Pro me jednoznacne Astra, co se tyce designu, jen skoda te vahy, jako vlastnik Astry musim potvrdit nemily fakt spotreby, ale jizdni vlastnosti a dynamiku musim pochvalit, s H-ckem se to neda srovnat. A tak trochu v koutku duse doufam, ze Opel ma duvod pro obhajobu vahy, at uz to je vlivem bezpecnosti, ci tuhosti karoserie, ktera oproti minule generaci narostla pres 40%. Je skoda, ze vetsina kritickych komentaru na Astru je prave na jeji baculate rozmery a vahu, stredovy tunel nechci komentovat, kdo se nauci s mobilem, nauci se i s tim, logiku to nepostrada a i starsi otec se s tim naucil (to je co rict :-D). Ale jako mi nesedi design Focusu, ostatnim nesedi Astra, chapu to a respektuji.
I přestože, že jsem Fordista. Musím uznat, že Opel Astra se mi líbil na první pohled. Je to pěkné auto. U Focus jsem poprvé byl trochu zaskočen a přemýšlel jestli je to krok kupředu. Ale čím dál víc se mi líbí. Jsem zvědavej, jak to bude na živo. Líbí se mi už i interiér, který mi přišel na první dojem přeplacaný. A detaily, jako budíky jsou IMHO u Focuse mnohem modernější a hezčí. A středový tunel u Oplu mi přijde docela šilenost. Těch tlačítek hned vedle sebe. Ale určo si na to člověk zvykne.
Co se týče váhy auta. Tak opravdu nevím, kde Opel tolik ztloustnul těma par cm to jistě nebude. A 103kg to už je opravdu hodně (ale Insignia je na tom stejně).
Ale obě dvě auta bych řekl jsou mnohem zajímavější než Golf.
Souhlasim, taky se mi zacinaji okoukavat budiky, ktere byly pouzity jiz u prvni Insignie, skoda ze Meriva tahne stejnou ligu a do zasadnejsich zmen se nepustili. Graficke zpracovani u Fordu se mi taky moc libi a i technickych vychytavek nabizi Focus vic.
naprosto souhlasim. ale to je pouze design. me hodne desi ta vaha astry a s tim spojena dynamika. ale to je na jinou diskuzi... designem je na tom rozhodne lip.
Ani jedno z áut nie je moja šálka kávy. V čiastkových disciplínach je lepší raz jeden, raz druhý. Zvonka na mňa jednoznačne lepšie pôsobí Ford. Na spoločných dvojobrázkoch vyzerá Astra vedľa Focusa ako tlstá teta. Karta sa obracia pri prednom pohľade, dobromyseľná tvár Astry vedľa drsňácky sa tváriaceho Focusa je jednoznačne sympatickejšia. Podobne je to zozadu.
V interiéri je to podobne - technokratický štýl Forda nepôsobí na mňa zrovna pozitívne, Astra je rozhodne krajšia. Tam ma odrádza chaos z tlačidiel, Ford bude užívateľsky príjemnejší.
Technika - ťažko posudzovať, v niečom podobná, v niečom rozdielna, dobrú úroveň obaja rivali dosahujú, aj keď každý tochu inak.
Motory - kompletnejšia ponuka benzínov je, zdá sa, doménou Astry, diesle sa mi viac pozdávajú u Forda. Rozhodne vyberať je z čoho. Vyznávačom automatiky viac vychádza v ústrety Opel.
Všetko dohromady - nerozhodne. Pri výbere auta nižšej strednej triedy by som najprv hľadal asi niekde celkom inde.
Ono Astra v podstate aj je "tlsta teta". Tych vyse 100kg hmotnosti navyse voci focusu sa niekde prejavit muselo (okrem dynamiky a spotreby). A pokial ide o techniku, myslim ze ford bude s podvozkom stale o dost vpredu.
Ono to jde na vrub spíš zeštíhlení Focuse než tloušťce Astry. Mezigeneračně pětidveřový hatchback Focus s benzínovou 1.6 74 kW zhubl 100 kilo z 1349 kg [odkaz] na 1249 kg [odkaz] . Astra váží ve stejné karosářské variantě 1373 kg [odkaz] .
Líbí se mi, jak je pro většinu Astra obézní, když v základní výbavě je jen o 24 kg těžší než odcházející Focus. Neříkám, že je mrštná, ale podle mě problém tkví někde jinde něž v karoserii.
Obézna je z dvoch dôvodov. Je ťažšia, ako by sa patrilo, a je väčšia, ako by vzhľadom na vnútorný priestor bolo zdravé.
Tých argumentov typu "veď Astra váži len o toľko a toľko viac, je to zanedbateľné" je tu plno. Ale fakt, že proste je ťažšia, ostáva.
Ty mi chceš tvrdit, že 20 kilo na autě téhle třídy poznáš? Vůbec nedebatuji fakt, ale nesmyslnost tvrzení, že 24 kilo dělá rozdíl mezi agilním kamzíkem a tlustou tetou. V oblasti hmotnosti kvituji mezigenerační posun Focusu, prakticky dohnal Golfa, jen tu automatickou převodovku mají u Fordu pořád těžší. Ale stojím si za tím, že za "obézností" Astry stojí něco jiného než karoserie (když pominu součinitel odporu vzduchu, ten jsem nezkoumal a už na to nemám náladu). Kdyby někdo řekl, že má těžší motor, převodovku, horší průběh točivého momentu anebo výkonu, nevhodně odstupňovanou převodovku, špatně rozloženou hmotnost, to vše jsou validní argumenty. Takže já se dál budu vesele smát tvrzením, že Astra je těžká, tudíž neohrabaná.
Ty jsi prvni zjisti opravdove hmotnosti aut protože maš v tom chaos. A protože je Astra přerostla a těžka tak proto nepodava takovou dynamiku a pružnost jako konkurence. K tomu přičti dlouhe teměř dieslove převody aby zřejmě splnila emisni normy a dilo je dokonano.
Já nerad vycházím z čísel motoristických magazínů. Daleko radši vycházím z údajů na oficiálních stránkách automobilky, nejlépe jak z tabulky technických údajů, tak z katalogu/ceníku. A tam jsem naletěl. Údaje z českého a německého zastoupení byly odlišné, usoudil jsem tedy, že německé má údaje pro novou generaci a české pro starou, protože tahle čísla seděla na ta, která se tu v diskuzi již mihla. Focus jde mimo mě, že 3 dveř ještě není mě netrklo, a už vůbec nemám páru, jakou má motorovou paletu.
Ale jinak ta "tvoje" čísla jsou fakt pěkná. Vidět to mi dělá celkem radost.
Pleteš hrušky s jablkama.To co tady uvádíš za odkazy tak je tam provozní hmotnost navíc na Focus II.Pohtovostní hmotnosti Focus II 1,6 74 kw kombi 1202 kg,hatchback 1,6 Tivct 1257 kg,Focus III 1,6 Tivct 1257 kg 1195 kg,Astra 1,4 T hatchback 1400 kg a kombi 1500 kg.Focus III opravdu lehce zhubl,ale nynější Astra je cca o čtvrt tuny těžší ;-)
Já ti zase mohu opravit Astru. Kombi váží o nějakých 20 kilo více než hatchback, ne o 100 kilo, a oba pod 1400 - to kombi je konkrétně 139x.
Omlouvám se za špatné údaje, ale v tabulkách Fordu se fakt neorientuji. Tohle je aktuální údaj, který mají na stránkách u nového Focusu jako technické údaje. Je pravda, že podle 3 dveře jsem měl poznat, že jsou to zastaralé informace. Proto jsem uvedl odkazy, aby mě někdo znalejší mohl opravit.
Už to nemohu opravit a dát tam varování. Ta čísla u Focusu ignorujte, měl bych víc prostudovat parametry Fordů. Nikdy jsem se o technické údaje Fordů moc nezajímal a šáhnul jsem pěkně vedle. Ještě jednou má omluva za zmatek.
"...kombinaci vlečné nápravy s Wattovým přímovodem, který snižuje boční náklony karoserie podobně jako víceprvkové zavěšení..."
No pan redaktor, neviem co mate zo zurnalistiky, ale z mechaniky mate u mna "nevyhovel". Wattov priamovod vobec neznizuje bocne naklony karosierie, on ani nebol navrhnuty koli nim. Wattov priamovod zmensuje bocny posun napravy voci karoserii, ktory nastava napriklad pri ustaveni napravy panhardskou tycou. Doporucujem pozriet si dake obrazky, alebo na google pohladat "Watt's linkage", je tam par peknych animacii.
Druha vec je, ze ani multilink primarne sam o sebe neznizuje bocny naklon. Multilink predovsetkym zlepsuje kontrolu geometrie napravy pod roznym stupnom zatazenia. Ale ak by som jednou vetou mal spomenut hlavny rozdiel, tak predovsetkym multilink je nezavisle zavesenie. Vlecena naprava s wattovym priamovodom nezavisle zavesenie nie je.
Teddy, autor nie je redaktor, je jedným z nás bežných diskutujúcich (Avantime). Ja som v jeho veku nevedel rozlíšiť naftu od naftalínu, nieto ešte kvalifikovane zhodnotiť dizajn auta. Takže kritika na jeho adresu je neopodstatnená.
primarni ucel multilinku je udrzet obe kola v kontaktu s vozovkou a pokud mozno kolmo na ni. kdyz budu chtit mensi naklon kastle dam si spis tuzsi torzni stabilizatory nebo odpruzeni.
