Testy
Tomu nevěřím, tolik si nebere ani Octavia "Tour" 4x4 1.9 TDI/PD 😄
Asi měli syrovej motor a trochu tomu šlapali....
Áda by to se syrovým motorem, plným kufrem, dvoutunovým přívěsem a protivětrem a síle menšího tornada zajel za 3.265284l v pohodě, ani by nebyl brzda provozu :-!
a ked pojde dlho dole z kopca tak este nejaku tu naftu aj vyprodukuje.... >😁. Ked je kopec prilis dlhy tak uteka na najbizsiu cerpacku a namiesto tankovania do outlandera im on naftu daruje
Tech 7 je samozrejme blbost...
Co je na tom za blbost? Celej ten popis spotřeby je zmatečný, jednou píšou o spotřebě kolem rychlosti 130 km/h, podruhé o průměru (!) kolem 100 km/h. Pokud jim to při průmerné rychlosti 100 km/h žere 5 litrů, tak je to OldGreenLine jak vyšitej. Pokud občas jeli i 130 a žralo to 7, tak je něco špatně. Takže by pan redakor měl vysvětlit, v jakých režimech to vlatně měřil. Já, jako majitel OI můžu říct, že s tímto autem udělat průměr 130 km/h, je nerálné, na to to auto nemá (vs.dnešní provoz), držet se v dnešním provozu v levým pruhu je opravdu za sedm litrů a jet průměrně 100 km/h za 5 litrů je 3,14čovina. 5 litrů odpovídá tak průměrné(!) rychlosti do 75. Kochat se dá i za čtyři. Ale na dálnici to prostě žere, chybí už koně, krouťák a ten hluk vichřice kolem kastle na dálnici taky o něčem hovoří.
PS: Vycházím z palubáku po odečtení chyby, kterou mám zjištěnou při výpočtu z tankování.
PS: Vycházím z palubáku po odečtení chyby, kterou mám zjištěnou při výpočtu z tankování.
"Pokud občas jeli i 130 a žralo to 7, tak je něco špatně." - vzdyt taky pises ze to je spatne 😄
On neni dnesni provoz jako dnesni provoz, vyjezd z prahy v patek odpoledne po D1 a jizda ve 3 rano po poloprazdne dalnici neni totez. Prumer 130 se udelat da, ovsem zalezi na tom kdy a znamena to jet realne 150kmh+, pokud ale nekdo pojede max 130 s tim ze se tech 130 bude snazit drzet co nejvic, pak bude spotreba kolem 5.5-6 (s realnym prumerem kolem 110-115kmh).
On neni dnesni provoz jako dnesni provoz, vyjezd z prahy v patek odpoledne po D1 a jizda ve 3 rano po poloprazdne dalnici neni totez. Prumer 130 se udelat da, ovsem zalezi na tom kdy a znamena to jet realne 150kmh+, pokud ale nekdo pojede max 130 s tim ze se tech 130 bude snazit drzet co nejvic, pak bude spotreba kolem 5.5-6 (s realnym prumerem kolem 110-115kmh).
píšu že takmer sedem, to môže byť dajme tomu 6,5 čo je za nepriaznivých podmienok úplne reálne
To by musela byt 100kmh vichrice v protismeru.
Proč? Dá se s tím jezdit i za 8 a znám takové, co to nepokrytě přiznají. Jen ti honiči minimální spotřeby jezdí za pět, když ale chtějí, když předvádí ten neskutečný krouťák v rozmezí dvouset otáček, tak jim ta najednou tak málo nebere.... nemluvě o tom, co se děje za nimi a že se nedá dýchat.
Proc jenom 8, neni to malo? Porad tem svym kamosum at jezdi porad na jednicku a muzou se chvalit spotrebou 30/100 :-!
Octavia Tour 4x4 1,9TDI PD pri tachometrovych 140 (ve skutecnosti cca 134kmph) zrala na dalnici dlouhodobe prumerne 6,7 l/100km. Pokud redakce namerila u lehci dvoukolky 7 litru, bylo cosi spatne: syrovy motor, spatne nastaveny motor nebo cidlo spotreby, vuz nalozeny na 100% povoleneho zatizeni, podhustene pneumatiky, anebo silny protivitr.
Normalne bych pri teto rychlosti a osazeni 2 osobami ocekaval skutecnou spotrebu na urovni 6,3 - 6,4 l/100km. A ten, kdo tohle auto skutecne pouziva, to jiste potvrdi.
Normalne bych pri teto rychlosti a osazeni 2 osobami ocekaval skutecnou spotrebu na urovni 6,3 - 6,4 l/100km. A ten, kdo tohle auto skutecne pouziva, to jiste potvrdi.
Já bych očekával pod šest, protože to u své čtyřkolky mám při této rychlosti na letních pneumatikách velmi blízko šesti 😉
Jsem konzervativni. Tachometrova 130 neni skutecna 130, vitr nefouka vzdy do zad. Taky doprava je ruzna, a pokud musis brzdit a akcelerovat, stoupa to. Takze tipuji 6,3.
šak já jezdim tacho 140 a je to těsně pod šesti 😉
Tu spotrebu meriate podla PP? Pocul som ze ten v Octe je dost optimisticky...
Zajímavý je sportpaket - vzhled se výrazně zlepší a za cca 20 000Kč dostane člověk hodně věcí.
Octavia Tour je auto, co má stále co ponúknut. Osobitne v teste spomínanej konfrontácii s Fabiou Combi je to súboj vyrovnaný a musiet volit takto ekonomicky, O I by nad Fabiou combi zvítazila relatívne presvedcivo. Je pravdou, ze jazdné vlastnosti, technika a moznosti výbav prednostami Touru nebudú. Avsak Octa ponúka stále image o triedu vacsieho auta, co plne potvrdzuje najma v kufri, jazdná stabilita (v priamom smere) a komfort jazdy sú vzhladom na vacsie rozmery a hmotnost stále lepsie a o agilite v zákrutách sa nemá zmysel bavit ani pri Fabii combi. Hlavným tromfom Octavie je vsak najma motor: základom je jedna-sestka, co pri porovnaní s Fabiou drví prípadné výhrady. Aj ked motor nie je ziadny zázrak, dokáze jazdit velmi úsporne a kultivovane pri primeranej dynamike. Vsetko naviac ponúka za cenu porovnatelnej Fabie combi, teda auta o triedu mensieho.
Druhá vec je samozrejme pohlad v rámci triedy; tu znizujúce sa ceny triednych konkurentov, najma Meganu Grandtour, i3O CW ci Ceedu SW posielajú o generáciu, resp. takmer dve generácie starsiu Octaviu do zabudnutia.
Druhá vec je samozrejme pohlad v rámci triedy; tu znizujúce sa ceny triednych konkurentov, najma Meganu Grandtour, i3O CW ci Ceedu SW posielajú o generáciu, resp. takmer dve generácie starsiu Octaviu do zabudnutia.
Přesně! Pokud člověk ví o i30, Ceedu a Meganu tak musí na Toura zapomenout... A i když si Toura koupí tak tuto volbu může argumentovat tak jedině velikostí zavazadelníku... ale to už je trochu ohraná písnička. Ve své době byla Octavia dobré auto, ale dnes už těžko bude konkurovat vozům nižší střední třídy. Nejsem žádnej dlouhán cca 175cm ale i tak se mě v OI sedělo špatně i na předních sedadlech. Pokud někdo koupí Toura tak je to snad jen z lásky ke značce. Ale i tak si Octavia zaslouží pochvalu! Bylo to auto které znovu postavilo český národ na čtyři kola za které se člověk nemusel stydět. :yes:
Pánové, toto, co píšete je bohapustá teorie. Shodou okolností teď pro rodiče řeším nový auto (benzin) a není to tak jednoduché. Matinka by ráda Yetiho, ale otěckovi se už zdá pro jejich účel příliš drahý (v požadované výbavě cca 430K dle ofic. ceníku).
