Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Saab zachráněn. GM se dohodla na prodeji firmě Spyker Cars NV

Největší americká automobilka General Motors se dohodla na prodeji švédské divize Saab nizozemskému výrobci luxusních vozů Spyker. Oznámila to dnes firma. Podle agentury DPA je tak ztrátová švédská značka zachráněna před zánikem.
Zpět na článek
26. 1. 2010 20:06
26. 1. 2010 20:09
26. 1. 2010 20:11
26. 1. 2010 20:16
neregistrovaný "507--"
26. 1. 2010 21:17
26. 1. 2010 22:33
neregistrovaný "misiak"
27. 1. 2010 09:27
26. 1. 2010 20:28
26. 1. 2010 20:36
27. 1. 2010 02:08
26. 1. 2010 23:22
27. 1. 2010 00:37
26. 1. 2010 21:20
27. 1. 2010 09:57
26. 1. 2010 21:47
27. 1. 2010 08:50
27. 1. 2010 09:06
27. 1. 2010 09:12
26. 1. 2010 20:40
26. 1. 2010 20:57
26. 1. 2010 21:02
26. 1. 2010 21:05
26. 1. 2010 21:39
27. 1. 2010 10:15
27. 1. 2010 10:38
27. 1. 2010 10:50
27. 1. 2010 11:20
27. 1. 2010 17:28
27. 1. 2010 17:30
27. 1. 2010 17:49
26. 1. 2010 20:59
26. 1. 2010 21:02
27. 1. 2010 00:36
27. 1. 2010 10:20
27. 1. 2010 14:23
27. 1. 2010 11:39
27. 1. 2010 14:23
26. 1. 2010 21:06
27. 1. 2010 00:37
27. 1. 2010 10:22
27. 1. 2010 10:47
27. 1. 2010 11:38
27. 1. 2010 12:08
27. 1. 2010 12:12
27. 1. 2010 14:23
27. 1. 2010 14:21
27. 1. 2010 08:52
26. 1. 2010 23:13
neregistrovaný "Donovan"
27. 1. 2010 08:48
27. 1. 2010 09:30
27. 1. 2010 10:26
27. 1. 2010 10:53
27. 1. 2010 10:21
27. 1. 2010 10:26
27. 1. 2010 10:26
27. 1. 2010 10:56
27. 1. 2010 11:42
27. 1. 2010 12:10
27. 1. 2010 17:36
27. 1. 2010 10:43
neregistrovaný "T_M_S_R"
27. 1. 2010 11:02
27. 1. 2010 11:19
26. 1. 2010 20:07
26. 1. 2010 20:41
26. 1. 2010 20:52
neregistrovaný "misiak"
26. 1. 2010 21:03
26. 1. 2010 21:23
neregistrovaný "misiak"
26. 1. 2010 22:42
26. 1. 2010 23:04
neregistrovaný "misiak"
26. 1. 2010 22:45
26. 1. 2010 23:10
neregistrovaný "misiak"
27. 1. 2010 08:26
27. 1. 2010 08:35
27. 1. 2010 09:39
27. 1. 2010 23:25
27. 1. 2010 16:18
27. 1. 2010 16:49
27. 1. 2010 23:27
27. 1. 2010 05:22
neregistrovaný "adalbert"
26. 1. 2010 23:11
neregistrovaný "Donovan"
26. 1. 2010 23:58
28. 1. 2010 00:38
28. 1. 2010 00:42
27. 1. 2010 07:53
27. 1. 2010 10:23
27. 1. 2010 11:16
27. 1. 2010 11:17
27. 1. 2010 17:36
26. 1. 2010 19:52
Vsadíme si něco?
Těch zpráv a zpráviček zaručených kde čím/kým, je v poslední době kolem SAABu opravdu nezdravě mnoho.

Myslím, že se to ještě aspoň 5x změní. Kdo si na to vsadí?

:-!
Rozbalit vlákno
14
26. 1. 2010 19:56
Re: Vsadíme si něco?
Nejlepší na týhle zprávě je to, že už se nezmění
[odkaz]

SAAB UP! ;-)
Avatar - Stejsn
26. 1. 2010 19:59
Re: Vsadíme si něco?
Ovšem už tak dobré na té zprávě není, že rozhodně samo o sobě to NEZNAMENÁ záchranu SAABu. Je klidně možné, že se jen oddálí bankrot, případně SAAB s sebou stáhne i Spykera. Uvidíme.
26. 1. 2010 20:03
Re: Vsadíme si něco?
No, kéž by tomu tak bylo, ale osobně si myslím, že Spyker, jako garážnická manufaktura, na řízení "gigantu" jakým SAAB je, prostě nemá. Vždyď on sám měl nedávno existenční potíže.
26. 1. 2010 20:55
Re: Vsadíme si něco?
Prisli rusove nalili prachy ... vyroba se odstehovala do UK a fungujou dal ... a dokonce jsou obcas i na ulici videt :-)
26. 1. 2010 21:00
Re: Vsadíme si něco?
Takže Rusům přímo SAABa prodat nechtěli, tak to udělali přes Spyker. No co dodat.
27. 1. 2010 00:28
Re: Vsadíme si něco?
Nu ja nevim kde se pohybujes, ale ja jsem Spyker na zivo jeste nevidel v UK. Ale pravda, ze v Dorchesturu zrovna nebydlim ;-). Je to opravdu exot, nato aby byl normalne videt v ulicich metropole.
26. 1. 2010 20:05
Re: Vsadíme si něco?
>:D >:D >:D >:D Dnes to poriadne zapijeme...
26. 1. 2010 20:05
Re: Vsadíme si něco?
Já se už od tý doby, co tvrdili, že jsou znojemský okurky nesmrtelný, nevsázím.
26. 1. 2010 20:08
Re: Vsadíme si něco?
JJ Hámé je doprasilo jako všechno včetně dřív skvělé uherské pěny a spoustu dalších dřív dorých věcí. :no:
27. 1. 2010 09:18
Re: Vsadíme si něco?
já kupuju cílevědomě od Hamé jen Májku, ta je pořád fantastická. Samozřejmě pak i další věci, ale to ne kvůli tomu že je to Hamé, ale prostě že nic jiného není nebo mě to zaujme :-!
27. 1. 2010 10:16
Re: Vsadíme si něco?
Přiznej si to, seš produkt moderní společnosti a kupuješ to, na co je v televizi reklama. >:-[]
27. 1. 2010 10:35
Re: Vsadíme si něco?
samozřejmě, to nepopírám. nemám na to nervy brouzdat mezi regálama a hledat suprový věci, prostě koupím to co vidím v televizi. Je to ale stejně minimum, protože jednak nákupy řeší manželka a jednak málo čumím na bednu. Ona se díva častěji + jí baví se ***t mezi regálama. Krom toho, já sním skoro všechno, jestli to teda má hezký obal >:-[]
26. 1. 2010 20:06
SPY-SAAB
To jsou mi věci. Ptám se, co znamená ve velkém světě aut podnik Spyker? Ovšem, co je nejvýmluvnější, to je počet zaměstnanců Saabu. Skoro jako u nás v okresní pekárně...

