Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Combi Tour 1,9 TDI PD: Poslední jízdní dojmy

13 let na trhu dnes vydrží jen málokterý automobil. Škoda Octavia to dokázala a na sklonku kariery se stále těší relativně velkému zájmu. Co dokáže nabídnout v roce 2010 jsme zjišťovali ve verzi s motorem 1,9 TDI.
Zpět na článek
26. 3. 2010 08:39
26. 3. 2010 10:59
26. 3. 2010 11:13
26. 3. 2010 12:23
26. 3. 2010 12:55
26. 3. 2010 14:19
28. 3. 2010 16:34
29. 3. 2010 14:26
30. 3. 2010 19:19
26. 3. 2010 14:20
26. 3. 2010 12:30
26. 3. 2010 14:06
26. 3. 2010 14:52
26. 3. 2010 15:19
26. 3. 2010 15:43
28. 3. 2010 16:39
30. 3. 2010 19:22
26. 3. 2010 12:30
26. 3. 2010 13:22
26. 3. 2010 14:00
26. 3. 2010 14:14
26. 3. 2010 14:53
26. 3. 2010 15:02
27. 3. 2010 21:29
28. 3. 2010 07:38
28. 3. 2010 14:01
28. 3. 2010 16:40
27. 3. 2010 21:20
27. 3. 2010 21:32
27. 3. 2010 22:24
27. 3. 2010 22:46
27. 3. 2010 23:06
27. 3. 2010 23:21
28. 3. 2010 07:51
28. 3. 2010 11:20
28. 3. 2010 11:57
28. 3. 2010 12:46
28. 3. 2010 16:42
28. 3. 2010 21:11
28. 3. 2010 21:33
29. 3. 2010 09:14
28. 3. 2010 07:58
28. 3. 2010 11:01
28. 3. 2010 11:25
28. 3. 2010 20:59
28. 3. 2010 21:27
28. 3. 2010 23:48
29. 3. 2010 16:57
29. 3. 2010 18:01
29. 3. 2010 18:08
29. 3. 2010 18:12
29. 3. 2010 06:11
29. 3. 2010 15:08
29. 3. 2010 15:42
29. 3. 2010 17:01
29. 3. 2010 20:07
30. 3. 2010 10:52
30. 3. 2010 12:51
28. 3. 2010 23:45
29. 3. 2010 09:16
29. 3. 2010 15:05
29. 3. 2010 18:03
29. 3. 2010 18:09
29. 3. 2010 18:13
30. 3. 2010 10:55
26. 3. 2010 18:33
27. 3. 2010 19:37
26. 3. 2010 14:09
26. 3. 2010 14:58
26. 3. 2010 15:04
26. 3. 2010 14:12
26. 3. 2010 14:54
26. 3. 2010 20:58
27. 3. 2010 06:49
27. 3. 2010 19:52
26. 3. 2010 11:33
26. 3. 2010 12:40
26. 3. 2010 12:57
26. 3. 2010 13:25
26. 3. 2010 13:47
26. 3. 2010 15:32
26. 3. 2010 17:31
26. 3. 2010 17:37
26. 3. 2010 18:45
26. 3. 2010 08:41
neregistrovaný "Hooonza"
26. 3. 2010 09:05
neregistrovaný "AndrewBlack"
26. 3. 2010 16:15
neregistrovaný "Hooonza"
26. 3. 2010 20:29
neregistrovaný "Hooonza"
27. 3. 2010 08:35
neregistrovaný "Hooonza"
27. 3. 2010 20:53
neregistrovaný "Hooonza"
26. 3. 2010 09:00
26. 3. 2010 11:02
neregistrovaný "kubiii"
26. 3. 2010 11:38
neregistrovaný "kubiii"
26. 3. 2010 14:27
neregistrovaný "kubiii"
26. 3. 2010 14:25
neregistrovaný "kubiii"
26. 3. 2010 14:32
neregistrovaný "kubiii"
27. 3. 2010 14:10
neregistrovaný "kubiii"
26. 3. 2010 09:42
26. 3. 2010 10:14
neregistrovaný "Hooonza"
26. 3. 2010 12:18
26. 3. 2010 12:47
26. 3. 2010 13:11
26. 3. 2010 11:16
neregistrovaný "kubiii"
26. 3. 2010 12:10
neregistrovaný "kubiii"
26. 3. 2010 11:44
26. 3. 2010 13:10
26. 3. 2010 13:28
26. 3. 2010 16:11
neregistrovaný "Hooonza"
27. 3. 2010 20:08
neregistrovaný "Meade"
26. 3. 2010 13:15
26. 3. 2010 15:05
26. 3. 2010 15:36
26. 3. 2010 18:31
26. 3. 2010 19:17
28. 3. 2010 17:34
28. 3. 2010 17:37
27. 3. 2010 20:45
27. 3. 2010 21:41
26. 3. 2010 15:06
26. 3. 2010 18:46
26. 3. 2010 22:06
26. 3. 2010 22:41
27. 3. 2010 20:01
neregistrovaný "Meade"
27. 3. 2010 19:48
neregistrovaný "Meade"
27. 3. 2010 20:45
28. 3. 2010 07:36
28. 3. 2010 16:30
28. 3. 2010 22:12
2. 4. 2010 17:52
2. 4. 2010 18:00
2. 4. 2010 18:27
3. 4. 2010 18:48
neregistrovaný "exctenar"
4. 4. 2010 19:58
5. 4. 2010 00:12
5. 4. 2010 12:55
26. 3. 2010 08:39
Cena
Toura jsme meli vyhlednuteho cca pred rokem a pul kdy nam to prislo jako cenove zajimava volba, od te doby padly ceny konkurence vyrazne nize a porovnani 13 let stareho historickeho modelu Toura v kombiku s klimkou za silenych 303k a trebas noveho MeganeIII za 309k hovori vcelku jasne. O tom ze MIII je v podstate ve vsech ohledech lepsi a vyrazne lip vybaveny nez Tour neni treba moc diskutovat, takze gratuluji majitelum noveho Toura co si ho jak vidim na silnicich dale zurive porizuji, i kdyz je opravdu nechapu kdyz za stejne penize mohou mit vyrazne modernejsi, vybavenejsi a bezpecnejsi auto.....
Rozbalit vlákno
84
Avatar - JGucci
26. 3. 2010 10:59
Re: Cena
Ale kdyz uz si nekdo koupí nové auto, tak si ho chce uzívat a ne jezdit vecne do servisu Renault....tak proto si mnozi radeji koupí "casem provereneho" toura ;-)
26. 3. 2010 11:13
Re: Cena
Nepodložený pseudoargument... a rozhodně není plynoucí z tvé zkušenosti - aneb oblíbené české "jedna bába povídala"
Modla naroda ceskeho (TOUR) naprosto nedosahuje potreb dnesni doby... uboha bezpecnostni vybava, predpotopni motory a to nepocitam tu vec, ze si nekdo koupi auto, kde posadi na zadni sedacky sotva 10ti lete caparty.Nedej boze, kdyz ma otec od rodiny vic nez prumernych 174m vysky.To se za ridice potom vejde uz jen detska sedacka.
Je smutne, ze u nekterych modelu novych vozu musi clovek do servisu casteji s ruznymi prkotinami, ale rozhodne si za stejnou cenu z logiky veci vyberu auto s vetsi uzitnou hodnotou a poradnou bezp. vybavou, nez predrazenou techniku z konce 80. a poloviny 90. let minuleho stoleti.
A nemusi to byt jen Renault, ze? :-!
26. 3. 2010 12:23
Re: Cena
Neberu ti tvůj názor. Ale já měřím 180cm a za mně si v pohodě sednu. Beru že to není pohodlné na cestu Ostrava-Praha, ale to že za mně dám už jen dětskou sedačku je hooodně nafoukle. A ukaž mi jiné auto tohoto segmentu v těch daných letech co mělo vzadu tak zázračný prostor >:D
Avatar - T613
26. 3. 2010 12:55
Re: Cena
focus
a samo se bavím o době před FL (u Octy)
26. 3. 2010 14:19
Re: Cena
Ano... spravne jsi rekl... v tech danych letech - tam souhlasim, moc konkurentu Octa asi nemela - i kdyz se v recenzich objevovali uz tehdy narky nad prostorem... dnes jich ma ovsem mnoho a zaslapou ji do zeme... jde o to, proc koupit "dnes" auto moralne 13let stare za takove penize...

