Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus vs. Opel Astra: Designový duel

V Golf-klasse to zase vře. Už to nebude trvat dlouho a na trhu se utkají dva kompaktní modely zvučných jmen. Který má lepší design?
Zpět na článek
22. 1. 2011 10:26
22. 1. 2011 10:54
22. 1. 2011 11:00
22. 1. 2011 11:05
22. 1. 2011 11:12
22. 1. 2011 11:25
22. 1. 2011 19:11
22. 1. 2011 20:17
22. 1. 2011 20:22
22. 1. 2011 20:27
22. 1. 2011 20:25
22. 1. 2011 20:45
22. 1. 2011 20:25
22. 1. 2011 20:29
22. 1. 2011 20:34
22. 1. 2011 11:51
22. 1. 2011 13:00
22. 1. 2011 18:03
22. 1. 2011 19:44
23. 1. 2011 13:37
2. 7. 2011 21:06
22. 1. 2011 21:15
23. 1. 2011 15:40
22. 1. 2011 15:19
neregistrovaný "Kajfik"
22. 1. 2011 16:29
22. 1. 2011 18:58
neregistrovaný "Kajfik"
22. 1. 2011 19:46
22. 1. 2011 20:09
22. 1. 2011 19:11
22. 1. 2011 19:47
23. 1. 2011 02:13
23. 1. 2011 03:14
neregistrovaný "Kajfik"
23. 1. 2011 14:02
23. 1. 2011 22:34
23. 1. 2011 09:11
23. 1. 2011 10:38
23. 1. 2011 13:24
neregistrovaný "Kajfik"
23. 1. 2011 13:41
23. 1. 2011 17:29
neregistrovaný "Kajfik"
23. 1. 2011 23:32
22. 1. 2011 20:04
22. 1. 2011 19:58
23. 1. 2011 03:24
neregistrovaný "Kajfik"
23. 1. 2011 22:31
23. 1. 2011 19:52
23. 1. 2011 20:14
23. 1. 2011 20:53
23. 1. 2011 21:09
23. 1. 2011 22:14
24. 1. 2011 19:55
22. 1. 2011 19:06
22. 1. 2011 21:13
23. 1. 2011 00:37
23. 1. 2011 15:37
23. 1. 2011 20:14
23. 1. 2011 21:13
23. 1. 2011 21:22
24. 1. 2011 19:58
23. 1. 2011 21:56
23. 1. 2011 22:41
24. 1. 2011 09:04
24. 1. 2011 20:02
23. 1. 2011 10:16
23. 1. 2011 20:15
25. 1. 2011 15:30
22. 1. 2011 20:19
23. 1. 2011 15:36
22. 1. 2011 12:07
22. 1. 2011 13:04
22. 1. 2011 14:54
22. 1. 2011 19:50
23. 1. 2011 10:56
23. 1. 2011 11:09
23. 1. 2011 15:33
23. 1. 2011 16:15
23. 1. 2011 18:02
23. 1. 2011 20:14
23. 1. 2011 20:42
22. 1. 2011 21:05
23. 1. 2011 19:07
23. 1. 2011 21:39
neregistrovaný "lopsud"
23. 1. 2011 20:27
2. 7. 2011 14:05
26. 1. 2011 10:56
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 1. 2011 15:12
neregistrovaný "Oplik1.3"
22. 1. 2011 10:26
Astra vs. Focus
Pro me jednoznacne Astra, co se tyce designu, jen skoda te vahy, jako vlastnik Astry musim potvrdit nemily fakt spotreby, ale jizdni vlastnosti a dynamiku musim pochvalit, s H-ckem se to neda srovnat. A tak trochu v koutku duse doufam, ze Opel ma duvod pro obhajobu vahy, at uz to je vlivem bezpecnosti, ci tuhosti karoserie, ktera oproti minule generaci narostla pres 40%. Je skoda, ze vetsina kritickych komentaru na Astru je prave na jeji baculate rozmery a vahu, stredovy tunel nechci komentovat, kdo se nauci s mobilem, nauci se i s tim, logiku to nepostrada a i starsi otec se s tim naucil (to je co rict :-D). Ale jako mi nesedi design Focusu, ostatnim nesedi Astra, chapu to a respektuji.
Rozbalit vlákno
4
22. 1. 2011 10:52
Re: Astra vs. Focus
I přestože, že jsem Fordista. Musím uznat, že Opel Astra se mi líbil na první pohled. Je to pěkné auto. U Focus jsem poprvé byl trochu zaskočen a přemýšlel jestli je to krok kupředu. Ale čím dál víc se mi líbí. Jsem zvědavej, jak to bude na živo. Líbí se mi už i interiér, který mi přišel na první dojem přeplacaný. A detaily, jako budíky jsou IMHO u Focuse mnohem modernější a hezčí. A středový tunel u Oplu mi přijde docela šilenost. Těch tlačítek hned vedle sebe. Ale určo si na to člověk zvykne.

Co se týče váhy auta. Tak opravdu nevím, kde Opel tolik ztloustnul těma par cm to jistě nebude. A 103kg to už je opravdu hodně (ale Insignia je na tom stejně).

Ale obě dvě auta bych řekl jsou mnohem zajímavější než Golf.
22. 1. 2011 11:04
Re: Astra vs. Focus
Souhlasim, taky se mi zacinaji okoukavat budiky, ktere byly pouzity jiz u prvni Insignie, skoda ze Meriva tahne stejnou ligu a do zasadnejsich zmen se nepustili. Graficke zpracovani u Fordu se mi taky moc libi a i technickych vychytavek nabizi Focus vic.
22. 1. 2011 11:13
Re: Astra vs. Focus
Chtelo by to najit torzni tuhosti karoserii. Docela slusne torzni tuhosti umi ted PSA, a pritom nova C4 vazi o cca 200kg mene nez Astra.
22. 1. 2011 17:53
Re: Astra vs. Focus
Focus ma taky cca o 200 kg mene nez Astra!

V tomto clanku je pohotovostní hmotnost u Focuse spatne!!!

Na tomto SAMEM serveru je starsi clanek kde jsou tyto udaje:

Ford Focus: Technická data, nové fotografie - pohotovostní hmotnost [kg]...1195 - 1386 kg

[odkaz]

V tomto clanku je poh. hmotnost uvadena 1270-1461 kg a to je zcela spatne. Zamer? Kvuli Astre? Asi.

