Alfa Romeo v Ženevě 2007

159 TI
8c Competizione
8c Competizione
8c Competizione
13 Fotogalerie
Diskuze (3)
Mnozí italští výrobci zažívají hubené roky a jejich ženevské stánky zejí novinkovou prázdnotou. Alfa Romeo se spolehla na zářivý šarm své pařížské hvězdy 8c Competizione.

Čarokrásné sportovní kupé, které již má zažádáno o americký pas, ovšem nezklamalo; jeho charisma zachránilo situaci a novináři odcházeli když už ne spokojeni, tak aspoň potěšeni. K tomu několik nových motorizací pro stávající modely, nových tvarů jsme u hada a kříže nedočkali.

8c Competizione: Rudá krev opět vře

Základem osmičky je lehký prostorový rám, spočívající na čtyřech dvojicích příčných ramen a pomocných rámech z hliníku. Sportovní pérování, řízení, velkoryse dimenzované brzdy s hliníkovými třmeny a vysoce sportovní naladění celku by mělo každého pochybujícího alfistu utvrdit v jeho pevné víře. Pomáhat mu v tom budou 20" kola s pneumatikami 235/35 + 285/35 a sportovně střižený stabilizační systém VDC.

Pohon dostane na starost nový osmiválec 4.7 l s plynule variabilním časováním ventilů, vyvíjený společně s Maserati a Ferrari. Jeho 330 kW/7000 ot., 470 Nm/4250 ot. a jmenovité otáčky 7500/min. se postarají o kvalitní zábavu, stejně jako šestistupňová čtyřmódová (manual-normal, manual-sport, automatic-normal a automatic-sport) robotizovaná převodovka se sekvenčním řazením, sestavená s motorem a zadní nápravou do systému transaxle, který Alfa Romeo opustila s ukončením slavných modelů 75 a 90. Jízdními výkony, podobně jako cenou, se Italové zatím nepochlubili. Obojí bude zřejmě ohromující.

Brera 2,2 JTS Selespeed: Na okruh a zpět

Evoluční verze šestistupňové robotizované převodovky s elektrohydraulickým ovládáním si našla cestu také do Brery. V kombinaci s nejslabším nabízeným motorem – 2,2 JTS – nabídne buď řízení bez nutnosti řadit, nebo naopak ultimativní sportovní zážitek s taháním za „pádla“. K dispozici je i sportovní režim, v němž se v manuálním režimu zkracuje doba, nutná k přeřazení, o 20%. Převodové poměry jsou:

      

      

      

      

      

      

      

Stupeň 1:3.818 : 1
Stupeň 2:2.353 : 1
Stupeň 3:1.571 : 1
Stupeň 4:1.146 : 1
Stupeň 5:0.943 : 1
Stupeň 6:0.861 : 1
Stálý převod:4.176 : 1

Stejná technologie je samozřejmě k dispozici i pro Spider.

Spider 2,4 JTD: Střídmý svalovec

Už nejen u BMW je možné koupit kabriolet se vznětovým motorem; tato móda, při níž tradicionalisté skřípají zuby, se rychle rozšiřuje i do zbytku Evropy, a neminula ani kolébku automobilové radosti – Itálii. Alfa Spider se proto nyní představuje i bručícím turbodieselem a volba samozřejmě padla na pětiválec 2,4 JTD o výkonu 147 kW a kroutícím momentu 400 Nm. Kabriolet s ním zrychlí na stovku za 8,4 s, rozjede se až na 228 km/h a žádá za to 6,8 l nafty na 100 km. Na českém trhu se v tuto chvíli již prodává a stojí 1.185.000 Kč.

159 TI

Dvojice písmen, kterou Alfa proslavila již v sedmdesátých letech na svých sportovně laděných modelech, se stala dalším odkazem, který Alfa, ve snaze vylepšit si image, vytáhla ze šuplíku. Od nynějška se tak budou jmenovat stopadesátdevítky, nazdobené do sportovní podoby 19“ koly, sníženým podvozkem, aerodynamickým kitem a především kvalitním trojvrstvým lakem „8C“. Uvnitř čeká tradiční sestava sportovních doplňků, podtržená černým koženým čalouněním.


Vstoupit do diskuze (3)