Teď, když do Alfy napumpovali tolik peněz i technologií nepřipadá prodej vůbec v úvahu. Před pár lety, než přišla Giulietta (a s ní novej podvozek), MiTo a motory MultiAir by možná prodeji někdo věřil, za současný situace ale bylo jasný, že jde jen o vlhké sny germánů >:-[] Jen doufám, že do budoucna bude Fiat trošku víc přemýšlet a nebude do Alfy pumpovat finance na úkor ostatních značek - hlavně pak Lancie. Pokud jde o výrobu, je mi celkem jedno, jestli bude Fiat vyrábět auta v Polsku, Srbsku, USA, jižní americe nebo kdekoliv jinde... italští odboráři si musí uvědomit, že pokud chtěj práci, musej makat pořádně! Jinak by to s Fiatem dopadlo jak před lety s British Leyland... Odbory = záhuba podniku!!! A to platí všude na světě.
Jde o to, že by Alfa potřebovala mnohem víc. Nástupce 159ky, velkou Alfu, nějaké GT a z toho kabrio, větší a menší SUV. V módě je velká nafta, začíná se s hybridama a elektrikou.
je nereálné, aby Alfa pokryla celé šíři modelového spektra. To by musela prodávat 3-4x více a být pevně usazena na trzích jako USA a Čína. To si může dovolit MB/BMW/Audi, ostatní výrobci (mimo mainstream) se musí specializovat - Volvo taky velmi pozvolně proniká do pro něj nových segmentů, Jaguar detto.
Však většina z toho taky velmi brzo bude. SUV bude mít Alfa Romeo hned dvě (obě na základech Jeepu), nástupce 159ky Giulia přijde příští rok, o velký Alfě se mluví už dlouho a upřímně tady ani já netušim, čemu věřit... vzhledem k tomu, že GT už skončilo a brzo skončí i Brera a Spider, tak očekávám, že nějaký nový coupe zase přijde. Od Chrysleru, resp VM Motori by měla být naftová V6 (podle mě jen přechodný řešení) a co se týče hybridů a aut na baterky... netušim, jak na tom Fiat v současný době s vývojem podobných technologií je, ale jako benzínovýho ultras mě potěší, když ještě hodně dlouho Alfa, Lancia ani Maserati podobný "motory" používat nebudou!!!!!
Jak ucinne hubi odbory sve podniky muzeme pozorovat napriklad u nemeckych automobilek, aneb at zije zobecnovani a pausalizace. :-!
EDIT: A jestli si myslis, ze British Leyland krachnul kvuli odborum, tak jsi asi spad z visne. British Leyland krachnul kvuli totalne zkostnatelymu a zastaralymu modelovymu portfoliu, kterym zkratka nemohl zahranicnim automobilkam nijak konkurovat. A relativne uspesny modely jako Morris Mini (v dobe vzniku BL vsak uz silne za zenitem), Rover SD1 nebo Austin Metro na tom nemohly nic zmenit. Na pripadu BL je spis ostudny to, jakym zpusobem nalejvala britska vlada verejny penize do soukromyho podniku, vcetne samotnyho znarodneni.
To ci Fiat preda Alfu nezalezi ani tak na tom, v akom stave je Alfa a kolko prachov do nej napumpovali, ako skor ake ma vysledky samotny Fiat. Je pochopitelne, ze Alfu momentalne predat nechcu, ale moze sa im stat, ze k tomu budu donuteni. No a tvrdeniu ze ju nepredaju za "akykolvek financny obnos", tomu neveri ani sam sef koncernu John Elkann...
Mimochodom, kedysi davno uz Fiat pustil z ruk "rodinne striebro". Tiez sa mu do toho nechcelo, a tiez to musel spravit. Mam na mysli system vstrekovania common-rail, ktory prakticky hotovy odovzdali Bosch-u (aj ked to spravili velmi neradi, lenze Fiat bol vo velkych problemov a potreboval hotovost). Bosch to len minimalne upravil na seriovu vyrobu, a odvtedy ryzuje. Vo Fiate si zrejme dodnes trhaju vlasy pri tej spomienie...
Jo jo, kdyz podnikatel vyklada o tom, jak nejakou cast businessu neproda za zadny penize, je to pokazdy naramna legrace. VZDYCKY je to JENOM otazka vyse prislusny sumy. Samozrejme existuje i castka, za kterou by se dal koupit VW nebo jakejkoliv jinej podnik.
