Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Bravo: Změny pro modelový rok 2010

Fiat zveřejnil změny u kompaktního hatchbacku Bravo pro modelový rok 2010. Inovované provedení se v Itálii začne prodávat v únoru, další trhy budou následovat.
Zpět na článek
13. 1. 2010 08:46
13. 1. 2010 08:50
13. 1. 2010 09:14
13. 1. 2010 09:44
13. 1. 2010 10:11
13. 1. 2010 10:49
13. 1. 2010 11:45
13. 1. 2010 11:01
13. 1. 2010 12:25
13. 1. 2010 12:36
13. 1. 2010 09:47
13. 1. 2010 10:53
13. 1. 2010 11:02
13. 1. 2010 11:43
13. 1. 2010 11:28
13. 1. 2010 10:12
13. 1. 2010 10:48
13. 1. 2010 10:59
13. 1. 2010 10:12
13. 1. 2010 10:17
13. 1. 2010 11:48
13. 1. 2010 10:18
13. 1. 2010 11:30
13. 1. 2010 12:00
13. 1. 2010 12:04
13. 1. 2010 12:41
13. 1. 2010 12:30
13. 1. 2010 12:44
13. 1. 2010 12:48
13. 1. 2010 12:55
13. 1. 2010 12:48
14. 1. 2010 09:15
13. 1. 2010 13:11
13. 1. 2010 13:30
13. 1. 2010 13:55
13. 1. 2010 16:05
13. 1. 2010 16:16
13. 1. 2010 14:27
neregistrovaný "RayBan"
13. 1. 2010 15:41
13. 1. 2010 17:31
13. 1. 2010 18:40
13. 1. 2010 19:04
neregistrovaný "Loo"
13. 1. 2010 20:44
13. 1. 2010 20:48
13. 1. 2010 21:00
13. 1. 2010 13:17
13. 1. 2010 13:20
13. 1. 2010 13:29
14. 1. 2010 09:34
13. 1. 2010 14:21
neregistrovaný "kubiii"
13. 1. 2010 14:34
neregistrovaný "kubiii"
13. 1. 2010 16:39
neregistrovaný "kubiii"
13. 1. 2010 21:17
neregistrovaný "kubiii"
13. 1. 2010 22:42
neregistrovaný "kubiii"
14. 1. 2010 09:07
neregistrovaný "fabius"
14. 1. 2010 08:58
neregistrovaný "fabius"
14. 1. 2010 15:54
neregistrovaný "exctenar"
15. 1. 2010 17:41
neregistrovaný "Trolik"
17. 1. 2010 10:26
neregistrovaný "exctenar"
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 08:46
Decentný lift
na úrovni "maliarskych" a "krajčírskych" prác...Bravo sa mi páči v nižšej strednej najviac, ale očakával som trošku väčšie zmeny v interiéri.
Rozbalit vlákno
2
13. 1. 2010 08:59
Re: Decentný lift
súhlas :yes: do bodky
13. 1. 2010 10:09
Re: Decentný lift
Ja by som prepracoval spodok palubky - kryt stĺpika riadenia (pod volantom) je tvrdý a nevhodne vypuklý, naraziť si oň pri nastupovaní koleno nie je žiadny problém...
Avatar - T613
13. 1. 2010 08:50
Plenkovágn
Proboha, kde je kombi??
Rozbalit vlákno
64
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 08:53
Re: Plenkovágn
Asi sa ho v tejto generácii nedočkáme, čo je fakt škoda :-(
Avatar - iudex
13. 1. 2010 09:14
Re: Plenkovágn
Asi Fiat nemá záujem viac zarábat. Pritom poznám niekolko ludí, ktorí by i Bravo brali, ale ako kombík. Kedze kombík nie je, nakúpili u konkurencie (Kia, Ford).
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 09:25
Re: Plenkovágn
Ako píšeš, je to úplne bežné konanie zákazníka. Nemáte? Tak kúpim inde. V tomto smere je momentálna stratégia Fiatu trošku divná.
Punto, Linea - sedan medzi Puntom a Bravom, Bravo, Croma - kombi medzi Bravom a ničím. Tým chcem naznačiť len to, že chýbajú ucelené modelové rady.
Na jednej strane ich chápem, spamätávali sa z vlastnej krízy a snažia sa ísť krok po kroku od triedy miniautomobilov, v ktorých sú fakt svetová trieda, ale na druhej strane, uvedenie Brava MW by ich určite nezabilo. Práve naopak, pridalo by myslím docela slušné predaje. Som zvedavý, čo s tým všetkým spraví spolupráca s Chryslerom.
Avatar - KANKUNEN
13. 1. 2010 09:33
Re: Plenkovágn
Kolega si koupil Stilo kombík a o Bravo už nemá zajem.
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 09:43
Re: Plenkovágn
Jeden hot a druhý čihí...
13. 1. 2010 11:00
Re: Plenkovágn
Otec si kdysi koupil stilo MW a když ho po rozvodu nechal ex., tak si koupil krátké bravo. Kombíka by radši, ale nebyl. Podle něj je bravo výrazně lepší než stilo, takže věřím, že Fiatu by jen prospělo, kdyby tu delší karosérii začal dělat...
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 11:10
Re: Plenkovágn
Medzigeneračný posun je samozrejme znateľný, jediné, čo mi pri Brave prekáža je, že neposkytuje až takú interiérovú vzdušnosť (inak typickú pre Fiaty), ktorou Stilo disponovalo, ale darmo, niečo sa dizajnu a ešte vyššej bezpečnosti muselo podriadiť.
13. 1. 2010 12:24
Re: Plenkovágn
Já vidím problémy spíše v tom, že se do určité míry snížila užitná hodnota interiéru - například už není klimatizovaná schránka před spolujezdcem, ale pouze loketní opěrka... Ale jinak s tím autem panuje spokojenost, sám uvažuju nad nějakým T-Jetem, tak za rok, dva, místo fusiona.
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 12:36
Re: Plenkovágn
Tú "vzdušnosť" (priestrannosť) interiéru vnímam ako najväčšiu úžitkovú hodnotu interiéru...s tou klimatizovanou schránkou to máš tak, niekde sa vezme, inde pridá...Bravu chýbajú i plynové vzpery prednej kapoty, Stilo ich malo, a mohli by sme pokračovať v plusoch, mínusoch. T-Jety sú každopádne veľké plus.
13. 1. 2010 12:49
Re: Plenkovágn
Mi až tak ty vzpěry nechybí, když srovnám, jak je podchycená haubna na fusionu třeba se starým puntem, tak by se soudruzi u fordu mohli učit, tam totiž chybí i aspoň nějaký malý plastový lem nebo "výstelka", aby to nešlo kov na kov. Vzpěry vidím jako nepříliš nutné, protože časem vytuhnou, mechanické řešení je trvanlivější.
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 13:02
Re: Plenkovágn
Takže kvôli trvanlivosti by si aj na veko kufra dal mechanické riešenie...(?) :-)
Uznávam, že je to prkotina, ktorá nezborí kvalitu automobilu, no na druhej strane je pravda, že mnohé automobilky šudia (klamú) i na podstatnejších prvkoch. Hlavne, že to navonok nevidno.
13. 1. 2010 13:10
Re: Plenkovágn
Já jen říkám, že zrovna vzpěry na kapotě nejsou to, co bych u auta nižší střední třídy řešil. Do kufru bych to nedal, není to Škoda 120.
Avatar - T613
13. 1. 2010 09:44
Re: Plenkovágn
prostě Fiat je mistr chaosu ... pak se nesmí divit, že u nich je více v kurzu Golf (nebo byl)
13. 1. 2010 10:06
Re: Plenkovágn
To samé spravil Citroen u C4...a VW tiež na tému kombi až taký dôraz nedáva...
Avatar - T613
13. 1. 2010 10:11
Re: Plenkovágn
to samé neudělal Citroen .. Ciroen má 3dv HB, 5dv HB a Picasso. Máš jasný výběr. Fiat má .. nic
13. 1. 2010 10:41
Re: Plenkovágn
Fiat má MPV v této velikosti - Multiplu. Dělat další MPV na podvozku Brava by nedávalo smysl.

Nicméně neexistence Brava kombi mě mrzí. :-(
Avatar - T613
13. 1. 2010 10:49
Re: Plenkovágn
Multipla to už má za sebou.. jen jí to ještě neřekli...
13. 1. 2010 11:45
Re: Plenkovágn
s těma kombíkama u Citronů a Fiatu je to trošku rozdíl. Citroni to hrají s Pažoutem a podělili si segmenty - takže C4 byla 3dv + 5dv. částečně sedan, kombík v nižší střední 307SW/308SW + kabroše, MPV zase Citroni, tady pažout nic neměl, až teď 5008.

