Liny diesel s nizkym vstrikovacim tlakem, s nizkou kompresi, s mizernym zatahem okolo 1900RPM zamontovany v dodavce s tuhou zadni napravou, uzkymi sedaky vzadu a totalne designove zprasenym bocnim profilem... :no:
To je a určitě není tuhá, jak tady prohlásil profík Ada. Asi by sis Ado měl nastudovat rozdíly mezi tuhou a klikovou nápravou a potom rozumovat, ať nevypadáš tak hloupě jako teď ;-)
12 let bez jakýchkoliv oprav. Takže snad ani to uložení netřeba měnit. A to že si moje auto užije. Zejména teď přes zimu se divím, že jsem ještě někde něco z podvozku neutrhnul.
Dobrý večer, ano testované auto skutečně nebylo vybaveno klimatizací (jak je v závěru také zmíněno) a několika dalšími prvky z výbavy Atractive, jinak se ale jeho konfigurace shoduje se standardním složením verze Atractive, kterou můžete dnes u dealerů Škoda objednat, a možnostmi její příplatkové výbavy (např. navigace). Na výsledek testu v každém případě nemá nepřítomnost klimatizace žádný vliv.
No tak pochybuji, že pan Vaverka někdy od listopadu do dnes (těžko říci kdy bylo auto testováno) v autě zapínal klimatizaci, která by mu ubírala výkon >:D
Navíc tvrdit o 1,6 TDI, že jde o motůrek, to chce notnou dávku odvahy. Tohle je spolu s 1,2 TSI optimální motorizace pro auto, které nemá sloužit jako závoďák.
Myslena byla ta konkretni 66kw verze, na tak tezke auto je to pomerne malo, o cemz svedci i hodnoty zrychleni. Na bezne jezdeni to postacuje, ale silnejsi verze bude zcela jiste vhodnejsi.
Ad klima, i v zime klimu vyuzijes treba pro odmlzeni, spis jsem ale poukazoval na to, ze ten, kdo si to auto koupi, tu klimu zrejme pouzivat bude.
Sice má 66 kW, ale taky má 230 Nm, což není úplně málo, takže pro bezpečné předjíždění to bohatě stačí. Vememe-li si v potaz, že se tohle auto dá (nebo už ne po faceliftu?) pořídit i s 1,2 HTP, tak je to naprostá raketa... a nemluvě ani o tom, že se s tímhle motorem a točivým momentem bude patřit k tomu hbitějšímu na našich cestách.
Ad klima. Já mám 80 kW a nějakých 150 Nm (nevím přesně, asi více) v o něco těžším autě a zapnutou klimu v létě téměř nepoznám. Ad odmlžování, nevím jak tady, ale u manuální klimy třeba ve Fabii, co jsem zkoušel včera, tak se dá i při vypnuté klimě všechen vzduch směřovat na okna, ať už je chladný nebo teplý.
Ja mam osobni zkusenost s 1.9 TDI 66 kW v OI, s kteroou jsem nekdy v roce 2002 najezdil cca 60 tis. km a zapnutou klimu bylo sakra znat, hlavne pri pokusu zrychlovat do kopce, proto jsem taky v takovych pripadech klimu vypinal.
To, ze tam Skoda montuje jeste slabsi motor, nic nemeni na faktu, ze tech 66kW je pro taove auto na hrane pouzitelnosti.
Odmlzovani neni ani tak o smerovani jako spis o odvlhcovani vzduchu, coz jaksi s vypnutym kompresorem nefunguje.
cituji :Emisní normy a tlak na snižování udávaných hodnot emisí CO2 jsou neúprosné
tyhle sladke reci slysim nejradsi od autoru testovani pri oduvodnovani mensich a mensich moturku......
spis by tam meli napsat pravdu ze vzhledem k neustale stoupajicim cenam paliv uz jine motory nelze obycejnym lidem prodat...
Jinak motor nenabizi nic zvlastnejsiho nez prumerny vykon a diesl klapot pod kapotou...a tuto spotrebu maji motory tohoto razeni uz peknych 10 let..
cena mimo s priplatky......
Ano, ta spotreba nie je prevratna v porovnani so starymi motormi, ale je zasadny rozdiel v tom, co lieta von z vyfuku a podobny rozdiel je aj v kulture chodu.....
Přesně tak. Moc hezký příklad uvedli ve Světě Motorů při testu Fabie Greenline 1.2 TDI. Teď nechci kecat o konkrétních hodnotách, ale myslím, že ji naměřili 4,5 v kombinaci. A pak byl dole článeček, že služební 2004 Octavia TDI 66kW, tedy stará rotačka, jezdí po Praze jako rozvážku s časopisy za 4,9 litru... Takže kecy dickyho jsou dost zcestné. Výrobci jsou opravdu tlačeni na co největší snížení emisí, že prostě spotřebu tak nízkou jako dřív dosáhnout nelze. Viz močovina. Při její aplikaci vzroste spotřeba, ale razantně se sníží emise. Potom je otázka čeho chce EU dosáhnout více, jestli snížení spotřeby nebo emisí, ptž oboje dohromady nejde.
S tou Octavii TDI je vtipné srovnání i s dnes tolik protěžovaným Prisusem. Ten pomocí high tec dosáhne na 5 litrů benzínu, přitom staré vychrochtané TDI jezdí za 5 jako nic... Smaozřejmě, že čistota plynů nejde ani v nejmenším srovnávat.
jak už se tady zminovalo za jak dlouho se ten motor zahřeje-respektive kdy auto začne "topit" ?Tady navíc bez klimatizace = orosená okna :no:
ps. jaké sou ceny nezavislého topení?
