30.10. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Zájezdové autobusy Setra: Královna

 

Značka z Neu-Ulmu se zaměřuje zejména na turistickou dopravu. Vozidla s výborným komfortem, výbavou a technologiemi Euro 6 brázdí evropské dálnice.

Do koncernu EvoBus patří kromě Mercedes-Benzu rovněž Setra. Postavení dvorní dámy ji předurčuje k spíše zájezdové přepravě osob, přestože nabízí autobusy i do městského či linkového provozu. V České republice se však neu-ulmská značka zaměřuje na turistickou přepravu osob. Pro dálkovou dopravu nabízí vozidla v řadách ComfortClass a TopClass. Předloni zaznamenala v tuzemsku nejlepší prodejní výsledky (27 ks v kategorii M3) za celou dobu existence, loni dosáhla také výborného výsledku 23 ks. Tím se řadí mezi významné hráče v segmentu.

Setra se zaměřuje na speciálně vyrobené autobusy přesně dle požadavků zákazníka. To dokáže splňovat díky obrovské šíři nabídky vybavení konfigurací i pohonných řetězců. Výrobce tak dokáže nabídnout osobité řešení výbav a optimum hospodárnosti a tím naplnit motto značky „Best in Class“.

Základní řada

Typ ComfortClass poskytuje přepravu na vysoké úrovni. Cestujícím zaručuje štědrý komfort, bezpečnost a mnoho speciálních funkcí. Všechny modely lze získat ve speciální sérii Final Edition odvozený od „čtyřstovkové“ řady.

Final Edition představuje přidanou hodnotu pro zákazníka, nabízí speciálních barvy pro exteriér a zvýhodněnou výbavu - dekor dřeva palubní desky, tmavá skla, pohodlná sedadla Voyage Plus s koženým podhlavníkem, bezpečnostní systémy jako Aktivní brzdový asistent (ABA) nebo adaptivní tempomat.

Nejmenší model o délce 12,2 metru je označen S 415 GT. Z opačného konce přichází téměř patnáctimetrový tříosý model S 419 GT-HD.

Ve třídě ComfortClass jsou nabízeny moderní motory splňující normu Euro 5 a EEV s třemi úrovněmi výkonu od 220 do 350 kW s dieselovou technologií BlueTec.

500 CC

Loni byla odhalena řada ComfortClass 500. Nová generace vozidel Setra CC 500 se chlubí přepracovaným designem, zvýšeným komfortem cestujících, lepší aerodynamikou a sníženou spotřebou paliva. Nejvýraznější rys modelu CC 500 tvoří dlouhý sklon střechy v přední části a podstatně zaoblenější čelní okno, které sahá dolů až k logu na předním panelu. Nápadným prvkem na bocích vozidla je dynamicky stoupající linie spodní hrany oken.

Díky aerodynamickým úpravám vozidla v aerodynamickém tunelu došlo k téměř pětinovému snížení odporu vzduchu. Ve spojení s novou aerodynamickou zadní částí a v důsledku zavedení dalších jednotlivých opatření dosahuje vozidlo ComfortClass 500 hodnoty součinitele cx 0,33.

Průchozí výška vzrostla u vozidla ComfortClass 500 na 2100 mm. Nad středovou uličkou se klene průběžný látkový strop, což tvoří absolutní novinku v odvětví výroby autobusů. Světla pro čtení jsou umístěna za uzavřenými disky a zaměřena přímo na sedadlo příslušného pasažéra. Standardní LED čtecí lampičky a vzduchové trysky jsou modulárně uspořádány na kolejnici a lze je nastavit tak, aby vyhovovaly jakémukoliv rozmístění sedadel. Tento nový patentovaný systém poskytuje významnou výhodu pro provozovatele autobusu, který může v případě rekonfigurace sedadel například ze čtyř- na tříhvězdičkové snadno přizpůsobit novému uspořádání ovládací prvky nad cestujícími.