Astra se mi bez hlubšího vnitřního zkoumání vjemových pohnutek líbí více. Je to ovšem jen flešové, povrchní, garážově jepičí hodnocení. Máme-li se na design těchto aut podívat objektivníma vočima, je Focus o patro výše. Kvalita obestavěného prostoru je nejpřesvědčivěji znát kolem bočních zadních dveří, zejména směrem dozadu. Focus bude body za design sbírat v čase a dlouho, Astra stárne už nyní.
Příď, jakkoli se nám zdají nozdry focusu nepřitažlivé má své grády a proti ní až unylý astrální kukuč nemůže obstát.
Astra se více hodí pro ženy, Focus je více zaměřen na chlapa.
Uvnitř je pohledově čistší Astra.
Jenomže, je tu samozřejmě GOLF, Gé GOLF, Gé jako... GIGANT :yes: Takže je vše při starém, jednička Golf, dvojka Focus a pak dlouho nic...
Bravo? No to bych tady z úcty k horní dvojici a jmenovaného Golfu raději nevytahoval prože už má nejlepší roky za sebou. :no: Ale Julču proč ne ;-):yes:
Aj podla mna je Bravo dizajnovo na mile pred Golfom a podobnymi (vratane tychto dvoch). A stale ma skvele motory, v pohode podvozok a aj technologicky je OK. A vobec to nema nic spolocne s uctou. :-)
Ty jsi zas nepochopil, že šlánek je o designu... Budeme li se tedy držet tématu a opravdu nemůžeš-li bez zmínky o Golfu spát, narovinu si řekněme, že v tomto ohledu je Golf na chvostu třídy...
Klikni o článek vedle a zjistíš, že v prodejích toho tvého giganta se vší elegancí a noblesou z piedestalu drtivě sesadili korejci...
Nebo to byl jen pláč pod nesprávným článkem >:D >:D >:D
Mňa v čase, keď Golf IV striedal trojku, tiež docela nadchol. Časom ma to prešlo, a teraz už úplne. Možno preto, že musím jedným občas jazdiť aj voziť sa...
Ona se totiž ta IV. generace Golfu líbí nejvíc ze všech generací hlavně těm, co znají Golfy především z "obrázků", nebo "ulice" a takových není až tak málo... ;-)
Pardon Klaudie, ale kajfik zmiňuje zaměření článku na design a v té souvislosti píše, že Golf je na chvostu třídy. A pak také píše o sesazení Golfu z piedestalu korejci.
Třeba to jen špatně chápu. Pouč mne. O čem tedy kajfik píše ?
Ano chápeš to nesprávně... Nikde nekladu souvislost toho jak se mi auto líbí s množstvím pradaných kusů tohoto modelu u nás.
Pro mě je na chvostu třídy a opravdu se mým názorem na design kupující neřídí...
Píšu o sesazení... ale nějaká spojitost tohoto konstatování s designem? Kde ji tam vidíš?
Asi tě mate více informací v jednom příspěvku.
Nedáva do súvisu Golfa a kórejské autá prostredníctvom dizajnu. Porovnáva iba predaje. Ak napísal, že Golf je dizajnovo na chvoste triedy, nejak mi z toho nevyšlo, že je to kvôli dizajnu.
S tím taky nemůžu souhlasit, i pro mě je ta souvislost z toho příspěvku jasná, navíc je design téma pod kterým zrovna píšeme...
Pochopil jsem to stejně, jako figurka...
Dva odstavce, dvě sdělení.... K čemu slouží v textu odstavec, ví i malý druháček...
Chápu tvé nutkání blábolit, ale nesnaž se nikomu namluvit, že vycházíš z mých myšlenek.
Evropské prodeje, korejský design a do toho kobercové pásky s jahodama >:D ... To je tvůj boj, mě do toho netahej... Ty souvislosti vidíš, já ne...
Tak když to podle tebe figurka pochopil jinak, než já (jsem přesvědčený, že on si to nemyslí), tak se pokus zareagovat nealibisticky alespoň na něj... ;-)
P.S. Vycházet z tvých "myšlenek"? Tak to si "trochu" fandíš, to na co jsem ve tvém příspěvku ragoval má do myšlenky hodně daleko...
Ale v jednom máš 100%ní pravdu, já souvislosti vidím (obecně), ty ne... :-)
píšu žes to nepochopil ty ani figurka... Klaudius ano.
Vtip je zejména to, že ty máš problém se samotným přečtením myšlenky. Až se začneš bavit o tom co jsem napsal a ne o tom co si ty představuješ, bude mít diskuze smysl.
