Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 nejlepších interiérů podle Ward’s. Který byste vybrali vy?

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 18. 4. 2012 • 00:04
10
143
Zobrazit náhledy (10)
10 nejlepších interiérů 10 nejlepších interiérů 10 nejlepších interiérů 10 nejlepších interiérů 10 nejlepších interiérů
Americký magazín Wards Auto vyhlásil již podruhé anketu o deset nejlepších interiérů nových aut prodávaných na tamním trhu.

Původně šlo o klasickou soutěž, ve které se vybíral jediný nejlepší vnitřní prostor. Od loňska vyhlašuje magazín celou desítku bez udání pořadí. Převzal tedy model, který uplatňuje už u ankety týkající se nejlepších motorů. Hodnotí se design, kvalita materiálů, zpracování a montáže přímo v továrně, komfort, ergonomie, rozhraní mezi uživatelem a elektronickými informačními systémy a v neposlední řadě bezpečnost. Letos se volilo z celkem čtyřicítky kandidátů, jejichž seznam obsahoval také 13 luxusních modelů.

To ovšem neznamená, že by se levná auta neumístila. Oficiálně byl sice zveřejněn žebříček v abecedním pořadí, jenže ten podle amerických cen je neméně zajímavý. Seznam vítězů je letos zkrátka různorodý: obsahuje sedany i hatchbacky různých kategorií. Tři z nich jsou označeny jako cenově dostupné (pod 25.000 dolarů, tedy aktuálně přes 471 tisíc korun). Volkswagen Beetle tuto hranici nesplňuje jen těsně. Nutno dodat, že porotci netestovali základní výbavy, částky zmíněné v tabulce ale odpovídají zkoušeným verzím.

Pamatujete na Martina Winterkorna, který se loni ve Frankfurtu rozčiloval nad tím, že Hyundai dnes dotahuje koncern mílovými kroky a ovládací páčky umí lépe? Současná generace Accentu, která se v Evropě neprodává, jej má podobný a ani modely pro USA v kvalitě nezaostávají. „Detailům byla věnována neuvěřitelná pozornost,“ říká tisková zpráva. Chevrolet Sonic známe v Evropě jako Aveo. Porotu překvapil využitím omezeného vnitřního prostoru a tím, že jeho interiér zrovna nepůsobí laciným dojmem, i když je auto druhé nejlevnější mezi vítězi. Sedan Dodge Dart vychází z italské Alfy Romeo Giulietta. Je stylový za něco málo přes 400 tisíc nabídne špičkovou výbavu.

Volkswagen Beetle porotce nadchl. Váza na kytičku sice chybí, ale díky její absenci už není tak zženštilý jako jeho předchůdce z konce 20. století s přídomkem „New“. Přístrojová deska již nekončí s nadsázkou v půlce auta, vzhledem pak odkazuje tak trochu na poslední provedení klasického Brouka. Nejmenší SUV Mazdy s označením CX-5 je horkou novinkou i u nás. Jednoduchý interiér je vysoce funkční. Manipulaci se zadními sedadly systému Karakuri, kdy se samy zarovnají do podlahy po zatáhnutí za páčku, nevyzdvihují ovšem jen odborníci za oceánem...

V Top 10 se umístil ještě jeden Hyundai, velký model Azera. Jihokorejská značka tak zde má jako jediná dva zástupce. Jinde se jmenuje Grandeur, předchozí generace se nabízela i u nás. Boduje hlavně cenou, i přesto vnitřek (pravda, s vyhřívanými sedadly a panoramatickou střechou) nevypadá nijak levně. To nejluxusnější verzi Chrysleru 300 s čalouněním kůží Poltrona Frau vysekli u Wards skutečnou poklonu: „Pokud by u Bentleye vyráběli dostupný sedan za rozumnou cenu na rozhraní vyšší a luxusní třídy, vypadal by uvnitř právě takhle.“ Přitom tato „třístovka“ přijde jen na necelých 850 tisíc korun.

U Američanů bodoval i Range Rover Evoque, který sbírá ocenění po celém světě. Styl a luxus je zde na prvním místě, ale podle Wards je jeho interiér také odolný. No, ve světlém provedení se bude určitě hodně špinit... Loňská novinka luxusní divize Nissanu, velké SUV Infiniti JX35, disponuje slušnou variabilitou, do třetí řady sedadel je výborný přístup. Příznivě byl také hodnocen obří prostor, ale i celková kvalita. Použitá kůže, hliník i dřevo snesou ta nejpřísnější měřítka. Za v přepočtu 1,033 milionu korun to nezní špatně, že?

Zbývá nám Audi A7 Sportback. Luxusní liftback si vysloužil pochvalu za intuitivní ovládání, interiér pak vypadá ještě dráže. A to nebyl zkoušený model nijak levný, zaplatili byste za něj přes 1.27 mil. Kč. Vozy se čtyřmi kruhy ve znaku ostatně nijak laciné obecně nejsou.


Wards Auto 10 Best Interiors 2012
ModelCena [USD]Cena [Kč]
Hyundai ACCENT15.925300.250,-
Chevrolet SONIC18.745353.400,-
Dodge DART21.485405.100,-
Volkswagen BEETLE25.195475.000,-
Mazda CX-530.415573.450,-
Hyundai AZERA36.875695.250,-
Chrysler 300 LUXURY44.855845.700,-
Range Rover EVOQUE49.745937.900,-
Infiniti JX3554.8001.033.200,-
Audi A767.4301.271.300,-

Související články

Avatar - Barrichello
9. 8. 2012 11:04
Re: Velice těžké si vybrat,
Alfa a která prosímtě?
Největší vyráběnou Alfou je v současnosti giulietta, to fakt konkurencí A7 není :o))
Avatar - BruceWayne
8. 8. 2012 17:46
Re: Velice těžké si vybrat,
Italská Masařka, Jaguar, Caďák, MB, Lexík, Rindehnát, Lambo, Alfa atd. ;-)
Avatar - Mireon
8. 8. 2012 09:45
Re: Velice těžké si vybrat,
Taky bych je rád slyšel a asi i viděl. CLS, Gran Coupe, Panamera, Rapid to už jsme hodně jinde cenově, ale ten pátej mě nenapadá.Jinak A7 v interiéru je pro mě nej. Gran Coupe a Rapid je taky nádhernej, ale bavíme se tady o A7 za 1.2mil. Což myslím u nás ani nejde koupit :-)
Avatar - Barrichello
8. 8. 2012 00:18
Re: Zvlastni seznam
Jo protože GM k airbagu nepoužíval bezpečnostní pásy, ale po nějaké době a výzkumu zjistili, že airbag nikdy nebude samotný fungovat, že ejn spolu s bezp. pásy.

Mercedes vždy jen pokčal až byly dostupnější technologie a uvedl to a pak to trpaně vydával za svůj vynález, jako vypínání válců (první Cadillac)
Avatar - Barrichello
8. 8. 2012 00:16
Re: Zvlastni seznam
Povídej se na výbavu 1955 Cadillacu >:D >:D a ještě líp Tuckeru Torpedo. protočí se ti panenky
Články odjinud