EDIT:
A jeste dodam... ja merim 188cm, kdyz jsem si sedl do sluzebaku (u minuleho zamestnavatele) a seridil si vse jak potrebuji, tak si za me tezko sedla i moje pritelkyne se svymi 158cm a 52kg... nehlede na cestu absolvovanou v 5ti chlapech do brna po D1... to byl nejhorsi zazitek v aute od dob, co jsem jezdil zigulem dedovym Trabantem.Ale chapu, ze mlade rodine s detmi to vyhovuje - kufr je proste nadstandardni a to je s malymi detmi docela zasadni.Ale potom stale zustava moje otazka, proc koupit nove auto 13let stare a mene bezpecne? Nebot kdyz dorovnam vybavu treba na toho Rencka (to musim zapomenout na hlavove ABG) tak vyjde draz... nechapu.
Avatar - rohYpnol
28. 3. 2010 16:34
Re: Cena
Protože spolehlivost a trvanlivost Renaultu je sázka do loterie. Protože servis Touru bude levnější. Protože Octavia 1 (Tour) se již více než osvědčila. To jsou ty věci, které prostě Megane nenabídne.
Uznávám, že argumentů proč raději Mégane je dost a dost. Ale Tour je nabídka minimmálně k zamyšlení.
29. 3. 2010 14:26
Re: Cena
O spolehlivosti se toho nakeca... ;-)
30. 3. 2010 19:19
Re: Cena
Se spolehlivostí to nebude nejlepší. Je to dobré auto, ale starší ročníky jsou lepší.
Máme v práci několik tourů a mají o dost vyšší náklady na servis než stejné oktávky ročníků 2003 a níž ve své době...o prvních oktávkách ročník 96-99 ani nemluvím. Tyto auta znají servis jen z pravidelných prohlídek. ;-)
Myslím že s uvedením oktávky II se už na kvalitu touru hledí méně...
Avatar - filko
26. 3. 2010 12:30
Re: Cena
"...predrazenou techniku z konce 80. a poloviny 90. let minuleho stoleti."