U Fiatu ale kombík výrazně chybí. Marea i Stilo byly supr :yes:
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 11:55
Re: Plenkovágn
Presne tak, v rámci PSA to bola do istej miery vzájomná zhovievavosť /podelenie si segmentov/ združených partnerov.
13. 1. 2010 11:32
Re: Plenkovágn
Je to to samé. Multipla je staršia, ale je. Ak chýba kombík, proste chýba kombík, bez ohľadu na ďalšiu ponuku. Žiadny typ karosérie plne nenahradíš iným, vždy to bude o nejakom kompromise.
No a absencia 3-dverového Brava, to je tiež výrazné mínus, to je pravda.
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 11:40
Re: Plenkovágn
Absencia 3-dverovej verzie však nie je až taká výrazná, ako absencia kombi, i keď jej obľuba v niektorých krajinách rastie. Bravo bolo myslím od počiatku koncipované ako dynamickejšie vyzerajúci 5-dver, takže s 3-dverovou verziou sa ani nerátalo. Renault je jasný protiklad, ten vypľuje 7 verzií modelu (rátam samozrejme i inomenné) a je vymaľované.
13. 1. 2010 12:05
Re: Plenkovágn
však tak to má byť, z jedného modelu iba jedna verzia, to je luxus pre prémiových výrobcov, nie pre mainstream. Uspokojiť všetkých hatchbackom sa nedá a náhradné riešenie je vždy náhradné.
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 12:38
Re: Plenkovágn
Netvrdím nič iné.
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 12:48
Re: Plenkovágn
a chvíľu po vložení som si nižšie prečítal skoro to isté v Tvojom podaní. >:D
Avatar - iudex
13. 1. 2010 11:01
Re: Plenkovágn
No ved si vo VW mysleli, ze kombi nie je treba, ked ludia mali na výber MPV Golf Plus, ktorý mal Varianta suplovat. Ale ukázalo sa, ze marketingová masáz (naco kombi, teraz letia MPV!) az tak nezabrala, ludia stále potrebujú autá s velkým kufrom, tak na konci zivota G V pridali i kombi a vzápatí ho faceliftovali na G VI. A stavím sa, ze G VII bude mat kombi tiez, ak nie od zaciatku, tak do roka po predstavení hatchu.
Citroenu podla mna kombík chýba, jediný kombík je uz dost velká a drahá C5ka.
MPV nikdy nebude moct suplovat klasické výhody kombi: nielen objemný, ale hlavne praktický tvar kufra.
13. 1. 2010 11:35
Re: Plenkovágn
Chceš tým povedať, že MPV nemá praktický kufor? jediný rozdiel je v menšj dĺžke, aj to skôr u kompaktných MPV, nie u tých väčších. Plus MPV ponúka podstatne lepšiu variabilitu.
Kombi je orientované skôr na konzervatívnejších zákazníkov, vyžadujúcich "klasickú" karosériu. Tiež silným argumentom je cena, MPV je logicky drahšie, a pre niekoho aj spotreba a jazdné vlastnosti, máloktoré MPV ponúkne športovejší akcent, majú iné určenie.
Nepovedal by som teda, že ide v prvom rade o praktickosť kufra, ale o iné veci.
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 11:44
Re: Plenkovágn
Samozrejme, že v súčte ide o všetky pre a proti. A každý nechce auto s vyššou stavbou. Popularita kombi v Európe je myslím dosť výrazná práve pre to, že poskytne relatívne slušné zvezenie, za slušný peniaz (náklady nielen na kúpu) a so slušnou (pre väčšinu postačujúcou) variabilitou.
13. 1. 2010 12:07
Re: Plenkovágn
Správne, píšem niečo iné? :-) :yes:
Avatar - iudex
13. 1. 2010 12:25
Re: Plenkovágn
Nehovorím, ze MPV vobec nemá praktický kufor, len ten objem sa v nich získava trocha inak ako v kombi; kým v kombi je to hlavne dĺzka a sírka, v MPV je to skor výska (samozrejme predĺzené verzie MPV, ako Grand Scenic majú aj tú dĺzku, hovoríme ale o klasických mini MPV ako Scenic). V praxi vo vacsine prípadov skor ocenís tú sirsiu "základnu" kombi, ako výsku MPV. Variabilita kufra MPV je precenovaná vec, ak chcem v kombi preniest dlhsiu vec, prestrcím to cez laktovú opierku alebo sklopím cast lavice; MPV umoznuje vybrat jedno sedadlo. Praktický rozdiel je nevelký.
A ani tú výhodu ako rodinného auta pri MPV oproti kombi moc nevidím; ak niekto nemá tri sedacky vzadu ako Ty, na rodinné úcely nepotrebuje vacsiu variabilitu ani výsku nad hlavou vzadu, ako skor velký kufor na kocík a spol.
13. 1. 2010 12:32
Re: Plenkovágn
Do Scenica sa s prehladom vlezie velky kocik (ktory uz nevozim) aj s dalsou batozinou. Vyska MPV je plusom aj ked vozis len 1 alebo dve deti, nezohybas sa, ked ich davas do auta a pripinas do sedaciek. To same pri nakladani vacsej a tazsej batoziny. Tri samostatne sedacky vzadu - vsetky posuvne, sklopne, s nastavitelnym operadlom aj vyberatelne, a so zabudovanumi zamkami bezp. pasov (netrcia z podlahy) su bezkonkurencne - ktore kombi to ponuka, napada ma max. P308, ale tam neviem ako je to s tymi pasmi... ;-)
Avatar - iudex
13. 1. 2010 12:36
Re: Plenkovágn
V týchto veciach más pravdu, ja a moj znicený chrbát by sme privítali, keby som sa nemusel tak zohýbat pri nakladaní potomka do auta. ;-)
13. 1. 2010 09:47
Re: Plenkovágn
to že Fiat nenabízí momentálně kombi je nepochopitelný a neodpustitelný :no: . Vždyť tradiční kombíky od Fiatu tvořily velkou část prodejů! Ach jo.. Jsem fanda a tohle mě dost mrzí. Ještě že to nové Doblo se celkem povedlo :-)
13. 1. 2010 10:41
Re: Plenkovágn
A co Croma? Netvrdím, že nahrazuje Bravo Combi, ale jinak je to velmi povedené auto. :yes:
13. 1. 2010 10:53
Re: Plenkovágn
Croma je jistě povedené auto, ale combi z Brava by bylo cenově, rozměrově i motorově trochu jinde :-)
Avatar - ethicon
13. 1. 2010 11:14
Re: Plenkovágn
myslím si, že vo Fiate si veľmi dobre vedia spočítať čo by stál vývoj komby verzie Brava a jeho prínos do celkových predajov v súčastnej ešte stále kríze...vedenie koncernu sa správne orientuje na úplne iné kategorie v ktorých dominuje ako na vývoj dosť neistého projektu Bravo kombi...
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 11:22
Re: Plenkovágn
Ale no tak. Postaviť kombi od existujúceho modelu nie je zase až tak nákladné ako vyvinúť samostatné kombi v podobe Cromy. S tou Cromou to bolo práveže tápanie (i keď jej neupieram kvality v nej skryté) a predpokladám, že neexistencia kombi verzie od Brava spočíva práve i v tej Crome. Lenže ako tu už niekto spomenul, trh by si žiadal model, možno menší a hlavne lacnejší s technikou z Brava hatch.
Ako som už písal, považujem zatiaľ za problém neucelené modelové rady Fiatu.
Avatar - ethicon
13. 1. 2010 11:32
Re: Plenkovágn
nič v zlom, ale predstavuješ si to dosť jednoducho, vývoj kombíku predsa nie je preplácanie plechov existujúceho hatchbacku...možno to nie je tak nákladné ako vývoj samostatného modelu, ale niečo a nie málo to určite stojí.... veď sa jedná o prakticky novú karosériu a okrem iného aj s inýmni požiadavkami na podvozkovú platformu...Croma napriek tu neustále sa vyskytujúcim posmneškom ani zďaleka nie je neúspešný model a Fiatom predpokladané a kalkulované predaje prekračuje...a uceliť modelovú radu tiež nejde zo dňa na den a hlavne u automobilky, ktorá sa ešte pred pár rokmy zmietala naozaj vo veľkých problémoch ..a pozrime si súčastnosť:-)
13. 1. 2010 11:36
Re: Plenkovágn
To by mohl Fiat tvrdit, kdyby se mu nezvedaly prodeje i minuly rok, ale ty sly globalne o necela 3% nahoru ;-)
13. 1. 2010 11:43
Re: Plenkovágn
Tak to potom vo Fiate majú veľmi minimalistické ambície a podobne aj s Bravom. >:D
13. 1. 2010 11:43
Re: Plenkovágn
Zdá sa, že do toho hodne vidíš, ale si na omyle, tých rozdielov nie je zase toľko. Ak sa nemení rázvor, všetko na platforme až po zadnú nápravu ostáva, mení sa, čo je za ňou. Takisto ostáva všetko po B stĺpik, s výnimkou plechov prebiehajúcich za túto úroveň, obvykle sú nové celé bočné diely, samozrejme strecha, druhý pár dverí a piate dvere, nárazník samozrejme. prerobí sa elektrika, výfukový systém a všetka tá droboť naokolo. Ale stále je to len zlomok z vývoja úplne nového auta.
Avatar - ethicon
13. 1. 2010 14:18
Re: Plenkovágn
nechceš robiť poradcu Marchionemu?:-))
13. 1. 2010 15:39
Re: Plenkovágn
Na takéto žarty musíš ešte dorásť. Do konštrukcie a vývoja áut vidím viac ako si myslíš. ;-)
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 11:53
Re: Plenkovágn
O tom "ucelení" modelových rád a ohľade na spamätávanie sa Fiatu som sa už zmienil. Ucelenosť modelových rád je rozhodne v súčasnosti asi najväčšia chyba Fiatu. Babka k babce, budú kapce. A nemať v Európe v nižšej strednej triede kombi je dosť prúser. Či je FIAT s ostatnými zastrešenými značkami mojou srdcovkou alebo nie, tak toto priznať treba. ;-)
Ale zároveň mu stále fandím a verím, že na tom pracuje, čo bezpochyby súvisí i so spoluprácou s Chryslerom, takže logicky mohli byť mnohé projekty pozastavené, či úplne stopnuté. Nie sú predsa blbí, aby vyvíjali motory a nemali ich kam následne dávať.
13. 1. 2010 11:28
Re: Plenkovágn
Do nákladů nevidím a nevím jak je to statisticky jinde v Evropě, ale u nás rozhodně potkávám více Mereu i Stilo kombi než jiné karosářské verze. Kombík by mohl oslovit kromě rodin i "flotilové" firmy.
Avatar - peter_ko
13. 1. 2010 10:04
Re: Plenkovágn
Kombi??? urobit z Brava kombi by bola riadna zhovadilost 8-s
13. 1. 2010 10:07
Re: Plenkovágn
Prečo, čím je Bravo výnimočné, že by nemohlo byť v kombíku?
Mainstream nižšej strednej. Niečo viac?
Avatar - peter_ko
13. 1. 2010 10:26
Re: Plenkovágn
Myslim ze vo Fiate (a nielen tam) vedia co robia, urcite mali na stole nejake skice s kombi. Menej je niekedy viac... napriklad Suzuki.
Avatar - T613
13. 1. 2010 10:12
Re: Plenkovágn
Bravo je pěkné, ale žádná šlupka ani bohyně to není ..
Avatar - ethicon
13. 1. 2010 10:35
Re: Plenkovágn
a kto je "bohyňa" v nižšej strednej?:-)a to nehovorím, že je ním zrovna Bravo...
Avatar - T613
13. 1. 2010 10:48
Re: Plenkovágn
bohyně není žádná ..
Avatar - jazva
13. 1. 2010 10:59
Re: Plenkovágn
je len GURU! >:D
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 11:12
Re: Plenkovágn
nevyvolávaj ducha >:D
Avatar - ethicon
13. 1. 2010 11:42
Re: Plenkovágn
tak to je tá bohyňa? >:D
13. 1. 2010 10:08
Re: Plenkovágn
A hodilo by sa už aj MPV, Multipla je už dosť prestarnutá... ;-)
13. 1. 2010 10:12
Re: Plenkovágn
To letos prijde. (nejpozdeji jar pristi rok), teda pokud tuto úlohu nemá v plné míře převzít osobní verze Dobla.
13. 1. 2010 11:45
Re: Plenkovágn
Tak to ako keby si nič nenapísal, lebo evidentne nevieš nič a strieľaš iba do vzduchu... ;-\
Avatar - T613
13. 1. 2010 10:17
Re: Plenkovágn
ona se ještě dělá? >:D
13. 1. 2010 11:48
Re: Plenkovágn
ano, a pak tu starou linku odkoupí Ford a bude jí dělat dál (tu před F/L) >:-[]
13. 1. 2010 10:18
Re: Plenkovágn
Jo, to jo! Nejlépe model, který nahradí Multinu i Ideu zároveň. Přeci jen je mezi nimi jen pár centimerů na délku a jedna sedačka navíc. Ale kolik lidí to využívá?
13. 1. 2010 11:47
Re: Plenkovágn
Tí, čo si také auto kúpia. Poznám ľudí, čo proste zmenili značku z toho dôvodu, že kufor Multiply im bol proste krátky a zle využiteľný, detto Idea. Šiklo by sa niečo na úrovni Scenic alebo Picasso.
13. 1. 2010 11:30
Bravo SW
Fiat planoval predstaveni kombi verze Brava tento rok na podzim, nicmene nebyl spatren ani jeden maskovany prototyp, proto se domnivam, ze jej u zakazniku nahradi nastupce Multiply, chystany taktez na podzim.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - KANKUNEN
13. 1. 2010 12:00
Re: Bravo SW
No co, kombík má konkurence a navíc se ti lidi nebudou pomívat, že jsis koupil makaróna. Navíc ta ostuda, kdyby tě museli odtáhnout.
13. 1. 2010 12:04
Re: Bravo SW
Tyto soudy mam nejradsi, fakt ;-)
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 12:41
Re: Bravo SW
To asi väčšina z nás. ;-)
13. 1. 2010 12:30
Re: Bravo SW
kto normalny sa ti bude posmievat za auto? každy ma iny dovod pre svoju volbu, a len idiot ma stým problem...
13. 1. 2010 12:48
Re: Bravo SW
No, niekto mi tu minule písal, že by sa za Daciu nechcel hanbiť pred Lidlom...od toho maníka by som to nebol čakal...
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 12:55
Re: Bravo SW
Pokým by dotyčný šiel vykúpiť Lidl, tak Logan MCV mu v tom môže dosť pomôcť. Inak Dacia to je taká zvláštnosť...pred časom som bol nútený meniť na aute čelné sklo a páni v servise sa uchechtávali na týpkovi, ktorý prišiel s Loganom a vraj mal silne namachrované reči, že má v predných dverách elektrické sťahovanie okien, že to nie je hoc aká Dacia, tak nech mu na to dávajú riadny pozor. Každá minca má dve strany. Niekto sa možno za Dačku hanbí a iný je hrdý na rodinné striebro. :-)
Avatar - woody-alien
13. 1. 2010 23:15
Re: Bravo SW
Loganisti maj taky svůj klub, nemysli si, a šperkujou si svý miláčky jako každej druhej. Určitě by se jim hrozně líbil ten koncept od Vrkuboye na blogu.. :-)