Tak znovu promrskej ten slabikář.
Já uvedl dvě tvrzení, nejdřív, že se mi golf příliš nelíbí designově. A druhé tvrzení byl zcela obecný fakt, že v minulém roce se golf ve své třídě nedostal do top 3. Pokud to je neobecné vidění, tak zřejmě Auto.cz zveřejnuje neobecná data, neb jsem vycházel z uveřejněného článku.
Svou trapnost zde dokonale korunuješ tím, že nerozebíráš mé argumenty, ale obrezně přirovnáno sis tady s vypětím všech sil vyprodukoval vlastní lejno, načež sis do něj šlápnul a ted se v tom beznadějně plácáš...
Kéž bys tak měl ten nadhled aby sis všimnul, že to co zde zesměšnuješ jsou tvá tvrzení, nikoliv má...
Udělat ze sebe blba a považovat se za mistra světa.... LOL! - ty seš taková "Anička Dajdou" >:D [odkaz]
Tak vidím, že to zkoušíš znovu, tentokrát už raději bez designu, ale vzal sis na pomoc originální "lejno"... Tak každému co je blízké, že...
Ale podívejme se na věcnou stránku tvého příspěvku, pokud ovšem můžeme o něčem takovém vůbec hovořit.
Ty jsi původně nenapsal, že se Golf ve své třídě nedostal do TOP3 , ale že ho:
"... v prodejích se vší elegancí a noblesou z piedestalu drtivě sesadili korejci...". Takže i když pominu, že se to "drtivé sesazení" mělo stát na malém východoevropském trhu, kde má navíc VW vrcholně úspěšného "domácího Golfa s kufrem" - Octavii, pak ani tak o žádné sesazení z piedestalu nešlo. Pokud bys neměl problém i se čtením a četl bys stejný článek jako já, pak by ses naopak dočetl , že Golf si v minulém roce celkově polepšil, a to jak nárůstem prodejů na českém trhu (+ 17,3%) tak celkovým pořadím o jednu příčku výš, tedy z pátého na čtvrté místo. Golfa tak u nás nikdo nesesadil, natož z piedestalu, Ceed i i30 skončili před ním už rok před tím a jestli byl někdo sesazen, tak to byl Megan, který byl tehdy třetí.
A teď se tu opět můžeš předvádět se svým dětinským ostrovtipem na tvé oblíbené a blízké "téma"...
Podobný nesmysl, jako že je Golf na chvostu v designu tu může klidně podobně samozvaně prohlásit kdokoli o čemkoli, ale dávat to primárně do souvislosti s momentálními/loňskými prodeji na malém východoevropském trhu je už hodně mimo. Podle tvé velmi omezené logiky tak totiž zároveň platí, že design současného Golfu (stejně jako Octávky a těch dvou korejců) je kvalitnější, než u Focusu II, Megane III, 308čky, Astry, C4, Civicu atd. No a třeba v Evropě jako takové, nemá podle tebe zřejmě Golf v designu konkurenci vůbec a "špičkový" korejský design ještě asi nestačili v její západní části zaregistrovat . Příště aspoň chvilku přemýšlej, než tu něco podobně "objevného" napíšeš... ;-)
Potrefená husa kejhá? Nádech výdech... Přečti si to ještě jednou... Nikde nepíšu o souvislosti mého vnímání designu s prodeji u nás.
Dva odstavce, dvě nezávislá sdělení,... S čím máš problém?
Samozvaný je akorát tvůj blábol naprosto o ničem a naprosto mimo... Že si spojuješ banán s převodovkou není jaksi můj problém... Chceš-li, speciálně pro tebe budu jednotlivá sdělení číslovat a oddělovat tlustou čarou...
Ale jsme rádi, že na ten tvůj paranoidní blábol nezapomeneš několikrát upozornit a odkázat >:D
Příště k věci prosím... ;-)
Nauč se pro příště pracovat s psaným textem a přemýšlej pod jakým článkem a o čem píšeš, to jak to bylo myšleno pochopil stejně i figurka, proti kterému jsou tvé příspěvky jen projevem naprostého amaterismu s pokusem o pubertální humor, v tomto případě navíc spojené s alibismem..., ale co ve tvém případě můžeš taky dělat jiného... :-)
Teraz sa pletieš Ty, nehnevaj sa. Tú súvislosť medzi kvalitou dizajnu a predajmi tu nevymyslel Kajfik.
Golf kľudne môže byť na chvoste pre toho, komu sa nepáči. Na dizajn neexistuje meradlo kvality.
Pokud na kvalitu designu neexistují žádná měřítka, jak se pak udělují ceny za design, podle čeho se design studuje, jak se pozná dobrý designér od špatného atd.?
