Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi e-tron: Čtyřmetrové elektro-kupé dostává reálnější podobu

Jméno zůstává, studie se ale už po půl roce radikálně mění. V Detroitu je k vidění druhý koncept e-tron s plně elektrickým pohonem.
Zpět na článek
12. 1. 2010 12:15
12. 1. 2010 13:12
12. 1. 2010 13:29
12. 1. 2010 14:23
12. 1. 2010 14:27
12. 1. 2010 20:05
12. 1. 2010 14:03
12. 1. 2010 14:19
12. 1. 2010 14:18
12. 1. 2010 14:21
12. 1. 2010 14:30
12. 1. 2010 20:07
12. 1. 2010 16:36
12. 1. 2010 19:07
12. 1. 2010 17:50
12. 1. 2010 20:10
12. 1. 2010 21:05
13. 1. 2010 07:48
12. 1. 2010 16:33
12. 1. 2010 19:13
12. 1. 2010 21:06
12. 1. 2010 15:50
13. 1. 2010 08:10
13. 1. 2010 17:08
14. 1. 2010 17:05
15. 1. 2010 10:12
12. 1. 2010 19:16
13. 1. 2010 08:11
13. 1. 2010 08:58
13. 1. 2010 11:15
13. 1. 2010 11:17
13. 1. 2010 11:25
13. 1. 2010 11:41
13. 1. 2010 12:38
13. 1. 2010 12:45
13. 1. 2010 13:20
Avatar - delphino
12. 1. 2010 12:15
žábron
všude samé nasávací otvory v singlframe, pod světly, za bočními okénky, za zadním oknem, kola( která jsou mimochodem asi to nehezčí na celém, autě a to protože jsou fakt krásný), a zadní difizor, je taky jedno velký žábro >:D ale jinak proč ne.. jen snížit počet tady těch nesmyslů.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - robertPLUS
12. 1. 2010 12:49
maju noveho designera?
to aud vymenilo designera? protoze sa mi i zacinaju libit. toto i ta nova A7 konecne trosku vasne.. :yes:
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2010 13:12
E-Audi
0 - 100 km/h za 5,9 s
60 - 120 km/h za 5,1 s.
výkon 150 kW výkonu a 2650 Nm na kolesách.
Max. rýchlosť OBMEDZENÁ na 200 km/h
dojazd 250 km
hmotnosť 955 kg auto + 400 kg batérie = 1355 kg

Tak nech mi teraz niekto povie, že je ešte skoro na reálny elektromobil so slušným dojazdom. Na štvormetrové auto na praktické použitie by vpohode stačil polovičný výkon, veľká maximálka a zrýchlenie špičkového športiaka nie sú potrebné.
Pri znížení výkonu by aj dojazd šiel hore (kľudne to môže niekto, kto sa vyzná, spočítať), aj keď 250 km do mesta je už celkom slušná ponuka. Stačí prestať plytvať kilowattmi.

Doba predvádzania schopností elektriny končí (Tesla), je načase predviesť sa niečím praktickejším a použiteľným.
Pekná Audinka, ale poňatím už trošku po funuse.
Rozbalit vlákno
19
12. 1. 2010 13:29
Re: E-Audi
Neuniká ti smysl tohoto auta?

