Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

24 hodin Le Mans: Audi opět zvítězilo

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
V neděli 15.června v 15.00 skončil vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans a cílovou pásku jako první protnulo Audi R10 TDI poháněné dieselovým motorem.

Stejně jako v loňském roce byla i letos většina pozornosti věnována duelu naftových hvězd, které představují týmy značek Audi a Peugeot, jejichž vozy jedou v nejvyšší kategorii LMP1. Audi dominuje závodu 24 hodin Le Mans od roku 2000 a s dieselem zde zvítězilo již v letech 2006 a 2007. Peugeot sice není v Le Mans žádným nováčkem, ale přeci jen zde naposledy vítězil v letech 1992 a 1993 s Peugeotem 905. Současný model 908 HDi FAP sice předvádí skvělé výkony, ale stejně jako v loňském roce byl poražen Audi R10 TDI.

V kategorii LMP1 tedy celkově zvítězilo Audi R10 TDI s posádkou R. Capello, T. Kristensen a A. McNish, po ujetí 381 kol za 24 hodin, což je o 22 kol více než loňský vítězný vůz. Na druhém místě se usadil, se stejným počtem kol jako vítězný vůz, Peugeot 908 HDi FAP za jehož volantem se střídali N. Gene, N. Minassian a J. Villeneuve. Třetí příčka obsadil další Peugeot 908 HDi FAP s posádkou F. Montagny, C. Klien a R. Zonta, tento automobil ujel 379 okruhů. První benzinovým vozem v cíli se stal až na sedmé pozici Pescarollo Judds posádkou H. Primat, C Tinseau a B. Treluyer s celkovým počtem ujetých kol 362.

V kategorii LMP2 předvedly ukázkový návrat do závodu 24 hodin Le Mans vozy Porsche RS Spyder, které dojely na prvních dvou místech této třídy. První Porsche patří týmu Van Merksteijn Motosport a s posádkou P. Van Merksteijn, J. Verstappen aj. Bleekemolen ujelo celkem 354 kol. S druhým Porsche v cíli kategorie LMP2 přijel do Le Mans Team Essex a za volantem tohoto vozu se střídali jezdci C. Elgaard, J. Nielsen a S. Maassen, kteří společně ujeli 347 kol. Třetí pocize v kategorii LMP2 patří týmu Saulnier Racing s vozem Pescarolo Judd, jehož posádku tvořili jezdci P. Rabies, M. Lahaye a F. Cheng Conf, kteří ujeli 333 kol.

Mezi plechovými auty v kategorii LMGT1 probíhal již tradiční souboj mezi vozy Aston Martin a Corvette. V letošním roce se opět na radovali jezdci s britskými vozy a vítězství ve třídě získal Aston Martin DBR9 s posádkou D. Brabham, A. Garcia a D. Turner s celkovým počtem 344 okruhů. Na druhé a třetí pozici dojely Corvetty. První z nich s posádkou R. Fellows, J. O´Connell a J. Magnussen ujela 344 okruhů, zatímco druhá s posádkou O. Gavin, O. Beretta a M. Papis ujela 341 okruhů.

Kategorii LMGT2 prakticky ovládla Ferrari F430 GT soukromých týmu a jediný konkurenceschopné vozy představovaly Porsche 911 GT3 RSR, ale i tak italské vozy obsadily první čtyři místa této třídy. Na první pozici dojel tým Risi Competizione s jezdci J. Melo, M. Salo a G.Bruni s celkovým počtem 326 ujetých kol. Druhý byl tým BMS Scuderia Italia s jezdci M. Malucelli, P. Ruberti a F. Babini, kteří ujeli 318 okruhů. Jako třetí v kategorii LMGT2 dojel tým Farnbacher Racing s posádkou P. Ehret, P. Kaffer a L-E. Nielsen a celkově 317 ujetými okruhy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
19. 6. 2008 18:23
Re: No
A ona nepatří do pece??? ;-) >:-[]
Avatar - gld
16. 6. 2008 14:57
No
dúfam že sa dnes v diskusii vyhneme kecom o diskriminácii benzínových motorov a že nafta patrí do pece :-)