iba slova, ktoré podporuju predaj. Nevěříte politikom, lebo klamu, neverite bankarom, lebo klamu, neverite bulváru, lebo klame a.p. Ja sice nemozem povedat, že tu niekto zklamal, věd nemam dokaz, ale je to naozaj pravda. Ukažte mi dokazy, že to auto nemalo 3 roky a 50 tis. km, alebo cosi také. Slova predsa nie su dokazy.
27. 11. 2014 22:28
Re: Svetové rekord benzínový motor najeto 5 000 000 km žádný
Áda to ale vidí jinak >:D Viď, Ádo? >:D
30. 11. 2014 00:54
Re: Svetové rekord benzínový motor najeto 5 000 000 km žádný
>:D >:D >:D >:D
27. 11. 2014 21:19
Urcite je to hrozne zajimave
Jiste je to hrozne zajimave video, ale to by nesmelo byt nahostovane na dementnim auto.cz, ktere sice bezchybne prehraje reklamu pred tim, ale vlastni video chcipne v polovine bez sance ho jakkoliv ozivit. Zlaty Youtube. :'-(
Rozbalit vlákno
1
27. 11. 2014 22:32
Re: Urcite je to hrozne zajimave
Atilo, dementní je tak akorát tvůj počítač, mě to jelo normálně celý. Teď jsem si to ještě jednou raději ověřil, než sem napíšu svůj příspěvek dotýkající se inteligence... tvého stroje. ;-)
27. 11. 2014 22:12
bravo
po delší době redakční video, které je opravdu zajímavé :yes:
Rozbalit vlákno
2
27. 11. 2014 22:32
Re: bravo
Máš naprostou pravdu :yes:
Avatar - Ronault.
28. 11. 2014 10:06
Výborné video
Děkuji pane Vaculíku za parádní video. Jde vidět, že máte přehled, nebojíte si vzít montérky, zašpinit se, zjitit data a srzumitlně je vyjádřit. :yes: :yes: :yes:

A k Oktavii. No, když se vezme ten výčet potíží, co se na autě našlo, tak bych se rozhodně bál říct, že to je držák. Prostě s mnoha opravami, nákladným servisem se doslova k půlmilionu auto doklepalo, značně mu zrezly prahy a asi milion km jako zvládla Fabie I 1,9 TDI by už tohle auto nedalo.
Z druhé strany je to jeden z důkazů, který vyvrací tu poslední dobou populární větu, že dnešní auta nic nevydrží a ta nejlepší auta se už dělala. Půl milionu s původním motorem a kastlí, to přece není málo. Včera jsem pro změnu s kolegou zkoušel v bazaru Grand Scénica 2009, 175t km. 1,4 TCe. Docela mile nás překvapilo, že auto v servisní historii krom výměn spotř. materiálu nemělo jedinou reklamační opravu, v interiéru bez známek nějakého používání, neošoupaný volant ani řadička, nic nevrzalo, motor s autem neměl potíže, naskočil ihned a podvozek v dobrém stavu. Jen ten zevnějšek ukazoval, že s autem nebylo zacházeno nikterak v rukavičkách.
Rozbalit vlákno
13
28. 11. 2014 12:03
Re: Výborné video
Jenomže tahle okta není dnešní auto, rok výroby 2004 :-)
Avatar - Ronault.
28. 11. 2014 12:10
Re: Výborné video
Ti zastánci, co to tvrdí, myslí auta z 90. let. Tahle Oktávka se ještě loni vyráběla. ;-)
Avatar - rohYpnol
28. 11. 2014 15:46
Re: Výborné video
Octavia II MY 2013 a Octavia II MY 2004 toho zas tak mnoho společného nemají :-!
28. 11. 2014 15:55
Re: Výborné video
Rozhodně víc než Octa II MY 2013 a III MY 2014 :-)
Avatar - Ronault.
28. 11. 2014 19:02
Re: Výborné video
Co krom motoru? Stěžejní součástky jsou stejné.
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2014 20:19
Re: Výborné video
Motor je podle mě dost stěžejní součástka, Jde ale i o jakost dodávaných dílů, která u koncernu tak nějak dost upadla, jak tlačí koncern výrobní náklady dolů.
Avatar - dal
30. 11. 2014 18:00
Re: Výborné video
Píšeš ptákoviny! Podle čeho usuzuješ, že jakost upadla? Kdo netlačí výrobní náklady dolů?
28. 11. 2014 20:27
Re: Výborné video
až na kapotu, zrcátka a světla jsou naprosto stejné. Možná pár drobných úprav motoru a převodovky na základě zkušeností.
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2014 20:21
Re: Výborné video
Z pohledu zákazníka dejme tomu. Pod povrchem ale koncern udržuje průběžně co nejnižší výrobní náklady, a to je ta potíž. Koneckonců Octavia v TUV Report 2014 je docela propadák...
Avatar - miromen
30. 11. 2014 02:47
Re: Výborné video
Mě by opravdu zajimalo kde ty chodiš na ty blaboly a nesmysly co tu o koncernu šiřiš. A o jakem propadaku Octavie hovořiš ? To znamena že auta za nejen Octavii ale vlastně celym koncernem to ojebavaji ještě vic ? A to když ještě kouknu na počet ujetych km kterych maji koncernove vozy jedny z nejvice tak je tu plejada šidiču.
30. 11. 2014 17:37
Re: Výborné video
Víš o někom, kdo neudržuje průběžně co nejnižší výrobní náklady? Co pro tebe znamená docela propadák? Že není první?
28. 11. 2014 16:20
Re: Výborné video
Vždyť se ještě furt vyrábí v Číně, ne? Akorát osmiventilovou šestnáctistovku nahradili šestnáctiventilovou.
Avatar - rohYpnol
28. 11. 2014 15:49
Re: Výborné video
Octavia I 1.9 TDI dala třeba tem 1 mil. km, Octavia II z roku 2004 už stěží dá 0,5 mil. km, Octavia II z konce výroby dá kolik? A co teprv Octavia III?