Proč by měla být "poňatím už trošku po funuse"?
12. 1. 2010 14:23
Re: E-Audi
Totálne zbytočná otázka. Skús prečítať ešte raz a pochopiť. Nepamätáš si to z vojny? "Opakovat až do úplného zvládnutí (zblbnutí)"... >:-[]
12. 1. 2010 14:27
Re: E-Audi
Chceš teda tvrdit, že elektromobily v třídě supersportů v budoucnu nebudou existovat a budou zbytečné? -> "poňatím už trošku po funuse".
12. 1. 2010 20:05
Re: E-Audi
Čo sem pletieš zase budúcnosť? Píšem o súčasnosti, o dnešku, nie čo bude o 15 rokov.
Časom bude kapacita akumulátorov, kapacitorov či niečoho celkom nového dvojnásobná voči súčasnosti a so zlomkom súčasnej hmotnosti. Infraštruktúra sa prispôsobí a na elektrinu bude môcť byť všetko, aj superšporty.
Lenže dnes sú elektromobily ešte v plienkach. Pár priekopníkov na svoje super-elektrá zákazníkov našlo - ale nie je to job pre ďalších a ďalších, ostanú už len drahými módnymi výstrelkami, na ktoré sa rýchle zabudne. Elektromobil už treba priblížiť masám, nie pár vyvoleným.
Avatar - Emel
12. 1. 2010 14:03
Re: E-Audi
Zapomněl jsi na cenu. Jasně, pokud postavíš lehoučké aerodynamické kupátko se špičkovou technologií, dle očekávání to bude jezdit slušně. Pro masové rozšíření je ale potřeba, aby příslušné technologie ještě trošku zlevnily...
12. 1. 2010 14:19
Re: E-Audi
To nepopieram, cena je stále zaklínadlo, a hliníková skriňa bude vždy drahšia ako klasická oceľová. Ale dá sa aj to, viď napr. Audi A2. Pri cca švrtinových nákladoch na energiu voči benzínu by ani cena nemusela byť až takou prekážkou. Bola by to predsa Audina. Prémiové kompakty nekupujú ľudia, čo na ne nemajú, bola by to stále trochu prestíž, ale iného typu ako športové kupé, ktoré by si manželke na cesty do mesta asi nekúpil.
Avatar - bubucci
12. 1. 2010 14:18
Re: E-Audi
Poloviční výkon ??? Je to přece Audi, ti si nemůžou dovolit osazovat nějaké slabé motory. 150kW teda není moc a od auta, které je sportovní coupe bych teda čekal jízdní vlastnosti na vysoké úrovni. Zajímavější bude systém pohonu všech kol, teoreticky by mělo jít nejlepší možné řešení s vysokým stupněm individualizace. Chtěl bych vidět ty gumy, co přenesou 2600Nm na silnici >:D >:D >:D
12. 1. 2010 14:21
Re: E-Audi
Ten krútiaci moment bude skôr lineárnych 265 Nm, tuším skôr preklep. ;-)
Inak o tom akurát píšem, podľa mňa by takéto mňamkové kupátko mali spraviť s poriadnym klasickým pohonom a elektriku zabudovávať do niečoho iného a s iným účelom. Písal som o tom a o ničom inom. :-)
Avatar - bubucci
12. 1. 2010 14:30
Re: E-Audi
Právěže to mi přijde odvážné jít do něčeho sportovního a ne do pojízdné nákupní tašky na baterky. To je výzva.
Bude patřit mezi TT, Scirocco a ostatní líbivé coupatka. Chtějí dokázat, že elektromobily můžou být i se sportovním zaměřením. Audi už pár zvratů v automobilovém světě má.
12. 1. 2010 20:07
Re: E-Audi
To už dokázali iní. Je to ako umenie pre umenie - bez hlbšieho zmyslu. Teda pokiaľ športové elektro-kupé od Audi neostane iba štúdiou.
12. 1. 2010 16:36
Re: E-Audi
Asynchronni motor nema linearni prubeh momentu
12. 1. 2010 19:07
Re: E-Audi
ked je napajany menicom, tak ma... ;-)
12. 1. 2010 17:50
Re: E-Audi
Proč by to byl překlep, 2650 Nm není nereálné. Navíc je to hodnota udávaná na kolech.
Pokud budu mít naftový motor s 500Nm, pak na kolech budu mít na první rychlostní stupen (převod cca 9) 4500Nm. Takže těch 2650Nm není nic extrémního.
12. 1. 2010 20:10
Re: E-Audi
V tom prípade si na tento údaj musím zvyknúť. Podobné hodnoty sa pri autách bežne neuvádzajú. ;-)
Ibaže pokiaľ má toto Audi motory v kolesách, muselo by mať v kolesách alebo priamo vtelese motora aj stály prevod, inak si ten nárast momentu neviem predstaviť. Alebo píšem z cesty?
12. 1. 2010 21:05
Re: E-Audi
Pokud jsem to správně pochopil, tak jsou poháněná jen zadní kola. Každý elektromotor pro jedno kolo zadní nápravy. V kolech umístěný myslím nebudou, na to jsou dost výkonný. Těch 2650Nm je součtová hodnota. Pokud budu brát, že při 200km/h točí motor 2500min-1 na 19palcových kolech. Pak je převod motor-kolo okolo 1,55. Takže motor dává zhruba 800Nm. Elektromotor má nižší otáčky než spalovací motor, proto nemusí být celkový převod tak velký a stačí mu jen malá 2° převodovka.
13. 1. 2010 07:48
Re: E-Audi
Pravda, z textu nevyplýva, že elektromotory sú v kolesách, asi by to, ako píšeš, ani nebolo v tomto prípade možné. Škoda, mohli pustiť viac info, aj konštrukcia karosérie, kombinujúca kompozity a hliník môže byť veľmi zaujímavá.
12. 1. 2010 16:33
Re: E-Audi
prave ze pisou na silnici a ne na motoru. Bez znalosti celkovyho prevodu a ucinnosti ten na motoru nezjistis. Neuvadi ani pri jakych otackach je ten vykon 150kW dosahovanej, z cehoz by se to dalo spocitat.

