Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autoliv představil ve Francii dva nové airbagy

Ondřej Láník
Diskuze (41)
Přední dodavatel bezpečnostních systémů pro automobily, společnost Autoliv Inc., představila na mezinárodní konferenci Enhanced Safety of Vehicles (ESV) v Lyonu dva nové airbagy.

Tzv. Bumper Airbag pro velká SUV je reakcí na problém kompatibility, spojený s vysokou přídí terénních automobilů, která se nestřetává v případě nehody s deformačními zónami běžných osobních automobilů. Nový airbag nafukovaný do prostoru pod přední nárazník SUV má zvýšit účinnost bezpečnostních opatření zejména v situaci, kdy SUV naráží přídí do boku jiného vozidla. V těchto případech totiž i dnes často dochází k destrukci kabiny, protože je uplatněna jen malá část deformační zóny v bocích vozidel a dochází fatálnímu zmenšení prostoru pro přežití posádky.

Autoliv provedl simulace i crashtesty na skutečném vozidle - Fordu Explorer. 1,5 m dlouhý tubulární airbag je aktivován pre-crash senzorem a nafouknut 80 milisekund před nárazem. Testy, které byly prováděny při rychlosti 48 km/h (30 mph) byly prokázaly výrazně menší destrukce karoserie vozidla, do kterého SUV narazilo a navíc je vedlejším produktem tohoto opatření zvětšení času využitelného na úplné nafouknutí bočních a hlavových airbagů. Svou roli by tento typ bezpečnostního systému sehrál i při případném střetu s chodcem, kdy by snížil riziko poranění dolních končetin chodců až o 50 % (podle kriterií Euro NCAP pro ochranu chodců).

Druhým prezentovaným systémem je airbag, který snižuje riziko poranění o hranu kapoty. Zatímco při střetu chodce s osobním automobilem bývá pro vznik závažného poranění zásadní kontakt hlavy chodce s kapotou nebo čelním sklem, u kolize s terénním automobilem rozhoduje kontakt těla s hranou kapoty. Nový airbag, který se nafoukne v oblasti přídě nad hranou kapoty, je opět aktivován pre-crash senzorem několik milisekund před vlastní srážkou s chodcem. Při simulacích a testech na skutečném vozidle (při rychlosti 40 km/h, což je nejčetnější rychlost při smrtelných srážkách s chodcem) bylo riziko poranění hrudníku sníženo z 99 % na 3 %.

Na základě statistik amerického úřadu pro bezpečnost provozu Autoliv odhaduje, že zavedením těchto typů bezpečnostních systémů by se jen v USA mohlo ušetřit několik tisíc životů ročně.

Ondřej Láník
Diskuze (41)
10. 7. 2007 17:49
Re: Autoliv není přední výrobce safety dílů !!!
souhlasim,cti vejs...Kdyz to bude v aute automaticky(at uz to zvedne cenu auta nebo ne),pak to uvitam.Jen znovu konstatuji, ze bych si to v ceniku nezakrizkoval..
10. 7. 2007 15:27
Re: Autoliv není přední výrobce safety dílů !!!
mel jsem Celicu,ted se rozhoduju mezi Cougarem a Z3 ;-\ jsem student,takze si moc vybirat nemuzu,nechci moc vysavat rodice
Avatar - SpiderJ
10. 7. 2007 14:57
Re: Aktivace??!!
>:D :yes:
10. 7. 2007 14:52
Autoliv není přední výrobce safety dílů !!!
tak sa pochval, co ti stoji v garazi okrem kolobezky... ?
10. 7. 2007 13:33
Re: Aktivace??!!
Mohli by to treba zamerovat na srdce,nebo na mozek.No mozek radsi ne, to by to nektery zdejsi prispevatele (viz moje tema vyse) klasifikovalo jako krabici.Nebo vsichni povinne nafasujem do kapsy cip a je to >:D