Ale existujú. Veď do istej miery sú práve aj čísla predajnosti meradlom toho aký dizajn to vozidlo má. Ak sa páči = kupuje sa a opačne. Či sa mýlim? Samozrejme kúpa nezávisí len od dizajnu, ale je to nepochybne jeden z hlavných faktorov pri rozhodovaní zákazníka.
Ceny za dizajn sa udeľujú za nejakú odmeranú kvalitu?Je to proste zhodnotenie nejakou skupinou ľudí, v tom istom čase niekde inde iní ľudia môžu to isté auto potopiť a oceniť iné.
Dizajnéra môžeš hodnotiť podľa úspechov jeho práce, či už jeho nápady schádzajú z pásov, oslovil štúdiou, alebo je proste majstrom vo vyhľadávaní fotogenickýc tvarov či ideálne aerodynamických liniek...možností sú mraky.
A ani tu nevládne nič jednoznačne, jedna značka sa "neschopného" človeka zbaví, druhá ho hneď stiahne a razom je z neho cenený človek výsledkami.
Dizajn sa študuje tak, ako každé iné umenie. Má svoje korene, históriu, štýly, druhy, postupy. Ale, samozrejme, základom je talent a vloženie vlastnej invencie. Nič pragmaticky merateľné.
Nejde přímo o pragmatická měřítka, třeba jen pomyslná, ale nějaká být musí i v tom umění, podle čeho jsou někteří umělci (nebo jejich díla) slavní více, méně, vůbec, jen regionálně, nebo naopak celosvětově. To přece není o domluvě určitého počtu lidí, nebo hlasování...
Už pletieš hrušky s kolečkami. Niektorí umelci slávnejší, iní menej - určite v tom nie je nič také ako kvalita. Viem o dielach jedného umelca, ktoré vznikli trebárs hneď po sebe - v technike, umeleckom dojme, dokonca aj veľkostne a v mnohých iných parametroch sú si veľmi podobné, a predsa - na tej istej aukcii, medzi desiatkami dražiteľov, jeden z nich dosiahol priam závratnú cenu, zatiaľ čo druhý odklepli po prvých dvoch navýšeniach. V rozpore s názorom jak predávajúceho, tak šéfa aukcie.
Je to len a jedine v ľuďoch. Nič z umenia, nech už ide o akékoľvek umenie, nemá rovnakú cenu všade.
Pojem "socka" neznám, ale odtušuji, co máš na mysli, lze s tebou nepochybně souhlasit, GOLF kupují lidé z vyšších příjmových vrstev, ale tohle se tu nemusí již psát, to každý ví.
Jsou to lidé, kteří si mohou koupit auto, jehož cena začíná na 320. Jiné sociální vrstvy zase kupují cee´d, nejnižší cena je 255. Překvapuje mě, že tohle nevíš. To máš stejné jako mezi mainstreamem a prémií, někteří jedou Golfa, jiní mají na BMW 1... Nebo ty snad žiješ ve společnosti, kde lidé s vyššími příjmy kupují cee´d a lidé s příjmy nižšími BMW1?
A jak sa dá vysvetliť fakt, že som bol schopný v priebehu pár týždňov kúpiť dve nové autá, jedno za 15 tisíc a druhé za 9 a pol? To by ma teda zaujímalo.
Tedy, teď jsi mě vyjukal, než mi došlo, že platite euráky :-) Nechytej mě za slovo, píši o zcela přirozené věci - shodné příjmové skupiny jezdí shodně drahá auta. Více-méně. Zde nejde o to, že tys koupil pro sebe to za 9 a manželce to za 15 ;-) , jde o to, že jsou lidé (v kontextu diskuze) kteří jezdí v kompaktním mainstreamu ty dražší vozy a lidé, kteří jezdí vozy levnější. A je to závislé na jejich příjmech. Tedy ten kdo vydělává více a současně jezdí kompakt, jezdí v Golfu, oproti tomu, který vydělává méně a jezdí současně kompakt, tedy cee´d.
I kompaktní třída sortýruje lidi, od Cee´du až po A3. Však to znáš, jsi než to, co tvůj vůz...
Príklad:
Páči sa mi Golf, ale mám maximálne na cee´d, Megana alebo Bravo. Tak si zájdem do banky, a čo mi chýba, si vypožičiam, a toho Golfa v dobrej výbave si kúpim.
Kam ma zaradíš?