To je příklad pseudoargumentu; nebo co?
26. 3. 2010 14:06
Re: Cena
Ne joudo, to je realita... zjisti si, z ktereho roku je ta slavna 1.6 a potom, kdy vznikla slepa vetev vyvoje naftovych motoru PD...(myslim ze s tim nebudes mit problem, kdyz tak vidim tvuj vozovy park)
V dobe, kdy konkurence nespi a nabizi variabil a CR... Skoda prodava prastarou "modlu" ceskeho chalupare za solidni prachy, ovsem s krizkem po funuse.
Ale samozrejme proti gustu...
Avatar - Ricardo
26. 3. 2010 14:52
Re: Cena
Asi do toho nebudou na poslední dva roky dávat nový motory ne? Stejně Tour skončí s možností prodávat nová auta Euro 4, tzn. v roce 2011
26. 3. 2010 15:19
Re: Cena
To je mi uplne jedno jak dlouho to budou prodavat.Dulezite je, ze vybiram auto TED a TED mam nabidku na moralne zastarale auto za 350-400 dle vybavy a motoru a nebo nove a bezpecnejsi auto s modernejsi technikou.
To je stejne jako v pripade Fabii... kdo si koupi 1.2HTP a nebo skladovou 1.4, kdyz 1.2TSI je tisickrat lepsi motor a priplatek je jen 15tis... KDO?
Ja bych vedel... ale bylo by to vulgarni.
Avatar - Ricardo
26. 3. 2010 15:43
Re: Cena
Pokud ti to nevyhovuje, tak máš pořád dost možností jak u Škodovky tak jinde. Pro ně by nedávalo ekonomicky význam použít do výběhového modelu v závěru kariéry nějaký nový motor. Logicky by se to nakonec muselo projevit i na vyšší ceně.
Spoustě lidí to naopak takto vyhovuje - starší auto s odzkoušenou, na dnešní dobu jednoduchou technikou. Je nové a cena je přijatelná, v kontextu konkurence stále vcelku ok.
Avatar - rohYpnol
28. 3. 2010 16:39
Re: Cena
I ty brepto... Porovnej si základní motrizaci 1.6 benzin u Megana a Toura. Mám to chápat tak, že Renault je tak neschopný, že za 12 let vývoje nedokáže nabídnout v ZÁKLADU 1.6ku se znatelně lepšími parametry??? Mimochodem, 1.6MPi u Toura je pouze 8 ventil...
30. 3. 2010 19:22
Re: Cena
Já bych si třeba tu tebou zatracovanou 1.4 koupil ;-)
Měl bych "jistotu", žádné turbo a možnou přestavbu na LPG
26. 3. 2010 12:30
Re: Cena
Muzu vedet o co je benzinova 1.6 od Renaultu mene predpotopni od 1.6 Touru? Tim uzasnym zrychlenim o celych 0.1s lepsim po 13 letech vyvoje? >:D
26. 3. 2010 13:22
Re: Cena
Plní vyšší emisní normy, 16V rozvody... zrychlení je čistě otázka zpřevodování a váhy vozidla.
26. 3. 2010 14:00
Re: Cena
To by me zajimalo kterapak vyssi emisni norma to asi tak muze byt, kdyz vyrobce uvadi EURO4 (tj. stejne jako u predpotopni 1.6 u koncernu).

16v rozvody jsou vyhoda? V cem? Ze to nic nejede pod 4000ot.? Nebo ve vetsi slozitosti pri stejne dynamice jako u predpotopni 1.6? :-!
26. 3. 2010 14:14
Re: Cena
Ze vy Skodovaci jste tak haklivi, kdyz vam nekdo nedej boze sahne na fetis... vsichni vi, ze ten motor je za zenitem, ale ty stale hledas otrepane fraze... laicky: kdyby 16V nic neprinesl, dopadl by jako slavne PD... nikdo by ho do nove konstruovanych motoru nepouzival a vsichni by si mlaskali nad 8V jako ty.
26. 3. 2010 14:53
Re: Cena
Me prijde vtipne jak nekteri hystericky argumentuji kdecim jen aby ospravedlnili fakt ze jejich ultramoderni motor nabizi totez jako motor predpotopni. Je to fetis? Nebo jen ucelova argumentace? Nebo je to teba jen nenaplnene zbozne prani jako v pripade plneni emisnich norem?
26. 3. 2010 15:02
Re: Cena
Jezdim Octu II s FSI, jezdil jsem Octu 1.6MPI, doma jsem mel donedavna Cerato 1.6, otec ma Ceeda 1.6 CVVT a pritulka ma v praci referentaka FoFO 1.6 Ti-VCT... (edit)
Pocitove radim FoFo jako nejprijemnejsi motor, dale pak Ceeda (byt je hlucnejsi), potom FSI kdyz se mu da 98, nebo 100okt a nakonec Cerato s Octou I.Line netocive motory - Cerato byl dokonce 16V - Korejsky motorovy omyl.
Tot moje poznatky... nafty jsem jezdil taky a rikam zcela uprimne, ze PD bych nechtel a specialne ne v podobe 1.4TDI... to je motor jen pro jedince se sklonem k sebeposkozovani.
27. 3. 2010 21:29
Re: Cena
FoFo je hatch nebo neco velikosti octy? Ja jen jestli srovnavas stejne velka a tezka auta z hlediska dynamiky. 1.6MPI muzes srovnavat ne s 1.6Ti-VCT (ktera ma bliz kFSI) ale s tou 1.6 100k kterou Ford taky dela.
S 1.4TDI jsem nejel a myslim ze o to poteseni ani nestojim.
28. 3. 2010 07:38
Re: Cena
Fofo podle katalogu aut. s danym motorem ma 1240Kg, Skodovka 1285Kg... chtel bych videt jak se tato vaha promitne do pocitu bezneho ridice.Je to proste tim ze Octavii dochazi dech uz pred 4.t ot., to je moment, kde se 16V s variab. dostava poradne do varu... a pokracuje az do 6t, nebo dal :-! a to je na atmosferach s variabilem to krasne.Nehlede na predjizdeni, jak tu o neco nize popisoval bono.OT - zkus zajit do nejakeho bazaru a udelat ze sebe zajemce o Type-R - projed se a poznas o cem je rec.
27. 3. 2010 21:20
Re: Cena
Dvojvetilove motory su mdle, vo vysokych otackach malo tahaju. Pri objeme 1.6 musi byt motor tocivy..
27. 3. 2010 21:32
Re: Cena
Dvojventily jsou mdle nahore, ctyr ventily jsou mdle dole, zalezi co komu vyhovuje vic ale tipuju ze drtiva vetsina ridicu vyuziva spis nizsi a stredni otacky po vetsinu jizdy nez toceni k 6000, kde to uz hezky papa.
27. 3. 2010 22:24
Re: Cena
osobne preferujem motory, ktore maju spicku. Je to fain pri predbiehani. Ked tam seknem trojku tak viem ze do 120 potiahne ako das. Co som jazdil so 16V tak ani na jednom som nemal pocit, ze by mal slaby tah v nizsich otackach..ci to nahodou nie je v tom, ze nad 4000ot to taha mimoriadne dobre a potom sa to zda slabsie v nizsich ot.
27. 3. 2010 22:46
Re: Cena
To je jenom placebo efekt, at to ma "spicku" nebo ne, pojede to ve finale
stejne.
27. 3. 2010 23:06
Re: Cena
je to asi vec nazoru. Dvojventil vo vysokych otackach dobre netaha a zle sa s tym predbieha.
Mam kamarata co ma v Ceede 1.4 CVVT. Predtym mal OI s 1.6. Tvrdi ze Ceed je po vsetkych strankach lepsie auto. Motor 1.4 je citelne temperamentnejsi ako 1.6 v OI a spotreba je nizsia tiez.
27. 3. 2010 23:21
Re: Cena
Vsak rikam, placebo efekt. Nebo ma to "citelne temperamentnejsi" podlozeno nejakym merenim? A dale - srovnava ten Ceed hatch nebo kombi? Ona Oktavka totiz nema 4.2 metru a tomu odpovidajici vahu.

