30.10. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Zájezdové autobusy Setra: Královna

 

Značka z Neu-Ulmu se zaměřuje zejména na turistickou dopravu. Vozidla s výborným komfortem, výbavou a technologiemi Euro 6 brázdí evropské dálnice.

Do koncernu EvoBus patří kromě Mercedes-Benzu rovněž Setra. Postavení dvorní dámy ji předurčuje k spíše zájezdové přepravě osob, přestože nabízí autobusy i do městského či linkového provozu. V České republice se však neu-ulmská značka zaměřuje na turistickou přepravu osob. Pro dálkovou dopravu nabízí vozidla v řadách ComfortClass a TopClass. Předloni zaznamenala v tuzemsku nejlepší prodejní výsledky (27 ks v kategorii M3) za celou dobu existence, loni dosáhla také výborného výsledku 23 ks. Tím se řadí mezi významné hráče v segmentu.

Setra se zaměřuje na speciálně vyrobené autobusy přesně dle požadavků zákazníka. To dokáže splňovat díky obrovské šíři nabídky vybavení konfigurací i pohonných řetězců. Výrobce tak dokáže nabídnout osobité řešení výbav a optimum hospodárnosti a tím naplnit motto značky „Best in Class“.

Základní řada

Typ ComfortClass poskytuje přepravu na vysoké úrovni. Cestujícím zaručuje štědrý komfort, bezpečnost a mnoho speciálních funkcí. Všechny modely lze získat ve speciální sérii Final Edition odvozený od „čtyřstovkové“ řady.

Final Edition představuje přidanou hodnotu pro zákazníka, nabízí speciálních barvy pro exteriér a zvýhodněnou výbavu - dekor dřeva palubní desky, tmavá skla, pohodlná sedadla Voyage Plus s koženým podhlavníkem, bezpečnostní systémy jako Aktivní brzdový asistent (ABA) nebo adaptivní tempomat.

Nejmenší model o délce 12,2 metru je označen S 415 GT. Z opačného konce přichází téměř patnáctimetrový tříosý model S 419 GT-HD.

Ve třídě ComfortClass jsou nabízeny moderní motory splňující normu Euro 5 a EEV s třemi úrovněmi výkonu od 220 do 350 kW s dieselovou technologií BlueTec.

500 CC

Loni byla odhalena řada ComfortClass 500. Nová generace vozidel Setra CC 500 se chlubí přepracovaným designem, zvýšeným komfortem cestujících, lepší aerodynamikou a sníženou spotřebou paliva. Nejvýraznější rys modelu CC 500 tvoří dlouhý sklon střechy v přední části a podstatně zaoblenější čelní okno, které sahá dolů až k logu na předním panelu. Nápadným prvkem na bocích vozidla je dynamicky stoupající linie spodní hrany oken.

Díky aerodynamickým úpravám vozidla v aerodynamickém tunelu došlo k téměř pětinovému snížení odporu vzduchu. Ve spojení s novou aerodynamickou zadní částí a v důsledku zavedení dalších jednotlivých opatření dosahuje vozidlo ComfortClass 500 hodnoty součinitele cx 0,33.

Průchozí výška vzrostla u vozidla ComfortClass 500 na 2100 mm. Nad středovou uličkou se klene průběžný látkový strop, což tvoří absolutní novinku v odvětví výroby autobusů. Světla pro čtení jsou umístěna za uzavřenými disky a zaměřena přímo na sedadlo příslušného pasažéra. Standardní LED čtecí lampičky a vzduchové trysky jsou modulárně uspořádány na kolejnici a lze je nastavit tak, aby vyhovovaly jakémukoliv rozmístění sedadel. Tento nový patentovaný systém poskytuje významnou výhodu pro provozovatele autobusu, který může v případě rekonfigurace sedadel například ze čtyř- na tříhvězdičkové snadno přizpůsobit novému uspořádání ovládací prvky nad cestujícími.

Autobusy ComfortClass 500 narostly do délky ve srovnání s předchůdcem o 95 mm. Například nový model S 515 HD měří na délku 12 295 mm. Celková výška vozidla činí 3770 mm, a to včetně klimatizačního systému umístěného na střeše. Model S 516 HD má délku 13 115 mm a verze S 517 HD měří 13 935 mm. Základní rám vozidel byl ve srovnání s předchozí modelovou řadou zvýšen o 40 mm. To má za následek větší objem zavazadlového prostoru, který vzrostl z 8,4 na 8,5 m3 a bez WC může dosáhnout 9,7 m3. Přestože je autobus vybaven sociálním zařízením a lůžkem řidiče, mají cestující stále k dispozici zavazadelník o celkovém objemu 6,9 m3.

Karoserie nadále vychází z vyzkoušených a prověřených obvodových anulárních nosníků. Cílené využití vysokopevnostní oceli zaručuje účinnou ochranu cestujících tak, aby všechny modely řady ComfortClass 500 již plně vyhovovaly přísnější evropské směrnici ECE R66/01, která vstoupí v platnost v roce 2017. CC 500 se při rychlosti nad 95 km/h sníží o 20 mm, aby došlo k omezení aerodynamického odporu a úspoře paliva.

Pohon tvoří vertikálně uložený řadový šestiválec OM 470. Ze zdvihového objemu 10,7 l vyvine výkon 315 kW, maximální točivý moment činí 2100 N.m. Do pohonného řetězce patří také nová osmistupňová převodovka Go 250 PowerShift, vycházející z předchozího ústrojí Go 240. Převodovka používá plazivý režim, který se podobá módu u převodovek měničů točivého momentu.

Vrchol

Vozidla řady TopClass se vyznačují vysokou mírou individualizace a jsou určena nejnáročnějším klientům. V této řadě je nabízeno šest typů vozidel s dvěma nebo třemi nápravami i patrový autobus. V interiérů je možné získat tříhvězdičkové i prostornější čtyřhvězdičkové uspořádání sedadel za sebou.

Paleta verzí začíná desetimetrovým S 411 HD zhruba pro 32 pasažérů v čtyřhvězdičkovém provedení. Vrcholí téměř čtrnáctimetrovým dvoupatrovým modelem S 431 DT na třech nápravách, který přepraví více než 75 osob.

Sestav si dle sebe

Výrobce díky individualizaci výroby dle přání klienta poskytuje cestujícím výjimečnou úroveň komfortu i bezpečnosti, ale nezapomíná ani na řidiče. Komfort pro cestující vedle standardních prvků mohou zvýraznit např. speciální design a ergonomie sedadel, integrovaná klimatizace či moderní multimediální systém s LCD obrazovkami a prosklená střecha TopSky, nabízející cestujícím panoramatický výhled.

Bezpečnost

O ochranu osob i vozidla pečují aktivní a pasivní bezpečnostní systémy. Standardní vybavení tvoří stabilizační ESP s ABS a protiprokluzovým ASR i retardér. Na přání je možné obdržet adaptivní tempomat, asistent varující před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, aktivní brzdový pomocník vyhodnocující vzdálenost od vpřed jedoucího vozidla či statické překážky a v případě hrozícího střetu aktivující brzdy bez přičinění řidiče.

Značka také věnuje velkou pozornost hospodárnosti a ekologii, dbá na nízké provozní náklady a výdaje na údržbu ve spojení s moderními motory s technologií BlueTec emisních kategorií Euro 5 i Euro 6 ve spojení s filtrem pevných částic.

Bestseller

Nejoblíbenějším vozidlem značka Setra je S 415 GT-HD. Nabízí syntézu značného komfortu pro cestující, hospodárnosti vozidla a ojedinělého designu. Dopravní společnosti si u tohoto typu cení možnosti kombinování zájezdového a linkového provozu.

Výborné vlastnosti vozidla dosvědčují mnohá ocenění, která Setra S 415 GT-HD získala: například Green Coach Award a Green Coach 2011.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…