Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Micra s přeplňovaným tříválcem 1,2 (72 kW) bez turbodmychadla

Ondřej Láník Ondřej Láník 22. 9. 2010 • 03:16
76
27
Zobrazit náhledy (76)
Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra Nissan Micra
Japonská část aliance Renault-Nissan vsadila na tříválce. Přeplňovaná verze dostane mechanicky poháněný kompresor!

Rozhodnutí vsadit vše na zážehové tříválce bylo u Nissanu přijato na základě důkladné analýzy trhu. Zákazníci v Evropě musí za nízkou spotřebu v malých autech platit vysoké příplatky za vznětové motory, automobilka se proto rozhodla jít částečně proti proudu a raději soustředit více prostředků na vývoj úspornějšího zážehového motoru (dieselového motoru se už dříve vzdal také Mitsubishi Colt).

Nový motor HR12DE je tříválcem o objemu 1,2 litru, jeho konstrukce je odvozena od čtyřválcové šestnáctistovky HR16, známé z modelů Note, Qashqai a Juke. Motor se vyznačuje nízkým vnitřním třením, vysokým kompresním poměrem a použitím variabilního časování ventilů. Na rozdíl od motoru 1,2 HTP nemá motor Nissanu vyvažovací hřídel.

Při uvedení na trh bude k dispozici verze s výkonem 59 kW při 6000 min-1, maximum točivého momentu je 110 Nm při 4000 min-1. Na výběr bude pětistupňová manuální převodovka nebo bezestupňová CVT, kombinovaná spotřeba bude v těchto konfiguracích 5,0 a 5,4 l/100 km. Nová Micra s tímto motorem se na český trh dostane v listopadu 2010.

Výkonnější verze 1,2 DIG dostane přímé vstřikování, přeplňování a systém start-stop. Poněkud nečekanou zprávou je ale způsob přeplňování. Místo dnes převažujícího turbodmychadla zvolili konstruktéři mechanicky poháněný kompresor. Ten dává nižší plnicí tlaky, ovšem jejich nárůst je plynulý s rostoucími otáčkami. Ve vyšších otáčkách, kde malé motory obvykle příliš často nepracují, účinnost mechanického kompresoru rychle klesá. S ohledem na vysoký odebíraný výkon motoru (vzhledem k vygenerovanému přetlaku) je toto zařízení ve vyšších otáčkách obvykle přes elektromagnetickou spojku odpojováno.

Výkon nového přeplňovaného tříválce vzroste na 72 kW, točivý moment na relativně nízkých 146 Nm (srovnejte např. s 1,2 TSI a jeho 175 Nm) ale přitom se sníží kombinovaná spotřeba. Nissan slibuje emise CO2 95 g/km, což odpovídá 4 l/100 km – hodnotě obvyklé u úsporných vznětových verzí městských hatchbacků. I zde bude alternativou převodovka CVT. Silnější Micry s tímto motorem přijdou na trh v příštím roce.

Nová Micra bude mít v průměru o 25 % nižší emise CO2 než minulá generace se čtyřválcem 1,2 l. Ve srovnání s hodnotami obvyklými v daném segmentu před pěti lety je snížení emisí oxidu uhličitého podle automobilky stěží uvěřitelných 75 %.

Témata
23. 9. 2010 13:22
Odpojovat kompresor při vysokých otáčkách?
Já myslel, že se kompresor odpojuje právě na volnoběh (aspoň tomu tak u stávajících kompresorových aut bylo - Mini, CLK, SLK, XKR atp.)... >:D
Avatar - pelikoš
23. 9. 2010 09:40
Re: zraje jako víno
to je možná problém "světových" aut,že se mají líbit všude,ale u micry se toho nebojím ;-)
Avatar - pelikoš
23. 9. 2010 09:37
Re: zraje jako víno
to nissan jde ale taky proti proudu (qashqai,murano,juke,cube,micra,note...) a sklízí za to úspěch :yes:
23. 9. 2010 08:33
Re: zraje jako víno
Vždy sa nájde nejaké "ale". Ja nie som odviazaný ani z Koleosu, dokonca aj na Kangoo som si musel chvíľu zvykať, ale to nevyvracia fakt, že čo sa dizajnu týka, nejde Renault s prúdom, za čo má moje uznanie.
Avatar - iudex
23. 9. 2010 08:06
Re: Japonské motorové mimikry
Ja netvrdím, že je to fakt, ale sú to moje očakávania, síce subjektívne a apriórne, ale vychádzajúce z technicky podložených skutočností, ako aj doterajšej skúsenosti, že žiadny trojvalec neznie dobre (či je to onen slávny HTP, alebo Corsa 1,0, Mitsu 1,1 či tojoťácky VVTi - aj keď ten je z nich asi najlepší). A pri 1,2T si asi aj sám uvedomuješ, že 1,2 R3 K proti 1,2 R4 TSI nebude mať veľké šance.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku