Je to nádhera, naprosto dotažený design. Jen je mi trochu líto féro fanatiků, přišli o možnost pohrdavého odfrkávání nad čtyřkolkou u býčí konkurence. ;-)
Přesně tak, ovšem jak vidíš i podle reakce wolffa, tak 4x4 bude u Ferrrari, něco naprosto jiného/převratného, než u nějakého Lamba apod., navíc pohotově zapomněl(i), že by někdy něco podobného o konkurenci Ferrari někdo z nich napsal... >:-[]
Ty ses nám v tom nějak ztratil... Když pominu tvoji připomínku (bez předmětnou na jiném místě zde), pak opravdu nechápu.
Pokud by si kdy četl cokoliv o prohlášeních Ferrari v minulosti k pohonu 4X4, tak vždy se komentáře týkaly neopodstatněného navýšení hmotnosti. Uznávám, Ferrari není koncern, tak se v tom pravděpodobně neorientuješ.
A já předpokládám (nemám však relevantní podklady, ale i z tohoto článku to vyznívá), že Ferrari má řešení pohonu 4x4 o 50% lehčí než je např. v Bugatti a nebo v tom Lambu, tedy nasadili ho až po tom co se jim největší problém (tedy hmotnost) podařilo vyřešit.
PROČ máš proboha potřebu ze sebe dělat hlupáka a ještě si tam nabíhat ... nechápu.
P.S. Jediné yvsvtlení yb bylo, že by si snad za koankurenci považoval pro Ferrari Octavii s Haldexem a ne to lambo. Ale u tebe by mě to nepřekvapilo.
Proč mě nepřekvapuje, že opět nemáš ty relevantní podklady a vůbec ti to nepřekáží dělat tu jasné závěry. Fakt, že by mělo Ferrari 4x4 s poloviční hmtností proti srovnatelným modelům Lamba (Bugatti sem raději netahej, to je trochu jiná písnička), při srovnatelných! schopnostech těchto 4x4, je prostě velmi nepravděpodobný, a kdyby tomu tak bylo, nemusí to marketing "obcházet" slovem "konvenční" 4x4 a mohli by napsat třeba proti (přímé) konkurenci.
Ale jinak sem píšu už po třetí, že pokud by se to Ferrari podařilo, bylo by to skoro na "Nobelovku"...
Ty se tomu zatím směješ, ale ono je dost pravděpodobné, že ta 4x4 bude převratná a jiná. Možná totiž bude řešená elektricky - viz patent, experimenty s elektrickým pohonem, nízká spotřeba tohoto auta a k tomu všemu prohlášení Ferrari, že "hybridy zachrání V12"
Píše se akorát, že je "o 50% lehčí než konvenční řešení 4x4". Co je konvenční řešení? Hezké číslo, ale absolutně nicneříkající. A elektrika s nižší hmotností mi taky moc nepasuje dohromady. Ale rád se nechám překvapit:-)
Já se směju hlavně wolffovi a té marketingově neurčité hmotnosti konvenčnímho 4x4, pokud ovšem bude mít poloviční hmotnost jako 4x4 v Lambu, pak je to na "Nobelovku", viz i P.S. v mém příspěvku z 15:20... ;-)
Tak Ferrari toho na první balíček informací odhalilo docela dost. Počkáme si v čem je ta finta, já větřím elektriku nebo nějaké skutečně lightweight řešení. Půjde hlavně o spotřebu.
Nezapomeň, že toto nemá s Fiatem společného vůbec nic. U tohoto modelu sice jde o cenu - ale o to, aby byla co nejvyšší, takže na vývoji se rozhodně nešetří. Tomu potenciálu z koncernu VW může konkurovat leda tak Bugatti, nanejvýš ještě nástupce Murcielaga.
Přesně tak, srovnání hmotností 4x4 beru třeba právě s Aventadorem, pokud bude 4x4 ve Ferrari vážit jen polovinu, při jeho obdobných schopnostech, bude to svým způsobem revoluce, což ale považuju za nepravděpodobné, nic víc, nic míň..., to že členové olivafunklubu to slaví už teď, mě nepřekvapuje... :-)
Konvenčního tím myslím běžného. Jestli cheš, tak Ti přeložím: Tím mysleli, že jejich řešení bude o 50% lehčí, než 4x4 u jiných konkurentů(Lamborghini..)
Na tvůj zasvěceně objektivní překlad tu celou dobu čekám. Zřejmě jsi studoval "jazykovku" s Wolffem, který už to tu "přeložil" včera a taky bez relevantních podkladů...
