Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalony už netáhnou. Místo nich budou koktejlové párty

David Bureš
Diskuze (2)
Na letošním pařížském autosalonu bude chybět množství důležitých značek. Mezi nimi i Ford, Rolls-Royce nebo Aston Martin.

V minulých měsících jsme psali několikrát o tom, že autosalony už tolik netáhnou. Patrné to bylo na brněnské autoshow, která se nekoná od roku 2013, nebo lipském veletrhu, jehož letošní ročník byl zrušen jen krátce před jeho zahájením. Potíže ale nehlásí jen ty lokální akce, ale také globálně sledované výstavy. Na sledovaném pařížském autosalonu totiž bude chybět množství důležitých značek.

Naposledy svoji neúčast v Paříži potvrdily značky Aston Martin a Rolls-Royce, které následovaly další automobilky, jež toto rozhodnutí oznámily již dříve. V Paříži totiž bude chybět i Mazda, Volvo nebo Ford, který je třetí nejprodávanější značkou v Evropě.

Obě britské značky přitom vysvětlují důvody své neúčasti stejným způsobem jako ty ostatní. Chtějí se prezentovat jinak, čti „lépe,“ než vystavováním na autosalonu. Prezentace na výstavách totiž už není tak účinná jako kdysi. Navíc je drahá – aby automobilky v záplavě novinek na sebe upozornily, za prezentaci hojně utrácí, staví speciální pavilony nebo zvou slavné hvězdy na premiéry.

Automobilky proto hledají jiné možnosti, jak se prezentovat. Ford sází na akce přímo nesouvisející s automobilovým průmyslem, ukázal se třeba na výstavě elektroniky CES v Las Vegas. Podobným směrem jde i Volvo, které loni potenciální zákazníky oslovovalo na festivalu potravin v německém Düsseldorfu.

Rolls-Royce zase letos pozval hosty na italský ostrov Sardinie, kde byly pro ně připraveny vedle testovacích jízd také módní přehlídky nebo koktejlové párty. Výrobce superluxusních aut si na tuto akci pozval i bloggery a instagramery, aby o ní informovali. A nebudeme pochybovat o tom, že to zaujalo jistě více než statická prohlídka auta někde na stánku ve výstavní hale.

Klesající důležitost autosalonů nebudou ukazovat jen v Paříži chybějící značky. Třeba na stánku BMW bude podle zákulisních informací chybět většina top manažerů. Než aby hovořili s médii o novinkách, mají v Mnichově jednat o budoucí strategii automobilky v oblasti elektrických vozů.

To všechno naznačuje, že už za pár let by autosalony v dnešní podobě mohly skončit. Zvlášť nad Paříží a Frankfurtem se tzv. houpe židle, protože jsou na nich silně zastoupeny domácí značky, což prezentaci těch ostatních ztěžuje. Naopak Ženeva má svoji pozici stále silnou – pořádá se v „neutrálním“ prostředí, výstaviště je kompaktní, což je ideální pro návštěvníky, a pro výrobce je díky bohatým švýcarským zákazníkům stále zajímavá. I díky tomu se na břehu Ženevského jezera prezentuje více výrobců supersportů a tuningových firem než na jiných globálně sledovaných výstavách.

I přes chybějící značky však nezoufejte, i tak bude na co v Paříži letos koukat. Kia se pochlubí riem, Volkswagen modernizovaným golfem, Land Roverem novým discovery a Škodovka kodiaqem. Peugeot bude vystavovat novou 3008 a 5008, Renault zase nový koleos. Audi má přivézt novou Q5, zatímco BMW se patrně pochlubí novou generací řady 5.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - S8
16. 9. 2016 22:02
Re: internet kazi?uk
Na vině není internet ale kupodivu vlastníci výstavišť.

Taky chodíme na veletrhy (jako vystavovatelé) a náklady tak neskutečně rostou a podmínky se tak strašně zhoršují, že je to opravdu neúnosné. Obecně jdou marže stále níž a níž a na tohle už prostě nezbývají peníze.

Pro představu, stánek máme v Německu - 4 dny, 90 m2 - náklady cca 1,3 mil. CZK.

Přínos? Reálně minimální, obecně prestiž a povědomí o značce ale to je zase nepřiměřené nákladům...
Avatar - Jenik3
16. 9. 2016 16:33
internet kazi?uk
Je to potvora tenhleten internet. Kazi a vlastne bere praci vystavovatelum. Internet by se mel zakakat.
Nejak takto by se na virtulani konkurenci mohli divat vystavovatele, protoze internet a webove konfiguratory s 3D nahledem jim opravdu berou praci. Po roce 2010 si staci sednou ke klavesnici a za hodinu ma zajemce nakonfigurovane minimalne tri vozy, aniz by vytahl paty z domu.
Finalni faze, tedy navsteva salonu se vetsinou nahradit neda, takze zas tak osklivy ten internet neni. Nicmene, muzou se objevit jedinci, kteri kliknou na zakladni model, vyberou barvu a do poznamky k objednavce napisou "az bude auto pripraveno k predani, tak mi zavolejte".
Technologie se posouvaji a nezamyslenym dusledkem muze byt napr. ruseni autosalonu. Neni koho vinit.