No tak, to plamenné prohlášení asi radost udělalo málokomu, vždyť už jsme se jistě všichni tiše těšili na dokonalou modelovou řadu začínající polomíťou a končící... phaetonittou. Avšak netruchli, ti, kdo si jsou souzeni, naleznou nakonec stejně společnou cestu.
Dávám osm ku dvěma, že do pěti let bude ruka v garáži.
Tak ruku do ohňa by som za to nedal, ale predpokladám, že po tomto vyhlásení si mnohí v Alfe búchali hlavu o stenu. Kým tento starý paprda z Fiatu nevymázne, Fiat to nikam poriadne nedotiahne.
Který "starý páprda"? Tohle je vyjádření Johna Elkanna, který se narodil v roce 1976:
[odkaz]
Pokud pro tebe 35 let = starý páprda, pak všichni ostatní vedoucí pracovníci automobilek musí být asi zombie...
Neni jinyho jednotlivce, kterej by o osudu Fiatu rozhodoval takovou merou jako "chlapec" Elkann. Rozhodne pak ne treba Marchionne, coz je "jenom" vykonnej reditel.
Já zas prokuji, že pokud bude VW předvádět s designem to co předvádí, tak to lidi otráví (nemluvě o tom že už nejsou schopni vymyslet ani nový jméno), a pokud budou nakupovat jako smyslu zbavení, až se stanou tou vysněnou světovou jedničku, půjde kvalita ještě více dolů, a dopadnou jako největší společnosti PanAm, Enron... Vždycky to tak bylo, že ten největší se zadusil...
VW otravil akorát diskutéry, zákazníky rozhodně ne. CC i Šíro vypadají i velmi zajímavě. Ještě nikdy nepoužili úplně stejnou příď jako Alfa na dvě různá auta.
Co se týká designu (píšeme nyní o volkswagenu, tedy o mainstremu) pak nikdo z konkurence nenabízí kvalitnější design, než VW. Dokonalou ukázkou je jak nový Pasat tak nová Jetta. Možná si to neuvědomuješ, ale to, kde je designově nyní Volkswagen nejlepe zjistíš konfrontací například s latitude od Renaultu, tam ano, tam je to přešlapování na místě, u Volkswagenu však jde o (doslova) ikonoidní design. Vždyť jen si vezmi poslední počiny - Touareg, Passat, Jetta, Polo, ROCCO, to je doslovný koncert tvarů, absolutní současný styl. Podívej se například co vyrábí Fiat. Nic. Nebo s čím přišel Opel...
Ano ano, styl (super)mainstremu definuje Volkswagen. Jednoznačně.
O designu si samozřejmě může každý myslet a psát co chce a jak praví přísloví, proti gustu žádný dišputát. Nicméně nad tímhle jsem se velmi zasmál - VW jako definující v designu cokoliv kromě nudy... Sice asi nechtěně, ale je to velmi zábavné >:D >:D >:D
Z mého pohledu má z mainstreamu lepší design než VW určitě Fiat, Ford, Opel a Citroën, ti v mých očích vedou nad VW v každé třídě, kde se jejich modely potkávají. Brzy se snad (opět) přidá Peugeot, nová 508 je velmi slibná.
V designovém "souboji" VW vs. Renault je to ode mě tak na remízu.
Myslíš jako Fiat Croma, nebo Bravo? Neboj se toho, klidně se tu obnaž. Musíš psát konkrétně, například, že Bravo považuješ designově za lepší model než Golf, jen tak můžeme diskutovat.
Ano, například. Croma se mi líbí víc než Passat Variant (však taky Cromu navrhoval Giugiaro osobně, tak není divu) a Bravo daleko víc než Golf hatchback.
Pochop, mně se v podstatě líbí každé auto, ale zde se píše nyní o kvalitě designu, nikoliv o tom, co se komu líbí, a jestliže jsi schopen hodnotit v totmto ohledu passata či bravo tak jak ta auta hodnotíš, neexistuje jediná věta, kterou bys mohl diskuzi kvalitně obohatit.
Posluž si. Kdybys se mnou souhlasil, měl bych pocit, že dělám něco špatně. Ale prosím dej tam tu větu alespoň celou a přesně, nevytrhávej z kontextu a "náhodně" nezkracuj jak obvykle.
