Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Citroën C4 1,6 VTi – Francouz z Mülhausenu

38 komentářů

Avatar - sgt
sgt
Tak zdá sa, že nová C4 vykročila tou správnou nohou 😉
Designom a interiérom inšpirovaná C5, ale s mnohými vylepšeniami (odkladacie priestory, šikovné sledovanie mrtvého uhla...)
Škoda len tej prevodovky, hlavne absencia 6-rýchlostného manuálu pri benzínových motorizáciách a plnohodnotnom automate (ten ale určite príde čo nevidieť)
Držím palce nech sa jej aspoň tak darí ako minulej generácii ikeď podľa mňa bude úspešnejšia! :yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) Velmi mi připomíná Cerato.
2) Z vozu na mě kouká cedulka s nápisem - šetřím, kde se dá
Nelakovaný prostor rezervy, alespoň na první pohled velmi nízká antikorozní ochrana spodku vozidla, těsnění na dveřích snad bude alespoň dvojité i když tady příliš vidět není
3) Naproti tomu rádoby "prémiový" interiér. Ale - opěrka nohy řidiče pouze s kobercem (to bude krása po 100 tis. km)
Prostě kam oko dohlédne - tváří se jako něco víc. Kam oko běžného zákazníka nespočine, tam na mě dýchá šetření.
Mimochodem nedělený sedák zadního sedadla u vozu za cca 400 tis.? A to jsem si dovolil kritizovat Octavii 2 za absenci tónovaných skel >😁
Avatar - ryman
ryman
octavia má snad vzadu dělený SEDÁK (ne opěradlo!)? >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak teď jsi mě celkem dostal, jistý si opravdu nejsem, ale od verze Ambiente je dělené opěradlo a pokud je dělené opěradlo, je dělený i sedák. Tak tomu alespoň vždy bylo a abych pravdu řekl, ani mě nenapadlo to nějak zkoumat.
albert10
Dvojka má, opěradlo bez vyklopení sedáku tam ani sklopit nejde. V nové oktávii nevím, ale pochybuju, že se na tom něco změnilo.
Baron
A k cemu by ti byl deleny sedak, kdyz se neda vyklapet? >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Znáš to, ten pocit, ten pocit, ten je k nenahrazení >😁
Gangrel
AD 1)
Cerato od KIA... ani omylem kamarade, ani z venku, ani zevnitr ani nijak jinak... 😄
Vim o cem mluvim... ver mi 😉

AD zbytek... neuverim, dokud si ho neprojedu a neprohlednu... soudit z fotek je dosti odvazne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kolem zadních oken prostě vidím Cerato jak vyšité.
Zbytek jsou opravdu jen první dojmy z fotek. Ale třeba opěrka nohy je jasná věc už nyní, že tam prostě nic než koberec není. Stejně tak nelakování v místě rezervy. Srovnej, jak vypadá takové místo v Octavii. Neříkám, že to má mít vliv na životnost či spolehlivost. Dům s neomítnutým sklepem taky nespadne dřív než když ten sklep omítnu. Ale i tak to o něčem svědčí.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Už po dlouhá léta je pro Citroen typická kvalitní antikorozní ochrana stejně jako třeba pro Octavii pomalu již typické zrezlé páté dveře. Tolik ke srovnání.

Pokud se podíváš na ten "nelakovaný" plech, tak to není holý plech, ale na levo jde krásně vidět tlustá vrsta tmelu, který fr. auta v těchto místech mívají často..

Ad místo pro L nohu. Jo, to je docela jasně vidět. Škoda, ale třeba z vlastní zkušenosti vím, že v tom místě mívám nohu sporadicky, to však ale neomlouvá.
Gangrel
Dohadovat se s tebou nechci - kazdy ma jine "oci", ale Cerato stale vlastnim (a navic jsem obdivovatel nove C4) a kdyz se podivam na fotky, tak jedine, co je podobne je max. ten prolis tahnouci se v urovni klik, ktery navic u C4 prechazi plynule do svetla, kdezto u Cerata konci pred. C4 je boubelka s protazenym zadkem, Cerato je strmejsi a tak bych mohl pokracovat dal...
Tohle jsou proste po designove strance nesrovnatelna auta... :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Taky se nechci dohadovat, ale Cerato v tom vidím >😒]
Teď vážně - respekt. Prostě máme asi jiné oči. Nebo naživo vypadá C4 dost jinak.
Avatar - sgt
sgt
"alespoň na první pohled velmi nízká antikorozní ochrana spodku vozidla..."
Tak takých odborníkov, čo poznajú kvalitnú antikoróznu úpravu podľa fotiek nepoznám >😁
Zato poznám citroeny a ver mi, že slovo korózia v spojení s karosériou tu neexistuje, a to platí aj pre autá staré aj viac ako 10 rokov 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Psal jsem snad na první pohled. Z fotek můžu napsat jen to, jak na mě vůz působí. Ne jaký je ve skutečnosti. A to jsem udělal :-!
kornel
..zrychlovat s atmosferickou 1.6 na 5 prev. stupni pri otackach len tesne nad 1000ot/min, moze robit len totalny magor, aj ked chapem, ze toto je test a autor testu to na svojom aute urcite nerobi, aj ked mozno ma preplnovaneho ropaka a tam su otacky pri rozbehu pod 1500 castym javom. Ale na veci to nic nemeni a je to sialenstvo pre atmo maloobjemovy benzinovy motor.
Avatar - gld
gld
niektoré benzínové motory zvládajú nízke otáčky lepšie ako iné..

