Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF v roce 2015 zlepšil svou pozici v Evropě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
V loňském roce společnost DAF Trucks dále upevňovala svou pozici na evropském trhu s užitkovými vozy.

Na trhu těžkých nákladních vozidel (16 tun a více) má DAF Trucks za rok 2015 tržní podíl 14,6 %, zatímco v roce 2014 to bylo 13,8 %. Úspěšný byl DAF vloni i v segmentu lehkých nákladních vozidel (6 až 16 tun), kde dosáhl tržního podílu 9,0 %.

Za zvýšením tržního podílu značky DAF na evropském trhu s těžkými nákladními vozidly stojí prodejní výsledky na řadě zdejších trhů. Společnost uvádí, že v Německu má za rok 2015 10,8% podíl, ve Velké Británii je to 23,9% podíl, ve Španělsku 11,3% podíl, v Polsku 18,9% procentní podíl, Nizozemsku 29,4% podíl a v České republice 17,2% podíl. Ve Francii a Itálii se DAF v loňském roce stabilizoval s 12,0%, resp. 10,2% podílem.

V segmentu těžkých nákladních vozidel je DAF aktuálně jedničkou na trhu v Nizozemí, Velké Británii, Polsku a Maďarsku. V případě tahačů návěsů pak vede na českém a belgickém trhu.

Se značkou DAF bylo v roce 2015 v Evropě registrováno celkem 39.400 nových těžkých nákladních vozidel, což představuje 26% nárůst ve srovnání s více než 31.200 vozidly za rok 2014.

V celé Evropské unii se za rok 2015 prodalo více než 269.000 těžkých komerčních vozidel, což představuje přibližně 19% nárůst vůči roku 2014, kdy bylo v tomto segmentu registrováno něco málo přes 226.000 strojů. DAF očekává, že letos trh pro těžká nákladní vozidla v Evropě dosáhne 260.000 až 290.000 prodaných vozů.

V segmentu lehkých vozidel, v němž je DAF zastoupen řadou LF, došlo na evropském trhu v roce 2015 k růstu o více než 5 % na 49.000 prodaných vozidel, zatímco v roce 2014 to bylo 46.500 vozů. Tržní podíl společnosti DAF ve třídě vozidel 6 až 16 tun se zvýšil z 8,9 % v roce 2014 na 9,0 % za rok 2015. Důležitým příspěvkem k tomuto růstu byl úspěch ve Velké Británii, kde DAF dosáhl více než 36% podílu s modelovou řadou LF v její kategorii.

DAF posílil své pozice i na mimoevropských trzích. Například na Tchaj-wanu, kde je nizozemská značka s podílem 17,8 % největším dodavatelem mezi evropskými společnostmi, byl otevřen nový výrobní závod, který má zajistit zdvojnásobení výrobních kapacit modelových řad LF, CF a XF.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)