Tak ze Focus se zakladnim ben. motorem 1.6 Ti-VCT je jeste o 5 kg lehci jak C4 s 1.4 VTi ben. motorem. >:D

Viz...
[odkaz]

BRAVO FORD!!!!!!!!! :yes: SUPER PRACE!!!!!
Avatar - twistedTSD
22. 1. 2011 10:50
kráska a zvíře
Tak tady je rozdíl ještě větší než u kombi. U mě vyhrává Astra na plné čáře. Focus mě prostě nemá čím zaujmout.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - PlumJelinek
22. 1. 2011 11:16
Re: kráska a zvíře
přesně, vidím to stejně
Avatar - skejpa
22. 1. 2011 11:23
Re: kráska a zvíře
naprosto souhlasim. ale to je pouze design. me hodne desi ta vaha astry a s tim spojena dynamika. ale to je na jinou diskuzi... designem je na tom rozhodne lip.
22. 1. 2011 14:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 1. 2011 10:54
Pekná auta
Podle mě jsou obě pěkná škoda jen té ceny přes 400k ;-\
Rozbalit vlákno
1
22. 1. 2011 11:00
Re: Pekná auta
záleží, jakou si vybereš výbavu ale je pravda, že Astra není zrovna zadarmo. Uvidíme, jak na tom bude Focus na českém trhu.
22. 1. 2011 11:05
Nerozhodne
Ani jedno z áut nie je moja šálka kávy. V čiastkových disciplínach je lepší raz jeden, raz druhý. Zvonka na mňa jednoznačne lepšie pôsobí Ford. Na spoločných dvojobrázkoch vyzerá Astra vedľa Focusa ako tlstá teta. Karta sa obracia pri prednom pohľade, dobromyseľná tvár Astry vedľa drsňácky sa tváriaceho Focusa je jednoznačne sympatickejšia. Podobne je to zozadu.
V interiéri je to podobne - technokratický štýl Forda nepôsobí na mňa zrovna pozitívne, Astra je rozhodne krajšia. Tam ma odrádza chaos z tlačidiel, Ford bude užívateľsky príjemnejší.
Technika - ťažko posudzovať, v niečom podobná, v niečom rozdielna, dobrú úroveň obaja rivali dosahujú, aj keď každý tochu inak.
Motory - kompletnejšia ponuka benzínov je, zdá sa, doménou Astry, diesle sa mi viac pozdávajú u Forda. Rozhodne vyberať je z čoho. Vyznávačom automatiky viac vychádza v ústrety Opel.
Všetko dohromady - nerozhodne. Pri výbere auta nižšej strednej triedy by som najprv hľadal asi niekde celkom inde.
Rozbalit vlákno
18
22. 1. 2011 11:12
Re: Nerozhodne
To by mě zajímalo kde? Podle mě obě tyhle auta nabízejí v daném segmentu hodně. Pokud někdo nepotřebuje stěhovák Škoda.
22. 1. 2011 11:15
Re: Nerozhodne
Všetky kritériá ku kúpe auta nie sú len pragmatické.
2. 7. 2011 17:33
Re: Nerozhodne
kazdy ma kriteria na auto ine, chalan napisal ze on by inde pozeral.. Ja by som v tejto triede siel do focusa, mne sa proste paci.
22. 1. 2011 11:25
Re: Nerozhodne
Ono Astra v podstate aj je "tlsta teta". Tych vyse 100kg hmotnosti navyse voci focusu sa niekde prejavit muselo (okrem dynamiky a spotreby). A pokial ide o techniku, myslim ze ford bude s podvozkom stale o dost vpredu.
22. 1. 2011 18:05
Re: Nerozhodne
200kg hmotnosti navic!!! [odkaz]
22. 1. 2011 19:11
Re: Nerozhodne
Ono to jde na vrub spíš zeštíhlení Focuse než tloušťce Astry. Mezigeneračně pětidveřový hatchback Focus s benzínovou 1.6 74 kW zhubl 100 kilo z 1349 kg [odkaz] na 1249 kg [odkaz] . Astra váží ve stejné karosářské variantě 1373 kg [odkaz] .

Líbí se mi, jak je pro většinu Astra obézní, když v základní výbavě je jen o 24 kg těžší než odcházející Focus. Neříkám, že je mrštná, ale podle mě problém tkví někde jinde něž v karoserii.
22. 1. 2011 19:42
Re: Nerozhodne
Obézna je z dvoch dôvodov. Je ťažšia, ako by sa patrilo, a je väčšia, ako by vzhľadom na vnútorný priestor bolo zdravé.
Tých argumentov typu "veď Astra váži len o toľko a toľko viac, je to zanedbateľné" je tu plno. Ale fakt, že proste je ťažšia, ostáva.
22. 1. 2011 20:17
Re: Nerozhodne
Ty mi chceš tvrdit, že 20 kilo na autě téhle třídy poznáš? Vůbec nedebatuji fakt, ale nesmyslnost tvrzení, že 24 kilo dělá rozdíl mezi agilním kamzíkem a tlustou tetou. V oblasti hmotnosti kvituji mezigenerační posun Focusu, prakticky dohnal Golfa, jen tu automatickou převodovku mají u Fordu pořád těžší. Ale stojím si za tím, že za "obézností" Astry stojí něco jiného než karoserie (když pominu součinitel odporu vzduchu, ten jsem nezkoumal a už na to nemám náladu). Kdyby někdo řekl, že má těžší motor, převodovku, horší průběh točivého momentu anebo výkonu, nevhodně odstupňovanou převodovku, špatně rozloženou hmotnost, to vše jsou validní argumenty. Takže já se dál budu vesele smát tvrzením, že Astra je těžká, tudíž neohrabaná.
22. 1. 2011 20:22
Re: Nerozhodne
Ono by to také chtělo porovnávat stejně vybavené specifikace. I utoho Golfa dělá twinturbo u 1.4 100 kg.
22. 1. 2011 20:27
Re: Nerozhodne
Já nemluvil o 1.4. A to porovnání s Golfem bude nesmyslné, když jsem vycházel ze špatných čísel pro Focus.
Avatar - miromen
22. 1. 2011 20:25
Re: Nerozhodne
Ty jsi prvni zjisti opravdove hmotnosti aut protože maš v tom chaos. A protože je Astra přerostla a těžka tak proto nepodava takovou dynamiku a pružnost jako konkurence. K tomu přičti dlouhe teměř dieslove převody aby zřejmě splnila emisni normy a dilo je dokonano.
22. 1. 2011 19:57
Re: Nerozhodne
Ten tvuj odkaz na Focus (1249 kg). To neni vubec novy Focus. Od kdy ma novy Focus: 3 Türer a s 1,6 l Duratec 74 kW. >:D

Nova zakladni 1.6 Ti-VCT 77 kW vazi 1195 kg.

1.6 74 kW uz vubec neni u FF MKIII.

[odkaz]
22. 1. 2011 20:45
Re: Nerozhodne
Já nerad vycházím z čísel motoristických magazínů. Daleko radši vycházím z údajů na oficiálních stránkách automobilky, nejlépe jak z tabulky technických údajů, tak z katalogu/ceníku. A tam jsem naletěl. Údaje z českého a německého zastoupení byly odlišné, usoudil jsem tedy, že německé má údaje pro novou generaci a české pro starou, protože tahle čísla seděla na ta, která se tu v diskuzi již mihla. Focus jde mimo mě, že 3 dveř ještě není mě netrklo, a už vůbec nemám páru, jakou má motorovou paletu.