Mimochodem podle TUV Report 2014 Octavia II docela propadák :-!
28. 11. 2014 12:00
Martin Vaculík
Skvělá práce! :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - simply never
30. 11. 2014 00:01
Re: Martin Vaculík
Prosím vysvetlite mi to, co urobil skvělé? Skvělý oběd, užil skvěle sako, postavil dom, skvele mu idu ústa chvaliace to, co chcete aby pochválil! Škodovka je ok, to sa nepriem, redaktor skvěle hovoří, to je tiez fakt, ale pointa je predsa v tom, že podprahovo chvalite cez vám lahodiace video svoj naozajstny alebo vytuzeny automobil. Inymi slovami podprahovo chvalite samých seba. Máte k tým autam emocie, ktoré si zasluhuju ludia. Celé nespravne
30. 11. 2014 00:48
Re: Martin Vaculík
Přesně tak :yes: ,
Jeho šéfredaktor Martin Vaculík jeden z největších odborníků na automobilovou techniku, možná není prostě není odborník jako odborník :no:

Co je skvělá práce?
Skvěla práce je šéfredaktor :no:
30. 11. 2014 17:27
Re: Martin Vaculík
Chvíli jsem přemýšlel, jak ti na tohle odpovědět, ale pochybuji, že má cenu něco psát pokaženému vietnamskému spamovacímu robotovi :-!
30. 11. 2014 17:21
Re: Martin Vaculík
Udělal skvělou technickou rozborku auta, co najezdilo 500 000 km. Akorát to bylo auto, které nemáš rád, to je, koukám, celé. Pochvalu by autor dostal, i kdyby takhle rozebral třebe hjundééé.
Avatar - simply never
30. 11. 2014 20:21
Re: Martin Vaculík
nikto sa neprie, že urobil rozbor auta nadpriemerne. Bohorovne konstatovanie, že sa jedná o auto, ktoré nemam rad je tvoja ničím nepodložená domyslavost. Ja predsa hovořím, že nedal dokaz, že sa naozaj jedna o kus, co mal 500 tis. km. Vy to evidente nechcete pochopit. Dokaz, chyba dokaz.
30. 11. 2014 22:53
Re: Martin Vaculík
A co bys jako důkaz akceptoval? Zpochybnit se dá totiž úplně všechno. A i kdyby to byl rozbor po 200 000 km, napsal bych to samé, skvělá práce :yes: skvělá práce Martina Vaculíka, tu jsem totiž hodnotil. Že se jedná o rozbor octavie je zcela vedlejší, to ovšem člověk omezeného a zvráceného chápání (ty) nevidí, ty, zaslepen už nadpisem Škoda Octavia, vidíš, že podvědomě chválím sebe, nebo cos to plácal v prvním příspěvku >:D
Avatar - simply never
30. 11. 2014 20:29
Re: Martin Vaculík
Eště cosi, zotrel si gordona. Celkom nepravom. Status quo je nasledovny: niektori miestni odborníci netrpia medzi sebou nikoho, kto nemá rovnaky názor. Zamysli sa nad váhou toho coppísem. Ja chválím opatrně, a hlavně ak je dokaz. Ten tu prostě nie je. Minusky má mrzia od niekoho, kto ma vecne argumenty a nie iba ponizovanie a diskriminaciu ako náhradu za absenciu argumentov.
30. 11. 2014 22:57
Re: Martin Vaculík
A čím mám jako Gordonovi argumentovat? Vždyť ani nedokáže srozumitelně (nám) vyjádřit své myšlenky.
