Testy
No, ten test vyznívá opravdu hodně negativně..... Jednak za to můžou objektivní nedostatky toho auta a pak taky hloupě nakonfigurované auto a pohled testera....
Ono to GP samozřejmě nestojí přes 500 tyček, ale ve verzi Sport 435 (viz ceník).
Fiat konfiguraci téhle předváděčky těžce nezvládnul - proč tam dává předražené střešní okno a nesmyslné 17" kola? Proč na elegantní metalízu lepí ty pubertální samolepky? (ty se přece hodí na pastelové barvy). Výsledek je, že auto je jak dort od pejska a kočičky, má všechno, ale nechutná to....
Kdyby jim to auto dali v "základu" (čili verze Sport bez extras), tak nebude tak uskákané (na pěkných 16"), nebude cenou konkurovat Fábii RS a tím pádem ho s ní ani nikdo nebude srovnávat....
Pak by možná tester měl čas zmínit se o jednom z nejlepších interiéru v dané třídě (mimochodem ten velký test tuším v AMS jej přímo označil za "nejlepší"), o bohaté standardní výbavě (duál klima, B&Me, ESP s hill holderem, kolení airbag) a taky třeba o pětileté záruce (na 100tkm)
Takže společnou prací Fiatu, importéra a testera z toho Punto vyšlo jako naprosto trapné auto 😒 Přitom taková Fabie 1.2 TSI kdyby se konfigurovala na úroveń toho Punta, tak bude stát ca 380 tisíc, takže Punto s o třídu silnějším motorem z toho srovnání nevyjde zdaleka tak zle.....
PS: u Fábky 1.2 TSI ten pětikvalt zdaleka tak vadit nebude, co? 😉
Ono to GP samozřejmě nestojí přes 500 tyček, ale ve verzi Sport 435 (viz ceník).
Fiat konfiguraci téhle předváděčky těžce nezvládnul - proč tam dává předražené střešní okno a nesmyslné 17" kola? Proč na elegantní metalízu lepí ty pubertální samolepky? (ty se přece hodí na pastelové barvy). Výsledek je, že auto je jak dort od pejska a kočičky, má všechno, ale nechutná to....
Kdyby jim to auto dali v "základu" (čili verze Sport bez extras), tak nebude tak uskákané (na pěkných 16"), nebude cenou konkurovat Fábii RS a tím pádem ho s ní ani nikdo nebude srovnávat....
Pak by možná tester měl čas zmínit se o jednom z nejlepších interiéru v dané třídě (mimochodem ten velký test tuším v AMS jej přímo označil za "nejlepší"), o bohaté standardní výbavě (duál klima, B&Me, ESP s hill holderem, kolení airbag) a taky třeba o pětileté záruce (na 100tkm)
Takže společnou prací Fiatu, importéra a testera z toho Punto vyšlo jako naprosto trapné auto 😒 Přitom taková Fabie 1.2 TSI kdyby se konfigurovala na úroveń toho Punta, tak bude stát ca 380 tisíc, takže Punto s o třídu silnějším motorem z toho srovnání nevyjde zdaleka tak zle.....
PS: u Fábky 1.2 TSI ten pětikvalt zdaleka tak vadit nebude, co? 😉
Taky jsem o Puntu Evo v naftové verzi uvažoval, jenže po faceliftu zmizela z české nabídky 90k verze a je pravdou, že cenově mě Evo taky nadvakrát neláká! Dát za malé, zde testované auto s větší spotřebou a chybějící šestistupňovou převodovkou přes půl baňky, chce opravdu skoro fanatického příznivce značky. Já jsem pouze "normální" fanoušek italů, takže jsem řešil problém nákupu auta pořízením ropákového Fiatu Bravo 1,6 Multijet s pouhými 105 koníky, který ve srovnání sice nemá otevírací skleněnou střechu, dvouzónovou klimu, tempomat, elektrická zadní okna se zatmavením, metalízu, na druhou stranu patří do vyšší třídy, má sériově montované kotoučové brzdy na všech kolech, sériově montovanou šestistupňovou převodovku, spotřebu 5 l, parkovací senzory, Blue&Me, je v něm mnohem více místa (kufr 400 l) a stál skoro o 150 tis. MÉNĚ oproti Evu! Co k tomu dodat?
Že pokud máš pravdu (někteří tady píšou o nákupech auta tak často, že si toho člověk s trochou paměti všimne, jenom aby podpořili svoje častopseudoargumenty k té či oné značce), tak seš normálně a dost racionálně uvažující motorista a řidič a nezbývá než ti popřát, aby sis auto užil a vyhnuly se ti všechny problémy a potíže, které tě potkat mohou.
1. Auto, který má vpředu čtyřpístková Bremba a ostřejší, tedy dražší řízení, stojí stejně jako KdF, která brzdy nemá a řízení má za polovic. A proto je to šunt.
2. Motor je natolik pružný, že nepotřebuje šestku, ale ostatní šestku mají, tak je to šunt. A protože Peugeot 307 WRC měl jen čtyřkvalt, tak to byl šunt na druhou.
3. Turbomotor nemá přímý vstřik paliva (technická: proč by jako měl?), tak je to šunt.
4. Má to delší šaltpáku blíž u volantu, tak je to šunt
5. Má to měkký odpružení, ale tvrdý uložení podvozku (česky:neskáče to na nerovnotech, ale vede to dobře kola), tak je to šunt.
Největší závadou toho auta je, že se jmenuje Fiat. Kdyby na to napsali KdF, bylo by to geniální nadauto. Ale to by tomu museli napřed sundat brzdy, dát měkký silentbloky, horší řízení...
2. Motor je natolik pružný, že nepotřebuje šestku, ale ostatní šestku mají, tak je to šunt. A protože Peugeot 307 WRC měl jen čtyřkvalt, tak to byl šunt na druhou.
3. Turbomotor nemá přímý vstřik paliva (technická: proč by jako měl?), tak je to šunt.
4. Má to delší šaltpáku blíž u volantu, tak je to šunt
5. Má to měkký odpružení, ale tvrdý uložení podvozku (česky:neskáče to na nerovnotech, ale vede to dobře kola), tak je to šunt.
Největší závadou toho auta je, že se jmenuje Fiat. Kdyby na to napsali KdF, bylo by to geniální nadauto. Ale to by tomu museli napřed sundat brzdy, dát měkký silentbloky, horší řízení...
Na druhú stranu, nie celkom chápem kritický tón v texte, snáď každému je jasné, že nejde o športové náčinie, skôr o športovo ladené auto na každý deň. Ani tiež kritizovaná spotreba mi nepríde nijak výnimočná - nie je nijak zvlášť dobrá, ale ani zlá. A asi som jedným z mála, komu sa nový predok páči viac ako ten pôvodný.
A na záver: Vrelé poďakovanie redakcii za možnosť diskusie pod testami. :yes:
ad řazení: co to je dlouhá dráha?! U Punta je normální, tak jako v jiných autech. Nebude třeba rozdíl jen v délce páky? U kratší se hlavice pohybuje po kratší dráze než u delší páky... Nepřesné řazení? Spíš mělo být napsáno, že někdy jde rychlost zařadit hůře. Tedy ne že je nepřesné (ve smyslu hledání správné polohy páky), ale nedokonalé. Bohužel tím trpí snad všechny tyhle převodovky, nicméně časem se to zlepší.
ad řízení: nastavení posilovače je jen individuálním pocitem. Hlavní rozdíl, oproti konkurenci, je v převodu řízení, kdy má FIAT klasicky ostřejší převod (z plného rejdu do plného 2 1/2 otočky). Konkurence má delší převody.
ad podvozek: ten je nastaven na hlavní trhy, tj. na silnice vyspělých západoevropských států. Na tamním asfaltu, respektive na silnicích s kvalitním povrchem, sedí naprosto suveréně, mírné nerovnosti krásně "žehlí". Bohužel, na našich tankodromech se tohle nastavení projevuje oním odskakováním. 17" kola to jen zhorší.
Cena??!! Prosil bych pořádně prostudovat ceník a porovnat výbavy. Pak vyjde, že je cena naprosto stejná jako u konkurence.
Spotřeba je vyšší a to taky díky převodovce. Bohužel, tady je pravdou, že lepší by byly buď delší převody, nebo šest rychlostí. Takhle je motor pořád přeci jen ve vyšších otáčkách.
A ano, jsem "fiatista" a mám FIAT. Není 100% dokonalý. Ale po mých odjetých 1 000 000 km. s 40+ auty různých kategorií a značek vím a tvrdím, že je FIAT na stejné úrovni jako jiné automobilky.
k odpruženiu: the ride is particularly lumpy over B-road surfaces and could do with more pliancy for better road holding as well as comfort.
k riadeniu: The steering is fine for everyday use, but is too vague and not quick enough to match the sporting potential of the engine.
Celkovo: Unfortunately it falls short of the poise it needs to be a truly rewarding warm hatch, comfort is compromised by the firm ride, and the high list price could put many buyers off.
Odporúčanie: If you really want a driver’s car, you’re better off opting for the Punto (rozumej Grande Punto).