Btw : Pokud svýho bráchu můžu považovat za rodinu, tak máme Logana i v rodině. :-)

A v elektrice, a s mlhovkama, a modrou metlu a nechali sme si tam udělat otvírání kufru u řidiče, abys věděl... >:D
13. 1. 2010 13:11
RYBIČKA
Je to zajímavé, ač je bravo vytvořeno tam, kde údajně umí nejlepší design (tohle ovšem platí v třídách "diamant"), samo ztrácí body ná fádnosti a šedivosti. Zásadně vizuálně kontraproduktivní je "rychlá" spodní linie bočních oken. Dokonce bych řekl, že jestli něco Bravo rozhazuje, a to dokonale, je to právě tato linka.

Koneckonců, to, kde je Bravo k kontextu své třídní konkurence ukazují prodejní čísla. A to i v Itálii.

Samozřejmě, že absence kombi nevypovídá o tom, že snad tuto verzi kupci fiatů odmítají, či že ji považují u Fiatu za přežilou, nýbrž jen a než o tom, co která automobilka v této těžké době dokáže, dokázat může... Domnívám se, že absence kombi prostě padne na vrub těžké době.

Tedy zbývá než ten bakelitovej kevlar v kokpitu... No, i tímhle se někteří snaží zaujmout. Koho? Na to znáš odpověď jistě sám...

Jedna věc je jasná už dnes - Astra, Opel Astra holt tuhle bachynální designovou tendeci zvládla lépe. Těží sice z čerstvějšího rodného listu, ale tak už to ve světě aut chodí, takže... upřímně, je tu vůbec někdo, kdo by dal Bravu přednost před Astrou?

P.S. Až se to bojím napsat, ale mít před sebou životní volbu, zda Bravo nebo cee´d... no, je to k neuvěření, ale tohle dilema nabývá stále více na významu...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
13. 1. 2010 13:30
Re: RYBIČKA
No aká dilema, predsa Cee´d, nie? >:D
13. 1. 2010 13:55
Re: RYBIČKA
No, že by zrovna obtloustlá Astra byla nějaká výhra. To už bych bral snad radši to Bravo, už jen kvůli motorům.
13. 1. 2010 16:05
Re: RYBIČKA
Presne tak, vcera jsem ji videl poprve nazivo, v cerne, a je to fakt tlustoch, az me to zarazilo. Velke sklamani, i kdyz predek je velmi dynamicky. Takze taky radeji bravo, nevim proc, ale kdyz volit mezi bravo-ceed-golf-astra, tak urcite bravo
neregistrovaný "RayBan"
13. 1. 2010 14:27
Re: RYBIČKA
Jaká rybička ? Bravo to je kapr ... ;-)
13. 1. 2010 15:41
Re: RYBIČKA
Tentoraz výstižné.
13. 1. 2010 17:31
Re: RYBIČKA
Ano, suhlas. Viacmenej, len ta veta "Zásadně vizuálně kontraproduktivní je "rychlá" spodní linie bočních oken" - tak to citis alebo si to niekde cital?
13. 1. 2010 18:40
Re: RYBIČKA
:yes: :yes: to je asi prvý krát , čo s GTI-m viac menej súhlasím.
neregistrovaný "Loo"
13. 1. 2010 19:04
Re: RYBIČKA
ja sem uz chodim len koli tomuto.. to uz by sa dalo niekde publikovat.
13. 1. 2010 20:44
Re: RYBIČKA
Ale neboj, pár nás tu je, co bychom dali Bravu přednost před Astrou, Ceedem a třeba i před Golfem. :-!
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 20:48
Re: RYBIČKA
o tom niet pochýb ;-) Bravíčko je veľmi slušné auto (a musím súhlasiť s Wolffom, že vo vyšších verziách je to ťažko odolateľná konfigurácia) , aj keď sa to tu niektorí stále snažia potlačiť. Krásnej žene tiež iné ženy závidia. :-)
13. 1. 2010 13:17
drahy
mno pokud koukam do ceniku spravne tak nejlevnejsi s klimackou vyjde na 323k, s motorem 1,4, cili v dnesni dobe je to dle me uz znacne uz predrazeny, platit za toto o 53k vic nez za napr. MeganeIII to bych musel bejt velkej Fiatik, misto faceliftu se meli spis podivat do ceniku.... auto je to moc pekny, ale zabiji to u nas cena...
Rozbalit vlákno
3
13. 1. 2010 13:20
Re: drahy
No v zásadě máš pravdu, jen nesmíš koukat na ceník ale musíš k dealerovi. ;-)
13. 1. 2010 13:29
Re: drahy
mno otazka je kolik lidi po pohledu do ceniku k tomu dealerovi vubec pujde, zeby soudruzi udelali nekde chybu? rekl bych ze doba kdy v ceniku byly nejaky ceny a u delaera jsme to ukecal o 10 procent niz uz davno minuly, jen to nekteri dealeri ocividne asi jeste nepochopili...
14. 1. 2010 09:34
Re: drahy
To máš pravdu tak nějak nechápu proč to dělá FIAT cely VW koncern, Ford a mnoho dalších
13. 1. 2010 13:48
několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Tak za 1.

Klaudie, podívej se na produktový plán, ten je zřejmý, že by měl být vytvořen nástupce Multiply. Myslím si, že to bude nové auto (protože Doblo je už venku), mělo by se jednat o auto 5 a 7dmi místné, což je Doblo taky. Jediné co mě na tom viklá, že to nebude úplně nové auto, ale předělané Doblo je ta ambice Dobla stát se něčím víc než jen běžnou dodávkou (barevný interiér...atd..). Může se stát, že udělají něco jako je Qubo, které vychází z Fiorina. Já to v tuto chvíli nevím a asi to moc lidí (mimo vedení Fiatu) neví taky.... Ve hře jsou asi stále dvě varianty. Kterou cestou se vydají uvidíme velmi brzy.

2.
Ad Combi Bravo. Už to tady někdo zmínil. Croma má rozvor 2,7 m, což když se podíváte, má podobný rozvor i nižši střední kombík od Megana. Fiat podle mne zatím s kombíkem nepřišel z toho důvodu, že by tím def. zabil Cromu. Prostě Fiat nabízí kombi, je to Croma. To, že u nás úplně není zvládnutá cena neznamená, že jinde tu úlohu Croma nepřevzala a asi ji převzala pro Fiat v současné době krize dostatečně. Kombi na bázi Brava podle mého názoru 100% nepřijde. Na druhou stranu nevidím na tom skutečně nic výjimečného..., neboť má Auris, Civic, C4 a další verzi kombi? nemá... U nás je to problém, ale ostatní trhy to takto nevnímají.

3. Ad cena. Cenu je nutné chápat v kontextu a narovinu píšu, že Bravo se vyplatí (z hlediska ceny) koupit ve vyšších výbavách Emotion a Sport. Tam je Bravo v porovnání s ostatními velmi dobré. Spousta jich totiž (s výjimkou Golfu) totiž ani neumí nabídnout to co to Bravo. A když už tak za výrazně vyšší cenu (stačís e jen podívat na kolik vyjde blbý cedník s dvoulitrem...), Focus je cenově už taky mimo mísu s dvoullitrem atd...

Co se týká cenové konkurence vůči nejlevnějším verzím konkurence je to slabší, na druhou stranu jsou tam taky akce, takže reálně (i se skladovým vozem) se dá dostat i v levnějších verzích na ceny nejlevnějších konkurentů, ale přiznávám, asi to dá práci a trochu hledání a přimlouvání.