Za tuhle karoserii dávám Ferrari :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:;-) Auto je nádherný a pokud se nepletu, je to první italský shooting brake od ukončení Bety HPE (když nepočítám zakázkový karoserie). Bylo by fajn, kdyby Fiat přišel i s nějakym lidovějšim shooting brakem a je jedno, jestli pod značkou Lancia, Fiat nebo Alfa Romeo... tenhle typ karoserie prostě zbožňuju! :yes:
..a bydlíme v Liberci ;-)
dovolím si vzkaz nejen do redakce - tato karoserie se správněji nazývá "SHOOTING BREAK" - viz [odkaz]
také jsem čekal aspoň pietní vzpomínku na jiné FF - tedy Jensen Interceptor Fergusson Formula
jinak ode mě :yes:
...teď ještě SUV, turbodiesel a můžou si s Porsche podat ruku :o( Nebo co takhle čtyřdveřový sedan (koncept Pinin nepočítám) a MPV? Co vy na to, kluci maranellští? Ach jo, při vzpomínce na 250 TR se mi chce brečet.
No za prvé
Nikdo se, myslím tady takhle o 4x4 ve vztahu k Ferrari nevyjadřoval. Myslím, že maximálně tady byla diskuze na téma, že Ferrari je své právě takové jaké je a jede výborně i s jednou poháněnou nápravou, což asi nezpochybní sebevětší klaun. Tedy ani ty ne.
Za druhé.
Nicméně, vzhledem k tomu, žes nevzdělaný a pravděpodobně i méně chápavý, tak se pokusím sem nahodit odpověd, proč možná právě teď (teprve) přišlo Ferrari s pohonem 4 kol.
Tu odpověď najdeš zde, cituji:
Pohon všech kol zajišťuje patentovaný systém 4RM, o 50 % lehčí než konvenční řešení 4x4.
Zrovna od tebe jsem ani jinou odpověď nečekal, ale bylo jasné, že se ozveš mezi prvními... Největší a nejaktivnější klaun seš tady ty, v tom ti tu nemůže nikdo konkurovat, ty náš vzdělaný wolffe... >:-[]
Sleepere, zrovna od tebe mě tvoje podobný názory na SUV a podobný spekulace udivujou. Sám asi žiješ "autama", nebo kolem nich a pořád je to hlavně business a vývoj prostě nezastavíš a z nostalgie evidentně žádná automobilka nepřežije. Svýho času taky lidi mysleli, že bude svět jezdit jenom na koních a nic jinýho nepřipadalo v úvahu a dneska má kdejakej majitel papundeklovýho baráku za 2.5 mega v garáži raketoplán, víš? ;-)
Jenže Ferrari se daří po finanční stránce dobře, takže podobná auta podle mě nemá zapotřebí, na rozdíl třeba kdysi od Porsche. Je to čistě jen její snaha o další navýšení zisku mírně proti dosavadnímu směřování značky. Ne vždy se to musí vyplatit.
No, já si bez urážky na můj názor/reakci počkám na Sleepera...
Ale i tak si myslím, že je to pořád koncernová záležitost Fiatu, takže jak se lejou prachy sem a tam, je věc záhadná, nebo ne/jasná. Asi těžko dneska někdo rozklíčuje, jestli je třeba (a to pro ty jednodušší wolffy zdůrazňuji slovo "třeba") Lancie na světě díky Ferdům.
Navtechu, asi nevíš, že mluvíš s totálním magorem, který navštíví regionální výstavu aut a nejvííc času stráví u prodejce Lady, aby si nafotil poslední model Nivy.... :-) A to opravdu NENÍ SUV, i když se nám o tom někteří kolegové z jiných médií snaží přesvědčit. Na SUV mám svůj názor, který jsem mnohokrát prezentoval, byť většinou na Facebooku.
Tohle byl jeden z nejlogičtějších kroků makarónního krále. To není pláč, to je vztek malého děcka, kterému někdo řekl, že měsíc nevrhá odraz světla slunce stále stejně.
Geniální design, podpořený skvělou technikou a vůbec poprvý možnost mazat s eFkem téměř kdykoliv kamkoliv. Není o čem...mám konečně kombíka jakýho jsem chtěl. ;-)
Myslím, že Marchionne s tím nemá nic společného. Ferrari vede pevnou rukou Luca di Montezemolo a jediný, kdo by mu do toho mohl aspoň teoreticky kecat je ten Elkann
Ač shooting-brake karoserie miluji, tak tohle prosim ne.
