Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kazaši zkusí prodej aut v Česku. Zatím mají jeden showroom a na cestě loď plnou aut

První vozidla Chery dorazí do Česka
První vozidla Chery dorazí do Česka
Automobily Chery v česku
Automobily Chery v česku
38 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (6)

Největší čínský exportér aut se rozhodl Evropu zaplavat svými modely. Další z mnoha značek, kterou uvádí i u nás, je Chery samotné. V Česku zatím není moc známo o distribuční síti, auta samotná už ale na lodi míří k nám.

Po vstupu značek Omoda a Jaecoo se má už brzy objevit také hlavní značka Chery. O tom víme už od zimy, ale její pouť k nám nebyla úplně jednoduchá. Během prezentace v Číně jsme se setkali se zástupci firmy AutoBinck, která po MG chtěla do portfolia přidat právě Chery. Kvůli požadavkům na příliš rychlý začátek prodeje v Česku ale z dohody sešlo.

Místo toho bude značku u nás prodávat kazašská firma Astana Motors, pro kterou jde o první zkušenost s Evropou. Dosud totiž prodává vozy Chery, ale také jiné značky, kromě domovského trhu pouze v Uzbekistánu. Český trh prý dostali právě díky úspěchům Chery v Kazachstánu, kde jsou nejsilnější čínskou značkou. Auta Chery tam Astana Motors dokonce bude i vyrábět, ve městě Almaty právě dokončuje vlastní továrnu s kapacitou 90.000 vozů ročně. Přes 60 % toho má jít na export, do Česka nicméně budou vozy mířit z Číny.

Nic moc o plánech pro český trh jsme ze zástupců Astany nedostali ani na nedávné prezentaci v Polsku. První auta pro český trh jsou každopádně již na lodi. Podle tiskové zprávy se koncem července v přístavu na Dlouhé řece ve městě Wuhu nalodilo blíže neurčené množství aut dvou modelů. Číňané ke zprávě přiložili i fotku aut poskládaných do pozdravu „Ahoj“.

Zatím sem míří dva modely: Chery Tiggo 7 se spalovacím motorem nebo plug-in hybridem a větší Tiggo 8 se stejným výběrem motorizací. Spalovací sedmička dostane čtyřválcovou šestnáctistovku T-GDI s výkonem 110 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Getrag, tedy stejné kombo, jaké už známe z Jaecoo 7. Stejně jako to i Tiggo 7 nabídne pohon předních nebo všech kol. Zatím jsou známy ceny z Polska, kde bude základní cena 124.900 PLN, tedy asi 730.000 Kč, čtyřkolka je už za 900.000 Kč.

Plug-in hybridní sedmička nabídne systém nazvaný Chery Super Hybrid, jehož srdcem je patnáctistovka s tepelnou účinností 44,5 %. Baterie má kapacitu 18,3 kWh a podporuje rychlodobíjení výkonem 40 kW. Samotný spalovací motor má výkon 107 kW, elektromotor 152 kW a kombinovaný výkon je 208 kW, pohon je, však, pouze na přední kola. Základní cena hybridní sedmičky v Polsku je 154.900 PLN, tedy v přepočtu asi 902.000 Kč.

Stejnou techniku nabídne i sedmimístné Tiggo 8, které, ale, ve spalovací verzi zatím dostane pouze pohon předních kol. Čtyřkolka v nabídce není, ale její příchod do Evropy není vyloučen. Auto se chlubí devíti airbagy ve standardní výbavě, menší sedmička jich má dle výbavy sedm nebo osm. Spalovací osmička v Polsku startuje na 149.900 PLN, tedy asi 870.000 Kč, hybridní na necelém milionu.

Video placeholder
První vozidla Chery dorazí do Česka • Zdroj: Chery

Ačkoliv jsou zatím plány Astany nejasné, potvrzen je už první autosalon. Stojí v Průhonicích hned u dálnice D1 a pro Chery má být vlajkovým showroomem pro náš trh. Podle tiskové zprávy v něm má být „zážitkové centrum“ a také školící zázemí pro dealery. Rychle má ale být připravena také celá prodejní síť.

„Vstup na český trh je pro naši společnost významným milníkem. Vnímáme stabilní poptávku po ekologických a cenově dostupných vozech a chceme zákazníkům nabídnout moderní hybridní crossovery, které spojují špičkové technologie, hospodárný provoz a vysoký komfort. Naším cílem je posílit pozici značky Chery prostřednictvím řešení, jež odpovídají aktuálním potřebám trhu i očekáváním zákazníků. Jsme si jisti, že Astana Motors bude spolehlivým partnerem při naplňování těchto cílů v České republice,“ uvedl Alex Zhang, ředitel společnosti Chery pro Českou republiku.

Zdroj: Chery, zdroj foto: Chery, zdroj videa: Chery

Vstoupit do diskuze (6)