Nový model 9-3 celkové prodeje Saabu za první čtvrtletí roku 2003 meziročně zlepšil, ale zásadnější novinku model 9-2, která má mít vliv na ekonomické ukazatele, připravuje automobilka na rok 2004!
No, rikal jsem si, ze to bude skvela kombinace nejlepsiho podvozku na svete s nejlepsim motorem. Ale jestli tam nebudou davat svuj 2,0 turbo, tak jsou u mne mrtvej Homolka!!!
proti Subaru nič nemám, ale prečo SAAB potrebuje v Japonku lepiť dokopy autá zo všeličoho možného, keď najprv v Grazi vypracuje koncept 4x4, kvalita z Trollhatanu je povedzme velmi slušná a vlastní moderné technológie na vyvinutie a výrobu vlastného originálu. Okrem toho s tým boxerom od Subaru sa mi to nezdá. Saab by tam asi dal vlastný benzín turbo, tie sú predsa špičkové a okrem toho stále idú slušne vpred (SVC).Každopádne to bude podľa mojich odhadov veľmi vysoká latka v danom segmente, ak to reálne uvidí svetlo sveta. Kto má presné info, nech napíše.
No nechame se prekvapit chlapi.Mimochodem Subaru je v kvalite absolutni spicka takze Saab nicim nepokazi.Horsi kdyby to byl ten smejd-Opel.Ja bych do nej klidne sel.
Re: zaplatpanbuh, 9-3 ala Opel Vectra stoji za prd...Alspon
saabovska kvalita ma medzery, ale s oplom sa to porovnavat neda. Opel je podla mojich skusenosti zloba vecna, to je fakt (uz nikdy OPEL!!!!), na 9-3 si nestazoval zatial z mojho okolia nikto.
- pro ty co pochybuji original textu primo ze stranek saabu
Saab announces a cooperation with Fuji Heavy Industries Ltd. (Fuji) to produce a new performance-oriented all-wheel drive model — the Saab 9-2 — in Spring 2004. The new vehicle will provide Saab with a capable, dynamic entry below the new 9-3 Sport Sedan.
NEW YORK — Continuing with its biggest ever product offensive, Saab Automobile AB expands its product line further with the introduction of the new Saab 9-2. The 9-2 will be Saab’s entry offer and will help attract new, younger customers to the brand. It is targeted at customers looking for a distinctive, fun-to-drive car with the versatility to support an active lifestyle. As customers would expect from Saab, the 9-2 will feature excellent driving dynamics with its sophisticated all-wheel drive system and turbo performance as well as great versatility with its hatchback body style.
Leveraging the global resources of the GM Group, Saab Automobile AB is collaborating with Fuji of Japan to create the new Saab 9-2 model in cooperation with Subaru, Fuji’s automotive division.
“We see an emerging segment in the United States for a premium, small car below the Saab 9-3 Sport Sedan,” says Peter Augustsson, President and CEO of Saab Automobile AB.
“The Saab 9-2 is a result of collaboration between two like-minded brands. We both have a special aircraft heritage and a successful history in rallying, and our cars are known as dynamic, safe and fun-to-drive. It makes a lot of sense for us to combine our strengths in creating the next Saab and bring it to the market quickly,” says Augustsson.
Saab will offer two versions of the new 9-2, both five-door, all-wheel drive cars. The base Saab 9-2 will be equipped with a 2.5-liter four-cylinder engine, while the Aero version will feature a high performance, 2.0-liter, turbocharged four-cylinder engine.
Initially, the vehicle will only be offered in the United States and Canadian markets.
“Both brands have this special flair,” said Bob Lutz, GM’s Vice Chairman for Product Development. “It is such a natural fit for them to combine their talents and expertise to bring the first all-wheel-drive performance car into the Saab family — a car with great dynamic qualities and exhilarating performance."
The new Saab 9-2 will be produced in Fuji’s facilities in Japan, beginning in the spring of 2004.
Saab Automobile AB, based in Trollhättan, Sweden, is fully owned by GM, which has a 20 percent stake in Fuji.
