Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
... já za tim občas chci tahat vlek a na tažnym zařízení taky vozim horský kola. Tohle u verze HSD jaksi nepůjde - Auris HSD i Prius mají uvedenou max hmotnost přívěsného vozidla = 0 kg...
to jako fakt ???
To je fakt, za hybridy od Toyoty nesmi prives. Tipnul bych, ze to je kvuli rekuperacnimu brzdeni.
Odpoved je jednoducha - kup si neco jineho 😉 Ale drzak na kola (za zadni naraznik) existuje, nekde jsem ho videl.
Odpoved je jednoducha - kup si neco jineho 😉 Ale drzak na kola (za zadni naraznik) existuje, nekde jsem ho videl.
Ty dozádu jsou buďto na kouli nebo na dveře. Nebo je eště nějakej jinej systém, o kterym nevim? Ten na dveře už nechci, to vydává za jízdy příšerný zvuky. Tak jsem si pořídil ten na kouli a plná spokojenost.
Proč to nesměji jsem se nikde nedočetl...
Proč to nesměji jsem se nikde nedočetl...
Hodil jsem par dotazu do vyhledavace a vypada to, ze zavesu na kola se pro Prius vyrabi vic nez dost. Jak na kouli, tak na dvere (staci dat do Google "prius bike rack").
Jeste jsem nasel jeden "pripinaci" system, ale asi bude spadat do kategorie "na dvere" - viz [odkaz]
Detailne se systemy na kola diskutuji tady, jsou tam i nejaka videa a obrazky😒br /> [odkaz]
Jeste jsem nasel jeden "pripinaci" system, ale asi bude spadat do kategorie "na dvere" - viz [odkaz]
Detailne se systemy na kola diskutuji tady, jsou tam i nejaka videa a obrazky😒br /> [odkaz]
Hm, zajímavé...
[odkaz]
takže to opravdu pro Prius existuje. Ale musí se to nechat dodatečně zapsat do TP, ovšem to jde jenom kvůli nosiči na kolo. Vlek ne-e.
[odkaz]
[odkaz]
takže to opravdu pro Prius existuje. Ale musí se to nechat dodatečně zapsat do TP, ovšem to jde jenom kvůli nosiči na kolo. Vlek ne-e.
[odkaz]
Co celkem dostalo mě je příplatek za metalický lak... dvaadvacet tisíc? Úlet.
otazka je, co je to, ze bude hybrid lepsi...u takto malych motorov budu rozdiely par litrov, takze zalezi od nastavenia cien jednotlivych modelov.
Ne, je mi jasné, že myslíš akční cenu vs základní cenu hybridu. Když pominu tu akci, tak třeba fakt, že mají rozdílné výbavy, byť se stejně jmenují, ti asi vůbec nevadí? Rozdíl je 90 tisíc akce, 90 tisíc příplatek za hybrid a 10 tisíc za další výbavu navíc.
1.6 val. Luna.........354 900Kč
HSD Luna............549 900Kč
Jediný rozdíl ve výbavě je VSC+TRC (stabilizace a kontr.trakce), za který si u benzínu musíš připlatit 13 000Kč. Abych zamezil tvým dalším námitkám přihodím 20 000Kč za 6-ti st.automat (na který asi většina stejně kašle)...
Rozdíl?
162 000Kč!!!!!!!!! Já bych stejně jako většina oželel automat, tzn.ušetřím 182 000Kč, mám lehčí auto a kufr z nižší střední, místo kufříčku jako ani ne z Fabie...
Ty jsi srovnával top výbavu Sol, která v ČR není v akci a ani v tomto testu. Pravda je 2.0 D (125 koní) není v akci ani ve výbavě Luna, tam je rozdíl oproti HSD zanedbatelný. Ovšem s dieselem budeš jezdit stejně s menší spotřebou a praktičtěji a mnohem větší dynamikou. Dynamicky srovnatelná je 1.4 D (90koní) a ta stejně výjde o více než 100 000Kč míň...
Co ty na to, počtáři?
😉
2. Asi tě překvapím, ale já jednu Toyotu teď v prosinci do rodiny koupil. Ne, nekoupil jsem ani Aurise, ani Priuse. Neříkám, že znám všechny jejich ceníky do detailu, ale myslím si, že mám slušný přehled.