Tak jsem jim našel Ceeda v kombajnu, cena dobrá, ale opět s výbavou je cena cca 380K po všech slevách včetně slevy na skladové vozidlo...
Dál mám v hledáčku Růmstra po FL, kde je nově 1.2TSI a akční výbava START nabízí za slušný peníz celkem hodně muziky. Cena s výbavou dle konfigurátoru cca 350-360.
Rencek do baráku nesmí, ale i tam, co jsem se koukal by to bylo podobné jako u Ceeda.
i30 se matince nelíbí tolik jako Ceed, ale i tam je cenová relace podobná (možná o chlup levnější).
Matinka se také z nějakého důvodu líbí Logan kombi, ale to jsem jí zakázal, navíc jsem jí vysvětlil, že v požadované výbavě už to taky není za kačku.
Toura rodičům doporučovat nebudu kvůli morální zastaralosti, ale konfigurátor v požadované výbavě ukazuje zhruba 320K a to rozhodně není stejně jako 380.
Nevěřili byste, jaké různé poplatky si například u Kie účtují k ceně vozu...
P.S. Asi nakonec skončíme u Ceeda, pokud se nám tatíka nepodaří zlomit na Yetiho. Mým favoritem by byl po Yetim Růmstr s TSíčkem, ale mamince přijde málo elegantní (já mám naopak pro jeho avatgardu více než pochopení
😉 )
Tak jsem jim našel Ceeda v kombajnu, cena dobrá, ale opět s výbavou je cena cca 380K po všech slevách včetně slevy na skladové vozidlo...
Dál mám v hledáčku Růmstra po FL, kde je nově 1.2TSI a akční výbava START nabízí za slušný peníz celkem hodně muziky. Cena s výbavou dle konfigurátoru cca 350-360.
Rencek do baráku nesmí, ale i tam, co jsem se koukal by to bylo podobné jako u Ceeda.
i30 se matince nelíbí tolik jako Ceed, ale i tam je cenová relace podobná (možná o chlup levnější).
Matinka se také z nějakého důvodu líbí Logan kombi, ale to jsem jí zakázal, navíc jsem jí vysvětlil, že v požadované výbavě už to taky není za kačku.
Toura rodičům doporučovat nebudu kvůli morální zastaralosti, ale konfigurátor v požadované výbavě ukazuje zhruba 320K a to rozhodně není stejně jako 380.
Nevěřili byste, jaké různé poplatky si například u Kie účtují k ceně vozu...
P.S. Asi nakonec skončíme u Ceeda, pokud se nám tatíka nepodaří zlomit na Yetiho. Mým favoritem by byl po Yetim Růmstr s TSíčkem, ale mamince přijde málo elegantní (já mám naopak pro jeho avatgardu více než pochopení
😉 )
Roomster mene elegantni nez treba zminovany Logan MCV?
Co si u te Kie uctujou?
Tak toura bych rodičům zrovna doporučil. Pro 2 lidi je tam místa nadbytek a co je u tohodle auta jistota je obrovská odolnost českým silnicím. I když možná yeti vzhledem k tomu, že je to auto do terénu český silnice už taky přežije. Líbí se mi jak píšeš Rencek do baráku nesmí a naprosto s tebou souhlasím. Když už nic jinýho, tak mají všechny neskutečně chatrnej podvozek. Takže každou chvíli je něco vymlácenýho měl jsem 2 Renaulty a už to nechci ani vidět. Teď mám Octu 1 z roku 1998. Neopravoval jsem na tom krom brzdových destiček, spojky a výfuku NIC a to má najetý 150 000 km. Chtěl bych vidět, který z "moderních" aut vydrží 12 let bez vážnějších oprav. V tom je obrovská síla starý oktávky a kvůli tomu se tak dobře prodává. Je to prostě bytelný, pohodlný auto.
osobně nevidim teďka v roomsteru moc smysl...krom toho designu >😁
A co se týká Oficiálních ceníků, tak na ty se už zejména u škodovky (ale aj u jiných dávno nekoukám)
ten Yeti vypadá jako pěkný autí i přesto, že je to krabice to se jim povedlo už jako koncept😄
Jakou všecku výbavu požadujete? nejde slevit z nějakých srandiček?
ten Yeti má taky 1.2 TSI stejně jako roomster ne?
a nemyslim si, že by byl problém dneska u Škodovky cca 30 000 u nějakýho toho prodejce získat😄
a budeš už blízko ceeda, tak pak zvol podle srdce :-! 😉
A co se týká Oficiálních ceníků, tak na ty se už zejména u škodovky (ale aj u jiných dávno nekoukám)
ten Yeti vypadá jako pěkný autí i přesto, že je to krabice to se jim povedlo už jako koncept😄
Jakou všecku výbavu požadujete? nejde slevit z nějakých srandiček?
ten Yeti má taky 1.2 TSI stejně jako roomster ne?
a nemyslim si, že by byl problém dneska u Škodovky cca 30 000 u nějakýho toho prodejce získat😄
a budeš už blízko ceeda, tak pak zvol podle srdce :-! 😉
S tím smlouváním u prodejce nevím, zvlášť pokud to není skladovka... Ceny u Kie byly po osobní návštěvě.
Výbava nic extra😒br />
metalíza, centrál s dálkou, klima, přední mlhovky, zadní parkovací senzory (matinka na nich trvá), el. zrcátka a okna vpředu... prostě takovej normální komfortní standard. U Růmstra je v příplatkovém balíčku nabízeno ESP za velmi nízkou cenu, u Kie ani není v ofic. nabídce (pouze u nejvyšší verze)
Yeti má TSi 77kW, Rum má základ (když neberu v potaz HTP) verzi 66kW, která by stačila.
Zajímalo by mě, kolik by se dalo u auta -, řekněme za 430K - ukecat u prodejce, ale vzhledem ke snižování ceníkových cen si myslím, že už to nebude tak horký jako před nedávnem...
Výbava nic extra😒br />
metalíza, centrál s dálkou, klima, přední mlhovky, zadní parkovací senzory (matinka na nich trvá), el. zrcátka a okna vpředu... prostě takovej normální komfortní standard. U Růmstra je v příplatkovém balíčku nabízeno ESP za velmi nízkou cenu, u Kie ani není v ofic. nabídce (pouze u nejvyšší verze)
Yeti má TSi 77kW, Rum má základ (když neberu v potaz HTP) verzi 66kW, která by stačila.
Zajímalo by mě, kolik by se dalo u auta -, řekněme za 430K - ukecat u prodejce, ale vzhledem ke snižování ceníkových cen si myslím, že už to nebude tak horký jako před nedávnem...
Nejdriv si nech udelat od prodejce na yetiho nabidku - z vlastni zkusenosti vim, ze jde sleva az 11% (ale podarilo se mi to pouze u 2 z 6 dealeru! ) a pak se muzete objektivne rozhodnout 😉
Dík za postřeh, ještě se dívám po skladovkách, co se inzerují na netu (autosytem nebo tak nějak), ale po yetim je zatím asi dost velká poptávka a moc jich není (ve dvoukolce s 1.2), Roomster po FL ještě vůbec do prodeje nenaběhl (nebo právě nabíhá) a Ceedů taky není nijak moc. U Ceeda mě ještě zarazilo snížení výkonu motoru 1.4 z 80 na 66kW (nějaká ekologie??? 8-s ), i30 mají stále 80kW...
Ja jsem ze severu Cech, takze jsem zkoumal nabidky zdejsich prodejcu - vysledek 😒br />
1.Auto Koutek Liberec 11% sleva na Yetiho
2.Autosalon Astra Jablonec 11%
slevy u dalsich se pohybovaly kolem 5-6 %
U Auto Trend nabizeji slevu pouze pri financovani (coz realne zadna sleva neni!)
a u SanPlus Jablonec jsem po 25 minutach odesel, jelikoz si me tam nikdo ani nevsimnul....