Takže klid, shora prezentovaný obchod roku je zatím jen další neznámou v budoucnosti Saabu. Automobilka musí mít modely a ty modely musí prodávat. Ani jedno dnes saab nemá. A na výrobu deseti tisíc devětpětek pro stávkující fanoušky zas určitě nemá Spyker... Je to začarovaný kruh. Bohužel, s minimální nadějí.

Tak držme palce.

Otázka - Koupil by sis zejtra Saaba? Pokud ano, rozepiš se, proč by sis raději nekoupil novou BMW 5, a kde bys saaba servisoval.
Rozbalit vlákno
66
26. 1. 2010 20:09
Re: SPY-SAAB
Nikdy bych neuvažoval nad koupí SAAB-u.
26. 1. 2010 20:11
Re: SPY-SAAB
Tak to si ho.no spajkr
neregistrovaný "507--"
26. 1. 2010 20:16
Re: SPY-SAAB
Najväčší problém SAAB-u je v tom, že by som si ho bezpochyby a s veľkou radosťou kúpil...Ale až po Mercedesy-Benz E, BMW 5(já osobne za ten dizajn nie), Jaguary XF, Volve S80 a AUDI A6...

Ak si čítal AutoTIP, tak isto vieš, že SAAB si vyvinul vlastné kompaktné SUV mohol tu byť pred Tiguanom. Bohužiaľ, "WAGONEROVCI", ktorý pred rokom odstúpili to stopli. A takýchto brzdení bolo mnoho. Iste, GM si zobral SAAB pod krídla, keď bol už chorý. A to chronicky. No aj tak treba GM kritizovať zato, že stav SAAB-u sa iba zhoršoval a takto ako so SUV a s 9-5 túto automobilku brzdil. Takže nekritizujme len Saab.
26. 1. 2010 21:17
Re: SPY-SAAB
Najprv trénuj pravopis, potom kupuj autá. ;-)
neregistrovaný "misiak"
26. 1. 2010 22:33
Re: SPY-SAAB
ty si bol záškolák? 8-s
26. 1. 2010 20:28
Re: SPY-SAAB
Taky jsem tu psal něco podobného. Spyker má jeden velký problém kterým je nedostatek zkušeností. Nikdy neovládali takový kolos. Ročně vyrábí nějaké malé množství luxusních aut, ale vyrábět "levné" ve velkém při dnešní konkurenci, to bude o hubu. Snad to 9-5 napraví. Prosakující zprávy zní optimisticky.
26. 1. 2010 20:36
Re: SPY-SAAB
Asi to nebude o tom, že se teď seberou tři mechanici v motérkách ze Spykeru a budou řídit Saab. Po světě je kvanta lidí, co byli ve vedení podobných automobilek, nebo se na nich podíleli. Na "Spykeru a spol." bude právě vyčuchat ty správný lidi, který s tim Saabem něco udělaj.
27. 1. 2010 02:08
Re: SPY-SAAB
To samozřejmě ne, ale taky není jen tak začít pracovat s automobilkou, která má problémy. Ty vyčuchané si hlídají stávající automobilky. Je fakt, že za problémy SAABu může GM, který by měl být logicky jeden z nejlépe fungujících kolosů, což jak se ukázalo,je velká mýlka. Doufám, že to nějak rozjedou. Škoda, že nemám prachy a nejsem kupcem aut vyšší střední, to bych snad i o 9-5 uvažoval.
Avatar - PlumJelinek
26. 1. 2010 20:43
Re: SPY-SAAB
Dá se to brát ze dvou pohledů - jeden je ten, jak píšeš ty (Spyker má málo zkušeností), druhý je ten, že to Spyker může vzít za jíný a třeba úspěšnější konec než GM, které ty zkušenosti mělo. Jen otázka dobré strategie... Každý úspěšný člověk nebo podnik začínal s malými nebo žádnými zkušenostmi, já bych to proto nechal otevřené....
26. 1. 2010 23:22
Re: SPY-SAAB
Navtech a PlumJelinek maji pravdu. Kdyby se lidi nepusteli do novych, tezsich a slozitejsich cinnosti, porad bychom lezli po stromech a klatili starou v jeskyni. Nehlede na to, ze vedeni Spykeru se nadale muze zabyvat pouze Spykerem a do vedeni Saabu obsadit lidi, kteri uz nejaky ty zkusenosti posbirali. Jsem rad, ze se pro nejblizsi doby Saab zachranil a co bude dal uvidime az casem.
27. 1. 2010 00:37
Re: SPY-SAAB
Ja uz vim kdo ma vic jak zkusenosti a je volny: no prece Wendelin Wiedeking.

Ted zapomente na neuspesny obchod a prevzeti VW vs Porchem. Wendelin Wiedeking je jeden zmala lidi co mu nikdo nemuze sebrat zasluhy za vytazeni Porsche pred bankrotem na vysluni!

