Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mercedes-Benz R: První fotografie po faceliftu

97 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Jednoznačně povedené... samozřejmě jde primárně o přední světla. Ostatní je převážně drobná kosmetika, tedy až na přední masku jako takovou, v té ale nikdy problém nebyl.

Předchozí vysoká kulatá světla, to nebylo podle mého gusta... mělo to pohled jako Vel Satis křížený Mitem.
Navtech
Vel satis? Ty si snad upad, ne? 😲 >😁
Avatar - T613
T613
...-|.|.-..|| ...|.-|-|..|...|| .---|.|| -...|---|--..|...|-.-|.|| .-|..-|-|---|| -.|.|...-|..|--|| -.-.|---|| ...|.|| -|..|| -.|.-|| -.|.|--|| -.|.|.-..|..|-...|..||
[odkaz] >😒]
Klaudius
.-|...-|.-|-.|-|..|--|.|| -...|---|.-..|| .|...|-|.|| -...|---|--..|...|-.-|.|.---|...|..|--..… -.|.-|| -|---|....|---|| -.|.|--|.-|| -.|..|.---|.-|-.-|-.--|| --|.|.-.|-.-.|.|-..|.|....-.-.-|||
Avatar - Plautus
Plautus
Tým obsahom nie som si až taký istý, ale inak :yes: :yes:
Avatar - positivemind
positivemind
--|.-|...|| -.|.-|.--.|.-.|---|...|-|---|..-|| .--.|.-.|.-|...-|-..|..-|--..--|| .---|.|| -|---|| .|--|---|-|..|...-|-.|..|| .-|..-|-|---|
Avatar - Emel
Emel
Už mockrát. Ale k věci: považuju za zásadně nešťastné dát na velké auto typu MPV/SUV vertikálně orientovaná světla, protože ta ještě podpoří dojem velké výšky. Platí pro Renault i pro Mercedes, sorry. Podívám se na novou generaci a je mi jasné, že takhle to mělo být už od začátku... jak málo stačilo.

PS: docela rád bych viděl Vel Satis se světly ve stylu Avantime.
Avatar - gld
gld
Vertikálne svetlá na vysokom aute..hm, videl si už escallade? >😁
Avatar - Emel
Emel
No, tam je to ale trošku účelem... to auto se nesnaží působit kompaktně.
Klaudius
A čo Tak Renault Magnum?
Navtech
Kdyby s tim počkali do novýho c klass, tak by ten čumák asi vypadal jinak.
Avatar - Emel
Emel
No jasně, Rko ctilo designový jazyk předchozí generace, který mimochodem nejlépe seděl Ečku... minulý Ečkový kombík je jedno z mých top rodinných aut, po všech stránkách. I tak se to ale dalo u R pojmout trošku lépe. Pořád to vypadá lépe než u Renaultu, Vel Satis k tomu ještě přihodil silná vertikálně orientovaná žebra na masce 😲

Kdyby počkali... no, pak by vypadalo jako tenhle FL 😄 .
Navtech
Ty mě chceš prostě nas.rat. Ještě jednou sem napiš o tom vel satisi a dostaneš vel bodlo, že si nesedneš! >😁
Avatar - Emel
Emel
Hele, pro příště budu říkat ten-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit 😄
Navtech
Bavme se o autech na autech 😉
Avatar - Emel
Emel
No však
Avatar - positivemind
positivemind
Tak se to docela povedlo :yes😒br />
Sice jsem čekal radikální přeměnu zadní části (říkejte si co chcete, ale v celku hranatá kastle nesedí k těm rybím očkům na zádi), ale co mne zarazilo víc, je zase americký interiér. Nemám čísla, nemohu soudit, ale odhaduji, že teritoriem třídy R budou právě Spojené státy.
Avatar - iudex
iudex
...a Navtechova ves... >😁
Johnnn
KONEČNĚ :yes:
GTI
Styl auta byl jasný hned zpočátku, image zde posílená tím, že prvním majitelem byl N... áš bývalý president, zájem o vůz podpořen velmi příznivou cenovou politikou, no a nyní tedy ozdravná kůra. Velmi výživná, zpředu eRko člověka doslova přizemní svou krásou.

Tedy ano, klasa trvá, krásný vůz za krásné peníze. Prostor uvnitř královský, styl v podstatě nedostižně originální, auto pro eurobejka.