A dúfam, že to bolo myslené ako zrýchľovanie trebárs z 50 na 60, nie z 50 na 90 😉
kornel
to je absolutne jedno na aku rychlost je to zrychlovanie pretoze tak ci tak vychadzas z toho isteho stavu resp. tych istych otacok a musis prekonat ten isty deficit krutiaceho momentu v tak pre atmo benzin brutalne nizkych otackach..mal som v rukach mnohe atmosfericke benzinove motory ako aj preplnovane a zo skusenosti viem, ze trapit maloobjemovu benzinovu atmosferu na 5 pr. stupni tesne nad 1000 otacok (vyraz TESNE si vysvetlujem ze to bolo cca 1100 az 1200 ot/min) a z takehoto stavu akcelerovat ci uz na 60 alebo na 90 km/h je chore a za tym si stojim 😉
P.S nehovoriac o tom, ako sa pri takychto nizkych otackach resp. podtacani zasiera spalovaci priestor cez EGR ventil.
Avatar - gld
gld
A ja ti naopak z vlastnej skúsenosti vravím, že niektoré benzíny (najmä dvojventily) dokážu ťahať aj od takmer voľnobežných otáčok.

Správny vodič vycíti, kedy sa auto trápi, nedá sa to zosumarizovať tvrdením: "od 1500 nižšie to nejde"
kornel
Tu sa nejedna o 8 ventilovy motor, a to ze to niektorym maloobjemovym atmo benzinom ako tak dokaze potiahnut aj od velmi nizkych otacok neznamena, ze je to pre ten motor vhodne a uz vobec nie idealne. Nic nenamietam pri dnesnych modernych motoroch ist po rovine ustalenou rychlostou pri dajme tomu 1500 otackach a jemne z toho aj zrychlovat ale 1100-1200 otacok je malo ci sa to niekomu paci alebo nie..A spomenul som mimo to zasieranie spalovacieho priestoru cez EGR ventil ked nieje pod plynom viac ako cca 50-60 percent krutiaceho momentu a to v takychto otackach teda rozhodne nieje.
Avatar - gld
gld
1100-1200 je naozaj dosť málo, ale verím, že v redakcii auto.cz pracujú skúsení vodiči ktorým už nejaké to auto rukami prešlo...navyše, ja s motorom 1.6 vti nemám skúsenosť, môžeš ty povedať opak?

egr ventil je blbosť tak či tak, ľudia čo chcú mať pokoj ho zaslepia :-!
kornel
Kolega v praci ma tento motor a obcas s nim jazdim ako spolujazdec..je sice pravda ze tento motor ma pomerne solidnu schopnost potiahnut aj z nizsich otacok, ale nikdy som nezaznamenal aby kolega akceleroval z nizssich ako cca 1600-1700 ot, jedine ustalenou rychlostou v takychto otackach, pri potrebe akceleracie podradzuje ak je to nizsie nez tych spomenutych 1600-1700. Nevravim ze by mu to z nizsich nepotiahlo ale ja to povazujem za nevhodne a on ma zrejme rovnaky nazor.
Inac mam aj kolegu ktory ma FIAT Linea atmo. benzin 1.4 a ten bezne jazdi po meste pri 1200 ot./min a z tohto pasma sa aj rozbieha a ten motor doslova place, take detonacie a vibracie ktore citit je masaker a to "odbornici" tvrdia, ze knock senzor zabezpeci vhodnost nizkych otacok aj z tohto hladiska.
lulinak
at je to jak je, pro benzinovy motor bez turba s objemem do 2,0 je pro me osobne minimalni hranice otacek 2000, trapit to niz je kravina, at na to ma dvacet radobyodborniku jakejkoliv argument, na motorce (dvouvalcovy litr) to pod 4500 otacek nepoustim taky, ta potencialni pidiuspora na benzinu ani v nejmensim nenahradi to upeni motoru ktery bych musel poslouchat, ale at si ostatni jezdej s atmosferickym benzinem klidne na 1100 otacek a hledaj pro to duvody, stejny je to s kuraky, ty taky vzdycky najdou sto duvodu proc ten smrad dal dobrovolne poustet do plic, je to jen jejich boj.....
kornel
ako pises, niektorym to jednoducho nevysvetlis a kvoli minimalnej uspore na palive (co je tiez diskutabilne) budu drancovat motor hlbokym podtacanim..A pre maloobjemovy benzin bez preplnovania su otacky pod 1500 hlbokym podtacanim!
P.S a po cloveku co takto jazdil a pouzival auto si ho potom kupit...Dakujem pekne.
Avatar - gld
gld
Tak potom nevieš jazdiť kamarát, otáčky od 1500 do 2000 sú úplne zvládnuteľné pre drvivú väčšinu benzínových motorov. Ako som už napísal, nie je to univerzálne pravidlo. Hore kopcom a nezohriaty motor môže byť aj 2000 otáčok málo, a naopak dole miernym klesaním pri ustálenej jazde nespravíš chybu ani so zaradenou päťkou po meste. Treba to najmä cítiť, ak motor protestuje tak ho netrápim a podradím.