Asi tak nějak. Jen pro zajímavost: Ty ho poznáváš jen podle znáčku na kapotě (VW a německá prémie = automaticky dobrý, ostatní = automaticky špatný) nebo i nějak jinak?
Musím tě upřesnit - SUPERMAINSTREM - pojem, který je frekventovaný jak v odborné motoristické veřejnosti, tak přeneseně (již) i v běžném diskuzním klání, koneckonců i ve světě umění...
Mozes mi, prosim, vysvetlit, co si predstavujes pod "kvalitou dizajnu"? Studoval som literaturnu kritiku, nie vytvarne umenie, nedajboze dizajn, takze v tychto terminoch sa nevyznam. Mozno preto sa aj mne Bravo paci neporovnatelne viac ako Golf (zvnutra i zvonka, preto som si aj kupil Bravo miesto Golfa). Ale zas, mne sa nepaci ani Harry Potter ci Twilight, hoci sa predavaju podstatne lepsie ako Shakespeare alebo Wilde.
posudzovať dizajn je vec značne ošementná, je to veľmi subjektívne o tom sa tu nemusíme dohadovať, dizajn VW najviac vyhovuje masám a aj tunajšej diskusnej "elite", samozrejme len virtuálnej...jediným možno "objektívnym" kritériom hodnotenia dizajnu sú pretstížne dizajnové súťaže resp. ocenenia...koľko takýchto cien získalo napríklad VW?
Bojím se, že dokonce ani ty soutěže se nedají brát jako objektivní měřítko designu, takové prostě neexistuje a existovat nikdy nemůže. Design je druh umění, přesněji řečeno užitého umění. A proto ho nelze objektivně posoudit jako lepší / hoší, stejně jako nemůžeš objektivně srovnat (třeba) Monu Lisu a Van Goghovy Slunečnice. Vždycky to je a bude jen o tom, co se komu líbí a nelíbí.
Samozřejmě lze porovnávat některé s designem související věci, u aut třeba aerodynamiku, ergonomii interiéru, výhled ven atd., ale to už je o něčem jiném a kromě toho na takové srovnání obvykle nemáme relevantní data (např. Cx jednotlivých aut se uvádí jen občas).
Píšeme o mainstreamu, nikoliv o designových výbojích. nahoře máš vypovídající příspěvek od kolegy magistráta, on považuje designově za povedenější vůz Cromu oproti Passatu variant a bravo oproti golfu... Souhlasím s tebou, že v tomto kontextu je ten "osobní" hodnotící vklad ve vztahu k hledání objektivního pohledu vlastně nepřekonatelný. Naštěstí jsou tu prodeje, které o vkusu většiny vypovídají v tomto segmentu velmi přesvědčivě.
s tým sa dá súhlasiť ..len s poslednou vetou by som polemizoval, či toho čo sa najviacej predáva je aj "najkrajšie"osobne si myslím, že veľa kupcov týchto masoviek dizanj rieši niekde nakonci v rozhodovacom procese pri kupe auta...a dodal by som, že som rád, že ešte sú aj v súčasnej šedi autá, ktoré sa aj v tom strednom prúde v niečom odlišujú, vymykajú a vždy sa za nimi na ceste rád otočím....
Jinak: pokud VW získá Alfu do konce roku 2015, budu tady rok každý příspěvek ukončovat BRAVWO nebo BRAVO VW, podle tvé volby. Naopak, když se do té doby Alfa pod VW NEdostane, napíšeš ty pod každý příspěvek BRAVO FIAT. Bereš?
To nelze, já věřím, ty nevěříš. Nakonec, jak by k tomu VW přišel, kdyby se šlo na dřeň a sám VW dá od toho ruce pryč. A já tu budu muset psát rok BRAVO FIAT >:D To abych si tu dal rok oddych... >:-[];-)
To jsou s prominutim znacky bez potencialu.
Seat byl provincni vyrobce licencovanych Fiatu, Rover nemel vlastni modely uz dlouho pred prevzetim Nemci a Chrysler se prosazoval pouze v segmentu typickych "amerik".
To máš pravdu, ale Němci je kupovali (Seat, Rover) resp. se slučovali (Chrysler) s tím, že s nimi mají velké plány a skutek utek. Kdyby nedejbože VW získal Alfu, bojím se že by ji "zabil" velmi podobným způsobem.