Ale jinak ta "tvoje" čísla jsou fakt pěkná. Vidět to mi dělá celkem radost.
Avatar - das_autos
22. 1. 2011 20:05
Re: Nerozhodne
Pleteš hrušky s jablkama.To co tady uvádíš za odkazy tak je tam provozní hmotnost navíc na Focus II.Pohtovostní hmotnosti Focus II 1,6 74 kw kombi 1202 kg,hatchback 1,6 Tivct 1257 kg,Focus III 1,6 Tivct 1257 kg 1195 kg,Astra 1,4 T hatchback 1400 kg a kombi 1500 kg.Focus III opravdu lehce zhubl,ale nynější Astra je cca o čtvrt tuny těžší ;-)
22. 1. 2011 20:25
Re: Nerozhodne
Já ti zase mohu opravit Astru. Kombi váží o nějakých 20 kilo více než hatchback, ne o 100 kilo, a oba pod 1400 - to kombi je konkrétně 139x.

Omlouvám se za špatné údaje, ale v tabulkách Fordu se fakt neorientuji. Tohle je aktuální údaj, který mají na stránkách u nového Focusu jako technické údaje. Je pravda, že podle 3 dveře jsem měl poznat, že jsou to zastaralé informace. Proto jsem uvedl odkazy, aby mě někdo znalejší mohl opravit.
22. 1. 2011 20:29
Re: Nerozhodne
A navíc jsem i slepý >:D Já toho pro dnešek nechám.
Avatar - das_autos
23. 1. 2011 20:52
Re: Nerozhodne
Hatchback[odkaz]
Kombi[odkaz]
22. 1. 2011 20:34
Re: Nerozhodne
Už to nemohu opravit a dát tam varování. Ta čísla u Focusu ignorujte, měl bych víc prostudovat parametry Fordů. Nikdy jsem se o technické údaje Fordů moc nezajímal a šáhnul jsem pěkně vedle. Ještě jednou má omluva za zmatek.
22. 1. 2011 11:19
multilink vs wattov priamovod...
"...kombinaci vlečné nápravy s Wattovým přímovodem, který snižuje boční náklony karoserie podobně jako víceprvkové zavěšení..."

No pan redaktor, neviem co mate zo zurnalistiky, ale z mechaniky mate u mna "nevyhovel". Wattov priamovod vobec neznizuje bocne naklony karosierie, on ani nebol navrhnuty koli nim. Wattov priamovod zmensuje bocny posun napravy voci karoserii, ktory nastava napriklad pri ustaveni napravy panhardskou tycou. Doporucujem pozriet si dake obrazky, alebo na google pohladat "Watt's linkage", je tam par peknych animacii.

Druha vec je, ze ani multilink primarne sam o sebe neznizuje bocny naklon. Multilink predovsetkym zlepsuje kontrolu geometrie napravy pod roznym stupnom zatazenia. Ale ak by som jednou vetou mal spomenut hlavny rozdiel, tak predovsetkym multilink je nezavisle zavesenie. Vlecena naprava s wattovym priamovodom nezavisle zavesenie nie je.
Rozbalit vlákno
5
22. 1. 2011 18:07
Re: multilink vs wattov priamovod...
:yes:
Avatar - iudex
22. 1. 2011 21:22
Re: multilink vs wattov priamovod...
Teddy, autor nie je redaktor, je jedným z nás bežných diskutujúcich (Avantime). Ja som v jeho veku nevedel rozlíšiť naftu od naftalínu, nieto ešte kvalifikovane zhodnotiť dizajn auta. Takže kritika na jeho adresu je neopodstatnená.
23. 1. 2011 09:07
Re: multilink vs wattov priamovod...
Ak sa nemýlim, oba systémy sekundárne zmenšujú bočné náklony karosérie.
23. 1. 2011 10:34
Re: multilink vs wattov priamovod...
primarni ucel multilinku je udrzet obe kola v kontaktu s vozovkou a pokud mozno kolmo na ni. kdyz budu chtit mensi naklon kastle dam si spis tuzsi torzni stabilizatory nebo odpruzeni.
23. 1. 2011 17:59
Re: multilink vs wattov priamovod...
Ja som o primárnom účele nič nepísal. Udržanie kolies v kontakte s vozovkou znamená o.i. aj elimináciu priečne pôsobiacich síl.
Avatar - 3_diamanty
22. 1. 2011 11:24
VW golf ma pohodlny naskok ani sa nemusi snazit
pretoze tazkopadna astra a dizajnovo nevydareny focus mu nesiahaju ani po blatniky a pritom VW moc nemusim ale je to tak.

Golf ma to ulahcene
Rozbalit vlákno
0
22. 1. 2011 11:51
ASTRUS
Astra se mi bez hlubšího vnitřního zkoumání vjemových pohnutek líbí více. Je to ovšem jen flešové, povrchní, garážově jepičí hodnocení. Máme-li se na design těchto aut podívat objektivníma vočima, je Focus o patro výše. Kvalita obestavěného prostoru je nejpřesvědčivěji znát kolem bočních zadních dveří, zejména směrem dozadu. Focus bude body za design sbírat v čase a dlouho, Astra stárne už nyní.

Příď, jakkoli se nám zdají nozdry focusu nepřitažlivé má své grády a proti ní až unylý astrální kukuč nemůže obstát.

Astra se více hodí pro ženy, Focus je více zaměřen na chlapa.

Uvnitř je pohledově čistší Astra.

Jenomže, je tu samozřejmě GOLF, Gé GOLF, Gé jako... GIGANT :yes: Takže je vše při starém, jednička Golf, dvojka Focus a pak dlouho nic...

BRAVWO GOLF :yes:
Rozbalit vlákno
53
22. 1. 2011 12:48
Re: ASTRUS
Aneb jak akcentovat Golfa i ve clanku o vysivani.
Objektivne na vzhled pohlizet nemuzeme, jedine, co muzeme posoudit je poloha libi/nelibi.