Rozhodne ne ta banda americkych manazeru co meli postavit na nohy Tatru za 600 000 mesicne a nakonec vse slo :no:
Avatar - PlumJelinek
26. 1. 2010 20:38
Re: SPY-SAAB
Saaba bych si koupil, naprosto vážně. A6 se mi nelíbí, Mercedes E taky ne, nastávající generace BMW 5 sice jo, ale je to tuctovka, respektive bude to tuctovka, takže to není to co hledám. V této kategorii mám jasné dva favority - Citroen C6 a nastávající generaci Saaba 9-5. GTI tohle myšlení bude asi blbě chápat, ale je to prpstě tak. A v servise bych problém nebyl, jsou u nás lidé, kteří se zabývají výhradně Saaby, případně Volvy a Saaby, s novým Saabem bych pravděpodobně jezdil tam, kde jsem ho koupil, tudíž v mém případě asi do Srba Servisu.
Avatar - PlumJelinek
26. 1. 2010 20:47
Re: SPY-SAAB
.... a jinak co se týče současné generace 9-5, není to sice ideální konkurent současné vyšší střední třídy, na druhou stranu má vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty. Neříkám, že bych si ji šel hned koupit, ale při omezeném rozpočtu a specifických požadavcích to určitě stojí za zamyšlení. Jen se na ní často zapomíná, jako by už nebyla...
Avatar - salamoon
26. 1. 2010 21:20
Re: SPY-SAAB
ja som zatazeny na volvo,subaru a saab.

ak pride saab s tym SUV,bol by po outbacku druhy na zozname.
xc 70 je prilis draha.
Avatar - PlumJelinek
26. 1. 2010 21:27
Re: SPY-SAAB
Myslím, že SUV od Saabu bude spíš útočit na XC60, než XC70.... jinak od Saabu můžeš mít 9-3X
Avatar - salamoon
27. 1. 2010 09:57
Re: SPY-SAAB
ja som nepisal o konkurencii,ale o svojom potencionalnom nakupnom zozname :-)
26. 1. 2010 21:47
Re: SPY-SAAB
:yes: vidím to podobně.
Nakonec si myslím, že rozhodne kvalita nové 9-5 a modelů které doufejmě co nejdřív přijdou. Když bude mít dobrý poměr cena/výkon a nebude trpět zásadními problémy tak má slušnou šanci. Primárně teď nejde o to jestli má masážní sedačky nebo pětilitrový osmiválec, ale jestli je to dobrý celek jako třeba Insignia.
Jediný problém který vidím na 9-5 je velikost, přijde mi moc velká a těžká, ale až trh určí jestli je to příliš...
27. 1. 2010 08:50
Re: SPY-SAAB
Přesně :yes:
C6, S80, 9-5 a Cadillac CTS, o těch bych v téhle třídě uvažoval... Když dám za auto přes milion, nechci potkávat denně pět stejných.
27. 1. 2010 09:06
Re: SPY-SAAB
C6 ? Je to NADHERNE a druhe takove neni, ale sedels uvnitr ?? Jako kdyby sis sedl do P407 nebo podobne zumpy - bohuzel :'-(
27. 1. 2010 09:12
Re: SPY-SAAB
Seděl a docela se mi to líbilo, hlavně ty dřevěné kryty přihrádek ve dveřích. Palubní deska je trochu extravagantní, ale k velkému Citroënu mi to sedne. A spousta tlačítek je mi mnohem milejší než iDrive nebo MMI (iDrive bych mimochodem nechtěl ani za prase).
Avatar - eLzyx
26. 1. 2010 20:40
Re: SPY-SAAB
zejtra asi ne, ale po uvedení nějakých nových modelů, nezmršených GM, bych do něj šel. Když už "zaniklo" Volvo, nemám moc na výběr :'-(
26. 1. 2010 20:57
Re: SPY-SAAB
TO jeste neni finalni a modelove portfolio ma Volvo ted silne jako nikdy
Avatar - eLzyx
26. 1. 2010 21:02
Re: SPY-SAAB
Volvo vyrobené pod palcem Číňanů bych si nikdy nekoupil, byť by mělo bezpečnost tanku, komfort Rolls Royce, výkon Veyronu a spotřebu Fabie 1.4TDI. Prostě ne - jejich ekonomiku rozhodně podporovat nebudu. Aspoň ne v automobilové branži
26. 1. 2010 21:05
Re: SPY-SAAB
pokud nechces podporovat jejich ekonomiku tak jedina sance je se sebrat a jit zit do lesa a neprichazet do styku s jakoukoliv civilizacni vymozenosti.