Naopak. Z mého pohledu by Alfa konečně dostala prostředky, aby zase byla Alfou Romeo a hlavně by jí někdo řekl, kde se má pohybovat. Do portfolia značek by výborně zapadla mezi VW a Audi s úkrokem mírně stranou směrem k emocím a více viditelnému akcentu na sportovno. Nudná auta ? Proč ? Designově "běžných" (ve smyslu německého přístupu) aut má VW (koncern) dost (skoro celou produkci) a i díky tomu by Alfa mohla velmi dobře fungovat v koncernu jako emotivně svěží vítr.
Kdyby to takhle opravdu bylo, tak to tak spatny neni. Ale podle me by to dopadlo spis tak, ze by tu alfu snizili na uroven VW a design by sel do kytek. Zacali by do toho rvat koncernovy motory, trivalce a ja nevim co jeste... Obe varianty jsou mozne a obe hodne nerealne protoze fiat alfu neproda :-)
Skoda pod kridly VW vyrostla, Porsche se taky zachranilo etc.... ale abychom byli objektivni, tak pristup Fordu k Volvu nebyl take uplne koser (vybereme technologie a sup prodat cinanum) a Alfa s Lancii to pod Fiatem dotahly na lokalni znacky....
Zatimco ted si hraji na Sipkovou Ruzenku a spi, dokud za 100 let nevypadne ten pritroublej ucetni a Fiat se nepostavi na nohy tak, aby mohl nalejt prostredky i do vyvoje techto znacek..
Nevím, jestli jsi to četl, ale psal jsem o vzkuleným puntu a jeho zvětšenině (Mito a Gulietta) Dvě potvory co s hezkým autem nemají nic společného. 159 je super, ale končí. 8C je okrajové auto. Ta je taky super.
Hm,a to se to vykulený Mito prodává podstatně lépe než vzývaná A1 - a co teď s tím?
Punto a vykulený?To píšeš,protože to někdo ocení palcem hore,nebo vlastní názor?
Tak když se ti nelíbí mito ani julča, pak je to jasný. Podle různých hlasování a aut roku to zas tak špatný auta nejsou a vetšině lidí se líbí. Mě taky.
Nevím co je špatného na platformě Punta. Koncern tohle dělá napříč všemi třídami v několika značkách Fabia-Polo-Ibiza, dokonce i do toho tahá prémii A3-Octavia-Golf-Leon.
PSA má stejné platformy pro obě značky, v SUV to táhne s Mitsubichi. Renault sdílí s Nissanem atd. Tohle je globalizace.
A přesto jde udělat z jedné platformy pohodlné auto typu Megane i sportovní náčiní Megane RS, nebo 308 a R-CZ atd.
Ak chce Alfa v budúcnosti ohľadne reálnych predajov niečo dokázať, bude sa musieť vážne zamyslieť nad svojimi cenníkmi. Nič proti MiTu, nič proti 159 (dosluhujúcej, ale stále na úrovni), nič proti Giuliete, ale...nemyslím si a podľa predajov nie som sám, že aktuálne príliš sebaisté cenníky AR sú v poriadku. MiTo som ochotný akceptovať, je to v podstate druhé auto do rodiny, ktorá ak si môže niečo podobné dovoliť, navýšenie za image akceptuje. Model 159 je na trhu už 5 rokov a nespomínam si, že by sa konali nejaké výraznejšie akcie. Značku AR mám veľmi rád, ale úprimne, pri investícii 35 000eur by som už bol veľmi opatrný. A čo je najhoršie, aktuálna Giulietta ide po rovnakej ceste. Vie mi niekto rozumne vysvetliť skutočnosť, že za dobre (nie plne) vybavenú Giuliettu si AR pýta cca 25 000 eur, čo je cena atakujúca rovnako dobre vybavený model 159? Táto marketingová demencia môže AR veľmi ľahko potopiť. Giulietta sa totiž neprišla predvádzať, prišla značku doslova zachrániť a na to potrebuje predávať a predávať. Som ochotný sa vsadiť, že sa Giulietta min. 2 roky nedočká ani jedinej najmenšej zľavy. Osobne jej želám veľa úspechov ako aj celej značke (pri predstave, že v EU zostane len VW sa mi chce zvracať), pri Talianskom „vedení“ som však tvrdým realistom.
Nie je to ideálne, ale AR pri všetkej úcte nie je Bentley. Vždy lepšie predať 4 ks. po 20 000 eur, ako jeden za 25 000 eur. Jedinou brzdou pre Alfu sú aktuálne samotní Taliani. Kto pozná tieto južanské nátury ohľadne zodpovednosti, serióznosti a pracovitosti, vie, o čom hovorím.
