Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Koncern PSA bude propouštět (výsledky za 1. čtvrtletí)

11 komentářů

Tak roste obrat, rostou zisky, a přesto vedení koncernu ruší ve Francii 4 800 pracovních míst. Myslím, že by měli odboráři zpozornět! A poté by měli začít přemýšlet...jestli to umí.
Frantiku, dořekni to do konce - jednak samotný obrat ještě nic neznamená, jednak zatímco globálně nějaký růst je, v Evropě se naopak výsledky zhoršují, přinejlepším stagnují. Peugeot (a Citroen) není první automobilka, která se takhle trápí a hledá cestu, jak z evropských kleští ven (GM, VW). Průběžné tučnění životní úrovně Evropy sice generuje bonitnější kupce nových aut, ale zároveň také tlačí na růst výrobní režie. Cenová válka zároveň neumožňuje dostatečnou kompenzaci přes růst cen (btw: proč asi ta snaha o stále nové crossovery atp. s extrovními cenovkami?). Uzavírání výrob v bohatých zemích (= s vysokými mzdami a sociálním zabezpečením) a jejich přesouvání do chudších regionů Evropy (viz třeba VW a Portugalsko) a celý ten "drangnachosten" směrem na Indii a ještě lépe Čínu není náhlé pominutí smyslů generalit automobilek, ale projev dlouhodobé tendence, snahy udržet rentabilitu na takovém niveau, aby se růstová křivka značky neobrátila jako u pánů po padesátce. Už několikrát jsem tady říkal. že v Evropě je na automotivním trhu příliš těsno, aby za takovýchto okolností na něm mohli obstát všichni výrobci, zvláště pokud nejsou dostatečně globálně rozkročení, aby si výpadky v Evropě mohli dotovat z příjmů v jiných teritoriích. Traduje se pověra o asijských automobilkách, že dosahují růstu za cenu ožebračování svých zaměstnanců, mnohem pravděpodobnější ale je, že tyto automobilky díky své opravdu silné přítomnosti na americkém kontinentu a pevné pozici v samotné Asii získávají potřebnou konkurenční výhodu. V každém případě bude invaze neevropských značek do Evropy pokračovat a evropští výrobci s tím budou mít rostoucí problémy. Nade vším visí Damoklův meč pravděpodobné celkové recese odvětví. Odboráři proti strategickým rozhodnutím bossů mohou tak jedině foukat šmolku, pokud jsi to ovšem nemyslel tak, že by se měli začít chystat na politiku vrabce v hrsti. Dodávám: tohle všechno nemá nic společného s krásou designu, úspornosti nebo sílou motorů a vytříbeností podvozků, ani s naší láskou k ušlechtilým strojům. 😄
dobre by bylo kdyby evropa podobne jak delaji japonci zavedla penale na japonske auta! V Japonsku kdyz koupis BMW tak te muzou vyhodit z prace, navic jsou dane na dovazene auta tak vysoke ze si je kupuji jenom skutecne bohati lide.
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
To se ale nestane...myslim,ze to nebude trvat prilis dlouho a dockame se padu automobilek, od kterych bysme to jeste par let zpatky necekali ;-\
Patriku, souhlasím s tebou. Ve všem. Je zajímavé, že se tady zatím neobjevil žádný odborář, aby nám dal co proto! Asi jsou v průvodu,... a zítra ráno - až budou v zaměstnání - spustí firemní počítače, a dostaneme nářez! (v jejich pracovní době)
Třeba pochopili,že pracovat za co nejmíň je v souladu s uvažováním vyspělé společnosti.Ideálem je pracovat zadarmo. >😁 Píši z vlastního compu a v odborech nejsem od roku 89,do té doby jaksi musel,neb tam byli v práci všichni. :-! Akorát že dnes se hodně lidí tváří,jako by do 89 žili někde jinde a ne v bolševickém čurbesu.
Jestli to není tím, že dnes odboráři nafasovali rudé prapory a hrdě s nimi pochodují.....
Pardon, byl jsem jinde. Frantiku, jsem rád, že jsme se shodli 😄. Bojím se, že dab0mb má bohužel pravdu. Jane, Korejci (Hyundai+Kia)naopak nedávno dosáhli mezivládní dohody s USA o podstatném odbourání dovozních cel do USA, takže sorry... Navíc už Japonci i Korejci mají výrobní, vývojářské a prodejní podniky přímo na území "protivníků", takže stavět celní bariéry je pofidérní snaha. Číňany do Evropy na vlastním hřbetu donesou formou společných podniků samy evropské automobilky, takový jojo efekt. Není to moc velká švanda. Pokud budou odboráří z automobilek v ČR pouze jednou za rok hustě tlačit na zvýšení platů, opravdu nic nepochopili.
Bravo, výborne napsáno!!!
Ach ta logika! Snižování stavů přece neznamená automaticky propouštění! Je to mu tak i v tomto případě, kdy k němu dojde výhradně nenahrazováním pracovníků odcházejících do důchodu a má být rozloženo do x let. Ejhle, jak najednou ta zpráva působí méně dramaticky! 😉
Pracujem v PSA na Slovensku a mal som možnosť robiť u nich aj vo FR
v Mulhouse.....tá fabrika zamestnáva 12 000 ludí, ale padá im to tam na hlavy......A pre frantíkov sme zaujímaví my...Trnava a váš Kolín.......