4.
A co se týká cenotvorby obecně: Fiat se nechce a ani nemůže cenově podbízet. Mimochodem prodeje Fiatu (u nás) nejsou přímo úměrné cenně auta, tedy čím levnější tím lineárně prodeje rostou. Tak to prostě nefunguje, resp. funguje ve velmi omezené míře. Slova o tom, že by si to někdo koupil, kdyby..., já sem přesvědčený, že když už někdo do toho salonu přijde a má zájem to auto koupit, vždycky se dá domluvit na rozumné ceně přijatelné pro kupce. Pro Fiat je problém toho kupce do té prodejny spíš dostat(v současné konkurenci a reklamní kampaně an Megane a škodovku). V našich končinách (a to si přiznejme) platí, co je německé (nebo ještě tak švýcarké) je kvalitní, všechno osttaní je aušus a já dokážu přiznat, že jsou prostě lidi, co by si italské a nebo i Francouzské auto prostě nekoupili. Pro ně je i ta blbá Fabie lepším autem než třeba 159. A tyhle lidi nemá cenu přesvědčovat... to je prostě zbytečný boj. Fiat musí udržet současné zákazníky (což se daří) a pomalu ale jistě přebírat i zákazníky ostatním (zejména francouzským a japonským značkám). Ten kdo si u nás koupí německé auto, prostě za Fiat peníze nikdy nedá (věřím, ež obráceně to platí víceméně taky).
Rozbalit vlákno
34
Avatar - KANKUNEN
13. 1. 2010 14:12
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Od děcka jsem byl fanda fiatu, otec měl Fiat 125P r.v. 74. V roce 98 se otec vrátil na moje doporučení k italskému autu Alfa 156, ale shořela. Nasledník 156ka 2,4 JTD ještě jezdí, ale měla tak 1500 poruch. Přechod k Mazdě je jako sen. A protože jsem měl jednou Renaulta a na firmě máme Peugeoty tak mám podobný názor jako Áda. Na 159ku bych už neměl odvahu a na C5ku taky ne i když jsou to nádherné auta.
13. 1. 2010 14:20
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Blbá zkušenost, předsudky.
Já to chápu. Taky bych si nikdy nekoupil něco co by mne zklamalo. Takovýto příspěvek od tebe respektuji. :yes:

Já mám podobné zkušenosti s německými produkty a nic od němce (s několika málo výjimkami jako je Brita konvice) mi do baráku prostě nesmí).

A o tom prostě píšu. Fiat musí udržet současné zákazníky, pomalu je přebírat od ostatních a postupně růst. Na skokové akce prostě teď není doba.. to ať zkouší Renault. Fiat teď nesmí dělat chyby.

Kdyby sme se třeba znali tenkrát dřív, třeba se to dalo nějak řešit a u AR by jste zůstali. V porovnání s Mazdou jsou ty auta (radost z jízdy) prostě jinde (já mazdu měl a nemohu říct křivého slova - až na malou výdrž některých zejména plastových dílů, ale už bych si ji znovu pro její inertnost nekoupil).
Avatar - Ada je zase tady
13. 1. 2010 23:23
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
:yes:
neregistrovaný "kubiii"
13. 1. 2010 14:21
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Ad 1)

Jednoduše řečeno - Multipla umřela! Budiž jí země lehká!

Jen nechápu v čem budeme (tedy naše rodina) jezdit, až náš Mlok doslouží. Snad před sebou má ještě dlouhé roky a desítky tisíc šťastných kilometrů...

Ani si nedovedete představit, jaké zděšení na největším fóru o mlokovi zavládlo, když tam někdo hodil zprávu o nástupci Multiply! :-(
13. 1. 2010 14:28
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
No já myslím, že to nebude špatné... :yes:
Já očekávám světlé a progresivní zítřky..
neregistrovaný "kubiii"
13. 1. 2010 14:34
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Koncepce 3 + 3 sedadla je podle mě geniální a pro mou šetičlennou rodinu naprostý ideál a obávám se, že nástupce už v tomto duchu nebude, asi pak budu v bazarech kovbojovat kolem Hondiček FR-V >:D

Vnitřní prostor v mlokovi (ať už si o designu vně i uvnitř myslí kdokoliv cokoliv) je prostě výborný :yes:
13. 1. 2010 15:56
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Keby Multiplu trochu natiahli a spravili využiteľnejší kufor, urobili by bingo. Takto bola najširšia a najkratšia v segmente zároveň. Ale načo?
Tri sedadlá vedľa seba sú zaujímavý nápad, ale vpredu sa traja trochu tiesnia (menej ako v FR-V), tenké dvere a sklá okien takmer na úrovni stehien nevzbudzujú prílišný pocit bezpečnosti a istoty. To mohli radšej ešte 5 cm na šírku pridať, beztak sa Multiplou často musí parkovať ako s SUV - cez dve parkovacie miesta...
neregistrovaný "kubiii"
13. 1. 2010 16:39
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
S kufrem naprostý souhlas. Stačilo by 10cm.

Jednou jsem v Mlokovi vezl kromě sebe ještě dalších 5 velkých chlapů a jednomu z nich na klíně ještě seděla přítelkyně, celkem tedy sedm lidí a moc si pochvalovali, kolik mají místa - i vpředu je pro tři lidi více prostoru, než třeba ve Fábce na zadní lavici.

S bezpečností nevím, naštěstí jsem to ještě nezkoušel, ale je to hodně o zvyku. Nebezpečně se necítím a děcka mají epesní výhled ;-)
13. 1. 2010 18:19
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
s tym vyhladom suhlas, ten je bezkonkurencny - ale co v lete, dodava Fiat dozadu roletky na okná?
neregistrovaný "kubiii"
13. 1. 2010 21:17
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Jestli fiat nevím, ale tuším na aukru jsem viděl nějaký univerzální za pár šušňů, až budou děcka ve věku, že je nebudou mít tendenci strhávat, tak něco takovýho asi pořídím.

Hodně Multipláků si taky nechává skla od B-sloupku zafóliovat. Je to trochu dražší, páč je tam fakt velká plocha, ale pochvalují si to.
13. 1. 2010 15:52
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
1.Odpovedz si sám - môže byť "prerobený" užitkáč úspešným MPV na úrovni konkurencie? Niečo ako Qubo predsa vo forme rodinného Dobla existuje, ujasni si pojmy a dojmy. Qubo je plechová krabička so sedadlami s ničím takým ako Idea, Venka, C3Picasso alebo Meriva sa nemôže porovnávať ani náhodou - to sú totiž na rozdiel od Quba skutočné MPV.

2.Porovnávaj porovnateľné. Croma je o triedu až dve (ťažko určiť) hore. všetkým. Pohonmi, cenami, technikou. Nikto, kto chce šikovný kombík, na Cromu ani nepozrie.

3.Hľadáš prednosti tam, kde nie sú. Cenovo nie je Bravo lepšie ako konkurencia. Ani v iných veciach. Ja som povedal na Bravo NIE po osobnej skúsenosti. Pekný interiér proste nestačí. Kombík by bol asi presvedčivejší.

4.Opäť tápeš mimo. Nedá sa začínať cenou "lebo Fiat se podbízet nechce". Začať treba kvalitou predaja, služieb a servisu. Hlavne veľké nedostatky v týchto veciach vyháňajú ľudí z predajní. Prečo asi ľudia u nás veria škodovke a Fiatu nie?
13. 1. 2010 17:27
Re: několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Nepřekvapujeme mne, že si vůbec nic nepochopil. Asijazyková a nebo jiný bariéra.

Teda překvapilo mne, že si nepochopil nic... Myslel sem, že máš na to pochopit aspoň něco, ale vůbec nic...? No budiž, podle vkusu každého soudruha.

Nebudu věcně na to co si napsal odpovídat (byť tam máš otazníky), protože by to zjevně byla ztráta času a na to momentálně ten čas nemám.

Snad jen udělám jedinou výjimku. Zkus najít něco, co by mělo stejnou nebo nižší cenu než má Bravo ve výbavě Sport a dalo se s ním rovnat (on i ten blbej Hyundai s dvoulitrem vyjde na víc než půl míče). Řekl bych, že nemáš moc šancí. Možná pak zjistíš, jak velké mezery máš a příště si dáš pozor než nějakou reakci napíšeš. Děkuji.
13. 1. 2010 19:59
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Tu niet čo extra chápať, píšeš iba vlastný názor ako ja a ďalší. Zásadný a najmä podložený fakt v tvojom podaní som nejak nezaznamenal.

Vecne odpovedať nebudeš, to mi je jasné, pretože vecne odpovedať nevieš. Máš čas na písanie hromady drístov, na fakty ho zrazu nemáš.

Otázniky tam mám len dva, ten druhý ale patrí skôr k rečníckej otázke ako k požiadavke na odpoveď, že predaj áut značky Fiat má u nás mizernú úroveň je neodškriepiteľný fakt, navštívil som niekoľko stánkov Fiatu a všade to bolo prakticky rovnaké.

To tvoje oháňanie sa jedinou "výhodnou" výbavou Fiatu Bravo je vážne smiešne, navyše je to blud. Pozri hoci Megane alebo cee´d, full výbava s motormi 130 resp. 145 koní disponujú za nižšie ceny lepšou výbavou. Drahší o 800 Eur je Focus s dvojlitrom, ale tiež má nejakú výbavu navyše a rozsiahlu ponuku príplatkovej.

Ako tu už niekto spomenul, na jediný typ karosérie v nižšej strednej spolieha snáď iba Fiat, aj C4 disponuje aj dvojdverákom, + 2xMPV Picasso v triede, Toyota má od Aurisu ešte sedan Corolla a MPV Verso. Ty tu podsúvaš Cromu, ktorá je niekde celkom inde. Tak kto má medzery? Daj si mokrý uterák, kámo, obhajuješ neobhájiteľné.
Uznaj konečne, že Bravom je Fiat proste krok vedľa a krok za konkurenciou.
13. 1. 2010 20:55
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Čekáš, že ti odpoví? >:D

Včera vyprodukoval kopu lží pod článkem o motorech. A nebyl schopen vůbec reagovat. Jeho obzory jsou omezeny vesměs na jednu značku, jakmile se pokusí diskutovat o něčem jiném, produkuje jen, slušně řečeno, nesmysly. ;-)
13. 1. 2010 21:00
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
No, to sa občas pritrafí každému, aj tebe... ;-)
13. 1. 2010 21:22
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Jenže, já nemám problém chybu přiznat.