Ja nevim, kde bydlis, ale i tak si treba od toho Auto Koutek muzes nechat poslat e-mailem nabidku a s timto papirem v ruce uz mas lepsi pozici pro vyjednavani o cene u tveho prodejce.
Jinak jak ses ptal u toho Ceeda - pry ted davaji 66 kw misto 80 kw kvuli lepsimu zdaneni v nekterych EU statech.
1.Auto Koutek Liberec 11% sleva na Yetiho
2.Autosalon Astra Jablonec 11%
slevy u dalsich se pohybovaly kolem 5-6 %
U Auto Trend nabizeji slevu pouze pri financovani (coz realne zadna sleva neni!)
a u SanPlus Jablonec jsem po 25 minutach odesel, jelikoz si me tam nikdo ani nevsimnul....
Ja nevim, kde bydlis, ale i tak si treba od toho Auto Koutek muzes nechat poslat e-mailem nabidku a s timto papirem v ruce uz mas lepsi pozici pro vyjednavani o cene u tveho prodejce.
Jinak jak ses ptal u toho Ceeda - pry ted davaji 66 kw misto 80 kw kvuli lepsimu zdaneni v nekterych EU statech.
Tak jestli Škodu či Škodu,tak ani jednu.Taky nejsem dlouhán 180cm,ale prostě jen v Superbu se dá celkem pohodlně sedět jak v předu tak i v zadu,ale opět ten střed. panel je zbytečný kus nábytku.Určitě bych si nekoupil skoro-veterána Tour,protože kdybych ho měl po 5. letech prodat,tak asi zapláču.Dnes je opravdu z čeho vybírat a být zaslepec pro německou značku je ... a připlácet za běžný doplňky snad není už potřeba. 😉
Byl to tehdy blesk z postsocialistického nebe, regulerní "zápaďácký" vůz. A už tehdy to bylo jako dnes - nejkrásnější, nejpraktičtější třídní karoserie, nejlepší technika Evropy, a to jak v naftě tak i v benzínu, prostě... ideální vůz na budování kapitalismu s lidskou tváří.
Naftové motorizace navíc poskytovaly jezdcům fantastické jízdní zážitky. Třídní konkurence prakticky žádná, jen slaboučké CR motory... Drtit v dlouhým táhlým kdejakého králíčka azurita, no to byla óda na radost. A benzín 1,8 T? Mistrovské VW dílko.
Mistři žijí dál.
BRAVWO ŠKODA :yes:
Naftové motorizace navíc poskytovaly jezdcům fantastické jízdní zážitky. Třídní konkurence prakticky žádná, jen slaboučké CR motory... Drtit v dlouhým táhlým kdejakého králíčka azurita, no to byla óda na radost. A benzín 1,8 T? Mistrovské VW dílko.
Mistři žijí dál.
BRAVWO ŠKODA :yes:
Ano, tak nejak sa na to auto pri predstavení pozeralo. Sám si spomínam, ked som Octaviu prvýkrát videl: bolo to na lyzovacke na parkovisku pred hotelom, kde som s údivom pozeral, z akej jaskyne vyberá hrdý majitel lyziarky a pod. A neskorsie motorizácie, ako 1,9 TDI - 96 kW ci 1,8T - 110 kW uz dávali majitelovi na ceste takmer prémiové sebavedomie.
do kokty se tusim 96kW nikdy nedavalo, koncilo to 66 a 81 TDI, do RS sel 1,8T 132kW
omyl, tento motor v nabídce byl a dokonce s 6-kvaltem. Pro ČR to byla nějaka limitka inferno nebo nějak tak, dalo by se říct, že to bylo dieselové RS-o, mělo to sport pakte a par drobnosti. Jinak tenhle motor se normálně dodával pro německý trh.
K vybracím co uvádí autor, čemu se divit, když to auto bylo koncipovaný na starý TDIčka a ne na PD-čka.
K vybracím co uvádí autor, čemu se divit, když to auto bylo koncipovaný na starý TDIčka a ne na PD-čka.
Byl k dostání na našem trhu i normálně. Inferno byl 96 kW TDI + vzhled a výbava podobná RS.
Například v řecku se prodávala sportovní nafta jako Octavia GT a měla tenhle motor.
Domnívám se, že Octavia GT v Řecku byla benzínová 1,8T s 193 koni, což byla nejsilnější tovární Octavia 1. generace. Měla interiér laděný do černa se sedačkami Bamboo sport paket.
Jednou jsem ji málem koupil. Byl to stříbrný kombik Octavia GT 1.9 TDI 96kW a z venku i zevnitř byla uplně stejná jako RS
Krom toho řekové mají samý speciálky ... prodává se u nich Octavia II GT 1.8TSI s 200 koníky.
Krom toho řekové mají samý speciálky ... prodává se u nich Octavia II GT 1.8TSI s 200 koníky.
Napiš o tom víc. Kde jsi ji málem koupil? Jak vypadala?
Tušíš špatně. Dával. Kromě toho i 74 kW, o kterém je tento článek.
Na příchod Octavie I si vzpomínám dobře... tehdy se u nás právě chystala výměna rodinného vozu a s tátou jsme jeli do salonu na první předváděčku. Člověk si na svezení docela počkal, ale zase tolik to nevadilo, protože byl aspoň čas na pořádnou prohlídku vystavených vozů. Nakonec na nás vyšlo slušivé červené auto na 15" liťácích (tehdy známka luxusu) s 1.8 20V (samozřejmě liftback, kombi ještě nebylo).
No, přesednutí na zadní sedačku nakonec šance Octavie zhatilo, optimalizovaná sedadla s vybráním pro nohy přišla až mnohem později. Přesto to byl po Felicii obrovský krok kupředu, který nakonec dostal Škodovku tam co je dnes.
S tou konkurencí to tak úplně pravda nebyla... většina konkurence jezdila tehdy na klasické naftě a ne CR. PSA i Renault měli v nabídce motory s objemem 2.1 nebo 2.2l a výkonem přes 80kW, do nižší střední ale musel stačit 1.9TD na standardních 66kW. I Octavia ale přišla se silnější variantou až o rok později... a až za další rok 1.8T.
No, přesednutí na zadní sedačku nakonec šance Octavie zhatilo, optimalizovaná sedadla s vybráním pro nohy přišla až mnohem později. Přesto to byl po Felicii obrovský krok kupředu, který nakonec dostal Škodovku tam co je dnes.
S tou konkurencí to tak úplně pravda nebyla... většina konkurence jezdila tehdy na klasické naftě a ne CR. PSA i Renault měli v nabídce motory s objemem 2.1 nebo 2.2l a výkonem přes 80kW, do nižší střední ale musel stačit 1.9TD na standardních 66kW. I Octavia ale přišla se silnější variantou až o rok později... a až za další rok 1.8T.
atmosféra 1.8 20V byl hoodně velký omyl, bratranec si ho pořídil poměrně záhy po uvedení na trh a hned po nákupu litoval, že si nepočkal na turbo ;-\
takhle to vypada, kdyz nekdo sve sny vyhlasuje za skutecnost.
motor 1.6 55kw byl zakladni. nejaky z rady vw co uz se nepasoval do kramu v nemecku. spotreba jak 2.5 benzin, zrychleni jak stara MB_1000. sedacky jak trestni lavice. ceny jak v tuzexu. a porad dost pitomcu co to koupi. Jinak by vyrobce musel vyjit s necim lepsim. tak jak dnes motor 1.2TSI zlikviduje vsechny verze htp.
naftovy motor 1.9 byl vyhovujici, ale to je jina tema.