BRRRRRAVO MERCEDES-BENZ :yes:
Avatar - iudex
iudex
Teraz za to líškanie sa čakáš od Navtecha, že on bude chváliť Volvo? 😉
GTI
😄 O tom to není, kvalitu Volv i Mercedesů známe, ne? Osobně model R vnímám velmi silně. Dost člověku napoví i to, když se do něho posadí. Auto jsem nejel, jen jsem v někm seděl. Není co řešit, je to prostě Mercedes. Tedy... ten nejlepší. Jen je potřeba vědět, co od auta čekám.
Avatar - iudex
iudex
Na ktorej strane rieky stojím je samozrejme prvoradé. Dobre situovaný a zivený patdesiatnik s túzbou po maximálne komfortnom prevezení svojej objemnejsej telesnej schránky a batoziny v prémiovom voze bude chrochtat blahom.
Ale je i iný pohlad, napr. autocar: There’s a lot to like about the R-Class, but not a lot to love. Despite being a spacious, comfortable cruiser with hushed engines, it lacks any soul. Boot space is limited, it's short on practicality for this class and buying and running costs are high.
GTI
Proto píši, že je dobře kupovat auto i podle toho, co od něho čekám. Iudexi, ten tvůj úvod ve slovenštině... já si to eRko snad budu muset nakonec koupit... >😁 😉
zlysoused
Ty se k těm MPVéčkům nakonec propracuješ. Zítra to bude R, no a potom už jen přirozeně přesedláš na Viano, samozřejmě s AMG paketem, který pro něj kvůli tvýmu VWoku specielně udělají.
GTI
Nechtěl bych to zakřiknout, ale tohle... nehrozí.
Avatar - iudex
iudex
Ved ten príklad nebol az tak úplne náhodný... 😉
Navtech
Volvo si můžu chválit svoje. R class je jediný auto svým stylem, určením a technikou na světě, kde neni z čeho vybírat, než podle potřeb. Na krásu a ego se kupujou jiný auta.
GTI
Zde bych tě lehce posunul - R se kupuje (i) pro krásu. A že v tom rostou křídla je snad jasný každýmu. Mají totiž růst kam. Jak jsem psal vloni na blogu o návštěvě MB musea, tak pak vedle je prodejna a člověk tam může pohodlně vše zkoušet. Byly tam vedle sebe asi 4 R... v různé barvě a v různé výbavě. Takže po nasednutí člověk velmi rychle pochopí, kde tkví ta síla značky a síla tohoto modelu. Dokonalé, komfortní auto.
Navtech
Ale ano, ale nebudu si kupovat espace, protože se mi na MB nelíbí světla. Je to mercedes, to je taky hlavní. Přece nebudou dělat opičárny, jako frantíci, nebo asiati.
Avatar - iudex
iudex
Myslím, ze teraz k nemu smelo mozes priradit 5 GT. Aj ked ten záver o kráse bude pren platit tiez...
Navtech
Jenže GT5 chybí právě tem kubík vnitřku, což je pro mě zásadní.
Avatar - iudex
iudex
Tak tolko nezer... >😒]
Navtech
Když mě pořád stojí :yes: 😉
Avatar - T613
T613
to je to bRko tak poruchové, že ti furt stojí? Zlatý Fjord ti povím >😒]
Navtech
Forda maj právě ty, co jim nestojí a ty si přesně ten příklad. Tobě stačí i to jednokolo z cirkusu >😁
Avatar - T613
T613
Fjordaři si vždy poradí :-!
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
A co Chrysler Pacifica?Ale ten uz sa tusim prestal vyrabat.
Avatar - iudex
iudex
Inak k samotnému autu: facelift ako taký mozno hodnotit ako vydarený. Je to dané ale najma tým, ako nevelmi vydarený bol predchádzajúci model. Jedno je samozrejme dané rozmermi karosérie a snahou o MPV-like interiér, ale ani detaily na povodnej verzii sa velmi nevydarili. Ako uz Emel spomenul vyssie, boli to najma podivné gulovité svetlá s pridaným bocným sípom, ktoré sa akoby nevedeli rozhodnút, ktorým dizajnovým smerom sa uberat. Z tohto hladiska ich zmena smerom k ostrejsím crtám eRku len pomohla. Obdobne pomohla i kolmejsia maska, ktorá z cross-overu s líniami MPV robí cross-over s líniami SUV; to je jednak dnes "modernejsie" a jednak lepsie vyvazuje ostatnú hmotu karosérie. Len zvacsienie masky chladica je na povázenie; detto aj dvojité LEDky (? hmlovky? denné svietenie?) dolu. Asi najlepsie vyzerá zadobocný pohlad, co obzvlást vynikne v porovnaní s 5 GT, pre ktoré je tento uhol najmenej lichotivý.
