Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon IAA Frankfurt 2003 - příloha AUTO.CZ

Tomáš Zajíček
Diskuze (14)
Kompletní reportáž věnovanou značkám Alfa Romeo - Volvo, která obsahuje přes 1000 fotografií(!), 120 plakátů(!) a také tradiční Úsměvy hostesek a modelek najdete ZDE.

Náš západní soused již řadu let pořádá velkolepou automobilovou výstavu, která se oficiálně jmenuje Internationale Automobil Ausstellung (IAA) a protože od 13. do 21. září 2003 probíhá ve Frankfurtu již 60. ročník této akce, jsme zde opět s rozsáhlou přílohou, věnovanou významným novinkám.

Německo je třetí největší producent automobilů na světě. S necelými 5 milióny vyrobených osobních automobilů za rok sice zaostává za světovou jedničkou USA a dvojkou Japonskem, ale v Evropě je to bezkonkurenční lídr. V Německu se ročně prodá 3,2 miliónu nových osobních automobilů a po letech stagnace se v roce 2004 a 2005 očekává růst odbytu asi 7%. To už je dobrý důvod, aby německý autoprůmysl předvedl to nejlepší, co v současnosti umí zkonstruovat a přivést k sériové výrobě. Frankfurtská motorshow se pyšní 125 novinkami, z čehož 60 exponátů se světu předvedlo poprvé. 800.000 převážně německých návštěvníků se může těšit na nové vozy nejprodávanějších tříd jako je Volkswagen Golf a jeho hlavní konkurent Opel Astra, nebo Mazda 3, představily se velké sportovní vozy od Mercedesu (SLR) a BMW (kupé řady 6), ale i lidový Smart Forfour a Fiat Panda.

Jeden z nejsilnějších automobilových trhů světa je právě v těchto dnech svědkem souboje o zákazníky luxusních značek Audi, BMW, Mercedes-Benz, ale i levnějších německých aut „pro každého“ od Volkswagenu, Opelu nebo Fordu. Další paralelní souboj se očekává na poli Německo vs. ostatní svět. Německý zákazník je však loajální domácím výrobcům. Zatímco v první desítce nejprodávanějších vozů v ČR nefiguruje ani jeden luxusní sedan z Německa, západní sousedé nejvíce kupují Volkswageny Golf, Passat, Mercedesy E, Audi A4, BMW 3, Mercedesy C, VW Pola, Fordy Focus, Opely Astra a teprve na 10. pozici se objevuje jako první importovaný automobil v žebříčku, Peugeot 206.

Teď snad je již pochopitelnější i to, že BMW i Mercedes mají své samostatné obří pavilony na akci, která je podle organizátorů co do rozlohy největší motorshow na světě.

Pojďte se si námi projít v klidu všechny expozice. Zabrouzdat můžete i do rubriky plné hostesek, nebo si stáhněte plakáty mnoha novinek v několika rozlišeních. My jsme za vás ve Frankfurtu strávili 2 dny a 3 noci, ujeli 1500 km, nafotili 2500 fotografií, každý z redaktorů ušel pěšky po výstavišti asi 30 km a přivezl si s sebou 40 kg tiskových materiálů. Výsledkem je příloha, která věříme potěší oko mnoha příznivců krásných automobilů i našeho serveru.

Kompletní reportáž věnovanou značkám Alfa Romeo - Volvo, která obsahuje přes 1000 fotografií(!), 120 plakátů(!) a také tradiční Úsměvy hostesek a modelek najdete ZDE.

Tomáš Zajíček
Diskuze (14)