P.S. jsi moc skromny clovek kdyz chvalis skodu oktavia1.
motor 1.6 55kw byl zakladni. nejaky z rady vw co uz se nepasoval do kramu v nemecku. spotreba jak 2.5 benzin, zrychleni jak stara MB_1000. sedacky jak trestni lavice. ceny jak v tuzexu. a porad dost pitomcu co to koupi. Jinak by vyrobce musel vyjit s necim lepsim. tak jak dnes motor 1.2TSI zlikviduje vsechny verze htp.
naftovy motor 1.9 byl vyhovujici, ale to je jina tema.
P.S. jsi moc skromny clovek kdyz chvalis skodu oktavia1.
A nebylo to nahodou tak, ze 1.6 55kW mely napred feldy, ale OI ze startu dostaly jen 1.6 74kW. ta 55 se tam dostala az pozdeji s nejakou soc. edici. Ale jistej si teda nejsu.
GTI: jedine co suhlasim je ze fantasticky benzinovy motor 1,8T 110KW s krasnou plochou inearnou krivkou vykonu. Idealny motor do tohto auta. Potom tu bola este legendarna 1,9 66Kw ktora aj ked bola slabucka tak zrala naozaj malo a bol to najspolahlivejsi motor z TDI-ciek. Ale o nejakych uzasnych jazdnych vlastnostiach nemoze byt ani reci. Tazky motor ulozeny pred prednou napravou, zbytocne velky kufor na ukor maleho miesta vzadu, pri vyssej rychlosti kvoli velkym previsom kasne vpredu aj vzadu mala tendenciu kolisat sa.. V tomto boli dalej ako focus tak aj astra a golf. Podvozkova platforma ani neumoznovala vacsi interier, kedze bola vemi kratka. Octavia bola prvy model skodovky ktory mal zmysel aj nejaky, ale konkurenciu nedobehla jednym modelom.
Pises strasne nezmysly, sedel si aj inych autach alebo iba koncernovych? Lebo mam dojem ze ty ani netusis co konkurencia ponuka oproti tvojmu zboznovanemu koncernu...
Pises strasne nezmysly, sedel si aj inych autach alebo iba koncernovych? Lebo mam dojem ze ty ani netusis co konkurencia ponuka oproti tvojmu zboznovanemu koncernu...
Napriek akciám je už jeho predaj oproti O2 malý i napriek výrazne nižšej cene ...v Čechách i na Slovensku ...
Jednoducho čas beží a z moderného nadčasového auta sa stalo beznádejne zastaralé (i keď použiteľné) vozidlo ...
Toto auto patrí už do dôchodku hlavne z pohľadu bezpečnosti. Ostatné by sa dalo ešte nejako "vydržať" ...
Jednoducho čas beží a z moderného nadčasového auta sa stalo beznádejne zastaralé (i keď použiteľné) vozidlo ...
Toto auto patrí už do dôchodku hlavne z pohľadu bezpečnosti. Ostatné by sa dalo ešte nejako "vydržať" ...
jenomze vis jak: ktere auto se na evropskem trhu za poslednich 20 let udrzelo v prodeji temer 2 generace => tady uz clovek neco odpustit, aby byl objektivni, navic v dnesni dobe, kdy se nektera auta vyrabeji jen 5-6 let....
Opel Astra Classic (G-čková Astra), Clio 2 (Clio Storia tuším terazky), Punto 2 (terazky tuším jednoduše Punto, a nové je Grande Punto). Tohle jsou všechno vozy generačně srovnatelné s Oktávkou 1, i když přišli na trh cca 1-2 roky po ní 😉
Nebo třeba Saab 9-5 >😒]
Nebo třeba Saab 9-5 >😒]
Co já vím, tak kolem přelomu roku byl i zásadní problém, že ty auta kvůli vysoké poptávce nebyly vůbec skladem.
Jinak Tour je pořád rozumná volba a já bych se jeho nákupu jako auta na víkendové rodinné použití rozhodně nebránil. Raději toto než třeba Lacetti. A taky je důležité si uvědomit, že Hyundai s Kiou ve vyšších výbavách nejsou už tak výhodné jako ty verze "již od..."
Jinak Tour je pořád rozumná volba a já bych se jeho nákupu jako auta na víkendové rodinné použití rozhodně nebránil. Raději toto než třeba Lacetti. A taky je důležité si uvědomit, že Hyundai s Kiou ve vyšších výbavách nejsou už tak výhodné jako ty verze "již od..."
A pak ses probudil šmouliku. Nevím, jak ve Slovenském štátě, ale u nás se Touru prodává sakra hodně..
[odkaz]
M1 + N1 samozrejme.
Ak zoberieme v úvahu, že to je to najlacnejšie auto vo svojom segmente, tak to nie je nič moc ...
M1 + N1 samozrejme.
Ak zoberieme v úvahu, že to je to najlacnejšie auto vo svojom segmente, tak to nie je nič moc ...
Netuším, co se ve Slovenském štátě děje, už sem to říkal jednou a cpat se tam nehodlám. Já jenom vim, že se na Tour čeká v ČR 3-4 měsíce, i přes další propady trhů na východ od ČR se od uvedení Trumfu zvýšila nedávno podruhé denní výroba a Škoda se zjevně trefila tímhle modelem do vkusu nakupujících. Nijak nehodnotím, neodsuzuju, nevnucuju. Spoustu těch kupujících chápu.
Nechci ti do toho kecat, ale OI se ani v cechach uz moc neprodava.
smekam a chvalim😉))) tohle auto se nasmazatelne vrylo do srdci autonadsencu, at uz kladne nebo zaporne (ano, i takove silene nazory se objevovali😉, ale celkove to byl "majstrstyk".
smekam auticko😉)) ses proste krasna pani v letech, na kterou nektere moderni cuchty hledi se zavisti dodnes😉
smekam auticko😉)) ses proste krasna pani v letech, na kterou nektere moderni cuchty hledi se zavisti dodnes😉
keby bola cena o cca. 50tis. kacek nizsi , tak by nebolo moc nad cim vahat. Takto to ostava na osobnych preferenciach kupujuceho.
Jako za 210 tisíc Kč (=levněji než srovnatelný Logan)? To nemyslíš vážně >😁
preco nie . Cenu tvori trh , bud predavas alebo nie . Dacii to celkom ide , Skodovka trochu "pokulhava" za ocakavaniami.
Jen bych chtěl upozornit autora, že 1,9 TDI PD není žádný legendární motor. Legendárním motorem by se dal zazvat TDI 66 kW nebo 81 kW. PD motory nejsou nic zastaralého a nedávají se do Touru zas tak dlouho. Navíc se ještě teď montují do dvojkových oktávií. S tou hlučností bych to taky nepřeháněl. Měli jsme v práci služební Tour s 1,9 TDI 81kW a paradoxně bylo to auto uvnitř tišší než nově pořízená Octaviia II s 1,9 TDI 77 kW
Sám si si vlastne odpovedal. Testovaný motor je 1,9 TDI PD - 74 kW, co je vlastne len inak naladený predchodca doteraz montovaného 1,9 TDI PD - 77 kW. Tebou spomínaná 81 kW verzia je este povodné TDI s rotacným vstrekovacím cerpadlom, nie cerpadlo-tryska (PD), známe svojou hlucnostou.
No tak že je ESP za příplatek by mi snad ani nevadilo. Stejně je to první věc, kterou až budu mít auto kde to nejde vypnout ,vyřadím z činnosti i kdybych měl vyndat pojistku. To kolik má auto airbagů mě je naprosto jedno a kdyby nemělo žádný tak mi to taky nevadí. Jestli si někdo naivně myslí, že když má v autě 9 airbagů tak se v něm nezabije tak to je jeho věc. Přijde mi to ze strany automobilek jen masírování lidí a přesvědčování, že je strašně důležitý, aby auto mělo co nejvíc airbagů.
Musím ti zkazit náladu, ale moderní auto ti takovou fintu nezbaští. Když vyndáš pojitsku ESP, nenastartuješ.
Jinak můj názor je že pro běžný provoz rodinného vozu je to výborný pomocník...
Jinak můj názor je že pro běžný provoz rodinného vozu je to výborný pomocník...
To vies, driftérov, ktorí parkujú medzi dve autá smykom a ESP im v tom iba prekáza, sú plné... skoly. >😒]
a ti co už nechodí do školy jsou na ......jak se to řekne slovensky? Na cintoríňe?
Jsem v zásadě pro, aby bylo ESP vypínatelné... a u sportovních vozů to beru dokonce jako nutnost. Tohle je ale diskuse o Octavii...
Pokud by bylo ESP normálně vypínatelné tak proti němu nic nemám. ASR taky jde vypnout je to na volbě řidič. Např kvůli ASR už jsem jednou málem boural když mi po lehkým prokluzu kol při rozjíždění ubral motor akorát 1,4 Fabie už se pak těžko dostává do obrátek. Ještě, že řidič, který se na mě řítil přibrzdil a já s autem mezitím odkašlal pryč z křižovatky. Od té doby ASR vždy po nastartování vypínám.
zajímavý, že já s tímhle neměl nikdy problém a ASR mně naopak pomáhá.
Tak se zkus rychle rozjet na mokru s 1,4 fabií. Při 3 tisících zabere motor, protočí se kola. V ten moment motor ubere jenže tím spadnou otáčky a u takhle slabého motoru trvá hrozně dlouho než se zase zmátoří. U TDI, které má velký krouťák už od spodu to nehrozí protože se motor hned zase zabere.
Asi tě zklamu, ale nejsem už dávno náctiletý blázen 😄 ale mám za ty léta za volantem v podvědomí uložené, že při smyku se musí přidat plyn a dát rychle kontra. Dělám to už automaticky (samozřejmě se mi to stává jen v zimě. Nejezdím 150 do zatáček). S autem které má ESP a reaguje na natočení volantu tímhle manévrem hupsneš do pangejta. Proto nechci nevypínatelné ESP.
blázen může být člověk v jakémkoli věku. a já su moc a moc rád, že není moc takových, jako jste vy.
To je váš názor já vám ho neberu. Jezděte si jak chcete. Já se snažím jezdit tak abych nikomu nepřekážel, nikoho neomezoval a předvídal co mi na silnici vyvedou ostatní. Jestli mě v tom případě považujete za blázna, tak si nastartujte svoji 1,2 HTP a zajeďte se uklidnit výletem do Kauflandu. Třeba tam mají něco ve slevě.
To, že nefunguje finta s pojistkou jako u ABS si mě docela zklamal budu muset najít jinčí způsob jak se ESP zbavit až si koupím nové auto ;-\
To ESP bys jako vyřadil proč? Jsi snad přesvědčen, že jsi "schumi"? Ani ten by s ním v běžném provozu žádný problém neměl...
Ne, on je lepší než Schumi. >😒] >😁
Jemu to spíš jen "šumí" v palici... 8-s >😒]
Vy kluci pražský, když s Váma je to těžký. Nikdy se na sněhu nenaučíte jezdit, tak potřebujete ESP a řetězy.
No zrovna White label a já pražáci? >😁 Jak jeden, tak druhý bydlíme hodně daleko od Prahy a já dokonce tak daleko, že nikdo z ČR to do Prahy dále nemá >😁
TO ty tady jen machruješ a snažíš si alibisticky obhájit absenci ESP ve svém autě, nic víc v tom není 😉
TO ty tady jen machruješ a snažíš si alibisticky obhájit absenci ESP ve svém autě, nic víc v tom není 😉
Ne nejsem přesvědčený, že jsem šumi vy komedianti. Proč to v autě nechci píšu o pár příspěvků jinde. Ve chvíli kdy předokolce ustřelí zadek (nejčastěji samozřejmě na sněhu) normální řidič (ruzměj ne pravděpodbně ty když se tak hloupě ptáš) natočí kola prudce na druhou stranu a přidá plyn. Ve chvíli kdy má auto ESP se od řidiče žádná korekce plynem ani volantem neočekává, protože když ji udělá, tak ESP srovná auto tak kam jsou natočený přední kola tj v tom momentě do pangejta. A pak se řidič pere s autem hůř než kdyby tam ESP nebylo. Jednou jsem s půjčeným autem s ESP o kterém jsem nevěděl, že v autě je, vyskočil nechtíc na namrzlé silnici na chodník. Naštěstí tam nikdo nešel a já jel pomalu, takže jsem to včas zastavil. Proto ho nechci. Ne kvůli tomu že si myslím, že jsem mistr světa a potřebuju s autem jezdit smykama.
nevim co tu resis za kraviny.. ESP je vyborna vec (samozrejme nejlepe vypinatelne).. v zime se mi uz hodnekrat osvedcilo.. a ty airbagy uz vubec netreba komentovat..
Doporučuju absolvovat třeba školu bezpečné jízdy v Mostě... ta člověka velmi rychle přesvědčí, že na kluzkém povrchu není v autě bez elektroniky bezpečný. Jakmile dojde na nenadálé vyhýbací manévry kombinované s bržděním, není nad to moci se soustředit na volant a přenechat starost o dělení brzdného účinku elektronice. Přidat při smyku obecně není moc dobré, protože se ti odlehčuje přední náprava a hůř zatáčí... hlavně ale proto, že v běžném provozu nemusíš mít na takové manévry prostor.
Po osobní zkušenosti doporučuju variantu dvou aut - jedno pro rodinu, druhé pro zábavu. Pro zábavu klidně nějaký 15 let starý sporťáček, bez ABS a ESP... v zimě ho necháš v garáži a za mokra si dáš pozor.
Po osobní zkušenosti doporučuju variantu dvou aut - jedno pro rodinu, druhé pro zábavu. Pro zábavu klidně nějaký 15 let starý sporťáček, bez ABS a ESP... v zimě ho necháš v garáži a za mokra si dáš pozor.
V autě, kde nejsou airbagy je daleko snažší se zabít než v autě s 9 airbagy. Stejně je to v případě ESP. Kdyby měli ostatní řidiči ESP, byl bych i já na silnicích bezpečněji. Kdyby auta neměla pásy, tak ti to taky nevadí?
ji zpětně otestovat 😄 Líbilo se mi to. Je to bezesporu kvalitní auto. A ten design? Poklona obrovská 😄
Nic jiné mě nenapadá, že musím smeknout. Tiše budu stát u pangejtu a mačkat v ruce čepici. Ano, nevynikala v ničem, přitom se stala výjimečnou. Splnila spoustů snů, udělala mnoho radostí, převezla snad půl zeměkoule z hobbymarketů na zahrady....
POCTA ..... OCTAVIA...... P OCTA VIA. :yes:
S tímhle ale odchází kus každého z nás, i když ji mnozí z nás nikdy neměli nebo v ní nejeli. Ale setkání bylo miliony...
Já za sebe se klaním - dokázala neuvěřitelné. Přeji té naší škodověnce více ***ých dojče hub...... za mě :yes: :yes: :yes:
POCTA ..... OCTAVIA...... P OCTA VIA. :yes:
S tímhle ale odchází kus každého z nás, i když ji mnozí z nás nikdy neměli nebo v ní nejeli. Ale setkání bylo miliony...
Já za sebe se klaním - dokázala neuvěřitelné. Přeji té naší škodověnce více ***ých dojče hub...... za mě :yes: :yes: :yes:
Myslím že koupě toura není tak zlá věc, a je to stále mnohem lepší než si koupit Fabii II. Kamarad si ji ted koupil 1.9TDI PD a s pakety tour plus a sport paket (16" kola. RS sedadla, spoilery, kožený volant + doplňky a central na DO). Vyšla ho po slevě na 317000,-. Fabia Combi 1.6TDI Ambiente stojí téměč 400 000,- bez několika doplňků co Octavia s pakety má a ještě s menším kufrem.
