Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda RX-8 jde do výroby

10 komentářů

To je má Wankelův motor fakt tak nízký točivý moment při výkonu 250 k?
Tiež sa mi to zdá dosť slabé. Pri tom výkone by to chcelo aspoň 280 Nm.
kroutak je dany charakteristikou toho motoru a ta je zrejme dost vysokootackova. pro motor s krouzivym pistem ale zcela optimalni. stejne tak pro sportovni auto.
Mas pravdu, vzdyt vykon = tocivy moment x otacky, a wankel toci hodne. Pekna kara.
Myslím, že RX-7 má kompresor - nepletu se? Zřejmě právě pro zlepšení točáku.
V tomhle autě ale chtějí předvést, že to dokáží i bez přeplňování (jako BMW a Honda).
Kára je to designem super ale myslím podle sebe, že Wankel odradí kvanta zákazníků kvůli jeho 1/ minulé nedobré pověstí viz NSU Ro-80,2/vysolé spotřebě,3/nízké hodnotě zpětného prodeje.Kéž by Mazda dala variantu i s klasickým benzínovým motorem!Připojuji se též k názoru Jamie - nízký točivý moment.
Panove to je sportak a ten se nezene za tocakem, ale za vykonem!
Já si myslím, že právě kvůli Wankelu si to lidi budou kupovat. Stejně jako RX-7.
Je to radost se podívat. Vzhledem k vlastním zkušenostem nepochybuji ani o kvalitě motoru.
Myslím, že Mazda to stále zdokonaluje, NSU je dost dávno a není japonský. Krouťák je malý, auto vypadá hezky. Řekl bych, že auto charakterizuje spíš zrychlení a pružnost motoru. Ještě se uvidí jakou bude mít taky životnost.