VW Caddy Maxi 1,9 TDI – naložit, odvézt a vyložit

VW Caddy Maxi 1,9 TDI – naložit, odvézt a vyložit

 
 

Nabídka užitkových vozů značky Volkswagen byla vždy poměrně široká a zahrnovala několik modelů v mnoha verzích. V druhé polovině loňského roku se paleta dále rozšířila o Caddy Maxi, který vyplňuje prostor mezi modely Caddy a Transporterem.

Příběh modelu Caddy Maxi, jehož světová premiéra se v provedení Life odehrála na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, začíná prakticky již v roce 2003. Tehdy se na autosalonu v Ženevě představil model Touran, s nímž automobilka Volkswagen vstoupila do segmentu kompaktních MPV. Od něj je odvozen užitkový automobil s označením Caddy, který se představil na mezinárodním autosalonu užitkových vozidel RAI v Amsterdamu v roce 2003. O skutečnosti, že základem se stal Touran napovídá samotná silueta vozu, ale Caddy je o něco větší, má jiné boky karoserie, maska chladiče je součástí předního nárazníku a jiná je záď, stejně jako podvozek. Nejmladší zástupce užitkových Volkswagenu s označením Caddy Maxi je delší verzí modelu Caddy, od nějž se odlišuje prakticky pouze prodloužením z 4405 mm na 4875 mm. Této délky bylo dosaženo díky zadnímu převisu dlouhému 151 mm a prodloužení mezi posuvnými dveřmi a zadní nápravou o 319 mm. Rozvor modelu Caddy Maxi je 3002 mm.

obrázek [555 x 302]
 

Pro každého něco

Volkswagen Caddy Maxi je nabízen ve třech základních provedeních. K verzi s označením Life, představené na frankfurtském autosalonu, se o několik týdnů později na autosalonu užitkových vozidel v Amsterdamu, připojily verze Kombiskříňový vůz.

Volkswagen Caddy Maxi Life představuje alternativu k velkým MPV a jeho interiér nabízí bohatě čalouněný prostor pro sedm cestujících a pro jejich zavazadla je připraven prostor o objemu 530 l, který se po vyjmutí sedadel druhé řady zvětší na 1350 l. Toto provedení od druhých dvou odlišuje na první pohled díky standardně lakovaným nárazníkům v barvě karoserie nebo posuvnými bočními dveřmi vpravo i vlevo.

Druhým provedením je Caddy Maxi Kombi, které je sice také určeno pro přepravu osob a může nabídnout prostor sedmičlenné posádce, ale jeho zaměření je více pracovní, což dokazuje například interiér s chudším čalouněním. Volkswagen Caddy Maxi Kombi může v případě vyjmutí sedadel druhé a třetí řady nabídnout úložný prostor až o objemu 3950 l a užitnou hmotnost až 736 kg.

Třetím zástupcem modelu Caddy Maxi je skříňový vůz, který již svým vzhledem dává jasně najevo, že je čistě užitkovým vozem určeným pro převážení nákladů. Což dokazuje skutečnost že nákladový prostor má objem 4200 l a Caddy Maxi uveze náklad o hmotnosti až 800 kg.

Pro všechny tři verze Volkswagenu Caddy Maxi je k dispozici stejná nabídka pohonných jednotek, která obsahuje zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 75 kW (102) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a dva vznětové agregáty. Diesely zastupuje starý známý čtyřválec 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou manuální převodovkou s dvojitou spojkou DSG. Druhou jednotkou spalující naftu je motor 2,0 TDI s výkonem 103 kW (140 k), spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou s klasickou spojkou.

obrázek [555 x 343]
 

Exteriér i interiér

Karoserie Volkswagenu Caddy Maxi vychází přímo z krátkého modelu Caddy a na rozdíl od některých současných užitkových vozů se nesnaží upoutat pozornost extravagantními výstřelky, ale spíše zdrženlivou elegancí. Mezi hlavní přednosti užitkového vozu, ale nepatří vnější design karoserie a pozornost zákazníků je zaměřena především na pracoviště řidiče a nákladový prostor. V případě testované skříňové verze Caddy Maxi s motorem 1,9 TDI v základním provedení nabízí interiér dostatek prostoru dvoučlenné posádce. Řidiče a jeho spolujezdec jsou usazeni ve výškově stavitelných sedadlech s úložnými prostory za příplatek 10.936,- Kč včetně DPH. Obložení dveří a palubní deska jsou sice vyrobeny z tvrdých plastů, ale zpracování těchto dílů působí robustním a kvalitním dojmem. Testovaný automobil byl v základním provedení, což znamená, že vůz měl například manuální ovládání oken i zpětných zrcátek a nebyl vybaven autorádiem. Luxusnější vybavení představovala pouze klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací za 39.518,- Kč včetně DPH. Nejdůležitější je u užitkového vozu bezesporu jeho ložná plocha. Caddy Maxi se může pochlubit prostorem o objemu 4200 l a užitečnou hmotností 800 kg. Přístup do nákladového prostoru u základního provedení umožňují boční posuvné dveře široké 700 mm a vysoké 1108 mm nebo zadní křídlové dveře, po jejichž otevření vznikne vstupní otvor o šířce 1181 mm a výšce 1116 mm. Zadní dveře jsou asymetricky dělené a levá část je širší, křídla dveří se mohou po odjištění otevřít až do úhlu 180 stupňů. Nákladová hrana je 594 mm nad zemí. Uvnitř nabízí Caddy Maxi ložnou plochu dlouhou 2280 mm, širokou 1515 mm v nejširším místě a 1160 mm mezi podběhy. Na výšku disponuje nákladový prostor 1260 mm. Při upevňování nákladu přijde vhod osm úchytných ok na podlaze, která byla v případě testovaného vozu vybavena gumovou pokrývkou za příplatek 5.267,- Kč včetně DPH.