bezny auto s nejvyssim momentem napr. 250Nm a celkovym prevodem na 1. rychl. stupen ma taky na kole pres 2500Nm :-)
12. 1. 2010 19:13
Re: E-Audi
presne to nezistis, ale da sa to odhadnut. pri kompaktnych rozmeroch a takom vykone to bude mozno okolo 500Nm... a ten max. vykon bude dosahovany v urcitom spektre otacok, dajme tomu 1500-2500 ot/min. potom to uz pojde dolu.
Avatar - Pjenkava
12. 1. 2010 15:50
Absolutorium
Absolutní nádhera! Dlouho mě žádnej design tak nechytl u srdce... ! :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Johny.Rico
12. 1. 2010 18:37
DEJTE ARABÁKŮM NA PR*EL!!!!!!!
Tak, jen to vyvíjejte a lidi, kupujte to!!!! Nechcete přece dávat prachy těm pískožroutům, kteří ohrožují Evropu!

Škoda, že Číně je vše u pr*ele 8-s
Rozbalit vlákno
11
12. 1. 2010 20:06
Re: DEJTE ARABÁKŮM NA PR*EL!!!!!!!
Aha tak si máme kupovat auta na elektřinu abychom zlikvidovali celý arabský svět?
Nejsi ty taky řidič tramvaje se šálou? :-!
Avatar - Johny.Rico
12. 1. 2010 22:14
Re: DEJTE ARABÁKŮM NA PR*EL!!!!!!!
Ano, zlikvidujme. Jsem pro. Až ti bude za domem stát minaret a vyřvávat ti 5x denně na ty pomatence, probereš se. Jsi zatím slepý, ale to poznáš, neboj.

P.S. Jsem něco mnohem horšího než ten řidič se šálou :-! A nestydím se za to.
12. 1. 2010 23:55
Re: DEJTE ARABÁKŮM NA PR*EL!!!!!!!
Johny, jak jde business? [odkaz]
13. 1. 2010 17:08
Re: Business
Spíš by sis měl ujasnit svoje postoje, v jiných svých příspěvcích řešíš benzinpumpy a jako dream cars máš auta na benzín.Dále bych chtěl podotknout že určitě máš ve svém okolí nepřeberné množství plastů...
Pokud se nepletu tak je spojuje ropa od těch zlích arabů...Ale ti arabové co žijí z ropy nemají potřebu se sem do evropy cpát.

Za tím jsi slepý možná tak ty a možná i sám, když věříš na černobílost světa jako holohlavci.P.s.:Lidé si potřebují uvědomit svoji národní identitu sami, nutit je k tomu nemá cenu.Státy jako Nizozemsko si to začínají uvědomovat teprve až když je pozdě.
Avatar - Johny.Rico
13. 1. 2010 22:22
Re: Business
No, Ondro, jedna věc: Pokud se chceš tvářit chytře, piš alespoň bez chyb, jo? (Kdybys chodil do školy, tak bys věděl, o čem mluvím) ;-)
Další věc, hlavu mám plnou vlasů, takže tato poznámka je nějak mimo mísu ;-)
Ano, řeším benzinpumpy, ty ne? Ano, můj sen jsou jedině auta na benzin, protože zatím hybrid nebo full-hybrid s benzinovým zvukem nebyl vymyšlen. Jo a kdyby ses aspoň jednou projel v Q7 V12 TDI, taky by sis říkal, zda to není benzin s obrovským krouťákem ;-)
A ano, plastů mám kolem sebe mnoho. Můžu za to, že se zatím plast vyrábí z ropy a žádná alternativa nebyla vymyšlena? A věci, které potřebuji se vyrábějí z plastu? Zrovna píši na laptopu s plastovými tlačítky, mám u něj plastová sluchátka a plastovou myš, předemnou okna z plastu, vlevo ode mě DVD v plastových obalech...
A poslední věc: Vypadá to, že jsem tady jediný, kdo si uvědomuje nebezpečí spojené s arabským světem. Ovšem za "hranicemi" tohoto webu je počet lidí, kteří jsou vyléčeni z tzv. evropské integrace zavedené cca v 60. letech v milionech. Ovšem, ty si to uvědomíš asi moc pozdě. Já už to vidím.

P.S. Přečti si občas noviny nebo se podívej na různá videa zpravodajských serverů a zvláště pak na ty necenzurovaná.

P.S.2: Stejně tomuto příspěvku asi neporozumíš. Škoda. Měl bys. Měj se Ondro.
14. 1. 2010 17:05
Re: Business
Řeš problémy co jsou, mně momentálně vadí arabové nejméně.Je tu ješte jedná menšina co se všude ukazuje.