Kazdopadne ad Volvo a cinani - ted deal neni finalni, takze bych nepredbihal
26. 1. 2010 21:39
Re: SPY-SAAB
Ideově souhlasím, ale praxe je už léta jiná. Dnes v globální ekonomice je skoro nemožné nekupovat "product of china", schválně se podívej kde byla vyrobena židle na které sedíš, je velká pravděpodobnost, že bude z Číny.
Ta moje je taky z Číny >:D
Navíc si myslím, že číňani nemusí Volvo potopit, když se budou snažit...
Na druhou stranu, je pravda, že třeba Lenovo už není to co bylo IBM.
Avatar - eLzyx
27. 1. 2010 10:15
Re: SPY-SAAB
majitel Geely se nechal slyšet, že bude zapotřebí vyrábět některé díly v Číně, aby se Volvo stalo konkurenceschopným na evropském trhu :no:
Pro Čechy je to o to smutnější zpráva, protože dost dílů na Volvo se vyrábí u nás.
btw ... židli mám made in Germany.
27. 1. 2010 10:38
Re: SPY-SAAB
tak to máš supermainstreamovou židli :-!
Avatar - T613
27. 1. 2010 10:50
Re: SPY-SAAB
se štítkem Made in Germany >:-[]
27. 1. 2010 11:20
Re: SPY-SAAB
možná ti rákosníci tam už dávají rovnou i ty štítky Made in Germany >:-[]
27. 1. 2010 17:30
Re: SPY-SAAB
Teď by mě jen zajímalo jestli se to celé vyrábí v Německu, s touhle nálepou máme vysavač a stejně si myslím, že aspoň ta přívodní šňůra je odjinud :-)
27. 1. 2010 17:49
Re: SPY-SAAB
to je dobrý trik, vezmeš spoustu pididílů, zamícháš, zatřepeš, vysipeš do plastové krabice a nalepíš cedulku Made in Germany/UK/NL :yes:
Avatar - skejpa
26. 1. 2010 20:59
Re: SPY-SAAB
Pokud usetris 400 tisic pri nakupu a nasel by se nejakej servis, pak to stoji za vazne zamysleni. 9-5ka je krasne a technicky vyborne auto a otazka pro tebe, kolik jich denne potkas ? :-) neni to auto pro kazdyho "haha manazera" ale auto pro lidi co maj vkus a maj koule na to se odlisit.
26. 1. 2010 21:02
Re: SPY-SAAB
Tohle snad nemůžeš myslet vážně. :-!
Avatar - PlumJelinek
26. 1. 2010 21:56
Re: SPY-SAAB
Proč ne? Má pravdu.... teda kromě tý výborný techniky - vzhledem k současným trendům. Před 10 lety ano.
Avatar - skejpa
27. 1. 2010 00:36
Re: SPY-SAAB
no dobre, je to trochu nadhodnoceny ale s novym modelem 9-5 uz to bude treba presne tak jak sem to napsal :-)
27. 1. 2010 10:20
Re: SPY-SAAB
Novou devětpětku jsem neviděl, ale že by dosáhla na Éčko nebo na
Pětku, o tom fakt dosti silně pochybuju. Osobně se mi ani z obrázků nijak zvlášť designově nelíbí. Neb to co je odlišné, ještě nemusí být zárukou nějaké "krásy".
Avatar - skejpa
27. 1. 2010 14:23
Re: SPY-SAAB
souhlas. ALE - nechme se prekvapit a nedelejme predcasne zavery :-)
27. 1. 2010 11:39
Re: SPY-SAAB
Ale ta nebude stát o čtyři kila za konkurencí. I když to image už má Saab stejně v pr...
Avatar - skejpa
27. 1. 2010 14:23
Re: SPY-SAAB
uvidime. s dobrou cenou to urcite bude stat za zamysleni... kolik nasadej, to uz je vec jina, zatim muzem jen doufat, ze to neprestrelej...
26. 1. 2010 21:06
Re: SPY-SAAB
Než mít takovej vkus a chtít se odlišit, tak je snad lepší si zaháknout do frňáku a do koulí náhradní klíče z nějaký velký kancelářský budovy. (nákup zdarma)
Avatar - skejpa
27. 1. 2010 00:37
Re: SPY-SAAB
predek 9-5ky je jedinecnej, nevim co je na tom spatnyho, ze se mi libi. motory taky byly celkem slusny.
27. 1. 2010 10:22
Re: SPY-SAAB
Mě na SAABu vadí, že se pořád drží toho svého "želvoidního" designu. Potřebují nový svěží vítr a vyvětrat oddělení. Jsou příliš spjatí.
Koukni na Volvo, své hranaté krabice opustili a co předvádí teď, to oceňují nejen já, ale i mnoho nových zákazníků.
27. 1. 2010 10:47
Re: SPY-SAAB
ale vždyť tam je evoluce, stejně jako u Volvo. Mrkneš na Volvo a je ti hned jasné, že to je Volvo, i když se zakulatilo. Stejně tak Saab. Krom toho, Saab je docela konzervativní značka a zakládá si na tom. Zvenku relativně nenápadný, uvnitř osobitý, a pod kapotou docela nabušený. Třeba takové Aero neznalý člověk při běžném pohledu ani nepozná, ale jak na to šlápneš... Podobně to mělo Volvo s řadou R. :yes:
27. 1. 2010 11:38
Re: SPY-SAAB
Ty píšeš, že se chceš odlišit... Líbí? Fajn, ale nikde nic převratnýho nevidim ani vně a ani uvnitř. Jen ten pocit, že mám Saaba a holka se mě třikrát zeptá, jestli se nepřeslechla.
27. 1. 2010 12:08
Re: SPY-SAAB
musíš si tam samozřejmě vzít holku, co Saaba zná a ví, že nejlepší káry jsou ze Švédska :-! ;-)
27. 1. 2010 12:12
Re: SPY-SAAB
Kolem toho Saabu se toho nakecá, jako kdyby se měla rozpadnout nějaká hudební skupina.
27. 1. 2010 14:23
Re: SPY-SAAB
vidíš, nikdo si ho sice nekoupil, ale všichni ho znají, jako první krok dobrý ne? >:-[]
Avatar - skejpa
27. 1. 2010 14:21
Re: SPY-SAAB
ja sem nenapsal nikde ze se chci odlisit (no nechci byt stado ale saab uz je moc odlisny :-) ) Ja sem napsal, ze je to pro lidi co se chtej odlisit a ze me se taky celkem libi :-) a taky ze s dobrou cenou bude stat za zamysleni :-) uvidime s cim vyrukujou...
neregistrovaný "Donovan"
26. 1. 2010 23:13
Re: SPY-SAAB
Jistěže ne - dneska. Ale je možný (jsem v jádru optimista), že za pět let vyjede na silnice Saab, kterýho by sis místo toho BMW s chutí koupil i ty ;-)
27. 1. 2010 08:48
Re: SPY-SAAB
Servis Saabu se před časem začlenil do velkých dealerství Opelu. Neočekávám, že by se to změnilo, už kvůli podstatnému podílu techniky GM / Opel v současných Saabech. V Brně je to např. BS Auto Brno. Ostatně i v jednom z těch výše uvedených prohlášení se představitel GM zmiňuje o další podpoře Saabu...

Kromě toho existuje na Saaby poměrně dost nezávislých opraven a specialistů, sám vím o jednom poblíž Brna a to jsem Saaba nikdy neměl.

Proč 9-5 a nikoliv 5er BMW? Tak třeba:
- prostor na zadních sedadlech
- špičkový čtyřválcový turbobenzín
- přední pohon (někdo ho má raději než zadní)
- design
- nebudou stát tři na každém rohu
- předpokládám výhodnější ceny (to je ovšem zatím jen moje spekulace)
27. 1. 2010 09:30
Re: SPY-SAAB
podepisuju a doplním další důvod - někomu se jednoduše ten nový Saab může třeba líbít a je mu wurst, že automat u BMW řadí o 1,45824563 milisekundy rychleji, nebo že u Audi můžeš mít 8válec a pod. Vlastně koukám, že tohle bychom mohli zahrnout pod design ;-)

Servisů sice značkových moc není, ale specialistů na švédy je minimálně v Praze 5-6, a i v dalších větších městěch v ČR je člověk najde bez větších problémů.