Subjektivne se mi to auto zda vylozene osklive, obzvlast pohled zepredu je chutovka. O ctyrmistnosti pochybuju, ze si dozadu sedne nekdo mimo malych deti vidim nerealne(uz vzhledem k sirce zadnich kol).
Technicky je FF dokonale, ted jen prosim Pininfarinu o novou karoserii.
OT: Schvalne, jestli udelaji hrbace i z Quattroporte.
K OT: Už se stalo, jen to není přímo od Maserati:
[odkaz]
[odkaz]
Náhodou jsem to viděl naživo a vypadá to velmi dobře. Mít v garáži vlastní QP, docela bych o přestavbě uvažoval.
JJ, vim o nem, bohuzel jsem ho nikdy nazivo nevidel. Zcela nepokryte Ti zavidim.
Tohle je nadherne auto, udelali ho s citem a nebojim se rict, ze se da postavit na roven sedanu.
Pokud by Quattroporte ?Fastback? vypadalo podobne, nezlobil bych se. Pokud by vsak k nemu prilepili batoh ve stylu Panamery a soucasne zarizli sedan, dalsi ikona by zmizela.
musim sa pripojit, tiez sa mi to nepaci..bocny pohlad ako zpred 20 rokov, predok je miesanina 458 so zvyskom portfolia a akosi to do seba nepasuje... 8-s
Milionar je clovek, ktery kdyz v krbu spali milion, muze rict: "No jo, stane se, zivot jde dal". :-)
JInak je to jak pises, milionar ma cisty financni majetek ve vysi minimalne milionu USD.
napriklad 612 je obrovske coupé a velmi dobre vyzera, trocha sa obavam ako bude vyzerat FF nazivo. ci nebude na shooting brake az prilis velke... treba vidiet nazi(tajne verim ze bude neskutocne krasne)
Nová Ferrari se mi vůbec nelíbí .... Italia vypadá zepředu příšerně a tohle auto jak "masovka".
Ani silný motor to nezachrání ..... Snad se jednoho krásného dne vrátí klasická nádherná Ferrari jako 348, 355 nebo F430 Spider (z těch novějších). Design aut poslední doby mi připadá jako děs a běs .... přijde mi, že lidem se líbí všechno, co jim kdo naservíruje, hlavně, když to má koníka na karoserii....
Tak a je to tady. Konečně máš důvod proč si nekoupit Ferrari...
Za sebe zvedám jak všechny palce tak zejména své mužství, erektuju ho až nekam k nebeským eurodrzčím výšinám.
Techniku nehodnotím, na to tu máme jiné diskuzní kádry, co však považuji za živou vodu, to je typ karoserie, a to je dokonalá společenská trefa, vždyť i v 599 sis musel už pomalu připadat jak malý dítě, co si koupilo jen rychlou hračku. Konečně začínají mit tedy i auta od Ferrari ten správnej spodní proud, bravo.
No a proč ta zřetelná adorace karoserie, no přece proto, že tohle Ferrari otevírá estetická stavidla do nižších pater. Jakkoli se ROCCO od Volkswagenu či C30 od Volva jemně třou o styl karoserií "shooting brake" (nechytej mě za péro) pak znovuzrození karosářské legendy potřebovalo ten potřebnej kopanec. Doufám tu sílu úderu cítíš.
P.S. Tak co ten pohon? Vadí ti to? Mně ne, a to nikoliv z důvodů, že tohle Ferrari asi nikdy vlastnit nebudu...
Určitě souhlas, jen nevím co myslíš tím pouhým jemným třením o styl karoserie "shooting brake" u současného rocca a C30? Já je spíš považuju za docela typické zástupce této karosářské variace, aspoň ze současné produkce rozhodně...
No jde o to, že klasická konfigurace vychází vlastně z kombíku, jemuž se odeberou zadní boční dveře, tedy jakýsi dvoudveřový kombík, ROCCO a C30 jsou přeci jenom menší auta. Musel jsem se diskuzně sichrovat, aby mě tu nějaký klasik nesejmul kozlicí... :-)
Jo, s tím se dá souhlasit, v souvislosti s touto karoserií často hovoří i o jakémsi "kříženci" mezi kupé a kombíkem... a ano, rocco a C30 je menší/kompaktní shooting brake, podobně jako bylo třeba Z3 coupé.