Btw, kdyz si koupi nove auto bude asi tezko tvrdit ze je horsi, to by byl za trubku. EDIT: A navic by bylo i divne kdyby o 13 let starsi auto melo byt lepsi.
28. 3. 2010 07:51
Re: Cena
TADY je jeden trefny test POZORNE CTI (a mrkni ve kterem roce byl psan) [odkaz]
Jinak Fofo podle katalogu aut. s danym motorem ma 1240Kg, Skodovka 1285Kg, Ceed 1263Kg (holatko Active - zdroj KM).
Nemusis nic merit, proste tam kde Skodovce zacnou padat nm. pri 3800ot, tam i 1.4 v ceedu ma stale nad 130nm az do 6.t ot... takze ma mnohem vetsi rozsah "pouzitelnych" otacek kde nevadne.Proto ten pocit.
Prostuduj si grafy od Leraka ([odkaz] tam najdes duvod, proc je variabil lepsi.
28. 3. 2010 11:20
Re: Cena
Nejak ti blbne caps lock...
Je to smutne kdyz si nekdo plete pohotovostni a provozni hmotnost, to se pak clovek nemuze divit jak mu to nekdy vychazi, pri takovem stylu argumentace se pak treba i z EURO4 stane mavnutim kouzelneho proutku motor splnujici Euro5 (aspon na zdejsim diskusnim foru...).

Na bludy je nejlepsi odpovedet fakty (misto vzdychani nad neexistujicimi grafy):
VW Golf 1.6 75kW 8ventil (at mame taky hatch)
VW Ceed 1.4 80kW

0-50, Golf 3.7s, Ceed 3.8s
0-100, Golf 12.1s, Ceed 12.4s
0-130 Golf 21.1, Ceed 21.8
60-100 na 4.kvalt Golf 11.2, Ceed 12.9
80-120 na 5.kvalt Golf 15.7, Ceed 20.8

Kryshnuv zaver ovsem zni, Ceed jede lepe :-!
28. 3. 2010 11:57
Re: Cena
Ceed ma na 100 kmh 11,6s ale nevadi. Ak niekomu zalezi na dynamike plne nalozeneho auta, je to proste jeho kriterium. Normalne sa auta hodnotia myslim pri polovicnom zatazani..je to jedno.. Ako, uznavam, ze v kopci pri 80 na 5ke znesie 1.6 viac ale preco by som nepodradil..to mi nevadi. Mne vadi ked z motoru neviem dostat vykon pri predbiehani. Spotreba mi je ukradnuta ci je to o 0.5 litra viac alebo menej pri 130 (pri vyssich otackach).
28. 3. 2010 12:46
Re: Cena
Ceed ma 11.6 papirove, Golf jede taky dle vyrobce lepe. Auta byla testovana za stejnych podminek (teplota, vlhkost atd.) takze jde spis o vzajemne srovnani. Ja jsem o plne nalozenem aute nepsal, te poznamce nerozumim (v testu je zatizili stejne, rozhodne ne na plnou vahu, pokud narazis na to slabsi zrychleni).
Co se toho predjizdeni tyka, proto jsem tady napsal nejen pruznost, ale i zrychleni az na 130kmh, pri kterem se motor musi vytacet naplno na vice kvaltu. Kdyz potrebujes vice zrychlit staci podradit, ale to same muze udelat ten kdo ma toho Golfa a bude na tom zase lepe. Na cislech jsem chtel demonstrovat ze pocit ze to tahne nekdy neni totez co zmerena realita. Osobne si ale myslim ze ta 1.4 je slusny motor.
28. 3. 2010 21:11
Re: Cena
Ten CAPS si odpust famfuline, pouzil jsem ho pro zdurazneni.Ten clanek je holy fakt o tom motoru potvrzeny hromadou novinaru.Proste tragikomicky motor... ehm, parodie na motor >:D a nic se na tom nemeni... Kdybys to ty hnupe chtel videt, tak si tu ten Lerakuv blog najdes.Ale protoze si tu musis dokazat, ze sis koupil khaaaaru se super moutorem, tak ses nepokusil.Tvuj problem.Ty krivky ukazuji mnohe... realitu.Ta predpotopni 1.6 se proste na moderni atmosfery nechyta... holy fakt a musis se s nim smirit :-! :-)
28. 3. 2010 21:33
Re: Cena
Muzes tady tu hromadu novinaru vyjmenovat? >:D