28. 11. 2014 12:15
Výborné auto?
Nechci nijak snižovat nebo polemizovat o tomto uvedeném vozu,nicméně mě to přijde silně zavádějící.
V jiném článku přímo o tomto rozebraném kusu ŠKODA,přímo sám majitel zmínil,že do auta,respective jeho servisu a údržby investoval cca 520000kč,což při nájezdu totožných kilometrů (520t) je teda sakra hodně,a s takovouto investicí do servisu a údržby,by tuto porci kilometrů s prstem v nose zvládlo snad každé auto na trhu,na tom nevidím nic převratného.
naprosto běžně( a většinou všechny za tu dobu) mají auta například z 90-tých let,nalítano 500t a mnohem více a nikoho to nijak nevzrušuje a nikomu to nepřijde nijak zvláštní,prostě běžná věc.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - JasteR
28. 11. 2014 14:15
Re: Výborné auto?
Budete se možná divit, Octavia měla dokonce lehce výšší výkon než deklaruje výrobce: [odkaz]

;-) ;-) :yes:
28. 11. 2014 14:50
Re: Výborné auto?
Já to vidím jako nějakou PR akci škody ... Prostě vykoupili auto s pár málo vadama a řekli si uděláme reklamu, zapojíme média a všechny vůbec a všichni se budeme plácat jak skvělé auto jsme to vyrobili.
Avatar - JasteR
28. 11. 2014 15:04
Re: Výborné auto?
Částečně máte pravdu, ale OII byla ještě poctivě udělané/vyvýjené auto a minimem vážných závad, z doby kdy si Škoda ještě stále budovala pověst a lpěla na kvalitě, ne jako dnes kdy ve Škoda auto a.s. slyšíte jen slovo ÚSPORY....
;-\ ;-\ ;-\
.. ale to nenÍ jen ŠKODA, stejné je to i ve VW, proto je Golf VII o 100T Kč. levnější než Golf VI, někde se to musí odrazit, akcionáři chtějí stále vyšší zisky..
28. 11. 2014 15:30
Ad původní motor
Nejsem si úplně jistý, ale řekl bych, že v tom článku bylo zméněno, že se jednou musela měnit hlava a že se při rozborce ukázalo, že i ta druhá hlava už mlela z posledního (ložiska vačkového hřídele, hydraulická zdvihátka). Doufám, že koncernové benzíňáky jsou v tomto odolnější a že zvládnou i statisíce kilometrů na plyn :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - JasteR
28. 11. 2014 17:12
Re: Ad původní motor
TSI uz budou 2x po smrti po 500T km :-O
28. 11. 2014 18:24
Re: Ad původní motor
Tak oprava příspěvku. Hlava původní, jen se kvůli prasklině zavařila a měnila se ložiska vačkových hřídelí.
Avatar - JDM
28. 11. 2014 19:55
Re: Ad původní motor
500TKM nenajede ani většina TDI .. pokud teda do toho TSI investuješ 500tis tak to taky dá.
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2014 15:10
Re: Ad původní motor
Se 2 možná 3 motory určitě.
28. 11. 2014 20:39
Hlavne sa nesmie servisovať podľa výrobcu : )
Bez výmeny oleja v prevodovke by auto dojazdilo už omnoho rýchlejšie .....