Odkedy je široko alebo c 30 shooting brake? To je už značné deformovanie pojmu. Rocco je pseudo coupé (rozplacnutý 3 dverový hatch) a c30 je 3-dverový hatch s divnými 3. dverami :-O
Predchádzajúce roccá aj staršie volvá možno boli shooting breaky ale nové rocco ani c30 mi tam vôbec nepasujú. Sú to 3 dverové hatche..(keď sa teda nehráme na kategóriu akože-coupé, "falošné coupé" alebo "marketingové coupé")
Proč ti tam pasuje třeba ta 480ka a C30 už ne?
Scirocco I a II je obvykle řazeno mezi 3dv. sportkupé, současná III. generace mezi shooting brake.
Samozřejmě, že třeba do velkém techničáku se karoserie shooting brake nepíše, takže je tam buď 3dv. hb, nebo kupé. U nás se třeba u současného rocca uvádí (v techničáku) karoserie kupé...
Pokud se může kategorie shooting brake dělit na (spíš větší) combi-coupé a (spíš menší) hatch-kupé (vše výhradně třídveřové) pak rocco III je právě hatch-kupé, podobně jako to C30, nebo třídv. 1er.
Čistý hb to není, na hb je moc nízký/rozpláclý, má uspořádání 2+2 a bezrámová skla dveří..., navíc čistý třídveřový HB od VW je Golf, ze kterého rocco technicky vychází...
Rocco má celkově k ShBr. blíž, než třeba 3dv. 1er, která se mezi ně také řadí...
Fastback je karoserie charakteristická především splývavou linní střechy směrem k zadní části vozu. Můžou být dvou (Porsche 356) i čtyřdveřové (Tatraplan) a vlastně i ty dnešní tzv. čtyřdveřové kupé jsou jen čtyřdveřové fastbacky...
V případě hb/lb apod. může být Fastback i 3/5 dv.
Zepředu - poměrně dobrý. Zezadu - dost dobrý. Z boku - proboha! Někdo mu ukrad zadek! Volejte carabinieri! (omlouvám se uživateli s velice podobnou přezdívkou).
Ale ok. S hodnocením designu hlavně přídě bych počkal na živé setkání. Jednou jsem fotil Californii na výstavě. Do té doby jsem ji viděl jen na fotkách a vůbec se mi zepředu nelíbila, ale když jsem ji viděl naživo, tak ta perspektiva a přirozený 3D pohled udělají své a uvědomil jsem si, že jsem jí trochu křivdil. To samé zepředu očekávám u FF. Ovšem z profilu - sebelepší 3D nespraví ten chybějící zadek! 8-s
Renesance karoserie shooting brake je tu. Vsázím se o tohle Ferrari od Buraga, že do pěti let přijde německá prémie s něčím podobným. V tom autě je všechno - sport, říz, zběsilot, lehkost, agresivita, elegance - a všechno je to dávkováno tak, že pro výsledný koktejl existuje ve všech jazycích světa jen jedno slovo - Ferrari. :yes:
Německá prémie přišla s concepty a studiemi na sériový ShBr už minimálně před pěti lety, takže nevím k čemu by potřebovala dalších pět let, nehledě na concept MB, jehož výroba už je pomalu na "spadnutí"? U větších prémiových aut je v tomto ohledu limitující chybějící zadní pár dveří, proto ty "čtyřdveřová kupé" a ShBr od MB.
[odkaz]
[odkaz]
A možná se taky loni v Ženevě zalíbil Ferrari tenhle "milánský Bentley":
[odkaz]
Koncepty tu vždy byly a vždy budou, jsou tu od toho, aby nacházely hranice možného. Ale jistě sám chápeš rozdíl mezi designovým cvičením a obrozením legendy v podobě seriového modelu (nota bene patřícího do páteřového portfolia značky).
Chci tím říct - Shooting Brake ve 21. století je extrémně náročné zadání a chce to nejen výjimečné tvůrčí nasazení, ale taky výjimečnou image, aby se mohlo tohle stavidlo znovu otevřít.
Bentley není folklór, většina lidí ani neví, že něco jako Bentley existuje. Totéž Maybach. Rolls Royce je zase zcela jinde - všichni vědí, že vrchol ve světě limuzín umí Rolls - ale touží někdo po limuzíně? Podle mého skromného názoru je jen několik málo značek, které mohly přijít s pravověrnou kastlí Shooting Brake se vším, co k tomu patří, v rámci svého kmenového portfolia modelů (a ještě s nějakým impaktem na autosvět vůbec), a to Maserati, Ferrari, Mercedes a Porsche. Přišlo s tím Ferrari, a tak to má být.
