Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2010: BMW 5 obhájilo prvenství ve vyšší střední, vede i celkově od začátku roku

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Nová generace BMW řady 5 obhájila v dubnu své prvenství z předchozího měsíce. Stejně jako o kategorii níže i tady můžeme hovořit o velké trojce: BMW 5, Mercedes E a Audi A6.

Trh v této třídě oproti čtvrtému měsíci roku 2009 mírně klesl. Zatímco loni našlo nové majitele 210 aut, letos 181, tedy o 13,8 % méně.

Pomyslné zlato patří již v titulku zmíněnému BMW řady 5 s 58 novými registracemi. Jen pro zajímavost: v žebříčcích SDA se tento model momentálně objevuje ve trojici kategorií: střední (!), vyšší střední a sportovní, výsledné číslo je tedy jejich celkovým součtem.

Mercedes-Benz E se musel spokojit opět se stříbrem, které mu zajistilo rovněž hodně vysokých 47 kusů. Audi A6 to s 32 exempláři dotáhlo znovu na bronz. Pořadí první trojice se tedy nezměnilo, i počty se oproti březnu nijak neliší. O čtvrtou a pátou příčku bojovali úhlavní konkurenti do lehčího terénu. Úspěšnější bylo Volvo XC70 se 13 vozy, Audi Allroad mělo o jeden méně.

Meziroční srovnání v Top 5 je následující: první dva modely si polepšily, ostatní naopak. BMW 5 získalo 141,7 %. Před rokem se prodalo 24 vozů předchozí série E60/61, letos o 34 více generace F10, do statistik je započítávána i varianta GT F07. Není divu, že tento vůz vládne meziročním skokanům. Mercedes třídy E zaznamenal oproti loňsku nárůst pouze o 3 auta, tedy 6,8 %. V jeho případě již nejde o mezigenerační srovnání, v dubnu 2009 startovala na českém trhu aktuální série W212, předchozí se již pouze doprodávala.

Audi A6 ztratilo, a to poměrně značných 52,2 %, v jeho případě to znamená -35 kusů ze 67. Volvo do lehčího terénu, tedy XC70, si pohoršilo o 35 % (z 20 aut, což značí o 7 méně). Zbývá Audi Allroad, jenž letos snížilo své počty o dvě registrace (-14,3 %).

Šplhounem je tedy pětková řada bavorského výrobce. Propadák v této kategorii není důležitý, ale i když se v poslední době jedná o modely s kusovými poklesy, přece jen jej pro úplnost zmiňme. V dubnu se jím stal Chrysler 300C, který spadl z pěti na jeden jediný exemplář (-80 %).

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v dubnu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období4/20101-4/20104/20101-4/2010
1.BMW 55816532,0%26,1%
2.Mercedes-Benz E4715826,0%25,0%
3.Audi A63211517,7%18,2%
4.Volvo XC7013517,2%8,1%
5.Audi ALLROAD QUATTRO12586,6%9,2%
6.Volvo V707313,9%4,9%
7.Hyundai GRANDEUR462,2%0,9%
7.Volvo S804172,2%2,7%
9.Honda LEGEND170,6%1,1%
9.Chrysler 300C190,6%1,4%
9.Mercedes-Benz CLS140,6%0,6%
9.Lexus GS140,6%0,6%
-Ostatní modely070,0%1,1%
-CELKEM181632100,0%100,0%

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti první třetině loňského roku zvýšil o 18,4 %, z 534 na 632 kusů.

V celkovém pořadí od ledna již nevede Mercedes E, ale BMW řady 5 se 165 registracemi (podíl 26,1 %). Éčko kleslo na druhou příčku (158) ale stále drží alespoň čtvrtinu, třetí je Audi A6 (115, 18,2 %), čtvrté Audi Allroad (58, 9,2 %) a páté Volvo XC70 (51, 8,1 %).

V porovnání s rokem 2009 si vedoucí bavorák polepšil o 96 vozů (velice slušných +139,1 %), stuttgartští prodali své druhé největší čistě osobní řady o 105 více (ještě vyšších +198,1 %, navýšení tak opustilo čtyřciferné hodnoty). A6 naopak ztratila 82 kusů (-41,6 %), její pád se opět prohloubil. Také Allroad si zatím pohoršil (- 7,9 %, loni 63, letos –5), Volvo XC70 se tentokrát vymyká, neboť má naprosto totožný výsledek s loňským.

V dubnu si noví majitelé odvezli rovných 50 vznětových BMW 5 (podíl 86,2 %), Mercedesů E s motory CDI bylo 42 (89,4 %), A6 dosáhla na 29 aut, tedy 90,6 %. Volvo XC70 jich má na kontě 13, což znamená plných 100 %. Allroad pak vykazuje 11 turbodieselů, k plnému počtu tedy chyběl jediný kus (91,7 %). Stoprocentní podíl mělo ještě Volvo V70 a dále tradiční kusové záležitosti typu Chrysleru 300C a Mercedesu CLS.

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 5. 2010 20:07
Re: 5 series
Jo? Aha, já myslel, že slabší motory přijdou později.
Brabčák- budu se snažit, ale dej mi (doufám) pět let a po vysoké škole se třeba taky dočkám.
23. 5. 2010 11:25
Re: Korejec
Někdy mrkni do ceníku a zkus se poptat na ceny servisních prací třeba garanční prohlídky, možná ti leccos dojde. ;-)
22. 5. 2010 20:17
Re: Korejec
To ma podrz, 4x Hynudai Grandeur! Premyslam, co asi vedie ludi k tomu, ze si kupia hentoho korejca radsej, ako povedzme LexusGS alebo Hondu Legend (ked ted zostaneme u ne-premiovej vyssej strednej)? Marne hladam odpoved, ziadnu nenachadzam...
Avatar - white label
22. 5. 2010 14:24
Re: Pětka
Interiér současného Ečka je (podle mě) momentálně nejslabší z celé německé trojky... a doufám, že se bude do budoucna ubírat směrem k "Shooting Break Concept"... :yes:
[odkaz]
Avatar - white label
22. 5. 2010 14:18
Re: Pětka
Ne, nepletu... slovo "tristní" byla pochopitelně nadsázka, proto jsem ho dal do uvozovek... Každopádně byl celkově původní interiér v E60 (na svou dobu) relativně mnohem horší než u předchůdce E39 a nástupce F10...