Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan Micra s přeplňovaným tříválcem 1,2 (72 kW) bez turbodmychadla

Japonská část aliance Renault-Nissan vsadila na tříválce. Přeplňovaná verze dostane mechanicky poháněný kompresor!
Zpět na článek
Avatar - Shr3k
23. 9. 2010 13:22
Odpojovat kompresor při vysokých otáčkách?
Já myslel, že se kompresor odpojuje právě na volnoběh (aspoň tomu tak u stávajících kompresorových aut bylo - Mini, CLK, SLK, XKR atp.)... >:D
Avatar - pelikoš
23. 9. 2010 09:40
Re: zraje jako víno
to je možná problém "světových" aut,že se mají líbit všude,ale u micry se toho nebojím ;-)
Avatar - pelikoš
23. 9. 2010 09:37
Re: zraje jako víno
to nissan jde ale taky proti proudu (qashqai,murano,juke,cube,micra,note...) a sklízí za to úspěch :yes:
23. 9. 2010 08:33
Re: zraje jako víno
Vždy sa nájde nejaké "ale". Ja nie som odviazaný ani z Koleosu, dokonca aj na Kangoo som si musel chvíľu zvykať, ale to nevyvracia fakt, že čo sa dizajnu týka, nejde Renault s prúdom, za čo má moje uznanie.
Avatar - iudex
23. 9. 2010 08:06
Re: Japonské motorové mimikry
Ja netvrdím, že je to fakt, ale sú to moje očakávania, síce subjektívne a apriórne, ale vychádzajúce z technicky podložených skutočností, ako aj doterajšej skúsenosti, že žiadny trojvalec neznie dobre (či je to onen slávny HTP, alebo Corsa 1,0, Mitsu 1,1 či tojoťácky VVTi - aj keď ten je z nich asi najlepší). A pri 1,2T si asi aj sám uvedomuješ, že 1,2 R3 K proti 1,2 R4 TSI nebude mať veľké šance.
Avatar - iudex
23. 9. 2010 08:02
Re: zraje jako víno
Aj keď je tu výnimka potvrdzujúca pravidlo: Latitude. ;-)
23. 9. 2010 07:35
Re: zraje jako víno
Nechápem to smerovanie dizajnu - hodili to do kotla s vodou, povarili, a hups, máme nový dizajn. Akoby im uý dochádzala fantázia a neboli schopní navrhnúť niečo nové a jedinečné. Poslednou dobou registrujem samé extrémy - prevarený starý dizajn, alebo síce nový dizajn, ale maximálne hnusný, natiahnutý pre celé modelové portfólio, bez ohľadu na to, či je alebo nie je vhodný pre tú-ktorú triedu (Chevrolet - viz.Spark, Aveo). V tomto smere je u mňa stále šampiónom Renault, aj keď nie každý jeho model sa mi páči. Ale každý je svojský, zaujímavý, a aj tak nemá nikto problém s príslušnosťou k značke...
23. 9. 2010 07:30
Re: Japonské motorové mimikry
Je to iba teória. Že aj trojvalec ide vyladiť do kultivovaného chodu, ako píše Michal Polan, je asi tiež fakt, otázka je, kto to na malom a lacnom motore bude tak ťahať k dokonalosti - všetko stojí peniaze, a nie malé. Doma máme trojvalec 1 liter v Yarise, a hoci je to celkom živé autíčko, zvuk a vibrácie počet valcov nezaprú. V práci jazdím aj s HTP, japončík ho určite prekonáva, ale vždy to bude trojvalec. Plusom je zas výborná spotreba, do 6 litrov vo výhradne mestskej premávke považujem za výbornú hodnotu.