To je smutne jak popiras fakta, ty zmerene hodnoty ti moc nevoni, co? Holt se s tim smir, cim drive, tim lepe pro tebe... :-)
29. 3. 2010 09:14
Re: Cena
Kokeši... vyjmenovavat nemusim, jejich jmena neznam.Staci si projet testy na netu - jeden jsem ti linkoval, kdyz budes chtit, najdes.
Fakta merena Autobildem u 1.4 nepopiram... ale co se tu bijes v hrud s rozdilnymi obsahy? Ta 1.4 je narozdil od tveho 8V nadherne tociva...a ze by na ten zazrak MPI nejak ztracela i pri mensim obsahu?...mno, ty si dal jezdi ten svuj koncert do 3,8t ;-) hehe... >:D
28. 3. 2010 07:58
Re: Cena
K EDITU... spravne jsi napsal "A navic by bylo i divne kdyby o 13 let starsi auto melo byt lepsi" a o tom to je... proc kupovat 13let stare auto se starym motorem, slabou bezp. vybavou, kdyz za stejne prachy muzu mit moderni konkurenci? To si tu Octu radsi kup v bazaru za 100k a za zbytek kup zene norka a dovolenou.
28. 3. 2010 11:01
Re: Cena
presne tak.. Ked by som velmi chcel O1, idem do bazaru a kupim pekny kus (ved ich je milion na predaj v kazdom bazare) za 50% ceny noveho a ostane mi este na riadnu dovolenku :-)
28. 3. 2010 11:25
Re: Cena
Motas pate pres devate, ja jsem neresil ktere auto je za jake penize lepsi, srovnaval jsem ciste motory. Bohuzel, nekteri to tady nejsou schopni asi pobrat diky placani blbosti o norkovi a dovolene...
28. 3. 2010 20:59
Re: Cena
Fakta sis ty pindoure vycucal z prstu...a nebo buhvi z ceho.Provozni hmotnost je relativni...Moje fakta jsou takova, ze narozdil od tebe mam co porovnavat.Jezdil jsem zminene motorizace.Skodovacka 1.6 je proste pomaly a zastaraly motor.Tento fakt je vseobecne znamy a to, ze ty ji nejspis sedlas (kdyz se za ni tak hrube bijes) na tom nic nezmeni ;-) tak at ti slouzi.Dal se bavit nebudeme :-!
28. 3. 2010 21:27
Re: Cena
Kdyz dochazeji argumenty (a zpravidla i nejake to IQ schazi), prichazeji nadavky, nic noveho pod sluncem...

Nevim ktere fakta mas na mysli, jestli ty o zrychleni a dynamice, tak to zmerili pindouri od Autobildu, ale kam se hrabou se svoji merici technikou na tebe s tvym preciznim odhadem "tohle jede/nejede, ja jsem mistr sveta, ja to vim nejlip".

Taky je mozne ze se ti tim srovnanim zhroutil svet, protoze sis chtel tu 1.4 Ceed koupit a s hruzou jsi ted zjistil ze to jede hur nez predpotopni motor...
Avatar - Ronault.
28. 3. 2010 23:48
Re: Cena
Někdy pořád přemýšlím, proč se ty šestnáctiventily vyrábějí. Proč, když prahistorická osmiventilovka je lepší než šestnáctiventily, variabilní časování ventilů, proměnlivá délka sání atd...

Dvouventil je zastaralý, jede hůře, v nižších otáčkách je možná srovnatelný s 4 ventilem, ale čím více se točí, tím méně jede, tak už to vzdej a neobhajuj neobhajitelné, taky bys mohl skončit u karburátoru.
29. 3. 2010 16:57
Re: Cena
No vidis, kdybys nejen premyslel ale i cetl o cem je diskuse, tj. 2 ventil vs 4 ventil, tak bys tady neplacal o variabilnim casovani ventilu, promenlive delce sani atd. Proste klasicka ukazka premotivovaneho Ronaulta. Srovnej si Renaultacky 1.6 16v 74kW vs 1.6MPI 75kW a mozna se ti rozbreskne :-!
Avatar - Ronault.
29. 3. 2010 18:01
Re: Cena
To jsem už udělal a ten 1.6 MPI nešahá 16V od Renaultu ani na paty. Tam, kde letitá MPI končí, tam 16V jede dál a takhle to prostě je.

A diskuzi jsem si dobře pročetl, tvá tvrzení, že starý motor je lepší než nové tady najdeš.

Přemotivovaný? Čím? Já tady nemám potřebu obhajovat a bít se za svou koupi auta nebo auta svého tatínka, jen mi příjde směšně obhajovat tady stařičký motor, který VW dává do svých aut jen proto, aby ty lepší motory byly za příplatek a něco z toho vycucal.
29. 3. 2010 18:08
Re: Cena
OMG, cim mu nesaha ani po paty? Treba tim ze ma jeste v 5000ot uzasne tocivy Renault motor nizsi tocivy moment? >:D Nebo tim ze potrebuje dalsich 400 otacek na to aby dosahnul stejneho vykonu? 8-s

Nevim z ktereho prstiku si cucas info o tom ze obhajuju auto sveho nebo sveho tatinka, ale muzu te ujistit ze jsi mimo, takze si zkus cucat jiny palec, treba vycucas neco zajimavejsiho.
Avatar - Ronault.
29. 3. 2010 18:12
Re: Cena
No vzheledem k tomu, jak se tady biješ a kolik ti na tom záleží, tak to nebude jen tak 8-s

Projeď a uvidíš. A je to tak s vícero konkurenty. 1,6 MPI má v současné nabídce jen jedinou výhodu pro kupujícího-dělá se u O2 s LPG, jinak nic.