Ponechme motory a vybavy stranou, porad zde jeste mame Julinku a Bravo, takze opatrne s hodnocenimi. :-)
22. 1. 2011 13:00
Re: ASTRUS
Bravo? No to bych tady z úcty k horní dvojici a jmenovaného Golfu raději nevytahoval prože už má nejlepší roky za sebou. :no: Ale Julču proč ne ;-) :yes:
22. 1. 2011 13:09
Re: ASTRUS
Po vizualni strance se mi Bravo porad moc libi (hlavne to v Maserati modre), na druhou stranu uz je trochu za zenitem.
Avatar - whatever
22. 1. 2011 18:03
Re: ASTRUS
Aj podla mna je Bravo dizajnovo na mile pred Golfom a podobnymi (vratane tychto dvoch). A stale ma skvele motory, v pohode podvozok a aj technologicky je OK. A vobec to nema nic spolocne s uctou. :-)
22. 1. 2011 19:44
Re: ASTRUS
Vec názoru. Na fotkách vyzerá zvonka dynamicky. Keď ho vidím v meste, mám pocit, akoby sa cez križovatku gúľal zemiak...
Avatar - whatever
23. 1. 2011 13:37
Re: ASTRUS
Presne tak, je to vec nazoru.
Avatar - Ji/Ri
22. 1. 2011 21:15
Re: ASTRUS
Nic ve zlém, ale fiaty jsou dobré tak leda na rozvoz nudlí >:D zejména pak Fiat Batoh, ale nevím jak se ta lux. třída jmenuje .... Culma? >:D >:D >:D
neregistrovaný "Kajfik"
22. 1. 2011 15:19
Re: ASTRUS
Ty jsi zas nepochopil, že šlánek je o designu... Budeme li se tedy držet tématu a opravdu nemůžeš-li bez zmínky o Golfu spát, narovinu si řekněme, že v tomto ohledu je Golf na chvostu třídy...

Klikni o článek vedle a zjistíš, že v prodejích toho tvého giganta se vší elegancí a noblesou z piedestalu drtivě sesadili korejci...

Nebo to byl jen pláč pod nesprávným článkem >:D >:D >:D
Avatar - Nerez
22. 1. 2011 16:29
Re: ASTRUS
Souhlas. Na tvarech Golfu není vůbec nic zajímavého, neurazí a nenadchne. Je to ale bezpochyby výborné auto. Pro mě je ale hezčí minulá generace.

Jinak bez ohledu na to, že jsem Oplista se mi Astra líbí více než Focus, jak zevnitř tak zvenku.
neregistrovaný "Kajfik"
22. 1. 2011 18:58
Re: ASTRUS
Tak to já za sebe musím přiznat, že současná generace je podsattně povedenější než minulá.

Ale jestli se mi někdy nějaký golf líbil tak to byla IV. generace...
22. 1. 2011 19:46
Re: ASTRUS
Mňa v čase, keď Golf IV striedal trojku, tiež docela nadchol. Časom ma to prešlo, a teraz už úplne. Možno preto, že musím jedným občas jazdiť aj voziť sa...
Avatar - white label
22. 1. 2011 20:09
Re: ASTRUS
Ona se totiž ta IV. generace Golfu líbí nejvíc ze všech generací hlavně těm, co znají Golfy především z "obrázků", nebo "ulice" a takových není až tak málo... ;-)
22. 1. 2011 19:11
Re: ASTRUS
Ty si opravdu myslíš, že to pomyslné sesazení Golfa je zapříčiněno "výborným" designem korejců ?
22. 1. 2011 19:47
Re: ASTRUS
Ale o tom on predsa nepíše...
23. 1. 2011 02:13
Re: ASTRUS
Pardon Klaudie, ale kajfik zmiňuje zaměření článku na design a v té souvislosti píše, že Golf je na chvostu třídy. A pak také píše o sesazení Golfu z piedestalu korejci.
Třeba to jen špatně chápu. Pouč mne. O čem tedy kajfik píše ?
neregistrovaný "Kajfik"
23. 1. 2011 03:14
Re: ASTRUS
Ano chápeš to nesprávně... Nikde nekladu souvislost toho jak se mi auto líbí s množstvím pradaných kusů tohoto modelu u nás.
Pro mě je na chvostu třídy a opravdu se mým názorem na design kupující neřídí...
Píšu o sesazení... ale nějaká spojitost tohoto konstatování s designem? Kde ji tam vidíš?
Asi tě mate více informací v jednom příspěvku.
23. 1. 2011 14:02
Re: ASTRUS
Ano, dal jsem si dohromady dvě informace z příspěvku dohromady. To mne zmátlo.
Avatar - white label
23. 1. 2011 22:34
Re: ASTRUS
Matou ho především tvé problémy s psaným textem, tak se zase nediv sám sobě, komiku... ;-)
23. 1. 2011 09:11
Re: ASTRUS
Nedáva do súvisu Golfa a kórejské autá prostredníctvom dizajnu. Porovnáva iba predaje. Ak napísal, že Golf je dizajnovo na chvoste triedy, nejak mi z toho nevyšlo, že je to kvôli dizajnu.
Avatar - white label
23. 1. 2011 10:38
Re: ASTRUS
S tím taky nemůžu souhlasit, i pro mě je ta souvislost z toho příspěvku jasná, navíc je design téma pod kterým zrovna píšeme...
Pochopil jsem to stejně, jako figurka...
neregistrovaný "Kajfik"
23. 1. 2011 13:24
Re: ASTRUS
...nepochopils to stejně jako figurka...

Dva odstavce, dvě sdělení.... K čemu slouží v textu odstavec, ví i malý druháček...

Chápu tvé nutkání blábolit, ale nesnaž se nikomu namluvit, že vycházíš z mých myšlenek.
Evropské prodeje, korejský design a do toho kobercové pásky s jahodama >:D ... To je tvůj boj, mě do toho netahej... Ty souvislosti vidíš, já ne...
Avatar - white label
23. 1. 2011 13:41
Re: ASTRUS
Tak když to podle tebe figurka pochopil jinak, než já (jsem přesvědčený, že on si to nemyslí), tak se pokus zareagovat nealibisticky alespoň na něj... ;-)

P.S. Vycházet z tvých "myšlenek"? Tak to si "trochu" fandíš, to na co jsem ve tvém příspěvku ragoval má do myšlenky hodně daleko...
Ale v jednom máš 100%ní pravdu, já souvislosti vidím (obecně), ty ne... :-)
neregistrovaný "Kajfik"
23. 1. 2011 17:29
Re: ASTRUS
píšu žes to nepochopil ty ani figurka... Klaudius ano.

Vtip je zejména to, že ty máš problém se samotným přečtením myšlenky. Až se začneš bavit o tom co jsem napsal a ne o tom co si ty představuješ, bude mít diskuze smysl.
Tak znovu promrskej ten slabikář.

Já uvedl dvě tvrzení, nejdřív, že se mi golf příliš nelíbí designově. A druhé tvrzení byl zcela obecný fakt, že v minulém roce se golf ve své třídě nedostal do top 3. Pokud to je neobecné vidění, tak zřejmě Auto.cz zveřejnuje neobecná data, neb jsem vycházel z uveřejněného článku.

Svou trapnost zde dokonale korunuješ tím, že nerozebíráš mé argumenty, ale obrezně přirovnáno sis tady s vypětím všech sil vyprodukoval vlastní lejno, načež sis do něj šlápnul a ted se v tom beznadějně plácáš...

Kéž bys tak měl ten nadhled aby sis všimnul, že to co zde zesměšnuješ jsou tvá tvrzení, nikoliv má...

Udělat ze sebe blba a považovat se za mistra světa.... LOL! - ty seš taková "Anička Dajdou" >:D [odkaz]
Avatar - white label
23. 1. 2011 23:32
Re: ASTRUS
Tak vidím, že to zkoušíš znovu, tentokrát už raději bez designu, ale vzal sis na pomoc originální "lejno"... Tak každému co je blízké, že...
Ale podívejme se na věcnou stránku tvého příspěvku, pokud ovšem můžeme o něčem takovém vůbec hovořit.
Ty jsi původně nenapsal, že se Golf ve své třídě nedostal do TOP3 , ale že ho:
"... v prodejích se vší elegancí a noblesou z piedestalu drtivě sesadili korejci...". Takže i když pominu, že se to "drtivé sesazení" mělo stát na malém východoevropském trhu, kde má navíc VW vrcholně úspěšného "domácího Golfa s kufrem" - Octavii, pak ani tak o žádné sesazení z piedestalu nešlo. Pokud bys neměl problém i se čtením a četl bys stejný článek jako já, pak by ses naopak dočetl , že Golf si v minulém roce celkově polepšil, a to jak nárůstem prodejů na českém trhu (+ 17,3%) tak celkovým pořadím o jednu příčku výš, tedy z pátého na čtvrté místo. Golfa tak u nás nikdo nesesadil, natož z piedestalu, Ceed i i30 skončili před ním už rok před tím a jestli byl někdo sesazen, tak to byl Megan, který byl tehdy třetí.
A teď se tu opět můžeš předvádět se svým dětinským ostrovtipem na tvé oblíbené a blízké "téma"...
Avatar - white label
22. 1. 2011 20:04
Re: ASTRUS
:yes:

P.S. ...přesně v tomhle smyslu je i má reakce z 19:58.
Avatar - white label
22. 1. 2011 19:58
Re: ASTRUS
Podobný nesmysl, jako že je Golf na chvostu v designu tu může klidně podobně samozvaně prohlásit kdokoli o čemkoli, ale dávat to primárně do souvislosti s momentálními/loňskými prodeji na malém východoevropském trhu je už hodně mimo. Podle tvé velmi omezené logiky tak totiž zároveň platí, že design současného Golfu (stejně jako Octávky a těch dvou korejců) je kvalitnější, než u Focusu II, Megane III, 308čky, Astry, C4, Civicu atd. No a třeba v Evropě jako takové, nemá podle tebe zřejmě Golf v designu konkurenci vůbec a "špičkový" korejský design ještě asi nestačili v její západní části zaregistrovat . Příště aspoň chvilku přemýšlej, než tu něco podobně "objevného" napíšeš... ;-)
neregistrovaný "Kajfik"
23. 1. 2011 03:24
Re: ASTRUS
Potrefená husa kejhá? Nádech výdech... Přečti si to ještě jednou... Nikde nepíšu o souvislosti mého vnímání designu s prodeji u nás.

Dva odstavce, dvě nezávislá sdělení,... S čím máš problém?

Samozvaný je akorát tvůj blábol naprosto o ničem a naprosto mimo... Že si spojuješ banán s převodovkou není jaksi můj problém... Chceš-li, speciálně pro tebe budu jednotlivá sdělení číslovat a oddělovat tlustou čarou...

Ale jsme rádi, že na ten tvůj paranoidní blábol nezapomeneš několikrát upozornit a odkázat >:D
Příště k věci prosím... ;-)
Avatar - white label
23. 1. 2011 22:31
Re: ASTRUS
Nauč se pro příště pracovat s psaným textem a přemýšlej pod jakým článkem a o čem píšeš, to jak to bylo myšleno pochopil stejně i figurka, proti kterému jsou tvé příspěvky jen projevem naprostého amaterismu s pokusem o pubertální humor, v tomto případě navíc spojené s alibismem..., ale co ve tvém případě můžeš taky dělat jiného... :-)
23. 1. 2011 19:52
Re: ASTRUS
Teraz sa pletieš Ty, nehnevaj sa. Tú súvislosť medzi kvalitou dizajnu a predajmi tu nevymyslel Kajfik.
Golf kľudne môže byť na chvoste pre toho, komu sa nepáči. Na dizajn neexistuje meradlo kvality.
Avatar - white label
23. 1. 2011 20:14
Re: ASTRUS
Pokud na kvalitu designu neexistují žádná měřítka, jak se pak udělují ceny za design, podle čeho se design studuje, jak se pozná dobrý designér od špatného atd.?
23. 1. 2011 20:53
Re: ASTRUS
Ale existujú. Veď do istej miery sú práve aj čísla predajnosti meradlom toho aký dizajn to vozidlo má. Ak sa páči = kupuje sa a opačne. Či sa mýlim? Samozrejme kúpa nezávisí len od dizajnu, ale je to nepochybne jeden z hlavných faktorov pri rozhodovaní zákazníka.
23. 1. 2011 21:09
Re: ASTRUS
Ceny za dizajn sa udeľujú za nejakú odmeranú kvalitu?Je to proste zhodnotenie nejakou skupinou ľudí, v tom istom čase niekde inde iní ľudia môžu to isté auto potopiť a oceniť iné.
Dizajnéra môžeš hodnotiť podľa úspechov jeho práce, či už jeho nápady schádzajú z pásov, oslovil štúdiou, alebo je proste majstrom vo vyhľadávaní fotogenickýc tvarov či ideálne aerodynamických liniek...možností sú mraky.
A ani tu nevládne nič jednoznačne, jedna značka sa "neschopného" človeka zbaví, druhá ho hneď stiahne a razom je z neho cenený človek výsledkami.
Dizajn sa študuje tak, ako každé iné umenie. Má svoje korene, históriu, štýly, druhy, postupy. Ale, samozrejme, základom je talent a vloženie vlastnej invencie. Nič pragmaticky merateľné.
Avatar - white label
23. 1. 2011 22:14
Re: ASTRUS
Nejde přímo o pragmatická měřítka, třeba jen pomyslná, ale nějaká být musí i v tom umění, podle čeho jsou někteří umělci (nebo jejich díla) slavní více, méně, vůbec, jen regionálně, nebo naopak celosvětově. To přece není o domluvě určitého počtu lidí, nebo hlasování...
24. 1. 2011 19:55
Re: ASTRUS
Už pletieš hrušky s kolečkami. Niektorí umelci slávnejší, iní menej - určite v tom nie je nič také ako kvalita. Viem o dielach jedného umelca, ktoré vznikli trebárs hneď po sebe - v technike, umeleckom dojme, dokonca aj veľkostne a v mnohých iných parametroch sú si veľmi podobné, a predsa - na tej istej aukcii, medzi desiatkami dražiteľov, jeden z nich dosiahol priam závratnú cenu, zatiaľ čo druhý odklepli po prvých dvoch navýšeniach. V rozpore s názorom jak predávajúceho, tak šéfa aukcie.
Je to len a jedine v ľuďoch. Nič z umenia, nech už ide o akékoľvek umenie, nemá rovnakú cenu všade.
Avatar - Hombre_71
22. 1. 2011 19:06
Re: ASTRUS
Ještě nějakou větičku o sockách co na toho Golfa nemají jsi zapoměl připsat ;-)
22. 1. 2011 21:13
Re: ASTRUS
Pojem "socka" neznám, ale odtušuji, co máš na mysli, lze s tebou nepochybně souhlasit, GOLF kupují lidé z vyšších příjmových vrstev, ale tohle se tu nemusí již psát, to každý ví.
23. 1. 2011 00:37
Re: ASTRUS
definuj vyšší příjmovou skupinu, prosím. U octavie tour jsi se dostal někam ke 170000 kč :-)
23. 1. 2011 20:14
Re: ASTRUS
Jsou to lidé, kteří si mohou koupit auto, jehož cena začíná na 320. Jiné sociální vrstvy zase kupují cee´d, nejnižší cena je 255. Překvapuje mě, že tohle nevíš. To máš stejné jako mezi mainstreamem a prémií, někteří jedou Golfa, jiní mají na BMW 1... Nebo ty snad žiješ ve společnosti, kde lidé s vyššími příjmy kupují cee´d a lidé s příjmy nižšími BMW1?
23. 1. 2011 21:13
Re: ASTRUS
A jak sa dá vysvetliť fakt, že som bol schopný v priebehu pár týždňov kúpiť dve nové autá, jedno za 15 tisíc a druhé za 9 a pol? To by ma teda zaujímalo.
23. 1. 2011 21:22
Re: ASTRUS
Tedy, teď jsi mě vyjukal, než mi došlo, že platite euráky :-) Nechytej mě za slovo, píši o zcela přirozené věci - shodné příjmové skupiny jezdí shodně drahá auta. Více-méně. Zde nejde o to, že tys koupil pro sebe to za 9 a manželce to za 15 ;-) , jde o to, že jsou lidé (v kontextu diskuze) kteří jezdí v kompaktním mainstreamu ty dražší vozy a lidé, kteří jezdí vozy levnější. A je to závislé na jejich příjmech. Tedy ten kdo vydělává více a současně jezdí kompakt, jezdí v Golfu, oproti tomu, který vydělává méně a jezdí současně kompakt, tedy cee´d.

