Vždy sa nájde nejaké "ale". Ja nie som odviazaný ani z Koleosu, dokonca aj na Kangoo som si musel chvíľu zvykať, ale to nevyvracia fakt, že čo sa dizajnu týka, nejde Renault s prúdom, za čo má moje uznanie.
Ja netvrdím, že je to fakt, ale sú to moje očakávania, síce subjektívne a apriórne, ale vychádzajúce z technicky podložených skutočností, ako aj doterajšej skúsenosti, že žiadny trojvalec neznie dobre (či je to onen slávny HTP, alebo Corsa 1,0, Mitsu 1,1 či tojoťácky VVTi - aj keď ten je z nich asi najlepší). A pri 1,2T si asi aj sám uvedomuješ, že 1,2 R3 K proti 1,2 R4 TSI nebude mať veľké šance.
Nechápem to smerovanie dizajnu - hodili to do kotla s vodou, povarili, a hups, máme nový dizajn. Akoby im uý dochádzala fantázia a neboli schopní navrhnúť niečo nové a jedinečné. Poslednou dobou registrujem samé extrémy - prevarený starý dizajn, alebo síce nový dizajn, ale maximálne hnusný, natiahnutý pre celé modelové portfólio, bez ohľadu na to, či je alebo nie je vhodný pre tú-ktorú triedu (Chevrolet - viz.Spark, Aveo). V tomto smere je u mňa stále šampiónom Renault, aj keď nie každý jeho model sa mi páči. Ale každý je svojský, zaujímavý, a aj tak nemá nikto problém s príslušnosťou k značke...
Je to iba teória. Že aj trojvalec ide vyladiť do kultivovaného chodu, ako píše Michal Polan, je asi tiež fakt, otázka je, kto to na malom a lacnom motore bude tak ťahať k dokonalosti - všetko stojí peniaze, a nie malé. Doma máme trojvalec 1 liter v Yarise, a hoci je to celkom živé autíčko, zvuk a vibrácie počet valcov nezaprú. V práci jazdím aj s HTP, japončík ho určite prekonáva, ale vždy to bude trojvalec. Plusom je zas výborná spotreba, do 6 litrov vo výhradne mestskej premávke považujem za výbornú hodnotu.
Ale jede lip nez silnejsi HTP ;-)
Jinak ten rev je prisernej, na druhou stranu to diky perfektnimu zprevodovani nezere a na jednolitr lita jako vztekly(Corsa C, D je uz moc tezka)
Myslim, ze na hodnoceni a srovnavani s hodne nepovedenym HTP je trosku brzy, Iudexi. ;-) Sklouzavas zbytecne do teoretickeho vseznalkovstvi ala tripismenkovy. ;-\
příjíždí nám nová generace micry a líbí se mě víc a víc...výborný motor byť "trojhrnek",tak stopro klidný oproti h.. ;-)ekologická,ekonomická a technologicky na ůrovni :yes:
Jen jsem chtěl naznačit, že tento motor od Nissanu nejde proti 1.2TSI. Tam renault 1.2 Tce, který pro své stáří bude jistě brzo nahrazen. Renault, který končí s 1.6, bude potřebovat v kompaktech nějaký základ pod 1.4 Tce.
Mohol, ale 1,2 TCe je relatívne nemoderný motor a spotrebu tiež nemá nijak úžasnú (je to nepriamovstrekový R4). Preto R3 s priamym vstrekovaním má väčší potenciál jazdiť úsporne, na čo priamo nadväzujú emisie.
Nissan klidně mohl vzít 1.2 Tce od Renaultu. To, že zvolili tuto variantu, něco naznačuje. Zatím s tímto motorem nikdo nejel, čas ukáže. Zatím to vypadá, že tento motor bude oproti 1.2 TSI nebo 1.2 Tce o dost úspornější a v menších autech bude mít smysl. Časem ho jistě najdeme i v Renaultech, protože Nissan se má v alianci Renault-Nissan soustředit na benzínové motory a diesel bude dělat Renault. Už i dnes nejrozšířenější benzín v Renaultu - 1.4 Tce je od Nissanu.