12válec se 485kw má kombi spotřebu 15,4? To je možná sen a zároveň splnění nějaké emisní normy... jinak takovou spotřebu bych počítal např. ve 4,2 od Audi s polovičním výkonem.
Živočišné tvary, propojení sportovního designu a prostorné kabiny, hadí čumák, zamaskovaná aktivní aerodynamika... prostě to není taková konzerva jako F430 nebo Gallardo. Je to úplně nové pojetí s pouze několika decentními odkazy na starší modely
Ano, Italia nastolila u Ferrari nový designový směr. Stejně jako to ale dělá každá automobilka pro svoji novou generaci aut. Takže nový přístup k designu aut Ferrari - ano, nový přístup k designu aut obecně - ani náhodou.
Maranello Crossfire ..........super tak tu máme nástupce Chrysleru - to jsem rád, že bude v červené a z Itálie.
Asi takhle - Ferrari je ikona. Je krásné, je červené, je dechberoucí a hlavně pro drtivou většinu smrtelníků z levelu kolem českého finančního úřadu nedostižné - asi jako holky z plakátů......... Takže diskuze - koupil bych si/nekoupil bych si jsou stejně plodné jako jako moje rozhodnutí zítra smáznout zadlužení našeho rozpočtu............
Tohle se jim, s ohledem na "dosavadní tvorbu" tak nějak vymklo. Jasně - chtějí být jiní, lepší.... Chtějí být vyjímeční a zároveň hodně prodávat(tedy hodně v levelu šejků). A tak stvořili něco, co moje starší duše jaksi neakceptuje jako TO Ferrari, ke kterému jsem vždycky trošku vzhlížel.... Ale to asi názor budoucích kupců, kteří chtějí mít v garáži další kousek do sbírky nebo babolap platinovku v terminálu nezkroutí.......
Takže uvidíme, jak si povede. Každopádně plus za náhon na všechna kola - jen by mne zajímalo, jak je to udělané, když je to o 50% lehčí než "konvenční" pohon - to bude zase nějaká reklamní fiškuntálie......
A na závěr platí............kdyby mi ho dali zadáčo - budu v něm jezdit a rád a to si piště, že pěkně pomalu - aby všichni u nás před kravínem viděli........... viď mámo................
Přesně, taky mě hned napadl všehoschopný marketing při "nadpřirozené" informaci o 50% hmotnosti "konvečního" pohonu. Co je tím "konvenčním" pohonem myšleno zcela konkrétně je druhá (ale dost podstatná) věc..., ale chápu. že takové "detaily", nebudou "wolffy" vůbec trápit... >:-[]
P.S. Ale pokud by náhodou 4x4 u Ferrari vážilo 50% toho, co třeba u Lamba, pak je to skoro na Nobelovku... ;-)
Teda to je rána. Ale pro mě ne pozitivní. Ferrari Combi -co to proboha je?
Osobně se mi shooting brakey docela líbí, ale tohle teda ne. Navíc si myslíim že tenhle typ karoserie je dost neprodejny, o čemž se přesvědčilo mnoho výrobců v minulosti namátkou třeba BMW Z3.
Totiž to auto oslovuje praktičtějším tvarem a svou sportovností a praktičtěji orientovené řidiče, ti ale na pořádnýho sporťáka nemaj. Ten kdo na něj, u tkaovýhlho auta řeší jiný věci chece být vidět tvarem co bnikdo nemá a působí mladě - uzkazovat ladný či agresivní křivky svého coup - sosportovního-tudíž aerodynamickýho auta. Na kolmej zadek jako u golfu, u auta za miliony není nikdo zvědavej. Navíc tohle konkrétní ztvárnění se moc nepovedlo. :no:
No, prodávat se asi bude, líbí se mi i některé detaily, ale celková koncepce, s pravděpodobně absentující alternativou a la Scaglietti mi prostě nesedí. 599 se natolik povedlo, že v mých očích ho stěží něco překoná, Italia naživo vypadá moc pěkně, ale bohužel se u ní pro FF příliš mnoho inspirovali, předek (ano, dojem jen z té jedné fotky), mi svým výrazem dost připomíná tento filmový. plakát.[odkaz]
Nemám. Zkus pohledat na internetu. ;-) Nicméně, že ten čumák má výraz lehce smějícího se žraloka, což mi k Ferrari nesedí, to mi asi nevymluvíš. Prostě celkově mě FF nijak netěší, po pěkné Italii a nadpozemském Fioranu je mi tenhle krok jinam cizí. Je to asi tak trochu tím, že já mám jen dvě modly - sedan (vč. tzv. 4 dv. kupé) a coupé/GT klasického střihu. Pak možná ještě supersport klasikého střihu, s motorem za řidičem a nízkým Cx. Kombi, neřku-li kupé se zavazadelníkem, to není nic pro mě. Působí to obdobně disproporčně jako 8 metrová limuzína s 6ti dveřmi. FF je sice velmi pohledné ve své velmi těžko definovatelné třídě, ale není to můj šálek čaje.