I kompaktní třída sortýruje lidi, od Cee´du až po A3. Však to znáš, jsi než to, co tvůj vůz...
24. 1. 2011 19:58
Re: ASTRUS
Príklad:
Páči sa mi Golf, ale mám maximálne na cee´d, Megana alebo Bravo. Tak si zájdem do banky, a čo mi chýba, si vypožičiam, a toho Golfa v dobrej výbave si kúpim.
Kam ma zaradíš?
23. 1. 2011 21:56
Re: ASTRUS
A mě překvapuje, že ty nevíš, že se ceny tebou zmíněných aut v některých bodech střetávají. A tam se střetávají i různě příjmové skupiny.
23. 1. 2011 22:41
Re: ASTRUS
Překrývání cen nevnáší přece nový pohled na danou věc. Ten kdo jezdí super vybaveného cee´da patří donižší příjmové skupiny než ten, co jezdí sper vybaveného golfa. Dívej se na život realisticky, nikoliv jen papírově. Kia tu uspokojuje potřeby těch méně majetkově zajištěných, Volkswagen nabízí vrchol mainstreamu za korespondující peníze, to je jiný svět. A čím jezdí diamantoví kovbojové doufám víš?... ;-)

P.S. V životě to není tak, že by snad někdo vybíral zda cee´d či Golf, v životě je to tak, že se zvažuje cee´d, i30, mégane případně bravo, a druhá skupina vybírá mezi Focusem a Golfem. Jak píši, to je jiný svět.
24. 1. 2011 09:04
Re: ASTRUS
a proč by se někdo, kdo ma, dejme tomu 400 tisíc, nemohl rozhodovat mezi vybavenjším ceedem a míň vybavenym golfem?
Avatar - Ji/Ri
23. 1. 2011 10:16
Re: ASTRUS
...a jéje.... Hm, podložené nějakou statistikou nebo věštba? ;-) >:D
23. 1. 2011 20:15
Re: ASTRUS
Nezdá se ti to? Je to založené na cenách aut. Jisté příjmové vrstvy jezdi cee´dy, jiné zase Golfy, a jiné třeba... Superb.
Avatar - das_autos
25. 1. 2011 15:30
Re: ASTRUS
Hele a vynechal jsi příjmový skupiny který na to nemaj,ale přesto se zadlužej a koupí si Golfa jenom pro to aby vypadali,že zapadaj do vyšší příjmový skupiny.Proto ten tvůj příspěvek je irelevatní a o ničem nevipovídající,protože posuzovat příjmy člověka podle auta je blbost.Znám osobně obchodního ředitele,který jezdí orezlou a okitovanou feldou,majitele výrobní fabriky kterej jezdí v O I a nějaký Golfy a Superby jsou jim ukradený.
22. 1. 2011 20:19
Re: ASTRUS
Kdo je dvojka nebo trojka ukážou čísla, pokud výcházíš z prodejů. Zatím je Focus s Meganem až za Astrou. Možná nový Focus ukáže podobný nástup jako Fiesta. U té však přišel i velký pád.
23. 1. 2011 15:36
Re: ASTRUS
"U té však přišel i velký pád".... hlavně v USA, co? >:D
22. 1. 2011 12:07
:o)
Tak konečně pěkné popsaný design od Focusu....doufám, jen že už tady nebudu příspěvky...jaký je to hnus...a jak to Ford pos*al s novým designem.

V každém případě v této třídě je z čeho vybírat a Golf to naopak bude mít čím dál těžší.