Překrývání cen nevnáší přece nový pohled na danou věc. Ten kdo jezdí super vybaveného cee´da patří donižší příjmové skupiny než ten, co jezdí sper vybaveného golfa. Dívej se na život realisticky, nikoliv jen papírově. Kia tu uspokojuje potřeby těch méně majetkově zajištěných, Volkswagen nabízí vrchol mainstreamu za korespondující peníze, to je jiný svět. A čím jezdí diamantoví kovbojové doufám víš?... ;-)
P.S. V životě to není tak, že by snad někdo vybíral zda cee´d či Golf, v životě je to tak, že se zvažuje cee´d, i30, mégane případně bravo, a druhá skupina vybírá mezi Focusem a Golfem. Jak píši, to je jiný svět.
Hele a vynechal jsi příjmový skupiny který na to nemaj,ale přesto se zadlužej a koupí si Golfa jenom pro to aby vypadali,že zapadaj do vyšší příjmový skupiny.Proto ten tvůj příspěvek je irelevatní a o ničem nevipovídající,protože posuzovat příjmy člověka podle auta je blbost.Znám osobně obchodního ředitele,který jezdí orezlou a okitovanou feldou,majitele výrobní fabriky kterej jezdí v O I a nějaký Golfy a Superby jsou jim ukradený.
Kdo je dvojka nebo trojka ukážou čísla, pokud výcházíš z prodejů. Zatím je Focus s Meganem až za Astrou. Možná nový Focus ukáže podobný nástup jako Fiesta. U té však přišel i velký pád.
VW nemám zrovna v láske, ale z trojice "premiantov", čiže Astra, Golf, Focus, by som bral určite Golfa. Ale v prípade výberu z celej palety triedy by som si nevybral ani toho.
ale uz je jeto celkem ohrane jak kazdje hani forda kvuli designu mese focus docela libi na prvni pohled aky nic moc ale cim vic se nanej divam tim se me libi vice . aspon se neokouka tak jako golf ktery vypada od 3 generace porad stejne a octavia to same forde jen tak dal
jinak pokud tady bude nekdo povidat spatna kvalita materialu atd at se zajde podivat k fordovi na noveho maxe interier fakt paradni a jeste lepsi jizdni vlastnosti s 1,6 eco boost 132 kw a pokud se nekdo pta na jeho spotrebu ujeli jsme asi 150km a prumer byl 7,6 max otacky 3000 a uplne pohodicka
Co sa tyka technickych vymozenosti bezpecnostnych systemov atd. je focus jednoznacne prvy za nim je astra a golf je v tomto ohlade dost pozadu .Ked si vyberieme rozpoznavanie znaciek , system blis , dalej samocinne brzdenie aby nedoslo ku zrazke s chodcom golf nema nic z toho bohuzial.
u focusu se patrně inspirovali tou "věcí" z filmu The Thing [odkaz] , nehledě na výraz vzteklý veverky.. astra má vlezle podbízivý design, trochu přihlouplý kukuč, velikostí a váhou trochu mimo.
vedle těchto obludek je střízlivý a příjemný golf sexy auto. nechápu, co je na něm nudnýho, jak někteří píšou.
Nudné je na Golfu téměř všechno - exteriér, interiér a základní motory. Ale ve srovnání s tím, co leze z dalších německých neprémiových automobilek, je opravdu Golf nedostižně vpředu.
... takisto ako vacsine z vas mi na prvy pohlad padne do oka astra, ano na fotkach vyzera pekne, bol som z nej priam nadseny, ale zial, mal som moznost si ju poriadne opozriet a poriadne zajazdit s 1,8 turbo, sport, prakticky v plnej vybave a poviem vam, ziadna slava najma preto, ze je taka baculata, prerastena, nadrozmerna, mohutna... Pouzite materialy tiez ziadna slava...
Po zhliadnuti prvych fotiek focusu som bol az znechuteny, ale postupne si asi zvykam, lebo zabery z tohto porovnania byt su urcite z max. vybavy sa mi pozdavaju... Uz sa neviem dockat "nazivo"...
Astra motor 1,8 turbo ani nemá. Jazda žiadna sláva? Materiály žiadna sláva? No, vsadil by som sa kľudne, že si v nej ani len nesedel, nie to jazdil... ;-)
no tak preklep, 1.6 turbo, pre puntickarov... Nic to nemeni na fakte, ze realita zaostava za ocakavanim z fotografii aspon pre mna! Alebo naopak, nie kazde auto je 'fotogenicke'. A ked si z astry tak nadseny, nech sa paci, su jej plne sklady, mna nepresvedcila...