Vysoká cena Giulietty ako aj ostatných álf je neustále sa opakujúca nepravda...ano neexistuje "základovka" ako je tomu u iných modelov nižšej strednej (napríklad Golf 1.4..atd) ale ak si vybavíte akýkoľvek model iného výrobcu podobne resp. rovnako ako Giuliettu zistíme, že je cena prakticky rovnaká...ano základ Giulietty stojí okolo 17150 euro..vrchol ponuky QV 26 690 euro...nebudem tu 100x opakovat čo v šetko má už v "základe" preto si treba rovnako nakonfigurovat "konkurenciu" a potom zu písat o premrštenej cene...rovnako u Mita...
tak som si to nakonfiguroval Golf Trendline 1.4 TSI/122 cv na 15 plecháčoch...17414 euro
Giulietta 1.4/120 cv Progresion 17 150 euro, navyše oproti rovnako vybavenému Golfu...systém Start-Stop, Q2 diferenciál, 16 palcové disky, systém D.N.A, VDC a Hill holder, vyhrievané spätné zrkadlá...tak je potom Alfa drahá??
Základný (ale dostatočne výkonný) motor, metalíza, alarm a niekoľko nepodstatných doplnkov, výbava progression = 21 000 eur. Táto cena je relatívne v poriadku. Ak skočím do výbavy Distinctive (ktorá mimo iné nepodstatné doplnky už obsahuje) + sport paket (vzhľadom k obsahu výborná cena), stále sa trafím do 22 000 eur. Do tejto chvíle OK. Ak ale prejdete do 170k verzie, okamžite atakujete 24 - 25 000 eur, čo už je dosť. V showroome za to kúpite model 159 s 200k TBi motorom. Trošku divné, nie? Ak si uvedomím aktuálne ceny 180k verzie Astry v podobnej výbave, Giulietta je už výrazne drahšia. Čo je ešte väčší problém, u predajcu AR nedostanete ani cent zľavu (osobná skúsenosť). Netvrdím, že je extrémne predražená, ale takúto cenovú aroganciu si AR aktuálne v nižšej strednej triede nemôže dovoliť a to mi verte, že y som Giuliettu bral všetkými desiatimi.
Zde není co řešit, my se nemáme na čem shodovat, to je jako bys tu tvrdil, že sluneční soustavu tvoří dvě slunce a že se neshodneme... Alfa Romeo je klasickou subprémiovou značkou. Měl bys vědět proč, a měl bys to také umět popsat. Jinak jsi tu za Švejka.
Premie možná byla, ale co má dneska? Dneska bohužel zůstal premiový jen ten název. Podle mě je maximálně na úrovni Volva a to beru něco jako stupínek mezi meinstreemem a Premií.
Alfa je prémie? Ty jsi spadl z višně, dej si mokrej hadr na hlavu - Alfa nebo i Lancie jsou asi takový prémie jako třeba Chrysler. Bóže, co se tady jeden nedočte....Mimochodem, Volvo taky není prémie. Na Fiat se už brousí sekera - jmenuje se Hyundai, KIA a k vlastně i francouzská konkurence, na kterou ti úžasní temperamentní Italové nemají ani náhodou. Tak se s tím už smiř, čím dřív to bude, tím dřív budeš klidnější a budeš se míň v noci odkopávat.
Když už, srovnávej s Volvem, Saabem, Subaru. Automobilky, které se pohybují mezi mainstreamem a prémií, ale ne na přímé spojnici těchto tříd, ale zároveň trochu vedle přičemž každá z nich používá trochu jiné prostředky. Alfa Čistá prémie ? Ale no tak.....
Neviem či zrovna Astra je vhodným príkladom..Giulietta je uplne inde podvozkovo či všeobecne technicky...má tá Astra Q2 diferenciál, D.N.A sytém, viacprvkovú hliníkovú platformu atd...?Nechcem to prirovnávat k BMW, lebo tu budú padat argumenty o tom, že Alfa si do dovoli nemôže, že BMW je prémia a podobne..ale porovnajme BMW1 a Giuliettu tam su tie rozdilei niekolkotisícov euro a kvalitatívne je Giulietta na rovnakej urovni a vzhladom na použité technologie aj dalej (turbomotory, multiair, Tbi...)