Autobusy ComfortClass 500 narostly do délky ve srovnání s předchůdcem o 95 mm. Například nový model S 515 HD měří na délku 12 295 mm. Celková výška vozidla činí 3770 mm, a to včetně klimatizačního systému umístěného na střeše. Model S 516 HD má délku 13 115 mm a verze S 517 HD měří 13 935 mm. Základní rám vozidel byl ve srovnání s předchozí modelovou řadou zvýšen o 40 mm. To má za následek větší objem zavazadlového prostoru, který vzrostl z 8,4 na 8,5 m3 a bez WC může dosáhnout 9,7 m3. Přestože je autobus vybaven sociálním zařízením a lůžkem řidiče, mají cestující stále k dispozici zavazadelník o celkovém objemu 6,9 m3.

Karoserie nadále vychází z vyzkoušených a prověřených obvodových anulárních nosníků. Cílené využití vysokopevnostní oceli zaručuje účinnou ochranu cestujících tak, aby všechny modely řady ComfortClass 500 již plně vyhovovaly přísnější evropské směrnici ECE R66/01, která vstoupí v platnost v roce 2017. CC 500 se při rychlosti nad 95 km/h sníží o 20 mm, aby došlo k omezení aerodynamického odporu a úspoře paliva.

Pohon tvoří vertikálně uložený řadový šestiválec OM 470. Ze zdvihového objemu 10,7 l vyvine výkon 315 kW, maximální točivý moment činí 2100 N.m. Do pohonného řetězce patří také nová osmistupňová převodovka Go 250 PowerShift, vycházející z předchozího ústrojí Go 240. Převodovka používá plazivý režim, který se podobá módu u převodovek měničů točivého momentu.

Vrchol

Vozidla řady TopClass se vyznačují vysokou mírou individualizace a jsou určena nejnáročnějším klientům. V této řadě je nabízeno šest typů vozidel s dvěma nebo třemi nápravami i patrový autobus. V interiérů je možné získat tříhvězdičkové i prostornější čtyřhvězdičkové uspořádání sedadel za sebou.

Paleta verzí začíná desetimetrovým S 411 HD zhruba pro 32 pasažérů v čtyřhvězdičkovém provedení. Vrcholí téměř čtrnáctimetrovým dvoupatrovým modelem S 431 DT na třech nápravách, který přepraví více než 75 osob.

Sestav si dle sebe

Výrobce díky individualizaci výroby dle přání klienta poskytuje cestujícím výjimečnou úroveň komfortu i bezpečnosti, ale nezapomíná ani na řidiče. Komfort pro cestující vedle standardních prvků mohou zvýraznit např. speciální design a ergonomie sedadel, integrovaná klimatizace či moderní multimediální systém s LCD obrazovkami a prosklená střecha TopSky, nabízející cestujícím panoramatický výhled.

Bezpečnost

O ochranu osob i vozidla pečují aktivní a pasivní bezpečnostní systémy. Standardní vybavení tvoří stabilizační ESP s ABS a protiprokluzovým ASR i retardér. Na přání je možné obdržet adaptivní tempomat, asistent varující před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, aktivní brzdový pomocník vyhodnocující vzdálenost od vpřed jedoucího vozidla či statické překážky a v případě hrozícího střetu aktivující brzdy bez přičinění řidiče.

Značka také věnuje velkou pozornost hospodárnosti a ekologii, dbá na nízké provozní náklady a výdaje na údržbu ve spojení s moderními motory s technologií BlueTec emisních kategorií Euro 5 i Euro 6 ve spojení s filtrem pevných částic.

Bestseller

Nejoblíbenějším vozidlem značka Setra je S 415 GT-HD. Nabízí syntézu značného komfortu pro cestující, hospodárnosti vozidla a ojedinělého designu. Dopravní společnosti si u tohoto typu cení možnosti kombinování zájezdového a linkového provozu.

Výborné vlastnosti vozidla dosvědčují mnohá ocenění, která Setra S 415 GT-HD získala: například Green Coach Award a Green Coach 2011.

Spolupracujeme s TipCars.com
Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států

Americký prezident Donald Trump označil Evropskou unii za…

 

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

 





 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený, ale gólman se bude stydět

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený,…

Francie to zvládla! Po dvaceti letech „Les Bleus“ znovu ovládli mistrovství světa ve fotbale, ve finále porazili…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…