Pred hodinou mi volal kamos, ze prej se musim okamzite podivat na auto.cz, ze je tam novy fero, ze kteryho mne spadne celist. A mel pravdu, tohle auto je naprosta senzace, technicky ani designove mu nemam co vytknout. Naopak vysostne ocenuju progresivni a novatorskej pristup v obou oblastech. Jen houst, uz aby Fiat dokopal Alfu k necemu podobnymu - mohlo by to vypadat treba jako Brera s kufrem. :-)
Jinak v souvislosti s clankem sem davam par fotek starych Ferrari individualne prestavenych na shooting-brake:
Ferrari 365 GTB / 4 Daytona - [odkaz]
Ferrari 330 GT by Vignale - [odkaz]
A na zaver si neodpustim aspon jedno foto podle me nejkrasnejsiho shooting-brake vsech dob, Volva p1800es - [odkaz]
Jo jo, jak 480, tak dnesni C30ka cerpaji z puvodni osmnactistovky, prikladam vymluvny srovnani:
P1800ES [odkaz]
480 [odkaz]
C30 [odkaz]
Dobry primy srovnani P1800ES a 480ky je pak tady - [odkaz] . Je krasne videt, jak se posunutim teziste smerem dopredu a zkracenim zadniho previsu stal z nezamenitelnyho auta obycejnej hatchback, na kterym krome mrkacek nebylo pranic zajimavyho. C30ka pak byla opet krasna, lec vykuleny facelift ji uplne zmrsil.
Problém je, že Brera už skoro jako SB vypadá. Přesto je to coupé, přičemž třeba Scirocco vypadá jako hatchback a přesto je to SB. Proto se mi FF nijak zvlášť nelíbí, protože je to vzhledově prostě velký hatchback (s kvalitami Ferrari), nebo kombi bez páru dveří..
Souhlas, nejsou to zadny krasavci, zvlaste pak ten od Vignaleho. O neco zajimavejsi se mi zda sedmikusova miniserie postavena na legendarnim Ferrari 456 ve stylu klasickyho petidverovyho kombi - [odkaz]
To s tim volvem máš pravdu. A když se podíváš kolik se jich vyrobilo celkem, tak je jasny že tenhle typ karoserie nikdy nebyl a nebude prodejni trhák. Takže ani tomu Ferrari nevěřím. A navíc se mit ot nelíbí, byť jinak tyhle combi-coupé mám rád. Ale jako Ferrari opravdu ne.
Z obdobného důvodu si dovolím tvrdit, že stejně tak lze tvrdit o Sciroccu, že to je prostě 3dv. hatchback. Abych předešel případnému diskuznímu konfliktu, tvrdím, že na tom stejně nesejde, protože klasický SB je prostě kombi záď postavená na základě klasického coupé. Tedy dobrý příklad - to pěkné Volvo P1800ES (za tovární modely), nebo nádherný Lynx Eventer (za úpravce).
...jak Nejaká lemra...
a ...host vyhazuje Vrchního (ne číšníka)...
Pochop, že kdyby to nebylo z tak kultovního filmu, tak vám tyto detaily samozřejmě odpustím... >:-[]
Objem kufru 450 litrů, pohon 4x4, co víc může chlalupář chtít. Snad jen motor 1,9 TDI PD co jezdí za 4,9999 l/100 km.. ;-)
Ale vážně, tohle auto je krásné, ne svérázně krásné jako MB SLS, ale prostě nádherné. Pokud anketa auto roku nebude ani příští rok brát v potaz parametr jako dostupnost (nebo masovost - vyber si sám), tak tohle Ferrari musí vyhrát... Vítej, Auto roku 2012 v ČR. :yes:
Řekl bych, že ideálním SB dneška by byla A5 Allroad, pokud by byla. Tvrdil bych, že odvaha Ferrari je záslužná, ale také neopakovatelná u méně exotických značek. Celé to tkví v tom, jak a proč označení SB vzniklo. Vzhledem k tomu je celkem nelogické označovat jako SB třeba Scirocco. Lze řict, že mimo prestiže, kterou zákazníci získají u značek jako Ferrari, Bentley, AM atd. jsou dostatečnou náhradou SB kombi vyšší střední, nebo crossovery a SUV od německé trojice. Mě tedy SB nedává žádný smysl, vyjma toho, že chci prostor od značky, k jejíž běžným přednostem zrovna nepatří velký a zezadu přístupný zavazadlový prostor. Takže absence velkého 2+2 Ferrari mi (samozřejmě jen hypoteticky) bude chybět.
