Novinky
Tak se to docela povedlo :yes😒br />
Sice jsem čekal radikální přeměnu zadní části (říkejte si co chcete, ale v celku hranatá kastle nesedí k těm rybím očkům na zádi), ale co mne zarazilo víc, je zase americký interiér. Nemám čísla, nemohu soudit, ale odhaduji, že teritoriem třídy R budou právě Spojené státy.
Sice jsem čekal radikální přeměnu zadní části (říkejte si co chcete, ale v celku hranatá kastle nesedí k těm rybím očkům na zádi), ale co mne zarazilo víc, je zase americký interiér. Nemám čísla, nemohu soudit, ale odhaduji, že teritoriem třídy R budou právě Spojené státy.
Styl auta byl jasný hned zpočátku, image zde posílená tím, že prvním majitelem byl N... áš bývalý president, zájem o vůz podpořen velmi příznivou cenovou politikou, no a nyní tedy ozdravná kůra. Velmi výživná, zpředu eRko člověka doslova přizemní svou krásou.
Tedy ano, klasa trvá, krásný vůz za krásné peníze. Prostor uvnitř královský, styl v podstatě nedostižně originální, auto pro eurobejka.
BRRRRRAVO MERCEDES-BENZ :yes:
Tedy ano, klasa trvá, krásný vůz za krásné peníze. Prostor uvnitř královský, styl v podstatě nedostižně originální, auto pro eurobejka.
BRRRRRAVO MERCEDES-BENZ :yes:
Teraz za to líškanie sa čakáš od Navtecha, že on bude chváliť Volvo? 😉
😄 O tom to není, kvalitu Volv i Mercedesů známe, ne? Osobně model R vnímám velmi silně. Dost člověku napoví i to, když se do něho posadí. Auto jsem nejel, jen jsem v někm seděl. Není co řešit, je to prostě Mercedes. Tedy... ten nejlepší. Jen je potřeba vědět, co od auta čekám.
Na ktorej strane rieky stojím je samozrejme prvoradé. Dobre situovaný a zivený patdesiatnik s túzbou po maximálne komfortnom prevezení svojej objemnejsej telesnej schránky a batoziny v prémiovom voze bude chrochtat blahom.
Ale je i iný pohlad, napr. autocar: There’s a lot to like about the R-Class, but not a lot to love. Despite being a spacious, comfortable cruiser with hushed engines, it lacks any soul. Boot space is limited, it's short on practicality for this class and buying and running costs are high.
Ale je i iný pohlad, napr. autocar: There’s a lot to like about the R-Class, but not a lot to love. Despite being a spacious, comfortable cruiser with hushed engines, it lacks any soul. Boot space is limited, it's short on practicality for this class and buying and running costs are high.
Proto píši, že je dobře kupovat auto i podle toho, co od něho čekám. Iudexi, ten tvůj úvod ve slovenštině... já si to eRko snad budu muset nakonec koupit... >😁 😉
Ty se k těm MPVéčkům nakonec propracuješ. Zítra to bude R, no a potom už jen přirozeně přesedláš na Viano, samozřejmě s AMG paketem, který pro něj kvůli tvýmu VWoku specielně udělají.
Volvo si můžu chválit svoje. R class je jediný auto svým stylem, určením a technikou na světě, kde neni z čeho vybírat, než podle potřeb. Na krásu a ego se kupujou jiný auta.
Zde bych tě lehce posunul - R se kupuje (i) pro krásu. A že v tom rostou křídla je snad jasný každýmu. Mají totiž růst kam. Jak jsem psal vloni na blogu o návštěvě MB musea, tak pak vedle je prodejna a člověk tam může pohodlně vše zkoušet. Byly tam vedle sebe asi 4 R... v různé barvě a v různé výbavě. Takže po nasednutí člověk velmi rychle pochopí, kde tkví ta síla značky a síla tohoto modelu. Dokonalé, komfortní auto.
Myslím, ze teraz k nemu smelo mozes priradit 5 GT. Aj ked ten záver o kráse bude pren platit tiez...
Jenže GT5 chybí právě tem kubík vnitřku, což je pro mě zásadní.
Tak tolko nezer... >😒]
Inak k samotnému autu: facelift ako taký mozno hodnotit ako vydarený. Je to dané ale najma tým, ako nevelmi vydarený bol predchádzajúci model. Jedno je samozrejme dané rozmermi karosérie a snahou o MPV-like interiér, ale ani detaily na povodnej verzii sa velmi nevydarili. Ako uz Emel spomenul vyssie, boli to najma podivné gulovité svetlá s pridaným bocným sípom, ktoré sa akoby nevedeli rozhodnút, ktorým dizajnovým smerom sa uberat. Z tohto hladiska ich zmena smerom k ostrejsím crtám eRku len pomohla. Obdobne pomohla i kolmejsia maska, ktorá z cross-overu s líniami MPV robí cross-over s líniami SUV; to je jednak dnes "modernejsie" a jednak lepsie vyvazuje ostatnú hmotu karosérie. Len zvacsienie masky chladica je na povázenie; detto aj dvojité LEDky (? hmlovky? denné svietenie?) dolu. Asi najlepsie vyzerá zadobocný pohlad, co obzvlást vynikne v porovnaní s 5 GT, pre ktoré je tento uhol najmenej lichotivý.
