Největší americká automobilka General Motors se dohodla na prodeji švédské divize Saab nizozemskému výrobci luxusních vozů Spyker. Oznámila to dnes firma. Podle agentury DPA je tak ztrátová švédská značka zachráněna před zánikem.
Ovšem už tak dobré na té zprávě není, že rozhodně samo o sobě to NEZNAMENÁ záchranu SAABu. Je klidně možné, že se jen oddálí bankrot, případně SAAB s sebou stáhne i Spykera. Uvidíme.
No, kéž by tomu tak bylo, ale osobně si myslím, že Spyker, jako garážnická manufaktura, na řízení "gigantu" jakým SAAB je, prostě nemá. Vždyď on sám měl nedávno existenční potíže.
Nu ja nevim kde se pohybujes, ale ja jsem Spyker na zivo jeste nevidel v UK. Ale pravda, ze v Dorchesturu zrovna nebydlim ;-). Je to opravdu exot, nato aby byl normalne videt v ulicich metropole.
já kupuju cílevědomě od Hamé jen Májku, ta je pořád fantastická. Samozřejmě pak i další věci, ale to ne kvůli tomu že je to Hamé, ale prostě že nic jiného není nebo mě to zaujme :-!
samozřejmě, to nepopírám. nemám na to nervy brouzdat mezi regálama a hledat suprový věci, prostě koupím to co vidím v televizi. Je to ale stejně minimum, protože jednak nákupy řeší manželka a jednak málo čumím na bednu. Ona se díva častěji + jí baví se ***t mezi regálama. Krom toho, já sním skoro všechno, jestli to teda má hezký obal >:-[]
To jsou mi věci. Ptám se, co znamená ve velkém světě aut podnik Spyker? Ovšem, co je nejvýmluvnější, to je počet zaměstnanců Saabu. Skoro jako u nás v okresní pekárně...
Takže klid, shora prezentovaný obchod roku je zatím jen další neznámou v budoucnosti Saabu. Automobilka musí mít modely a ty modely musí prodávat. Ani jedno dnes saab nemá. A na výrobu deseti tisíc devětpětek pro stávkující fanoušky zas určitě nemá Spyker... Je to začarovaný kruh. Bohužel, s minimální nadějí.
Tak držme palce.
Otázka - Koupil by sis zejtra Saaba? Pokud ano, rozepiš se, proč by sis raději nekoupil novou BMW 5, a kde bys saaba servisoval.
Najväčší problém SAAB-u je v tom, že by som si ho bezpochyby a s veľkou radosťou kúpil...Ale až po Mercedesy-Benz E, BMW 5(já osobne za ten dizajn nie), Jaguary XF, Volve S80 a AUDI A6...
Ak si čítal AutoTIP, tak isto vieš, že SAAB si vyvinul vlastné kompaktné SUV mohol tu byť pred Tiguanom. Bohužiaľ, "WAGONEROVCI", ktorý pred rokom odstúpili to stopli. A takýchto brzdení bolo mnoho. Iste, GM si zobral SAAB pod krídla, keď bol už chorý. A to chronicky. No aj tak treba GM kritizovať zato, že stav SAAB-u sa iba zhoršoval a takto ako so SUV a s 9-5 túto automobilku brzdil. Takže nekritizujme len Saab.
Taky jsem tu psal něco podobného. Spyker má jeden velký problém kterým je nedostatek zkušeností. Nikdy neovládali takový kolos. Ročně vyrábí nějaké malé množství luxusních aut, ale vyrábět "levné" ve velkém při dnešní konkurenci, to bude o hubu. Snad to 9-5 napraví. Prosakující zprávy zní optimisticky.
Asi to nebude o tom, že se teď seberou tři mechanici v motérkách ze Spykeru a budou řídit Saab. Po světě je kvanta lidí, co byli ve vedení podobných automobilek, nebo se na nich podíleli. Na "Spykeru a spol." bude právě vyčuchat ty správný lidi, který s tim Saabem něco udělaj.