Páni, verte, alebo nie, ak sa začne AR reálne dariť, ja budem mať z Vás možno najväčšiu radosť. Táto automobilka si zaslúži návrat tam, kam vždy patrila, do automobilovej elity. Zatiaľ to tak bohužiaľ nevyzerá. Netvrdím, aby ceny umelo tlačila na dno, ale troška pokory by jej aktuálne nezaškodilo. Porovnaním základného motora a výbavy Progression u Giulietty voči konkurencii je Giulietta ďaleko pred nimi, to je nepopierateľné, bohužiaľ EU zákazník nižšej strednej triedy uteká za cenami "už od", kedy napr. pri Golfe dostane pracovný fúrik a nie plnohodnotné auto. Základ mal byť proste nižší a zvyšok nech si zákazník doplatí cez pakety a doplnky. Niekoľko krát tu už padlo slovo nemecká prémia, pričom mi naskakuje husia koža. Žiadna nemecká ani iná prémia, subprémia a hadrfakrprémia neexistuje. Existuje konzervatívnosť a honenie ega vlastníctvom modelov určitých značiek, ktoré majiteľa automaticky (väčšinou neadekvátne) posúvajú do "vyššej sociálnej triedy". O čo je preboha horšia napr.159, pred BMW3, AudiA4 a MB triedy C, alebo Passatom, ktorý sa sype ako 40 ročná Volga? O nič. 20 ročná slečinka s dvojnásobnými implantátmi, ktorá podľa spermií spozná polovicu sídliska a ktorej bod G masírujú 4 kruhy na kapote nevie o tom aute nič, možno ani netuší, že existuje benzín a nafta. S o tom vňčším obdivom sa pozerá na svojho pasáka, ktorý takúto mašinku práve doviezol z Nemecka, samozrejme čiernu a diesel s 300 000 km. Toto všetko je marketing a na tom musia v Alfe zapracovať.
Pánové, páteř prodejů tvoří buď fleety, nebo masivní prodej jednotlivcům...Nic z toho, naprosto nic italský Fiat neumí.
I kdyby Alfy byly nejlepší auta na světě, tak se nekupují. Ne kvůli tomu, že by byly neprodejné z technického hlediska, ale kvůli obchodní impotenci Italů. Italská auta nejsou moda z Milána, která se prodává sama!
Jestli VW něco umí, pak je to prodat i průměrné auta za nadprůměrnou cenu a jejich obchodní potenciál je o to úžasnější, když si uvědomíte jak vypadala na konci 80-tých let skladba modelů VW. Přesto jsou po 20-ti letech tam, kde by je tehdy při produkci jediného suverénního modelu (Golf) nikdo nečekal.
To je to, co AR chybí...a jestli brát postupný zánik, nebo s prominutím mátožné přešlapování u propasti nebo přerod ve fungující automobilku (Lambo, Bentley), pak beru to druhé.
Italum chybi jedina vec a to je marketing. Spatny marketing->spatne prodeje->redukce modelu->uz se vezou.
Pritom vsechny modely AR v soucasne dobe maji neco do sebe.
Osobne doufam, ze je Nemci casem koupi. I kdyby se z Alf staly prebouchane VW, znacka by zila dal. Dnes jsou to prekarosovane Fiaty, tak o co vlastne jde? VW auta aspon umi prodat (plati pro Evropu, treba v USA jsou podobne zoufali jako AR u nas).
Jo, jenom marketing? A co třeba servis? Měl jsem Alfu a mohu říct, že servis byl nejhorší, co jsem u svých čtyřech aut (všechny jsem si kupoval jako nový) zažil. Honda, Mazda super, Favouš kolem roku 1994 slušnej a Alfa? Hrůza! Dráždí mně dodens ty místní žvásty o vyjímečnosti Alfy, když jsem je poslouchal od měnících se vedoucích v servisu, kam jsem jezdil a kdy jimi omlouvali tu zpoždění při opravách, neprovedené úkony či dokonce sprostou zlodějinu. Tak to je. O marketing se Italové starají, ovšem jejich chvástání a nabubřelost už po letech nikoho za srdce nechytnou, ale o servis (třeba čekací doby na nhradní díly mi připomněly dobu socializmu, kdy otec chodil se zastavou a později škodovkou do servisů a neustále na něco čekal. Tak to je a ať se všichni ti vzývatelé italské "cesty" třeba pominou.Jinak stejnou zkušenost s tím samým servisem udělali tři mí známí - dva s Alfou a jeden s fiatem....takže jsme rozhodně nebyl vyjímka.