GTI
Ano, souhlasím.
Avatar - T613
T613
Po změně ošklivých předních světel je již takřka dokonalé. K dokonalosti této řadě chybím jen já za volantem >😁
webpaja
No jo, ale ty pořád čekáš, že ti ho někdo dá jako služebáka!
Avatar - T613
T613
jsem blázen, abych si ho koupil za svý? >😁
webpaja
Tak jako většina z nás...? No a proč ne?
Avatar - T613
T613
ty máš dneska nějakou mizernou náladu 😉
webpaja
Papírování...
Avatar - iudex
iudex
Dane? Ha, ja uz som priznal...
webpaja
Nee 😄 to dělá naštěstí účetní
Avatar - T613
T613
tak to upřímnou soustrast ..
webpaja
Jsou ty klasický volanty tak úděsně šišatý, nebo jen M-B roztáhl fotky, ať interiér vypadá co nejširší?
Jinak volant AMG vypadá moc pěkně.
Klaudius
K dokonalosti ho mohli aspoň o 100 kg odľahčiť, je to mastodont.
Navtech
Kdyby to mělo 1,3t a byl to sporťák, tak ano, ale jestli to má 2,2, nebo 2,1 je vážně úplně fuk. Stačí si koupit ten V8 a uvidíš, že je jako pírko. 😉
Klaudius
>😁
GTI
>😁 :yes:
Avatar - Emel
Emel
Ono když se podíváš, kolik váží taková C5 v třílitrové naftě... solidní zpracování něco váží, no.
Navtech
Kolik váží kombajn?
Avatar - Emel
Emel
Orientačně patnáct tun...
Navtech
Zemědělství ti moc nejde 😉
Avatar - Emel
Emel
Jak to? Ty máš nějaké odlehčené kombajny?
Navtech
No jéje 😉
Avatar - Emel
Emel
Jo, C5 Tourer.. 1750 prázdná, 2350 celková.
Navtech
Superb v kombi o 80 míň, to nebude tak zásadní
Avatar - Emel
Emel
No bylo to i horší, C5 docela zhubla. Ale oproti tomu R už to taky není až zase takovej rozdíl. A ten-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit je na tom plus mínus stejně jako ta C5.
Navtech
To R má pořád o cca půl tuny víc, ale taky to neni limuzína. Ale nevim, jak ty holobyty bez 4x4.
Avatar - Emel
Emel
R300 má 2100 asi.. benzín i nafta.
Navtech
Krátkej... Já mám asi 2,25. V8 bude ještě víc. Ale taky dokážu jet za 8,5 😄
Klaudius
Ale ruku na srdce, ako dlho ideš na neutráli? Raz treba ísť aj opačne, DO toho kopca... >😒]
Navtech
Myslíš jako, kolikrát vyhodím kvalt? No schválně, kolik by sis tipnul?! 😉
Klaudius
Vzhľadom na tých 8,5 litra myslím, že bude ľahšie vymenovať, koľkokrát na neutráli nejdeš.... >😁
Navtech
Na neutrál jezdíš právě ty. Ještě jsem neviděl nikoho strkat u automatu neutrál. ;-\
Avatar - Emel
Emel
Jo, ta technika jde neuvěřitelně kupředu... koukám na 530d - zrychlení i spotřeba mírně přes 6, to je fantazie.
Navtech
Ale u tý škodovky bude něco vážit i ten haldex. Koukal jsem na 3.6 kombi
Josef 1
jakou to bude mít s tím koeficientem odporu vzduchu cx = 0,5 spotřebu? Vždyť ze předu je to díravé a tedy odpor vzduchu to bude mít jako padák.
Avatar - T613
T613
Cx 0,5? Před faceliftem měl 0,88
[odkaz]
Klaudius
Netreba asi mýliť pojmy a dojmy. Treba asi rozlišovať koeficient odporu vzduchu a odpor vzduchu. Mňa na tej stránke zaujala hodnota 0,32. Čo asi značí? 😉
Josef 1
Jak by jsi chtěl vykouzlit c=0,32???. To by ty nasávací otvory musely být trysky.
Klaudius
koeficient odporu vzduchu bol u Favorita uvádzaný 0,36, u Feldy 0,34, bežne je táto hodnota 0,3-0,4, niektoré vozy majú pod 0,3. Číslo 0,88 je hodnota leda tak kamióna...

