Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Weber F1: 1200 koní a přes 400 km/h

Michal Fokt
Diskuze (10)
Bugatti Veyron v ohrožení! Bývalí inženýři formulových týmů Sauber a BMW postavili kupé, které by mohlo sesadit z trůnu ikonický hypersport z Molsheimu.

Když se objevil koncept supersportu Weber v roce 2008 poprvé, měl asi tolik pozornosti jako každý podobný pokus od neznámého malovýrobce, tedy téměř žádnou. Ale v tomto případě to rozhodně nebyly jen velké oči. Trvalo to sice dalších pět let, ale nyní je tu Weber F1 (FasterOne) ve své produkční verzi. Vyrábět se začne už příští měsíc a cenu vám sdělí na osobní dotaz.

Je jasné, že to bude rána, na druhou stranu oproti Bugatti Veyron Super Sport to nepochybně bude skoro zadarmo, což je dost pádný argument, když se díváte na sporťák, který se mu naprosto vyrovná. A teď nejde o maximální rychlost, která je okomentována lakonickým "přes 400 km/h", touto rychlostí nejspíš beztak žádný majitel Veyronu nikdy nejel a ani nepojede. Jde o to, jak rychle se dokáže Weber F1 dostat na ty reálné rychlosti.

Kupé s délkou 4500 mm, šířkou 2040 mm a výškou 1150 mm totiž dokáže doslova vystřelit z klidu na stovku za 2,5 s, 0-200 km/h umí za 6,6 s a 0-300 je záležitostí 16,2 s. Po světě jezdí mraky aut, které to mají za 16 na stovku... pro srovnání - Veyron Super Sport, jenž už ani dnes nejde koupit, potřebuje k tomu samému 2,5, 6,7 a 14,6 s.

Tohle je možné díky dvěma turby přeplňovanému motoru V10 5.6, jenž dává maximální výkon přes 1200 koní (883 kW) při 7000 otáčkách a jehož točivý moment vrcholí při 4200/min hodnotou 1250 N.m. Ten je zkombinován se šestistupňovou poloautomatickou převodovkou s ovládáním pomocí pádel pod volantem, která posílá sílu motoru na obě nápravy a to díky vlastními silami vyvinutému aktivnímu systému pohonu 4x4.

Vzhledem k tomu, že má Weber F1 suchou hmotnost 1250 kg, je poměr výkonu a hmotnosti téměř 1:1 (přesně 0,96 k/kg). Přenést sílu auta na silnici se pokusí dvacetipalcové pirellky o rozměru 285/25 vpředu a 325/25 vzadu, které mají rozchod 1625, respektive 1606 mm při rozvoru 2900 mm.

Zpomalení dostaly na starosti dvanáctipístkové třmeny, které se na všech kolech zakusují do keramických ventilovaných kotoučů 380x34 mm. Vypomáhá ale i aerodynamická brzda. zadní křídlo se umí vzpřímit do svislé polohy za 50 ms.

Michal Fokt
Diskuze (10)
Avatar - Hammunasakra
27. 3. 2013 01:29
Re: Pořádný
:yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 3. 2013 01:08
Re: ?
VETTELovu "levárnu" komentovat nebudu - a zde je design (vždyť jde o vůz schopný jet 400 km/h!!!) zcela jasně "podřízen" aerodynamice (a přítlaku)
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 20:06
Re: teraz uz len...
Já vám NEvím - jen podle "vzhledu" se to těžko "odhaduje", ale vůz působí jako (velmi dobrá) kombinace vynikajícího součinitele aerodynamického odporu a přítlaku pro (velmi) vysoké rychlosti (raději NEvzpomínat na SUPER-BIG problémy a ROKy odložení výroby VEYRONu - jen a proto, že design dostal přednost před "funkčností"
MNĚ se Weber F1 líbí, rsp. VELMI dobře na mne "působí" :yes: :-)
Avatar - salamoon
26. 3. 2013 16:28
teraz uz len...
...aby si pani inzinieri nasli nejakeho dizajnera. >:D
Avatar - Hammunasakra
26. 3. 2013 14:59
(Moc) PĚKNÉ auto..
..tedy technikou - design je jistě "podřízen" funkci.. :-)
..ne jako u VEYRONu - nejdřív udělat (byť pěkný) design a teprve potom "se to snažit udržet na vozovce" ;-)
PS: NEsouvisí to, ale "musím" se podělit o podobně VÝJÍMEČNOU novinku, "hračku" pro kluky i holky.. :-)

[odkaz]