To samozřejmě ne, ale taky není jen tak začít pracovat s automobilkou, která má problémy. Ty vyčuchané si hlídají stávající automobilky. Je fakt, že za problémy SAABu může GM, který by měl být logicky jeden z nejlépe fungujících kolosů, což jak se ukázalo,je velká mýlka. Doufám, že to nějak rozjedou. Škoda, že nemám prachy a nejsem kupcem aut vyšší střední, to bych snad i o 9-5 uvažoval.
Dá se to brát ze dvou pohledů - jeden je ten, jak píšeš ty (Spyker má málo zkušeností), druhý je ten, že to Spyker může vzít za jíný a třeba úspěšnější konec než GM, které ty zkušenosti mělo. Jen otázka dobré strategie... Každý úspěšný člověk nebo podnik začínal s malými nebo žádnými zkušenostmi, já bych to proto nechal otevřené....
Navtech a PlumJelinek maji pravdu. Kdyby se lidi nepusteli do novych, tezsich a slozitejsich cinnosti, porad bychom lezli po stromech a klatili starou v jeskyni. Nehlede na to, ze vedeni Spykeru se nadale muze zabyvat pouze Spykerem a do vedeni Saabu obsadit lidi, kteri uz nejaky ty zkusenosti posbirali. Jsem rad, ze se pro nejblizsi doby Saab zachranil a co bude dal uvidime az casem.
Ja uz vim kdo ma vic jak zkusenosti a je volny: no prece Wendelin Wiedeking.
Ted zapomente na neuspesny obchod a prevzeti VW vs Porchem. Wendelin Wiedeking je jeden zmala lidi co mu nikdo nemuze sebrat zasluhy za vytazeni Porsche pred bankrotem na vysluni!
Rozhodne ne ta banda americkych manazeru co meli postavit na nohy Tatru za 600 000 mesicne a nakonec vse slo :no:
Saaba bych si koupil, naprosto vážně. A6 se mi nelíbí, Mercedes E taky ne, nastávající generace BMW 5 sice jo, ale je to tuctovka, respektive bude to tuctovka, takže to není to co hledám. V této kategorii mám jasné dva favority - Citroen C6 a nastávající generaci Saaba 9-5. GTI tohle myšlení bude asi blbě chápat, ale je to prpstě tak. A v servise bych problém nebyl, jsou u nás lidé, kteří se zabývají výhradně Saaby, případně Volvy a Saaby, s novým Saabem bych pravděpodobně jezdil tam, kde jsem ho koupil, tudíž v mém případě asi do Srba Servisu.
.... a jinak co se týče současné generace 9-5, není to sice ideální konkurent současné vyšší střední třídy, na druhou stranu má vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty. Neříkám, že bych si ji šel hned koupit, ale při omezeném rozpočtu a specifických požadavcích to určitě stojí za zamyšlení. Jen se na ní často zapomíná, jako by už nebyla...
:yes: vidím to podobně.
Nakonec si myslím, že rozhodne kvalita nové 9-5 a modelů které doufejmě co nejdřív přijdou. Když bude mít dobrý poměr cena/výkon a nebude trpět zásadními problémy tak má slušnou šanci. Primárně teď nejde o to jestli má masážní sedačky nebo pětilitrový osmiválec, ale jestli je to dobrý celek jako třeba Insignia.
Jediný problém který vidím na 9-5 je velikost, přijde mi moc velká a těžká, ale až trh určí jestli je to příliš...
Seděl a docela se mi to líbilo, hlavně ty dřevěné kryty přihrádek ve dveřích. Palubní deska je trochu extravagantní, ale k velkému Citroënu mi to sedne. A spousta tlačítek je mi mnohem milejší než iDrive nebo MMI (iDrive bych mimochodem nechtěl ani za prase).