Osobne považujem takéto "udrživanie" vozidla vysoko nad 200 tis. km za nezmysel ....náklady rastú ... a nové vozidlá sú pohodlnejšie a hlavne bezpečnejšie ...

Nie je zväčša technický problém udržiavať vozidlo "pri živote" dlho, ale náklady za to nestoja, preto nevidím zmysel byť nejakým "rekordérom" .... i keď uznávam, že niektoré vozidlá môžu prirásť k srdcu a majiteľ nehľadí na náklady ... ale to nie je bežný prípad.
Rozbalit vlákno
6
29. 11. 2014 01:06
Re: Hlavne sa nesmie servisovať podľa výrobcu : )
V tomto prípade v článku by som to tak zle nevidel. Polovica tých nákladov na servis boli búračky. Zdá sa že väčšina vecí sa menila niekedy medzi 200-300 tisíc a auto jazdilo až do 500. V mnohých prípadoch prevodovka, turbo aj hlava vydržia o dosť dlhšie než v tomto.

[odkaz]
Avatar - Katikakus
29. 11. 2014 11:23
Re: Hlavne sa nesmie servisovať podľa výrobcu : )
Za bouracky byly naklady ve vysi 200t. Kc, coz rozhodne neni polovina z 543t Kc celkovych nakladu. Je to o neco vic nez tretina. Kam jsi chodil do skoly? ;-)
30. 11. 2014 09:40
Re: Hlavne sa nesmie servisovať podľa výrobcu : )
Jenže i tak to vyjde na výborných 0,5 Kč/km, zejména když uvážíme, že celou dobu bylo servisováno v aurorizáku.
30. 11. 2014 09:47
Re: Hlavne sa nesmie servisovať podľa výrobcu : )
a) Starší auto má sice zvýšené náklady na servis, ale kompenzuje se to tím, že amortizace klesá k nule.
b) V tomto konkrétním případě byly náklady na servis velmi nízké, když se odečtou opravy způsobené nehodami, vychází to na výborných 0,5 Kč/km a to nejezdil nikam do garáže, ale do autorizáku. Nové auto by ho vyšlo o hodně dráž. I automobilky už to zjistily a proto jsou novější auta stavěná na menší životnost ...
Avatar - dal
30. 11. 2014 17:56
Re: Hlavne sa nesmie servisovať podľa výrobcu : )
Když už jsi vyplodil tu poslední větu, tak by mne docela zajímalo na jakou životnost se dělala auta před 20, 10, 5 lety a na jakou dnes. ;-)
30. 11. 2014 20:34
Re: Hlavne sa nesmie servisovať podľa výrobcu : )
Teď většinou na 250 tkm. Dříve to bylo spíše na roky, tzn. na 15 let. Problém vidím hlavně v tom, že u nových typů motorů výrobci často nepočítají s možností generální opravy. A pak je tu ještě jedna věc, dneska se to všechno projektuje "na počítači", tzn. nikdo reálně nezkouší, jestli to opravdu vydrží tu životnost.
29. 11. 2014 17:22
dobry napad
Video i napad pekny doufam ze budou i jine znacky - prekvapive ne kazdy jezdi nejlepsim autem sveta, ktere mimochodem odkoupila Skoda a.s. a ted sikovne podstrcila do SvetaMotoruskody.
Rozbalit vlákno
0
29. 12. 2014 14:19
Prosba o radu
Zdravím.
Může mi někdo poradit? Vlastním W Cady 1,9TDi r. v. 2004 najeto přes 100.000km. Při zahřátém motoru dost dlouho točí motor než nastartuje. Když je motor studený start je normální. Děkuji. R.
Rozbalit vlákno
1
12. 2. 2017 00:05
Re: Prosba o radu
Je to startérem. Tohle jsem měl u 1,9 TDI 66 kw octavie. Musel se vyměnit startér a bylo to OK.