btw, príklad s motorkou je mimo mísu až to bolí..aj na kuchynskom mixéri netočím pod 20 000 otáčok :-!
Avatar - miromen
miromen
Panečku ta sedla. :yes:
kornel
spravne je, ked motor ani nezacne protestovat..ale to je o prioritach a pristupe.
To sa ani nevyjadrujem o japonskych benzinovych motoroch (Mazda, Honda, Mitsu..) pri tychto ist pod 2000 otacok je jednak ignoranstvo a lahostajnost k motoru a jednak hlupost, pretoze tieto su zname tym ,ze aj pri 2000 ot. netahaju a naopak zivot sa v nich vyrazne prebudza od cca 3000-3500ot.
Ferencár
Já mám Mazdu 323F bg (mrkačku) 1.6 16V a většinou jezdím zhruba od 2000 do 3000 otáček. Ale i pokud se dostanu zhruba na 1500 otáček, tak auto zrychluje krásně - naprosto bez trhání, škubání, apod. - pohodička. Jakmile jsem však v oblasti +- 1200-1300 otáček, tak už sebou začne škubat - nejde takhle prostě jezdit.
kornel
mali sme v rodine 4 japonske auta benzinove atmosfery od obsahu 1.4 do 2.0 litra vsetko Mazda a Nissan a poznam velmi dobre charakteristiky japonskych benzinovych motorov a vravim, ze tieto agregaty na to aby solidne tahali potrebuju aspon 3000 otacok (vravim o solidnom tahu, nie to ze sa to auto dokaze šneko tempom rozbehnut aj z 1500 otacok) samozrejme kazdy motor dokaze rozbehnut auto od mimimalnych otacok ale to neznamena ze je to pre tieto motory (najma benzinove nepreplnovane maloobjemove) idealne a ako som spomenul nehovoriac o japonskych benzinakoch. Istu malu vynimku som pozoroval jedine u Nissan Almera N16 1.8 litra 85kw..tento motor bola zvlastna vynimka, mal maximum krutiaceho momentu uz pri 2700 otackach a uz od 2000 otacok mal cca 85-90 percent krutaku a to bolo samozrejme aj citit ze nemal problem ani s otackami okolo 1500ot/min a v pohode z tohto pasma zrychloval ale to sa o ostatnych japoncoch ktore sme v rodine mali a este stale mame neda povedat.
radebajk
nevim, ale typicka charakteristika japonskeho motoru je, ze se musi honit do otacek, abys vyuzil jeho potencial, tak proc tolik udivu. v C4 mas v podstate nemce, tyto motory ma i Mini. Jen se musim smat bodovemu hodnoceni prave teto 1.6 s nedavno testovanou 1.6 MPi v Octavii Tour! usmevne! mimo jine, kdy jsou motory hodnoceny temer totozne, zprevodovani C4 za 8, OII tour za 9....motor, ktery toci pri tachometrovych 130 kmh 4200 ! boze...ale zvykl jsem si brat tyto recenzenty s odstupem a objektivitu lze soudit az po precteni testu na jinych webech. Koncern "lidovych vozu" je mocny na vsech frontach. K samotne C4, exterier,predevsim cumak slusna designerska prace, zadek trochu fadni (u C3 se mi libi vic), interier velmi utulny, jen snad mala vytka k digitalizaci otackomeru, mohla byt klasicka rucka se stupnici, ale budiz. skoda, ze neni 6 kvalt s propracovanou prevodovkou jako u thpecka (ktery nevim proc nemaj v nabidce), snad kluci od galskeho kohouta pilne pracuji a casem se dockame i u teto motorizace s 6ti kvaltem. K jiz probranemu tematu o setreni, setri vsichni, i ti opevovani....stacilo mi videt rozdily v modelovych radach Skody OII 2010/2011 (z poloautomat. klimy na manual, kryt motoru ze spod z oceli na termoplast atd.) a uz se suska, ze v modelove rade 2012 prijde OII 1.2 tsi o zvukovou izolaci na viku motoru. a u vsech znacek je to totozny.
GT'aime
Tieto 1.6 benziny nemaju EGR
kornel
aspon nieco pozitivne pre notorickych podtacacov tychto motorov >😁
bedi
...dnes som stravil zopar km za volantom novej C4, 1.6 VTi a pripajam prve dojmy😒br /> klady😒br /> - pohodlie, velmi pohodlne sedadla, prijemne materialy
- vnutorny priestor a velkost kufra plne zodpoveda svojej triede, ziadne stiesnenie
- podareny dizajn ako auta, tak interieru
- zvuk zatvarania dveri, vypracovanie niektorych detailov
zapory😒br /> - makky podvozok zabezpecuje pohodovu a prijemnu jazdu, ale trocha rychlosti, vyhybaci manever ale rychlejsia zakruta a je "na dne" svojich moznosti
- radenie rychlosti je nepresne, krajne polohy velmi daleko...
- prekvapivo slabe odhlucnenie interieru, motor dost pocut aj na volnobehu,
- na 120 koni podpriemerna dynamika, keby neviem, co je pod kapotou, tipol by som dakych 95 koni...
Celkovo take pohodove auto s patricnou davkou komfortu ale s komotnym jazdnym prejavom. Ale podla predajcu na "sportovost" sa bude hrat DS 4, niekedy v juni by mala byt na trhu, uvidime...
P.
Avatar - iudex
iudex
No tak čakal som nejaké zlepšenie v jazde, napr. keď vidím medzigeneračné rozdiely Meganu, ktorý pritvrdil a nadobudol na istote. Takže C4 zostáva jazdne Francúzom so všetkým. Škoda, opticky to vyzeralo byť výborné auto a staticky, ako píšeš, iste aj je.
Prekvapuje ma Tvoje hodnotenie 1,6 VTi. Ja som jazdil s menším VTi (1,4) v o tiredu menšej C3 a bol som nadšený z motora (výkon, ochota zrýchľovať, kultivovanosť).
Dixik2
Moje dojmy po testovac jízdě😒br />
Předváděcí vůz C4 1.6 VTi 88 KW Tendance.Znalosti prodejce dobré,o autě také.Prolezl jsem skladovou Exclusive,Kvalita materiálů velmi dobrá,zavírání dveří také.Sleva mimo ceník žádná.