neregistrovaný "Heine"
23. 9. 2010 00:20
Re: Japonské motorové mimikry
Ale jede lip nez silnejsi HTP ;-)
Jinak ten rev je prisernej, na druhou stranu to diky perfektnimu zprevodovani nezere a na jednolitr lita jako vztekly(Corsa C, D je uz moc tezka)
Avatar - Katikakus
22. 9. 2010 20:13
Re: Japonské motorové mimikry
Myslim, ze na hodnoceni a srovnavani s hodne nepovedenym HTP je trosku brzy, Iudexi. ;-) Sklouzavas zbytecne do teoretickeho vseznalkovstvi ala tripismenkovy. ;-\
Avatar - pelikoš
22. 9. 2010 19:20
zraje jako víno
příjíždí nám nová generace micry a líbí se mě víc a víc...výborný motor byť "trojhrnek",tak stopro klidný oproti h.. ;-)ekologická,ekonomická a technologicky na ůrovni :yes:
22. 9. 2010 16:55
Re: Japonské motorové mimikry
Nejvíc mě dostalo, že ten motor vydává stejné chrchlací zvuky jako vylágrovaná Felicie 1.3
22. 9. 2010 16:26
Re: Japonské motorové mimikry
Jen jsem chtěl naznačit, že tento motor od Nissanu nejde proti 1.2TSI. Tam renault 1.2 Tce, který pro své stáří bude jistě brzo nahrazen. Renault, který končí s 1.6, bude potřebovat v kompaktech nějaký základ pod 1.4 Tce.
Avatar - iudex
22. 9. 2010 16:14
Re: Japonské motorové mimikry
Mohol, ale 1,2 TCe je relatívne nemoderný motor a spotrebu tiež nemá nijak úžasnú (je to nepriamovstrekový R4). Preto R3 s priamym vstrekovaním má väčší potenciál jazdiť úsporne, na čo priamo nadväzujú emisie.
Avatar - iudex
22. 9. 2010 16:07
Re: Japonské motorové mimikry
Corsa R3 je bez debaty strašná, len ich tu nie je toľko, aby si to ľudia všimli ako u HTP.
22. 9. 2010 15:56
Re: Japonské motorové mimikry
Nissan klidně mohl vzít 1.2 Tce od Renaultu. To, že zvolili tuto variantu, něco naznačuje. Zatím s tímto motorem nikdo nejel, čas ukáže. Zatím to vypadá, že tento motor bude oproti 1.2 TSI nebo 1.2 Tce o dost úspornější a v menších autech bude mít smysl. Časem ho jistě najdeme i v Renaultech, protože Nissan se má v alianci Renault-Nissan soustředit na benzínové motory a diesel bude dělat Renault. Už i dnes nejrozšířenější benzín v Renaultu - 1.4 Tce je od Nissanu.
22. 9. 2010 15:53
Re: Japonské motorové mimikry
Jsem rád, že tu někdo nadhodil Corsu. Doporučuji každému posmívači HTP projet se a hlavně poslechnout si tříválcový malý Opel. Ten jednolitr je úděsný.
Avatar - Blue Sun
22. 9. 2010 15:14
Re: Japonské motorové mimikry
O tom, co je nebo není lepší, se budu hádat, až si ten motor budu moci vyzkoušet. Do té doby jsou to teoretické plky, kdy můžeme a nemusíme mít pravdu.
Amputace válce je poměrně běžný postup, ale uvnitř máš ve skutečnosti více změn, než bys čekal. Ono to totiž jinak nejde.
Avatar - iudex
22. 9. 2010 14:23
Re: Japonské motorové mimikry
Nemusím počuť, konštrukcia nepustí. Je jedno, či HTP alebo Corsa 1,0, zvuk môžeš označiť eufemisticky za špecifický, rozhodne ale nie príjemný a keď to nebude mať ani ten vyvažovák na elimináciu vibrácií... 8-s Kompresor zvuku a prejavu moc nepomôže, na rozdiel od turba je to mierne hlučnejšie. A pohon kompresora na rozdiel od dúchadla žerie viac výkonu. Šesťvalec od Audi si to môže dovoliť, trojvalec ale už nie. A nevidím žiadny progres ani v priebehu krútiaku oproti turbodúchadlom preplňovaného TSI: nech by bol priebeh akýkoľvek a vrchol momentu pri akýchkoľvek otáčkach, v žiadnej fáze otáčok nebude vyšší ako TSI (175 Nm v rozmedzí 1500-3500 min-1). Nehovoriac o odpojení kompresoru pri vyšších otáčkach.
