Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Leyland Trucks slaví 400.000 vyrobených vozidel

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 12. 2015 • 11:25
19
2
Zobrazit náhledy (19)
DAF DAF DAF DAF DAF DAF DAF DAF DAF DAF DAF DAF DAF DAF
Britský výrobce nákladních vozidel DAF vyrobil již 400.000 vozidel od roku 1980, kdy byl zahájen provoz v jeho současném výrobním podniku.

Leyland Trucks v Lancashire vyrobil již 400.000 vozidel a tím jubilejním se stal tahač DAF XF 460FTP v barvách společnosti Carr’s Flour, který při slavnostním ceremoniálu od generálního ředitele Bryana Sitko převzal Steven Mattinson zastupující tuto firmu. Ta má v současnosti ve svých službách 30 nákladních vozidel, z nichž většinu představují zástupci modelových řad XF a CF značky DAF.

Kořeny Leyland Trucks sahají až do roku 1896, kdy byla založena The Lancashire Steam Motor Company. Na základech této firmy vznikla v roce 1907 společnost Leyland Motors Limited, která přímým předchůdcem současného výrobce nákladních vozů.

V roce 1987 začíná spojení britské firmy s nizozemskou automobilkou DAF, která získala 60% podíl v Leyland Trucks. Tehdy se objevuje jméno Leyland DAF. O devět let později, v roce 1996, vstupuje na scénu skupina PACCAR. Ta získala společnost DAF, která měla tehdy finanční potíže. V roce 1998 pak PACCAR koupil i britský Leyland pro jeho zkušenosti s vývojem a výrobou lehkých a středních nákladních vozidel.

V současnosti je Leyland Trucks v Lancashire s téměř 1000 zaměstnanců centrem výroby modelové řady LF pro všechny světové trhy a dále produkuje vozidla modelových řad CF a XF s pravostranným řízením pro Velkou Británii i další země, v nichž je levostranný silniční provoz.

Historie modelové řady DAF LF navržené a vyráběné právě u Leyland Trucks začíná v roce 2001, kdy byla představena a získala titul Truck of the Year 2002. V roce 2009 se modelová řada LF představila s inovovaným interiérem a optimalizovanou pohonnou soustavou.

V současnosti je DAF LF nabízen v provedení Euro 6 v řadě verzí s celkovou hmotností od 7,5 do 19 tun. Zákazníci mají možnost volby mezi dvěma druhy denní kabiny nebo jednou delší spací kabinou. Paleta pohonných jednotek obsahuje čtyř a šestiválcové vznětové motory s výkony od 112 do 231 kW.

DAF CF Euro 6 byl představen v roce 2013 a je přímým nástupcem řady CF, vycházející z modelových řad 65, 75 a 85 vyráběných od roku 1992 do roku 2000.

Ve své aktuální podobě má DAF CF Euro 6 představovat ideální nákladní vozidlo pro rozmanité využití od stavebnictví až po rozvoz zboží. Tomu odpovídá nabídka tří variant kabiny, tří šestiválcových motorů s výkony od 164 do 375 kW a mnoha konfigurací podvozku od 4x2 až po 8x4.

DAF XF 440: Jedenáct litrů

Vrcholem v nabídce značky DAF je v současnosti modelová řada XF Euro 6, která je určena především pro dálkovou dopravu. Přímým předchůdcem samostatné řady XF byl DAF 95XF z let 1997 až 2002.

DAF XF Euro 6 je nabízen s jednou ze dvou prostorných kabin, v jejichž výbavě nechybí lůžka. Paleta pohonných jednotek zahrnuje dva vznětové šestiválce s výkony od 303 do 375 kW a podvozky nabízejí podobně široké možností konfigurací náprav jako u řady CF a to od 4x2 až po 8x4.

Související články

Témata
Avatar - shamal
3. 12. 2015 18:27
Máš to taky trochu pomotané... <b class="smile02"><b>;-)</b>
Tak popořádku: DAF je nizozemský výrobce, produkuje také ve Velké Británii, nicméně to z něj nedělá britskou značku i když je to v továrně Leyland. Potud má Baryk pravdu.

Jiná story je spolupráce Leyland - DAF. V Británii docela běžně jezdily náklaďáky s tímto logem [odkaz] na kontinentu se objevily jen dodávky vycházející z typu Leyland Sherpa, které se prodávaly jako DAF řady 200 a 400 https://myntransportblog.files.wordpress… potom co se DAF dostal do finančních potíží spolupráce s Leylandem skončila a dodávky se prodávaly jako LDV, dokonce vznikal prototyp nové dodávky ve spolupráci s Daewoo, ten už se ale na kontinent nikdy nedostal a výrobní linka na něj skončila v Číně. Ve stejnou dobu používal DAF kabiny Leyland pro své lehké řady 45. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c… />
Paccar vlastnil britského výrobce Foden, který byl až do doby než ho koupili amíci (nejdřív Western Star pak Paccar) nezávislý a s Leylandem neměl nikdy nic společného. Ve chvíli, kdy Paccar vstoupil do DAFu dostaly Fodeny kabiny DAF (mmch. stejné jako má dneska Tatra Phoenix).

Pak vstoupil Paccar už spolu s DAFem do upadajícího Leylandu a postupně vyměnil všechny britské typy za auta s geny DAF.

ERF je úplně jiná story ty koupil MAN a údajně na nich hodně prodělal, nejdřív vyráběl auta s kabinami a díly MAN a pak nerentabilní výrobu ukončil docela.

A konečně Seddon-Atkinson, tenm spolupracoval s DAFem a španělským Pegasem a společně vyvinuli kabinu, kterou značně faceliftovanou DAF dodnes používá na svých největších typech. Pak se stal majetkem Iveca, které obratem začalo dodávat své kabiny a komponenty. Dnes patří do konglomerátu Iveco stejně jako zmíněné španělské Pegaso.

Je to téměř nepřehledná historie...
Avatar - Barrichello
3. 12. 2015 10:25
Máte to pomotané
DAF není britský výrobce, nýbrž nizozemský s Leylandem byla společná pouze produkce dodávek LDV - Leyland DAF Vans.

Jinak původyní Lelyand byl rozprodávan a Foden má PaCCAr, který má i DAF, ERF a lelyland co vím skončili.
Články odjinud