VW podváděl s diesely deset let, šlo o veřejné tajemství

VW podváděl s diesely deset let, šlo o veřejné tajemství

Aféra Dieselgate nabírá nové obrátky, německá média přilévají olej do ohně. Interní šetření VW prokázalo zajímavé věci. Jaký bude osud vznětových motorů?

Problémy s podvodným měřením emisí oxidů dusíku u naftových motorů nemá od loňského září, kdy celá causa za mořem vypukla, jen VW, ale aktuálně i Renault a Opel. Jak to tak vypadá, Volkswagen používal „odpojovací software“ u TDI mnohem déle, než se doposud tvrdilo, dokonce už od listopadu 2006, tedy takřka deset let. Informoval o tom Süddeutsche Zeitung v pátečním vydání 22. ledna. Kolik takto postižených vozidel vyrobil? Skutečně jen jedenáct milionů?

Vedoucí pracovníci vývoje i někteří dlouholetí zaměstnanci o podvodech věděli, byli do nich dokonce zapojeni, což je logické... Šlo o veřejné tajemství. Deník jich samozřejmě několik vyzpovídal a nepřejí si být jmenováni, už u VW nepracují. Odpovědní ale všechny protiprávní manévry tutlali a nikdo žádná opatření nepřijal. Oddělení, které mělo na starosti přípravu naftových aut pro americký trh, našlo řešení jak vyhovět přísným předpisům Úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA) rychle, byť za cenu podvodu. Proč? Protože si prostě nepřipouštělo neúspěch, co řekne výkonná rada?

Vývojový tým se cítil v bezpečí, protože podle starých testovacích metodik nemusel být zoufalý čin odhalen. Jenže jej nešlo zametat pod koberec donekonečna... Výsledky vyplynuly z interního vyšetřování automobilky. Volkswagen AG je však oficiálně oznámí až na valné hromadě v dubnu letošního roku. Původní zprávy, o tom, že o celé věci vědělo jen pár lidí, tak dostávají vážné trhliny...

Bývalí šéfové VW Ferdinand Piëch a Martin Winterkorn, kteří ze svých funkcí odstoupili, jsou zatím nevinní, stejně jako vývojový exšéf Heinz-Jakob Neusser. Pokud se samozřejmě neprokáže opak. Důkazy neexistují, jde o spekulace. Winterkorn se za manipulaci omluvil a následně na nátlak dozorčí rady odešel, i když trval na své nevině. Padla i Neusserova hlava. VW už loni v listopadu vyhlásil amnestii pro případné svědky, kteří se rozhodnou promluvit a do skandálu vnést alespoň trochu více světla.

Mluvčí Volkswagenu zatím novinky odmítl komentovat. Za oceánem si výrobce najal advokátní kancelář James Day, causou se zabývá i státní zastupitelství v Braunschweigu. Těžko říci, jak se vylomeniny VW projeví v praxi. Idea čistých dieselů v USA je mrtvá, jenže tam německá automobilka nikdy neměla tak silnou pozici jako v Evropě. Na starém kontinentu je jedničkou, ale podřezává si pod sebou větev... Turbodiesely navíc stále se zpřísňující evropské i americké emisní normy prostě v budoucnu splnit nemohou. Kdo dostane rozum první?

Spolupracujeme s TipCars.com
Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

 
Zdroj: Süddeutsche Zeitung, ANE

Štítky Volkswagen Dieselgate

 

Přidat názorDiskuse: VW podváděl s diesely deset let, šlo o…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…