Wiesmann GT - další stupínek

Wiesmann GT - další stupínek

 
 
22.3. 2004

Wiesmann GT se letos objevuje na trhu jako horká novinka, poté co byl jeho prototyp představen na podzimním IAA ve Frankfurtu.

S firmou bratří Wiesmannů jsme se setkali nedávno při příležitosti představení jejich již léty osvědčeného roadsteru MF3. Dnes si představíme jejich nejnovější produkt, kupé GT, které začátkem roku 2004 vstoupilo na trh supersportovních klenotů. Vznik tohoto vozu by se dal přirovnat k pohádce o splněném snu dvou kluků. Když se bratři Martin a Friedheim Wiesmannové v roce 1993 pustili do výroby roadsteru MF30, jejich snem bylo postavit opravdový závoďák. To se jim o několik let později také podařilo, když během osmi měsíců přepracovali roadster na kupé. Takto upravený vůz nasadili do vytrvalostních závodů, kde úspěšně absolvoval i 24-hodinový závod na slavném Nurburgringu. Na základě těchto úspěchů se rozhodli připravit také malosériovou výrobu tohoto vozu pro běžný silniční provoz. Jeho prototyp byl poprvé představen na podzim roku 2002 na autosalónu v Essenu o rok později na IAA ve Frankfurtu byl představen předsériový kus.

Kupé GT sice vychází z linií a koncepce roadsteru, ale konstrukčně byl zpracován jako zcela nový vůz. Přes, na první pohled stejné linie, nalezneme také v designu jednoznačné odlišnosti. Nejvýraznější změnou je samozřejmě pevná střecha. Na přídi jsou použity malé optické světlomety místo tradičních velkorozměrových jako u roadsteru. Ve spodní části přídě navíc přibyl oválný otvor pro přívod chladícího vzduchu k motoru a brzdám. Na bocích za předními koly najdeme otvory pro odvod horkého vzduchu od předních brzd. Navíc plocha boku již není rozdělena výraznou horizontální spárou oddělující prahy od blatníků a dveří. To je dáno také tím, že nyní se kapota nevyklápí i s blatníky, ale je mnohem užší. Změněny jsou také kliky dveří, které u roadsteru nahrazovala prohlubeň v zadním blatníku. Jinak z tohoto pohledu vyniká naprosto čistá boční linie s předlouhou kapotou motoru, která zabírá téměř polovinu délky vozu. Nenalezneme zde prakticky žádné aerodynamické prvky. Výjimku tvoří nenápadný, ostře vysunutý práh zavazadlového prostoru, který plní funkci jakéhosi malého spoileru. Při pohledu zezadu je jasně patrný rozdíl v počtu svítilen v blatnících, které byly zredukovány na dva páry. Místo si prohodily také kruhové koncovky výfuku s mlhovkou a světlem zpátečky, když ty jsou nyní vně a ne mezi výfuky. Také je jasně patrná výklopná zadní stěna i s oknem, kterou je přístup do skromného zavazadlového prostoru, který je nicméně o kousek větší než u roadsteru, neboť jej neomezuje prostor pro složenou střechu. Mimo těchto kosmetických drobností je zde ale jedna zásadní změna, GT je proti roadsteru o plných 370 mm delší, 100 mm širší a přitom si zachovává stejnou výšku. Nosná struktura karosérie je hliníková, povrchové panely jsou vyrobeny ze skelného laminátu. Díky těmto materiálům se podařilo udržet pohotovostní hmotnost většího GT s podstatně těžším motorem na úrovni 1190 kg, což je o pouhých 10 kg více, než u roadsteru.