Presne ako píšeš, po odskúšaní konkurentov (Golf, Megane, Octavia, Ceed...) mňa najviac presvedčila práve Astra a teraz už len čakám, kedy mi predajca zavolá, že auto je prichystané k prevzatiu. Preto mi stále nejde do hlavy tá tvoja kritika k použitým materiálom. Z fotiek to tak nevyzerá, no z priameho kontaktu na mňa interiér Astry pôsobil najsolídnejším dojmom. No stále tu bude platiť, sto ľudí = sto chutí, že? ;-)
Áno, je pravda, že aj mňa u Astry najviac doslovne uchvátil interiér v prevedení najvyššej výbavy Cosmo a to bol aj jeden z hlavných dôvodov prečo som o inej výbave ani neuvažoval. Sedel som aj vo výbave Enjoy a tam bol interiér tiež v pohode, akurát volant mi pripadal tvrdý a taký "plastový" oproti tomu vo výbave Cosmo, ktorý bol už kožený a aj lepšie tvarovaný (teda aspoň ja som mal ten pocit). Áno je to to maličkosť, ale ku koncu aj takéto maličkosti môžu mať veľký vplyv na výber výbavy a napríklad práve s volantom je vodič neustále v kontakte.
...které předvádí Focus je už na pováženou. Ty velké zaslepené vstupy vzduchu v nárazníku prostě nechápu, rozplizlá zadní světla ani nemá cenu komentovat.
....počkejme si na LIVE setkání. Já toho Fíkuse vidím jako výborné, pohledné, dynamické auto. A interiér bude pecka, uvidíte. Už se těším, až to bude stát na showrůmech a budeme si říkat, jaké to bylo setkání :-) astra je klasicky německá, německy klasická.... prostě výborná a setkání naživo, narozdíl od fotek, bylo výborné. Vynikající zpracování, výborné matroše, moderní..... opravdu výborné. Je pravda, že Golfík to bude mít čím dál složitější.
O dizajne Focusu sa tu už popísali romány a ja som bol z tých, ktorí kritizovali obúvanie sa do dizajnu Focusu, či už išlo o článok o nábehu výroby či porovnanie motorov. Ale keďže kolega Avantime rieši čisto otázku dizajnu, tak ešte raz.
Focus, napriek tomu, že mám k nemu pozitívny vzťah, sa dizajnovo nepodaril. Na exteriérovom dizajne sa až príliš prejavila snaha o univerzálny dizajn v duchu stratégie One Ford, ale dopadlo to ako guláš psíčka a mačičky. Ani po roku od prvých snímok si na to nemôžem zvyknúť a ako celok ho hodnotím negatívne. Sú uhly, kde to je lepšie, v karosárskej verzii by som zrejme aj dokázal celok akceptovať, v (pre trh a predaje) základnej karosérii je to bohužiaľ najhoršie (najmä zozadu). Ako by to mohlo byť s neveľkými úpravami podstatne lepšie, ukázala eko-verzia Focusu s prvkami dizajnu Aston Martina. To je podľa mňa cesta.
Na druhej strane treba povedať, že pri galérii s paralelnými snímkami Focusu a Astry si miestami nemajú moc čo vyčítať a napriek viacerým zásadným odlišnostiam v základných rysoch sú si až prekvapivo podobné. Celkovo ale Astra pôsobí vyváženejšie, nie ako lacný tuning. Takže dizajnový súboj u mňa, rovnako ako u väčšiny vyhráva bez väčších problémov Astra (i naživo na mňa spravila dobrý dojem).
Lenže nielen dizajnom auta je motorista živý, auto má predovšetkým jazdiť a v tejto kategórii myslím, že i bez praxe môžem očakávať zrejmé víťazstvo Focusu (a nebude to len o cca. 100 kg nižšou pohotovostnou hmotnosťou).
Počkajme si teda na klasický test a priamu porovnávačku, či dokáže Focus svojimi ostatnými kvalitami zmazať handicap dizajnu. Ja verím, že dokáže.
.........oba dva design-y jsou kloni Mazdy 3, která brázdí světové silnice již pěknou řádku let....Evropa není schopna nabídnout nic nového............škoda.......... :-!
Podobných "klonů" je v této Golf-třídě víc (např. Megan III), všichni chcou tolik vypadat jinak ("nověji/lépe/moderněji"), než Golf, že přitom úplně zapomněli, že sami navzájem vypadají stejně...
Ta podobnost jasně viditelná z fotek je v tomto ohledu až zarážející, tady se totiž vůbec nejedná o stejnou značku, nebo koncern a nebýt předesignovaného předního nárazníku a zadních světel Focusu, nemají si tyto dvě auta designově co vyčítat. Ve prospěch Focusu tak hovoří alespoň hmotnost a o něco menší přerostlost...
P.S. Ford a Opel pro mě nejsou čistá Evropa, to je minimálně z "50%" USA...
