Volvo S60 s novým D4 má 133 kW a spotřebu 3,7 l/100 km
Na podzim uvede Volvo novou generaci motorů Drive-E. Modelů ž řady 60 se v první fázi týká nasazení benzinových T6 a T5 a také dieselového D4. Navzdory názvům, které mají určitou tradici, se ve všech případech jedná o přeplňované dvoulitrové čtyřválce.
T6 kombinuje kompresor a turbodmychadlo, díky tomu dává rekordní výkon 225 kW a točivý moment působivých 400 N.m. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 6,4 l/100 km u S60, kombi vykazuje 6,7 a XC60 7,3 litrů. T5 je slabším derivátem, má pouze turbo a dosahuje 180 kW, resp. 350 N.m a spotřeba je o pět až šest decilitrů nižší.
U těchto benzinových motorů je standardem nový osmistupňový automat. Ten v případě T6 (dosud 3,0 l/224 kW) nahrazuje šestistupňový automat, u T5 (nejnověji 2,0 l/176 kW od Fordu) zase šestistupňový dvouspojkový PowerShift. V obou případech dojde k výraznému snížení kombinované spotřeby, u T6 dokonce o 30 %.
Nový D4 je náhradou aktuálního pětiválcového dvoulitru. Novinka přijde o jeden válec, dostane však nové vstřikování i-Art s vyšším tlakem a senzory expanzních tlaků ve válcích. Výkon vzroste ze 120 na 133 kW, točivý moment zachová maximum 400 N.m. Kombinovanou spotřebu se podařilo u verze s manuální převodovkou srazit o půl litru na 3,7 l/100 km. K dispozici bude i osmistupňový automat.
Úspornější než dříve je i základní diesel D2, tedy čtyřválcová šestnáctistovka původem od PSA/Fordu o výkonu 84 kW. Kombinovanou spotřebou se nyní vyrovná novému D4, také vykazuje 3,7 l/100 km, resp. 3,8 l u kombi V60. Za příplatek nabídne samočinnou převodovku, tou ale zřejmě bude jako dosud dvouspojkový PowerShift.
V případě automatických převodovek jsou tato Volva nově vybavena možností manuálního řazení pomocí páček na volantu. Další novinky výrobce prezentoval již na jaře při faceliftu – nové plně adaptivní světlomety, vylepšení systému City Safety, novou generaci sledování mrtvého úhlu, varování při vyjíždění z řady vozidel a další.