všude samé nasávací otvory v singlframe, pod světly, za bočními okénky, za zadním oknem, kola( která jsou mimochodem asi to nehezčí na celém, autě a to protože jsou fakt krásný), a zadní difizor, je taky jedno velký žábro >:D ale jinak proč ne.. jen snížit počet tady těch nesmyslů.
0 - 100 km/h za 5,9 s
60 - 120 km/h za 5,1 s.
výkon 150 kW výkonu a 2650 Nm na kolesách.
Max. rýchlosť OBMEDZENÁ na 200 km/h
dojazd 250 km
hmotnosť 955 kg auto + 400 kg batérie = 1355 kg
Tak nech mi teraz niekto povie, že je ešte skoro na reálny elektromobil so slušným dojazdom. Na štvormetrové auto na praktické použitie by vpohode stačil polovičný výkon, veľká maximálka a zrýchlenie špičkového športiaka nie sú potrebné.
Pri znížení výkonu by aj dojazd šiel hore (kľudne to môže niekto, kto sa vyzná, spočítať), aj keď 250 km do mesta je už celkom slušná ponuka. Stačí prestať plytvať kilowattmi.
Doba predvádzania schopností elektriny končí (Tesla), je načase predviesť sa niečím praktickejším a použiteľným.
Pekná Audinka, ale poňatím už trošku po funuse.
Čo sem pletieš zase budúcnosť? Píšem o súčasnosti, o dnešku, nie čo bude o 15 rokov.
Časom bude kapacita akumulátorov, kapacitorov či niečoho celkom nového dvojnásobná voči súčasnosti a so zlomkom súčasnej hmotnosti. Infraštruktúra sa prispôsobí a na elektrinu bude môcť byť všetko, aj superšporty.
Lenže dnes sú elektromobily ešte v plienkach. Pár priekopníkov na svoje super-elektrá zákazníkov našlo - ale nie je to job pre ďalších a ďalších, ostanú už len drahými módnymi výstrelkami, na ktoré sa rýchle zabudne. Elektromobil už treba priblížiť masám, nie pár vyvoleným.
Zapomněl jsi na cenu. Jasně, pokud postavíš lehoučké aerodynamické kupátko se špičkovou technologií, dle očekávání to bude jezdit slušně. Pro masové rozšíření je ale potřeba, aby příslušné technologie ještě trošku zlevnily...
To nepopieram, cena je stále zaklínadlo, a hliníková skriňa bude vždy drahšia ako klasická oceľová. Ale dá sa aj to, viď napr. Audi A2. Pri cca švrtinových nákladoch na energiu voči benzínu by ani cena nemusela byť až takou prekážkou. Bola by to predsa Audina. Prémiové kompakty nekupujú ľudia, čo na ne nemajú, bola by to stále trochu prestíž, ale iného typu ako športové kupé, ktoré by si manželke na cesty do mesta asi nekúpil.
Poloviční výkon ??? Je to přece Audi, ti si nemůžou dovolit osazovat nějaké slabé motory. 150kW teda není moc a od auta, které je sportovní coupe bych teda čekal jízdní vlastnosti na vysoké úrovni. Zajímavější bude systém pohonu všech kol, teoreticky by mělo jít nejlepší možné řešení s vysokým stupněm individualizace. Chtěl bych vidět ty gumy, co přenesou 2600Nm na silnici >:D >:D >:D
Ten krútiaci moment bude skôr lineárnych 265 Nm, tuším skôr preklep. ;-)
Inak o tom akurát píšem, podľa mňa by takéto mňamkové kupátko mali spraviť s poriadnym klasickým pohonom a elektriku zabudovávať do niečoho iného a s iným účelom. Písal som o tom a o ničom inom. :-)
Právěže to mi přijde odvážné jít do něčeho sportovního a ne do pojízdné nákupní tašky na baterky. To je výzva.
Bude patřit mezi TT, Scirocco a ostatní líbivé coupatka. Chtějí dokázat, že elektromobily můžou být i se sportovním zaměřením. Audi už pár zvratů v automobilovém světě má.
Proč by to byl překlep, 2650 Nm není nereálné. Navíc je to hodnota udávaná na kolech.