Tendleten se sbalí a tejden se tu neukáže. ;-)
13. 1. 2010 21:33
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Samozřejmě lžeš a blekotáš.
Já se tě ptal, jestli někdo nabízí konkurenci pro Bravo ve výbnavě sport a ty začneš psát o 130 koňových autech s lepší výbavou. Ono 20 koní není malý rozdíl a také mezi moderním přeplňovaným motrem a starým dvoulitrem je taky přeci jen rozdíl (namátkou ve zrychlení cca 1,5 vteřiny, ve spotřebě min. litr, v maximální rychlosti 10 km/h - samozřejmě orientační údaje)

Ve výbavě je většinou kladný rozdíl ve prospěch Brava.

Jen taková malá ukázka toho jak lžeš a co sem samozřejmě myslel já, přičemž vyjdu z ceníku abych potvrdil svoje slova, že bravo je velmi výhodné ve vyšších výbavách. Všechna ta auta mají blbiny jako automatickou dvouzonovou klimu, ESP, hlin. kola, případně tempomat a podobně, takže zásadní rozdíly ve výbavě nejsou.

Takže Bravo
1,4 T-JET - Emotion 120 koní 417 900 Kč
1,4 T-jet - Emotion 150 koní 438 900 Kč
1,4 T-jet - Sport 150 koní 452 900 Kč

Ford Focus (starý model)
2,0 Duratec 145 koní 479 900 Kč
- dražší a s horším motorem

1,6 TI VCT TP pouhých 115 koní 349 900Kč - ale ve velmi chudé výbavě - tady by si musel skutečně doplatit min. 10 800 za klimu, 8900 za elektrické ovládání oken, 9000 tempomat, 24 000 za Al. kola, 9900 za BT handsfree, 6100 Za rozumné autorádio a Parkovací asistent, aby si to auto měl aspoň z části vybavené jako to Bravo v Emotionu a částka pak je 418 600 Kč, což je o něco dražší než to bravo (a to tomu něco ještě chybí - jako aprkovací senzory atd...)
- výrazně horší motor než u Fiatu

Takže lžeš lžeš lžeš a lžeš Klaudie... a to poměrně dost často..

Renault
Megane 1, TCE Dynamique 130 koní 399 900, bohužel silnější zatím nic není, ale tohle je jediné co je konkurenceschopné Bravu T-Jet 120 koní emotion, ale 15 koňovému to konkurovat nemůže

Kia Ceed
2,0 CVVT 135 koní CP 434 980 Kč
2,0 CVVT 135 koní CP 474 980 Kč
Tedy opět mi to přijde dražší a s horším motorem

A tak ybch mohl pokračovat, ale myslím, že to není potřeba

;-)
14. 1. 2010 08:48
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Klídek. Zabudol si na jeden fakt, totiž že hatch nižšej strednej nie je športové náradie ale potrebuje plniť hromadu ďalších kritérií. U nás plní často aj funkciu rodinného auta.
Je pekné, že Fiat má jeden super model Brava, ale čo ďalej? S jednou puškou vojnu nevyhráš, potrebuješ niečo viac.
Výbavu som si porovnával cez konfigurátory, takže ak niekto klame, ja to nie som. Bral som najvyššie výbavy aj s ich cenníkovými cenami.
Bravo Sport v cene nemá hliníkové kolesá, nemá tmavé sklá vzadu, nemá elektrické zadné okná, ani výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, nemá tempomat, parkovací asistent, ani dažďový alebo svetelný senzor, aktívne opierky - konkurenti v najvyšších výbavách za lepšiu cenu podobné prvky ponúkajú, väčšinou bez príplatku, na rozdiel od Brava.
Ty tvrdíš, že Bravo je s jednou karosériou a dobrou ponukou vo vyšších výbavách super voľbou? Ja tvrdím, že nie. Kryje maximálne okrajový segment trhu, hlavný prúd skutočne obsadzujú iní.

V čom je Fiat macher a ostatní naňho nemajú, sú malé autá. GP, Panda aj päťstovka sú malé unikáty a Fiatu za ne patrí :yes: - to je jeho parketa. Ale nad úroveň Punta to už taká sláva nie je. Zopakovať úspech Fiatu 124, to chce iné riešenia. Myslím, že keby Fiat končil štvormetrovým hatchom a vyššie triedy prenechal Alfe a Lancii, urobil by jedine dobre. V malých vozítkach je majster, vyššie už roky nestíha.
14. 1. 2010 10:25
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Opět lžeš a neumíš ani využít konfigurátor.
Bravo Sport má standartně litá 17" kola. nemá sice tempomat a ovládání zadních okýnek a senzory (které má standardně emotion, který sem taky uváděl)ale tyto věci se daji za rel. nízký peníz dokoupit..na druhou stranu má v základu body kit a spoilery a ještě cosi... Ty spoilery na jiných autech taky nejsou zadarmo..a je to o prioritách. Buď sport a nebo emotion. Já mám Sport a mám tam všechno...to co ma emotion >:D

Ostatní jsou prostě dražší...

Nejhorší je, že ty si nepochopil tu moji základní myšlenku, že Fiat se nesnaží a ani nechce prodávat to nejlevnější z nejlevnějších v této kategorii. Nejvíce se vydělává na lepších a lépe vybavených modelech a to je to, kde je Fiat prostě momentálně v konkurenci silný. Ano v (chudém) česku je to rel. okrajový segment...,ale prostě se ti snažím vysvětlit, že pro automoblku je lepší prodat 500 Sportů, či Emotionů, než 3 000 Activů, které za prvé moc parády nenadělají a za druhé ani moc peněz do kasy nepřinesou. Mě osobně se holátka se základními motory prostě nelíbí a nemyslím si, že by nějaké automobilce dělaly extra dobrou reklamu (ala skodovka odrbaná o všechno s 1,4 MPI).
14. 1. 2010 12:41
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
To by ten konfigurátor musel fungovať ako má, dá sa to nahodiť dvomi spôsobmi a zakaždým ináč. Ale s tými diskami máš pravdu, ak sa mýlim, uznám si to. neznamená to ale, že klamem ako mi v jednom kuse píšeš. Keď s tým neskončíš, budeš sa musieť baviť s niekým iným, so mnou už jedine ručne.

Že sa mi snažíš niečo je pekné, ale v tomto s tebou nesúhlasím a súhlasiť nebudem. Bravo je atraktívne pre určitú vymedzenú časť zákazníkov, jeho záber je voči konkurencii skutočne iba čiastkový, a ak sa to nezmení, tak bude proste na chvoste a ani tvoje plamenné prejavy na tom nič nezmenia.
Avatar - Plautus
13. 1. 2010 21:52
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
chlape, Tvoj názor na Bravo nezdieľam, a už vôbec nie vetu, že Fiat je s ním krok vedľa a krok za konkurenciou. Uznávam nehorázne slabiny v podobe chýbajúcich variant karosérií (hlavne to kombi), a v podstate dôvody, ktoré popísal i Wolff sú také, aké sú, a tiež sa domnievam, že sa v momentálnej situácii Fiatu zakladajú na pravde, no s tým sa skutočne musí vysporiadať Fiat. My mu tie chýbajúce varianty rečami nevyrobíme.
Bravo vo verzii Sport je s Meganom (5-dv.), či Cee´dom neporovnateľné. Emočne, z pohľadu dizajnu, sa ho dokáže držať snáď Megane (3-dv.) a to je čo povedať, pretože na ten je naložený športový akcent. Fiat to v mojich očiach dokáže s tým päťdverom. No a čo sa výbavy týka, tak Bravo rozhodne za spomínanou konkurenciou nezaostáva, je to skôr naopak, o motoroch, jazdných vlastnostiach (a priamych pocitoch za volantom) nehovoriac. Zámerne som tam neťahal šedú myšku Focus, ktorý je nepochybne na tom dobre, čo sa podvozku týka, ale keď nemá vyslovene aspoň look ST-čka, tak za srdce nezoberie a motoricky nestíha. Takže Taliani sú vedľa s tými karosárskymi variantami a možno ešte s marketingom, ale inak je Bravo slušne namierená strela.
14. 1. 2010 08:29
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Ak Fiat ponúka jedinú karosériu a konkurencia dve a viac, jednoznačne je krok za ňou.

Bravo je typický zástupca stredného prúdu nižšej strednej. Že ponúka v päťdverovej karosérii silnejší motor je plus, ale iní majú v ponuke aj športové trojdveráky. Cenovo sa z priemeru nijak nevymyká, neponúka nič naviac voči konkurencii. A najmä nie v najviac žiadaných výbavách. Koľko zákazníkov siahne po 150-koňovom kompakte za skoro 20 tisíc?

Priame pocity za volantom by som nazval priemernými. Podbvozok tvrdší ako by som čakal, rozhodne hodiaci sa viac k športovému autu ako k bežnému hatchu - voči Golfu sa mi zdal trochu uskackaný, auto išlo za plynom výborne, brzdy sa mi zdali trochu slabšie (asi som zhýčkaný Renaultom). Nesadli mi sedadlá, hoci mnohí ich chvália. Interiér je nádherný, ale ergonomicky je to jedna veľká tragédia. Ovládanie klímy je niekde dole pred šaltpákou, takmer sa tam treba skloniť a je tam tma, skrinka pred spolujazdcom je tiež hlboko a ďaleko, hľadať v nej niečo nie je zrovna príjemná činnosť. Ovládanie rádia na volante robil fakt nejaký podivín, sú tam tlačítka pre pravú aj ľavú ruku a človek musí rozmýšľať, kde sa čo ovláda. Odkladacích priestorov skutočne poskromne. Celkovo žiadna hrôza, ale ani žiadna sláva.
Priestorovo na tom Bravo nie je zle, ale spomínaný cee´d je určite priestrannejší.
Vynikajúco a dynamicky vyzerá Bravo na fotkách. V reáli mám pocit, že sa tá ťažká hrča so zadkom vystrčeným hore nemá chuť ani pohnúť. pri jazde po meste Bravo vyzerá všelijak, ale dynamicky určite nie.

Suma-sumárum, Bravo je skôr srdcovka ako auto na praktické použitie. V triede nepatrí k lídrom, nemá ani prečo. Vyberať takéto auto, určite by Megane, cee´d, Auris, 308, Astra aj Golf mali väčšie šance.

Fiat u nás nestíha ani predajom a službami, párkrát som si to skúsil, a musím uznať, že napríklad v Škode mali prístup ďaleko ďaleko lepší a tie dojmy sa veľmi porovnávať nedajú.