Krom toho je docela scestné porovnávat pozici Saabu a Audi (prodeje/servis/PR) v ČR. Podobně jako v případě Jaguaru. Saab bude muset dokázat, že dokáže nabídnou důstojnou konkurenci německé prémii, což díky nové 9-5, 9-4X a chystané nové generaci 9-3 myslím bude reálné (samozřejmě nikdy asi nebude moci konkurovat v plné šíři modelových řad, motorů a pod.), to ostatní příjde následně.
27. 1. 2010 10:26
Re: SPY-SAAB
Saab jako pojem v podstatě neexistuje. Ale jako odůvodnění toho, proč nemám auto by to fungovat mohlo ještě poměrně dlouho. V Česku...

Představuju si to takto - Otázka - Proč sis zatím nekoupil žádný auto? Odpověď - To víš, nechci prémiovou masovku za usmolený dva melouny, jezdil bych saaba, ale ten není... Tohle pár nýmandů udrží ještě dobrejch pět šest let nad silniční vodou... ;-)
27. 1. 2010 10:53
Re: SPY-SAAB
Supermainstream jako pojem v podstatě neexistuje. Ale jako odůvednění toho, proč jsem si koupil předraženou průměrnou techniku by to fungoval ještě mohlo. V Česku... ;-)

Několik zajímavých otázek by člověk mohl položit i tobě, ale vzhledem k praxi odpovídat jen na to, co se ti hodí je to asi zbytečné že? ;-)
27. 1. 2010 10:21
Re: SPY-SAAB
Tři na rohu? Já myslel, že ty by sis kvůli sousedovi nikdy auto nepořídil... :-)
27. 1. 2010 10:26
Re: SPY-SAAB
Ty argumenty pro 9-5 píšu obecně, nejen ze svého pohledu (třeba prostor na zadních sedadlech mě taky vůbec nezajímá...)
27. 1. 2010 10:26
Re: SPY-SAAB
To mi tady připadá už jako místní kolorit. Hlavně být oroginální, stát proti všem, jakože udávat trend doby.

Ve své podstatě jde o obyčejné pozérství. :-!
27. 1. 2010 10:56
Re: SPY-SAAB
nebo snobizmus? prostě Saabisti a Alfisti jsou největší snobští pózeři :-)
27. 1. 2010 11:42
Re: SPY-SAAB
Jasně a do C3 picasso za každou cenu nacpat celou rodinu, psa a urny s prarodičema, aby všichni viděli, že je to OK.
27. 1. 2010 12:10
Re: SPY-SAAB
to víš, když je národ x-let masírován že Fabie/Roomster je ideální rodinný vůz, nakonec tomu začnou i věřit :-)
27. 1. 2010 17:36
Re: SPY-SAAB
Někteří lidi jsou invidualisti, ber to jako fakt. Vím o pár lidech kteří by jezdit ve Octavii nechtěli jen z toho důvodu kolik jich je, mě se ta představa hnusí taky. To není hodnocení Octavie, ale o masovosti...
neregistrovaný "T_M_S_R"
27. 1. 2010 10:43
Re: SPY-SAAB
Ja bych si klidne noveho saaba koupil. u srby jsem videl akci za 900 tis plna vybava. ma to sva ale, nicmene na trhu podle meho neni levnejsi velka kara.

servisnich mist je plno, ale podle mych zkusenosti je clovek az zas tak nepotrebuje. Moje segra jezdi s octavkou do servisu kazdy mesic, a ta musi opravdu vedet presne kde po ceste je servis. a ta octavka nebyla o moc levnejsi nez ten saab...
27. 1. 2010 11:02
Re: SPY-SAAB
ano, ceny jsou teď hodně nízko. Uvidíme co přinese uvedení nové generace 9-5.

Servis by se určitě v případě absence značkového v nejbližší okolí dal částečně realizovat třeba i v síti OPEL, i když já bych raději dal přednost skutečně specializovaným (i když neautorizovaným) menším servisům :yes:
27. 1. 2010 11:19
Re: SPY-SAAB
Vidíš to veľmi úzko.
SAAB má novú 9-5 a čoskoro aj Kombi, ktoré Aj spyker chce čím skôr predávať. Kooperácia/spolupráca s GM neskončí, ani nemôže.
A či by som si Saab-a kúpil?
Už pred dvoma rokmi som veľmi, veľmi dlho uvažoval nad 9-5, kou, nakoniec som išiel niekam inam, pretože to auto bolo vtedy naozaj už zastaralé.
Vždy som bol tak trocha individualista, nevyhovujú mi masové produkty (koniec koncov aj obleky si nechávam šiť na mieru, okrem toho navštevovať zákazníkov s BMW, ale mercedesom môže byť niekedy kontraproduktívne. Nová 9-5 je pekné auto, ceny určite nejaké vysoké, servis je v BA...
Čo ale treba určite spraviť, je zmeniť marketing značky...
Ale za seba vrvaím, na jar 2011 chcem SAAB-a
Avatar - masO
26. 1. 2010 20:07
saab zachranen!
Jakou ja mam radost, radsi at krachnou pozdeji nez ted, sef spykeru chce vyrabet AeroX pry za kazdou cenu. Coz by bylo skvele :yes: Strizlivejsi pohled viz jalopnik: [odkaz] Kazdopadne jdeme slavit! Ze Kuko ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
6
26. 1. 2010 20:33
Re: saab zachranen!
Máš pravdu je to skvělá zpráva že svitla naděje pro tuto Evropskou značku. Potěšilo mě to, navíc Saab by modely měl, jen nebyly puštěny do série a co se týká AeroX, ikdyž na něj nebudu mít, bylo by skvělé vědět že takové auto existuje a jezdí.
Avatar - masO
26. 1. 2010 21:12
Re: saab zachranen!
Přesně tak, AeroX by byla hezká odměna za 20let trápení :-) Každopádně takovou mediální masáž jakou teď měl Saab si jentak někdo dovolit nemůže ;-)
27. 1. 2010 09:35
Re: saab zachranen!
tak tak PR (hlavně díky fanouškům) byla obrovská. Snad to dokážou spolu se Spykerem zužitkovat :yes:

Zatím přesto zůstávám ve stavu opatrného nadšení >:-[]
Až uvidím novou 9-5 na silnicích, pak to určitě zapiju natvrdo :yes: >:-[]
27. 1. 2010 17:39
Re: saab zachranen!
Tak tak, já už se nemůžu dočkat až bude v autosalonech, rád bych se taky svezl, třeba sem zvědavý jak bude fungovat podvozek :yes: :-)
27. 1. 2010 17:52
Re: saab zachranen!
to jsem taky zvědavý, jsem četl o testech a tam hodnotili, že Insignii to podvozkově deklasuje bez nejmenšího zaváhání :yes:
27. 1. 2010 18:13
Re: saab zachranen!
Právě, moc rád bych se dočkal toho, že se vyrovná německé trojce :yes:
26. 1. 2010 20:27
Bucham sampanske!!!
Tak a je to tuuu......... Stastny jak male decko (co vlastne aj som) skacem radostou a otravujem vsetkych naokolo s tym ze zachranili saab...

Inac podla mna ma saab velku perspektivu do buducnosti, modely 9-4X,9-1 by mohli presvedcit vela ludi a to ani nehovorim o tej novej 9-5....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - masO
27. 1. 2010 10:29
Re: Bucham sampanske!!!
Vcera novy majitel Saabu rekl, ze s modelem 9-1 nepocita, ze nejdrive zacnou prodavat 9-5 naplno, nasledovat bude 9-4x a v roce 2012 nova 9-3. A ze by chtel vyrabet AeroX..
27. 1. 2010 11:05
Re: Bucham sampanske!!!
tak na tu novou 9-3 jsem fakt zvědavý. 9-5 je pro mně zbytečně velká, ne že bych ji nechtěl jezdit, ale spíš živit >:-[] Současná 9-3 je přesně to co potřebuji a co mi zatím u Volva chybí. V50 je přece kapánek malá a V70 už velká. Uvidíme co přinese V60 :yes:
Avatar - masO
27. 1. 2010 11:45
Re: Bucham sampanske!!!
V60 přinese svěží čínský vítr ;-) Mimochodem, jak to s tim Volvem dopadne na to sem taky zvedavej, Geely jako znacka taky nema moc zkusenosti mimo Cinskej trh..Fordu Volvo moc nevydelavalo, tak ze by zaclo vydelavat Cinanum? To se mi nezda :-) No uvidime..ale na tu novou 9-3 se celkem tesim, ikdyz jsem trosku doufal ze prijde pozdeji, protoze leasing na tatovu soucasnou je az do roku 2013 ;-)
27. 1. 2010 12:14
Re: Bucham sampanske!!!
klíd, vždy se to nakonec trošku spozdí, 2013 bude ok ;-)
Avatar - twistedTSD
26. 1. 2010 20:41
jupiiiii
tak tahle zprava mi udelala obrovskou, uprimnou radost! spousta lidi v to uz nedoufala ale povedlo se! :-) ...ale ted uz jen doufat ze se saab postavi na nohy :yes:
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "misiak"
26. 1. 2010 20:52
Re: jupiiiii
len dufat a drzat palce!
Tesim sa s tebou :yes:
26. 1. 2010 21:03
Re: jupiiiii
V SAABu budou potřebovat špičkové managery, měl bys to jít zkusit. :-!
neregistrovaný "misiak"
26. 1. 2010 21:23
Re: jupiiiii
manažovanie tak veľkého podniku je obrovská zodpovednosť, vyžaduje si schopného človeka so širokým rozhľadom a samozrejme musí mať manažérske zručnosti a talent.

Ty sa na tú funkciu hodíš viac, pretože tvoje schopnosti a predpoklady sú 100-násobne vyššie ako moje.
Ja sa divím, prečo si to nezobral do vlastných rúk už dávnejšie, to mohol byť dnes SAAB na vrchole prémie. Prajem ti to, prevezmi riadenie v SAAB-e
Držím palec v novej práci ;-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Plautus
26. 1. 2010 22:42
Re: jupiiiii
Teda chlapi, Vy sa tu dneska potľapkávate po pleciach :-) Myslím, že by Vás potrebovali oboch ;-)
Držím každému z Vás jeden palec! :yes: :yes:
SAAB by pri Vás priam prekvital >:D ...a to potrebujeme všetci, teda najviac držím palce SAABu a Spykeru.
neregistrovaný "misiak"
26. 1. 2010 23:04
Re: jupiiiii
aj mne velmi zalezi na osude SAAB-u a tak by som seba neodporucil ;-) lebo by som napachal viac skody ako uzitku ;-)
Jednoznacne jossalito plus GTI = top manageri pre buducnost SAAB-u ;-) :yes:
Avatar - Pierro
26. 1. 2010 22:45
Re: jupiiiii
Hele prde, co kdybychom tam vlítli a vysvětlili jim, jak se to má dělat??? >:-[]
neregistrovaný "misiak"
26. 1. 2010 23:10
Re: jupiiiii
a co Matelko? Ten ma IQ 230 ....ten by to zvladol postavit na spickovu uroven :yes:
Avatar - Pierro
27. 1. 2010 08:26
Re: jupiiiii
Kde je vlastně náš maličký génius?? >:-[]
Avatar - marek.g
27. 1. 2010 08:35
Re: jupiiiii
teď je přece ve škole ;-) pololetní vysvědčení je rohem a on si musí vylepšit známky >:-[]
Chlape jsem rád,že jsi zpět :yes: p.s máš SZ
27. 1. 2010 09:39
Re: jupiiiii
nazdááááár >:-[]

kde se flákáš chlape! je to tady jak v holubníku - žádné shrnovačky, žádné školení noviců v dlouhém táhlém, dottore je taky nějake demotivovanej