Mimochodem Mazda 3 vypadá už dvě generace úplně stejně (podobně jako třeba Swift), ne že by mi to vadilo, jen mě tak napadlo, jestli se v tomto ohledu neinspirovala Evropou, myslím konkrétně Golfem... ;-)
Každý se snaží už léta Golfa překonat. Stále se to nikomu nepodařilo a já si myslím, že ani těmhle dvěma novinkám se to nepodaří. Focus je asi nejošklivější auto celé nižší střední. Nemohu si pomoct. Zadní partie vypadají neesteticky a tak nějak divně... Nikdy jsem nebyl zastáncem Focusu, ale vždy jsem uznal, že design něco do sebe měl, jak u jedničky, tak dvojky. Ale tohle snad u fordu nemyslí vážně. Nedá se na to dívat. A předek? Ten je nemastný neslaný, dle mě jde na něm nejvíc vidět, že je to globální model, takže se musel přizpůsobit vkusu zákazníku po celém světě. Interiér vypadá velice kvalitně, což není plus, ale nutnost, když už i francouzi se naučili dělat interiéry (C4), takže ani tady nic navíc.
Astra je vzhledově ok, ale dle mého ten styl designu rychle zestárne. Např. z Insignie jsem byl unešen a teď po dvou letech mě její vzhled nechává naprosto chladným. Co mi ale na Astře hodně vadí je nadváha. I z testů je patrné, že nic pod 100kW s ní skoro nehne a to je pak o ničem. Taky prostornost prý není nic extra, na to jaký je to macek.
No nevím, dle mého bude Golf stále nepřemožitelný Guru. Tak astro, focusi, snad přístě.
Já jsem zastáncem spíš toho,že Focus bude krásnět,žádná tuctovka.A nevím co ti přijde na Golfu designově zajímavýho ani ryba ani rak.Ošklivá je I30 a CEED kombi strašná záď a ty hrozný světla ble.Tipische koreische humizmatische.
Nemůže krásnět, když krásný není :D:D:D No nechme toho, design je dost osobní záležitost, mě prostě přijde FIII nejhnusnější z celé třídy. Zato Golf je stále svěží, je nadčasový a stále elegantní. Není z něj cítit potřeba vnucovat se a být za každou cenu líbivý. Prodejní výsledkdy ukazují, že to je ta správná volba ;-) A hlavně. Golf má už nějakou dobu svůj osobitý designový styl, který každá generace jen brousí do dokonalosti jako diamant. Tudy vede cesta, ne měnit zgruntu cely designový jazky jako třeba astra nebo megane ;-) Taky si všimni, že tuhle politiku začíná praktikvat víc modelů. Jednoduše se vymyslí základ a ten se pak jen zdokonaluje a dává do podoby podle poslední módy. Např. BMW X5, Mazda 3, BMW 5 se taky vrátilo zpět.
Je takový, že si stále drží svůj nejvyšší standart. Nelze u něj čekat u každé generace nějaký výstřelek nebo nový design, jak to předvádí konkurence. To je taky jeho deviza
Ono, co se tyce tridy, typu karoserie a ergonomie, mel golf prvni slovo a vyfouknul to ostatnim pred nosem. Je tezky byt mu nepodobny, kdyz delam auto stejny kategorie. Uz jen kvuli predsudkum. Stilo bylo zamereny primo na nej, i cenove. Melo chybu, ze to nebyl golf.
Octavka sice neni hatch, ale z golfa ma dost a jak lidem smakuje. A to je recept. Neco jineho, neco navic.
no, myslím, že 90% tvého dojmu VW je dáno sílou brandu, který je vnímán daleko pozitivněji než konkurence.
Chtěl bych vidět volbu všech diskutérů "naslepo", tzn. pokud by neměli zkušenosti s předchozími modely a vybírali by model bez loga.
Já si zase myslím, že zdejší antiVW team prostě neumí přenést přes srdce úspěch Golfu, tak stále vymýšlíte nové a nové plky, jako třeba ty tvoje o modelu bez loga...
Souhlas, no úspěch se u nás moc neodpouští, navíc když píšeme pod designem a padla tu zmínka o modelech bez loga, kolik laiků by asi poznalo i bez toho loga (mezi ostatními stejnotřídními auty) Golfa a kolik mezi sebou Mazdu3, tuto Astru a Focuse, Megana atd.?
ale zaujal mě design budíků palubky u astry vypadá jako u forda mondeo ghia nebo tuším s-maxy to mají
jinak mě nezaujalo nic
focus 1 a 2 měl něco do sebe tohle je taková nemastná neslaná průměrákovina
Jednoznacne ma navrch Astra, oproti Focusu to nie je problem, ktory cim je starsi, tym je dizjanovo horsi. Navyse, v prospech Astry hovori to, ze je fadnou kopiou prvej generacie Mazdy 3, akoby u GM zobrali model Trojky a mierne ho roztavili. Bravo Opel, inspirovat sa sedem rokov starym autom.