Takže - Bravo má podľa mňa medzery v dizajne exteriéru-pričom to nie je o kráse, veľké medzery v ergonómii, pre bežné použitie príliš tvrdý podvozok-nie každý je až taký športovec, jeho predajne ma tiež ničím nelákajú. Pozitívom sú motory, tie mu môže závidieť kde-kto.
Celkovo to nie je auto pre každého, podľa mňa oslovuje dosť úzku skupinu ľudí. Jednak filozofiou (mohol by byť menej športový a viac rodinný - od Bravy a Stila je to obrovský odklon), jednak jedinou karosériou v ponuke, čo je dosť vážny handicap.
Čiže, s poslednou vetou sa dá do určitej miery súhlasiť - Bravo je možno slušne namierená strela, ale len na jeden malý cieľ. Čo tí ostatní? ;-)
14. 1. 2010 10:31
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Že se ti ty kakance chtěly plodit...
Je zajímavé..jak ti nejvíce zapálení proti fitaovští antifanatici tady píšeou, jak ti fiatovští fanatici amjí potřebu tot ady obhajovat...,a le nejvíc kakanců a řádkků tady vyplodili známé firmy...:
Klaudisu, Vyliž zadek, beran a GTI...a?...Áda.

Zajímavé...
Kluci..., tak nějak se málo snažíte..., neb ti cikáni stále prodávají a co hůř pro vás... víc a víc...

tak šup, musíte se víc s těma vašema teoriema posnažit...
>:-[] :yes:
14. 1. 2010 10:53
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
No veru , to Bravo doslova nestíhajú vyrábať, tak ho každý chce >:D >:D >:D
14. 1. 2010 11:08
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Korejci jsou ti, kteří těží právě na úkor Fiatu.
Ti rostli podstatně více než samotný Fiat. Ti se profilují do stejné cenové hladiny a míří na obdobné zákazníky. V mnoha třídách svádějí boj právě s Fiatem. Stačí kouknout na žebříčky. ;-)
14. 1. 2010 12:44
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
A vlastné príspevky nečítaš? >:-[]
14. 1. 2010 08:45
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Hele, Klaudie, v poslední době zase dost rád čtu tvoje příspěvky, takže šetři síly na rozumnější věci, než se snažit přesvědčit toho největšího pitomce tady (i když Misiak taky není k zahození).

Jinak když budu objektivní, tak Bravo bylo urychleně vyvinuto pro Fiat v nejhorších chvílích, takže je spíš zázrak, že je alepoň takové, jaké je. A stejně tak je třeba říct, že jako se Fiat ani se svými subdivizemi nemůže porovnávat s VW, tak nemá ani na Opel a už vůbec ne na PSA nebo Renault. Když se tady oslavuje Fiat jako výrobce malých aut, mělo by se to porovnávat třeba s PSA a jeho modelovou škálou. Samotný Citroen má v malých kategoriích minimálně to samé co Fiat, rozdíl je ve středu a především nahoře, o autech typu C5, C6 ale i Picassu (nebo u Renaultu škále Sceniků) si může Fiat nechat jenom zdát. A volba mezi Cee´dem (byť ten facelift není nic moc, ten předchozí design byl svým způsobem dokonalý - je to obdoba faceliftu u Octavie) a Bravem by byla skutečně jasná. A navíc, tihle Korejci (taky Hyundai) budou ubírat z tržního podílu právě fiatu a francouzům, ne fordům, ne opelům, ne VW (včetně ostatních značek...) a s tím ani wolf (či jak se píše), ani nikdo další zapálený pro fiat a spol. prostě nic nenadělá.
14. 1. 2010 09:37
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Tak vieš, občas ma tá slovná prestrelka baví.
Že je Fiat preborníkom v malých autách je všeobecne známy a jasný fakt, netrvá to rok ani dva a toto pomyselné prvenstvo by som Fiatu neuberal. C1, C2 či Saxo alebo AX podľa mňa určite nad Pandou, F500, Seicento alebo Cinquecento nestáli. Fiat chystá ešte niečo menšie ako Panda F500, a mal by podľa mňa aj naďalej klásť dôraz na to, v čom je dobrý. Moja sestra jazdí Puntom, a je to docela spoľahlivé, šikovné aj pekné auto - nemám s tým problém. Ale Bravo proste trumfové eso nie je.
14. 1. 2010 10:03
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
:yes: :yes: :yes:
14. 1. 2010 09:51
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
Vzpomínám, když sem přišli korejci, tak se jim půlka lidí smála. Sám jsem tehdy psal, že největší problém s jejich produkcí budou mít právě Italové a Frantíci. To bylo řečí, že to není pravda, že všechno bude jinak. Rok s rokem se sešel a situace je přesně taková, jak jsem předpovídal. Korejci ubírají nejvíce právě "cikánům".
13. 1. 2010 18:57
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
No pri Brave sa mu udržať súčasných zákazníkov ani zďaleka nedarí.
13. 1. 2010 19:59
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
a je na to nějaká statistika? Nebo jsi to vyvěštil z lógru od kafe? ;-)
Avatar - PlumJelinek
13. 1. 2010 22:15
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
:yes: :yes: :yes: ve všem plně souhlasím.... a německým zastáncům stejně nic nevysvětlíš. Zkrátka když je u nás převaha Fabii, Octávek a Prassatů, tak jsou to přece jasně nejlepší auta. A u starýho Una a Tipa se kdysi s*ala elektrika, takže samozřejmě Fiati, Alfy a Lancie za nic nestojej. >:D
neregistrovaný "kubiii"
13. 1. 2010 22:42
Re: Několik zásadních poznámek k Bravu a přispěvatelům
No, tomu říkám opravdu kvalitní názor... bléé :no: :no:

...a to už mám druhýho Fajta... ;-\
Avatar - Ada je zase tady
14. 1. 2010 00:23
Opravdová záhada
Víte, tak trochu mi vrtá hlavou, proč je tu u vozu italské, či francouzské prevenience, tolik příspěvků. Aby bylo jasno, to, že si někdo jako první vůz v životě koupil francouzské, nebo italské auto, nebo si koupil Fiata, když předtím, nic jiného, než starý Žigulík nepoznal, plně respektuji. Sám jsem si to zkusil. Záhadou ovšem pro mne je, proč ti lidé tuhle chybu opakují. Asi proto, že zkušenost jiných je na některé jedince nepřenositelná a musí se sami spálit opakovaně.

To, že někdo zůstane i potom tak věrný této technologii, sice už moc dobře nechápu, ale prostě někteří z nás se asi nerozhodují zcela racionálně. Pro mne (a věřím, že pro většinu dalších uživatelů tohoto portálu) je auto především pracovní nástroj, pro jiné je to ale asi únik od šedivé reality do světa snů, ztělesnění pocitu, že jsou něco, nebo někdo víc, třeba dvojníkem nějaké celebrity, například nějakého Bruna Ferrariho. S těmito lidmi mám spíše soucit. Buď z toho vyrostou, nebo budou časem patřit do péče nějakého psychiatra. Tím to ale nekončí:

Jsou zde totiž i další fanoušci italských a francouzských vozů, ti, které tato poruchová technologie živí (a samozřejmě čím více problémů, tím lepší kšefty - a to je pragmatický, srozumitelný postoj) a potom "bílé vrány", kteří tyhle vozy prostě milují i se všemi jejich nedokonalostmi. Chtěl bych říci, že tyto lidi, i když je zde škádlím, plně akceptuji, a specielně těm, kteří tyhle vozy obdivují a milují celým srdcem, dokonce trochu závidím a v duchu před nimi smekám, protože já svůj pracovní nástroj prostě milovat neumím. Jak kdysi napsal pan Horníček: (volně parafrázuji) "nemám rád moderní smyčcové kvarteto, ale to není chyba těch hudebníků, ale můj nedostatek, nedokážu-li milovat to, co milují jiní". A stejné je to i s těmi francouzskými a italskými vehikly. Nikdy bych si je nekoupil, můžu se nad jejich nedokonalostí smát, litovat jejich zoufalé majitele, ale nezbývá mi, než akceptovat, že stále existuje byť nepatrné, ale zdá se, že přese všechno stále nenulové množství lidí, jakési (z mého pohledu trochu podivné) bratrstvo, které tyhle vozy opravdu miluje i se všemi jejich nedostatky. Je dobře, že takoví lidé mezi námi jsou.