Pokud budu mít naftový motor s 500Nm, pak na kolech budu mít na první rychlostní stupen (převod cca 9) 4500Nm. Takže těch 2650Nm není nic extrémního.
V tom prípade si na tento údaj musím zvyknúť. Podobné hodnoty sa pri autách bežne neuvádzajú. ;-)
Ibaže pokiaľ má toto Audi motory v kolesách, muselo by mať v kolesách alebo priamo vtelese motora aj stály prevod, inak si ten nárast momentu neviem predstaviť. Alebo píšem z cesty?
Pokud jsem to správně pochopil, tak jsou poháněná jen zadní kola. Každý elektromotor pro jedno kolo zadní nápravy. V kolech umístěný myslím nebudou, na to jsou dost výkonný. Těch 2650Nm je součtová hodnota. Pokud budu brát, že při 200km/h točí motor 2500min-1 na 19palcových kolech. Pak je převod motor-kolo okolo 1,55. Takže motor dává zhruba 800Nm. Elektromotor má nižší otáčky než spalovací motor, proto nemusí být celkový převod tak velký a stačí mu jen malá 2° převodovka.
Pravda, z textu nevyplýva, že elektromotory sú v kolesách, asi by to, ako píšeš, ani nebolo v tomto prípade možné. Škoda, mohli pustiť viac info, aj konštrukcia karosérie, kombinujúca kompozity a hliník môže byť veľmi zaujímavá.
prave ze pisou na silnici a ne na motoru. Bez znalosti celkovyho prevodu a ucinnosti ten na motoru nezjistis. Neuvadi ani pri jakych otackach je ten vykon 150kW dosahovanej, z cehoz by se to dalo spocitat.
bezny auto s nejvyssim momentem napr. 250Nm a celkovym prevodem na 1. rychl. stupen ma taky na kole pres 2500Nm :-)
presne to nezistis, ale da sa to odhadnut. pri kompaktnych rozmeroch a takom vykone to bude mozno okolo 500Nm... a ten max. vykon bude dosahovany v urcitom spektre otacok, dajme tomu 1500-2500 ot/min. potom to uz pojde dolu.
Ano, zlikvidujme. Jsem pro. Až ti bude za domem stát minaret a vyřvávat ti 5x denně na ty pomatence, probereš se. Jsi zatím slepý, ale to poznáš, neboj.
P.S. Jsem něco mnohem horšího než ten řidič se šálou :-! A nestydím se za to.
Spíš by sis měl ujasnit svoje postoje, v jiných svých příspěvcích řešíš benzinpumpy a jako dream cars máš auta na benzín.Dále bych chtěl podotknout že určitě máš ve svém okolí nepřeberné množství plastů...
Pokud se nepletu tak je spojuje ropa od těch zlích arabů...Ale ti arabové co žijí z ropy nemají potřebu se sem do evropy cpát.
Za tím jsi slepý možná tak ty a možná i sám, když věříš na černobílost světa jako holohlavci.P.s.:Lidé si potřebují uvědomit svoji národní identitu sami, nutit je k tomu nemá cenu.Státy jako Nizozemsko si to začínají uvědomovat teprve až když je pozdě.
No, Ondro, jedna věc: Pokud se chceš tvářit chytře, piš alespoň bez chyb, jo? (Kdybys chodil do školy, tak bys věděl, o čem mluvím) ;-)
Další věc, hlavu mám plnou vlasů, takže tato poznámka je nějak mimo mísu ;-)
Ano, řeším benzinpumpy, ty ne? Ano, můj sen jsou jedině auta na benzin, protože zatím hybrid nebo full-hybrid s benzinovým zvukem nebyl vymyšlen. Jo a kdyby ses aspoň jednou projel v Q7 V12 TDI, taky by sis říkal, zda to není benzin s obrovským krouťákem ;-)
A ano, plastů mám kolem sebe mnoho. Můžu za to, že se zatím plast vyrábí z ropy a žádná alternativa nebyla vymyšlena? A věci, které potřebuji se vyrábějí z plastu? Zrovna píši na laptopu s plastovými tlačítky, mám u něj plastová sluchátka a plastovou myš, předemnou okna z plastu, vlevo ode mě DVD v plastových obalech...
