Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac v Ženevě 2008

Escalade Hybrid
CTS-V
Provoq Concept
Provoq Concept
52 Fotogalerie
Diskuze (0)
Modelová řada Cadillaku prochází v posledních době významnými změnami. Pomůže to k lepším výsledkům i mimo domácí trh v USA?

Provoq Concept

Nový koncept využívá vodíkové palivové články páté generace, které jsou o polovinu menší než jejich předchůdce. Maximální výkon článků je 88 kW, dalších 60 kW mohou dodat lithiové baterie s kapacitou 9 kWh. Kromě elektřiny produkují palivové články pouze vodní páru a odpadní teplo. Vodík je uložen ve dvou nádržích z kompozitních materiálů, do kterých se vejde až 6 kg paliva pod tlakem 700 barů. Dojezd na jedno natankování je 483 km. O pohon se stará jeden elektromotor na přední nápravě s výkonem 70 kW a dva menší v zadních kolech, které dávají každý 40 kW. Cadillac Provoq zrychlí z 0 na 96 km/h za 8,5 sekundy, což je proti předchozí generaci palivových článků zlepšení o 30 %. GM chce ve vývoji pokračovat dál a časem nabídnout palivové články jako alternativní pohon luxusních aut.

Escalade Hybrid

Prvním velkým SUV s hybridním pohonem je Cadillac Escalade. Používá patentovaný systém GM 2-Mode Hybrid, který se skládá z motoru 6,0 V8, elektromotoru, 300V baterií a převodovky s variabilním převodem. Benzínový motor má maximální výkon 332 kW při 5100 ot./min a točivý moment 497 Nm při 4100 ot./min. Elektrický proud se generuje pouze při brzdění a při jízdě na volnoběh, což snižuje nároky na velikost elektromotoru. Escalade může jet na čistě elektrický pohon, navíc jeho spalovací motor je vybaven technologií odpojování jedné řady válců. Celkové snížení spotřeby tak podle jízdního režimu může dosáhnout až 50 %. Escalade Hybrid se v USA začne prodávat v polovině tohoto roku, kde bude na výběr mezi verzí s pohonem dvou nebo všech čtyř kol. O dovozu do Evropy zatím nebylo rozhodnuto.

XLR-V

Sportovní model XLR-V má pod kapotou motor Northstar V8 o objemu 4,4 litru, který má s kompresorem maximální výkon 331 kW při 6400 ot./min. Točivý moment vrcholí 561 Nm při 3900 ot./min, ale 90 % této hodnoty je dostupných v rozmezí 2200–6000 ot./min. Ventily s rozvodem DOHC mají variabilní časování. Automatická šestistupňová převodovka s možností manuálního řazení je elektronicky řízená a přenáší výkon motoru na zadní kola. Brzdy převzaté z Corvette mají vrtané kotouče o průměru 340 mm vpředu a 330 mm vzadu. K dobré ovladatelnosti přispívají elektromagnetické tlumiče a rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá Cadillacu XLR-V 4,7 s, maximální rychlost je 250 km/h. Spotřeba v evropském kombinovaném cyklu je 14,9 l/100 km.

CTS-V

Dalším zástupcem V-Series je sedan CTS-V. Automobil, se kterým chce Cadillac konkurovat BMW M5 a Mercedesu E 63 AMG, pohání kompresorem přeplňovaný motor V8 o objemu 6,2 litru s rozvodem OHV. Maximální výkon 410 kW a točivý moment 745 Nm se přenáší na zadní kola buď přes manuální nebo přes automatickou převodovku, obě jsou šestistupňové. Ze sportovní výbavy má CTS-V například elektromagnetické tlumiče a sedadla Recaro elektricky nastavitelná ve 14 směrech. Součástí výbavy je také infotainmentový systém se 40GB harddiskem. CTS-V se do Evropy dostane na konci letošního roku, jízdní výkony ani normovaná spotřeba nejsou zatím známy.


Začít diskuzi