No a nakonec je zde poměrně velká množina spotřebitelů (záměrně neříkám zákazníků), kteří nejsou ničím jiným, než jednoduše řečeno švorcáky. Neodsuzuji, neposmívám se, jen konstatuji. Každý z nás se nějakým podivným řízením osudu může dostat do podobné situace. U těhle lidí ovšem pro mne je OPRAVDOVOU ZÁHADOU, proč si kupují francouzskou, italskou, rumunskou, či tureckou technologii a nekoupí si rovnou zhruba stejně drahý, ale nepochybně mnohem kvalitnější nový korejský výrobek s pěti, či sedmiletou zárukou? Nebo alespoň slušný německý, či japonský ojetý vůz? Může mi tady někdo tuhle záhadu vysvětlit?
Rozbalit vlákno
40
14. 1. 2010 06:10
Re: Opravdová záhada
Predstav si , že je plno takých, ktorím sa tá francouzská, italská, rumunská, či turecká technologia neserie a tak nemajú dôvod to meniť a to že ty si kúpil nejaký francúzsky nepodarok je iná vec. Keď máš trochu logického myslenia, tak asi pochopíš, že ľudia vážne nie sú až takí sprostí, aby naozaj dookola kupovali autá, ktoré sú v kuse v servise a tie automobilky by už dávno skrachovali. Na druhej strane je plno takých, ktorí majú hrozné skúsenosti s nemeckou produkciou a nikdy by si už napr. nekúpili nič od VW, veď o ich "spoľahlivosti" svedčia aj napr. dlhodobé testy autobildu na 100000 km >:D . Keď sa ti teraz poserie tvoj VW traktor a potom nedajbože ďalší, tak som zvedavý, u akej produkcie skončíš. ;-) .
Avatar - Ada je zase tady
14. 1. 2010 07:30
Re: Opravdová záhada
"... ktorim sa ta..." huh, naozaj pekna gramatika! Vies co? Tvoja sprosta rozpravka je rovnako doveryhodna ako tvoja gramatika. Neviem ako ty, ale ja preto radsej verim temu, co som si sam odskusal. Vo viacerych firmach, kde som robil, boli desiatky Octavii, Passatov a Fabii, ale tiez Pežotov a rendlikov. Viem dobre, co bylo potrebne zaplatit za servis tych vehiklov a v priemere kolko dni boli v servise. Teda netaraj take somariny!
14. 1. 2010 08:56
Re: Opravdová záhada
Poradíš mi praktické, pohodlné a priestranné kompaktné MPV nefrancúzskej, netalianskej alebo nekórejskej produkcie? ;-)
neregistrovaný "fabius"
14. 1. 2010 09:07
Re: Opravdová záhada
Pokud mohu poradit :-) já, vyzkoušejte Tourana.Není pohodlný jako GS III,není tak pěkný, a kupodivu není ani tak spolehlivý jako fr nebo it konkurence, ale je německý.Ale pozor,jízda ani posaz není vůbec špatný,zpracování velmi kvalitní (m.r.2009).Velmi jsem o něm uvažoval,nakonec vyhrála tradice v rodině a osobní sympatie a cena,přeci jen rozdíl cca 140t v motorech 1.4 Tce/Tsi a cca podobné výbavě je...nemravná?No a nebo Toyoty Verso,hezké,krásně jezdí,optitronové přístroje,cena též jinde, ale doporučit mohu také.Loni jsem absoloval kolečko po cca 6 salonech různých značek a zkoušel a zkoušel...
14. 1. 2010 09:47
Re: Opravdová záhada
Netykáme si? >:D
Touran má pre mňa docela dosť nevýhod. Spoľahlivosť je na nízkej úrovni, o tom som počul a čítal dosť. Nemá maloobjemový diesel, vzadu je o nejaký ten cm od Scenica užší, takže mi tam 3 detské sedačky vedľa seba nevojdú. Sedadlá sú pre mňa pritvrdé, na čo sa dá zvyknúť, ale na prekážajúcu páku výškového nastavenia sedadla sa už zvyknúť nedá, pri nastupovaní a vystupovaní som si o ňu vždy bolestivo otlačil stehno. Tvrdosť podvozku je tiež pre mňa na hranici, pohodlným by som Tourana asi nenazval. S mojimi postrehmi tým pádom vôben nekorenšponduje ani cena.
Verso mám vyskúšané staticky, priestorovo je na tom horšie ako Scenic, čo mám teraz, 7-miestna verzia bola úplne mimo, dve pridané sedadlá v 3.rade sa dajú nazvať iba zbytočnou neúčelnou príťažou, sú nepoužiteľné na čokoľvek, iba zavadzajú. Takže mi to zase vychádza iba na nejakého francúza.
;-)
14. 1. 2010 09:35
Re: Opravdová záhada
Bože píšeš tu , ako by tebe pri náhlení nikdy neušlo nejaké písmeno.
A predstav si , že ani ja to nehovorím z brucha, ale tiež z vlastných skúseností a celkovo môžem povedať, že z mojich skúseností je to práve naopak a najväčšie problémy boli s Volkswagenami /Polo, Golf, Passat/. A mimochodom nie som žiadnym fanúšikom franc., talianskych, či rumunských aut, ale tvoje trápnosti o nemeckom zázraku sú úplne vedľa a vieš to aj sám, len sa tu snažíš predvádzať niečo ako GTI.
14. 1. 2010 12:31
Re: Opravdová záhada
Ádo, tebe snad už penzionovali? Kdysi jsi se nalítl, dvěma-třeba větama speskoval Rencky a týden byl klid. Teď nás svými stále delšími a delšími moudry obšťastňuješ snad každý den.

Jestli se doma nudíš, a manželka ti nechce koupit medvídka mívala, skus si brnkout na radnici. Skoro všude teď hledají dobrovolníky na odklízení sněhu. A ještě si vyděláš nějako tu korunu na naftu ;-)
14. 1. 2010 12:33
Re: Opravdová záhada
EDIT: sorry, tohle je odpověď Ádíkovi, nějak jsem se překlepl ;-)
neregistrovaný "fabius"
14. 1. 2010 08:58
Re: Opravdová záhada
Poprvé s Vámi v něčem souhlasím...také mám rád lidi, kteří jsou pro svou lásku k čemukoli překročit stín svůj i posměšky ostatních.Je to nádherná vlastnost, jinak už moc nesouhlasím. Ale nedělám do aut, nespravuji autopark, jen můj názor.Mám 3. Scénika (GS III), předtím jsem měl I fl a GS II,a mohu říct jediné:spokojenost.Velké, prostorné a i spolehlivé vozítka.V porovnání se Supem I cca poloviční náklady na servis a daleko hodnotnější interiér (u II a III).Jízdní vlastnosti, no porovnávejte housenku(Sup) a Štaflíka -))O tom ani jedno z těch aut není, prostě pohoda a klídek,děti na palubě a kochat se.To už i 2. auto v rodině( fabie) přinese víc jízdních zážitků...Ale člověk si musí uvědomit co koupil a proč. A protože se mi,upřímně, klasické sporťáky nelíbí (mimo 911 a na tu nemám)tak to neřeším.
14. 1. 2010 09:18
Re: Opravdová záhada
No Italská a Francouzská auta si kupují lidé s vkusem, kteří nechtějí opakovat chyby stáda kupujícího jen poruchové vozy koncernu VW a trávit část svého času v servisech a neustále řešit nějaké problémy. Zůstává opravdu záhadou, kde se bere ta vytrvalost přiznivců koncernových vozů neustále investovat do poruchových, zastararalých a předražených pleček, navíc bez jakéhokoliv designérského nápadu.
14. 1. 2010 09:48
Re: Opravdová záhada
To si trochu mimo, nie?
14. 1. 2010 09:57
Re: Opravdová záhada
>:D

Žeby to bylo proto, že ty koncernové automobily nejsou poruchové, jsou kvalitní a lidé od nich dostanou přesně to, co chtějí?

To tě asi nenapadlo, že? >:D

Jak tvrdím, lidé nejsou zdaleka tak sližitými, jak se tady snaží mnoho odpůrců koncernu prosazovat.
Když se mu nějaká značka sype jak písek, s pravděpodobností 99% si ji příště už nekoupí. Tak se chová obyčejný spotřební člověk, pro kterého je auto jen prostředkem dopravy a těch je prostě drtivá většina. Jistě, najdou se i výjimky jako všude. Leč ze statistického hlediska jde o zanedbatelnou maličkou část.
A že jsou koncenrové značky prodávané? Protože s nimi je ta velká většina lidí jednoduše spokojená. ;-)
Avatar - DRBNUTY
14. 1. 2010 10:42
Re: Opravdová záhada
koncernové automobily nejsou poruchové. >:D >:D >:D
Nie su poruchove a preto su v autobilde v dlhodobom teste na 100000km na poslednych miestach. >:D >:D >:D
14. 1. 2010 11:00
Re: Opravdová záhada
Čti co píšu a reaguj na to.

Můj příspěvek je o tom, že míra spokojenosti se značkou se promítá do výběru nového vozu.

A pozor, píšu to v obecné rovině. Kdyby se každému rozsypalo auto po 100 tis. km, tak věř tomu, neprodali by ani kus. :-!

Opět sem se přesvědčil, že ty nereaguješ na obsah, ale na toho, kdo to píše. A vždycky musíš napsat aspoň něco, i kdyby to měl být sebevětší nesmysl. :-!
Avatar - DRBNUTY
14. 1. 2010 11:29
Re: Opravdová záhada
Reagoval som nato,ze koncernove auta nie su poruchove.Co to ma spolocne s tebou?A co je nezmysel na tom,ze na poslednych miestach na 100000km sa umiestnili VW.Ja som si to nevymyslel,je to v autobilde. :-!
14. 1. 2010 11:46
Re: Opravdová záhada
Koukám, ž čím méně osobních zkušeností, tím více odkazů na nějaké statistiky, testy apod.

Zkus se bavit (pokud si toho vůbec schopen) v obecné rovině a diskutovat na téma důvodů, nikoli důsledků.
Důsledky zde dovede přehrnovat každý, kdo dovede psát, důvody dovede rozebrat pouze ten, který má i vlastní názor, zkušenosti a argumenty.
Avatar - DRBNUTY
14. 1. 2010 12:10
Re: Opravdová záhada
Poznas ma?Ako vies kolko mam skusenosti?Je mi to jasne,ved ty vies vsetko a vies aj to ake mam skusenosti.
Ja mam Tourana a 150000km najazdil bez jedinej zavady.Ale myslim,ze test v autobilde ma vacsiu vypovednu hodnotu ako moja osobna skusenost,pretoze oni testovali desat VW a z toho sedem skoncilo na chvoste tabulky a ja mam len jedno auto,takze moj pripad moze byt aj otazkou stastia,ze sa nic nepokazilo.
14. 1. 2010 12:24
Re: Opravdová záhada
No, odpověděl sis sám. Statistiku poruchovosti nelze dělat ze vzorku jednoho/deseti aut. ale z tisíců. Z toho potom můžeš vyvodit, jestli jsou servisy plné koncernových aut, nebo tam stojí častěji něco jiného.
Lidi nejsou tak hloupí, aby pořád dokola kupovali krámy, který se jim budou kazit. Na to je každý, u investice v řádu statisíců, velmi citlivý. :-!

PS: Testy Autobildu jsou sice pěkné, ale osobně jsem nepotkal nikoho (a znám jich dost), komu by se rozsypala aut. převodovka v A6, jako se to povedlo těm v Autobildu. Nehledě na to, že prakticky každý majitel považuje právě A6 za velmi spolehlivé auto, kterému se roky nespálí ani ta blbá žárovka v interiéru. Není nad vlastní zkušenost. Neb když jeden, který "stojí na kazatelně", něco prohlásí, nemá to všeobecnou platnost. ;-)
14. 1. 2010 20:24
Re: Opravdová záhada
Jen na okraj: já nějakou dobu pracoval u dealera VW, servis byl společný s Audi. A těch majitelů, kteří byli zrovna s A6 VELMI nespokojení, se našlo dost.

Živě si vzpomínám, jak si kolegové u Audi lámali hlavu, jak kupcům aut s motorem 2.5 V6 TDI jemně naznačit, aby nejezdili se "syrovým" motorem delší cesty po dálnici, protože pravděpodobnost fatální závady pak byla velmi vysoká. A pár nových Audi s nájezdem pod 1000 km dotažených s "kouslým" motorem z Chorvatska by se taky našlo...