Tak že staromilci a ti co mají rádi nudu jdou do Golfu......slečinky do Astry...a pravý chlapi do Focusu ;)

Technika je všude obdobná...u Astry jen spotřeba a dynamika je na úkor hmotnosti.
Rozbalit vlákno
10
22. 1. 2011 13:04
Re: :o)
Tak jsem asi staromilec a slečinka protože Focuse bych rozhodně nechtěl... pro mě je to hodně nepovedené auto (vzhled).
Avatar - Krispos
22. 1. 2011 14:54
Re: :o)
Tesi me, ja jsem zase holohlavej nacek protoze se mi libi X1 od BMW :-)
22. 1. 2011 19:50
Re: :o)
VW nemám zrovna v láske, ale z trojice "premiantov", čiže Astra, Golf, Focus, by som bral určite Golfa. Ale v prípade výberu z celej palety triedy by som si nevybral ani toho.
23. 1. 2011 10:56
Re: :o)
mrknete na tenhle focus [odkaz] ta predni maska vypada hooodne dobre skoda ze to nebudou mit aji nase evropske modely s obycejnyma motorama
Avatar - white label
23. 1. 2011 11:09
Re: :o)
To je nějaký elektroFocus III "Aston Martin" edition? :-O ;-)
23. 1. 2011 15:33
Re: :o)
JJ, to čumíš jak jelito, co?! >:D
Avatar - Blue Sun
23. 1. 2011 16:15
Re: :o)
Ufff, to snad radši ani ne. Horší, jak ta současná příšernost.
23. 1. 2011 18:02
Re: :o)
A čo s tým? Focus vyzerá zle ešte aj zozadu a taktiež interiér je pre mňa odpudzujúci.
23. 1. 2011 20:14
Re: :o)
ale uz je jeto celkem ohrane jak kazdje hani forda kvuli designu mese focus docela libi na prvni pohled aky nic moc ale cim vic se nanej divam tim se me libi vice . aspon se neokouka tak jako golf ktery vypada od 3 generace porad stejne a octavia to same forde jen tak dal
jinak pokud tady bude nekdo povidat spatna kvalita materialu atd at se zajde podivat k fordovi na noveho maxe interier fakt paradni a jeste lepsi jizdni vlastnosti s 1,6 eco boost 132 kw a pokud se nekdo pta na jeho spotrebu ujeli jsme asi 150km a prumer byl 7,6 max otacky 3000 a uplne pohodicka
23. 1. 2011 20:42
Re: :o)
To je tvoj názor. Ja mám iný.
22. 1. 2011 14:51
technicka vyspelost
Co sa tyka technickych vymozenosti bezpecnostnych systemov atd. je focus jednoznacne prvy za nim je astra a golf je v tomto ohlade dost pozadu .Ked si vyberieme rozpoznavanie znaciek , system blis , dalej samocinne brzdenie aby nedoslo ku zrazke s chodcom golf nema nic z toho bohuzial.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Krispos
22. 1. 2011 14:56
Re: technicka vyspelost
Je fakt, ze pristup k technologiim Volva Fordu ohromne pomohl auta doladit, ale pro me ten design Focusu proste neni...
22. 1. 2011 18:11
Re: technicka vyspelost
Volva >:D >:D >:D
Avatar - Krispos
22. 1. 2011 18:15
Re: technicka vyspelost
Cely nakup Volva Fordem byl jenom o pristupu k technologiim.... snad si nemyslis ze treba BLIS je vynalez Fordu? :-)
22. 1. 2011 19:44
Re: technicka vyspelost
Predstav si ze je. [odkaz]
Avatar - Krispos
22. 1. 2011 20:27
Re: technicka vyspelost
[odkaz] puvodni BLIS je svedsky a ze si ho Ford vypujcil a upravil, to je vec druha
23. 1. 2011 15:29
Re: technicka vyspelost
Kdyby jsi precetl muj odkaz poradne, docetl by jsi se, ze Forduv BLIS je postaveny na uplne jine technologii a tu ma Ford patentovanou.

Udaj na vikipedii je zavadejici a nepresny. ;-)

