Ekonomika
Dojezd 480 km, to už je použitelné, i auto vypadá velice pěkně. Máte někdo představu, kolik je cena za dobití ze zásuvky? Kolik to spolkne proudu, když si to budu dobíjet doma?
baterie ma kapacitu 42 kWh
pri nabijeni se ztrati mene nez 20%, ale pocitejme 20%
pri nocnim tarifu 1,5Kc/kWh to vychazi asi 78 Kc na plne nabiti. To odpovida asi 2,50 Kc za litr benzinu pri prumerne spotrebe 6,5l/100km.
pri nabijeni se ztrati mene nez 20%, ale pocitejme 20%
pri nocnim tarifu 1,5Kc/kWh to vychazi asi 78 Kc na plne nabiti. To odpovida asi 2,50 Kc za litr benzinu pri prumerne spotrebe 6,5l/100km.
Zajímavá je ještě kalkulace k výdrži: 480km odpovídá 4 hodinám rychlostí 120km/h. Aby to baterie zvládla, nesmí průměrný výkon při takové jízdě překročit 10kW.
Nebo 60km/h s maximálním průměrným výkonem 5kW....
To jsou dost nízká čísla.
Nebo 60km/h s maximálním průměrným výkonem 5kW....
To jsou dost nízká čísla.
Chyba bude v udaji o kapacite baterie 42 kWh. Tuto kapacitu bude mit zakladni verze, ale ta ma dojezd 260km. Verze s dojezdem 480km ma kapacitu vyssi, ted jsem se dival na jejich stranky. V tom pripade se plne nabiti verze s vyssim dojezdem prodrazi mozna az na cca 150Kc.
Ale ona jízda ustálenou rychlostí zase tolik příkonu nepotřebuje. Aerodynamicky neoptimalizovaný Aligátor (slovenské obrněné auto) by při elektrickém pohonu potřeboval pro rychlost 60 km/h asi 8 kW. Kdysi jsem to počítal, možná bych ještě výsledky vyhrabal v archivech.
To auto vyzerá veľmi dobre, dojazd 480 km je tiež už slušnejší a cena je myslím až prekvapivo nízka. Toto by som aj vcelku prijal. Len tak ďalej! :yes:
Pokud clovek vezme, ze by dosahl cca. 400km za jakychkoliv povetrnostnich podminek ci stylu jizdy, tak to meni uplne pohled a budoucnost takoveho vozu.
Interier je ukazkovy kam se bude vyvijet interier vozu na zaklade novych technologii.
:yes:
Interier je ukazkovy kam se bude vyvijet interier vozu na zaklade novych technologii.
:yes:
On tej interiér je pekný, ale mne by nesedela stredová konzola. Nemám moc v láske dotykové displeje a ak by som mal prostredníctvom dotykového displeju ovládať aj klímu, asi by mi to vadilo... 😢
Alespoň jeden klasický knoflík by se hodil. Na druhou stranu ten interiér může jednoduchou změnou vypadat pokaždé jinak, to může být taky fajn... 😉
To síce áno, ale o ergonómii nebude byť môcť ani reč. Vodič sa tak vždy bude musieť venovať tomu displeju aby niečo mohol ovládať a to si myslím v aute nemusí byť najlepšie riešenie.
Souhlas. Dotekové ovládání je příjemné, ale do auta jedině v situaci mimo jízdu. Což zrovna u ovládání klimatizace, topení nebo třeba rádia není to pravé.
me by to nevadilo, pri jizde saham na stredovou konzoli jen vyjimecne, klimu mam vpodstate nastavenou a ani ji nevipinam nebo nezapinam, jedine co ted v zime pred jizdou poustim je primej maximalni ofuk predniho skla a vyhrivani zadniho okna a zrcatek, zadni okno a zrcatka se me po case vypnou sami a tak jen po par minutach jizdy vypinam ofuk predniho skla, zbytek ovladacu ktere se pouzivaji casteji mam stejne na volantu a za volantem
Já přepínám ofuky podle toho, jak mi zrovna je, ale je fakt, že nemám automatickou klimatizaci. A samozřejmě více rádio, přehazuju si skladby, hlasitost, alba... jak se mi chce.
