Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zlínský kraj napojen na dálniční síť

Ondřej Láník
Diskuze (3)
V pátek 3. prosince 2010 bylo zprovozněno nových 18,5 km dálničních komunikací mezi Kroměříží a Otrokovicemi.

5 km dálnice D1 a 13,5 km rychlostní silnice R55 na sebe naváží na tzv. Moravské křižovatce v blízkosti Hulína.

Od 3. prosince 2010 tak je Zlín a Zlínský kraj spojen dálnicí s Brnem, Prahou i celou Evropou.

Tímto úsekem se formuje dálniční síť na území střední Moravy – Moravská křižovatka u Hulína totiž po svém definitivní dokončení umožní cestovat do 4 směrů: po dálnici D1 na Brno a Prahu, po dálnici D1 na Ostravu a Polsko, rychlostní komunikací R55 na Zlín a Břeclav a konečně po R49 na Zlín a Slovensko.

Zprovozňovaný úsek je součástí stavby Kroměříž-východ – Říkovice.

Dokončení úseku mezi křižovatkou Hulín a obcí Říkovice bylo znemožněno mimořádně nepříznivými povětrnostními podmínkami s vydatnými dešťovými srážkami, což se projevilo zvýšením hladiny podzemní vody v celé oblasti stavby a tím i potřebou mimořádných sanačních opatření.

Z důvodu dodržení požadovaných kvalitativních parametrů stavby se investor stavby, ŘSD, rozhodl vyčkat na dostatečnou konsolidaci násypů a posunul dokončení napojení D1 na I/55 u Říkovic do června 2011.

Jak úsek D1 tak R55 jsou ve výstavbě od roku 2008. Stavby jsou navrženy ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti, v rámci Operačního programu Doprava.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
4. 12. 2010 20:55
Re: Vedení D1 na střední Moravě
Ono to ve finále nebude moc kratší než pres Olomouc, bude to ale kvalitnější cesta, než úsek Vyškov-Olm.

Ale jinak je super, že ten úsek otevřeli. Cesta do Zlína bude teď pohoda. Ikdyž já rád jezdím přes Buchlovské kopce.
4. 12. 2010 12:14
Vedení D1 na střední Moravě
To je pěkné, přesto se stále nedovedu stotožnit s budoucí podobou D1 a R55 na střední Moravě.;-\ Hlavní tah Brno-Ostrava vede velkou oklikou, aby sekundární tah Zlín-Olomouc mohl vést přímo... Přinese to dost ztraceného času a zbytečných emisí navíc, lepší by bylo vést D1 přímo od Kojetína k Lipníku a R55 napojit s malou zajížďkou...