Kdyz si pustis vzduch na okna, tak se ti krasne odmlzej a nepotrebujes klimatizaci. Nehlede na to, ze si teplotu toho vzduchu muzes regulovat dle libosti, takze ani nezmrznes.
Aj keď je roomster pravdepodobne najhoršie sa predávajúcou škodovkou (nemám presné čísla ale dá sa domyslieť), dizajnovo aj nápadovo sa mi páči..
ale čo je s tou striebornou strechou? 8-s vyzerá to katastroficky a horná linka okien vytvára veľmi divne vyzerajúcu líniu- takto nie. Poblité strechy nechajte fábii
Zarazila ma tiež kombinácia výbavy testovaného kúsku- 16 palcové hlíny, vstavaná navigácia, ale klíma chýba...fail
A záver testu to celkom slušne zabil: 1.6TDi sa tam hodí najviac, ale nikto normálny si to nekúpi, lebo táto kombinácia spolu s aspoň trochu slušnou výbavou príde na majland. Tam je tá realita predajov- fleety pokúpia holátka s htp-čkom ako koncernovú náhradu berlíng a potom tu zas strejda bude onanovať ako prémiový jazdci búrajú kategóriu MPV v svojich nadupaných roomsteroch..
Tak tohle me donutilo se i zaregistrovat.. Opravdu bych se nerad nekoho dotknul, ale hlavou se mi honi myslenky typu, ze za takovou recenzi snad Skoda nabizi odmeny.. Vyslouzil jsem si tenhle strep jako sluzebak a najetou mam jak 1,9 tak 1,4 oboji v turbo kamnech. A nedovedu pochopit, jak nekdo dovede rict, ze je to spicka (i kdyz v MPV). Auto ma ovladatelnost cihly na kolech a vetsina problemu pri prujezdu zatackou vychazi prave ze zadni napravy, ktera odskakuje s celou zadi vozu. To vse vsak pouze za predpokladu, ze se do zatacky vubec dostanete kvuli pretizene pridi v v pripade 1,9 (a 1,4 na tom neni o nic lip). Bezny ridic v ten moment slape na brzdu, ale ejhle. ABS po prujezdu nerovnosti zamkne pedal a auto se * neovladatelne dal, dokud se netrhne volantem a ruckou. Chapu ze Skoda potrebovala vyplnit diru v segmentu na trhu, ale realny duvod k existenci neceho takoveho neznam. Na tom aute je pozitivni jen tuhost karoserie a to ze jezdim za sluzebni penize, protoze pak bych se neubranil debate vykon/spotreba...
Dovolím si nesúhlasiť. Služobné auto býva najlepšie terénne auto, ni? Mal si roomstera od nova, alebo si ho zdedil v agónii po pár kolegoch?
Tvoje skúsenosti totiž ostro kontrastujú s mojimi. Mal som na týždeň požičaného roomstera s motorom 1,4 Tdi a žiadne s tebou popísaných "závad" som nespozoroval. Brzdy- výborné. Podvozok- na rodinné auto trochu tuhý ale v norme. Motor- priemerná spotreba pri dynamickej jazde a testovaní maximálky mi vyšla na 5,7 litra.
Oba nove. Nejprve 1,9 a nyni uz mam na 1,4 (silnejsi motorizace) natoceno 330 000 Km. O auto se peclive staram a ma pravidelny servis. Od kompletni vymeny rozlozeneho motoru na 120 000 Km uz ani nezere olej :-) Ale "funkcnost" je stejne katastrofalni ted jako pri 20 000 Km. Zapomnel jsem take zminit neustale vypadky ABS signalizovane rozsvicenou kontrolkou na palubce (coz pri najezdu na kruhac v teplotach pod nulou oopravdu nemile prekvapi) a za stavajici situace hluk trivalce oproti konkurencnim ctyrvalcum. Spotreba 1,4 je srovnatelna s 1,9 pokud clovek nikam nepospicha. V opacnem pripade spotreba 1,4 prebije i spotrebu 1,9. A to s autem jezdim v klidu, bez snahy o nejake zavodeni, coz stejne nema smysl, protoze motoru chybi vikon pro cokoli. Nejhorsi situace nastava pri nalozeni vozu dalsimi tremi nedejboze ctyrmi lidmi. To se stava problemem dalnicni kopec, kdy je nutno podradit nedy i o dva stupne. Tyden s autem by se na me take urcite tolik nepodepsal, anebo bych mavnul rukou, nicmenetech tech tydnu uz bylo mnohem vic :-) V pripade dotazu na doporuceni bych i pres zarity odpor k francouzum doporucil treba Berlingo...
Ja som mal k dispozícii verziu s 59kw a nezdala sa mi podmotorizovaná..s trochou snahy som bol vždy od semaforu prvý a na diaľnici to išlo bez väčšej snahy 170 km/h so 4 ľudmi na palube. Možno máš príliš veľké očakávania na dynamiku, predsa len- jedná sa o dieselovú skorododávku, nie športiak.
Ak sa smiem spýtať, zaujímalo by ma akú fatálnu poruchu si mal pri 120 000km?
K tomu ABS- bol menený snímač? Často to zlyháva a nemalo by to byť príliš drahé.
Inak súhlasím, na prácu radšej berlingo, ale pre rodinu roomster..ale iba s menšími deťmi, odrasteným by mohli vadiť malé sedadlá vzadu.