Po změně ošklivých předních světel je již takřka dokonalé. K dokonalosti této řadě chybím jen já za volantem >😁
No jo, ale ty pořád čekáš, že ti ho někdo dá jako služebáka!
jsem blázen, abych si ho koupil za svý? >😁
Tak jako většina z nás...? No a proč ne?
ty máš dneska nějakou mizernou náladu 😉
K dokonalosti ho mohli aspoň o 100 kg odľahčiť, je to mastodont.
Kdyby to mělo 1,3t a byl to sporťák, tak ano, ale jestli to má 2,2, nebo 2,1 je vážně úplně fuk. Stačí si koupit ten V8 a uvidíš, že je jako pírko. 😉
Ono když se podíváš, kolik váží taková C5 v třílitrové naftě... solidní zpracování něco váží, no.
Kolik váží kombajn?
Orientačně patnáct tun...
Jo, C5 Tourer.. 1750 prázdná, 2350 celková.
Superb v kombi o 80 míň, to nebude tak zásadní
No bylo to i horší, C5 docela zhubla. Ale oproti tomu R už to taky není až zase takovej rozdíl. A ten-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit je na tom plus mínus stejně jako ta C5.
To R má pořád o cca půl tuny víc, ale taky to neni limuzína. Ale nevim, jak ty holobyty bez 4x4.
R300 má 2100 asi.. benzín i nafta.
Krátkej... Já mám asi 2,25. V8 bude ještě víc. Ale taky dokážu jet za 8,5 😄
Ale ruku na srdce, ako dlho ideš na neutráli? Raz treba ísť aj opačne, DO toho kopca... >😒]
jakou to bude mít s tím koeficientem odporu vzduchu cx = 0,5 spotřebu? Vždyť ze předu je to díravé a tedy odpor vzduchu to bude mít jako padák.
Cx 0,5? Před faceliftem měl 0,88
[odkaz]
[odkaz]
Netreba asi mýliť pojmy a dojmy. Treba asi rozlišovať koeficient odporu vzduchu a odpor vzduchu. Mňa na tej stránke zaujala hodnota 0,32. Čo asi značí? 😉
Jak by jsi chtěl vykouzlit c=0,32???. To by ty nasávací otvory musely být trysky.
koeficient odporu vzduchu bol u Favorita uvádzaný 0,36, u Feldy 0,34, bežne je táto hodnota 0,3-0,4, niektoré vozy majú pod 0,3. Číslo 0,88 je hodnota leda tak kamióna...
Odporová sila
z Wikipédie, slobodnej encyklopédie
Vo všeobecnosti platí, že odporová sila s rýchlosťou rastie. Pri postupnom náraste rýchlosti však nastáva dôležitý zlom. Do istej hodnoty rýchlosti je obtekanie telesa laminárne (zjednodušene povedané: je usporiadané, ustálené, jednotlivé vrstvy kvapaliny akoby sa po sebe iba posúvali, netvoria sa pri ňom víry). Vtedy sa uplatňuje odporová sila priamo úmerná rýchlosti a tiež viskozite prostredia. Preto vtedy niekedy hovoríme o vnútornom trení.
Pri náraste rýchlosti sa prúdenie látky obtekajúcej teleso postupne mení na turbulentné (toto je veľmi nepravidelné až chaotické, tvoria sa pri ňom víry, v čase sa rýchlo mení). Vtedy hovoríme o sile aerodynamického odporu. V tomto prípade už viskozita prostredia nie je pre veľkosť sily podstatná, veľkú úlohu však zohráva hustota prostredia a tvar telesa.
Pre silu aerodynamického odporu platí
F_o=\frac12CS\varrho v^2,
kde S je čelný prierez telesa (vzhľadom k smeru jeho rýchlosti), \varrho je hustota prostredia, v je rýchlosť, C je tzv. koeficient aerodynamického odporu. Obtekanie telesa pri turbulentnom prúdení je veľmi komplikovaný problém, hodnotu koeficientu odporu C je preto potrebné určovať e😜erimentálne v tzv. veternom tuneli. Hodnoty pre niekoľko bežných predmetov sú zhruba😒br />
* dutá polguľa: C\approx 1,4,
* štvorcová rovná doska: C\approx 1,2,
* vypuklá polguľa: C\approx 0,4,
* guľa (v závislosti od drsnosti): C\approx 0,1-0,4,
* bežné osobné auto: C\approx 0,3-0,5,
* monopost F1: C\approx 0,7-1,1,
* lietadlo: C\approx0,02 .
Veľká hodnota C pre monopost F1 je daná tým, že pri jej pohybe je snaha čo najviac zvýšiť prítlačnú silu pre zvýšenie stability v zátačkach. To má za následok prekvapivo veľkú hodnotu koeficientu aerodynamického odporu.