Volvo vyrobené pod palcem Číňanů bych si nikdy nekoupil, byť by mělo bezpečnost tanku, komfort Rolls Royce, výkon Veyronu a spotřebu Fabie 1.4TDI. Prostě ne - jejich ekonomiku rozhodně podporovat nebudu. Aspoň ne v automobilové branži
Ideově souhlasím, ale praxe je už léta jiná. Dnes v globální ekonomice je skoro nemožné nekupovat "product of china", schválně se podívej kde byla vyrobena židle na které sedíš, je velká pravděpodobnost, že bude z Číny.
Ta moje je taky z Číny >:D
Navíc si myslím, že číňani nemusí Volvo potopit, když se budou snažit...
Na druhou stranu, je pravda, že třeba Lenovo už není to co bylo IBM.
majitel Geely se nechal slyšet, že bude zapotřebí vyrábět některé díly v Číně, aby se Volvo stalo konkurenceschopným na evropském trhu :no:
Pro Čechy je to o to smutnější zpráva, protože dost dílů na Volvo se vyrábí u nás.
btw ... židli mám made in Germany.
Pokud usetris 400 tisic pri nakupu a nasel by se nejakej servis, pak to stoji za vazne zamysleni. 9-5ka je krasne a technicky vyborne auto a otazka pro tebe, kolik jich denne potkas ? :-) neni to auto pro kazdyho "haha manazera" ale auto pro lidi co maj vkus a maj koule na to se odlisit.
Novou devětpětku jsem neviděl, ale že by dosáhla na Éčko nebo na
Pětku, o tom fakt dosti silně pochybuju. Osobně se mi ani z obrázků nijak zvlášť designově nelíbí. Neb to co je odlišné, ještě nemusí být zárukou nějaké "krásy".
Než mít takovej vkus a chtít se odlišit, tak je snad lepší si zaháknout do frňáku a do koulí náhradní klíče z nějaký velký kancelářský budovy. (nákup zdarma)
Mě na SAABu vadí, že se pořád drží toho svého "želvoidního" designu. Potřebují nový svěží vítr a vyvětrat oddělení. Jsou příliš spjatí.
Koukni na Volvo, své hranaté krabice opustili a co předvádí teď, to oceňují nejen já, ale i mnoho nových zákazníků.
ale vždyť tam je evoluce, stejně jako u Volvo. Mrkneš na Volvo a je ti hned jasné, že to je Volvo, i když se zakulatilo. Stejně tak Saab. Krom toho, Saab je docela konzervativní značka a zakládá si na tom. Zvenku relativně nenápadný, uvnitř osobitý, a pod kapotou docela nabušený. Třeba takové Aero neznalý člověk při běžném pohledu ani nepozná, ale jak na to šlápneš... Podobně to mělo Volvo s řadou R. :yes:
Ty píšeš, že se chceš odlišit... Líbí? Fajn, ale nikde nic převratnýho nevidim ani vně a ani uvnitř. Jen ten pocit, že mám Saaba a holka se mě třikrát zeptá, jestli se nepřeslechla.
ja sem nenapsal nikde ze se chci odlisit (no nechci byt stado ale saab uz je moc odlisny :-) ) Ja sem napsal, ze je to pro lidi co se chtej odlisit a ze me se taky celkem libi :-) a taky ze s dobrou cenou bude stat za zamysleni :-) uvidime s cim vyrukujou...
Jistěže ne - dneska. Ale je možný (jsem v jádru optimista), že za pět let vyjede na silnice Saab, kterýho by sis místo toho BMW s chutí koupil i ty ;-)
Servis Saabu se před časem začlenil do velkých dealerství Opelu. Neočekávám, že by se to změnilo, už kvůli podstatnému podílu techniky GM / Opel v současných Saabech. V Brně je to např. BS Auto Brno. Ostatně i v jednom z těch výše uvedených prohlášení se představitel GM zmiňuje o další podpoře Saabu...
Kromě toho existuje na Saaby poměrně dost nezávislých opraven a specialistů, sám vím o jednom poblíž Brna a to jsem Saaba nikdy neměl.
