Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Fiat Croma: oficiální fotografie a informace

58 komentářů

Co jako chce basnik rici tim otesnym zadnim blatnikem? Skoda, ze nenavazuje na desing stare Cromy. Asi se fiat boji nemecke konkurence, takhle se snazi konkurovat seatu. Nevim nevim.
Prva skica uz bola zverejnena niekedy v 10/04. Inak, ja uz odvtedy rozmyslam, preco niekdo vyraba taketo auta. Na hatchback je to moc dlhe, na kombi kratke. Nepochybujem, ze auta ako Croma, Signum, Impreza (v tej druhej verzii), A3 Sportback (neviem podla coho dostala meno - lebo "sport" to teda nie je ani nahodou) si najdu svojich zakaznikov, ktori chcu prave toto. Lenze myslim ze moc ich nebude. Takze tato kategoria "crossover" je podla mna slepou ulickou.
A co sa tyka noveho Fiatu Croma - aspon z vonku sa mi dizajn nepaci ani co do dizajnoveho nametu - je taky usadli, bez zaujimaveho prvku. Proste obycajne auto.
Jestli jsou pravdive ty rozmery co tady uvadi tak delka 4,75m je presne stejna jako Honda Accord Tourer a to rozhodne neni male kombi.
Ja nehovorim ze to je male. Ale ze to nie je kombi (resp ze kombi porovnatelnej triedy je vacsie), ani hatchback. Hovorim o koncepcii karoserie, co je taky podivny mackopes!
Co je "porovnatelná trieda"?
stredna trieda. Mondeo, Primera, Laguna, atd...
Ze je větší než 4,75 m? Laguna? Možná mondeo. Ale jenom možná.
Kde si videl ze som napisal, ze Laguna je vacsia nez 4,75m???? Hovorim o porovnatelnej TRIEDE (a ako v kazdej, aj v strednej triede velkosti kolisu). Btw. moja Laguna II Grandtour ma presne 4695. Tych 55mm v prospech Cromy je zanedbatelna polozka. Ked uz, tak Croma ma asi lepsi batozinovy priestor (vzhladom k tomu ze vyzera ze nacuvala do lozkoveho vagonu), Laguna II Gdt je skor imidzove, nez pouzitelne kombi (o com sa mam moznost parkrat do roka presvedcit).
...no o Lagune II Grandtour by som uz netvrdil, ze je to imidzove kombi, je to presne taka vsehochut ako spominana Croma, o ktorej pises
...a este som zabudol...na Lagune sa mi nepaci hlavne ten cumak (rozumej predna maska), ale videl som uz faceliftovanu verziu a´la Megane II, ale to jej tiez moc nesvedci...ale nic proti Renaultu, snazi sa
A😜 "Na hatchback je to moc dlhe, na kombi kratke."

Myslim ze ak Fiat Croma povazujeme za zastupcu strednej triedy tak dlzka 4.75 je az az. Napr. Laguna Grandtour ma 4.7 a Volkswagen Passat Variant 4.68. Takze na kombi to nie je kratke ale skor dlhe.

Otazne je ci ale razvorom neaspiruje na vyssiu strednu triedu?
Stale si nerozumieme, ze? Nehovorim o dlzke, ale dizajnovych proporciach. Proste, toto auto je crossover (co Fiat vzdy tvrdil, ze aj bude - dokonca v tej suvislosti spominal koncept Opel signum). Takze este raz: dizajnovo (!!!!) takyto crossover povazujem za nejasny - ako kombi sa to dizajnovo (!!!!) ukazuje kratke, ako Hatchback dizajnovo (!!!!) dlhe. Plati pre vsetky auta, kt. som vymenoval vyssie. Jasneeee?
Ale celý život není jen ve škatulkách,říká se že šedá je teorie, zelený strom života. Je to prostě PROSTORNÉ AUTO PRO CESTUJÍCI .