V době, kdy jsem měl Alfu, tak tady Lancie neměla zastoupení, protože podle jejich namyšleného názoru na "to" češi v té době neměli. Že se tady prodávaly skutečné prémie a dokonce i luxusní vozy (kolem roku 2002), to si ti joudové asi nedovedli představit. I to o lečems vypovídá.
Já bych to řekl jednoduše. Alfa Romeo (značka) neumí prodat Alfu Romeo (automobil). Buď je špatně produkt - automobil (to si tak uplně nemyslím) a nebo je špatný přístup značky k prodeji.
tento management který vždy vyhlásí něco a nedodrží to nebo udělá pravý opak jen potvrzuje, že již je nejspíš ruka v rukávě a těším se jak brzo na nás vykoukne nějaký šikmoočko nebo indián a prohlásí, že má 51% AR.
otázne je, čo sú oficiálne vyhlásenia predstaviteľov menežmentu a čo novinárske "kačice" a prekrúcačky vytrhnuté z kontextu..oficiálne tlačové informácie, ktoré vydal Fiat sedeli...
Taky mám takový pocit. Stejně halasně popírali u Forda prodeje Volva a Jaguáru a to v době, kdy už dávno vesele jednali. Fiat prostě není žádná světová automobilka, kapitálově je na tom špatně a prodávat bude, buď prodá, nebo krachne. Nakonec, v celý Itálii se vyrobí tak tak milion aut - to je průměr v Evropě, to vyrábí kde kdo, přes Španělsko, Belgii až k nám či na Slovensko. To není žádná velmoc a s takovým Fordem, Francouzi či Hyundaiem se hoši jižně spoza Alp prostě porovnávat nemůžou.
- plakátovci - jednoznačný prodělek - nutná frekventovanější výměna plakátů v návaznosti na častější obměnu modelů, s tím spojené další výdaje za lepidlo a hadry na stírání ejakulátu...
P.S. Zatím to vychází jednoznačně ve prospěch Volkswagenu. Nezbývá, než se rychle přerodit ze světa plakátů do světa reálného. Vždyť jen si představ tu základní Véčkovou markantu Alfy, postačí na příď jen dopolnit chromové Wéčko a další ikona je na světě.
U prvního bodu (k těm dalším bych se ne vždy názorově potkal) bych jen dodal...a drobné vlny propouštění. Jen le*** odborových známek by mohli snížit stav o 10% >:-[]
Aktuální dění ve Fiatu se dá přirovnat k období vlády Piecha v jiném koncernu. Stejně tak i nyní vypadají vizionářské kroky Marchionneho jako přespříliš rozmáchlé a hranice mezi úspěchem a krachem jsou poměrně blízko. Pokud se tomuto ambicioznímu podaří restrukturalizace a optimalizace výrobní infrastruktury v Itálii a odvážné kroky v USA prodej AR nebude zajisté na pořadu dne.
Pokud ale oba plány nevyjdou (a nutno napsat, že úspěch musí být souběžný), pak je zle a AR půjde z domu (pokud toho nebude víc). Záleží tedy, zda se podaří obdobný megaúspěch, nebo jeho plný protiklad.
Za megaúspěch však musíme považotvat to, kdyby se udržel Fiat a současně kdyby se Alfa dostala pod křídla Volkswagenu, neb to je vlastně ideální řešení jak pro Fiat tak pro Alfu. Volkswagen, ten už to zvládne. Levou zadní... ;-)
Já bych toho taliánskýho direttoreho nepodceňoval...jen aby jeho hra nepřipomínala knihu "Proti všem". ;-)
A co je zdravějšího pro trh a tedy pro nás obyčejný spotřebitele než fungující konkurenční prostředí. Nikdo nedokáže nastartovat trvale udržitelný vývoj jako výborná konkurence.
A já souhlasím s tím, že ty seš fakt nemocný. Je mi tě líto. Úpřímně. Být celý život takhle nedoceněn, to se na jednom fakt podepíše. Tak hodně štěstí a ať se ti aspoň něco splní...když už si obecně tady s těma "vizema" , které se nikdy nesplní(ly) dáš tolik práce a úsilí. A při tom taková blbost.