Proč 9-5 a nikoliv 5er BMW? Tak třeba:
- prostor na zadních sedadlech
- špičkový čtyřválcový turbobenzín
- přední pohon (někdo ho má raději než zadní)
- design
- nebudou stát tři na každém rohu
- předpokládám výhodnější ceny (to je ovšem zatím jen moje spekulace)
podepisuju a doplním další důvod - někomu se jednoduše ten nový Saab může třeba líbít a je mu wurst, že automat u BMW řadí o 1,45824563 milisekundy rychleji, nebo že u Audi můžeš mít 8válec a pod. Vlastně koukám, že tohle bychom mohli zahrnout pod design ;-)
Servisů sice značkových moc není, ale specialistů na švédy je minimálně v Praze 5-6, a i v dalších větších městěch v ČR je člověk najde bez větších problémů.
Krom toho je docela scestné porovnávat pozici Saabu a Audi (prodeje/servis/PR) v ČR. Podobně jako v případě Jaguaru. Saab bude muset dokázat, že dokáže nabídnou důstojnou konkurenci německé prémii, což díky nové 9-5, 9-4X a chystané nové generaci 9-3 myslím bude reálné (samozřejmě nikdy asi nebude moci konkurovat v plné šíři modelových řad, motorů a pod.), to ostatní příjde následně.
Saab jako pojem v podstatě neexistuje. Ale jako odůvodnění toho, proč nemám auto by to fungovat mohlo ještě poměrně dlouho. V Česku...
Představuju si to takto - Otázka - Proč sis zatím nekoupil žádný auto? Odpověď - To víš, nechci prémiovou masovku za usmolený dva melouny, jezdil bych saaba, ale ten není... Tohle pár nýmandů udrží ještě dobrejch pět šest let nad silniční vodou... ;-)
Supermainstream jako pojem v podstatě neexistuje. Ale jako odůvednění toho, proč jsem si koupil předraženou průměrnou techniku by to fungoval ještě mohlo. V Česku... ;-)
Několik zajímavých otázek by člověk mohl položit i tobě, ale vzhledem k praxi odpovídat jen na to, co se ti hodí je to asi zbytečné že? ;-)
Někteří lidi jsou invidualisti, ber to jako fakt. Vím o pár lidech kteří by jezdit ve Octavii nechtěli jen z toho důvodu kolik jich je, mě se ta představa hnusí taky. To není hodnocení Octavie, ale o masovosti...
Ja bych si klidne noveho saaba koupil. u srby jsem videl akci za 900 tis plna vybava. ma to sva ale, nicmene na trhu podle meho neni levnejsi velka kara.
servisnich mist je plno, ale podle mych zkusenosti je clovek az zas tak nepotrebuje. Moje segra jezdi s octavkou do servisu kazdy mesic, a ta musi opravdu vedet presne kde po ceste je servis. a ta octavka nebyla o moc levnejsi nez ten saab...
ano, ceny jsou teď hodně nízko. Uvidíme co přinese uvedení nové generace 9-5.
Servis by se určitě v případě absence značkového v nejbližší okolí dal částečně realizovat třeba i v síti OPEL, i když já bych raději dal přednost skutečně specializovaným (i když neautorizovaným) menším servisům :yes:
Vidíš to veľmi úzko.
SAAB má novú 9-5 a čoskoro aj Kombi, ktoré Aj spyker chce čím skôr predávať. Kooperácia/spolupráca s GM neskončí, ani nemôže.
A či by som si Saab-a kúpil?
Už pred dvoma rokmi som veľmi, veľmi dlho uvažoval nad 9-5, kou, nakoniec som išiel niekam inam, pretože to auto bolo vtedy naozaj už zastaralé.
Vždy som bol tak trocha individualista, nevyhovujú mi masové produkty (koniec koncov aj obleky si nechávam šiť na mieru, okrem toho navštevovať zákazníkov s BMW, ale mercedesom môže byť niekedy kontraproduktívne. Nová 9-5 je pekné auto, ceny určite nejaké vysoké, servis je v BA...
Čo ale treba určite spraviť, je zmeniť marketing značky...