Vyssie je mnou povedane ze urcite si zakaznikov najde. Nepopieram, ze je to priestranne. Cely ten cas hovorim o DIZAJNE. Co sa tyka tych skatuliek, ja mam Lagunu Grandtour a to tiez nie je typicke kombi. Paci sa mi aj R-Klasse a kopec inych crossoverov, len proste nemusim tento typ. Staci takto?
Asi před 14dny byl na automixu článek s fotkami a skicami nové Cromy a vypadala hrozně. Tohle už je jiná, docela příjemně překvapili (makaróni).
Taky se mi to docela líbí, na rozdíl od prvních retuší!
A to je prave na tom to dobre.
Tento názor mají většinou ti, kteří již řadu let spí a nesledují vývoj.
Súhlas Mark+Robert! A sú to "odborníci", čo v živote v ich autách ani nesedeli
Asi jsou protoze maj pravdu ja v par fiatech nejenom sedel ja i jel.
Hmmm! tak v tomto si urcite nesedel! mozno v nejakom polskom fiate!
Otevri oci a nauc se cist ja nepsal ze jsem jel v tomhle, ja psal ze jsem jel v jinych fiatech dnesni a drivejsi produkce. Jo a v polskym jsem jel ale ne v maluchu ale v 125p. Mel ho strejc.
Aha takže v dvoch... Maluch a dovezená Regata s 250 tis km...
Frajere, svezl jsem se nebo jsem jel jako spolujezdec. Fiat 125p, Uno 1,5i logo, Brava 1,4 1,6 1,8 potom punto 1,7D 1,1 Regata 1,6 Ritmo 1,7D Marea Weekend 1,6 1,9TD 100 a nakonec Ducato panorama 2,8JTD. Mozna jsem na neco zapomel. Mas jeste nejakej problem? Chytracku ubohej tedka argumentuj cim jsi jel Ty! Cus
To jsi nejel v Multiple. Pak bys nenadával na Fiaty.
je to vobyčejný
Cool neotřelý design zadní část #1 jsem yv2dav na intro3.
Vypadá suprově.Doufám,že nebude stát ranec.Jak stilo ze začátku.
Me se líbí. Bude to velký auto za doufám rozumný peníz. Snad se prosadí.
Ne že by to bylo vyloženě ošklivý, ale zvlášť ten předek je totálně bez nápadu... u fiata mě to trochu zaskočilo
Do března to vypracují k dokonalosti,bude to dobrý,jsem zvědavý na základní výbavu a cenu.Škodovkáři budou brečet se superbem,který není bezpečný ani jak punto.Ta příd se mě líbí,ve skutečnosti to bude pastva na oči,stejně jak panda ze předu
Aby jsi nakonec nebrečel ty, koukni se na crash testy , konkrétně na Fiata , Punto byla náhoda jinak většina Fiaťácký produkce je tříhvězdičková nebo dokonce dvou..
Panda má čtyři hvězdičky a Punto také. Stilo ještě v NCAP netestovali, ale určitě jich dostane plný počet a nová Croma podle mého nemůže dopadnout jinak. Takže brečet budet jen ty a ta tvá popelnice.
S tou popelnicí souhlasím.Stačilo se dívat na vyhlášení Auto Roku 2005 a sledovat jak lidi šílí po nejméně bezpečnym autě.Což je oktávka.Je pořád bezpečná jako když jí dělali v šedesátých letech...
Já ale nemyslím novou Octaviu, ta je mimořádně bezpečná a nedovolil bych si jí něco vytknout, protože není co. Ale ten člověk, který tady pomlouvá bezpečnost Fiatů, se sám vozí v nějaké polorozpadlé stodvacítce a jen závistí nadává.