Pri laminárnom prúdení je pôsobiaca sila úmerná rýchlosti. Ak je pohybujúcim sa telesom guľa, platí pre veľkosť odporovej sily Stokesov vzťah
F_o^{}=6\pi\eta Rv,
kde v je rýchlosť, R je polomer gule, · je viskozita prostredia (presnejšie, ide o tzv. dynamickú viskozitu).
Odporová sila
z Wikipédie, slobodnej encyklopédie
Vo všeobecnosti platí, že odporová sila s rýchlosťou rastie. Pri postupnom náraste rýchlosti však nastáva dôležitý zlom. Do istej hodnoty rýchlosti je obtekanie telesa laminárne (zjednodušene povedané: je usporiadané, ustálené, jednotlivé vrstvy kvapaliny akoby sa po sebe iba posúvali, netvoria sa pri ňom víry). Vtedy sa uplatňuje odporová sila priamo úmerná rýchlosti a tiež viskozite prostredia. Preto vtedy niekedy hovoríme o vnútornom trení.
Pri náraste rýchlosti sa prúdenie látky obtekajúcej teleso postupne mení na turbulentné (toto je veľmi nepravidelné až chaotické, tvoria sa pri ňom víry, v čase sa rýchlo mení). Vtedy hovoríme o sile aerodynamického odporu. V tomto prípade už viskozita prostredia nie je pre veľkosť sily podstatná, veľkú úlohu však zohráva hustota prostredia a tvar telesa.
Pre silu aerodynamického odporu platí
F_o=\frac12CS\varrho v^2,
kde S je čelný prierez telesa (vzhľadom k smeru jeho rýchlosti), \varrho je hustota prostredia, v je rýchlosť, C je tzv. koeficient aerodynamického odporu. Obtekanie telesa pri turbulentnom prúdení je veľmi komplikovaný problém, hodnotu koeficientu odporu C je preto potrebné určovať e😜erimentálne v tzv. veternom tuneli. Hodnoty pre niekoľko bežných predmetov sú zhruba😒br />
* dutá polguľa: C\approx 1,4,
* štvorcová rovná doska: C\approx 1,2,
* vypuklá polguľa: C\approx 0,4,
* guľa (v závislosti od drsnosti): C\approx 0,1-0,4,
* bežné osobné auto: C\approx 0,3-0,5,
* monopost F1: C\approx 0,7-1,1,
* lietadlo: C\approx0,02 .
Veľká hodnota C pre monopost F1 je daná tým, že pri jej pohybe je snaha čo najviac zvýšiť prítlačnú silu pre zvýšenie stability v zátačkach. To má za následok prekvapivo veľkú hodnotu koeficientu aerodynamického odporu.
Pri laminárnom prúdení je pôsobiaca sila úmerná rýchlosti. Ak je pohybujúcim sa telesom guľa, platí pre veľkosť odporovej sily Stokesov vzťah
F_o^{}=6\pi\eta Rv,
kde v je rýchlosť, R je polomer gule, · je viskozita prostredia (presnejšie, ide o tzv. dynamickú viskozitu).
Čím väčšia predná maska, tým väčší image? Zaujímavé...
Velké auto, velká maska... aby se zachovalo zdání normálních proporcí.
Presne tak. Som zásadným odporcom megalomanských masiek a znakov, ale tu vzhladom na masu karosérie za maskou asi iné riesenie nemoze byt.
Prečo nie? pred faceliftom snáď tento Mercedes vyzeral zle?
Pokial si spomínam, my dvaja sme sa v názore na R-ko nezhodli uz v minulosti. Ja povazujem doterajsie eRko za nevzhladného prerasteného nosorozca, ktorý trpí nedostatkom pohybu. Nikdy sa mi nepácilo, aj ked - ako vyssie písem - vidím jeho klady pre specifickú skupinu ludí, ako sú dobre zivení patdesiatnici právnici. Velmi zjednodusene teda moj názor zhrniem tak, ze podla mna staré R vyzerá zle a nové R vyzerá "menej zle" (pozor, nerovná sa: vyzerá dobre!). V tom je ten pokrok.
Nechci trhat partu, ale dokud nové R neuvidím ve skutečnosti, spíše se přikláním k provedení před modernizací. Násilné přizpůsobení modelu současnému trendu může poškodit jeho původní, zcela nezaměnitelný odkaz.
:yes: :yes: :yes:
:yes: Má kouzlo. Napadá mě příměr k Homeru Simpsonovi. Americké, nelogické, nepotřebné, tlusté a užrané. A přece ho mám rád...jako Homera. Ale v garáži si spíš dokážu představit výše zmíněné Vito...
Vse co jsem chtel k tomuto vozu rici, bylo receno jiz v nadpisu meho prispevku, tudiz jste tento text cetli zbytecne. Zabralo vam to +/- 5 sekund zivota, jejich vraceni pozadujte po Mercedesu, ten za to muze, ja ne. :-! 😉 >😁
Předchozí vysoká kulatá světla, to nebylo podle mého gusta... mělo to pohled jako Vel Satis křížený Mitem.
[odkaz] >😒]
PS: docela rád bych viděl Vel Satis se světly ve stylu Avantime.
Kdyby počkali... no, pak by vypadalo jako tenhle FL 😄 .