Kdybys tady MPI obhajoval před 10 lety, beru.
29. 3. 2010 06:11
Re: Cena
Argumenty mi nedosly, ale s tebou se hovorit neda a proto nehodlam zttracet cas.Kazdy, kdo o tom tvem zazracnem motoru neco vi si udela vlastni nazor.A nemel tady o IQ... to je taky relativni a tezko meritelna hodnota.V podstate nic nevypovidajici, neco si o tom precti - pane elitari s 1.6MPI co drti moderni motory.Tu 1.4CVVT jsem si byl taky projet... a rozhodne pomala neni... a tim ze tahne do 6ti tak je prijemnejsi... a navic o 2dcl mensi.Takze asi tak.To jako argument bohate staci.A ty si priste porid neco "soucasneho" at ze sebe nemusis delat blba :-!
29. 3. 2010 15:08
Re: Cena
Tak to uz jsou fakt zoufale plky >:D
29. 3. 2010 15:42
Re: Cena
No nepovídej... nejsou o moc zoufalejsi, nez tve vykriky o tom skvelem motoru 1.6MPI :-!
29. 3. 2010 17:01
Re: Cena
Ja jsem nikdy nerikal ze je skvely, jen jsou jaksi nektere ty ultramoderni na tom stejne a nekteri to maji problem rozdychat
:-!

PS. Tak co, kupujes 1.4? Nebo 1.6? :-)
29. 3. 2010 20:07
Re: Cena
Musim te zklamat šprýmaři... po dlouhých úvahách a testovaci jizde nejspis v lete padne volba na 1.2TSI v malem od Seatu...kazdopadne, kdyz jsem se rozhodoval, ktere jine z nizsi stredni, nakonec by padla volba na 1.6CVVT... :-! Rozhodne me ale nenapadlo byt jen premyslet o zastaralem "osvedcenem" vozu se snecim a prokazane tragickym atmo motorem.
30. 3. 2010 10:52
Re: Cena
Takze 1.4 Kie jsi zavrhnul protoze je jeste vic sneci? :-)
Dobra volba s 1.2TSI.
30. 3. 2010 12:51
Re: Cena
Ne proto ze by byla slabsi a pomalejsi nez tvuj prahistoricky skvost, ale protoze je slabsi nez zminena 1.6CVVT

A TSI... nakonec to byla jasna volba...atmosfery 1.4 a 1.6 se na mala turba proste nechytaji a troufam si rict, ze i sarsi 1.8 a 2.0 budou mit zdatneho soupere.

A tohle je presne to o cem mluvim celou dobu... MOHL bych si poridit osvedcenou 13 let starou techniku, ale ja si radsi poridim novy podvozek a moderni maloobjemovy turbomotor - s vykonovymi parametry 1.6 a kroutakem 1.8 a to zabalene v uzasnem rozsahu otacek - a bonus 6ti kvalt...to ze to bude papkat 8l mi je jedno... :-!
Avatar - Ronault.
28. 3. 2010 23:45
Re: Cena
No tak máš starou Oktávku, no... tak se s tím smiř a přestaň tady mávat placebem, ty "efekte" 8-s
29. 3. 2010 15:05
Re: Cena
Je celkem typicky priznak lidi mdleho ducha, ze predpokladaji nesmysly, holt za to nemuzes >:D
Avatar - Ronault.
29. 3. 2010 18:03
Re: Cena
Ale no, bobišu, přece by ses tady neročiloval, ne? >:-[] >:D
29. 3. 2010 18:09
Re: Cena
Ja se nerozciluju ***ko >:D
Avatar - Ronault.
29. 3. 2010 18:13
Re: Cena
Ale no tak, takové samé "mdlé rozumy, nízké IQ", nadávky místo argumentu. Úplně vidím, jak jsi střídavě rudý a bledý za tím monitorem >:D
30. 3. 2010 10:55
Re: Cena
A jeste k tomu i spatne vidis >:D
26. 3. 2010 18:33
Re: Cena
16V rozvody a výhoda? jak pro koho, mě osobně se jezdí s 8V líp, vyzkoušel jsem ceeda 1,6 16V, SX4 1,5 16V, nové polo 1,4 16V, scenic 1,4 16V - musi se to točit točit a točit, a pak to má velkou spotřebu...ale existují samozřejmě vyjímky
27. 3. 2010 19:37
Re: Cena
No vidis a Honda robi motory co mozes tocit do nepricetnosti a uvadzaju to ako vyhodu. O spotrebe pri 7000otackach uz mlcia.
26. 3. 2010 14:09
Re: Cena
Dalsi jouda - tentokrat s argumentem "zrychleni" z 0-100Km/h :-!
26. 3. 2010 14:58
Re: Cena
Ajeje, hysterka Kryshna zase perli...
Avatar - JGucci
26. 3. 2010 14:12
Re: Cena
no jelikoz asi malokdo z nas ma doma auto od vsech vyrobcu, tak se hold musi spolehat na to, co ve svem okoli o tom voze slysi (nebo jak ty rikas "jedna baba povidala"

Ted ale vazne, pripoustim, ze Megan mohl udelat vuci 1. a 2. generaci vyrazny posun v kvalite (kdyz uz i vyvojari Renaultu pachaji sebevrazdy kvuli tlaku na kvalitu), ale budu uprimny - v mem okoli nikdo novy megan nevlastni, takze nevim. Takze z tech zkusenosti, co jsem se o Renaultu dozvedel, bych si ho nekoupil, ale to neznamena, ze se nenajdou i stastni majitele...

Dalsi konkurent I30 se mi nelibi, Kia Ceed je ok, ale v autosalonu Kia jsem zazil rozcileneho majitele Ceedu, coz dost ovlivnilo muj nazor na vozy Kia.