I BLIS, co pouziva Volvo, byl vyvijeny diky zdrojum Fordu.
Avatar - Krispos
24. 1. 2011 11:07
Re: technicka vyspelost
>:D >:D >:D ale jistě....
Avatar - white label
24. 1. 2011 11:11
Re: technicka vyspelost
Všechno na světě vymyslel Ford, jen něco se pouze tváří, že ne...,
vlastně i ti Sumerové a "jejich" kolo.
S pozdravem váš liftík! >:-[]
22. 1. 2011 14:58
ještě, že máme další možnost v podobě golfa.
u focusu se patrně inspirovali tou "věcí" z filmu The Thing [odkaz] , nehledě na výraz vzteklý veverky.. astra má vlezle podbízivý design, trochu přihlouplý kukuč, velikostí a váhou trochu mimo.
vedle těchto obludek je střízlivý a příjemný golf sexy auto. nechápu, co je na něm nudnýho, jak někteří píšou.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Krispos
22. 1. 2011 18:16
Re: ještě, že máme další možnost v podobě golfa.
je nejprodavanejsi a to se neodpousti :-) lidi dycky fandi outsiderum...
22. 1. 2011 19:51
Re: ještě, že máme další možnost v podobě golfa.
skús hádať.... ;-)
Avatar - Blue Sun
23. 1. 2011 16:18
Re: ještě, že máme další možnost v podobě golfa.
Nudné je na Golfu téměř všechno - exteriér, interiér a základní motory. Ale ve srovnání s tím, co leze z dalších německých neprémiových automobilek, je opravdu Golf nedostižně vpředu.
22. 1. 2011 16:43
pozor na prvý dojem!!!
... takisto ako vacsine z vas mi na prvy pohlad padne do oka astra, ano na fotkach vyzera pekne, bol som z nej priam nadseny, ale zial, mal som moznost si ju poriadne opozriet a poriadne zajazdit s 1,8 turbo, sport, prakticky v plnej vybave a poviem vam, ziadna slava najma preto, ze je taka baculata, prerastena, nadrozmerna, mohutna... Pouzite materialy tiez ziadna slava...
Po zhliadnuti prvych fotiek focusu som bol az znechuteny, ale postupne si asi zvykam, lebo zabery z tohto porovnania byt su urcite z max. vybavy sa mi pozdavaju... Uz sa neviem dockat "nazivo"...
Rozbalit vlákno
6
22. 1. 2011 20:17
Re: pozor na prvý dojem!!!
Astra motor 1,8 turbo ani nemá. Jazda žiadna sláva? Materiály žiadna sláva? No, vsadil by som sa kľudne, že si v nej ani len nesedel, nie to jazdil... ;-)
22. 1. 2011 20:57
Re: pozor na prvý dojem!!!
no tak preklep, 1.6 turbo, pre puntickarov... Nic to nemeni na fakte, ze realita zaostava za ocakavanim z fotografii aspon pre mna! Alebo naopak, nie kazde auto je 'fotogenicke'. A ked si z astry tak nadseny, nech sa paci, su jej plne sklady, mna nepresvedcila...
23. 1. 2011 19:05
Re: pozor na prvý dojem!!!
Presne ako píšeš, po odskúšaní konkurentov (Golf, Megane, Octavia, Ceed...) mňa najviac presvedčila práve Astra a teraz už len čakám, kedy mi predajca zavolá, že auto je prichystané k prevzatiu. Preto mi stále nejde do hlavy tá tvoja kritika k použitým materiálom. Z fotiek to tak nevyzerá, no z priameho kontaktu na mňa interiér Astry pôsobil najsolídnejším dojmom. No stále tu bude platiť, sto ľudí = sto chutí, že? ;-)
23. 1. 2011 19:37
Re: pozor na prvý dojem!!!
Taky vždy záleží na tom, do jaké výbavy vlezeš.
23. 1. 2011 20:50
Re: pozor na prvý dojem!!!
Áno, je pravda, že aj mňa u Astry najviac doslovne uchvátil interiér v prevedení najvyššej výbavy Cosmo a to bol aj jeden z hlavných dôvodov prečo som o inej výbave ani neuvažoval. Sedel som aj vo výbave Enjoy a tam bol interiér tiež v pohode, akurát volant mi pripadal tvrdý a taký "plastový" oproti tomu vo výbave Cosmo, ktorý bol už kožený a aj lepšie tvarovaný (teda aspoň ja som mal ten pocit). Áno je to to maličkosť, ale ku koncu aj takéto maličkosti môžu mať veľký vplyv na výber výbavy a napríklad práve s volantom je vodič neustále v kontakte.
Avatar - Ji/Ri
22. 1. 2011 21:02
Re: pozor na prvý dojem!!!
...jel jsi leda na trakaři. Použite materialy tiez ziadna slava..... tos koukal z okna dovnitř vedle stojícího favorita, ne?
;-) 8-s
Avatar - Vencos
22. 1. 2011 18:48
Opel vypadá špatně
Focus byl většinou lepší než astra. Vždycky. Nebo aspoň skoro vždycky. Bude tomu tak i nyní
Rozbalit vlákno
2
24. 1. 2011 08:29
Re: Opel vypadá špatně
..zajímavé, pošlete mi pls odkaz na nějakou studii. Pokud si to ale cucáte z prstu, tak je mi Vás líto.
Avatar - Vencos
24. 1. 2011 12:02
Re: Opel vypadá špatně
A není to snad obecný fakt?
Stejně obecný fakt, jako když všichni říkají,že Golf je lídr třídy?
Avatar - Hombre_71
22. 1. 2011 19:03
Vítězství formy nad obsahem...
...které předvádí Focus je už na pováženou. Ty velké zaslepené vstupy vzduchu v nárazníku prostě nechápu, rozplizlá zadní světla ani nemá cenu komentovat.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
22. 1. 2011 21:05
LIVE
....počkejme si na LIVE setkání. Já toho Fíkuse vidím jako výborné, pohledné, dynamické auto. A interiér bude pecka, uvidíte. Už se těším, až to bude stát na showrůmech a budeme si říkat, jaké to bylo setkání :-) astra je klasicky německá, německy klasická.... prostě výborná a setkání naživo, narozdíl od fotek, bylo výborné. Vynikající zpracování, výborné matroše, moderní..... opravdu výborné. Je pravda, že Golfík to bude mít čím dál složitější.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
22. 1. 2011 21:37
DIZAJN Z OBRÁZKOV
O dizajne Focusu sa tu už popísali romány a ja som bol z tých, ktorí kritizovali obúvanie sa do dizajnu Focusu, či už išlo o článok o nábehu výroby či porovnanie motorov. Ale keďže kolega Avantime rieši čisto otázku dizajnu, tak ešte raz.
Focus, napriek tomu, že mám k nemu pozitívny vzťah, sa dizajnovo nepodaril. Na exteriérovom dizajne sa až príliš prejavila snaha o univerzálny dizajn v duchu stratégie One Ford, ale dopadlo to ako guláš psíčka a mačičky. Ani po roku od prvých snímok si na to nemôžem zvyknúť a ako celok ho hodnotím negatívne. Sú uhly, kde to je lepšie, v karosárskej verzii by som zrejme aj dokázal celok akceptovať, v (pre trh a predaje) základnej karosérii je to bohužiaľ najhoršie (najmä zozadu). Ako by to mohlo byť s neveľkými úpravami podstatne lepšie, ukázala eko-verzia Focusu s prvkami dizajnu Aston Martina. To je podľa mňa cesta.
Na druhej strane treba povedať, že pri galérii s paralelnými snímkami Focusu a Astry si miestami nemajú moc čo vyčítať a napriek viacerým zásadným odlišnostiam v základných rysoch sú si až prekvapivo podobné. Celkovo ale Astra pôsobí vyváženejšie, nie ako lacný tuning. Takže dizajnový súboj u mňa, rovnako ako u väčšiny vyhráva bez väčších problémov Astra (i naživo na mňa spravila dobrý dojem).
Lenže nielen dizajnom auta je motorista živý, auto má predovšetkým jazdiť a v tejto kategórii myslím, že i bez praxe môžem očakávať zrejmé víťazstvo Focusu (a nebude to len o cca. 100 kg nižšou pohotovostnou hmotnosťou).
Počkajme si teda na klasický test a priamu porovnávačku, či dokáže Focus svojimi ostatnými kvalitami zmazať handicap dizajnu. Ja verím, že dokáže.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
22. 1. 2011 22:52
Re: DIZAJN Z OBRÁZKOV
No, s tím se dá určitě souhlasit... ;-)
Avatar - Ji/Ri
23. 1. 2011 10:19
Re: DIZAJN Z OBRÁZKOV
Myslím, že právě svou kabinou a výbornou jízdou Foky přesvědčí a z nedostatku se stane přednost ;-)
Avatar - Blue Sun
23. 1. 2011 16:21
Re: DIZAJN Z OBRÁZKOV
Kabinou... myslíš prostornost, pohodlí nebo design? V případě té poslední disciplíny si tedy vůbec nejsem jistý, tam to stále skřípe.
22. 1. 2011 21:49
Design Ford - Opel
.........oba dva design-y jsou kloni Mazdy 3, která brázdí světové silnice již pěknou řádku let....Evropa není schopna nabídnout nic nového............škoda.......... :-!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - white label
22. 1. 2011 22:46
Re: Design Ford - Opel
Podobných "klonů" je v této Golf-třídě víc (např. Megan III), všichni chcou tolik vypadat jinak ("nověji/lépe/moderněji"), než Golf, že přitom úplně zapomněli, že sami navzájem vypadají stejně...
Ta podobnost jasně viditelná z fotek je v tomto ohledu až zarážející, tady se totiž vůbec nejedná o stejnou značku, nebo koncern a nebýt předesignovaného předního nárazníku a zadních světel Focusu, nemají si tyto dvě auta designově co vyčítat. Ve prospěch Focusu tak hovoří alespoň hmotnost a o něco menší přerostlost...

P.S. Ford a Opel pro mě nejsou čistá Evropa, to je minimálně z "50%" USA...
Mimochodem Mazda 3 vypadá už dvě generace úplně stejně (podobně jako třeba Swift), ne že by mi to vadilo, jen mě tak napadlo, jestli se v tomto ohledu neinspirovala Evropou, myslím konkrétně Golfem... ;-)