no tak to automaticke klimy vpodstate nehrozi, ja na klimosku nesahnul snad rok >😁 a audio se da dat na volant
ja bych dokonce uvital aby sel ten panel na stredu vypnout uplne a fungovala jen cast s navigaci, v mem aute me vadi ze i podsviceni je sjednocene a nejde stahnout zvlast budiky a zvlast stredovej panel ;-\
ja bych dokonce uvital aby sel ten panel na stredu vypnout uplne a fungovala jen cast s navigaci, v mem aute me vadi ze i podsviceni je sjednocene a nejde stahnout zvlast budiky a zvlast stredovej panel ;-\
Ono je to radosť podnikať, keď daňoví poplatníci podporia moje podnikanie ...
Aj benzín by bol lacnejší, keby "v spolupráci s vládou" firmy stavali benzínky.
Som zvedavý na to rozčarovanie "šťastných" majiteľov. Ten dojazd je bez diskusie mimo reality a na rozdiel od elektriny, benzín nestráca svoju energiu v zime a pri dlhšom odstavení vozidla.
Dosť komicky pôsobí ďaľší "zázrak" - Chevrolet Volt, ktorý je vraj elektromobil .... akurát je mi záhadou načo má benzínový motor .... Je to síce taký malý podvod, ale realita nepustí - iba s elekrinovu si vystačia tak akurát golfové vozíky, či malé mestské vozidielka na krátke vzdialenosti ....
Technicky je to určite zaujímavé vozidlo, ale o jeho úspechu nerozhoduje ekologické cítenie 3 000 nadšencov, ale celý trh ....samozrejme nedeformovaný ....a preto "v spolupráci s vládou" ....
Aj benzín by bol lacnejší, keby "v spolupráci s vládou" firmy stavali benzínky.
Som zvedavý na to rozčarovanie "šťastných" majiteľov. Ten dojazd je bez diskusie mimo reality a na rozdiel od elektriny, benzín nestráca svoju energiu v zime a pri dlhšom odstavení vozidla.
Dosť komicky pôsobí ďaľší "zázrak" - Chevrolet Volt, ktorý je vraj elektromobil .... akurát je mi záhadou načo má benzínový motor .... Je to síce taký malý podvod, ale realita nepustí - iba s elekrinovu si vystačia tak akurát golfové vozíky, či malé mestské vozidielka na krátke vzdialenosti ....
Technicky je to určite zaujímavé vozidlo, ale o jeho úspechu nerozhoduje ekologické cítenie 3 000 nadšencov, ale celý trh ....samozrejme nedeformovaný ....a preto "v spolupráci s vládou" ....
Nevidím na tom nic špatného, amerika si celkem váží vědeckého pokroku a tak hradí sebemenší blbost, pokud to pomůže jejich armádě. Pokud se na tom sveze i technologie, která má rozumné využití i v civilním životě, jsem všema deseti pro. 😉
Celkem dost lidí jezdí už s tím roadsterem, jasně není to pro každého a má to své chyby, ale pokud s tím po těch "prasárnách", které např. v Top Gearu předváděli cca ujelo 95 km z 320 předpokládaných. To vyjde na na nějakých 140 z těch 480, navíc tohle nebude vyloženě na blbnutí a určitě prodělali nějaký vývoj. To už na denní příměstský provoz, pokud nejsi zrovna obchodní cestující, celkem stačí. A narozdíl od roadsteru, tohle se dá nabít za 45 minut, takže si to klidně můžeš nabít v práci, pokud to bude nějaká ekologicky smýšlející společnost... :yes:
Celkem dost lidí jezdí už s tím roadsterem, jasně není to pro každého a má to své chyby, ale pokud s tím po těch "prasárnách", které např. v Top Gearu předváděli cca ujelo 95 km z 320 předpokládaných. To vyjde na na nějakých 140 z těch 480, navíc tohle nebude vyloženě na blbnutí a určitě prodělali nějaký vývoj. To už na denní příměstský provoz, pokud nejsi zrovna obchodní cestující, celkem stačí. A narozdíl od roadsteru, tohle se dá nabít za 45 minut, takže si to klidně můžeš nabít v práci, pokud to bude nějaká ekologicky smýšlející společnost... :yes:
..mas pravdu benzin je aj teraz lacny, min.35 az 50 percent tvori dan, samozrejme nie vo Venezuele , kde je asi za 8,-Kc_liter., ale to vieme predsa vseci.