Ale za seba vrvaím, na jar 2011 chcem SAAB-a
Jakou ja mam radost, radsi at krachnou pozdeji nez ted, sef spykeru chce vyrabet AeroX pry za kazdou cenu. Coz by bylo skvele :yes: Strizlivejsi pohled viz jalopnik: [odkaz] Kazdopadne jdeme slavit! Ze Kuko ;-):yes:
Máš pravdu je to skvělá zpráva že svitla naděje pro tuto Evropskou značku. Potěšilo mě to, navíc Saab by modely měl, jen nebyly puštěny do série a co se týká AeroX, ikdyž na něj nebudu mít, bylo by skvělé vědět že takové auto existuje a jezdí.
Vcera novy majitel Saabu rekl, ze s modelem 9-1 nepocita, ze nejdrive zacnou prodavat 9-5 naplno, nasledovat bude 9-4x a v roce 2012 nova 9-3. A ze by chtel vyrabet AeroX..
tak na tu novou 9-3 jsem fakt zvědavý. 9-5 je pro mně zbytečně velká, ne že bych ji nechtěl jezdit, ale spíš živit >:-[] Současná 9-3 je přesně to co potřebuji a co mi zatím u Volva chybí. V50 je přece kapánek malá a V70 už velká. Uvidíme co přinese V60 :yes:
V60 přinese svěží čínský vítr ;-) Mimochodem, jak to s tim Volvem dopadne na to sem taky zvedavej, Geely jako znacka taky nema moc zkusenosti mimo Cinskej trh..Fordu Volvo moc nevydelavalo, tak ze by zaclo vydelavat Cinanum? To se mi nezda :-) No uvidime..ale na tu novou 9-3 se celkem tesim, ikdyz jsem trosku doufal ze prijde pozdeji, protoze leasing na tatovu soucasnou je az do roku 2013 ;-)
tak tahle zprava mi udelala obrovskou, uprimnou radost! spousta lidi v to uz nedoufala ale povedlo se! :-) ...ale ted uz jen doufat ze se saab postavi na nohy :yes:
manažovanie tak veľkého podniku je obrovská zodpovednosť, vyžaduje si schopného človeka so širokým rozhľadom a samozrejme musí mať manažérske zručnosti a talent.
Ty sa na tú funkciu hodíš viac, pretože tvoje schopnosti a predpoklady sú 100-násobne vyššie ako moje.
Ja sa divím, prečo si to nezobral do vlastných rúk už dávnejšie, to mohol byť dnes SAAB na vrchole prémie. Prajem ti to, prevezmi riadenie v SAAB-e
Držím palec v novej práci ;-):yes::yes::yes:
Teda chlapi, Vy sa tu dneska potľapkávate po pleciach :-) Myslím, že by Vás potrebovali oboch ;-)
Držím každému z Vás jeden palec! :yes::yes:
SAAB by pri Vás priam prekvital >:D ...a to potrebujeme všetci, teda najviac držím palce SAABu a Spykeru.
aj mne velmi zalezi na osude SAAB-u a tak by som seba neodporucil ;-) lebo by som napachal viac skody ako uzitku ;-)
Jednoznacne jossalito plus GTI = top manageri pre buducnost SAAB-u ;-):yes:
Nazdar bando, tak vám nevím co si o této zprávě myslet. Nějak si nejsem jist, zdali hošani od spajkru tuší do čeho jdou. Osobně nevěřím, že tenhle kšeft bude mít dlouhého trvání...:(
Jak už jsem psal jinde jen přendávam sem:
Firma na to musí mít dlohýýý ale dlouhýýý prachy což pro kusového výrobce exclusivních vozu asi není až tak pravděpodobné, přece jen když budu vyrábět máloseriové vozy exclusivním způsobem můžu si za ně učtovat vysoké částky a nakupovat jinde i velmi drahé technologie, pokud chci mít automobilku s minimem tří výrobních řad což je dnes minimum musím mít peníze na vývoj a výrobu komponent těchto vozu a když si povšimnete všechny firmy se dnes snaží vyrobit co nejvíc aut na co nejmenším počtu platforem jelikož právě toto snižuje náklady, postavit saaby na platformě spykeru dost dobře nepůjde a nemůžou do nekonečna vyrábět tytéž auta, navíc je i když to sábisti neradi slyší spousta techniky v saabu koncernu GM ať už původem z oplu či jiných, a naopak techniky saabu zase používané v jiných vozech koncernu GM protože je to je ekonomicky výhodné, takže ani já nevěřím že v dnešní době si malá firma může dovolit vyvinout zcela samostatně auto a prodávat ho za rozumné peníze.Podivejme se třeba na škodu ta je pod křídly silné společnosti ale kdyby vyráběla jen jednu řadu dejme tomu fabia i když je fuk kterou byla by už taky po smrti.