Zásadní změna se odehrála také pod dlouhou kapotou motoru. Za přední nápravou, téměř v těžišti vozu, je umístěn zážehový motor V8 o objemu 4,4 litru, který ovšem opět dodává BMW. Jeho výkon je 245 kW (333 k) při 6100 ot/min a točivý moment 450 Nm při 3600 ot/min. Ten má sice o 10 koní nižší výkon než šestiválec v MF3, ale disponuje o 85 Nm vyšším točivým momentem. O přenos výkonu na zadní poháněnou nápravu se stará šestistupňová přímo řazený převodovka. Zajímavostí je, že zatím není v nabídce sekvenční převodovka, která v roadsteru nechybí. Velký důraz byl kladen na jízdní vlastnosti kupé jež byly vyvíjeny podle poznatků získaných na závodní dráze. Nápravy jsou vpředu i vzadu tvořeny lichoběžníkovými závěsy, vzadu navíc s dlouhým podélným ramenem a vyrobeny jsou, pro snížení neodpružených hmot, z hliníkové slitiny. Bezpečné zpomalení nabroušeného sporťáku mají na starosti citelně výkonnější brzdy. Přední kotouče mají průměr 332 mm, zatímco zadní 328. Všechny čtyři jsou duté, příčně vrtané a plovoucí. O jejich sevření se v případě potřeby starají pevné třmeny se čtyřmi pístky na všech kolech. Brzdy jsou dobře vidět přes subtilní paprsky dělených hliníkových ráfků OZ Racing o průměru 20“. Ty jsou obuty do pneumatik 245/35 ZR20 na přední nápravě a 275/30 ZR20 na poháněných zadních kolech.

V této třídě vozů se velký význam klade na výbavu interiéru. V tomto ohledu jde Wiesmann vlastní cestou, neboť je sice celý čalouněn kůží špičkové kvality, ale to je z luxusu vše. Jediným dalším doplňkem je audiosoustava se čtyřmi reproduktory. Vše ostatní je z důvodu úspory hmotnosti zapovězeno a tak se zde bohatí zákazníci musí spokojit s ručním nastavováním všech prvků. Přístrojová deska je kombinací klasických kruhových přístrojů soustředěných ve střední části a digitálního multifunkčního displeje před tříramenným volantem. Ten sdružuje kontrolky a hlavní místo zaujímá indikace zařazeného rychlostního stupně. Vlevo od velkého otáčkoměru je umístěno tlačítko startéru motoru.

Díky nízké hmotnosti a velkému motoru se kupé GT řadí mezi nepočetnou skupinu vozů, jejichž akcelerace z 0-100 km/h výrazně klesá pod 5 sekund. Tento sprint zvládá GT za 4,6 sekundy a nezastaví se dříve, než ručička tachometru nepokoří 280 km/h. To jsou výkony hodné vskutku nejvyšší třídy. Stále však zůstává výhoda dostupného servisu BMW pro hlavní celky.

Spolupracujeme s TipCars.com
V pražském jaru žádnou inspiraci pro dnešní dobu nevidím, uvádí místopředseda komunistů Grospič V pražském jaru žádnou inspiraci pro dnešní dobu nevidím, uvádí místopředseda komunistů Grospič

K pražskému jaru vzhlíží řada levicových intelektuálů či…

Vítkovice sníží základní kapitál z téměř čtyř miliard na 132 milionů Vítkovice sníží základní kapitál z téměř čtyř miliard na 132 milionů

Společnost Vítkovice, a. s., sníží svůj základní kapitál…

Bílinská kyselka bude vyrábět energetické nápoje pro sportovní značku Head Bílinská kyselka bude vyrábět energetické nápoje pro sportovní značku Head

Po kompletní rekonstrukci historických stáčíren léčivých…

 

Štítky BMW Wiesmann Roadster

 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 





 
Mercedes-Benz EQC je už za dveřmi. Co všechno o elektrickém SUV už víme?

Mercedes-Benz EQC je už za dveřmi. Co všechno o elektrickém SUV už víme?

Dnes 15:53

Premiéra elektrického SUV s trojcípou hvězdou na přídi je za dveřmi. Mercedes tak již testuje jeho předsériová auta.




Blesk.cz

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Legenda Havel: o okupaci, Rusácích, přelepených hvězdách i zakázané NHL

Legenda Havel: o okupaci, Rusácích, přelepených…

Byl jedním z pěti hokejistů, kteří si na mistrovství světa 1969 při druhém zápase proti tehdejšímu Sovětskému…

Plekanec přiznal vztah s Šafářovou. Vondráčková: Žila jsem s dvojníkem?!

Plekanec přiznal vztah s Šafářovou. Vondráčková:…

Hokejista Tomáš Plekanec se poprvé vyjádřil ke svému rozchodu s manželkou Lucií Vondráčkovou. „Rozchod je čistě…

 

Reflex.cz

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte si ujít návštěvu muzea slavného klubu

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte…

Rok 1899 je zapsán v historii Barcelony výrazným písmem. Tehdy vznikl slavný FC Barcelona, který je dodneška…

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…