Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Winterkorn odstoupil z funkce šéfa Volkswagenu

Aleš Dragoun
Diskuze (133)
Skandál s emisemi turbodieselů má dohru na nejvyšších místech VW. Funkci složil samotný šéf koncernu Martin Winterkorn.

Minulý pátek vyplaval na povrch velký skandál, Volkswagen (a nejen on, jak vychází najevo) podváděl v USA při měření emisí přeplňovaných vznětových motorů TDI řady EA189. Problém se celosvětově týká 11 milionů automobilů vyrobených v letech 2008-2015, do kterých nainstaloval řídicí jednotky s „odpojovacím“ softwarem. Díky nim vozy testy prošly. Winterkorn reagoval poměrně rychle, na svůj post rezignoval sám z vlastní vůle, respektive podle zpravodajského serveru CNBC požádal dozorčí radu, aby jej odvolala.

V tiskovém prohlášení uvedl: „Jsem šokován událostmi posledních dnů. Ohromilo mě, že bylo v rámci koncernu Volkswagen možné takové pochybení. Nejsem si sice vědom žádného pochybení z mé strany, ale přijímám odpovědnost za nesrovnalosti, které byly nalezeny v dieselových motorech. Volkswagen potřebuje nový start také v personální oblasti. Uvolňuji tím pro něj cestu. Proces transparentnosti a vyjasnění musí pokračovat, Je to jediný způsob, jak získat zpět důvěru. Jsem přesvědčen, že skupina Volkswagen tuto těžkou krizi překoná.“ Přitom ještě letos v dubnu vyhrál vnitropodnikový boj s Ferdinandem Piëchem, který následně odstoupil ze všech funkcí v koncernu a zamířil do důchodu. Jeho pozice se zdála být neotřesitelná...

Druhý největší světový výrobce automobilů neprožívá tak úspěšné časy, jak plánoval. V prvních osmi měsících letošního roku prodal celosvětově o 1,5 % nových osobních i užitkových automobilů méně a v samotném srpnu hlásí pokles o 5,4 %. Po vypuknutí skandálu se akcie propadly v pondělí o 18 a v úterý téměř o 20 %, ve středu zaznamenaly zase mírný, šestiprocentní nárůst. Jak se zdá, celá legrace bude Volkswagen nakonec stát cca 26 miliard eur (705,7 miliardy korun).

Nástupce bude jmenován v pátek, kdy se sejde dozorčí rada. Spekuluje se o dvou mužích, ve funkci by Winterkorna mohli nahradit prezident a generální ředitel Porsche Matthias Müller, nebo současný šéf Audi Rupert Stadler.

Aleš Dragoun
Diskuze (133)
Avatar - Barrichello
25. 9. 2015 09:14
Re: I prodejce VW
Se halt hoši prohnou no >:D
Re: No toto!!!
Hateri a okopávaci me nevzrusují. Treba si tím ze me dají palec dolu za nic vybijí energii neskodným zpusobem a potom treba doma nezmlátí manzelku. >:D >:D >:D

Nestojí za to si s takovými primitivy spinit ruce.
Avatar - wakantanka
24. 9. 2015 20:45
Re: No toto!!!
Ja netvrdím, že je to tak, len tak nahlas uvažujem, kde by mohol byť pes u VW zakopaný. >:D Oprav ma ak sa mýlim, ale to Common rail riešenie tí externí dodávatelia riešia predovšetkým hardwarovo, aby vyhoveli požiadavkám od zadávateľa. Software a požiadavky na povedzme pracovný tlak, možný počet vstrekov za nejaký čas a pod. zadáva vývoj automobilky na základe nejakých predbežných prepočtov a simulácií. K tomu sa ladí software, aby to celé fungovalo tak ako si to konštruktéri vymysleli nie? V takomto prípade teda reálne skúsenosti s CR proste vo vývoji u VW chýbali a zrejme bola chyba už niekde na začiatku a takto ju poriešili. Ale to je len moja osobná špekulácia a predpoklady. Sám som náramne zvedavý ako toto celé dopadne.
24. 9. 2015 15:51
I prodejce VW
citace
"Na automobilku Volkswagen míří ve Spojených státech první vlna žalob od lidí, kteří vlastní vozy s dieselovými motory. Podle informací německého listu Süddeutsche Zeitung podalo od pátku, kdy skandál s podvodným měřením emisí propukl, žalobu na německou automobilku téměř čtyřicet lidí. Mezi žalobci je i jeden prodejce vozů Volkswagen."
Avatar - Barrichello
24. 9. 2015 15:48
Re: Davno som upozornoval - NEKUPOVAT
To je fajn že aktuálně nesedláš D3, ale kudy chodíš tudy píšeš oslavné ody na D3.

Já taky sedlal 3 roky něco jinýho než ameriky a co jako? >:D