Avatar - iudex
22. 9. 2010 14:12
Re: Japonské motorové mimikry
Michale, garantujem Ti i bez zvezenia, že Tvoj štvorvalec 1,1 bude kultivovanejší ako micrí trojvalec 1,2 (ktorý vznikol amputáciou valca z 1,6 16v, čiže žiadny samostatný vývoj). O výkone 72 kW pre malé auto sa nehádam, to pôjde iste skvele, otázka znie, či sa to nedá robiť lepšie. A TSI ukazuje, že dá.
Avatar - Blue Sun
22. 9. 2010 14:04
Re: Japonské motorové mimikry
Tříválec se, byť obtížně, dá vyladit ke kultivovanému chodu i bez vyvažovacích hřídelů. Tak nevím, proč podle nepovedeného HTP soudíš japonského mistra. Kompresorovaných 146 Nm s plynulým nástupem bude stejně dobrá porce jako turbínou dopované TSI s kopancem ve dvou tisících. Navíc je Micra lehčí a menší, tedy 72 kW je zcela ideální výkon. Někde mezi 63 a 77 kW Fabie.
O designu si poznámky odpusť, když sám můžeš tvrdit, jak je individuální věcí. Mně se Micra líbí, ale je to mrně.
Avatar - dr.biker
22. 9. 2010 14:02
Re: Japonské motorové mimikry
Zajímavý článek, díky za odkaz. Díky těmto "marťanům" se do podvědomí řidičů dostal názor, že tříválec není motor ale vysavač! Přitom tříválec od Toyoty v kolínských trojčatech je v pohodě a tento nový motor od aliance renault-nissan nemusí být také špatný.
Jinak Micra je podle mého názoru pěkné sympatické malé auto.
22. 9. 2010 13:58
Re: Japonské motorové mimikry
Kopeš bez toho aby si to len počul, nieto ešte vyskúšal ... A k tomu krútiacemu momentu - nezáleží až tak veľmi na jeho celkovej výške ale hlavne na jeho priebehu v závislosti na otáčkach. Kompresor takpovediac "ide" od najnižších otáčok ... turbo až od vyšších.
neregistrovaný "RayBan"
22. 9. 2010 13:50
Re: Japonské motorové mimikry
Zde je příběh o tom, jak se inženýrci v Mladé Boleslavi učili na zákaznících dělat tříválcové motory ... >:D [odkaz]
22. 9. 2010 12:32
Re: Japonské motorové mimikry
ucinnost modernich cvt byva podobna jako u dnes modernich dvouspojkovych prevodovek. zrani vykonu je spis pocitova zalezitost. S ostatnim nezbyva nez souhlasit.
Avatar - iudex
22. 9. 2010 11:52
Japonské motorové mimikry
Nedá sa neporovnať motory novej Micry so stálicou triedy Fabiou. Kto si rád kopne do "populárneho" HáTéPéčka, aby si pri Micre kúpil kanady s oceľovými špicmi. Pretože rovnaká konfigurácia ako HTP, naviac ale bez vyvažovacieho hriadeľa dáva tušiť tak 5 stupeň Richterovej stupnice. A pri porovnaní preplňovaných jedna-dvojok je na tom Nissan ešte horšie: oproti TSI zotrváva len na troch valcoch a parametrami je ďaleko pozadu: výkonom, ale najmä krútiacim momentom. V kombinácii s výkon žerúcim CVT to bude bomba. Skutočne nevidím dôvod (z technického hľadiska, o dizajne radšej ani nehovorím), prečo kúpiť Mimicru.