chtěl jsem to dopsat dřív, moje chyba. No Z3 může být cokoliv, pro mě je to jedno z nejodpornějších aut, skoro kdyby to mělo místo toho plátěnou nástavbu, bylo by to lepší... Každopádně, smysl mi u značek jako BMW atd. SB nedává v době, kdy z praktických důvodů je tu kombi nebo SUV a ze sportovních je tu kupé/GT. Smysl mělo opravdu v době, kdy vznikl jeho název, časem se rozšířilo i do nižších pater, viz to Volvo a dnes má smysl jen u značek Ferrari apod., kde není běžné mít velký a snadno dostupný prostor pro zavazadla. Ukaž mi kolik lidí si Scirocco pořídilo pro takový prostor. Stěží to srovnávat s tímto... [odkaz]
Kde bereš tu zbytečnou energii hledat dnes u různých "typů" karosérií nějaký hlubší smysl, logiku, racionalitu...(viz čtyřdveřové kupé)? SHBr je přísně třídveřová karoserie, tak sem zbytečně netpleť alternativy v podobě 5dv. SUV a kombíků (M5 touring apod.). Kdo chce 4-5 dveří pro toho ShBr. není. ShBr není jen jakési dvoudveřové kombi, je to třídveřová karoserie vycházející zpravidla z kupé (ale nejen z něj), kdy se aplikací třetích, na kupé rešlativně "kolmě-ji" postavených dveří (a stím spojené prodloužení střechy) zvětší prostor vzadu, tedy především zavazadlový prostor a jeho využití... To že i ShBr mají různou velikost/délku (a s tím spojenou i velikost zavazadlového prostoru) je věc druhá. Tvé srovnání rocca s Jagem z odkazu je mimo zejména proto, že se jedná o zcela jinou třídu (i velikostně!) automobilů. Kdyby nemělo současné rocco třetí dveře ve stylu kombi/hb a mělo "položené" zadní okno jako klasické kupé, nebyl by to ShBr, ale kupé a mělo by podstatně menší zavazadlový prostor, než teď, stejně jako místo pro hlavy zadních cestujících...
A to je právě to, ukaž mi důvod, i estetický, proč si pořídit nastavené kupé, když si dnes můžeš koupit M5 Touring, nebo X6M... Ono jde o to, že to co je dle definice dnes SB,vypadá jako hatchback a jediným rozdílem je dělení oken a jedná se o samostojící modely (C30, Scirocco). Já jsem konzerva a pro mě je SB ne jen způsob karosování, ale také určitý charakter, což dobře ilustruje Volvo P1800ES a XJS/LYNX Eventer a to mi u všech těch aut vycházejících i technicky z hatchbacků střední třídy, potažmo z celé rodiny modelů jako 1er, není velice chybí, byť co technické definice je asi možné je jako SB nazírat.
Důvod je prostý, protože nechci kombík nebo SUV. Chci sportovní auto, do kterého naložím víc než kreditku. Sciro a C30 bych do toho vůbec nepletl. To pár pomatenců nejdříve označovalo za kupé, a teď to zas označují SB. Přitom je to jen "obyčejný" hatch. Jediným sériovým SB, z poslední doby, bylo Z3 kupé.
Ale o tom přece žádné třídění/dělení karosérií vůbec není. M5 T je klasické 5dv. kombi, což ale neznamená, že nemůže být celkově lepší, než jiný ShBr.
Nechápu co má společného zadek TT kupé s kombíkem?
Právě když vedle sebe postavíš TT kupé a rocco III (oba na shodné platformě), vidíš přesně rozdíl mezi kupé a ShBr., a to jak zvenku tak uvnitř.
Rocco je plnohodnotné 2+2 a dozadu si klidně sednou i průměrně vzrostlí dospělí a kufr má velice slušný objem a hlavně praktickou hloubku/výšku, kterou neomezuje zadní víko/dveře...
