Tak sa konečne spiace bábiky prebúdzajú a začínajú niečo robiť. Tak im držím palce. Ale dokázali akurát to, čo dokázal Colani už dávno, a začínajú riešiť veci, ktoré kričal do sveta už pred rokmi...
T613
0
Dej si do google třeba "truck concept" a uvidíš, že se neprobouzejí. Podobné studie jsou zde celou dobu ...
Klaudius
0
Áno a nie. Občas jedna lastovička leto nerobí. Jasne, že sa viacerí na takéto chodníčky púšťajú, iba reálny výstup jaksi nie a nie prísť.
Vzhľadom na úvahy o spotrebe a nákladoch na ťahačovú dopravu by ale už bolo načase sa k uvedeniu do praxe dopracovať. A s niečím reálnym, ako je napríklad táto podoba od MAN-u, nie s nezmyslami, ktorých je plný net. 😉
T613
0
nebavím se o photoshopových nesmyslech, ale o stejně reálných konceptech jako je tento MAN. Jen to prostě nikdo nechtěl a poznatky se do toho přenášely postupně.
Reo truck (193😄 [odkaz]%2C_1938.JPGR… Virage (r.1985) [odkaz]
Renault Radiance (2004) [odkaz]
MAZ Perestrojka 😲 >😁 (198😄 [odkaz]
Mitsibishi Fuso (r.2004) [odkaz]
NASA (r1975) [odkaz]
Klaudius
0
Však práve a len o to ide. Snahy boli - ale odignorované. Že by konečne teraz nastávali tie správne časy? Poznáš ten známy výrok: "Tie hranaté plechové krabice predsa zožerú kriminálne veľa paliva"...autora snáď netreba ani uvádzať...
T613
0
tak toho teda uveď..
EDIT: jinak jestli se ti zdá u tahačů s plným návěsem tragická spotřeba 34,5litru..s výkonem okolo 440koní..
Klaudius
0
Povedal to Luigi Colani. Jeho aerodynamická súprava s cisternou vykazovala spotrebu oko 25 litrov. Nechce sa mi to hľadať, je to možno 10-15 rokov dozadu?
Colani je už dedo, má cez 80.
T613
0
Colani je excentrik.. geniální, ale excentrik.
Colaniho tahač cisterny, kterou jsi vzpomněl je vhodná leda na tahání těch cisteren.. tedy jednoúčelový tahač. A zbytek jeho výtvorů je sice v praxi použitelný, ale pouze a jen pro tahače. Což znamená, že by se budky nemohly sdílet u jiných aplikací, a to by se odrazilo na ceně. Tudíž by to bylo neprodejné.
Takže se vývoj šine pomoci evoluce, a ne díky revoluci.
Klaudius
0
Ja netvrdím, že vymyslel niečo pre všetky použitia a pripravené pre sériovú výrobu. Ja som len pripomenul, že o privysokej spotrebe kamiónov a náklaďákov hovoril (a konal) už dávno - len ho málokto bral vážne. Ako každého génia, ktorý má nakoniec aj tak vždy pravdu, len ľuďom pridlho trvá, kým sa im v hlave rozsvieti a pochopia to.
Že vývoj sa šinie iba evolúciou, je pravdou dneška. Nie pravdou z minulosti, boli časy, keď vývoj hnali vpred revolučné nápady.
T613
0
v každém případě, když to přepočteš na kilo.. tak ta spotřeba není nijak hrozná 😉
Klaudius
0
Z tvojho dnešného pohľadu. Ak o 20 rokov pôjdu trucky na skutočných 25, budeš mať pohľad zase iný.
Vo svojej dobe ani 42-45 litrov bežnej Liazky nebol problém. Čo by si na takú spotrebu hovoril dnes?
T613
0
Tohle je Klaudiusi demagogie. Liazka měla výkon 200 až 300 koní. Dneska mají tahače běžně nad 400koní a menší spotřebu.
Klaudius
0
Všetky autá majú dnes vyšší výkon a nižšiu spotrebu ako kedysi.
Ak je možné danú spotrebu znížiť, znamená to, že je vysoká. Kamióny majú v aerodynamike ešte značné rezervy.
T613
0
jak říkám, demagogie
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Klaudius
0
???
0
Probuzení jsou všichni kromě úředníků. Je jenom na nich, jestli povolí větší délku souprav a umožní snížení spotřeby. Cca před 10 lety byl v Truckeru srovnávací test Dafu XF-95 Super Space Cab a Kenworthu T2000. Kromě toho, že kapota T2000 umožňoval lepší obtékání vzduchu (a nižší spotřebu), které se na krabici současných euvroských tahačů prostě vyrobit nedá, byl se třemi nápravami o několik set kilo lehčí než dvounápravový Daf - opět výhoda kapoty, podstatně delších deformačních zón a díkytomu lehčí konstrukce.
Stačí jen, když úředníci ESSR zahodí svojí omezenost a plno věcí půjde hned lépe. 15,5 nebo 17 m zas takový rozdíl není, kdo při jízdě nepřemýšlí a předjíždět neumí, tak má problém předjet i kolo u silnice, natož kamion...
Klaudius
0
Pravda.
delphino
0
Navíc je třeba dodat, že jeden dlouhý kamion s přívěsem pěkně těsně za sebou o celkové stejné ložné ploše jako dva kratší kamiony jedoucí za sebou v bezpečných rozestupech bude aerodynamičtější a bude mít menší spotřebu.
Navíc mám známého kamioňáka a říkal, že ty firmy bojuájí s každým centimetrem, protože se snaží dát co největší ložnou plochu a přitom co nejkratší auto, aby se s ním dalo třeba i do měst. To způsobuje krabicoidní tvary, které ani centimetrem navíc nepřidávají na nějaké zakulacení pro zlepšení obtékání vzduchu. Doufám, že v dnešní době kdy jsou před městy překladiště z větších do menších trucků tato podmínka vymizí a ty velké dálniční křižníky se budou moci kabinou protáhnout a být na dálnici s nízkou spotřebou a nejezdit do center měst.
canter
0
Na letošním IAA jsem toto "vozidlo" viděl naživo. Překvapilo mě, jak je velmi malé, dospělý evropský řidič by si v něm příliš nepohověl. Vozitko bylo pouze maketou, neschopnou jizdy. To tedy proklamovaná úspora vychází pouze z teoretického výpočtu ?
Vzhľadom na úvahy o spotrebe a nákladoch na ťahačovú dopravu by ale už bolo načase sa k uvedeniu do praxe dopracovať. A s niečím reálnym, ako je napríklad táto podoba od MAN-u, nie s nezmyslami, ktorých je plný net. 😉
Reo truck (193😄 [odkaz]%2C_1938.JPGR… Virage (r.1985) [odkaz]
Renault Radiance (2004) [odkaz]
MAZ Perestrojka 😲 >😁 (198😄 [odkaz]
Mitsibishi Fuso (r.2004) [odkaz]
NASA (r1975) [odkaz]
EDIT: jinak jestli se ti zdá u tahačů s plným návěsem tragická spotřeba 34,5litru..s výkonem okolo 440koní..
Colani je už dedo, má cez 80.
Colaniho tahač cisterny, kterou jsi vzpomněl je vhodná leda na tahání těch cisteren.. tedy jednoúčelový tahač. A zbytek jeho výtvorů je sice v praxi použitelný, ale pouze a jen pro tahače. Což znamená, že by se budky nemohly sdílet u jiných aplikací, a to by se odrazilo na ceně. Tudíž by to bylo neprodejné.
Takže se vývoj šine pomoci evoluce, a ne díky revoluci.
Že vývoj sa šinie iba evolúciou, je pravdou dneška. Nie pravdou z minulosti, boli časy, keď vývoj hnali vpred revolučné nápady.
Vo svojej dobe ani 42-45 litrov bežnej Liazky nebol problém. Čo by si na takú spotrebu hovoril dnes?
Ak je možné danú spotrebu znížiť, znamená to, že je vysoká. Kamióny majú v aerodynamike ešte značné rezervy.
Stačí jen, když úředníci ESSR zahodí svojí omezenost a plno věcí půjde hned lépe. 15,5 nebo 17 m zas takový rozdíl není, kdo při jízdě nepřemýšlí a předjíždět neumí, tak má problém předjet i kolo u silnice, natož kamion...
Navíc mám známého kamioňáka a říkal, že ty firmy bojuájí s každým centimetrem, protože se snaží dát co největší ložnou plochu a přitom co nejkratší auto, aby se s ním dalo třeba i do měst. To způsobuje krabicoidní tvary, které ani centimetrem navíc nepřidávají na nějaké zakulacení pro zlepšení obtékání vzduchu. Doufám, že v dnešní době kdy jsou před městy překladiště z větších do menších trucků tato podmínka vymizí a ty velké dálniční křižníky se budou moci kabinou protáhnout a být na dálnici s nízkou spotřebou a nejezdit do center měst.