Čtení o Lancii 300C ve mě vzbuzuje stejně otřesné myšlenky jako by bylo napsáno BMW Genesis. ;-\
Naroubovat na typicky americký design markanty Lancie si vůbec neumím představit. Tedy pokud není cílem italů pokořit nízké prodejní počty Thesis. Ta měla ale aspoň své kouzlo.
Hele, tak mozna je to v madarstine, ale jsou tam taky obrazky, staci kliknout na fotku, a objevi se dalsi... Ale tohle bude zrejme faceliftovana chryslerovska verze...
[odkaz]
ano, píše se tam, že to je velký F/L 300C modelový rok 2012 a zároveň si kladou otázku, jestli už tohle vyjede pod značkou Lancia, nebo až úplně nová generace.
Hlavně to chce pro posílení na trhu umístit do Eva popř. Brava nové motory, Evo zytečně ztratilo svým designem, potřebuje nutně odpověď na přeplňované 1,2 TCE,TSI, ty jsou bezkonkurenční, zatím.
Dvouválec 63kw resp.77kw by Evu rozhodně prospěl a zatraktivnil nabídku.
Pro stávající Grandepunto nabídnout lepší příplatkovou výbavu, uživilo by se lépe.
To prostě musí přijít.
.... no uvidíme... Jistou výhodou je, že Lancia ve vyšší střední opravdu nemá co ztratit ;-) Otázkou ovšem je, jestli tam má co získat..... Přecejen, je tam poměrně těsno a upřímně řečeno, na Lancii tam nikdo nějak extra nečeká....
já Lancii fandím, ale vidím to realisticky.... Ty si jako myslíš, že někdo, kdo dnes jezdí v něčem z Německa (které v téhle třídě má podíl asi tak 90% - můj odhad) si půjde koupit Chryslera přebouchaného na Lancii? >:D Pár se jich prodá v Itálii a pár fandů si to koupí jinde, thats all.... (jo a ty si to vyvěsíš na plakát nad postel....).
Navíc teď se v téhle třídě objevila opravdu zajímavá alternativa v podobě toho nového SAABu.... Takže opravdu, je tam velmi těsno....
Těch potenciálních zákazníků bude víc. V západní Evropě jsou pořád lidi, co jezdí Thesisem jako první majitelé a ty by logicky mohli jít do nový velký Lancie. Pak lidi, co kupovali dřív velký Alfy, protože Alfa s nástupcem 166 nepočítá. Tam si myslim, že může Lancia získat tak 50% zákazníků, co dřív měli novou 166. Pokud Lancia přijde i s variantou kombi (současný Chrysler 300C ji má), tak může Lancia získat zpět i staré zákazníky, kteří v 90. letech kupovali Kappy SW , ale pa přešli ke konkurenci, protože chyběl nástupce. A samozřejmě má Lancia podle mě i možnost oslovit úplně nové zákazníky. Je dost lidí, co se rádi odlišují a potom, co Peugeot oznámil, že nástupce 607 nebude by mohlo pár jejich zákazníků přejít k Lancii. Vel Satis byl podobně, jako Thesis hodně originální, takže si ho kupovali lidi, co chtěli originalitu. Těm se asi Samsung s logem Renaultu moc líbit nebude, takže pokud si dá Lancia záležet a na autě nebude moc vidět, že je to "jen" amerika, tak i u těhle lidí má značka šanci. Důležitý bude, aby Lancia udělala skutečně svůj model s využitím techniky Chrysleru a né jen Chrysler s logem Lancie! Pokud to tak udělá, tak má slušnou šanci na prodeje, jaký měla kdysi úspěšná Thema :yes:
Sem zvědav, kdo si koupí americkej sedan, s jiným předkem a zadkem, stejnejma motorama a se znáčkem Lancia, o kterým nemá půlka evropy páru že existuje. Navíc, když si půjdu dotáhnout z usa/can přímo 300C, počítám cenovým rozdílem MÍNUS 25-45% oproti ceně té lancie v EU. Slušná pálka.
Takže kdo to půjde koupit?
Fanoušek Chrysleru? Vyloučeno
Pravověrný fanoušek italské školy? Vyloučeno
Zbytek - pár lidí co nevědí co chtěji. Jo rušit značku Chrysler na EU trhu byl super nápad, prostě Lancia nemá co vyrábět, tak prázdnotu ve výrobním programu zaplníme modely Chrysler a Dodge. Tahle strategie nemůže vyjít, prostě chtělo to zrušit na EU trhu jinou zančku - LANCII. Ta už tápe 20 let v mlhách :-)
300C se tu prodalo víc než Thesisů - mimo italskej trh. si to ověř. Nebo si udělej statistiku - kolik potkáš za měsíc Thesisů a kolik 300C, udělej si statistiku.
Myslím že skončíš na čísle 2 ku 80 :o))
Já viděl jeden Thesis za posledního půlroku, "tříkila" jen včera 4....
To samý GrandVoyagery za léta 1992-2010 - provnej si prodeje versus MPV od Lanciie - opět všechny trhy mimo italskej.
A to se tu prodávaly v 90 letech i 300M, Visiony, NewYorkery atd.
Myslím že to byla slušná čísla, na to že na ty auta byla nulová reklama, propagace atd.
Malý auta jako Neon, Caliber, Sebring, Avenger atd. moc porovnávat nejdou, ale zas tu měli úspěchy Jeepy, kdy Fiat žádný SUV/offorady nemá, proto měl taky o Chrysler takovej zájem, aby mohl schlamstnout jeep a právě velký modely chrysler/dodge vč. MPV, který fiat nemá, resp. je neumí udělat. Stejně tak pickupy + přístup na americkej trh, na kterej by fiat neměl investice, aby tam mohl sám vstoupit bez chrysleru.