Vlastně máš pravdu, asi jsem nějak nerozdejchal, že italové mají auto, který má shooting ve specifikaci. Myslel jsem, že potřebují vozit jen sazenice hroznů a mouku na pastu a pizzu. No nic, jsem těžce z formy, tak odvolávám co jsem odvolal a neslibuji co jsem slíbil. ;-\
....kdyby s takovou kastlí přišla kia nebo hyundai, tak tu možná hážem kosy jeden přes druhého...... Ale že nám to tu přitáhl koník z Maranella tak jen tu a tam protne tichou modlitbu a úžas hlasité aaaach ;-) >:D >:D >:D >:D
Taky mám rád vysmáté auta. To je na Mazdě sympatické, i na Peugeotu.... to třeba MB má takový zmrzlý úsměv, Kia zubatý úsměv, Hyundai přiblblý úsměv, škodovka je typický čech - superb zuby cení, oktávka ještě taky,ale už se nemračí a fabka je už umírněná a připravená ke kompromisu. ..... a dalo by se pokračovat. Ameriky mají třeba ty tlamy tak velké po vzoru keep smailing američanů s vybělenými zuby (chrom) ... >:D >:D >:D >:D
A komu by se líbilo koukat na F1, kde by klidně mohla jezdit upravená platforma z ce'dníku bez kastle. Rovnou mohli ustanovit motor vpředu napříč, aspoň by klesly náklady. Je to komedie, podle mě se obsah nikdy neměl dostat pod 2,5l, turbo neturbo.
Koukám, že u Ferrari věděli, proč nevypustit žádnou oficiální fotku šikmo zezadu. Nějak na mě po skouknutí odkazu začalo působit "levně hatchbackovsky" ;-\
Tak se mi zdá, že ta červená, ve které to odprezentovali, tomu sluší skoro nejméně. Bohužel, nevím jak moc těm obrázkům věřit, "11 Rosso Mugello" totiž vypadá jak z photoshopu. Ostatní vypadají důvěryhodněji, tak z nich bych vybral. Asi jednu ze žlutých, nevím jak vypadá ona Hanus Gold, pokud má metalicky zlatavý povrch, tak by se mi asi příliš nelíbila, nebo Blue California.
Líbí se mi. Moc. Nejen, že se nevzdali motoru V12, ale i pro odvahu Ferrari udělat něco zcela technicky a designově jiného (lepšího) než byla 612. Pokud někdo považuje stejně jako já za vrchol automobilismu velká kupé GT, pak v současné době nemá asi konkurenci. Buď tu máme "nepravá" kupé ve stylu Panamera a CLS, která sice přidávají dveře, ale kupé to nikdy nebudou. Panamera je dle mého subjektivního názoru exteriérově nepovedená, zejména zadní část. Nové CLS je krásné, ale AMG zatím nedělá 4*4 a je to podstatně levnější
model na platformě řady E. Ještě bychom mohli vzít v úvahu nový Bentley Conti GT, ale ten má poněkud zastaralý motor W12, o 100 koní méně (i přes přeplňování), a půl tuny navíc. A to se nezmiňuji o tom novém modelu/faceliftu, který jsem dodnes nějak nepochopil. Snad nový Mercedes CL AMG, který by mohl přijít někdy kolem roku 2013 by mohl být konkurentem. Podle všeho však nebude mít V12 a nejsem si jist, že AMG přijde se 4*4.
Jen bych chtěl upozornit na pár faktických detailů:
a) Výše udávané zrychlení jde docílit pouze se zapnutým systémem Lounch Control, který není automobilkou doporučován používat, respektive si řídící jednotka hlídá maximální počet použití tohoto režimu rozjezdu. Jinými slovy, když budeš na každých semaforech sprintovat za 3 s, po týdnu si můžes jít za plácnu půl mega pro novou převodovku. S Ferrari si můžeš plnohodnotné plnotučné V12kové dynamiky užívat od rána do večera a potutelně se při tom usmívat >:-[]
b) GT-R je japonský digitální bijec supersportů, kdežto FF je čistokrevné urozené GT
c) Pokud Ferrari stojí 2x tolik co GT-R, je opravdu velmi levné. Protože ta prestiž představovaná vozem Ferrari je nespočetněkrát vyšší než prestiž GT-R ;-)
Když už zminuješ náklady na novou převodovku, tak na druhou stranu se domnívám, že provozní náklady ferka budou větší i když po nějaké době budeš investovat do nové převodovky...