hele, slyšel jsem klepy, že sis pod stromeček koupil nějakej 30 Exeí, je to pravda? >:-[]
Avatar - Pierro
27. 1. 2010 23:25
Re: jupiiiii
asi to tu budu muset srovnat a při nejbližší příležitosti vám všem neználkům trochu promluvit do duše.. >:-[] >:-[]
27. 1. 2010 16:18
Re: jupiiiii
Děti a dementy (v tomto případě kombinace obojího)nezaměstnají ani v balírně hamburgerů, tak co by tam dělal...ve Švédsku jsou na tohle hodně přísný.
27. 1. 2010 16:49
Re: jupiiiii
vlastní skušenost? ;-)
Avatar - Pierro
27. 1. 2010 23:27
Re: jupiiiii
víš co se říká o potrefené huse??? ;-)
Avatar - Pierro
26. 1. 2010 22:44
Tak vám chlapci nevím...
Nazdar bando, tak vám nevím co si o této zprávě myslet. Nějak si nejsem jist, zdali hošani od spajkru tuší do čeho jdou. Osobně nevěřím, že tenhle kšeft bude mít dlouhého trvání...:(
Rozbalit vlákno
10
Avatar - marek.g
26. 1. 2010 23:01
Re: Tak vám chlapci nevím...
sláva on žije!!! :yes:
Avatar - jurajos
26. 1. 2010 23:22
Re: Tak vám chlapci nevím...
Neverííííím!!! Ja som Ťa už regulérne oplakal. Vitaj medzi živích. Tieto Tvoje záhadné zmiznutia už prestávajú byť vtipné. >:-[]
Avatar - T613
27. 1. 2010 07:08
Re: Tak vám chlapci nevím...
On žije! Mimochodem Vader už tě oplakal! >:D
Avatar - Pierro
27. 1. 2010 08:24
Re: Tak vám chlapci nevím...
Taky vás hoši rád vidím... ;-) co se tu dělo po dobu mé nepřítomnosti??
Avatar - T613
27. 1. 2010 08:28
Re: Tak vám chlapci nevím...
nic .. nuda .. víc na mejlu >:D
Avatar - Plautus
27. 1. 2010 08:51
Re: Tak vám chlapci nevím...
zdar Pierro, keď si Ty zmŕtvychvstal, tak verím aj v spasenie SAABu >:D ;-)
27. 1. 2010 09:41
Re: Tak vám chlapci nevím...
Spyker kúpil Saaba a dostal k tomu exluzívne aj Pierra (s koncernovou technikou) Očakávám velmi skoré uvedenie nového modelu 9-E (exeo) >:-[]
27. 1. 2010 10:28
Re: Tak vám chlapci nevím...
Ale, absentér se objevil. To jsem zvědav na tu omluvneku za zmeškané hodiny. >:-[]
27. 1. 2010 11:07
Re: Tak vám chlapci nevím...
Rozbíhal prodej Exea po světě >:-[]
Avatar - Pierro
27. 1. 2010 23:30
Re: Tak vám chlapci nevím...
zaražený prdy, přišláplý kuří voko a jedna dlouhá dovolená... radím teď bejkům u Spykeru, tak drž palce... ;-)
26. 1. 2010 22:59
Nějak mi to nesedí
Jak už jsem psal jinde jen přendávam sem:
Firma na to musí mít dlohýýý ale dlouhýýý prachy což pro kusového výrobce exclusivních vozu asi není až tak pravděpodobné, přece jen když budu vyrábět máloseriové vozy exclusivním způsobem můžu si za ně učtovat vysoké částky a nakupovat jinde i velmi drahé technologie, pokud chci mít automobilku s minimem tří výrobních řad což je dnes minimum musím mít peníze na vývoj a výrobu komponent těchto vozu a když si povšimnete všechny firmy se dnes snaží vyrobit co nejvíc aut na co nejmenším počtu platforem jelikož právě toto snižuje náklady, postavit saaby na platformě spykeru dost dobře nepůjde a nemůžou do nekonečna vyrábět tytéž auta, navíc je i když to sábisti neradi slyší spousta techniky v saabu koncernu GM ať už původem z oplu či jiných, a naopak techniky saabu zase používané v jiných vozech koncernu GM protože je to je ekonomicky výhodné, takže ani já nevěřím že v dnešní době si malá firma může dovolit vyvinout zcela samostatně auto a prodávat ho za rozumné peníze.Podivejme se třeba na škodu ta je pod křídly silné společnosti ale kdyby vyráběla jen jednu řadu dejme tomu fabia i když je fuk kterou byla by už taky po smrti.
Za druhé na co je firmě která vyrábí ročně kolem padesáti aut 1100 dealeru? což pry byl jeden z důvodu spykeru proč chtěl saab
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Sybok
26. 1. 2010 23:13
Re: Nějak mi to nesedí
Ja to vidim podobne, technologie na dve rady prodany do ciny, motory to same, nejake prevodovky. Tzn. ze Spyker bude muset investovat do vyvoje dalsich rad, zcela urcite to ve spolupraci s GM (ktera urcite nezanikne) potazmo s oplem, pujde. Ale bude tezka drina, plna orezavani nakladu a pomaleho predstavovani modelu. Takze vime, ze se bude stavet na nove 9-5 (kombi), 9-4x, mozna se nekde vyhrabou plany na novou 9-3.
Ja osobne drzim palce (skorem jsem si koupil 99), mam rad netuctovky a zajimava auta.
27. 1. 2010 00:10
Re: Nějak mi to nesedí
Já měl saaba taky vždycky rád a pokud se vzchopí a začne vyrábět znovu fajn auta tak to bude jen dobře jen ta malá fabrička na excluzivity mi k tomu nějak nesedí, a pokud to bude stylem "technologie a platformy" koupíme někde jinde bude to zase postupná cesta do pekel.
neregistrovaný "adalbert"
27. 1. 2010 05:22
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
Tak, souhlas!

Nevím, kam se chce SAAB se svými počty vyrobených vozů (ještě k tomu draze ve Švédsku), a jejich cenami pozicovat. Při těch objemech výroby by ta auta musela stát víc, jak BMW. To málokdo dá (viz výše příspěvek GTI). A pár fanoušků a podivínů (bez urážky) to nezachrání.

V levnějších segmentech podle mne nemají šanci, leda by vyráběli v Číně.

Jediné, co mne napadá je, že by, jako BMW/Mini, mohli dělat repliky SAAB 93. To je tak velkej úlet, že by to mohlo i fungovat. Fíha - měl bych si ten nápad nechat patentovat :-).
27. 1. 2010 09:55
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
vidíte to moc černě

1. Saab se zbavil starých linek (9-5 první generace, 9-3 do MY06) + nějaké motory + převodovky. Prostě technologie, které už zjevně neplánoval používat

2. Aktuální 9-5 + 9-4X jako čerstvé novinky budou určitě celou dobu svého modelového života používat technologie GM. Jejich výroba je už spuštěná, takže není reálné to jakkoliv změnit.

3. Co bude pak, s další generací (nebo třeba i novou 9-3) je otázné. Viděl bych to na kooperaci s nějakým velkým koncernem, je jasné, že Saab neutáhne kompletní vývoj z vlastních prostředků. Je to dobré/špatné? Je to realita. V době, kdy i výrobci jako Opel a Fiat, Pežó a BMW a pod. musejí sdílet technologie, je to prostě fakt.