Chrysler prodal celosvětově asi 13,2 milionu mminivanů po světě, kolik jich prodal fiat po světě?
Jo a udělej si výlet do skandinávie, ruska, východní evropy a střední evropy a udělej si ankterní otázka:
Znáte značku Lancia?
Znáte značku Chrysler?
Ten poměr odpovědí by byl hodně zajímavej, narozdíl od Chrysleru si totiž v některých zemích myslí, že Lancia je značka italský mozzarelly :o))))
Asi tolik k evropskýmu povědomí o zančce Lancia, která má zvuk pouze v Itálii a ještě ve Francii.
Thesis měl takový design, že nebyl zkousnutelný pro každého (spíš pro nikoho). Chrysler je pro 90% kupců stejně neznámý pojem Lancia (slyšeli o ní, ale nikdy její prodejnu neviděli) (V západní a střední Evropě). Logicky tam, kde nemá zastoupení je nikdo nezná. Důkaz rovný nule
T613: se někdy zkus podívat do tvého oblíbeného ruska...kolik je tam chryslerů a všude ve střední evropě s cháčka prodávala už v dobách, kdy tam Lancie ofiko zastoupena nebyla, viz náš trh....
bohužel realita je ta, že na tu mojí anketní oázku by byla odpověd z dotázaných u lancie 15% a u chrysler tak 50% :-)
když si to myslíš....takovýhle lidi ale koukaj pro německý prémiovce, nebo lancii, navíc za tu cenu co bude, chrysler byl alespon a stále je nedostižný v poměru /cena/výkon/výbava
za ty prachy nic podobnýho ve vyšší střední není, zejména s V8
Už se těšim, doufám, že aspoň jedna z těch dvou Lancii se ukáže už v Ženevě! :yes: A co se nástupce Thesisu týče, tak doufám, že to bude Chrysler připomínat pokud možno co nejméně.
:yes: tak tak. Nerad bych viděl viděl Chrysler, který bude mít jen masku Lancie a mírně pozměněný světla. Snad Fiat neudělá stejnou chybu, jak u Delty.... ale do Ženevy musíme, přece si to nenecháme ujít!
bojím se že ho uvidíte a za podmínek, kdy to 300C z usa vyjde na 1 200 000 Kč vč. dopravy cla atd. s HEMi a kdy tahle Lancie tady bude stát tak 1,9 míče....
Minimálně. Takže to bude BEST BUY roku....
Navíc mam celkem zajímavé zprávy - pod kapotou dieslové verze má být , pozoooor motor 3,0 CRD od VM Motori. Nikoliv od Fiatu, ten totiž žádný naftový třílitr nemá :-)
Benzíny samozřejmě americkej Pentastar a možná HEMI, takže mimo jinej kryt motoru to samý co u 300C, převodovky budou taky W5A580 a 8st. ZF , stejně jako u 300C. Takže za mírně jinou kastli (no jestli z toho udělat stejnou obludu jako byl megašerednej Thesis, potěš koště) a mírně jinej interiér dáte tak 500-700 litrů navrch.
No sem zvědav kterej blázen se na tohle chytí.
Ani nevíš jak bych si přál, kdyby Lancia pokračovala dál v podobným duchu, jako byl právě podle tebe megašerednej Thesis. Pochybuju, že Chrysler, kterej bude stát 1,2mil tak stejný auto od Lancie bude za 1,9mil. To jsou spíš tvoje domněnky, který se ani moc neslučujou s racionálním uvažováním.
Jo a nová Alfa Romeo Spyder, bude překabátěnej Dodge Challenger.
Zdá se že, Fiat hodlá vyžrat od Chrysleru většinu modelů a udělat z nich své verze.
No to ponesou fandové itaské školy těžce, že to vlastně budou posmívané ameriky skoro všechno, mimo malý auta :-)
Alespon hlavní základ......(podvozek, motory, převodovky). Jo halt časy se mění.....
Co tam přidaj? jinou masku, světla, kapotu a blatníky, kůží obšitou palubku, z fičurek leda že by sedadlo co umí masírovat zadnici, jinak asi už nic, neb zbytek bude mít i 300C. Nebo už i má (současná stará verze)
Tak to bych si osobně za 700 litrů teda fakt odpustil....
Za to bych já osobně měl benzín na 15 let zadarmo (pri současné ceně) :-)
...kolik podobných velkohubých plánů a hlášení z Apeninské strany pod Alpami jsme tady v posledních letech četli....jinak, zcela realisticky, na Lancii už skutečně skoro nikdo nečeká a když jsem tuhle zahlíd v televizi na Primě velký Hyundai, tak mám takový pocit, že tady někomu ten vlak už skutečně ujel. Mr.Murphy má asi docela pravdu.
Fiat a spol. může jedině zachránit, když do vrcholného managementu povolá A2, wolffa a euro89. Hlavně A2 má strategii v malíčku, ví co kam a proč. euro89 má ty trhy tak nějak zmáknutý a navíc může šířit nezdolný optimizmus a wolff jim tam konečně vysvětlí ty rozdíly mezi managementem a marketingem...
no nevim, mě se to moc nelíbí.... Ovšem proti tomu hnusu nahoře je to ztělesněná krása :yes: Jinak ovšem relevance těchto obrázků je nulová.... je potřeba počkat na spy-photos.... Docela bych se u velké Lancie těšil na interiér - italové pořád umí nakombinovat hezké materiály a udělat to vkusně.... Tak uvidíme....