Za druhé na co je firmě která vyrábí ročně kolem padesáti aut 1100 dealeru? což pry byl jeden z důvodu spykeru proč chtěl saab
Ja to vidim podobne, technologie na dve rady prodany do ciny, motory to same, nejake prevodovky. Tzn. ze Spyker bude muset investovat do vyvoje dalsich rad, zcela urcite to ve spolupraci s GM (ktera urcite nezanikne) potazmo s oplem, pujde. Ale bude tezka drina, plna orezavani nakladu a pomaleho predstavovani modelu. Takze vime, ze se bude stavet na nove 9-5 (kombi), 9-4x, mozna se nekde vyhrabou plany na novou 9-3.
Ja osobne drzim palce (skorem jsem si koupil 99), mam rad netuctovky a zajimava auta.
Já měl saaba taky vždycky rád a pokud se vzchopí a začne vyrábět znovu fajn auta tak to bude jen dobře jen ta malá fabrička na excluzivity mi k tomu nějak nesedí, a pokud to bude stylem "technologie a platformy" koupíme někde jinde bude to zase postupná cesta do pekel.
Nevím, kam se chce SAAB se svými počty vyrobených vozů (ještě k tomu draze ve Švédsku), a jejich cenami pozicovat. Při těch objemech výroby by ta auta musela stát víc, jak BMW. To málokdo dá (viz výše příspěvek GTI). A pár fanoušků a podivínů (bez urážky) to nezachrání.
V levnějších segmentech podle mne nemají šanci, leda by vyráběli v Číně.
Jediné, co mne napadá je, že by, jako BMW/Mini, mohli dělat repliky SAAB 93. To je tak velkej úlet, že by to mohlo i fungovat. Fíha - měl bych si ten nápad nechat patentovat :-).
1. Saab se zbavil starých linek (9-5 první generace, 9-3 do MY06) + nějaké motory + převodovky. Prostě technologie, které už zjevně neplánoval používat
2. Aktuální 9-5 + 9-4X jako čerstvé novinky budou určitě celou dobu svého modelového života používat technologie GM. Jejich výroba je už spuštěná, takže není reálné to jakkoliv změnit.
3. Co bude pak, s další generací (nebo třeba i novou 9-3) je otázné. Viděl bych to na kooperaci s nějakým velkým koncernem, je jasné, že Saab neutáhne kompletní vývoj z vlastních prostředků. Je to dobré/špatné? Je to realita. V době, kdy i výrobci jako Opel a Fiat, Pežó a BMW a pod. musejí sdílet technologie, je to prostě fakt.
4. Viděl bych to na podržení vývoje v oblastech, v kterých má Saab tradici a hlavně kapacity (benzinové + ekobenzinové motory, design) a nákup "surovin" ve formě podvozkových platform, nafťáků, elektronických hračiček a pod. Krom toho, Saab přesto že třeba platformy podvozku bral od Opla, značně si je upravoval k obrazu svému (shodnost Vectra/Saab se pohybuje kolem 30%). Nová 9-5 má oproti Insignii (i když to není v podstatě podvozek Insignie, je to globální platforma, užíváná v různých konfiguracích i u jiných modelů, praxe běžná x-let třeba u VW) podvozek prodloužený a jinak laděný. Nebýt nekonečného masírování o podvozku Vectry/Insignie, troufám si tvrdit, že 95% lidí by mezi nima co se týče jízdy nenašlo žádnou souvislost :-!