Takze pro lidi, kterym se nechce priplacet za novou Octavii nebo Focuse muze Tour opravdu dobre slouzit. Kazdy nehledi na nejnovejsi techniku, ale da prednost overene kvalite - a tu Tour po 13 letech jiste ma!!!
26. 3. 2010 14:54
Re: Cena
Jj chapu... kazdopadne ne vzdy je vhodne ridit se recmi lidi anonyme se vyjadrujicich na forech internetu.Specialne to plati pro tento web.

Ja to reknu takto... v praci jsem jezdil Octavii s 1.6MPI, dnes u jineho zamestnavatele jezdim Octu II 1.6FSI... ani jeden z tech motoru neni spatny (na klasickou atmo 1.6), ale pri srovnani s motory ve Focusu a Ceedu, jsou proste oba pocitove linejsi... u FSI je to nejspis tim, ze tankujeme 95.

I30 se mi take nelibi a k Ceedu bych ti mohl povypravet vic nez dost, neb otec si ho v 07 poridil... do dnes nebyl jediny problem.Ze zkusenosti snad jen obcas smrdici spojka a par drobnosti.

Je jasne, ze po 13letech se Octa ukazala jako dobre auto... ale je hrich v dnesni dobe utratit bratru 380-400 tisic za moralne "stare" auto.
A kdyz vezmeme srovnani... stara Octa se proste srovnavat s Megosem, ani Korejci neda... kdyz pomines tento web a mistni diskutery >:D

Ze zkusenosti osobni doporucuji pri zajmu o koupi noveho auta studovat, studovat, studovat a zucastnit se srazu majitelu daneho typu a znacky vozu o ktery projevuji zajem.
Jedine tam sezenes korektni informace, mozna se i projedes a potom si muzes udelat sumar pro a proti.

Tady korektni informace nehledej...
26. 3. 2010 20:58
Re: Cena
Já mám osobní zkušenost s motorem 1,6 FSI O2 i s motorem 1,6 74kw O1 a můžu napsat jen jediné. FSI nebrat!!! nepružné a na jízdu nepříjemné.A tankovat do toho 98? haha do octavie trochu drahé to není sporťák kde to chápu.
A ne každý potřebuje zrychlovat jako magor, komu příjde stovka za 11,9 málo ať se projede někdy po městě. Mě teď brzdí frajeři v kárách kolem mega a to teď v práci sedlám HTP.
27. 3. 2010 06:49
Re: Cena
To ja taky clovece... viz vyse.Kazdopadne FSI byl konstruovan pro 98... to jen pro nas a dalsi slabe trhy byl pripraven na 95... to ovsem zmenilo jeho charakter (hlavne kdy v nasem absurdistanu je na kazde pate pumpe pancovany).Proto taky ta zmena pri lepsim palivu.HTP jsem sedlal taky... na par jizd a do dnes nezapomenu na sluzebku do Plzne po dalnici.Pokud s tim nekdo jezdi mesto, tak prosim... a mluvit o tom, ze te brzdi drahe kary >:D no vsak oni si s tim tvym chrchlem pod kapotou moc starosti nedelaji :-! ;-) spis je to trochu pro smich mit za zadkem 47kW, ktery stale vystrkuje cumak a pri vyjezdu z obce se z nej stava maly puntik ve zpetnem zrcatku >:D :yes:
27. 3. 2010 19:52
Re: Cena
nen já mám jen 44 kw. >:D s tím zdržováním to myslím tak že mobilujou nebo se se.ou 40km/h nebo nedávaj při semaforech pozor.
Avatar - sansk8
26. 3. 2010 11:33
Re: Cena
Naprosty souhlas :yes: u mne ms tedy lepsi zvuk skoda net rendlik
26. 3. 2010 12:40
Re: Cena
Octavii první generace jsem měl a nechala mě 3x na silnici, ještě že ten křáp měl aspoň záruku mobility.
Teď jezdím druhým rokem s Lagunou, bez jedinýho problému.

Tolik k té teorii o spolehlivosti ;-)
26. 3. 2010 12:57
Re: Cena
Recenze autora "Moje předchozí auto byla první generace Octavie RS s čipem od Cimbu" >:D
26. 3. 2010 13:25
Re: Cena
Pozor, Cimbu je renomovaná Brněnská firma která se zaměřuje na úpravy motorů Škoda (VW etc.) a pohybuje se i v oblasti motorsportu... tohle není naletovanej čip doma na koleni tak proč ten smích
Avatar - chlapecx
26. 3. 2010 13:47
Re: Cena
nožná i proto, že zrovna u něj to udělali "tak profesionálně že ho to nechalo párkrát stát" a teďka to bude svádět na výrobce >:D >:-[]
26. 3. 2010 15:32
Re: Cena
Tak nejak. Predevsim uz to ze nejaka uprava probehla je tak rikajic poukazka na problemy, at to je udajna (viz nize) renomovana firma nebo ne. Proste auto dostane daleko vetsi cocku, navic se pan majitel onoho RS pochlubil ze jezdival i na okruhy. Tudiz, pokud ono RS (udajne) kleklo, necht necha potunovat milou Lagunu, dava ji peknou sodu na okruhu a uvidime jak se s tim srovna.
Proc pisu udajne renomovana firma, pro me neni renomovana firma ta ktera tvrdi nesmysly a lze zakaznikum - namatkou - zvyseni vykonu snizi spotrebu, nema vliv na zivotnost apod. Majitele chipu by mohli vypravet.
Avatar - gld
26. 3. 2010 17:31
Re: Cena
keď sú ľudia blbí a radi si nechajú klamať rovno do očí tak čo majú chudáci chip-tuningári robiť? A čipujú a čipujú.. >:D
26. 3. 2010 17:37
Re: Cena
Myslis, ze se ridicsky styl meni s autem?
26. 3. 2010 18:45
Re: Cena
Ridicsky styl se muze zmenit spoustou veci, jedna z nich muze a nemusi byt auto.
Avatar - Ada je zase tady
26. 3. 2010 19:25
Re: Cena
Presne :yes: Francouzske krapy tenhle vuz prevysuje rozdilem tridy. Skvely motor TDI PD, stale nadherny design, kvalita. Je jen vecna skoda, ze jiz neni k dispozici verze 4x4. Vedle nahonu na vsechny 4 mel zvyseny podvozek, viceprvkovou zadni napravu a po polozeni sedadel rovnou loznou plochu. Stale by mel sve zakazniky, ale VW chce tuhle historii zavrit. Bohuzel. Nove vozy jiz zdaleka nejsou tak krasne, maji zrave motory CR a bohuzel padla i kvalita - napriklad nove Octavie nemaji cidlo hladiny oleje jako ty starsi. Alespon, ze se vyresil ten problem s vahou vzduchu, ktery byl pred 10 lety pomerne neprijemny.