K autu.Motor kolem 90-96 zase tak hlučný není.Zkoušeno na trase rovinka zatáčka,kopec,zatáčka.Brzdy mají dobrý nástup,nejsou tak ostré,ale s příjemným nástupcem.Filtrace nerovností dobrá.Rychlejší průjezdy zatáček taky velmi dobré,na vlečnou zadní nápravu to řeže dobře zatáčky,takže spokojenost.Topení má účinnost dobrou,do 5 minut teplo v interiéru.Sedadla jsou dobrá,v zatáčkách jsem nelítal,drží dobře a to jsem ty zatáčky projížděl docela rychle s mírným přibržděním.Posilovač také velmi dobrý,připomínal mi ten ve fabii.Řazení není špatné,ty rychlosti tam šli snadno.Mohu doporučit,velmi příjemné auto.Musím francouze pochválit,jak za zpracování,tak jízdní vlastnosti.
V nové C4 je nabízen motor 1,4 VTi 70 kW 95 k, ale Citroen nezveřejnil všechny jeho technické specifikace (spotřeba, zrychlení atd.). Nevíte někdo co je to za motor a proč to není zveřejněno. Je to nějaký nový nebo renovovaný motor, používají ho i jiné značky. Uvažuji o koupi C4 s tímto motorem, ale kvůli tomuto váhám. Údajně je to motor BMW.
Dnes jsme objížděli autosalóny a vybírali auto pro tchána. Kde jsme skončili? No jasně, přesně tenhle vůz. Projeto, jen samá pozitiva, parádní vozítko za ty peníze. Tedy C4 1.6 / 120k, střední výbava + paket city + paket komfort + metalíza + povinná výbava a koberečky - sleva 25.000 = 360.000 za parádní auto, skladovka, za pár dní je doma! Supr kára. Závidím mu (tchánovi) 😉
Afghánec
Tak jsem si ho ve středu dovezl, ten samý motor a výbava jako u testovaného. Zatím naprostá spokojenost. Jedovatý brzdy, maximálně tichý (do 130 😄 ) a pohodlný, jediný co je slabší je řazení. I žena ve fábii ho má přesnější... aspoň že dráhy nejsou dlouhý.