Já tady tu masírku o podvozku z Vectry taky nechápu, proč to musí být špatně? Nové Ečko od Mercedesu má v základu uplně konvenční podovzek a jaké jsou na něj výborné recenze a názory. Ono to je o tom jaké se použijou silentbloky, jestli se s podvozkem někdo pohraje nebo ne. Krásně to podle mě dokazují malosériové britské automobilky jako Lotus, TVR, nebo Ascari. To co oni dokážou s minimem, je fantastické, typicky britský přístup k autům. Prostě jsou načuchlí benzínem, motorsportem a podle toho to vypadá...
tak tak. v ladění podvozků má Saab docela slušné know-how, některé komponenty pro Aero se dokonce i při kitech od Hirsche a pod. doporučují nechat původní, protože jsou prostě perfektně nastavené pro konkrétní model :yes:
tohle je cesta budoucnosti. Podvozková platforma, která se bude moci roztáhnout od nižší střední až po vyšší střední a důraz na ladění. U luxusnějších modelů samozřejmě jiné než u mainstreamu a pod.
Sice nemám vůbec tušení, co Spyker může se Saabem udělat (vývoj nových modelů na vlastních platformách - to těžko...), ale šance na to, že se ještě dočkáme pár parádních kousků se značkou Saab na kapotě, jsou momentálně nejvyšší za deset let. Přebouchaným Vectrám už snad definitivně odzvonilo.
Jak jsi tak ctu duskusi, tak zapominame na jeden velmi dulezity fakt - Spyker "koupil" SAAB za 74m USD + 556m od bank + 326 m v akciich nove firmy SAAB Spyker Automobiles. Takze by men zajimalo, kolik to ze % to GM v te nove automobilce bude mit..... jinde jsem cetl, ze hlavni pozadavek GM byl (proto taky ty jednani predtim zkrachovali) byl odchod ruskych investotu ze Spykeru.....[odkaz]
- to mne dovadi k tezi: uzka spoluprace GM-SAAB bude pokracovat v nezmensene intenzite (zde vyresena alespon zastecne otazka kde veznmou na vyvoj) - GM si chtel pohlidat techniku Oplu pred unikem rusum, ci jinym, proto taky neprodal Opel, jak se jen trosinku vzpamatoval.
Dale je VELMI dulezite pro GM, ze uz neni/nebude dale odpovedny za zavazky SAABU a a pripadne narustajici ztraty vuci bankam, dodavatelum, zamestancum.......
Dalsi vec co s enekdo divil 1100 dealeru - to je prave kouzlo SAABU - Spyker se netajil stim, ze to ho laka.... a to take lakalo Segio z FIATU - celosvetova dealerska sit a hlavne taktez fakt, ze SAAB je znam po celem svete, coz se o jine "prestiznejsi&individialisticke" automobilce pod kridly FIATu rici neda..... tim, ze FIAT OPEL&SAAB nekoupil zachranil Lancii alepon na nejakou dobu.....znacku svym pojetim a osudem SAABu velice podobnou, pro lidi, kteri vedi co chteji a neboji to dat na jevo a za svym nazorem si stat..... bohuzel je znama dobre pouze v Italii, trochu po Evrope a mimo ni uz vubec ne......
Tot lakadlo SAABu, nebot budovat globalni "luxusni" znacku z niceho je velmi narocne (finacne, marketigove, technicky) a uspela s tim v podtate jen Toyota s Lexem.... viz pokusy Nissanu apod..... Infiniti mimo US nikdo nezna..... atd....
To má logiku, a proto to asi nějak tak bude.
Jenom si nejsem jistý, zda mohli nějak vystrnadit část investorů Spykeru.