V Europe zijeme jeden z najdrahsich zivotov, ale sikovny aj to vedia. Vieme aj o tom, ze alternativne riesenia sa stale zlepsuju, tak isto ako spalovaci motor uz viac ako 100 rokov ...
Hlavne ale vieme, a to je absolutna podstata, ze ropa sa neda vyrobit, a uz vobec nie umelo a chemicky cisto. Da sa vsak nahradit.. uz pred 20.rokmi boli hnacie agregaty-motory ak chces, ktore "slapali" na H2O ci napr. spalovanie olejov, plynu, rozne pokusy v armadach, atd ...vzdy to malo, ale problem z hromadnym zavedenim do zivota.
Elektricka energia ma tu vyhodu, ze sa da odobrat z prirody, z jej vlastnej energie bez hrubeho zasahu do nej samej bez znicujucich tazobnych havarii, nestasti logistiky a pod.
Dalsi krok musi byt nieco, co maju vseci, ale uz nepride koniec zdroja za sto rokov, ..neznici nam to zivotne prostredie a da sa to ziskat relativne jednoduchou cestou. Ano, to je dnes prave elektrika, ktora je nenahraditelny zdroj energie.
Napr. slovo Prius je zname, asi kazdemu okolo motorizmu, ked sa zacala seriovo vyrabat prva generacia islo o maly prevrat, ale bolo pri tom aj vela smiechu,pochybnosti ci skepsy ..a dnes tu mame generaciu tretiu aj je ovela dalej ako ta prva a stale ide v pred.
Nuz a k poslednej vete, ..za toto si mozu ludia, chcete sa vozit a vlada, ktora rozhoduje o baliku finacii..to riesi vzdy v prospech..., otazka je koho ?! ..odpoved si da asi, kazdy sam.
Nic to vsak nezmeni na fakte, ze ropa ma svoj bod konca, ako i, ze ludia sa budu a chcu vzdy prepravovat ...
V Europe zijeme jeden z najdrahsich zivotov, ale sikovny aj to vedia. Vieme aj o tom, ze alternativne riesenia sa stale zlepsuju, tak isto ako spalovaci motor uz viac ako 100 rokov ...
Hlavne ale vieme, a to je absolutna podstata, ze ropa sa neda vyrobit, a uz vobec nie umelo a chemicky cisto. Da sa vsak nahradit.. uz pred 20.rokmi boli hnacie agregaty-motory ak chces, ktore "slapali" na H2O ci napr. spalovanie olejov, plynu, rozne pokusy v armadach, atd ...vzdy to malo, ale problem z hromadnym zavedenim do zivota.
Elektricka energia ma tu vyhodu, ze sa da odobrat z prirody, z jej vlastnej energie bez hrubeho zasahu do nej samej bez znicujucich tazobnych havarii, nestasti logistiky a pod.
Dalsi krok musi byt nieco, co maju vseci, ale uz nepride koniec zdroja za sto rokov, ..neznici nam to zivotne prostredie a da sa to ziskat relativne jednoduchou cestou. Ano, to je dnes prave elektrika, ktora je nenahraditelny zdroj energie.
Napr. slovo Prius je zname, asi kazdemu okolo motorizmu, ked sa zacala seriovo vyrabat prva generacia islo o maly prevrat, ale bolo pri tom aj vela smiechu,pochybnosti ci skepsy ..a dnes tu mame generaciu tretiu aj je ovela dalej ako ta prva a stale ide v pred.
Nuz a k poslednej vete, ..za toto si mozu ludia, chcete sa vozit a vlada, ktora rozhoduje o baliku finacii..to riesi vzdy v prospech..., otazka je koho ?! ..odpoved si da asi, kazdy sam.
Nic to vsak nezmeni na fakte, ze ropa ma svoj bod konca, ako i, ze ludia sa budu a chcu vzdy prepravovat ...
tipujem to tak minimálne o 100 km na ten dojazd menej...