Mimochodem stará technika? Ty motory se dávají ještě do OII. Jinak je všeobecně známo že Octavia první generace je o něco spolehlivější než generace druhé. A koupit si fabii TDI dnes pouze s filtrem pevných částic (největší zlo automobilů poslední doby) děkuji nechci.
Octavia je stará ale osvědčená technika a podle mě lepší volba než Fabia II pokud potřebujete rodiné auto za pár peněz. Pokud někdo nepotřebuje prostor a výkon, ať si klidně koupí krátkou fabii HTP (51kW) ambiente která stojí stejně jako mnohem větší octavia se 4 válci (1.6SR 75kW)při srovnatelné výbavě.
Jediné v čem má tedy Fabia navrch je pouze bezpečnost a některé detaily (lepší posilovač, řazení...)
Mimochodem stará technika? Ty motory se dávají ještě do OII. Jinak je všeobecně známo že Octavia první generace je o něco spolehlivější než generace druhé. A koupit si fabii TDI dnes pouze s filtrem pevných částic (největší zlo automobilů poslední doby) děkuji nechci.
Octavia je stará ale osvědčená technika a podle mě lepší volba než Fabia II pokud potřebujete rodiné auto za pár peněz. Pokud někdo nepotřebuje prostor a výkon, ať si klidně koupí krátkou fabii HTP (51kW) ambiente která stojí stejně jako mnohem větší octavia se 4 válci (1.6SR 75kW)při srovnatelné výbavě.
Jediné v čem má tedy Fabia navrch je pouze bezpečnost a některé detaily (lepší posilovač, řazení...)
cenově tomu tak není. u benzinových motorů. tam stačí přidat do Touru boční airbagy, DO, mlhovky a člověk je na tom cenově jako u FIIC TSI 63kW s mnoha prvky výbavy navíc. u nafty, tam je to cenově neporovnatelné, to je pravda.
Souhlasím s tebou, jen si ještě zapoměl dodat, že z té příšery Fabia II není absolutně vůbec vidět, tak mizerný výhled jsem ještě v autě nezažil, nechápu jak mohli udělat tak velký kro zpět oproti FAbia I :no: Takže jestli Fabia II nebo Octavia Tour, tady není co řešti, FII nesmí do baráku - neskutečný paskvil..
skodovka stale dovoluje splnit si 10 rocny sen aj menej majetnym a kupit si nieco co zavideli svojim majetnejsim susedom v 90-tyvh rokoch. To auto je uzkoncepcne zastarale a konkurencia je na daleko vyssje urovni. Jedinou vyhodou bol veky kufor ktory ale aj tak bol 99,9% ciest prazdny ale pri ceste do kina alebo do divadla sa vzadu tlacili dvaja traja ludia a nechapali ako moze mat tak dlhe auto tak uzasne maly priestor na zadnych sedadlach. Vlastnii sme vtedy astru G a ked si nas sused sadol k nam do auta tak nechapal ako je mozne ze v tej "malej" astre je tak vela miesta oproti tej dlhej octavke.
Je sympaticke ze skodovka akto dovoluje splnit sen aj menejmajetnym obcanom ae pri nahlade do cennika mi to nejako nevychadza lacno orpoti autam vyranaym dnes s dizajnom a technologiou dnesnych cias.. TDi motor 74Kw nejdem ani rozpisovat, vacsina ludi si myslela co ho mali ze ked ich ten kroutak zatlaci na zaciatku do sedacky tak maju doma nie ato ale stihacku.. AKurat nechapali ked sme ich na krizovatkach davali s nasou 1,6 74KW jak hrusky...
Je sympaticke ze skodovka akto dovoluje splnit sen aj menejmajetnym obcanom ae pri nahlade do cennika mi to nejako nevychadza lacno orpoti autam vyranaym dnes s dizajnom a technologiou dnesnych cias.. TDi motor 74Kw nejdem ani rozpisovat, vacsina ludi si myslela co ho mali ze ked ich ten kroutak zatlaci na zaciatku do sedacky tak maju doma nie ato ale stihacku.. AKurat nechapali ked sme ich na krizovatkach davali s nasou 1,6 74KW jak hrusky...
Možná to bylo tím, že na křižovatkách nezávodili...tedy alespoň mě přijde představa soupeření v městě na světlech zkrátka úsměvná. 😄
No dobre vedet, ze az priste budu stat na krizovatce a vedle to bude nekdo turovat s celem nalepenym na predni sklo a vytrestenyma ocima, tak to je Peter10 a chysta se akcelerovat >😁
Nějak mi unikla pointa tohoto článku. Že to je nejdéle vyráběný model Škodovky, ví snad každý, že to má starou techniku, ví také snad každý - stará technika ještě neznamená, že je špatná. Běžte si koupit octavii II s TDIčkem, o kolik víc vám pohubne peněženka? 😉
Jasný, už vidím ty "kecy", Megane je lepší, korejec je lepší, tohle je taky lepší 😉
Pro spoustu lidí je to ale pořád dobrá a kvalitní "kára", za supr peníze, k sehnání mnoho doplňků a příslušenství, mraky dílů za velmi solidní peníze, servis na každém rohu... 😉
Jasný, už vidím ty "kecy", Megane je lepší, korejec je lepší, tohle je taky lepší 😉
Pro spoustu lidí je to ale pořád dobrá a kvalitní "kára", za supr peníze, k sehnání mnoho doplňků a příslušenství, mraky dílů za velmi solidní peníze, servis na každém rohu... 😉
Dát tohle auto s dieselem 1.9TDI, 4airbagy a manuální klimou za cca250 000 v kombíku - říkejte si co chcete- ale byla by to pecka! (Pro rejpaly-co seženete za 250000 takovéto kategorie? )Tohle auto má pořád pointu pro spoustu lidí a rozhodně to není žádná socka. A byť technoligicky vychází ze starého konceptu, pořád je lepší než spousta "nových" aut. Korejce respektuji a jdou velmi nahoru kvalitou, ale OCTATOUR jim má pořád co ukázat (zejména tedy pokud by byla za 250k). CO se týče nářků nad bezpečností-hehe, při stáří v průměru 15 let českých aut (ne 15 morálních,ale 15 v provozu!!-tj morálních třeba 25...) je OCTATOUR pořád minimálně průměrně bezpečný auto, který pro středně příjmovou rodinu která chce nový kombík plní všechny požadavky. Čili můj závěr-ideální bude počkat si na první ojetiny posledních ročníků TOURU a hurá do nich. Toť vše
To se autor trochu prepsal ne? uz drive sem v seriove Octavii 66Kw s 5g jezdil na 3t ot 145kmh tacho.. a pochybuju ze tourka bude mit kratsi prevodovku..
Octávku 1.6 GLX jsme kupovali jako novou na podzim roku 1997.
I když mi bylo 14 let, dodnes si na to pamatuju. U nás na vesnici ji nikdo ještě neměl, vůbec modernější auta v té době chyběla, převažovaly Š120. Tenkrát to bylo svezení jak ve snu. To ticho a komfort jízdy z nás nikdo neznal, prostě jsme z ní byli nadšení.
Dnes má najeto bezmála 190tis.km a stále se těší poměrně dobré kondici. Nikdy s ní nebyly žádné větší problémy, nikdy nezůstala stát pro poruchu na cestě. I teď stojí v garáži připravená znovu vyjet.
Myslím, že za současnou férovou cenu má to auto prostě stále co nabídnout.
I když mi bylo 14 let, dodnes si na to pamatuju. U nás na vesnici ji nikdo ještě neměl, vůbec modernější auta v té době chyběla, převažovaly Š120. Tenkrát to bylo svezení jak ve snu. To ticho a komfort jízdy z nás nikdo neznal, prostě jsme z ní byli nadšení.