Podle mne si hlavně koupili tu dealerskou síť a budou se zaměřovat na luxusní klientelu. Techniku GM a patenty Saabu patrně nedostali.
Budou prostě splácet GM za značku Saab (a síť dealerů) v povinně odebíraných komponentech od Oplu.
Z toho plyne, že výroba stávajících modelů doběhne bez přímých nástupců. Do budoucna se počítá pod značkou Saab jen s malosériovou výrobou luxusních vozů.
Já nevím, ale ze všeho mám takový pocit jakoby Spyker byl jenom bílý kúň. Garážová automobilka, zkušenosti s vedením velké fabriky veškeré žádné, zaplatí hotově jen 74 mil dolarů, zbytek v bůhvíjakých akciích, něco z toho bude držet GM.. tak nějak nevím...
Taká bezvýznamná automobilka (čo sa týka vývoja, nie tradície) ako je SAAB jednoducho nemôže samostatne existovať ...
Dnes už skončila doba garaážových či menších firiem schopných vyvíjať podvozky, motory či prevodovky ... a to platí i pre SAAB ...
Jedinou možnosťou je úzka spolupráca s niekým "veľkým" čo to dokáže, ale prečo by to mala nejaká firma robiť ?
Skôr možno Spyker špekuluje a má nejakú víziu sprostredkovania pre niekoho iného - silnejšieho - kto to dokáže utiahnuť - ináč v tom logiku nevidím ...
Tak to těžko. Manažeři od GM prodávali velmi opatrně, těžko věřit, že by na něco tak jednoduchého skočili. Myslím, že to mají ošetřeno a Spyker sice koupil, ale bez GM neprodá nic. Kdyby to GM bylo jedno, kývli by dávno na nejvyšší nabídku.
Je super ze se zachranila znacka s ohromnou historii ap. na druhou stranu to co predvadla za posledni dobu, podvozky z Vectry, motory rovnez, SuboSaaby motory i podvozky... ztratilo to uplne myslenku kterou znacka ma. Kdyz si predstavim Saab, tak benzinove Turbo a ne V6 od Opelu.
Zkratka Saab je Aero, Turbo, lehkost, ovladatelnost, komfort, kabrio, tohle vsechno dokazali, uvidime co dokaze Spyker.
A hlavne me mrzi ze kdyz krachovala CZ automobilka TATRA tak v tichosti zmizla a nikomu nechybi. :-(
to víš, kdo by měl kvůli Tatrovce (myslíš asi jen osobáky) dělat protestní jízdy, organizovat internetovou kampaň a pod.? Kdo Tatrovkama jezdil? Za komančů jen papaláši. Ti pak přesedlali do Meďáků a Baworáků a nějaká Tatra je jim wurst. Krom toho, Tatra je hodně regionální záležitost, za hranicemi ČR je to vždy raritka. 603ka je moje asi nejoblíbenější kára z historie :yes:
ten zbytek ohledně Saabu je sice pravda, ale s tím nic nenaděláme. GM chtělo, aby Saab vydělával. Aby vydělával, museli jít dolů náklady. Proto podvozky od Opla, proto V6 (i když tohle byla jen okrajová záležitost, víc marketingová než nutná).
Zajímavé je spíš zavedení nafťáků. Všichni ortodoxní Saabisté na to pindají, ale stačí se podívat na evropské prodeje, jak vysoký podíl nafta měla. Naftová V6 byla taky docela žádaná (než teda se ten motor vybarvil), a současná generace by na ní určitě měla taky reflektovat. V této třídě představuje v EU značnou část prodejů. Jen kde jí vzít?
Automobilka, nedávno na pokraji krachu, která vyrábí podprůměrná auta třeskutě originálního designu a na mezinárodním poli prakticky nic zásadního nepředvedla, kupuje "z nadšenectví" a nikoli pro ekonomické důvody desítky let ztrátovou automobilku, která poslední kloudná auta vyrobila v 80. letech a nyní má výrobní program obsahující 2 sedany kruciálně závislé na technice firmy Opel.