Jestli se opravdu stane to, o čem se píše, mzslím, že to bude naprostá komerční bomba. Spousta lidí si Imprezu nekupuje právě kvůli fádnímu designu. To se nadčasovostí Saabu dozajista změní. A ještě když se spojí technologie dvou nejkvalitnějších značek... Myslím, že Saab půjde hodně nahoru a fakt mu to přeju. Já osobně mám 4x4 tak rád, že bych ho namontoval i do Rollsky.
No já z toho teda dvakrát nadšen nejsem. Sice v žádném případě nemám sebemenší pochybnosti o technice Subaru, ale myslím, že Saab je z takových automobilek, jež má svůj charakter a je určitými rysy tradiční (přeplňované benziňáky). Už když je pohltil GM a v zájmu komerčních úspěchů do Saabů narvali debilní oplovské diesely (které patří k nejzaostalejším dieselům dnešní doby), šel kus image do * a zarytí saabisté tyto motory naprosto ignorují, protože ani zdaleka nedosahují parametrů klasických motorů Saab. No a teď zase boxery od Subaru... Ti už fakt neví, kam by sáhli. Proč radši sami nezapracují, když jim to tak šlo? Klasičtí zákazníci Saabu jsou jistě zvyklí na jistou exkluzivitu, ale ta už brzy bude ta tam, když jejich modelová paleta bude směska různých ostatních automobilek!!!! Čtyřkolka je podle mě dobrá volba, ale když už jsou u toho, nejdříve bych asi zapracoval na nějakém SUV.
Ja ti reknu, kam to speje. Staci se podivat na koncern vw. K cemu je jim ta exkluzivita, kdyz se to malo kupuje? Nemuzou zapracovat, protoze nemaj prachy. A i kdyby meli, tak nemuzou, protoze v ramci koncernu je tohle vyjde daleko levnejc. Jo, takovyhle lehce exkluzivni znacky nemaj dneska sami sanci.
Já teda v koncernu VW nespatřuji nic výjimečného. Kvalita, ano. Pokroková technika, ano. Ale jsou to klasické tuctové modely, kterých jezdí všude po světě miliony, byly vyvinuty společnými silami a pouze s minimálními úpravami či úplně bez úprav se masivně využívá všechna technika do všech modelů všech koncernových značek. Z toho vyplývá, že díky nákladům uspořeným na vývoji těchto modelů by tyto vozy měly patřit k nejlevnějším. Ale opak je pravdou. Je pravda, že i tak jsou cenově pod Saabem či Volvem, ale podobných koncernů je v současnosti víc než dost. Jasně, kdo potřebuje kvalitní a praktické auto a nezáleží mu vůbec na image atd. nechť si koupí VW, Ford, Opel, atd., ale jsou i lidé, kteří si mohou dovolit do auta investovat víc (to ale ani náhodou není můj případ) a za tu cenu chtějí odpovídající protihodnotu. Tak to teda vidím já.
vw by urcite melo byt levnejsi, ale dokud se bude dobre prodavat, tak nemaj duvod zlevnovat (uz zacinaj). V dnesni dobe jsou naklady rozhodujici (viz fiat). Diky tomu muze vw investovat do obnovovani dalsich znacek. Fordu a dalsim koncernum nezbyva nic jinyho nez snizit naklady diky spolecnejm dilum. Uz i MB zacina davat svy dily do ameriky. Phantom ma taky motor z bavoru, misto aby vyvinuli svuj. Proc taky. Ja tomu taky nefandim (a uz vubec ne vw), ale neda se nic delat.
za mala jsem byl odkojenej SAABem. A tak se ze mě stal saabista tělem i duší. Pokud bych si mohl dovolit investovat do auta, tak zvítězí tahle hvězda z původně letecké továrny ve Švédsku. Jenom chci říct, že pokud pomůže řada 9-2 firmě, tak je to jen dobře, protože pak to bude mít i vliv na to, aby SAAB byl zase svůj. Prostě, SAABům zdar.