A poslední věc: Vypadá to, že jsem tady jediný, kdo si uvědomuje nebezpečí spojené s arabským světem. Ovšem za "hranicemi" tohoto webu je počet lidí, kteří jsou vyléčeni z tzv. evropské integrace zavedené cca v 60. letech v milionech. Ovšem, ty si to uvědomíš asi moc pozdě. Já už to vidím.
P.S. Přečti si občas noviny nebo se podívej na různá videa zpravodajských serverů a zvláště pak na ty necenzurovaná.
P.S.2: Stejně tomuto příspěvku asi neporozumíš. Škoda. Měl bys. Měj se Ondro.
Řeš problémy co jsou, mně momentálně vadí arabové nejméně.Je tu ješte jedná menšina co se všude ukazuje.
A hlavně mi neříkej čemu bych měl porozumět, jelikož to samé mi bylo říkáno za bolševika...Na takové kecy jsem alergický až bych vraždil.Tváříš se jako největší kápo století, ale kdyby se do sousedství nastěhovali arabové tak budeš první co se strachy posere...
A pamatuj názor nedělají slova, ale činy :-! Jestli to vůbec pochopíš...
Oproti arabákům je tady ta menšinová verbeš nic, věř mi. Vím, o čem mluvím. Dá se říct, že mi žijí v blízkosti, takže vím, co to obnáší a jak jednat. Tak se neukvapuj za mě dělat názory (nemáš to náhodou nerad?).
Kápem jsi mě jmenoval ty, nic jsem tady nenaznačil. To fakt nečteš???
A ano, činy dělají člověka. Máš naprostou pravdu. Taky už jsem se proti tomu, co se na nás tlačí z blízkého východu a Afriky přičinil. Pomáhám médiím a obyčejným lidem v boji.
Jsem opravdu zvědav, co mi teď odepíšeš ty frajere.
PS: Komunisty taky nesnáším, v tom se mimořádně shodnem!
Mi teda vysvětli, jak se se synchronním motorem plynule rozjedeš. :-!
Hybridy mají převodovku a spal motor navíc, to to vyřeší, ale čistě elektrické vozidla ... ;-)
Práve kvôli rozbehu a udržaniu otáčok myslím, že je asynchrónny motor lepším riešením, no ktovie, synchrónny s nejakým vinutím navyše to môže riešiť...
Nie je mi jasné iba to, prečo vraj každý normálny konštruktér zvolí iba synchrónny motor...
To není jasné ani mě, možná nám to ještě pan "konstruktér" vysvětlí.
Když použiju synchronní motor, musím automaticky zvolit i převodovku nebo nějaký variátor, což jsou kila navíc a silná stránka, kde by se dalo ušetřit u elektromobilu se ztrácí.
ja sa to pokusim zjednodusit. v elektromobiloch a hybridoch sa pouziva synchronny motor s permanentnymi magnetmi (sspm).
asynchronny motor je v tomto pripade nevhodny, kvoli potrebe magnetizacneho prudu. v SSPM vytvaraju magneticke pole magnety, ktore nijaky prud nepotrebuju - setri sa tym energia z baterii, resp. zvysi sa dojazd. ;-)
tieto motory su napajane cez vykonovy menic prudu; vhodnym naprogramovanim nie je problem rozbehnut akykolvek motor... ;-)
a konstrukter bohuzial nie som... ;-\
S převodovkou rozběhneš cokoli, ale takto natvrdo? To by šlo rychle do kytek.
V elektromobilch se používají jak asynchronní, tak i synchronní motory. ;-)
prevodovka a spojka su nutnost u spalovacich motorov ale pri elektromobiloch by boli viacmenej zbytocne. hoci prevodovka by sa mohla pouzit, vo vacsine pripadov by to asi ale bola len zbytocna zataz (o: rozbeh aj bez nej je bezproblemova zalezitost (pri nizkovykonnom EM by mohla byt problematicka)
samozrejme, v elektromobiloch sa principialne moze pouzit akykolvek elektromotor, ale SSPM je pri rovnakom vykone asi najvyhodnejsi z hladiska spotreby.