Odporová sila
z Wikipédie, slobodnej encyklopédie

Vo všeobecnosti platí, že odporová sila s rýchlosťou rastie. Pri postupnom náraste rýchlosti však nastáva dôležitý zlom. Do istej hodnoty rýchlosti je obtekanie telesa laminárne (zjednodušene povedané: je usporiadané, ustálené, jednotlivé vrstvy kvapaliny akoby sa po sebe iba posúvali, netvoria sa pri ňom víry). Vtedy sa uplatňuje odporová sila priamo úmerná rýchlosti a tiež viskozite prostredia. Preto vtedy niekedy hovoríme o vnútornom trení.

Pri náraste rýchlosti sa prúdenie látky obtekajúcej teleso postupne mení na turbulentné (toto je veľmi nepravidelné až chaotické, tvoria sa pri ňom víry, v čase sa rýchlo mení). Vtedy hovoríme o sile aerodynamického odporu. V tomto prípade už viskozita prostredia nie je pre veľkosť sily podstatná, veľkú úlohu však zohráva hustota prostredia a tvar telesa.
Pre silu aerodynamického odporu platí

F_o=\frac12CS\varrho v^2,

kde S je čelný prierez telesa (vzhľadom k smeru jeho rýchlosti), \varrho je hustota prostredia, v je rýchlosť, C je tzv. koeficient aerodynamického odporu. Obtekanie telesa pri turbulentnom prúdení je veľmi komplikovaný problém, hodnotu koeficientu odporu C je preto potrebné určovať e😜erimentálne v tzv. veternom tuneli. Hodnoty pre niekoľko bežných predmetov sú zhruba😒br />
* dutá polguľa: C\approx 1,4,
* štvorcová rovná doska: C\approx 1,2,
* vypuklá polguľa: C\approx 0,4,
* guľa (v závislosti od drsnosti): C\approx 0,1-0,4,
* bežné osobné auto: C\approx 0,3-0,5,
* monopost F1: C\approx 0,7-1,1,
* lietadlo: C\approx0,02 .

Veľká hodnota C pre monopost F1 je daná tým, že pri jej pohybe je snaha čo najviac zvýšiť prítlačnú silu pre zvýšenie stability v zátačkach. To má za následok prekvapivo veľkú hodnotu koeficientu aerodynamického odporu.

Pri laminárnom prúdení je pôsobiaca sila úmerná rýchlosti. Ak je pohybujúcim sa telesom guľa, platí pre veľkosť odporovej sily Stokesov vzťah

F_o^{}=6\pi\eta Rv,

kde v je rýchlosť, R je polomer gule, · je viskozita prostredia (presnejšie, ide o tzv. dynamickú viskozitu).
Klaudius
Čím väčšia predná maska, tým väčší image? Zaujímavé...
Avatar - Emel
Emel
Velké auto, velká maska... aby se zachovalo zdání normálních proporcí.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Som zásadným odporcom megalomanských masiek a znakov, ale tu vzhladom na masu karosérie za maskou asi iné riesenie nemoze byt.
Klaudius
Prečo nie? pred faceliftom snáď tento Mercedes vyzeral zle?
Avatar - iudex
iudex
Pokial si spomínam, my dvaja sme sa v názore na R-ko nezhodli uz v minulosti. Ja povazujem doterajsie eRko za nevzhladného prerasteného nosorozca, ktorý trpí nedostatkom pohybu. Nikdy sa mi nepácilo, aj ked - ako vyssie písem - vidím jeho klady pre specifickú skupinu ludí, ako sú dobre zivení patdesiatnici právnici. Velmi zjednodusene teda moj názor zhrniem tak, ze podla mna staré R vyzerá zle a nové R vyzerá "menej zle" (pozor, nerovná sa: vyzerá dobre!). V tom je ten pokrok.
Klaudius
Mercedes R vyzeral dobre. Že je to viac jak dvojtonová obluda a menší motor ako šesťvalec tak nedáva zmysel, je už z iného súdka. 😉
Avatar - T613
T613
bRko nevypadalo zle, ale ty přední světla nebyly nic moc ..
Nechci trhat partu, ale dokud nové R neuvidím ve skutečnosti, spíše se přikláním k provedení před modernizací. Násilné přizpůsobení modelu současnému trendu může poškodit jeho původní, zcela nezaměnitelný odkaz.
Avatar - Emel
Emel
Vidím ti až na dno duše... už se to tolik nepodobá Satisu, co 😉 ?
Navtech
Já ti vrátím 8-s 😲
Avatar - Emel
Emel
To neplatí, to jsem psal ještě než jsem četl o tom bodlu. Ten-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit zůstane nadále jen předmětem vášnivých debat v anarchistických kroužcích...
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
:yes: :yes: :yes:
:yes: Má kouzlo. Napadá mě příměr k Homeru Simpsonovi. Americké, nelogické, nepotřebné, tlusté a užrané. A přece ho mám rád...jako Homera. Ale v garáži si spíš dokážu představit výše zmíněné Vito...
Klaudius
Keď už, tak aspoň Viano. 😉
GTI
Kuš 😉
Klaudius
>😁
Subaru.in
Sedni si do Vita a pote do tohoto medveda, kdyz se mi vubec nelibi to auto, tak lepsi obyvaci kresla neznam na dlouhou jizdu!
acALIEN
Vse co jsem chtel k tomuto vozu rici, bylo receno jiz v nadpisu meho prispevku, tudiz jste tento text cetli zbytecne. Zabralo vam to +/- 5 sekund zivota, jejich vraceni pozadujte po Mercedesu, ten za to muze, ja ne. :-! 😉 >😁
Navtech
Moje řeč, deadlifte :yes:
acALIEN
Pletes si nicky 😄 ?