P.S. Kdyby už byl ten volkswagen aspoň největším na celém světě... a ono furt nic... a výsledky při tom nic moc )nebýt jakž takž rozumných prodejů joint-venture podníků v Číně.
Prominentni panacek muze prohlasovat to co chce. Nakonec o vsem rozhoduje dozorci rada. Kazdy vi, ze tak jak Chrysler mel jiz jednu nepodarenou fuzi s MB a Daimlerem co se rozpadlo jak domecek z karet.
Tak jako Seat ma cca. 5 let se dostat z cervenych cisel tak vse jen zalezi aby Fiat s Chryslerem utvoril konkurencni alianci/ fuzi ci jak se tomu rika, a od toho se bude odvijet vse ostatni.
Vsichni vedi, ze nikdo vseobecne neprodava sve znacky dokud neni uplne zoufalej jako Ford prodal Jaguar a Land Rover.
Nikde není psáno, že se "nějaký" produkt, nebo značka musí prodávat až ve stádiu zoufalství. Někde ta polívčička kolem AR musela vzniknout a určitě ne jen tak z plezíru.
Moc se historii hrabat nechci, ale nepamatuju si mnoho vyrobcu, ze by jakakoliv vetsi automobilka prodavala sebe ci jednu ze svojich znacek, protoze se ji dari, a je bez problemu v cernych cislech.
Toto je typ prumyslu, kdy prodavas celek ci cast protoze potrebujes penize.
AR nevypadá, že by byla bez problémů, nebo alespoň nějaký části fiatu, aby mě nějakej trouba nechytal za slovo. Taky se říká, že co se škádlívá... Ale jen čas ukáže, jestli AR vstupem na US trh nedopadne, jako třeba peugeot a pod...
Alfa ma dnes hodnotu len ako brand. Nevynika ani dizajnom, ani technikou (je to vzdy len Fiat), ani kvalitou (ukazte mi prieskum, kde su Fiaty a Alfy na poprednych miestach) a uz davno stratila sportove srdce, kedze co sa pouzitku z jazdy tyka patri k priemeru.
Pre Fiat ma cenu len ako meno - zatial.
Co sa dizajnovej vojny, ktoru viedol GTI proti zvysku Europy... Pani, za kvalitnym dizajnom sa dnes treba pozriet na korejske a japonske automobilky.
Reportáž je skvělá, ale o to je smutnější, kde AR je dneska. Podobných skvostů má celou řadu... třeba AR 1900, to bych si dal... Třeba se to s DSG vrátí...
Roztrasena ruka utiera studeny pot z cela, a nasledne stlaca klavesu CapsLock.
Oci naucenym sposobom hladaju niektore z pismen G,VW,A. Musia sa objavit v titulku prispevku za kazdu cenu. CapsLock im doda potrebny drajv
V podvedomi zacina rast pocit ukojenia....
Po okrasnej casti je potrebne este doplnit povinne rypnutie do niektorej z (ne)oblubenych znaciek.
Este rychlo zrevidovanie nech vzrusenie neochabne a zatial co jedna ruka sa uz nekontrolovatelne pohybuje, druha s poslednymi zvyskami sebaovladania klika na tlacitko "Odeslat prispevek"
Hotovo. Opat to bolo krasne. Majstrstyk
Muchy sa zacinaju zlietavat k novemu *
Roztrasena ruka utiera studeny pot z cela, a nasledne stlaca klavesu CapsLock.
Oci naucenym sposobom hladaju niektore z pismen G,VW,A. Musia sa objavit v titulku prispevku za kazdu cenu. CapsLock im doda potrebny drajv
V podvedomi zacina rast pocit ukojenia....
Po okrasnej casti je potrebne este doplnit povinne rypnutie do niektorej z (ne)oblubenych znaciek.
Este rychlo zrevidovanie nech vzrusenie neochabne a zatial co jedna ruka sa uz nekontrolovatelne pohybuje, druha s poslednymi zvyskami sebaovladania klika na tlacitko "Odeslat prispevek"
Hotovo. Opat to bolo krasne. Majstrstyk
Muchy sa zacinaju zlietavat k novemu hov....
Ja neviem, čo sa tu stále rieši. Fiatu sa darí, za rok 2010 je v pluse cez 600mio Eur, Alfa predala cez 110 000 ks (o 0,4% menej ako v roku 2009, pričom celkový EU trh klesol až o 5%).