3. Sol není nejvyšší výbava, tou je Lux, která se u konvenčního modelu už pár let v ČR nenabízí, protože se tu neprodává moc dobře. Pro mě je Luna nedostatečná a vůbec mám ve zvyku auta porovnávat v plné výbavě. Je snazší zjistit, kdo co nenabízí, než vyluštit, kdo má co v základní výbavě s daným motorem a převodovkou. Také se víc ztratí, že jeden má tohle dražší a druhý zase onodle. Navíc auto budu kupovat spíš plně vybavené než holé.
4. Ano, rozdíl je ve stabilizaci podvozku (+10 tisíc) a v drobných úpravách karoserie, které snižují koeficient odporu vzduchu. U Luny bude těch rozdílů ještě víc, jen se těžko dohledají. Napadá mě třeba LED denní svícení. Když pominu akci, tak Luna-Luna má větší rozdíl než Sol-Sol, takže tam bude něco zakopaného.
5. "...jízdní vlastnosti odpovídají dvoulitrovému naftovému Aurisu..." Co víc ti k tomu říci... Tohle je konkurent dvoulitrové nafty (s tou 1.4 se 66 kW jsi mě dostal) pro lidi, kteří jezdí víc ve městě než na dálnici (kde právě nafta bude excelovat). Samozřejmě ne té 130 kW 😄 Ta jezdí pohádkově.
6. 1.6 Valvematic je skvělý motor, sám bych ho asi bral, kdybych si měl vybrat Aurise, ale prostě nejde o konkurenta tohodle hybridu.
EDIT😒br />
7. Teď jsem si všiml, že Sol v ČR má xenonová světla, ale u hybridu to má až Lux. Což bude asi dělat ten cenový rozdíl, který jsem si nedokázal vysvětlit. Myslel jsem, že xenony se z ČR odporoučely spolu s výbavou Lux a oni je přesunuli do Sol.
RESUME
V číslech se musíme shodnout, nad tím nemá cenu debatovat. Jediný rozpor máme v tom, komu v nabídce konkuruje. Prostě pro mě je to konkurent 2.0 D-4D, která je nehorázně drahá, ale v jejím kontextu má hybrid zajímavou cenu. Navíc v porovnání s Priusem jde o zajímavou nabídku, vždyť má identickou techniku. Ač bych si to auto nekoupil, mě připadá tahle nabídka celkem rozumná. Dobře vybavený hybrid za 600.000,-? Co víc si přát? Jeho největším zabijákem je nulová podpora ze strany státu.
V čem máš pravdu je to, že jiný hybrid v plné palbě za 600tis tu asi nekoupíš...Takže dobrá nabídka je to pro toho, kdo hybrid prostě chce, je mu z nějakého důvodu tato technologie sympatická, fandí ji. Ale z ekonomického hlediska je to pořád nesmysl. Když uvážíš uhlíkovou stopu hybridů obecně, nulová podpora státu se mi jeví v naprostém pořádku...
Co se celkového otisku na životním prostředí týče, je to hodně těžko posouditelné. Pár let zpět Toyota dokázala vytěžit z použité baterie přes 80% surových materiálů. Dneska se to snad pohybuje kolem 95%, ale ruku do ohně bych za to nedal, mám na to moc děravou hlavu. Prius jako takový byl navržen pro maximální recyklovatelnost. Takže se hlavně bavíme o energii potřebné ke zpracování a výrobě. Pokud vím, továrny Toyoty patří k těm "nejzelenějším" na světě. A pokud někdo haní ekologii hybridů, u elektromobilů je to jen horší (je potřeba větší kapacita akumulátorů, což je ta nejméně výrobně ekologická součást auta), než se najdou a uvedou v masovou výrobu ještě pokročilejší technologie pro akumulaci energie.
Neříkám, že jsem super fanda hybridů, ale chápu jejich logiku. A příspěvek na Prius, nebo lépe řečeno jeho absence, mě, po pravdě, tolik nemrzí, jako absence příspěvku na takový Leaf. Není to auto, které bych si koupil, ale příspěvek na něj bych uvítal. Praha se neúspěšně potýká se znečištěním hlukem a tohle by mohlo být jedno z řešení, místo padesátek na magistrále.
Auris HSD bude nieco vyssie ako Prius III, mozno tych 6,5?
Teraz som s 2,0dizel pri rovnakom charaktere na 7,8l to znamena rozdiel 2,1 l na 100km oproti Priusu co je 2100 litrov na 100.000km.