Zaverem: pokud se mne ptate, zdali bych si Octavii Tour jeste dnes koupil, odpovidam jasne - ano, ale pouze ve verzi 4x4. To byl nejpodarenejsi model. :yes:
neregistrovaný "Hooonza"
26. 3. 2010 08:41
7 na sto na dálnici
Tomu nevěřím, tolik si nebere ani Octavia "Tour" 4x4 1.9 TDI/PD :-)
Rozbalit vlákno
30
neregistrovaný "AndrewBlack"
26. 3. 2010 09:05
Re: 7 na sto na dálnici
:yes:
26. 3. 2010 11:00
Re: 7 na sto na dálnici
Asi měli syrovej motor a trochu tomu šlapali....
26. 3. 2010 11:20
Re: 7 na sto na dálnici
Áda by to se syrovým motorem, plným kufrem, dvoutunovým přívěsem a protivětrem a síle menšího tornada zajel za 3.265284l v pohodě, ani by nebyl brzda provozu :-!
26. 3. 2010 11:45
Re: 7 na sto na dálnici
a ked pojde dlho dole z kopca tak este nejaku tu naftu aj vyprodukuje.... >:D. Ked je kopec prilis dlhy tak uteka na najbizsiu cerpacku a namiesto tankovania do outlandera im on naftu daruje
neregistrovaný "Hooonza"
26. 3. 2010 16:15
Re: 7 na sto na dálnici
Naše silniční síť rekuperaci nepodporuje. Nafta vyrobená brzděním motorem je mařena v kamnech.
Avatar - bubucci
28. 3. 2010 13:08
Re: 7 na sto na dálnici
>:D >:D >:D
29. 3. 2010 14:22
Re: 7 na sto na dálnici
>:-[] >:D :yes:
26. 3. 2010 12:25
Re: 7 na sto na dálnici
Tech 7 je samozrejme blbost...
28. 3. 2010 12:34
Re: A proč ne 7 na sto na dálnici?!
Co je na tom za blbost? Celej ten popis spotřeby je zmatečný, jednou píšou o spotřebě kolem rychlosti 130 km/h, podruhé o průměru (!) kolem 100 km/h. Pokud jim to při průmerné rychlosti 100 km/h žere 5 litrů, tak je to OldGreenLine jak vyšitej. Pokud občas jeli i 130 a žralo to 7, tak je něco špatně. Takže by pan redakor měl vysvětlit, v jakých režimech to vlatně měřil. Já, jako majitel OI můžu říct, že s tímto autem udělat průměr 130 km/h, je nerálné, na to to auto nemá (vs.dnešní provoz), držet se v dnešním provozu v levým pruhu je opravdu za sedm litrů a jet průměrně 100 km/h za 5 litrů je 3,14čovina. 5 litrů odpovídá tak průměrné(!) rychlosti do 75. Kochat se dá i za čtyři. Ale na dálnici to prostě žere, chybí už koně, krouťák a ten hluk vichřice kolem kastle na dálnici taky o něčem hovoří.
PS: Vycházím z palubáku po odečtení chyby, kterou mám zjištěnou při výpočtu z tankování.
28. 3. 2010 13:55
Re: A proč ne 7 na sto na dálnici?!
"Pokud občas jeli i 130 a žralo to 7, tak je něco špatně." - vzdyt taky pises ze to je spatne :-)
On neni dnesni provoz jako dnesni provoz, vyjezd z prahy v patek odpoledne po D1 a jizda ve 3 rano po poloprazdne dalnici neni totez. Prumer 130 se udelat da, ovsem zalezi na tom kdy a znamena to jet realne 150kmh+, pokud ale nekdo pojede max 130 s tim ze se tech 130 bude snazit drzet co nejvic, pak bude spotreba kolem 5.5-6 (s realnym prumerem kolem 110-115kmh).
Avatar - gld
26. 3. 2010 17:32
Re: A proč ne 7 na sto na dálnici?!
píšu že takmer sedem, to môže byť dajme tomu 6,5 čo je za nepriaznivých podmienok úplne reálne
26. 3. 2010 18:40
Re: A proč ne 7 na sto na dálnici?!
To by musela byt 100kmh vichrice v protismeru.
Avatar - gld
26. 3. 2010 22:42
Re: A proč ne 7 na sto na dálnici?!
protivietor, možno stúpanie a nezabehnutý motor
Avatar - Ronault.
29. 3. 2010 00:03
Re: A proč ne 7 na sto na dálnici?!
Proč? Dá se s tím jezdit i za 8 a znám takové, co to nepokrytě přiznají. Jen ti honiči minimální spotřeby jezdí za pět, když ale chtějí, když předvádí ten neskutečný krouťák v rozmezí dvouset otáček, tak jim ta najednou tak málo nebere.... nemluvě o tom, co se děje za nimi a že se nedá dýchat.