A hlavně mi neříkej čemu bych měl porozumět, jelikož to samé mi bylo říkáno za bolševika...Na takové kecy jsem alergický až bych vraždil.Tváříš se jako největší kápo století, ale kdyby se do sousedství nastěhovali arabové tak budeš první co se strachy posere...

A pamatuj názor nedělají slova, ale činy :-! Jestli to vůbec pochopíš...
Avatar - Johny.Rico
14. 1. 2010 18:56
Re: Business
Oproti arabákům je tady ta menšinová verbeš nic, věř mi. Vím, o čem mluvím. Dá se říct, že mi žijí v blízkosti, takže vím, co to obnáší a jak jednat. Tak se neukvapuj za mě dělat názory (nemáš to náhodou nerad?).
Kápem jsi mě jmenoval ty, nic jsem tady nenaznačil. To fakt nečteš???
A ano, činy dělají člověka. Máš naprostou pravdu. Taky už jsem se proti tomu, co se na nás tlačí z blízkého východu a Afriky přičinil. Pomáhám médiím a obyčejným lidem v boji.
Jsem opravdu zvědav, co mi teď odepíšeš ty frajere.

PS: Komunisty taky nesnáším, v tom se mimořádně shodnem!
15. 1. 2010 10:12
Re: Business
Nic tahle diskuze nemá smysl...
Avatar - Johny.Rico
15. 1. 2010 12:00
Re: Business
Nemá, proto jsem ti taky napsal SZ, tak se podívej.
12. 1. 2010 19:16
asm?
preco by tam davali asynchronne motory? ked sa v inych elektromobiloch a hybrydoch pouzivaju synchronne? to isto bude len nejaky preklep... :-)
Rozbalit vlákno
9
13. 1. 2010 08:58
Re: asm?
a nie je to snad pravda? normalny konstrukter by tam iny motor ani nedal, jedine, ze by chcel usetrit (ale na nespravnom mieste)... ;-)
13. 1. 2010 11:15
Re: asm?
každé riešenie má plusy aj mínusy
13. 1. 2010 11:17
Re: asm?
Mi teda vysvětli, jak se se synchronním motorem plynule rozjedeš. :-!
Hybridy mají převodovku a spal motor navíc, to to vyřeší, ale čistě elektrické vozidla ... ;-)
13. 1. 2010 11:25
Re: asm?
Práve kvôli rozbehu a udržaniu otáčok myslím, že je asynchrónny motor lepším riešením, no ktovie, synchrónny s nejakým vinutím navyše to môže riešiť...
Nie je mi jasné iba to, prečo vraj každý normálny konštruktér zvolí iba synchrónny motor...
13. 1. 2010 11:41
Re: asm?
To není jasné ani mě, možná nám to ještě pan "konstruktér" vysvětlí.
Když použiju synchronní motor, musím automaticky zvolit i převodovku nebo nějaký variátor, což jsou kila navíc a silná stránka, kde by se dalo ušetřit u elektromobilu se ztrácí.
13. 1. 2010 12:38
Re: asm?
ja sa to pokusim zjednodusit. v elektromobiloch a hybridoch sa pouziva synchronny motor s permanentnymi magnetmi (sspm).
asynchronny motor je v tomto pripade nevhodny, kvoli potrebe magnetizacneho prudu. v SSPM vytvaraju magneticke pole magnety, ktore nijaky prud nepotrebuju - setri sa tym energia z baterii, resp. zvysi sa dojazd. ;-)
tieto motory su napajane cez vykonovy menic prudu; vhodnym naprogramovanim nie je problem rozbehnut akykolvek motor... ;-)
a konstrukter bohuzial nie som... ;-\
13. 1. 2010 12:45
Re: asm?
S převodovkou rozběhneš cokoli, ale takto natvrdo? To by šlo rychle do kytek.
V elektromobilch se používají jak asynchronní, tak i synchronní motory. ;-)
13. 1. 2010 13:20
Re: asm?
prevodovka a spojka su nutnost u spalovacich motorov ale pri elektromobiloch by boli viacmenej zbytocne. hoci prevodovka by sa mohla pouzit, vo vacsine pripadov by to asi ale bola len zbytocna zataz (o: rozbeh aj bez nej je bezproblemova zalezitost (pri nizkovykonnom EM by mohla byt problematicka)
samozrejme, v elektromobiloch sa principialne moze pouzit akykolvek elektromotor, ale SSPM je pri rovnakom vykone asi najvyhodnejsi z hladiska spotreby.