Dnes má najeto bezmála 190tis.km a stále se těší poměrně dobré kondici. Nikdy s ní nebyly žádné větší problémy, nikdy nezůstala stát pro poruchu na cestě. I teď stojí v garáži připravená znovu vyjet.
Myslím, že za současnou férovou cenu má to auto prostě stále co nabídnout.
No lidi nevím, kupovat si starého střepa(pěkně ošklivého ještě ke všemu)za takové peníze..neřeknu 100 000, ale 300 000 a více? FUJ! Nepohodlné auto(vlastní zkušenosti), málo místa vzadu, hlučný motor a celkově jízdní komfort mizerný i oproti vozům z jeho doby(vlastní zkušenost). ale hlavně je to opravdu ošklivé jako všechny škodovky krom superb kombi nové
Jo a co se týče kvality...sám nemohu posoudit,ale měl to známí a po roce se toho musel zbavit, páč se mu furt to auto kazilo..toť otázka jak to kdo používá..jestli auto na dlouhé vzdálenosti, které to tahle octavia nepřežije a nebo jestli jej používá nějaký "chalupář" jak tu říkáte...Já do toho nikomu nechci mluvit,ať si třeba každý koupí ladu za 400 000, to je mi jedno, ale tolik peněz za tu octávku mohu vyhodit za nové, daleko lepší auto ve všech ohledech(snad krom kufru), třeba za toho megána..no prostě za jakékoliv nové auto v hodnotě těch 300 000😊
mikeshku, po přečtení tvých příspěvků se Ti musím smát😁 To není možný, aby byl někdo tak ...nechcu urážet...ale s dvouventilem Tvé octávky, můžeš oblbovat leda tak sám sebe..prostě je to motor, který už pár roků prdí do hlíny. Neříkám, že je to špatný motor(ačkoliv je),ale určitě se nemůže srovnávat s moderními motory, aji kdyby to byla Dacia(vlastně renault)
Pakliže je ti skutečně jedno (jako že asi není),jaké auto si kdo koupí,pak nechápu,proč řešíš,že si někdo koupil Octu.Prostě koupil,má být?Nerozumím,co je na tom k divení a komentování.Soukr.věc jedince, s dovolením.....zřejmě i za jeho peníze.Pardon,určitě.
ale jo, mě jde jen o demenci některých lidí(ted nenarážím ke koupě škodovky)..oni právě většinou tihle lidé jezdí ve starých octaviích a praxe na silnicích mi to potvrdila(samozřejmě tím nemyslím všechny majitele octavie). A samozřejmě je to každého věc, kdo si co koupí, ale v tomhle případě je to opravdu nesmysl.. ;-\
Mégane 3 dává hodně lidem smysl. Jak už padlo, je to nový auto, bezepochyby bezpečnější (pasivně i aktivně), ale já bych stejně vzal toura. Je pravda, že se s náběhěm octávie 2 na hodně věcech pošetřilo a ojetá octa 1 dává asi větší smysl. kdybych ale měl volit nové auto do 400k (např. služební, jinak bych nový auto v životě nechtěl), neváhal bych ani vteřinku. Musím mít svoje auto rád, a to bych nějakýho gumovýho mégana neměl😊
Modla naroda ceskeho (TOUR) naprosto nedosahuje potreb dnesni doby... uboha bezpecnostni vybava, predpotopni motory a to nepocitam tu vec, ze si nekdo koupi auto, kde posadi na zadni sedacky sotva 10ti lete caparty.Nedej boze, kdyz ma otec od rodiny vic nez prumernych 174m vysky.To se za ridice potom vejde uz jen detska sedacka.
Je smutne, ze u nekterych modelu novych vozu musi clovek do servisu casteji s ruznymi prkotinami, ale rozhodne si za stejnou cenu z logiky veci vyberu auto s vetsi uzitnou hodnotou a poradnou bezp. vybavou, nez predrazenou techniku z konce 80. a poloviny 90. let minuleho stoleti.
A nemusi to byt jen Renault, ze? :-!
a samo se bavím o době před FL (u Octy)
EDIT😒br /> A jeste dodam... ja merim 188cm, kdyz jsem si sedl do sluzebaku (u minuleho zamestnavatele) a seridil si vse jak potrebuji, tak si za me tezko sedla i moje pritelkyne se svymi 158cm a 52kg... nehlede na cestu absolvovanou v 5ti chlapech do brna po D1... to byl nejhorsi zazitek v aute od dob, co jsem jezdil zigulem dedovym Trabantem.Ale chapu, ze mlade rodine s detmi to vyhovuje - kufr je proste nadstandardni a to je s malymi detmi docela zasadni.Ale potom stale zustava moje otazka, proc koupit nove auto 13let stare a mene bezpecne? Nebot kdyz dorovnam vybavu treba na toho Rencka (to musim zapomenout na hlavove ABG) tak vyjde draz... nechapu.
Uznávám, že argumentů proč raději Mégane je dost a dost. Ale Tour je nabídka minimmálně k zamyšlení.
Máme v práci několik tourů a mají o dost vyšší náklady na servis než stejné oktávky ročníků 2003 a níž ve své době...o prvních oktávkách ročník 96-99 ani nemluvím. Tyto auta znají servis jen z pravidelných prohlídek. 😉
Myslím že s uvedením oktávky II se už na kvalitu touru hledí méně...
To je příklad pseudoargumentu; nebo co?
V dobe, kdy konkurence nespi a nabizi variabil a CR... Skoda prodava prastarou "modlu" ceskeho chalupare za solidni prachy, ovsem s krizkem po funuse.
Ale samozrejme proti gustu...
To je stejne jako v pripade Fabii... kdo si koupi 1.2HTP a nebo skladovou 1.4, kdyz 1.2TSI je tisickrat lepsi motor a priplatek je jen 15tis... KDO?
Ja bych vedel... ale bylo by to vulgarni.
Spoustě lidí to naopak takto vyhovuje - starší auto s odzkoušenou, na dnešní dobu jednoduchou technikou. Je nové a cena je přijatelná, v kontextu konkurence stále vcelku ok.
Měl bych "jistotu", žádné turbo a možnou přestavbu na LPG
16v rozvody jsou vyhoda? V cem? Ze to nic nejede pod 4000ot.? Nebo ve vetsi slozitosti pri stejne dynamice jako u predpotopni 1.6? :-!
Pocitove radim FoFo jako nejprijemnejsi motor, dale pak Ceeda (byt je hlucnejsi), potom FSI kdyz se mu da 98, nebo 100okt a nakonec Cerato s Octou I.Line netocive motory - Cerato byl dokonce 16V - Korejsky motorovy omyl.
Tot moje poznatky... nafty jsem jezdil taky a rikam zcela uprimne, ze PD bych nechtel a specialne ne v podobe 1.4TDI... to je motor jen pro jedince se sklonem k sebeposkozovani.
S 1.4TDI jsem nejel a myslim ze o to poteseni ani nestojim.
stejne.
Mam kamarata co ma v Ceede 1.4 CVVT. Predtym mal OI s 1.6. Tvrdi ze Ceed je po vsetkych strankach lepsie auto. Motor 1.4 je citelne temperamentnejsi ako 1.6 v OI a spotreba je nizsia tiez.
Btw, kdyz si koupi nove auto bude asi tezko tvrdit ze je horsi, to by byl za trubku. EDIT: A navic by bylo i divne kdyby o 13 let starsi auto melo byt lepsi.
Jinak Fofo podle katalogu aut. s danym motorem ma 1240Kg, Skodovka 1285Kg, Ceed 1263Kg (holatko Active - zdroj KM).