Čili každé značce (Audi jako Fiatu) se občas něco nepovede...
Avatar - F127
14. 1. 2010 10:27
Re: Opravdová záhada
Ádo, v roce 89 jsem si kupoval první auto, byl to Fiat, nyní jezdím čtvrtého. Jsem švorcák, všechno byly ojetiny. Příští auto bude zřejmě zase Fiat. Myslíš, že kdybych byl nespokojený, nezměním značku?
14. 1. 2010 11:04
Re: Opravdová záhada
Otázka je, jaký máš rozpočet na auto. Ceny Fiatů jsou obecně poměrně nízko, ne li nejníže. Moc toho na výběr nemáš.
Myšleno obecně, tedy dejme tomu jakékoli auto z roku 2003, nejlevnější bude s největší pravděpodobností právě Fiat.
Avatar - F127
14. 1. 2010 11:30
Re: Opravdová záhada
Ojeté Fiaty jsou levné, to je pravda. Chtěl jsem spíš napsat, že po 20 letech nemám důvod ke změně značky, která mně zatím nezklamala. Jinak první byl hodně starý, byl jsem mlaďák bez peněz, poslední byla dvouletá voňavka. Další bude něco podobného, možná i funglovka.
14. 1. 2010 11:42
Re: Opravdová záhada
V každom prípade by nebolo od veci vyskúšať aj niečo iné, veď koľko ľudí bolo spokojných napr. s Ladami a dnes nejazdia na Priorach a Kalinach.
Avatar - F127
14. 1. 2010 11:53
Re: Opravdová záhada
Samozřejmě služebně jezdím i jiné značky a najíždím na nich víc km, než na soukromém. Momentálně Škoda, Opel a Suzuki.
14. 1. 2010 11:49
Re: Opravdová záhada
Jak píše sacoer, pokud nevyzkoušíš nikdy nic jiného, nikdy nezjistíš, jestli existuje i něco lepšího.
Na jednu stranu si takto žiješ spokojený život, na druhou stranu je (z mého pohledu) ochuzen o rozmanitost.

Já jsem měl pouze 2x stejnou značku, jinak vždy jinou a nelituji toho. Mám větší možnost srovnání. ;-)
Avatar - F127
14. 1. 2010 11:55
Re: Opravdová záhada
To je promiskuita! >:D
14. 1. 2010 11:59
Re: Opravdová záhada
Zrovna o tom jsem psát nechtěl. Ale taky mne to napadlo. >:D
14. 1. 2010 12:28
Re: Opravdová záhada
a co budeš dělat až dojdou značky, až už je absolvuješ všechny? Skusíš něco třeba z Číny? >:-[]
14. 1. 2010 12:35
Re: Opravdová záhada
A v Číně nejsou značky? >:D >:-[]
14. 1. 2010 12:41
Re: Opravdová záhada
Ádo to napsal jsi to opravdu kvalitně, nicméně ty jsi nějak úplně vynechal fakt, že existují lidi, kteří jsou s italským/francouzským autem spokojení a prostě ho koupí protože chtějí :-) Mám doma Stilo, co má najeto 240tkm bez větších problémů, mám teď Bravo, rok a půl staré, za dobré prachy, technicky zcela OK, kdyby tomu občas nevrznul interiér, řeknu "dokonalé" ;-) Předtím v rodině dvě Bravy, taky OK. Alfa 147 s problematickým motorem TS, nyní od koupě najeto 150tkm a furt OK.

Tak co mám jako dělat? Mám si připlatit za Golfa, když reálně nevidím nic, co by navíc oproti Fiatu nabídnul? (a navíc se mi nelíbí?). Prostě ty apriori předpokládáš, že výše uvedené auta jsou sra*ky, ale minimálně v případě Fiatu to z mé (už relativně bohaté) osobní zkušenosti není pravda.

Jinak s tou "opakovanou chybou" ve formě nákupu křápu je to úsměvné, zrovna teď se tady na moje.auto.cz dost lidí baví nad rozpadlou Octávii a Passatem CC,jejichž majitele honem utíkali pro to samé, jenom nové auto....

Mír s tebou ;-)

PS: jako služebák jsem asi půl roku jezdil Golfem IV. a opravdu mě nenadchnul, se Stilem se to vůbec nedá srovnat, to už to má blíž ke staré Bravě.... Pak jsem měl Focuse II. a ten měl opravdu výborný podvozek a řízení, ale jinak to opět nebylo nic extra.... takže snad mám s čím srovnávat....
14. 1. 2010 15:35
Re: Opravdová záhada
Jen pro mou osobní zvědavost, v čem bylo to Stilo lepší než Golf?
neregistrovaný "exctenar"
14. 1. 2010 15:54
Re: Opravdová záhada
Asi v tom, že mu jezdí "bez větších" problémů,přece.Otázka je, co je to "větší" a co "menší" problém....Proto asi Fiat vede celosvětové a evropské prodeje,ne?Neb jsem čet jen poslední dva příspěvky a článeček ne-prodalo se těch Brav loni v Česku víc, než je počet příspěvků?Nechce se mi na SDA hledat.Díky. :-!
14. 1. 2010 18:05
Re: Opravdová záhada
Odpoved je velmi jednoducha! Pohodli, pohodli a zase pohodli, vnitrni prostor ale hlavne projed se po D1 a pochopis! ;-) To neni rozdil tridy ale nekolika svetelnych let a je uplne jedno ze v Golfovi nic nevrzne! ;-) Byt Golf je pro mne zabavnejsi v serpentynach, krasne se vrha do zatacek, komunikace s volatem kdy clovek opravdu citi kazdy kaminek na silnici. Ale pokud do auta posadim rodinu nebo mam jet treba 400km a vice vitez je Stilo! ;-)
Avatar - DRBNUTY
14. 1. 2010 22:07
Re: Opravdová záhada
Mne ani v jednom Stile nic nevrzalo a to som mal kazde 3 roky.Jazda v nom je naozaj prijemna a uplne najviac mi vyhovovala spojka a presne radenie rychlosti.Na Audi A3,ktore ma najazdenych 5000km mi nejde hocikedy zaradit jednotka,musim vysliapnut spojkovy pedal a znovu ho stlacit a az potom mi ide zaradit jednotka.To iste mi kedysi robil Golf III VR6 a aj BMW E28 528i.Na Stile sa mi nikdy nestalo,ze by mi na prvykrat nesla zaradit rychlost.Stilo je jedine auto s manualnym radenim,ktore mi ani po jazde v meste v kolonach nelezie na nervy.Takze pre mna Stilo :yes:
15. 1. 2010 09:00
Re: Opravdová záhada
Mne taky nic, ale obcas se ozve pri prejeti velke nerovnosti takove to jak kdyz se tre plast o kov, velmi malo ale sem tam za cas se to ozve. Jo a klasika ma tendenci zadrncet stazeny predni okynko, ale je pravda ze jsem ho stahoval zatim asi jen jednou! :-)
14. 1. 2010 21:18
Re: Opravdová záhada
jen aby bylo jasno, srovnávám Stilo a Golfa IV, což je trošku vůči Golfu nefér, protože GIV. se vyráběl tak nějak 1996 - 2002 a Stilo nějak 2001 - 2006, fakt nevím, ale prostě ty modely se sice překrývají, ale Fiat je o hodně novější. Teď konkrétně: Stilo, cena 620tkč, motor JTD 115k, CD, duál klima, ESP, 6 bagů, prostě na danou dobu opravdu našlapané auto (navíc to moje je combi). Golf: cena ca 600, motor 1.6 16v 100k, krátká verze, volant bez kůže, mechanická klima, rádio na kazety, ESP to nemělo, bagy asi 4, nevím. Stilo tedy za podobné peníze nabílo variantu kombi, úplně jiný stupeň výbavy,o dvě třídy lepší motor. Jen pro zajímavost, ten Golfík po Praze v hustším provozu tak za 10.... Prostorem to vůbec nešlo srovnat, Golf lepší jízdní vlastnosti, Stilo pohodlnější. Obě auta bez problémů, ikdyž Golfíkovi šlo řadit z 1 na 2 občas "přes zuby", ale to spíš zprasil předchozí majitel.... Prostě obě ty auta byla stejně drahá, ale zatímco Golf bylo užrané holátko se slabým motorem, tak Stilo bylo skoro v plné výbavě, s výborným motorem. Spolehlivé byly obě auta stejně. Kdybych chtěl toho Golfa vybavit stejně jako Stilo, byl by tak o 150 litrů dražší (navíc třeba duál klimu tehdy u VW tak nějak neuměli....). Takže asi tak....
14. 1. 2010 22:27
Re: Opravdová záhada
Díky za názory. Všem. :-!
Avatar - DRBNUTY
14. 1. 2010 23:09
Re: Opravdová záhada
Žiadne útoky a dokonca aj poďakovanie za názor?Jossalito nejako nám mekneš.Čo si si dal extázu? >:D
Avatar - Ada je zase tady
15. 1. 2010 10:04
Re: Opravdová záhada
Srovnavat vuz s dieselem a benzinem je nefer. Diesel je samozrejme vzdy lepsi motorizaci pro osobni vuz.
neregistrovaný "Trolik"
15. 1. 2010 17:41
no ludia
vy ste proste idioti >:D fanusikovia talianskych a francuskych kadia na fanusikov nemeckych a naopak. Pekne. Tvrdit ze tie a tie su nekvalitne a tie druhe su zas super nesmtelne...no o com to je? Priklad: Ked najazdim na mojom nemcovi rocne 10000 km, a sused na francuzovi 70000 km, ktore bude asi poruchovejsie? hmm...samozrejme mozte si tento priklad vylozit aj opacne. Proste tu zas riesite chujoviny. Ale osobne, co by majitela nemeckeho ,ale aj talianskeho auta , sa musim priklonit k zastancom talianov/francuzov. Mali sme Alfu 146 bez servisky, mam Lanciu Delta bez servisky a cuduj sa svete...ziadny problem. O tom moze moj svagor s Octaviou a serviskou snivat.Zase napriklad moj sluzobak, Golf sa drzi a na svokrovom Cliu sa vzdy nieco najde....ta tak.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "exctenar"
17. 1. 2010 10:26
Re: no ludia
Na www.mazdaclub.cz najdš,jak paní,která je dost techn.zdatná na M6 po asi 30 tkm měnila motor.Nemá to jako služební,mají ještě jedno staré auto,tak to bylo holt už po záruce.. Z boraného sehnali za 100 tis jiný.Zkus ji přesvědčit,že mazda je super auto.Hodlá ji brzy vyměnit za... soukr. vím za co.Ale takových info je hafec,takže buď je smůla, nebo pohoda.Většina aut jezdí bez problémů,pokud není problémem věc mezi sedadlem a volantem - to bývá dost často,co vím.V jejím případě to neplatilo, ložisko na klice a motor šel do kytek.