Jsem rád, že tu někdo nadhodil Corsu. Doporučuji každému posmívači HTP projet se a hlavně poslechnout si tříválcový malý Opel. Ten jednolitr je úděsný.
O tom, co je nebo není lepší, se budu hádat, až si ten motor budu moci vyzkoušet. Do té doby jsou to teoretické plky, kdy můžeme a nemusíme mít pravdu.
Amputace válce je poměrně běžný postup, ale uvnitř máš ve skutečnosti více změn, než bys čekal. Ono to totiž jinak nejde.
Nemusím počuť, konštrukcia nepustí. Je jedno, či HTP alebo Corsa 1,0, zvuk môžeš označiť eufemisticky za špecifický, rozhodne ale nie príjemný a keď to nebude mať ani ten vyvažovák na elimináciu vibrácií... 8-s Kompresor zvuku a prejavu moc nepomôže, na rozdiel od turba je to mierne hlučnejšie. A pohon kompresora na rozdiel od dúchadla žerie viac výkonu. Šesťvalec od Audi si to môže dovoliť, trojvalec ale už nie. A nevidím žiadny progres ani v priebehu krútiaku oproti turbodúchadlom preplňovaného TSI: nech by bol priebeh akýkoľvek a vrchol momentu pri akýchkoľvek otáčkach, v žiadnej fáze otáčok nebude vyšší ako TSI (175 Nm v rozmedzí 1500-3500 min-1). Nehovoriac o odpojení kompresoru pri vyšších otáčkach.
Michale, garantujem Ti i bez zvezenia, že Tvoj štvorvalec 1,1 bude kultivovanejší ako micrí trojvalec 1,2 (ktorý vznikol amputáciou valca z 1,6 16v, čiže žiadny samostatný vývoj). O výkone 72 kW pre malé auto sa nehádam, to pôjde iste skvele, otázka znie, či sa to nedá robiť lepšie. A TSI ukazuje, že dá.
Tříválec se, byť obtížně, dá vyladit ke kultivovanému chodu i bez vyvažovacích hřídelů. Tak nevím, proč podle nepovedeného HTP soudíš japonského mistra. Kompresorovaných 146 Nm s plynulým nástupem bude stejně dobrá porce jako turbínou dopované TSI s kopancem ve dvou tisících. Navíc je Micra lehčí a menší, tedy 72 kW je zcela ideální výkon. Někde mezi 63 a 77 kW Fabie.
O designu si poznámky odpusť, když sám můžeš tvrdit, jak je individuální věcí. Mně se Micra líbí, ale je to mrně.
Zajímavý článek, díky za odkaz. Díky těmto "marťanům" se do podvědomí řidičů dostal názor, že tříválec není motor ale vysavač! Přitom tříválec od Toyoty v kolínských trojčatech je v pohodě a tento nový motor od aliance renault-nissan nemusí být také špatný.
Jinak Micra je podle mého názoru pěkné sympatické malé auto.
Kopeš bez toho aby si to len počul, nieto ešte vyskúšal ... A k tomu krútiacemu momentu - nezáleží až tak veľmi na jeho celkovej výške ale hlavne na jeho priebehu v závislosti na otáčkach. Kompresor takpovediac "ide" od najnižších otáčok ... turbo až od vyšších.
ucinnost modernich cvt byva podobna jako u dnes modernich dvouspojkovych prevodovek. zrani vykonu je spis pocitova zalezitost. S ostatnim nezbyva nez souhlasit.
Nedá sa neporovnať motory novej Micry so stálicou triedy Fabiou. Kto si rád kopne do "populárneho" HáTéPéčka, aby si pri Micre kúpil kanady s oceľovými špicmi. Pretože rovnaká konfigurácia ako HTP, naviac ale bez vyvažovacieho hriadeľa dáva tušiť tak 5 stupeň Richterovej stupnice. A pri porovnaní preplňovaných jedna-dvojok je na tom Nissan ešte horšie: oproti TSI zotrváva len na troch valcoch a parametrami je ďaleko pozadu: výkonom, ale najmä krútiacim momentom. V kombinácii s výkon žerúcim CVT to bude bomba. Skutočne nevidím dôvod (z technického hľadiska, o dizajne radšej ani nehovorím), prečo kúpiť Mimicru.