Nemusis nic merit, proste tam kde Skodovce zacnou padat nm. pri 3800ot, tam i 1.4 v ceedu ma stale nad 130nm az do 6.t ot... takze ma mnohem vetsi rozsah "pouzitelnych" otacek kde nevadne.Proto ten pocit.
Prostuduj si grafy od Leraka ([odkaz] tam najdes duvod, proc je variabil lepsi.
Je to smutne kdyz si nekdo plete pohotovostni a provozni hmotnost, to se pak clovek nemuze divit jak mu to nekdy vychazi, pri takovem stylu argumentace se pak treba i z EURO4 stane mavnutim kouzelneho proutku motor splnujici Euro5 (aspon na zdejsim diskusnim foru...).
Na bludy je nejlepsi odpovedet fakty (misto vzdychani nad neexistujicimi grafy)😒br /> VW Golf 1.6 75kW 8ventil (at mame taky hatch)
VW Ceed 1.4 80kW
0-50, Golf 3.7s, Ceed 3.8s
0-100, Golf 12.1s, Ceed 12.4s
0-130 Golf 21.1, Ceed 21.8
60-100 na 4.kvalt Golf 11.2, Ceed 12.9
80-120 na 5.kvalt Golf 15.7, Ceed 20.8
Kryshnuv zaver ovsem zni, Ceed jede lepe :-!
Co se toho predjizdeni tyka, proto jsem tady napsal nejen pruznost, ale i zrychleni az na 130kmh, pri kterem se motor musi vytacet naplno na vice kvaltu. Kdyz potrebujes vice zrychlit staci podradit, ale to same muze udelat ten kdo ma toho Golfa a bude na tom zase lepe. Na cislech jsem chtel demonstrovat ze pocit ze to tahne nekdy neni totez co zmerena realita. Osobne si ale myslim ze ta 1.4 je slusny motor.
To je smutne jak popiras fakta, ty zmerene hodnoty ti moc nevoni, co? Holt se s tim smir, cim drive, tim lepe pro tebe... 😄
Fakta merena Autobildem u 1.4 nepopiram... ale co se tu bijes v hrud s rozdilnymi obsahy? Ta 1.4 je narozdil od tveho 8V nadherne tociva...a ze by na ten zazrak MPI nejak ztracela i pri mensim obsahu?...mno, ty si dal jezdi ten svuj koncert do 3,8t 😉 hehe... >😁
Nevim ktere fakta mas na mysli, jestli ty o zrychleni a dynamice, tak to zmerili pindouri od Autobildu, ale kam se hrabou se svoji merici technikou na tebe s tvym preciznim odhadem "tohle jede/nejede, ja jsem mistr sveta, ja to vim nejlip".
Taky je mozne ze se ti tim srovnanim zhroutil svet, protoze sis chtel tu 1.4 Ceed koupit a s hruzou jsi ted zjistil ze to jede hur nez predpotopni motor...
Dvouventil je zastaralý, jede hůře, v nižších otáčkách je možná srovnatelný s 4 ventilem, ale čím více se točí, tím méně jede, tak už to vzdej a neobhajuj neobhajitelné, taky bys mohl skončit u karburátoru.
A diskuzi jsem si dobře pročetl, tvá tvrzení, že starý motor je lepší než nové tady najdeš.
Přemotivovaný? Čím? Já tady nemám potřebu obhajovat a bít se za svou koupi auta nebo auta svého tatínka, jen mi příjde směšně obhajovat tady stařičký motor, který VW dává do svých aut jen proto, aby ty lepší motory byly za příplatek a něco z toho vycucal.
Nevim z ktereho prstiku si cucas info o tom ze obhajuju auto sveho nebo sveho tatinka, ale muzu te ujistit ze jsi mimo, takze si zkus cucat jiny palec, treba vycucas neco zajimavejsiho.
Projeď a uvidíš. A je to tak s vícero konkurenty. 1,6 MPI má v současné nabídce jen jedinou výhodu pro kupujícího-dělá se u O2 s LPG, jinak nic.
Kdybys tady MPI obhajoval před 10 lety, beru.
:-!
PS. Tak co, kupujes 1.4? Nebo 1.6? 😄
Dobra volba s 1.2TSI.
A TSI... nakonec to byla jasna volba...atmosfery 1.4 a 1.6 se na mala turba proste nechytaji a troufam si rict, ze i sarsi 1.8 a 2.0 budou mit zdatneho soupere.
A tohle je presne to o cem mluvim celou dobu... MOHL bych si poridit osvedcenou 13 let starou techniku, ale ja si radsi poridim novy podvozek a moderni maloobjemovy turbomotor - s vykonovymi parametry 1.6 a kroutakem 1.8 a to zabalene v uzasnem rozsahu otacek - a bonus 6ti kvalt...to ze to bude papkat 8l mi je jedno... :-!
Ted ale vazne, pripoustim, ze Megan mohl udelat vuci 1. a 2. generaci vyrazny posun v kvalite (kdyz uz i vyvojari Renaultu pachaji sebevrazdy kvuli tlaku na kvalitu), ale budu uprimny - v mem okoli nikdo novy megan nevlastni, takze nevim. Takze z tech zkusenosti, co jsem se o Renaultu dozvedel, bych si ho nekoupil, ale to neznamena, ze se nenajdou i stastni majitele...
Dalsi konkurent I30 se mi nelibi, Kia Ceed je ok, ale v autosalonu Kia jsem zazil rozcileneho majitele Ceedu, coz dost ovlivnilo muj nazor na vozy Kia.
Takze pro lidi, kterym se nechce priplacet za novou Octavii nebo Focuse muze Tour opravdu dobre slouzit. Kazdy nehledi na nejnovejsi techniku, ale da prednost overene kvalite - a tu Tour po 13 letech jiste ma!!!
Ja to reknu takto... v praci jsem jezdil Octavii s 1.6MPI, dnes u jineho zamestnavatele jezdim Octu II 1.6FSI... ani jeden z tech motoru neni spatny (na klasickou atmo 1.6), ale pri srovnani s motory ve Focusu a Ceedu, jsou proste oba pocitove linejsi... u FSI je to nejspis tim, ze tankujeme 95.
I30 se mi take nelibi a k Ceedu bych ti mohl povypravet vic nez dost, neb otec si ho v 07 poridil... do dnes nebyl jediny problem.Ze zkusenosti snad jen obcas smrdici spojka a par drobnosti.
Je jasne, ze po 13letech se Octa ukazala jako dobre auto... ale je hrich v dnesni dobe utratit bratru 380-400 tisic za moralne "stare" auto.
A kdyz vezmeme srovnani... stara Octa se proste srovnavat s Megosem, ani Korejci neda... kdyz pomines tento web a mistni diskutery >😁
Ze zkusenosti osobni doporucuji pri zajmu o koupi noveho auta studovat, studovat, studovat a zucastnit se srazu majitelu daneho typu a znacky vozu o ktery projevuji zajem.
Jedine tam sezenes korektni informace, mozna se i projedes a potom si muzes udelat sumar pro a proti.
Tady korektni informace nehledej...
A ne každý potřebuje zrychlovat jako magor, komu příjde stovka za 11,9 málo ať se projede někdy po městě. Mě teď brzdí frajeři v kárách kolem mega a to teď v práci sedlám HTP.
Teď jezdím druhým rokem s Lagunou, bez jedinýho problému.
Tolik k té teorii o spolehlivosti 😉
Proc pisu udajne renomovana firma, pro me neni renomovana firma ta ktera tvrdi nesmysly a lze zakaznikum - namatkou - zvyseni vykonu snizi spotrebu, nema vliv na zivotnost apod. Majitele chipu by mohli vypravet.
Zaverem: pokud se mne ptate, zdali bych si Octavii Tour jeste dnes koupil, odpovidam jasne - ano, ale pouze ve verzi 4x4. To byl nejpodarenejsi model. :yes: