Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - iudex
STÁLE TO ISTÉ
| 25. 9. 2010 20:02
Vo všetkých testoch sa opakuje to isté: nepresné radenie s dlhými dráhami, preposilované riadenie, uskackaný nekultivovaný podvozok, spotreba nezodpovedajúca hypermodernej konštrukcii motora, cena mimo reality konkurencie. Toto auto treba jednoducho kupovať srdcom, pretože pri zapojení rozumu akosi nedôjdeme k argumentom pre jeho uprednostnenie pred konkurenciou. ;-\
STÁLE TO ISTÉ
| 25. 9. 2010 21:26
To je asi výsada, či skôr aspekt každého niečím trochu výnimočného modelu. Ale súhlas, bez srdca s taktom vo fiaťáckych tónoch ťažko budeš o kúpe tohto modelu uvažovať.
Na druhú stranu, nie celkom chápem kritický tón v texte, snáď každému je jasné, že nejde o športové náčinie, skôr o športovo ladené auto na každý deň. Ani tiež kritizovaná spotreba mi nepríde nijak výnimočná - nie je nijak zvlášť dobrá, ale ani zlá. A asi som jedným z mála, komu sa nový predok páči viac ako ten pôvodný.

A na záver: Vrelé poďakovanie redakcii za možnosť diskusie pod testami. :yes:
STÁLE TO ISTÉ
| 25. 9. 2010 21:34
Velký kulový... Blbost už byla jen snaha zařadit tohle Punto mezi hot-hatche. FIAT nikdy nic takového neprohlásil, jediná ostrá verze je Abarth. Ani "verze" Sport není "hotem". Punto je klasické auto segmentu B.
ad řazení: co to je dlouhá dráha?! U Punta je normální, tak jako v jiných autech. Nebude třeba rozdíl jen v délce páky? U kratší se hlavice pohybuje po kratší dráze než u delší páky... Nepřesné řazení? Spíš mělo být napsáno, že někdy jde rychlost zařadit hůře. Tedy ne že je nepřesné (ve smyslu hledání správné polohy páky), ale nedokonalé. Bohužel tím trpí snad všechny tyhle převodovky, nicméně časem se to zlepší.
ad řízení: nastavení posilovače je jen individuálním pocitem. Hlavní rozdíl, oproti konkurenci, je v převodu řízení, kdy má FIAT klasicky ostřejší převod (z plného rejdu do plného 2 1/2 otočky). Konkurence má delší převody.
ad podvozek: ten je nastaven na hlavní trhy, tj. na silnice vyspělých západoevropských států. Na tamním asfaltu, respektive na silnicích s kvalitním povrchem, sedí naprosto suveréně, mírné nerovnosti krásně "žehlí". Bohužel, na našich tankodromech se tohle nastavení projevuje oním odskakováním. 17" kola to jen zhorší.
Cena??!! Prosil bych pořádně prostudovat ceník a porovnat výbavy. Pak vyjde, že je cena naprosto stejná jako u konkurence.
Spotřeba je vyšší a to taky díky převodovce. Bohužel, tady je pravdou, že lepší by byly buď delší převody, nebo šest rychlostí. Takhle je motor pořád přeci jen ve vyšších otáčkách.

A ano, jsem "fiatista" a mám FIAT. Není 100% dokonalý. Ale po mých odjetých 1 000 000 km. s 40+ auty různých kategorií a značek vím a tvrdím, že je FIAT na stejné úrovni jako jiné automobilky.
Avatar - iudex
STÁLE TO ISTÉ
| 25. 9. 2010 21:54
Takže Ty si auto kupoval výhradne srdcom. Beriem. Ostatná argumentácia je zbytočná. ;-)
Avatar - ethicon
STÁLE TO ISTÉ
| 26. 9. 2010 11:07
čo k tomu dodať, je to špecialita tohto servera, že u určitých výrobcou hĺadá za každú cenu nejaké "mušky", porovnáva sa tu neporovnateľné pokial to neskĺzne naozaj až do extrému...už čakám ako sa zachvílu objaví dole ďalší škodoradostný blog.... :-) mal som možnosť jazdiť s Puntom GP (1,4..1,2) u Puntom EVO (1.3MTJ) a porovnať ho napríjklad s Ford Fiestou 1.2 16V....predovšetkým by som sa zastavil pri podvozku a môžem povedať, že prakticky v tejto triede je to štadart, rovnako čo sa týka posilovača (vo Fieste sa mio zdal dokonca preposilovanejší) riadiacej páky....na odhalenie nejakých rozdielov či nedostatkov je potrebný naozaj značný kus fantázie....a spotreba?? tak tomu v temto teste naozaj nerozumiem....pri 80tke 6,0l a pri 130 8l pri 135cv niekto označí za veľa?? napríklad zrovná tá 86 konová 1.2 vo Fieste má spotrebu v meste cca 7,5l...to je už naozaj manipulácia s faktami...ktovie ako bolo s autom jazdené...osobne mám skúsenosti s novým 1.8Tbi/235 cv jazdím v meste a spotreba je 8-5-8,8 l/100km a to je už trocha iný výkon....a to už nepíšem, že spotreba Oktávie so 103kW turbodízlom cca 8litrov v meste bola označená tu na auto.cz teste za adekvátnu...to len na margo uhlu pohľadu, manipulácie s číslami a hlavne s faktami....ale to nezmeníme je to jedenoducho miestny "folklór"...a myslím, že to testujúci redaktory ani nerobia naschvál..proste u niektorých značiek sa to berie ako samozrejmosť, že za každú cenu nájdeme niečo... ;-)
Avatar - miromen
STÁLE TO ISTÉ
| 26. 9. 2010 11:23
Taky bych byl podražděn kdyby nechvalili auto ktere vlastnim ale ty se vztekaš tak že pišeš pěkne blbosti. Prostě se smiř s tim že Punto už na špičku ve sve třidě ztraci ikdyž auto to neni špatne a navic je drahe.
Avatar - ethicon
STÁLE TO ISTÉ
| 26. 9. 2010 12:11
Blbosti píšeš ty...za prvé Punto nevlastním, keby si si pozorne prečítal celý môj príspevok tak zistíš aké auto vlastním ..za druhé ak by si si prečítal môj druhý príspevok a hlavne overil cenníky tak zistíš, že nie je drahé ....všetky tie reči o zlých jazdných vlastnostiach či iných neduhoch proste tu nikomu nevyvrátim, ale cenník je proste exaktná vec o ktorej sa tu môže hádat len ignorant... za tretie sa ťa opýtam či si v Punte niekedy jazdil, keď myslíš, že píšem blbosti čo sa týka jazdy v ňom v porovnaní napríklad z novou Fiestou....ja som jazdil obidve tak to porovnať viem...
Avatar - miromen
STÁLE TO ISTÉ
| 26. 9. 2010 12:21
Ano jezdil a nejen tyto 2 auta teto třidy jinak bych nereagoval. Nechaval jsem si dělat cenove nabidky smlouval atd. a Fiat patřil k těm ktery na slevy zrovna nechtěl slyšet max. par drobnych. Takže napřiklad Polo 1.2 TSI s vybavou za cca 80tkč mi bylo nabidnuto za 370tkč. Punto 1.4 Multiair 77kw vybava RACING+vybava přes 400tkč a sleva snad 10tkč.
STÁLE TO ISTÉ
| 8. 10. 2010 19:45
Když tě ten folklór tak strašně štve, tak proč sem vůbec lezeš? Ty kváky o ubližování fiatu tady rozvíjíš ty a asi tak ještě dva tři další. Tak si založte klub a pište si sami mezi sebou, na vašem soukromém servru může být fiat, pak fiat a zse prozměnu fiat a navíc je možné ho tam trvale označovat za nejlepší nas větě a napříč všem třídám. Tady většinu z nás tvoje vzteklé výlevy tady skutečně nezajímají, ty ETYKU... :no:
Avatar - ethicon
STÁLE TO ISTÉ
| 26. 9. 2010 11:15
zabudol si napísať vo všetkých testoch tu u nás... mám bohaté skusenosti s Puntom, môžem porovnať s inými autami tejto kategorie a už ma naozaj nebaví dookola čítať tieto frázy...a ked sa bavíme o cene, pochodil som s priatelkou viacej autosalónov v BA a naozaj najlacnejšie je Punto EVO, (reálne, nie nejaké marketingové odrby) napríklad motor 1.4/75cv, biela farba, klimatizácia, 5 dverí, vstavané autorídio s CD, okná vpredu v elektrike...atd a cena okolo 8500 euro...Punto Actual vyrábané paralérne je ešte lacnejšie...takže aj tie reči o vysokej cene a nutnosti kupovania Punta srdcom sú uplne mimo...samozrejme ak tam nahádžeme výbavu tak cena narastie, ale v porovnaní s rovnako vybavenou konkurenciou je stále nižšia...
Avatar - iudex
STÁLE TO ISTÉ
| 26. 9. 2010 21:04
OK, tak pár postrehov z testu tejto verzie na autocare:
k prevodovke: Unfortunately the older ‘box is nowhere near as rewarding to use, having a rubbery and vague movement that doesn’t en***ge hard use.
k odpruženiu: the ride is particularly lumpy over B-road surfaces and could do with more pliancy for better road holding as well as comfort.
k riadeniu: The steering is fine for everyday use, but is too vague and not quick enough to match the sporting potential of the engine.
Celkovo: Unfortunately it falls short of the poise it needs to be a truly rewarding warm hatch, comfort is compromised by the firm ride, and the high list price could put many buyers off.
Odporúčanie: If you really want a driver’s car, you’re better off opting for the Punto (rozumej Grande Punto).
Avatar -
STÁLE TO ISTÉ
| 10. 2. 2014 16:31
To je ale stejná redakce... jediná změna je jazyk...
Avatar - iudex
STÁLE TO ISTÉ
| 27. 9. 2010 08:09
A ak už športové Punto, tak potom Abarth: [odkaz]
úhel pohledu.....
| 25. 9. 2010 21:21
No, ten test vyznívá opravdu hodně negativně..... Jednak za to můžou objektivní nedostatky toho auta a pak taky hloupě nakonfigurované auto a pohled testera....

Ono to GP samozřejmě nestojí přes 500 tyček, ale ve verzi Sport 435 (viz ceník).

Fiat konfiguraci téhle předváděčky těžce nezvládnul - proč tam dává předražené střešní okno a nesmyslné 17" kola? Proč na elegantní metalízu lepí ty pubertální samolepky? (ty se přece hodí na pastelové barvy). Výsledek je, že auto je jak dort od pejska a kočičky, má všechno, ale nechutná to....

Kdyby jim to auto dali v "základu" (čili verze Sport bez extras), tak nebude tak uskákané (na pěkných 16"), nebude cenou konkurovat Fábii RS a tím pádem ho s ní ani nikdo nebude srovnávat....

Pak by možná tester měl čas zmínit se o jednom z nejlepších interiéru v dané třídě (mimochodem ten velký test tuším v AMS jej přímo označil za "nejlepší"), o bohaté standardní výbavě (duál klima, B&Me, ESP s hill holderem, kolení airbag) a taky třeba o pětileté záruce (na 100tkm)

Takže společnou prací Fiatu, importéra a testera z toho Punto vyšlo jako naprosto trapné auto :-( Přitom taková Fabie 1.2 TSI kdyby se konfigurovala na úroveń toho Punta, tak bude stát ca 380 tisíc, takže Punto s o třídu silnějším motorem z toho srovnání nevyjde zdaleka tak zle.....

PS: u Fábky 1.2 TSI ten pětikvalt zdaleka tak vadit nebude, co? ;-)
úhel pohledu.....
| 25. 9. 2010 21:27
Docela zaujímavé postrehy. :-)
Avatar - iudex
úhel pohledu.....
| 25. 9. 2010 21:52
Máš v zásade pravdu, od konfigurácie na test dosť záleží a tu Fiat sám umožnil porovnávanie (hlavne cenou) s Fabiou RS (k čomu ale aj motor 1,4 Turbo zvádza); v takomto porovnávaní logicky nemôže uspieť.
Fiat nebo Fiat?
| 26. 9. 2010 10:57
Taky jsem o Puntu Evo v naftové verzi uvažoval, jenže po faceliftu zmizela z české nabídky 90k verze a je pravdou, že cenově mě Evo taky nadvakrát neláká! Dát za malé, zde testované auto s větší spotřebou a chybějící šestistupňovou převodovkou přes půl baňky, chce opravdu skoro fanatického příznivce značky. Já jsem pouze "normální" fanoušek italů, takže jsem řešil problém nákupu auta pořízením ropákového Fiatu Bravo 1,6 Multijet s pouhými 105 koníky, který ve srovnání sice nemá otevírací skleněnou střechu, dvouzónovou klimu, tempomat, elektrická zadní okna se zatmavením, metalízu, na druhou stranu patří do vyšší třídy, má sériově montované kotoučové brzdy na všech kolech, sériově montovanou šestistupňovou převodovku, spotřebu 5 l, parkovací senzory, Blue&Me, je v něm mnohem více místa (kufr 400 l) a stál skoro o 150 tis. MÉNĚ oproti Evu! Co k tomu dodat?
Fiat nebo Fiat?
| 8. 10. 2010 19:41
Že pokud máš pravdu (někteří tady píšou o nákupech auta tak často, že si toho člověk s trochou paměti všimne, jenom aby podpořili svoje častopseudoargumenty k té či oné značce), tak seš normálně a dost racionálně uvažující motorista a řidič a nezbývá než ti popřát, aby sis auto užil a vyhnuly se ti všechny problémy a potíže, které tě potkat mohou.
Avatar -
SOUHLAS
| 10. 2. 2014 16:27
1. Auto, který má vpředu čtyřpístková Bremba a ostřejší, tedy dražší řízení, stojí stejně jako KdF, která brzdy nemá a řízení má za polovic. A proto je to šunt.
2. Motor je natolik pružný, že nepotřebuje šestku, ale ostatní šestku mají, tak je to šunt. A protože Peugeot 307 WRC měl jen čtyřkvalt, tak to byl šunt na druhou.
3. Turbomotor nemá přímý vstřik paliva (technická: proč by jako měl?), tak je to šunt.
4. Má to delší šaltpáku blíž u volantu, tak je to šunt
5. Má to měkký odpružení, ale tvrdý uložení podvozku (česky:neskáče to na nerovnotech, ale vede to dobře kola), tak je to šunt.

Největší závadou toho auta je, že se jmenuje Fiat. Kdyby na to napsali KdF, bylo by to geniální nadauto. Ale to by tomu museli napřed sundat brzdy, dát měkký silentbloky, horší řízení...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku