Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zlevňování aut se loni téměř zastavilo, ceny klesly o procento

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
V současnosti má akční nabídky většina značek. Například domácí Škoda má akce na všechny modely kromě Superbu a Citigo.

Zlevňování nových osobních aut na českém trhu se loni téměř zastavilo. Zatímco v roce 2010 ceny klesly v průměru o desetinu, loni jen zhruba o jedno procento, vyplývá z údajů Českého statistického úřadu a prodejců. Letos podle odborníků již ceny spíše stagnují a podobný vývoj lze kromě prémiových značek očekávat i v dalších letech.

Například průměrná prodejní cena Renaultu Thalia, který patří k nejlevnějším na trhu, se loni podle ČSÚ snížila ze 167.600 na zhruba 158.600 korun, naopak Škoda Octavia s motorem 1,2 TSI loni od ledna do prosince podražila o 1500 korun na průměrně 395.400 Kč. Průměrná cena Fordu Focus 1,6 Duratec klesla o 10.000 korun na 289.400 Kč.

Ceníky se sice loni příliš nezměnily, obchodníci ale nadále čelili silné konkurenci akčními nabídkami. "Mnoho importérů a prodejců v Česku přišlo v rámci ekonomické situace s různými cenově výhodnými nabídkami a akcemi, které lákají zákazníky ke koupi nového vozu. Výhledově očekáváme, že tento současný cenový trend bude i nadále setrvávat," uvedla ředitelka komunikace Porsche Inter Auto Anna Gruberová.

V současnosti má akční nabídky většina značek. Například domácí Škoda má akce na všechny modely kromě Superbu a Citigo. Zákazníkům nabízí úsporu až 93.000 korun.

Nejlevnější auto lze na trhu pořídit již okolo 130.000 korun. Za tuto cenu Fiat doprodává skladové vozy staršího modelu Panda, který letos nahradila nová generace. Následují vozy s cenovkou mezi 150.000 a 160.000 Kč, kam spadá Renault Thalia nebo Dacia Sandero.

Zatímco loni ještě ceny klesaly, letos podle Jana Malého z Automobilové expertní skupiny PwC ČR spíše stagnují. "I v následujících třech až čtyřech letech očekáváme, že ceny v naprosté většině segmentů neporostou. Výjimkou bude prémiový segment, po kterém je zvýšená poptávka, a výrobci ji nestačí uspokojovat. Jedná se například o kompaktní stylové crossvery," dodal.

Prodej nových osobních aut loni vzrostl o 2,4 procenta na 173.282 vozů. Nejprodávanější byla Škoda s 53.050 vozy.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
20. 4. 2012 16:47
Re: NJN, uz neni kam zlevnovat
Myslím, že prostor se najde vždy, pokud výrobce chce, nebo spíše musí. Pořád je možnost tlaku na subdodavatele, ten často raději přijde o část zisku, který třeba realizuje jinde, než by se položil.Dobrým příkladem může být Škoda, když srovnáme její ceny na našem trhu před pár lety a dnes..a zisk pořád roste. Ano, jinde v Evropě její ceny byly postaveny vzhledem ke konkurenci jinak, ale pro relativně malou automobilku je domácí trh nezanedbatelný. Samozřejmě za toto můžem děkovat zejména rostoucímu konkurečnímu tlaku z Dálného Východu.
Avatar - Guttalax
20. 4. 2012 16:22
Re: NJN, uz neni kam zlevnovat
;-) Nemáš na mysli tyto rejžožráče?[odkaz] >:D >:D >:D
20. 4. 2012 16:11
Re: NJN, uz neni kam zlevnovat
Právě že naopak, prostor tu bude vždycky.

Silní hráči mohou nějaký čas třeba i slevami začít dumpovat trh, připočti si nějaké vládní dotace a objevíš netušené možnosti s cenami:)

Už dnes mi přijde, že nějaká auta se prodávají s nulovou marží, plní jen nějakou výrobní kapacitu, která by jinak stála prázdná a čeká se víceméně jen na to, až se začne sypat a vydělávat na náhradních dílech, či servisu.
20. 4. 2012 14:53
NJN, uz neni kam zlevnovat
Mam pocit, ze nejlevnejsi Dacie kolem 160tis jsou na naproste hrane, pokud ma vyrobce mit jeste nejaky zisk a kupujici nejakou zaruku servisu. Jakoze Dacia je jedna z mala ziskovych aktivit Renaultu.
Treba ted sleduju aktivitu GreatWallu v Bulharsku a to je cenove docela jina liga nez rozmerove srovnatelne Sandero, jejich hatch Voleex C10 vypada jako moderni auto, ma to ve standardu klimu, okna v elektrice, radio s MP3, ctyrvalcovou patnactistovku se 100 konma, ABS, ESP ... jenze taky za to chteji pres 200 tisic v prepoctu. Jsem cekal tak o 50 tisic mene, ale chyba lavky. Uz ani ti Cinani to levneji neumeji.