Si magor který srovnává Fiata kterýho vyrobili v roce 1984 s Fabkou.Já taky neporovnávám punto s 105
Jestli je někdo magor , tak jsi to ty ty imbecile co neumí ani vyhledávat na internetu.Fiat Brava rok výroby 1998 dvě hvězdičky , plnejch 16 bodiků, MPV Doblo rok výroby 2004 tři hvězdičky plnejch 23 bodiků, Multipla rok 2001 tři hvězdičky plnejch 19 bodiků, Panda malá rok výroby 2004 tři hvězdičky 20 bodiků jak vyšitejch Punto z roku 1996 2 hvězdičky radši ho bodově ani neklasifikovali , z roku 1999 už mělo Punto 26 bodíků, čtyři hvězdičky Seicento rok 2000 jen jednu hvězdičku za 12 bodíků , Načež škodovka všechny vozy od roku 2000 čtyřhvězdičkové..
Ty testy jsou akorat marketingovym tahem, v jednom spanelskym crash testu bylo stilo proti golfu 4 a bylo znatelne lepsi, golf skoncil z 5 aut na poslednim miste, pak nekomu ver, navic se mi teda moc nezda strategie ncapu, kdyz povoluje delat testy nekolikrat, aby to auto dostalo vic hvezdicek, navic nektery bodovy hodnoceni jsou naprosto nesmyslny, protoze staci pridat nejakou samolepku a uz ma auto o hvezdicku navic, jde o balamuceni lidi a ty jses tupec, kdyz veris vsemu, co ti v novinach napovidaj
navic,, kdyz budes cist co tam pisou, tak sice oktavka ma 4 hvezdicky, ale nedostatecnou ochranu nohou ridice, coz na tak velky auto je teda slabota
No když si to přečteš, tak je slabá v tom, že se nohy řidiče "potkají" s palubkou - to je vše. A nevím proč pořád někdo píše, že je oktávka velký auto - je to nižší střední třída i když ji zařadili do střední (tím neříkám, že by pak dostala víc bodů). Ono v laboratořích se jim to testuje, ale skutečný život je někde jinde. Ve skutečném životě se pak počítá každý centimetr z délky kapoty .
Zabudol si však napísať, že testovali Pandu v základe s jedným airbagom. Keby testovali Fabiu Junior tipujem, že by mala tak pol hviezdičky. Nerozumiem prečo stále škodováci riešia svoje komplexy v debatách o fiatoch.
To je trošku omyl - Fabia byla testována taky jen s jedním airbagem - takže klídek - a dostala . Neřeším si svoje komplexy, jen píšu pravdu.
Brava byla představena 1996, co takhle ji porovnat s auty z druhé poloviny 90-tých let Brava 16 bodů, Xantia * 9 bodů, Xara *** 20 bodů, 306 *** 18 bodů, BMW 3 * 10 bodů, Saab 900 * 12 bodů, Escort ** 14 bodů, Almera * 14 bodů, Lancer * 14 bodů. Siecento je z roku 97 možná 98 (2000 ho teprv testovali), uznávám že nic moc, ale Saab, etalon bezpečnosti z té samé doby dopadl bodově úplně stejně. Doblo není MPV ale rozvážková piksla, porovnejme ho s přímou konkurencí, Doblo *** 23 bodů, Berling👋Partner *** 18 bodů, Kangoo **** 26 bodů. Podprůměrná je akorát Multipla *** 19 bodů, Zafira *** 22 bodů, Picaso **** 27 bodů, Scenic I ** 29 bodů. Takže suma sumárum je na tom Fiat stejně jako ostatní.
Stilo 28 bodů, o bod víc než Octavia II , stejně jako Passat ale jsou samozřejmě i lepší i horší ale Punto náhoda?
Pro zajímavost, porovnání Fiatů s u nás nejčastější konkurencí: Panda * 20 bodů (Matiz *** 19 bodů), Punto **** 26 bodů (Fabia **** 26 bodů), Stilo **** 28 bodů (Octavia I **** 25 bodů, Octavia II **** 27 bodů, 307 **** 30 bodů), Ulyssee ***** 32 bodů (Sharan * 21 bodů).
