30.10. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Zájezdové autobusy Setra: Královna

 

Značka z Neu-Ulmu se zaměřuje zejména na turistickou dopravu. Vozidla s výborným komfortem, výbavou a technologiemi Euro 6 brázdí evropské dálnice.

Do koncernu EvoBus patří kromě Mercedes-Benzu rovněž Setra. Postavení dvorní dámy ji předurčuje k spíše zájezdové přepravě osob, přestože nabízí autobusy i do městského či linkového provozu. V České republice se však neu-ulmská značka zaměřuje na turistickou přepravu osob. Pro dálkovou dopravu nabízí vozidla v řadách ComfortClass a TopClass. Předloni zaznamenala v tuzemsku nejlepší prodejní výsledky (27 ks v kategorii M3) za celou dobu existence, loni dosáhla také výborného výsledku 23 ks. Tím se řadí mezi významné hráče v segmentu.

Setra se zaměřuje na speciálně vyrobené autobusy přesně dle požadavků zákazníka. To dokáže splňovat díky obrovské šíři nabídky vybavení konfigurací i pohonných řetězců. Výrobce tak dokáže nabídnout osobité řešení výbav a optimum hospodárnosti a tím naplnit motto značky „Best in Class“.

Základní řada

Typ ComfortClass poskytuje přepravu na vysoké úrovni. Cestujícím zaručuje štědrý komfort, bezpečnost a mnoho speciálních funkcí. Všechny modely lze získat ve speciální sérii Final Edition odvozený od „čtyřstovkové“ řady.

Final Edition představuje přidanou hodnotu pro zákazníka, nabízí speciálních barvy pro exteriér a zvýhodněnou výbavu - dekor dřeva palubní desky, tmavá skla, pohodlná sedadla Voyage Plus s koženým podhlavníkem, bezpečnostní systémy jako Aktivní brzdový asistent (ABA) nebo adaptivní tempomat.

Nejmenší model o délce 12,2 metru je označen S 415 GT. Z opačného konce přichází téměř patnáctimetrový tříosý model S 419 GT-HD.

Ve třídě ComfortClass jsou nabízeny moderní motory splňující normu Euro 5 a EEV s třemi úrovněmi výkonu od 220 do 350 kW s dieselovou technologií BlueTec.

500 CC

Loni byla odhalena řada ComfortClass 500. Nová generace vozidel Setra CC 500 se chlubí přepracovaným designem, zvýšeným komfortem cestujících, lepší aerodynamikou a sníženou spotřebou paliva. Nejvýraznější rys modelu CC 500 tvoří dlouhý sklon střechy v přední části a podstatně zaoblenější čelní okno, které sahá dolů až k logu na předním panelu. Nápadným prvkem na bocích vozidla je dynamicky stoupající linie spodní hrany oken.

Díky aerodynamickým úpravám vozidla v aerodynamickém tunelu došlo k téměř pětinovému snížení odporu vzduchu. Ve spojení s novou aerodynamickou zadní částí a v důsledku zavedení dalších jednotlivých opatření dosahuje vozidlo ComfortClass 500 hodnoty součinitele cx 0,33.

Průchozí výška vzrostla u vozidla ComfortClass 500 na 2100 mm. Nad středovou uličkou se klene průběžný látkový strop, což tvoří absolutní novinku v odvětví výroby autobusů. Světla pro čtení jsou umístěna za uzavřenými disky a zaměřena přímo na sedadlo příslušného pasažéra. Standardní LED čtecí lampičky a vzduchové trysky jsou modulárně uspořádány na kolejnici a lze je nastavit tak, aby vyhovovaly jakémukoliv rozmístění sedadel. Tento nový patentovaný systém poskytuje významnou výhodu pro provozovatele autobusu, který může v případě rekonfigurace sedadel například ze čtyř- na tříhvězdičkové snadno přizpůsobit novému uspořádání ovládací prvky nad cestujícími.

Autobusy ComfortClass 500 narostly do délky ve srovnání s předchůdcem o 95 mm. Například nový model S 515 HD měří na délku 12 295 mm. Celková výška vozidla činí 3770 mm, a to včetně klimatizačního systému umístěného na střeše. Model S 516 HD má délku 13 115 mm a verze S 517 HD měří 13 935 mm. Základní rám vozidel byl ve srovnání s předchozí modelovou řadou zvýšen o 40 mm. To má za následek větší objem zavazadlového prostoru, který vzrostl z 8,4 na 8,5 m3 a bez WC může dosáhnout 9,7 m3. Přestože je autobus vybaven sociálním zařízením a lůžkem řidiče, mají cestující stále k dispozici zavazadelník o celkovém objemu 6,9 m3.

Karoserie nadále vychází z vyzkoušených a prověřených obvodových anulárních nosníků. Cílené využití vysokopevnostní oceli zaručuje účinnou ochranu cestujících tak, aby všechny modely řady ComfortClass 500 již plně vyhovovaly přísnější evropské směrnici ECE R66/01, která vstoupí v platnost v roce 2017. CC 500 se při rychlosti nad 95 km/h sníží o 20 mm, aby došlo k omezení aerodynamického odporu a úspoře paliva.

Pohon tvoří vertikálně uložený řadový šestiválec OM 470. Ze zdvihového objemu 10,7 l vyvine výkon 315 kW, maximální točivý moment činí 2100 N.m. Do pohonného řetězce patří také nová osmistupňová převodovka Go 250 PowerShift, vycházející z předchozího ústrojí Go 240. Převodovka používá plazivý režim, který se podobá módu u převodovek měničů točivého momentu.

Vrchol

Vozidla řady TopClass se vyznačují vysokou mírou individualizace a jsou určena nejnáročnějším klientům. V této řadě je nabízeno šest typů vozidel s dvěma nebo třemi nápravami i patrový autobus. V interiérů je možné získat tříhvězdičkové i prostornější čtyřhvězdičkové uspořádání sedadel za sebou.

Paleta verzí začíná desetimetrovým S 411 HD zhruba pro 32 pasažérů v čtyřhvězdičkovém provedení. Vrcholí téměř čtrnáctimetrovým dvoupatrovým modelem S 431 DT na třech nápravách, který přepraví více než 75 osob.

Sestav si dle sebe

Výrobce díky individualizaci výroby dle přání klienta poskytuje cestujícím výjimečnou úroveň komfortu i bezpečnosti, ale nezapomíná ani na řidiče. Komfort pro cestující vedle standardních prvků mohou zvýraznit např. speciální design a ergonomie sedadel, integrovaná klimatizace či moderní multimediální systém s LCD obrazovkami a prosklená střecha TopSky, nabízející cestujícím panoramatický výhled.

Bezpečnost

O ochranu osob i vozidla pečují aktivní a pasivní bezpečnostní systémy. Standardní vybavení tvoří stabilizační ESP s ABS a protiprokluzovým ASR i retardér. Na přání je možné obdržet adaptivní tempomat, asistent varující před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, aktivní brzdový pomocník vyhodnocující vzdálenost od vpřed jedoucího vozidla či statické překážky a v případě hrozícího střetu aktivující brzdy bez přičinění řidiče.

Značka také věnuje velkou pozornost hospodárnosti a ekologii, dbá na nízké provozní náklady a výdaje na údržbu ve spojení s moderními motory s technologií BlueTec emisních kategorií Euro 5 i Euro 6 ve spojení s filtrem pevných částic.

Bestseller

Nejoblíbenějším vozidlem značka Setra je S 415 GT-HD. Nabízí syntézu značného komfortu pro cestující, hospodárnosti vozidla a ojedinělého designu. Dopravní společnosti si u tohoto typu cení možnosti kombinování zájezdového a linkového provozu.

Výborné vlastnosti vozidla dosvědčují mnohá ocenění, která Setra S 415 GT-HD získala: například Green Coach Award a Green Coach 2011.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Edenred: Malé firmy objevují důležitost stravenek a dalších benefitů Edenred: Malé firmy objevují důležitost stravenek a dalších benefitů

Čím dál tím více malých firem pořizuje podle údajů…

Bulharský premiér nařídil prověření prodeje majetku firmy ČEZ Bulharský premiér nařídil prověření prodeje majetku firmy ČEZ

Bulharský premiér Bojko Borisov nařídil o víkendu úřadům,…

Trendem v architektuře je luxusní studentské bydlení, říká architekt Martin Berry Trendem v architektuře je luxusní studentské bydlení, říká architekt Martin Berry

Dostupnost a kvalita městského bydlení se stává jedním z…

Rozjeli válku miliardářů. Kdo je Marek Čmejla a Jiří Diviš? Rozjeli válku miliardářů. Kdo je Marek Čmejla a Jiří Diviš?

Miliardáři Marek Čmejla a Jiří Diviš minulý týden…

 

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kolem republiky šrotem za 3 tisíce? Těchto pět nadšenců právě odstartovalo Kolem republiky šrotem za 3 tisíce? Těchto pět nadšenců právě odstartovalo

Jako hledání hranic automobilového nepohodlí se dá…

Nepoctiví bazarníci mají utrum. Chytrá aplikace ukáže správnou cenu ojetiny Nepoctiví bazarníci mají utrum. Chytrá aplikace ukáže správnou cenu ojetiny

Společnost Cebia umožňuje stažení aplikace Carolina…

 





 
Nadměrný kouř z výfuku: Poznáte závadu motoru podle jeho barvy?

Nadměrný kouř z výfuku: Poznáte závadu motoru podle jeho barvy?

Včera

Pokud motor auta nadměrně kouří, určitě se nejedná o normální stav. Příčin může být celá řada, přičemž leccos může napovědět už pouhá barva dýmu. Ta může být od černé, přes modrou až po bílou. Víte co může signalizovat?




Blesk.cz

Seznam ruší Pošťáka. Jednoduchý e-mailový klient ztratil význam

Seznam ruší Pošťáka. Jednoduchý e-mailový klient…

Seznam ke 30. březnu 2018 zcela ukončí provoz aplikace Pošťák pro Windows. Jedná se o již trochu zapomenutou…

České hry prorážejí do světa, učí se i na vysokých školách. Vývojáři chtějí podporu státu

České hry prorážejí do světa, učí se i na vysokých…

Mimořádný zájem o českou videohru z období před husitskými válkami Kingdome Come: Deliverance, která vzbudila…

 

iSport.cz

Jak Ledecká zbláznila svět: tiskovka naruby i v brýlích či výraz za milion

Jak Ledecká zbláznila svět: tiskovka naruby i v…

Až Janek Ledecký složí své dceři slíbenou písničku, bude mít skladba potenciál stát se světovým hitem.…

Přijďte přivítat Ester Ledeckou na Staromák s lyžařskými brýlemi

Přijďte přivítat Ester Ledeckou na Staromák s…

Staroměstské náměstí v Praze se v pondělí odpoledne stane centrem českého sportu. Ester Ledecká a další…

 

Reflex.cz

Proč se mocní muži sápou po ženách? Protože soudí, že přece mohou

Proč se mocní muži sápou po ženách? Protože soudí,…

Mocní a bohatí se nejen dopouštějí řady sexuálních deliktů, ale navíc se zdá, že upřímně věří, že na to mají…

OSR vyhráli v ledním hokeji, trenérovi vzápětí volal sám velký Vladimir

OSR vyhráli v ledním hokeji, trenérovi vzápětí volal…

Ruští hokejisté vyhráli olympijský turnaj v Pchjongčchangu, ve finále porazili Německo po dramatické bitvě 4:3 v…