4. Viděl bych to na podržení vývoje v oblastech, v kterých má Saab tradici a hlavně kapacity (benzinové + ekobenzinové motory, design) a nákup "surovin" ve formě podvozkových platform, nafťáků, elektronických hračiček a pod. Krom toho, Saab přesto že třeba platformy podvozku bral od Opla, značně si je upravoval k obrazu svému (shodnost Vectra/Saab se pohybuje kolem 30%). Nová 9-5 má oproti Insignii (i když to není v podstatě podvozek Insignie, je to globální platforma, užíváná v různých konfiguracích i u jiných modelů, praxe běžná x-let třeba u VW) podvozek prodloužený a jinak laděný. Nebýt nekonečného masírování o podvozku Vectry/Insignie, troufám si tvrdit, že 95% lidí by mezi nima co se týče jízdy nenašlo žádnou souvislost :-!
27. 1. 2010 17:46
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
Já tady tu masírku o podvozku z Vectry taky nechápu, proč to musí být špatně? Nové Ečko od Mercedesu má v základu uplně konvenční podovzek a jaké jsou na něj výborné recenze a názory. Ono to je o tom jaké se použijou silentbloky, jestli se s podvozkem někdo pohraje nebo ne. Krásně to podle mě dokazují malosériové britské automobilky jako Lotus, TVR, nebo Ascari. To co oni dokážou s minimem, je fantastické, typicky britský přístup k autům. Prostě jsou načuchlí benzínem, motorsportem a podle toho to vypadá...
27. 1. 2010 17:56
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
tak tak. v ladění podvozků má Saab docela slušné know-how, některé komponenty pro Aero se dokonce i při kitech od Hirsche a pod. doporučují nechat původní, protože jsou prostě perfektně nastavené pro konkrétní model :yes:

tohle je cesta budoucnosti. Podvozková platforma, která se bude moci roztáhnout od nižší střední až po vyšší střední a důraz na ladění. U luxusnějších modelů samozřejmě jiné než u mainstreamu a pod.
Avatar - Pierro
27. 1. 2010 23:44
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
já mám víc než slušný nouhau v ladění podvozků u stodvaciášků a varťasů.... >:-[]
27. 1. 2010 23:48
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
Ty máš leda nouhau v sousedovic čivavě, ty podvozku.
Avatar - Pierro
27. 1. 2010 23:57
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
ty znáš mýho souseda?? sakra prde, ty máš taky voči všude... :-!
28. 1. 2010 00:05
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
Mám natáčecí xenony, vole! >:D :yes:
Avatar - Pierro
28. 1. 2010 00:37
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
kecálisto... ;-)
28. 1. 2010 00:40
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
No fakt vole?! >:D
Avatar - Pierro
28. 1. 2010 00:41
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
fáááákt...??? >:D
28. 1. 2010 00:46
Re: Jsem zvědav - Re: Nějak mi to nesedí
No fakt nekecám!!!!!!!! >:D >:D
neregistrovaný "Donovan"
26. 1. 2010 23:11
Skvělá zpráva.
Sice nemám vůbec tušení, co Spyker může se Saabem udělat (vývoj nových modelů na vlastních platformách - to těžko...), ale šance na to, že se ještě dočkáme pár parádních kousků se značkou Saab na kapotě, jsou momentálně nejvyšší za deset let. Přebouchaným Vectrám už snad definitivně odzvonilo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sybok
26. 1. 2010 23:14
Re: Skvělá zpráva.
Odzvonilo, tedka mas prebouchanou insignii :).
26. 1. 2010 23:58
Otázka je,
kdo tuhle taškařici vlastně za Spyker lepí.
Rozbalit vlákno
4
28. 1. 2010 00:05
Re: Otázka je,
Prej rusáci... :-O
Avatar - Pierro
28. 1. 2010 00:38
Re: Otázka je,
a co na to Míra Dušín???
28. 1. 2010 00:40
Re: Otázka je,
oupil si dáču v Leningradu
Avatar - Pierro
28. 1. 2010 00:42
Re: Otázka je,
bůdět nádo zatopíť.... ;-) :-)
27. 1. 2010 03:35
Panove nejak zapominate
Jak jsi tak ctu duskusi, tak zapominame na jeden velmi dulezity fakt - Spyker "koupil" SAAB za 74m USD + 556m od bank + 326 m v akciich nove firmy SAAB Spyker Automobiles. Takze by men zajimalo, kolik to ze % to GM v te nove automobilce bude mit..... jinde jsem cetl, ze hlavni pozadavek GM byl (proto taky ty jednani predtim zkrachovali) byl odchod ruskych investotu ze Spykeru.....[odkaz]
- to mne dovadi k tezi: uzka spoluprace GM-SAAB bude pokracovat v nezmensene intenzite (zde vyresena alespon zastecne otazka kde veznmou na vyvoj) - GM si chtel pohlidat techniku Oplu pred unikem rusum, ci jinym, proto taky neprodal Opel, jak se jen trosinku vzpamatoval.
Dale je VELMI dulezite pro GM, ze uz neni/nebude dale odpovedny za zavazky SAABU a a pripadne narustajici ztraty vuci bankam, dodavatelum, zamestancum.......
Dalsi vec co s enekdo divil 1100 dealeru - to je prave kouzlo SAABU - Spyker se netajil stim, ze to ho laka.... a to take lakalo Segio z FIATU - celosvetova dealerska sit a hlavne taktez fakt, ze SAAB je znam po celem svete, coz se o jine "prestiznejsi&individialisticke" automobilce pod kridly FIATu rici neda..... tim, ze FIAT OPEL&SAAB nekoupil zachranil Lancii alepon na nejakou dobu.....znacku svym pojetim a osudem SAABu velice podobnou, pro lidi, kteri vedi co chteji a neboji to dat na jevo a za svym nazorem si stat..... bohuzel je znama dobre pouze v Italii, trochu po Evrope a mimo ni uz vubec ne......
Tot lakadlo SAABu, nebot budovat globalni "luxusni" znacku z niceho je velmi narocne (finacne, marketigove, technicky) a uspela s tim v podtate jen Toyota s Lexem.... viz pokusy Nissanu apod..... Infiniti mimo US nikdo nezna..... atd....
Rozbalit vlákno
1