Pod kapotou

obrázek [300 x 309] Testovaný Volkswagen Caddy Maxi měl pod kapotou přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1,9 l s výkonem 77 kW (105 k) při 4000 ot./min. a točivým momentem 250 Nm při 1900 ot./min. Síla této pohonné jednotky byla na kola přední nápravy přenášena prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky s klasickou třecí spojkou. Skříňový automobil s tímto motorem a převodovkou dosahuje maximální rychlosti 166 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 13,3 s. Průměrná spotřeba se v kombinovaném provozu pohybuje na hodnotě 6,1 l na 100 km. Jízdní vlastnosti užitkového Volkswagenu Caddy Maxi jsou na podobné úrovní jako u osobního Touranu. Téměř pět metrů dlouhý automobil překvapuje snadnou ovladatelností. Díky dlouhému rozvoru drží vůz dobře stopu, ale zároveň se poměrně ochotně vrhá do zatáček a jeho karoserie se začne nepříjemně naklánět až při vyšších rychlostech, na čemž má zásluhu vyšší těžiště naloženého vozu.

V městském provozu jsou velkým plusem vozu rozměrná zpětná zrcátka, usnadňující například parkování podél chodníku. Vzhledem k absenci autorádia si řidič a spolujezdec v základním provedení skříňového Volkswagenu Caddy Maxi dosyta vychutnají hluboké tóny turbodieselu, které mohou při delší jízdě působit nepříjemně. Rušivě působí také aerodynamický hluk, který při dálničních rychlostech vytvářejí spáry předních dveří a vnější zpětná zrcátka.

obrázek [555 x 322]
 

Závěr

Volkswagen Caddy Maxi vstoupil na český trh v první polovině letošního roku do kategorie užitkových vozů, která je na rozhraní mezi lehkými užitkovými vozy, jako je například Renault Kangoo nebo Citroën Berlingo a klasickými dodávkovými vozy, jejichž tradičním zástupcem je například Volkswagen Transporter. Novinka německé automobilky může zákazníky, kteří potřebují užitkový vůz této velikosti přesvědčit především robustně působící konstrukcí, prověřenou technikou a kvalitním dílenským zpracováním.

Související články:

První cena vozu495.079,- Kč (Caddy Maxi, 1,6 75 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací553.908,- Kč (Caddy Maxi, 1,9 TDI 77 kW )
Základní cena testovaného vozu553.908,- Kč (Caddy Maxi, 1,9 TDI 77 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků612.773,- Kč (Caddy Maxi, 1,9 TDI 77 kW)
Ceny jsou s DPH

Plusy

  • design exteriéru i interiéru
  • řízení a ovladatelnost
  • přesná 5stupňová převodovka
  • pozice za volantem
  • komfortní sedačky
  • kvalitní dílenské zpracování a použité materiály
  • dobře přístupný nákladový prostor
  • šíře příplatkové výbavy

Minusy

  • vyšší cena a vyšší ceny příplatkových položek
  • chudá základní výbava
  • odkryté úložné prostory v interiéru
  • hlučný motor
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Caddy Maxi 1,9 TDI

Cena v základní výbavě: 553 908 Kč Cena v testované výbavě: 612 773 Kč

Základní výbava:antiblokovací systém (ABS), regulace prokluzu (ASR), airbag řidiče, posilovač řízení s výškově a podélně nastavitelným volantem, automatický spínač světlometů, trvalé svícení, imobilizér Transponder, příprava pro rádio, integrovaná anténa a 4 reproduktory, pevná dělicí přepážka bez okna, sedadlo řidiče a spolujezdce nastavitelné, ochranná lišta nákladové hrany, 8 úchytných ok k zajištění nákladu, postranní části obloženy deskami z tvrdého vlákna, nelakované, stropní odkládací prostor nad řidičem a spolujezdcem, odkládací přihrádky ve dveřích s držákem lahve, 4 držáky nápojů a 1 přihrádka ve středové konzole, topení a ventilace s prachovým a pylovým filtrem, 6 upevňovacích bodů pro systém střešních nosičů, determální skla pohlcující UV záření, vnější zpětná zrcátka nastavitelná z vnějšku, posuvné dveře vpravo v nákladovém prostoru, zadní křídlové dveře prosklené (asymetricky dělené, levá část křídlových dveří širší), plnohodnotné rezervní kolo ocelové, 4 ocelová kola 6 J x 15, pneumatiky 195/65 R15 95T

Výbava testovaného vozu:Klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací (+39.518,- Kč), gumová podlaha v nákladovém prostoru (+5.267,- Kč), výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce s odkládacími zásuvkami pod předními sedadly (+10.936,- Kč), Dělicí stěna s pevným oknem a vnitřní zpětné zrcátko (+3.144,- Kč)

Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Caddy Maxi 1,9 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.3 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 4200 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1515 / 800
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4875
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1841
d) rozvor (mm): 3002
e) rozchod vpředu (mm): 1537
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
k) šířka vpředu (mm): 1485
délka sedáku vpředu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
Hodnocení Volkswagen Caddy Maxi 1,9 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,13
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI

Německá automobilka k nejmenšímu užitkovému modelu…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…