Bohužel musim rict: JE TO PRISERNY! Skoro jako kazdy novy Fiat! Ve skrytu duse jsem si pral, aby to bylo po designove strance alespon trochu v duchu stare Cromy... Myslim, ale, ze az to prijde na trh, rovnou na to udelaji akci - 20% jako na Stilo a par kousku prodaji. Za rok a pul prijde facelift (stejne jako Stilo) a zase tech kousku par prodaji. Za tri roky to bude nejlevnejsi ojetina na trhu - myslim ze trilete auto bude tak za 100 tis. a ja si ho v JTD pujdu koupit...
Na Italy to je hodně fádní , jako by ztratily odvahu v desingu.Asi se nakazily fádním funkcionalismes od Volskwagnu ,Škoda a zbytek divize.
Je to nuda .
len aby to nebol posledný chybný krok fiatu , trhák to určite nebude
Fiat není pro škodovácký zabedněnce.
Doufam, ze na nove Crome v Turine jeste trochu zapracuji a pak to bude pekny a dobry auto. S nikym se tu nechci dohadovat co je lepsi nebo horsi ale Octavia nebo Passat vsechno to je pro me Volkswagen a tim to hasne. Mame v rodine Tuareg a muzu vam rict ze bych ho nechtel. Je to auto, proste auto a nic vic nic min, osobnost ale zadna a nevim, jak vy ale ja vybiram auta nejen rozumem, ale i srdcem.
Tuareg není WV,ale 1203 která se přesunula z Trnavy do Bratislavi
Kámo, nevěděl jsem, že i ***i se naučí používat PC. Máš v hlavě pořádne nasráno.
Měli bychom to probrat u piva-Tuareg se vyrábí v Bratislavě,stejně jako Golf a jestli se nepletu,tak A3-ale asi ta v Madarsku s TT.Tuareg když je nový tak OK.1203 když je nová taky OK.Tuareg-100 000Km KO.1203-100 000km KO nejsou to náhody nebo zhody?Já mám nasráno a ty tam nemáš nic.
Tá croma je pekná,aj motorizácia je sľubná,aj jej prajem aby uspela,ale posledné slovo vždy povie CENA,kvôli ktorej nemá IDEA šancu stať sa všeobecne populárnym modelom.
Nemůžu říct, že by se mi na tomto Fiatu něco vyloženě nelíbilo nebo že by byl nějaký hnusný, ale připadá mi naprosto nezajímavý, stejně jako naprostá většina Fiatů z posledních let. Nevím, jak je to s kvalitou, nikdy jsem žádného Fiata neměl, jen vím, že kdysi prý rezly před očima a dnes už by údajně měly být na úrovni konkurence, nicméně myslím, že touto pošramocenou pověstí tato automobilka trpí stále. Proto si taky myslím, že aby se jim podařilo lépe proniknout, musí dělat designově zajímavá auta jako správní "taliáni". Jejich situace je totiž něco úplně jiného než např. Volkswagen, jež má dlouhá léta pověst kvalitních a spolehlivých vozů (i když hromadné stahování do servisů se nevyhýbá ani jim), a proto ať přijdou na trh s jakkoli neforemnou krabicí, lidi z toho stejně budou celí pryč a budou to kupovat jako o život. Jo a mimochodem, zdá se mi to nebo i vám ty zadní lampy připadají jako zvětšeniny těch z Ibizy?
😄
Nechápu co někteří lidi mají proti Fiatu jako značce.Každá automobilka má měla a bude mít horší a lepší chvíle.Ale kolikrát ty keci typu "Fiat není auto" protože mi to řekl strejc nebo někdo jinej prostě nesnášim.Řekl bych že je to díky tomu že jsou češi kapánek poněmčený.jinak už nějakej čas Fiata vlastnim a nemužu si na spolehlivost toho auta vubec stěžovat.Prosě Italský káry jsou nejlepší a tečka😄